Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Zatímco minulá generace Fabie nesla v oplastované verzi drsný název Scout, ta současná se drží více při zemi. Plastů ubylo, filozofie však zůstává.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Důležité slůvko
  2. Silnější TSI ano, DSG však dobře zvažte
  3. Kolik za ni, Verdikt
  4. Kompetní fotogalerie

Evropa se zbláznila do plastů – asi nějak takto by se dal popsat aktuální trend v automobilové produkci, který je nakloněn vozům SUV, crossoverů, a vůbec všemu možnému, co má na sobě byť kousek kontrastního materiálu obepínajícího lemy blatníků a nárazníky. Chtělo by se říci, že je to pouze výdobytek současnosti, ale není tomu tak.

Vždyť třeba takový Citroën C3 XTR přišel už v roce 2003, následující rok vzniknul Fiat Stilo Uproad, v srpnu 2006 dorazil Hyundai Getz Cross a nedlouho poté dorazil Volkswagen CrossPolo, který vydržel v nabídce dodnes. Všechno to jsou vozy, které se na terén dívají více méně s respektem, avšak i výjimky by se našly. Třeba takový Fiat Panda 4x4 – malý, mrštný, spolehlivý…

Škoda Fabia Kofola: Nová limitovaná edice zahrnuje 99 exemplářů

Škoda Fabia Kofola: Nová limitovaná edice zahrnuje 99 exemplářů

Svůj kousek koláče si už s minulou generací Fabie chtěla ukrojit také Škoda Auto, spíše než na změnu techniky se však zaměřila pouze na zmíněné plasty. Fabia Scout představená v roce 2009 na ženevském autosalonu měla ve srovnání se standardem o šest milimetrů větší světlou výšku (u kombi „pouze“ o pět milimetrů), se stejně koncipovanou Octavií druhé generace ale sdílela hlavně jméno. Chyběl jí pohon všech kol, jak ale můžeme vidět u dnešních crossoverů a SUV, ten vždycky není vždycky úplně potřeba a nakonec zbudou hlavně ty ochranné plasty.

Důležité slůvko - Line

Mezigenerační změna jména Scout na ScoutLine má svoje opodstatnění. Ta čtyři písmena navíc totiž dělají z běžné Fabie Combi větší stylovku, nikoliv auto určené do terénu. Světlá výška má stejných 135 milimetrů jako ve standardu, robustnější dojem opticky navozují kontrastní lemy blatníků plynule navazující na vnější kryty prahů. Plastů je citelně méně a jsou atraktivnější než u předchůdce, hezké jsou také stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek a nebývale vysunutý přední „splitter“. Jde o doplňky připevněné na standardní karoserii, působí ale harmonicky a nijak agresivně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
ScoutLine si na drsné kombi pouze hraje. Plasty mají hlavně estetický účinek, na druhou stranu pomohou Fabii povystčit z davu.

Zmíněné plasty jsou zároveň jediným poznávacím znamením Fabie Combi ScoutLine. Jako hatchback tuto edici nepořídíte, nedočkáte se dokonce ani malých plaket, jako má například Octavia Scout. Ani uvnitř změny nečekejte – zkrátka normální Fabia Combi, která vychází z linie Style, a podle toho také vypadá. V základu dostanete černo-šedý interiér, béžové provedení s černou dekorační lištou na palubní desce ale dostanete bez příplatku a je to prostě klasa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Béžový interiér Fabii sluší snad ze všeho nejvíce. Nejde nicméně o specifikum ScoutLinu - jde o volitelný prvek pro i pro linii Style.

Kokpit rázem pořádně prokoukne, cítíte se v něm vzdušněji, a díky další standardní výbavě nad rámec linie Style si můžete užívat třeba vyhřívaných sedadel (pro Style za 5.000 Kč, topí jako v pekle) nebo audia Škoda Surround se šesti reproduktory (pro Style za 2.000 Kč). To už pak jako v našem případě potřebujete maximálně navigaci Amundsen za 18.300 Kč, případně paket Advance za 12.000 Kč, který zahrnuje například bezklíčové odemykání, startování tlačítkem, samozatmavovací vnitřní zpětné nebo dešťový senzor.

Radosti
Prostorný interiér
Tichý a kultivovaný motor
Příznivá spotřeba
Starosti
Převodovka občas zmatkuje
Vyšší cena ve srovnání se Style
Vysoké ceny některých příplatků
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie48 fotografií
skfako00.jpg skfako01.jpg skfako03.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Důležité slůvko
  2. Silnější TSI ano, DSG však dobře zvažte
  3. Kolik za ni, Verdikt
  4. Kompetní fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků