Test Škoda Fabia Combi HTP: český sen?

Naším testem prošla horká novinka škodovky, Fabia Combi. Seznamte se s vozem, jehož budeme mít nejspíš brzy kolem sebe spousty.
Test Škoda Fabia Combi HTP: český sen?
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Nabízené verze, Pohled zvenčí
  2. Zkoušený vůz, Uvnitř, Zavazadelník
  3. Na silnici, Převody, Závěrem, Stručné technické a cenové údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Zkoušený vůz

Testem prošel „kombík“ vybavený základním tříválcem HTP v jeho výkonnější, dvanáctiventilové verzi (slabší provedení je vyhrazeno nejlevnějšímu provedení Classic) a ve střední výbavě Ambiente. Seznam příplatkové výbavy byl však u zkoušeného vozu natolik rozsáhlý, že jsme její výčet raději shrnuli do přehledné tabulky. Z ní zjišťujeme, že řada poměrně běžných prvků je dodávána na přání, většinu z nich nezískáte navíc v sérii ani ve verzi Elegance. Příjemným překvapením ale je, že za řadu z nich se připlácí poměrně nízké částky. Přesto se díky nim cena vozu vyšplhala až nad úroveň provedení 1,4 TDI Elegance. Při porovnávání podobně vybavených Fabií obou generací přitom docházíme k pozoruhodnému zjištění: nová Fabia je často levnější než ta předchozí!

Deaktivace airbagu spolujezdce

1 500 Kč

Signalizace nezapnutého pásu řidiče a spolujezdce

1 700 Kč

Hlavové airbagy

7 000 Kč

ESP včetně ABS, ASR, MSR a asistentu

15 000 Kč

Střešní nosič, černý

5 000 Kč

Funkční paket (schránky v interiéru i kufru, pod sedadly, osvětlení…)

1 500 Kč

Litá kola Antares

12 000 Kč

Parkovací asistent

9 000 Kč

Elektrické jednodotykové ovládání oken vpředu a vzadu

5 000 Kč

Navigační systém včetně displeje Maxi Dot

35 000 Kč

Ovládání rádia pod volantem včetně handsfree Bluetooth

6 500 Kč

Loketní opěra vpředu

3 000 Kč

Malý kožený paket (volant, madla řadicí páky a ruční brzdy)

6 500 Kč

Dálkové ovládání centrálního zamykání

4 000 Kč

Metalíza šedá Antracite

8 500 Kč

Manuální klimatizace Climatic

20 000 Kč

 

 

Celkem:

141 200 Kč

Základní cena Fabie Combi 1,2 HTP/51 kW Ambiente:

316 900 Kč

Cena testovaného vozu celkem:

458 100 Kč

Uvnitř

Při zachování rozměrů podvozku se podařilo lépe využít obestavěný prostor, z čehož těží cestující na všech sedadlech, objem zavazadlového prostoru vzrostl na velmi dobrých 480 litrů. Celý interiér včetně palubní desky, čalounění, sedadel a obkladů byl s úpravami převzat z modelu Roomster a působí výrazně kvalitněji díky použitým materiálům a jejich zpracování, navíc je také členitější, a tím zajímavější. Například horní část palubní desky je již tvořena několika menšími celky. Světlé potahové a obkladové materiály použité na zkoušeném voze sice působí v kombinaci s černými díly elegantně a interiér prosvětlují, na druhou stranu se budou zřejmě rychleji špinit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedadla mají sice kratší sedáky, ale poskytují slušnou dávku pohodlí i opory. Ve voze mohou bez potíží cestovat i čtyři mohutní chlapi s výškou okolo 190 cm, kteří se nebudou muset nijak uskrovňovat. Mezi praktické a příjemné doplňky patří kožený potah volantu, řadicí páky a ruční brzdy, sklopná loketní opěra mezi předními sedadly s regulovatelným sklonem a úložným prostorem nebo dálkové ovládání autorádia „pádlem“ pod volantem ve stylu současného Fordu Focus namísto u škodovek dříve užívaných tlačítek na volantu. Výplně dveří mají ve své spodní části odkládací kapsy, do těch předních navíc uložíte i plastovou láhev s objemem 1,5 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pochválit je třeba použité rádio, jež patří v dané třídě mezi nejvybavenější systémy. Obsahuje kromě navigačního systému také vestavěnou hands free sadu využívající technologie Bluetooth, jedná se však kupodivu o jediný audiosystém v nabídce, jenž nedisponuje zdířkou pro připojení externích zařízení, kterou mají ostatní vozy vedle páky ruční brzdy. Zkoušená Fabia měla přístrojový štít s barevným displejem Maxi Dot mezi ciferníky tachometru a otáčkoměru, jenž zobrazuje údaje audiosystému včetně sdílených položek spárovaného telefonu, palubního počítače a vnějšího teploměru. Ke komfortu cestování přispívají třeba stropní svítilna nad zadními sedadly, čtecí lampičky vepředu, jednodotykové spouštění i zavírání všech čtyř oken, výšková regulace obou předních sedadel, a pod. Jako nepraktické je třeba označit zapínání vyhřívání zrcátek otočením ovladače jejich seřizování (dnes bohužel typické pro mnohé vozy koncernu Volkswagen), špatný přístup k ruční brzdě a přezkám pásů při loketní opěrce ve spodní poloze a nízko uloženou horní hranu čelního skla, jež ztěžuje výhled třeba na semafor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zavazadelník

Fabia Combi je uvnitř shodná s „krátkou“ verzí, s níž jste se již na stránkách AutoRevue.cz mohli seznámit dříve, proto se nyní budeme soustředit především na „kufr“. Ten nabízí velkorysý a skladný prostor, doplněný řadou drobností, které jeho využitelnost dále zvyšují a užívání zpříjemňují. Jedná se především o přepážky za podběhy, určené pro drobnosti podobně jako vyjímatelná ohrádka zasunutá v pravém podběhu. Levý podběh nese kromě osvětlení zavazadlového prostoru i zásuvku na 12V. Další předměty, třeba povinnou výbavu, lze ukládat pod nejzazší část podlahy po zdvihnutí její části. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dále zde najdete řadu kotevních ok a věšáky na tašky na zadní straně opěradel a výklopná oka po stranách pod svinovací roletou. Tu lze odjistit pouhým dotykem na její přední část s nápisem Press stejně jako v Octavii Combi. Tato roleta „chodí“ většinu své dráhy v kolejničkách, takže odpadá mrzutost se zatahováním, kdy musí uživatel většiny jiných kombíků trefovat prohlubně v čalounění posledních sloupků. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kufr lze zvětšit vyklopením nestejně děleného sedáku vpřed a sklopením opěradel na jejich místo. Je přitom třeba demontovat hlavové opěrky a vzniklá plocha není zcela rovná.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Nabízené verze, Pohled zvenčí
  2. Zkoušený vůz, Uvnitř, Zavazadelník
  3. Na silnici, Převody, Závěrem, Stručné technické a cenové údaje
  4. Kompletní fotogalerie
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků