Cestujícího vedle sebe sice můžete požádat o změnu polohy, ale proporce karoserie nezměníte a musíte se danému konceptu přizpůsobit.

Cestujícího vedle sebe sice můžete požádat o změnu polohy, ale proporce karoserie nezměníte a musíte se danému konceptu přizpůsobit.

Cestujícího vedle sebe sice můžete požádat o změnu polohy, ale proporce karoserie nezměníte a musíte se danému konceptu přizpůsobit.
47
Fotogalerie

Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají

Kapitoly článku:


Kopec - nekopec

Pružné zrychlení po nájezdu na dálnici je doslova nehorázné. Od stovky letí ručička tachometru k dvoustovce, jako někteří nakupující do krámu, když jim zrovna dorazil do schránky leták s nejnovější akcí.

Podobnou vervu v podobných rychlostech si pamatuji z testů šestiválcových Audi nebo BMW. Užívat si takových věcí v této staré Fabii má velké kouzlo. Během chvíle jsme u 200 km/h a já se nemohu nezeptat: Kam až se vlastně dá s touhle vyladěnou Fabií rozjet? A za kolik vůbec zvládne stovku? Tomáš odpovídá upřímně. Stovka dost dobře změřit nejde (tedy samozřejmě změřit jde, ale potenciál motoru na silnici prostě přenést nelze, takže výsledek není tak zajímavý), maximální rychlost je údajně u 260 km/h.

_DSC0047.JPG_DSC0048.JPG
Maximální rychlost do jisté míry závisí na vaší odvaze, každopádně ale leží daleko za 200 km/h. Podle výpočtů točí motor na šestku při 260 km/h rovné čtyři tisíce. Mimochodem tachometr zůstal v autě původní s nejvyšší hodnotou 220 km/h. 

Abyste si udělali lepší představu o tom, jak asi zhruba „monstr naftová“ Fabia jezdí, vyzkoušeli jsme jen tak orientačně pružné zrychlení. Na trojku to trvá z 80 na 130 km/h příjemných 3,85 s, z rychlosti 100 km/h na 160 km/h se zařazenou čtyřkou budete potřebovat 7,77 s. Na mokré silnici a na zimních pneumatikách.

Jak to vypadá, když je sucho, na autě letní pneumatiky a motor naladěn na nejvyšší výkon, to ukazuje přiložené video. 

Řečeno jasně a stručně, zátah je nekompromisní a motor se nechá vytočit až k pěti tisícům, aniž byste měli pocit, že výrazně ztrácí. Kdo hledá dálniční speciál s maskováním na úrovni expert, ten by měl této úpravě věnovat zvýšenou pozornost.

_DSC0030.JPG_DSC0031.JPG

Sedm dní, 120 000 Kč

Kolik za to? Cena není nízká. Samozřejmě přesné číslo tak docela říci nejde, protože vše záleží na konkrétním případu. Pokud byste si ale chtěli udělat radost, pak počítejte zhruba s částkou 120 000 Kč. Poté potřebují pánové z Dieselpoweru přibližně sedm pracovních dnů a následně je vaše Fabia změněna k nepoznání.

Ano, je mi naprosto jasné, že za stejné peníze si můžete pořídit na zábavné svezení třeba staré BMW a kdo ví co všechno ještě, já bych ale otázku, k čemu vlastně taková Fabia je dobrá, prostě vynechal. Co je pro někoho absolutní zbytečnost, může být pro jiného záležitost vysoce zajímavá. A já naprosto chápu lidi, kteří takovému svezení podlehnou.

Ono totiž není nic lepšího, než si jet svých pohodových 130 km/h v autě, které vypadá jako kdejaká popelnice. Vezete přece manželku a děti, tak kam spěchat. Ale po cestě zpátky trochu pozlobit navoněné pány v Audi, BMW a Mercedesech a užít si jejich nevěřícných pohledů, to něco do sebe má. A kdyby v autě byl pohon všech kol, jooo, to by pak teprve byla ta pravá pohádka...

_DSC0101.JPG_DSC0110.JPG

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud