Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají

133 komentářů

Janík
14. května • 21:26

Proč jste se nepochlubili, jak moc ta kadle-kadle mrcha hulí? Styděl bych se s něčím takovým jezdit a otravovat řidiče a chodce. Majitel by si zasloužil plynovou komoru.

Josef Knop (generalisimus)
13. dubna • 19:21

Měli jsme podobnou ve firmě. Jela 226km/h. Moc jsem jí nevěřil když jsem jí viděl. Nevím co to bylo za úpravu. Koupili to v áčkách a borec od Subaru se v tom pohrabal. Byla to pecka...Jo nostalgie.

JA-NE
22. ledna • 13:45

A furt to len smrdlave dizlove kachle :)

Antonín Novák (xtonda)
20. ledna • 11:50

Proč tuhle silvestrovskou ptákovinu linkujete opakovaně na Živě v půlce Ledna?

x
20. ledna • 11:37

ja jsem vrazil do felicie 1.6 200 000 jen do tuningu urcite a co z toho, potom te porad berou fizli na silnici to nesmi ..pred par rokama se zprisnily zakony a uplny konec.. dneska uz to neni co byvalo, tuning je zabity

walkeer
20. ledna • 10:32

jestli tam nejsou zesilena ramena naprav a lepsi tlumice a pruziny, tak je to jednoznacne nebezpecne auto a na silnici nema co delat

Pavelka a zase Pavelka
20. ledna • 8:02

Fabia 1, když vidím ty přední světlomety vzpomenu si na Škodu 120 ;-) Jinak v combi se mi líbí více jak hatchback. Na masku s-eru, ale přes ty odporné přední světlomety bych se nikdy nepřenesl.

Kott02
15. ledna • 14:09

Tomu říkám tuning, ne ty po*rané bastly čím víc pruhů a bordelu na autě tím více adidas. Fabii beru jako "auto" ale toto je povedené.

Petr N.
9. ledna • 10:55

Fabia Combi 1.9TDi 74kW s motorem typu AXN a jednohmotým setrvákem je ideální pro navýšení výkonu. Sám mám přečipováním zvýšen výkon z 74kW 240Nm na 100kW 320Nm (+odpojený EGR ventil) a připadá mi to na tento vůz dostatečné. Průměrná spotřeba 4,9l (denně 2x20km ve 4 lidech). Brzdy původní tedy kotouče i vzadu. Auto jezdí dosti svižně. Jsem s touto úpravou spokojen. Prováděl pan Hájek za čež mu velké díky. www.tdifun.cz/

Janík
15. května • 19:57

Raději jako řidič pojedu za benzínovým osmiválcem s 2x vyšší spotřebou, protože smrdí méně. Jsi neohleduplný primitiv a ještě se tím chlubíš. Přečipuj na 150kW a možná se tě budou lidi ptát jestli náhodou nejezdíš na asfalt.

Wimpy
16. května • 0:08

Nejsem příznivce kouřových efektů. Za benzínovým osmiválcem si moc nepobydeš páč ti při první příležitosti ujede. Chipování nerozumíš a jen poukazuješ na neodborné rádoby tuningy motoru. Je spousta takových co montují podivné krabičky, které zvyšují výkon... Nejdřív si o tom něco přečti a pak dělej chytrého. Lidi co se tím zabývají dělají a ladí motory na závody a umí u VW TDi docela slušné věci.

Petr N.
9. ledna • 10:55

Fabia Combi 1.9TDi 74kW s motorem typu AXN a jednohmotým setrvákem je ideální pro navýšení výkonu. Sám mám přečipováním zvýšen výkon z 74kW 240Nm na 100kW 320Nm (+odpojený EGR ventil) a připadá mi to na tento vůz dostatečné. Průměrná spotřeba 4,9l (denně 2x20km ve 4 lidech). Brzdy původní tedy kotouče i vzadu. Auto jezdí dosti svižně. Jsem s touto úpravou spokojen. Prováděl pan Hájek za čež mu velké díky. www.tdifun.cz/

dodge
7. ledna • 11:59

Jako silvestrovskej fór dobrý, ostatně vznětový motor má ideální charakteristiku pro kamióny, traktory, pracovní stroje, lokomotivy a lodě, ale naprosto nevhodnou charakteristiku pro osobní automobily.

Dusan
6. ledna • 14:08

Reakce diskutujicich jsou rozpacite, ale osobne tomu davam palec nahoru za funkcni "tuning" .Dle mne je to spravny sleeper.
Vyuziti potencialu moturu zavisi jen na ridici v dane situaci z ceho plyne i odpovednost..Myslim si, ze majiteli dela nejvetsi radost bezpecne predjizdeni na rovince s prstem v nose B-]

jakub
4. ledna • 17:13

..mam passata 1,9 tdi 81kw.. odeslo mi turbo.. znamej mi rekl ze ve strakonicich v čz dela tipek turba. zajel jsem za nim a on mi rekl ze kdyz mu dam to spatne da mi hned jine repasovane ale ze to nejni uplne to same co tam mam ze je vetsi.. slovo dalo slovo a uz se tam cpalo turbo u nej v garazi mi prehral ridici jednotku a super. jede to pekne tahne od spoda a jezdim pohodu za 4.8L a dostat se nad 6L uz je vrazda to jedu fakt kudlu.. mam i e39 528i je tam jen otevrene sportovni sani jinak zadna uprava a ma to cca stejne koni jako tahle fabia co je o ni clanek jo je to benzin a bere to 12L ale jedu v tom 160km/h po okresni silnici a bezpecne drzi na silnici kdyz chci predjizdet podradim a jedu.. podvozek, brzdy vsecko origo a to rizeni je proste jinde.. jo ale jezdit s tim kazdej den do prace nejde.. proto s tim jezdim jen kdyz je pekne pocasi a kdyz mam maladu si ZAJEZDIT. kdyz se potrebuji dostat z bodu A do bodu B jedu passatem

Peter
3. ledna • 13:41

Škodovky ani se 400 PS natož Fabku

Andrea Kolaříková
2. ledna • 12:28

Jak to tedy je s tou spotřebou?Já myslela že 1.9 TDI PD 96 kW ve Fabia RS jezdí s plynem na podlaze za 8-9 L nafty?

Kyle
3. ledna • 2:06

TDI při jízdě z kopce naftu vyrábí.

dejv
2. ledna • 16:20

Taky by mě to zajímalo. :-)
Ti výrobci sériových motorů budou asi úplní idioti, když s polovičním výkonem nedokážou jet za míň než dvojnásobek heheheee...:-P

x
20. ledna • 11:38

hned mu odejte to pak to.. to auto je odepsane

horski
2. ledna • 9:44

jen pro zajímavost turbo kit pro oktávu 2,0tsi 500hp přeprogramuje to i dsg asi 6500e
maj tam i na 1,8t asi 360hp
http://www.goapr.eu/products/stage3plus_20_ts... ...

Hlinda
1. ledna • 18:01

Hooodně zajímavá mašinka. Z hlediska toho jak lze autí vytunit na daleko větší výkon a vizuálně to není poznat.
A co HTPčko či 1,4MPI? Šlo by taky poladit na teba 200 koní?

horski
2. ledna • 11:43

s velkými problémy protože to nemá turbo a hlavně 1,9 tdi byl tak oblíbenej motor protože
byl hrozně naddimenzovanej proto to byl takovej držák, tady ty motůrky by se asi rychle rozsypaly

Hlinda
1. ledna • 17:41

"....Jak to, že stíhá váš dieselový šestiválec? ...." Protože je to dieselový šestivál. Bejt to ale benzínová mašinka tak by to bylo hned lepší. :-)

ace_9
1. ledna • 10:46

Strasni suchari ste tu v diskusii :-D Je to proste na rovinkach velmi rychla fabia, nebezpecna v zakrutach a horsom pocasi, asi nie uplne legalne upravena a asi nesplnajuca emisne normy, ale to neznamena, ze teraz kvoli tomu treba nadavat. Takych fabii je len velmi velmi malo a su to auta vytvorene len pre ten pocit a preto, ze to ide. Mne sa clanok a aj auto pacilo. Je to taka zaujimava rarita. Niektori by tu asi dostali infarkt, keby zistili, ze v Amerike je legalny na cestach skoro aj nakupny vozik s prirobenym motorom. Nehovoriac o tom, ze je tam ovela viac dieslov, ktore su schvalne upravene tak, aby zadymili polovicu mesta. Mozno by ste sa mali ist realizovat tam :-D

x
20. ledna • 10:09

v Syrii je zas bezne ze ti strelia gulku do hlavy len preto ze si niekto vymysli historku o tom ze nadavas na proroka :-D A co? To co sa deje inde je uplne irelevantne. Zakony a vyhlasky platia pre kazdeho. A tie su take ze si na auto nemozes namontoval ani ine svetla, lebo neprejdes cez STK. A fobia s predimenzovanm motorom je nebezpecna - hlavne pre ostatnych ktori jazdia na cestach.

Fantomas
1. ledna • 11:37

Ta poslední věta, ta patřila, předpokládám, autorům té fábie.

Tomik
1. ledna • 10:39

Naprosto skvely auto a pekny novorocni clanek, za ktery dekuju!! :-)

Adam
31. prosince • 17:51

Je to zajímavé počtení v diskusi. Přesný obraz české gubernie.

oh.c
31. prosince • 16:36

„Teda, to muselo dát příšernou práci. … Přitom taková blbost, co?“
;-)

Vana666
31. prosince • 16:55

Přesně ! :-)

Fantomas
31. prosince • 16:53

Ano, ale jako reklama to bude fungovat určitě velice dobře. Kšefty asi moc nejdou, tak se zaměřili na tisíce majitelů úplně obyčejných, levných aut.

Jarda
31. prosince • 16:03

Tohle je druh tuningu kteremu rozumim. Cemu nerozumim je, proc zrovna Fabia. Po vsem tom usili je to porad jenom stara nepohodlna Fabka, se vsemi klasickymi neduhy...

Tycoon
31. prosince • 17:06

Možná proto, že právě u jedničkové Fabie je ten "sleeper efekt" hodně velký.

luu
15. ledna • 15:07

protoze je to vetsi legrace nez tunit amg mercedes

Moik
31. prosince • 15:48

Svoboda jednoho komci tam, kde zacina svoboda druheho. Nechapu proc by si borec nemoh upravit auto na 280k.... Zakony neporusuje sen si splnil, pohoda. Reci o jeho nebezpecnosti sem nepatri - nekteri z nas s octavii rs jsou stejne nebezpecni. Naopak palec nahoru za plneni vlastnich snu - palec nahoru. Jen bych autorevue priste doporucil "neflejmovat" uz v clanku kecama o ujeti baworakum a medvedum-opravdu vyzraly nazor, fakt...

dodge
7. ledna • 12:09

Co mu řekli na STK k nehomologovaným úpravám motoru a podvozku?

Tycoon
31. prosince • 17:03

Zákony ne, ale vyhlášky určitě ... pochybuju, že úpravy na autě neporušují homologaci a že auto legálně projde ME+STK.

Čendoslav
31. prosince • 16:52

Přesně tak...svoboda upravovat motor končí tam, kde začíná svoboda ostatních nedýchat kvanta sazí navíc...

Fantomas
31. prosince • 15:46

"po nájezdu na dálnici... Během chvíle jsme u 200 km/h"
" z rychlosti 100 km/h na 160 km/h se zařazenou čtyřkou budete potřebovat 7,77 s. Na mokré silnici."Za kolik bodů by to asi bylo?

Quebe
31. prosince • 15:54

Záleží kde. To jsou takové paradoxy, jednu chvíli si jedeš spořádaně 200 km/h, pak přejedeš čáru a z toho samotného slušného občana je rázem vrah malých dětí a požírač koťátek. Tedy ovšem čistě formálně, materiálně tím vrahem a požíračem nutně nejsi ani za tou čarou, kdyby v tom banánistánu řešili přestupky, jak mají.

Fantomas
31. prosince • 16:21

Jo, chápu to podobně. Ale internetový magazín pro motoristy by se asi neměl veřejně chlubit, že na pravidla kašle. To se pak můžeme vykašlat na všechna pravidla.

Quebe
31. prosince • 16:28

No, právě z toho vyplývá, že nelze jednoznačně říct, jestli na pravidla kašlal. A to ani v tom případě, že to bylo na dálnici v ČR. Viz. ta materiální podstata, jejíž naplnění je podmínkou přestupkového jednání - jinak se o přestupek nejedná a zákon porušen nebyl. A o jejím naplnění nemůžeme z dostupných informací soudit nic.Ano, já chápu, že je to minimálně na hraně, nicméně ze samotné rychlosti nelze říci "kašle na pravidla".

Fantomas
31. prosince • 16:32

No jo, ta materiální podstata... kde má vlastně hranice?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
31. prosince • 16:49

No obecně žádné - záleží vždy na konkrétní situaci. A tím zavádí do zákona to, co by tam vždy mělo být - prvek variability. Nikdy totiž nemůžeš nekonečně variabilní svět dokonale popsat nevariabilními pravidly. Pevné rychlostní limity jsou v tomto případě učebnicovým příkladem naprosto realitu nerespektující imaginární konstrukce, a tak jsou přirozeně nejporušovanějším pravidlem. Lidé totiž přirozeně tíhnou k realitě, kterou naprosto dostatečně vystihuje zákon, přikazující přizpůsobení rychlosti provozu, stavu a povaze vozovky.

Fantomas
31. prosince • 17:05

No jo, ale to se pak dá aplikovat úplně na všechno, z každého zákona/pravidla pak půjde vytvořit imaginární konstrukci, protože když se nic nestalo, tak přece o nic nejde a vše je v pořádku. Problém je v tom, že co se jednomu a z jedné strany zdá v pořádku a nic se přece nestalo, to se jinému z druhé strany může zdát jako špatné, nebezpečné, nepříjemné a podobně. A teď jak a podle čeho to budeš posuzovat? Podle toho prvního, kterému to přijde jako zábava, nebo podle druhého, kterému to přijde třeba jako nebezpečné ohrožování, když se jezdí kolem jeho zahrady?
To si pak podle stejného principu můžeš třeba zřídit nekrytou střelnici na náměstí. Když nikoho netrefíš, tak je to v pořádku, nikomu se přece nic nestalo? Proto jsem se ptal kde má tenhle princip svoje hranice a kdo a podle čeho je bude určovat?

Quebe
31. prosince • 17:24

Na úplně vše to aplikovat nejde. Existují případy, kdy je pro správnou funkci determinovanost klíčová - například přednosti. Nebo třeba vraždy - vraždit je vždy špatné. U problému ze své podstaty variabilního je potřeba však přistupovat případ od případu. Rozhodovat by v tomto případě měly soudy, které by neměly být pouze nemyslící automaty.

Fantomas
31. prosince • 17:38

Takže si klidně tu střelnici můžu na náměstí postavit a kdyby se to někomu nelíbilo, tak to má dát k soudu?

Jura
31. prosince • 17:02

A jak uplatnit prvek variability u fyzikálních zákonů? Svět se sice mění, ale fyzikální zákony ne. Třeba taková decelerace - při nárazu v rychlosti (zhruba) 160km/h a vyšší už vás žádné deformační zony nezachrání. Decelerace je tak silná, že se utrhnou vnitřní orgány člověka, bez ohledu na to, jestli je jím řidičem rychle jedoucího vozidla, nebo spolujezdec ve vozidle, do kterého to rychle jedoucí vrazilo.

Quebe
31. prosince • 17:16

Prvek variability je přesně to, co z fyzikálních zákonů plyne. Fyzikální zákony nám říkají, proč je fixně daný limit blbost - za určitých podmínek můžete bezpečně nějakým místem jet 200 km/h a jindy je i 30 moc. S úvahou o náraze samozřejmě máte pravdu, ale to na situaci nic nemění.

Fantomas
31. prosince • 17:08

Ano, to je dobrá argumentace, neboť i ostatní mají právo nebýt nikým omezování a ohrožováni. Quebe: Jak tohle jde dohromady s principem Nic se nestalo, tak je to v pořádku?

Quebe
31. prosince • 17:19

Ale to se s mnou řečeným nijak nevylučuje. Naopak to lidi nabádá více myslet. Na jednu stranu jim to umožní větší rozlet, ale zároveň varuje, že fyzikální zákony neustoupí. Současný systém povolených rychlostí lidi spíše nabádá nastavit tempomat na 50/90/130 a okolní podmínky nesledovat.

Fantomas
31. prosince • 17:37

No počkej, já nemluvil o fyzikálních zákonech, já mluvil o tom,že každý má právo nebýt nikde nikým omezován a ohrožován. A na dnešních silnicích v podstatě nelze zajistit, abys nikoho neohrožoval a neomezoval. Proto jsem se ptal jak to jde dohromady s tím principem materiální podstaty přestupku? Když nic neprovedeš, ale všechny ohrožuješ, je to v pořádku?

Pavel
31. prosince • 15:45

A není to ta fábie co se tak před půl rokem prodávala v Nizozemí...?

terenc
31. prosince • 14:31

to tam má EGR při takových úpravách?

Red Hat
31. prosince • 13:37

Pan Lukáš Dittrich opravdu boduje!!! B-]

Red Hat
31. prosince • 13:55

Opravdu je smutný že něco takového je AUTOREVUE.CZ schopna vyzdvihovat a schvalovat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Red Hat
31. prosince • 14:09

Nejedná se náhodou o trestný čin?

Quebe
31. prosince • 14:10

Trpíš samomluvou? :-D

Red Hat
31. prosince • 14:17

Pokud nejsi totální dement, tak snad víš že tady je nějaký zákon o provozu na pozemních komunikacích a ten platí snad pro tebe zrovna tak i pro mne!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lift
31. prosince • 15:13

Trpíš nějakým komplexem, že tak strašně proti tomu bojuješ, nebo co?Každej tvůj koment je na poblití..

host
31. prosince • 13:24

pěkný, řekl bych, že je lepší si rovnou pořídit něco nenápadného, co má 300k a ne tenhle experiment a navíc by mě zajímala jedna věc - jak to je s touhle úpravou - prokazatelně je to zásah do konstrukce vozidla, tudíž je to přestavba vozidla a je potřeba mít schválení technické způsobilosti a všechny ty ptákoviny okolo - má to tohle auto? Nebo se jezdilo s autem, které vůbec na silnici nesmí?? A pana redaktora to vůbec nezajímalo?

Quebe
31. prosince • 14:31

Přestavbou silničního vozidla je změna nebo úprava podstatných částí mechanismu nebo konstrukce provozovaného silničního vozidla. Za změnu podstatných částí mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla se považují:
- změna druhu pohonu, vestavění jiného typu motoru,
- změna karoserie, pérování vozidla a kol způsobující změnu povoleného zatížení,
- změna druhu karoserie nebo nástavby, pro které se mění účel a způsob použití silničního vozidla,
- změna kategorie vozidlaVe vyjmenovaných bodech nenacházím nic, co by odpovídalo úpravám na tomto vozidle. Druh pohonu stejný, typ motoru stejný. Karoserie beze změny, změna pérování taky ne. Kategorie beze změny.

Red Hat
31. prosince • 13:33

Konečně aspoň jeden správný a rozumný názor! Jedná se o vozidlo nezpůsobilé pro normální silniční provoz!!! Bylo by proto správné na toto upozornit Policii České republiky a registraci uvedeného vozidla zrušit! Co na to páni Redaktoři!??? :-/

Quebe
31. prosince • 13:48

Bonzáček?

Red Hat
31. prosince • 14:02

JJ Bonzáček a druhý naopak Blbeček!!!

Red Hat
31. prosince • 13:52

JJ měl by tě ten Superman někde pěkně sestřelit! Takové nesmysly se oficiálně i se schválením do provozu vyráběly a prodávaly! Viz. Moskvič 412, kdy jeho výkon motoru 3x převyšoval možnosti podvozku a brzd!

Red Hat
31. prosince • 13:52

JJ měl by tě ten Superman někde pěkně sestřelit! Takové nesmysly se oficiálně i se schválením do provozu vyráběly a prodávaly! Viz. Moskvič 412, kdy jeho výkon motoru 3x převyšoval možnosti podvozku a brzd!

Quebe
31. prosince • 14:02

A proč by mě měl někde sestřelit? Předjímáš, že s tím neumí jezdit. To auto zatáčí, brzdí, nic z toho neodpadává, a tedy není žádným objektivním rizikem. To z něj udělá až případný dement, který si není vědom jeho limitací. Ale to platí u každého auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Red Hat
31. prosince • 14:25

Kdy proboha pochopíš že toto vozidlo nepatří do normálního provozu! Nebo snad chceš tvrdit že například podvozek a brzdy u Octavie 1,2 TSI jsou totožné nebo dokonce shodné s Octavii 2.0TSI RS!!??

dtsmaniac
21. dubna • 12:20

Nevím co hemzáč redhete, tahle fabka má brzdy právě z tý Octy RS, takže je to bezpečnější než kdejakej střep už z výroby.

Quebe
31. prosince • 14:41

A jak to s tím souvisí? Po cestách jezdí spousta aut s poddimenzovanými podvozky už z výroby, protože je výrobci takto homologovali a nikoho to nepálí. Máš např. spoustu MPV, které mají horší brzdy jako Octavia RS a přitom díky větší hmotnosti těchto vozů musí brzdit tu samou kinetickou energii při nižších rychlostech. Máš houpavé limuzíny, které poletí ze zatáčky po tečně ven a Octavia ji za těch samých podmínek projede v pohodě, protože má k tomuto účelu lépe nastavený podvozek. Jak to, že tohle ti nevadí?

JirkaK
1. ledna • 9:23

To jsi porovnával Octavii s Volgou GAZ24? :-D

Red Hat
31. prosince • 13:06

Nejrychlejší cesta do pekla! Smrdím korunou, koupím popelnici, pak ji nabuším na nesmyslný výkon, který minimálně 3x převyšuje možnosti podvozku a pak si začnu honit triko a hrát si na Supermana ???!!!! :-/:-/:-/

Hat
31. prosince • 13:11

Jo správně, smrdíš korunou...a ty ještě k tomu prachobyčejně smrdíš.

Red Hat
31. prosince • 13:20

JJ to od tebe s tou shnilou Subarou sedí! :-D:-D:-D

Hat
31. prosince • 13:24

Řekl rádobymajitel pětiválcové Hnůjdaje hihihi.

Red Hat
31. prosince • 13:34

Jen se z toho nepočůrej hot a čehý!!!

Martin
31. prosince • 12:32

Zajimave, vsichni diskutuji jako o realnem aute,
a nikomu neprijde byt divne, ze video ukazuje jen tachometr ve stojicim aute se zvednutym predkem, a ze clanek nenapadne naznacuje, ze i ten motor je vlastne uplne normalni.

cptObvious
31. prosince • 11:45

no tvl :-D opycovany neovladatelny stary sazomet...to mi je teda sen a silvestrovsky test

alapli
31. prosince • 10:30

Fabia I se povedla nejvíc, to čím byla nahrazena, a to i nyní je jen pokus o něco co se nepovedlo :-D

Antiautomat
31. prosince • 10:52

To beriem, fabiu s benzinovym dvojlitrom mam skusenu a bolo to naozaj vyborne auto.

Antiautomat
31. prosince • 10:19

Nadhera, velmi pekny test a pekna uprava.Nieco podobne v malom poznam z mojej byvalej feldy 1.6. Priplatkova vybava: ochranne listy na dvere a zasterky. Vyborne iduci motor a perfektna (doslova, asi stastie na kus) prevodovka, plus hafo informacii co sa s autom deje (tam bolo pocut a citit vsetko :-) Znie to neuveritelne ale to auto bolo velmi zabavne a to mam skusene kadeco mozne od trabiho az po FH12. Zacinalo to uz len pri nahodeni, zatriaslo sa to a pohlo vpred (zotrvacnost). Letela dopredu a doficat na tom rozmere 165 a tazkym liatinovym kusom do zakruty bolo len pre silne zaludky a nic pre zaciatocnika, kazdy prejazd bolo treba spravit velmi cisto a precizne, pri vyjazde plny a mazala co strach.... pardon, spominam si este to malo aj vzperu aby tu evoluciu favorita ten motor nacisto nerozobral :-) Rychla jazda vyzadovala cit a odhad, kolega v pomerne rychlom golfe sa vyjadril v tom zmysle ze po prvej zakrute si myslel ze ju uz neuvidi ale na jeho zdesenie mu neuprosne zakazdym vyrastla v spatnom a nie a nie sa jej zbavit. A ze ho povozim, ale kdeze, ze do tej lietajucej truhly ani nesadne a po tejto skusenosti uz vobec nie :-) Pripadne jeden pan co si za nou extra poctivo zasiel na pumpu a vehementne sa dozadoval otvorenia dekla (pohlad na seriu stal za to), nakoniec super pokec a uznanie ze tolko prace s takou konzervou este nemal. To vsetko pri 100% spolahlivosti, len je skoda ze ten zbytok za tym motorom tak zaostaval (mozne ze prave to bolo zdrojom tej zabavy, natocenych nieco do 65kW pri takom ultra-lajte koment nepotrebuje). Keby sa to vyrabalo, siel by som do toho urcite znovu.

jirka
31. prosince • 10:13

takže na okreskách nepoužitelné. Vlastnil jsem jeden benzínový šestiválec japonec a ten byl na okresách velmi dobře použitelný. Kde jsem v zatáčce letěl s prelude 120 tak s tímhle 130 a to ta preludka slušně držela. Měl by dodělat podvozek protože na dálnici umí na to šlápnout každej hnup, ale na okresce ho vyškolí slabší slušnej benzínák. Takže k ničemu.

Quebe
31. prosince • 10:04

Pokud je úprava provedena tak, že auto i nadále projde bez problému emisemi, tak s tím nemám problém. Pokud je to ale klasický vyhoněný chrocht, za kterým nastává lokální zatmění slunce, zaslouží si majitel zavést výfuk do kabiny. Ať si taky užije toho, čím obohacuje své okolí.

Fantomas
31. prosince • 10:34
Quebe
31. prosince • 10:45

To ještě není taková hrůza, ale asi to nebude zdaleka plný plyn. Ale zkouknul jsem tu fotogalerii a u statických fotek zadku je vidět nějak zajímavě utřený nárazník kole výfuku. Asi aby nebyly vidět nánosy sazí...

Bubik
31. prosince • 10:18

ono je nejen o emisích, dodržet emise je u tuningu prováděnou solidní firmou slušnost, ba povinnost.
Problém je v tom, že to auto není stavěno na takový výkon. Nejde jen o brzdy, jde celou stavbu podvozku, zavěšení, tlumiče, pružiny, případně další.......
Že by se tím něco dělalo, o tom v článku není ani zmínka. Asi ne, o čemž svědčí věta: "Občas mám pocit, že zbytek auta za ním vlaje jak pláštěnka pana Supermana při letu".
Takže nám tady pánové ze společnosti Dieselpower (proč mám pocit, že jde o PR článek?) vyrobili natuněný bezpečný stroj, který neumí přenést výkon na silnici, který si dokonce s tím výkonem ani neumí poradit a za kterým (případně proti kterému) je poměrně nebezpečné jet, protože stačí jediná maličká chybička řidiče ("První pokusy o rychlejší jízdu po okreskách celkem rychle vzdávám. S plynem to chce zacházet velmi citlivě. V našem počasí stačí velmi málo a jsem v nedotáčivém smyku") a auto se roztočí jak káča, případně skončí mimo silnici........
Takové auto na okruhy klidně, ale do běžného provozu?3-[

Antiautomat
31. prosince • 10:51

Pojde to len tolko, kolko tomu prihodite a do smyku sa viete dostat aj s fabiou HTP. Odjazdil som si podobne naslapany GTi TDi (ten kolegov co som spomenul nizsie, prve kilometre ma ani velmi nebavili ale nakoniec prijemna jazda) a zaver bol taky, ze na tu zabavu to chce cit, zdravy rozum a skusenosti. Ostatne vyssi vykon sa moze obcas hodit a vedomie a cit tej vykonovej rezervy je celkom ''znesitelny'' :-) Samozrejme s rozumom a hlavne nijaky garazovy experiment s adolescentnym siltovkarom od playstationu (idealne plne piatich podobnych na ceste z diskoteky) nema na ceste co hladat a to je ten problem, to sa potom bohuzial konci naozaj zle :-(

Bubik
31. prosince • 10:38

Mimochodem, když se podíváte na stránky Dieselpoweru, maximální úpravu motoru 74kW u Fabie I (model 6Y), kterou nabízí, je zvýšení výkonu na 121 kW a krouticího momentu z 240 na 360Nm. A to instalací nových vstřikovacích trysek Fratelli Bosio Sprint1043s, instalací nového turbodmychadla, novými těsněními výfukových i sacích svodů a úpravou řídící jednotky. Dále si lze objednat nový spojkový set z důvodu přenosu vyššího krouticího momentu.
Takže ve článku popisovaná úprava je úpravou nestandardní, spíše reklamní, a nelze ji u firmy objednat.

Tom
31. prosince • 14:58

Toto jsou tabulkové úpravy.. potom se také dělají na míru

Quebe
31. prosince • 10:36

Jo, to je další věc, ale v tomhle případě spíše věc majitele. Okolí to bezprostředně neohrožuje a když ho jízda s něčím takovým baví...

Bubik
31. prosince • 10:46

To je otázkou, jak a zda neohrožuje. Mám za sebou nedávné školení na polygonu (trhací deska, kluzná fólie, vodní příkop apod), kde si člověk si 1/ uvědomí, jak málo stačí, aby lítal jak čamrda a 2/ naučí se, co s tím v tu chvíli dělat
A upřímně řečeno, docela jsem rád, že dobře postavené auto v tu chvíli udělá poměrně podstatnou část práce za mně. Což umí ovšem jen do jisté chvíle, kterou mu předurčili konstruktéři podvozku.
Takže úprava motoru by - pokud překračuje jistý práh daný konstrukcí podvozku - měla VŽDY zahrnovat i úpravu podvozku. Což ladičské firmy vědí a buď neladí přes práh, nebo se nesoustředí jen na motor.......

Quebe
31. prosince • 11:16

Tak, tady v tomhle případě jde především o rychlost. Ta Fábka i v sérii jezdila kolem 200, tedy my na to měla mít podvozek a předpokládám, že majitel se s tím v normálním provozu do nějakých šíleností nepouští.Ona je ta přemotorovanost v tomhle případě i výhodou - člověku netrvá dlouho, než zjistí, že tohle není náčiní na zdolávání okresek...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
31. prosince • 11:43

on je ale problém v tom, že nová maximálka je 260, přičemž klasické TDI (nemluvíme teď o RS) mělo maximálku pokud se pamatuju těsně pod 200 a této rychlosti dosahovala pouze na rovných a dlouhých úsecích (dálnice). S tímhle udělátorem jde na 200 dosáhnout prakticky i na trochu rovnější okresce, a to bude problém.Majitel asi ví (aspoň podle článku), ale zkuste dát takové auto nezkušenému nebo nevybouřenému řidiči.

Norbert
31. prosince • 10:03

To nejhorši,co může být,je motor TDi v obyčejné fábii bez jakýchkoliv sportovních optických vylepšení.Jel jsem jednou táhlý kopec-na 90 jsem jel100 a za mnou obyčejná Fabie a blikal,troubil,ale já v silnějším voze jsem nechápal,co po mně chce.Pak mně předjel,celá rodina mi hrozila pěstmi a nadávala a až jsem ho dojel na semaforu a uviděl vzaduTDi,pak jsem to teprve pochopl.Jsem anda rally a říkám-silný motor do pořádného auta nebo ho sportovně vyšperkovat.Jinak je to jen léčení Ega majitele.

Antiautomat
31. prosince • 11:01

bohuzial aj taki sa najdu. Rada nabuduce: pusti ho dopredu (ostatne v predchadzani mu nesmies branit) - je mozne ze onedlho od Teba bude potrebovat prvu pomoc a lepsie ked ho pustis akokeby si ju potreboval aj Ty aj on. No a ked ho v najblizsej obci v krizovatke pianko andante legato dobehnes (pokial dovtedy nic nevyviedol), bude sa citit blbo on.

Antiautomat
31. prosince • 23:14

tych kopec minuskarov nech zacne pridavat ked ich takyto dement predbieha, len aby sa nik nedajboze pred nich nemohol zaradit, nevadi ze oproti ide rozbehnuta zajadovka. Nuz a tak to nasich cestach vyzera, Preco moze byt on dotycny sprosty ked oni mozu
byt este sprostejsi, ze,....pani moji, uz sa nicomu nedivim, playtation na Novy rok. Vela zdaru a prijemny Novy rok vsetkym., idem to odpalit :-)

ace_9
1. ledna • 10:25

Ja sa cudujem, ze mas tolko minusiek :-O Ale vlastne to len potvrdzuje to, co si sam napisal a aj sam som to uz viackrat zazil. Niektori ludia povazuju kazdu jazdu autom za preteky a nechat sa obehnut je pre nich to najhorsie zlo. Tiez ked vidim hocijake auto (od audi rs6 po stare daewoo matiz) a zjavne chce obiehat, tak mu uhnem hned ako je moznost a ked obieha a vidim, ze ledva stiha sa zaradit, tak kludne spomalim. Nemienim sposobit nehodu len kvoli svojmu egu. A aspon ciastocne nieco podobne ocakavam aj od ostatnych. Ale ked obieham ja, casto vidim ako genius vedla mna zacne zrazu tiez zrychlovat alebo sa na dvojprudovke drzi vedla druheho auta a pekne dvaja blokuju vsetkych. No ja nemam drahe a rychle auto. Mozno keby som mal, tak tiez odmietam pustat ludi pred seba :D Mozno drahe a vykonne auta ludom uberaju na sudnosti... Mal by niekto spravit o tom studiu.
Tiez prajem stastny Novy rok.P.S. Aby som aj nieco pozitivne povedal na vodicov. Stalo sa mi, ze ma uz pustili v pohode pred seba nissan 370Z alebo audi s4 a podobne auta. No vacsinou cim vacsie a drahsie auto, tym je nerealnejsie ocakavat, ze sa bude dat obehnut. Na druhu stranu mi ale taki vodici az tolko nevadia a ani nemam dovod ich predbiehat, lebo idu vacsinou 10 az 50 km/h nad povolenou rychlostou :D

Ale ano
1. ledna • 11:52

Vite, ono je to casto o inteligenci a nejake vnitrni vyrovnanosti. Vite proc vas pred sebe pan v porsche audi rs a pod. v pohode pusti? Jeho to nepali. On vi, ze kdyz by se nejakym omylem dotkl plynu, tak proste zmizi, on si proste nemusi nic dokazovat, veze se. Coz se o mnohych ridicich v cechach rict skutecne neda (casto firemni ridici u kterych se to da obcas aspon pochopit, nikoliv omluvit). A nemusi to byt nutne jen majitele "zaprdenych" tdi nebo naopak pouze majitele BMW a audin. To proste zalezi na tom, jestli ridi idiot, nebo ne. Samotnemu je mi naprosto putna pokud nekdo jede prede mnou, zda me nekdo predjizdi a podobne, dokud me a me okoli nezacne ohrozovat.
Asi kazdy zna ten pocit, kdyz vzadu vidi blizit se rychle oktavku I. generace (jedete tacho 100 na 90ce) oproti jede kamion a najednou je oktavka misto za vami vedle vas..... a vy si jen v duchu rikate, jezis to je *****.
Kazdopadne hodne klidnych kilometru v roce 2015 vsem :)

Fantomas
31. prosince • 10:29

Jasně, přece co tě má slabší auto co předjíždět, že? Jo, to ego...

palo
31. prosince • 9:38

velmi rad by som videl porovnanie tohto s modernym HH rovnakeho vykonu :-D
jasne cena je uplne inde, ale aj schopnosti.

Smx
31. prosince • 9:36

Divím se, že spotřeba vůbec vzrostla, když to šlo jen ze 74kW na 170+kW.. U této koncernové legendy bych šekal ještě naopak snížení spotřeby.. :-D

Mansfield
1. ledna • 19:40

No ja se spise divim, ze ma dlouhodobou spotrebu 5.4, jezdim s neupravenou verzi a sviti tam 5.0 :) Je pravda, ze sem tam ji pekne vyvencim, ale stejne bych cekal aspon 7/100...

Čendoslav
31. prosince • 9:30

Neovladatelná popelnice sypající brikety, to je opravdu sen...:-D

Fantomas
31. prosince • 9:29

A určitě to vůbec nekouří a emisema to taky jistě projde úplně normálně.

dodge
7. ledna • 12:18

A na STK prošel nehomologovaný motor a podvozek.

Karel Kahovec
20. ledna • 15:23

Na STK projde cokoliv, i nepojízdný střep. Je to jen otázka známostí nebo peněz.

Bennie
1. ledna • 17:01

245k za 5,4l nafty na sto :)))))))))Sakra co jen dělají všichni blbě, že jim to v sériovém provedení žere dvojnásobek :)))))))))

Jerry12
4. ledna • 13:43

1.9TDI PD vazne nezere v seriove verzi dvojnasobek. Mam okolo sebe prave jednu tuhle klasiku ve Fabii a potom vetsiho bratricka 2.0TDI PD 8v v Passatu a pokud se jezdi libovolna vzdalenost kde se ohreje motor, tak zerou oba motory vetsinou okolo 6 litru. S pasikem jsme jezdili dalky pres Nemecko a pri tempomatu na 180 podle GPSky (VW notoricky premeruje, takze na tacho samozrejme skoro 200) si vzal vetsinou 6.6 - 6.8.Motory jsou to hlucny, nekultivovany, v silnejsich provedenich dokazou pekne tahat za volant a vubec to neni zadne super zabavne svezeni, ale v 8 ventilovem provedeni jsou skoro neznicitelne. Myslim si, ze je oplakava nejeden taxikar, kteremu v Praze na kocicich hlavach v nedavne dobe doslouzil jeho Superb a ted musel poridit neco s EURO5 common railem.

John
5. ledna • 22:29

Pri 180 GPS 6,6L? Teraz daj tu o Karkulke.B-]

Bubik
31. prosince • 9:25

jsou automobilky, které mají s vysokovýkonnými motory a s úpravami vozů zkušenosti, které tvrdí, že podvozek by měl být vždy "rychlejší" než motor. Což tahle Fabie rozhodně nesplňuje.
Jen o výkonu motoru na dálnici to fakt není.......:-/

Bennie
1. ledna • 16:57

Hm, narvat tak brutálně předopovaný motor do podvozku co je dimenzovaný na 50-70 koní, supr čupr tuzing... pak už si stačí jen vybrat hezký strom nebo vhodný sloup... A co zbytek auta, ten na to má? Co třeba nápravy? Tlumiče? Ramena? to všechno bylo taky patřičně povýšeno? Ta pixla je zatáčkové peklo i s normálním motorem, ale s tímhle jsou to podle mne téměř neřiditelné sáně.

veto
5. ledna • 12:35

keby si cital ten clanok, tak sa tak blbo nepytas a netrepes nezmysly o 70tich konoch

LOL
31. prosince • 11:37

Souhlas, mám odjeto hodně se standardní 1.9TDI a něco málo (pár tisíc) s RS a ty motorizace v nich jsou víceméně maximum, co se dá do takového škodováckého angličáka nacpat, pak už to ztrácí smysl a je to i dost o (ne)bezpečnosti takového auta - bál bych se ho třeba půjčit manželce. To, že gumy budou totální spotřebák je pak další věc, která hovoří proti.
Navíc zrovna 1.9TDI ve Fabii byl hodně těžký a to auto bylo moc těžké na předek, se všemi neduhy (hlavně nedotáčivost). K tomu známý problém s přední nápravou..

Hat
31. prosince • 12:10

Klasický bláBOL. Ty prostě nemáš ani na to abys na své Babetě dotahl dráty v kolech a tak tu skučíš, fňukáš a nadáváš, mindráčku.

LOL
31. prosince • 14:09

myslím, že jsi byť jen Fábku s 1.9TDI, natož RS nikdy neřídil, jinak bys držel tlamu.Mindrák z vlastnictví sockoškodárny máš jen ty. ;-)

jirka
2. ledna • 7:19

Já jsem vlastnil auto co mělo 200 koní a řeknu slušně to jelo. Ale ty z fábky nebo cocty rs děláš raketu a při tom je to jen rychlejší škoda. A mít dvěstě i dvěstěšedesát koní pod kapotou není nic světoborného.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dpcstb
2. ledna • 20:42

tiez som si vsimol ze ten clanok je pisany akokeby to malo 700 koni

Hat
31. prosince • 18:47

Jejda..poprosim srovnej si to v te dutine mozkove..tak ridil nebo neridil. Jestli neridil tak asi nejsem vlastnik....vid. Ale to uz je davno nad rozsah tveho vnimani...natoz chapani.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
31. prosince • 21:48

Pochopil jsem, máš problém s chápáním vět rozvitých. Z toho plyne tvá nevyrovnaná povaha a tendence dělat ze sebe idiota. Odpříště budu speciálně pro tebe používat pouze věty nerozvité a semtam přidám nějaký pěkný citoslovce. :-P

Red Hat
31. prosince • 12:55

Další odborný názor pomatence!!!

Hat
31. prosince • 13:05

Víš imbecile, já jsem Hat a nestydím se za to. Ty jsi imbecil řitík a protože se stydíš sám za sebe, tak se schováváš za cizí nicky a jejich mutace. Blbečku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Red Hat
31. prosince • 13:39

Ta y nejsi Hot ty jsi KOKOT!

KenX
31. prosince • 11:05

Přesně tak, to je prostě fakt, který potvrdí kdokoliv se motá kolem rally a ví, jak vypadají tréninková auta. Mám za sebou stavbu feldy do vrchu a už nikdy, díra na peníze. Motor, převodovka, spojka, brzy, tlumiče od Huška, stabilizátory, řízení, kola, pryže ... Utnul jsem to v půlce, auto zůstalo civilní a co vím, tak s ním pořád nějaká paní jezdí pravidelně na nákupy :-D Příště bych jako základ použil už nějaké pro tyto účely téměř hotové auto.

Tycoon
31. prosince • 9:24

Tenhle typ tuningu mi přijde přijatelný, i když ten výkon je asi až zbytečně vysoký, myslím si, že takových 150 kW by bohatě stačilo a spíše bych vylepšil spodní pásmo otáček.
Jinak když už se dávala přední a zadní část karoserie z faceliftované verze, tak bych tam dal i ty novější budíky (jsou mnohem hezčí a jsou cejchovány do 240) a volant. A určitě bych odstranil hagusy.

Petr
31. prosince • 9:21

Má to opravdu smysl? Kamarád má tekto upravené Volvo. Má přes 400 koní a auto je s tím nepoužitelné, nedokáže přenést sílu na silnici, trochu horší povrch a kola neudrží přílnavost, trochu více plynu a kola se protáčejí. A to má speciální tlumiče, hlíny i gumy. Možná, že rychlá auta nejsou jen o počtu koní.

Tomáš V.
31. prosince • 9:19

Docela drahá zábava...taky jsem si nedávno pořídil "sleepera" Volvo V40 T4 na LPG za 28 tisíc (365 tisíc najeto) na plecháčích. Spotřeba 11L plynu a 200 koní pod zadkem. Praktická raketka za pár korun s nízkou spotřebou... a až se rozsype koupím další :-)

Petr
31. prosince • 9:23

Proč by mělo být 200 koňové Volvo sleeper?

Fantomas
31. prosince • 12:00

Dvousetkoňové je normální přídavné jméno, stejně jako třeba dvojnásobné, tedy jedno slovo.
Píše se to dohromady, tedy 200koňové.

malo
5. ledna • 20:37

tak ale to uplne meni vyznam!:-O

Tomáš V.
31. prosince • 10:04

Protože na to jaká je to zvenku popelnice to jede vcelku příjemně.

Doporučujeme

Články odjinud