60
Fotogalerie

Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Velmi kompaktní, ale šikovná

Kapitoly článku:


A jak jezdí prázdná?

Škoda Fabia si vysloužila nemálo chvály kvůli jízdním vlastnostem a kombi to pouze potvrdilo. Podvozek je komfortní, přestože šestnáctipalcová kola z komfortu trochu uberou, především ale boduje i kombík tím, jak jezdí v zatáčkách. Pokud zrovna nevezete půl tuny navíc, velmi snadno poznáte výhody plynoucí ze základní nízké hmotnosti. I kombi se vrhá do zatáček s velkou chutí a nechá si líbit hodně nešetrné zacházení.

skoda_fabia_test-56.jpgskoda_fabia_test-57.jpg
Fabia Combi umí být zábavná. Druhý motor v nabídce jí propůjčuje slušnou dynamiku, podvozek je výborný

Řízení je strmé a citlivé a spotřeba rozumná. Ve městě jsem jezdil (s prázdným autem) za 6,4 l/100 km, na okreskách při klidné jízdě umí 1.2 TSI jezdit za méně než šest. Přesto se ale najdou i místa ke zlepšení.

Možná za to mohlo příplatkové střešní okno, ale od 120 km/h už bylo v interiéru celkem výrazně slyšet proudění vzduchu kolem karoserie. Při pomalé jízdě vám pak z akustického komfortu něco málo ubere zadní náprava, která při přejezdu nerovností vydává jakýsi dunivý zvuk podobně, jak to známe z Octavie Combi s jednoduchou zadní nápravou.

Verdikt

Tak jak, je nová Fabia Combi rodinné auto, nebo ne? Samozřejmě záleží na tom, jak velkou máte rodinu. Než definitivně zaběhnete do showroomu Škoda a tento kombík si objednáte, je dobré si uvědomit dvě věci.

Fabia Combi je pořád jenom Fabia, akorát má větší kufr. A základní Fabia je prostě malé auto. Pamatujte na to hlavně v případech, kdy plánujete využívat druhou řadu sedadel. Pokud totiž chcete vzadu vozit někoho jiného než malé děti, pak vám coby rodinné osobní auto výrazně lépe poslouží třeba Rapid.

Druhá důležitá věc je konečná cena. Příplatků má Fabia Combi celkem hodně. Jestliže budete náročnější, snadno se s cenou dostanete do sfér, kde už můžete koupit auto o kategorii vyšší.

skoda_fabia_test-50.jpgskoda_fabia_test-51.jpg

Pokud ovšem hledáte litry v zavazadelníku, pak budete velmi pravděpodobně na správném místě. Fabia Combi je sice hodně kompaktní kombi, je to ale také kombi hodně šikovné. Má výborné jízdní vlastnosti, s nejdostupnějším TSI nabídne dost síly i pro půltunový náklad a dobře vypadá. Přidejme cenový odstup pouze 10 000 Kč od hatchbacku a máme velmi pádné argumenty, kterým mnoho zákazníků neodolá.

Fabia Combi je objektivně dobrý vůz, o tom není sporu. Je jen na vás, zda se spokojíte s kompaktním prostorem pro posádku, nebo zda obětujete lepší výbavu a koupíte si větší auto. 

Technické údaje: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI

Rok • stupeň výbavy
2015 • Style
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 197 cm3
Nejvyšší výkon
66 kW (90 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 400 až 5 400 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
160 Nm při 1 400 až 3 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
11 s
Nejvyšší rychlost
185 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
530 l • 1 395 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní • celková
1 058 kg • 1 588 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
6,0 • 4,0 • 4,7 l/100 km
Rozvor náprav
2 470 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 463 mm • 1 457 mm
Rozměr pneumatik
175/70 R14
Rozměry: délka × šířka × výška
4 257 × 1 732 × 1 488 mm

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud