Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Velmi kompaktní, ale šikovná

Po základním hatchbacku dorazila na trh také Fabia s karoserií kombi, což je auto, které se prezentuje jako rodinné. Může být ale takhle malý vůz vůbec rodinný? A jak si poradí druhý nejslabší motor v nabídce se situací, kdy vyrazí celá rodinka na vytouženou dovolenou?
Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Velmi kompaktní, ale šikovná
Seznam kapitol
  1. Fabia za 400 tisíc, Co dostanu za 10 000 Kč?
  2. Interiér známe, Zavazadelník potěší
  3. Jedeme na dovolenou, aneb s půl tunou na hrbu
  4. A jak jezdí prázdná?, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Interiér známe

Kombi odvozené od Fabie přirozeně nemůže v interiéru přinášet žádná velká překvapení. Ten je shodný s hatchbackem a to znamená, že ho už dobře známe. Proto jen stručně zopakuji, že po stránce ergonomie je vše v naprostém pořádku. Musíte se ovšem smířit s tenkými dveřmi a v kontextu auta za více než 400 000 Kč také s dost lacině vypadajícími plastovými výplněmi.

Auto roku 2015 v České republice je nová Škoda Fabia

Auto roku 2015 v České republice je nová Škoda Fabia

Špatnou zprávou pro cestující ve druhé řadě je shodný rozvor náprav, takže kromě většího prostoru kolem hlavy pořád platí, že je i v kombi místa pro zadní cestující méně. Interiér je úzký, uprostřed je na podlaze poměrně velký středový tunel.

Pokud chce být Fabia Combi rodinné auto, pak je to právě prostor vzadu, který bude největší překážkou. Pro menší děti přirozeně nebude problém, jakmile povyrostou, moc komfortu se jim nedostane. Hlavně pokud budou tři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fabia je malé auto a podle toho to v kombi také vypadá. Tři cestující vzadu se musí mít hodně rádi, aby jim cestování ve Fabii nevadilo. Vpředu ale problémy nečekejte

Dost dobře si nedovedu představit, že bych zde cestoval na větší vzdálenosti ve třech vzadu. Jednoduše kvůli tomu, že když si sedne dozadu dospělá osoba, v podstatě zabere polovinu opěradla. Ale pokud se zadní trojice má hodně ráda, cestování se jí bude líbit. Níže najdete konkrétní rozměry interiéru, případně se můžete podívat na podrobné prostorové srovnání s Hyundaiem ix20.

Škoda Fabia Combi: Prostor pro cestující
Rozměr (cm)  
Šířka v úrovni loktů vpředu 141
Šířka v úrovni loktů vzadu 139
Prostor pro hlavu vpředu min. 92
Prostor pro hlavu vpředu max. 98
Prostor pro hlavu vzadu 92
Délka sedáku vpředu (od opěradla) 52
Délka opěradla vpředu 64
Min. šířka sedáku vpředu 32
Délka sedáku vzadu (od opěradla) 46
Délka opěradla vzadu 61
Prostor pro nohy vzadu min. 9
Prostor pro nohy vzadu řidič 178 cm 21
Prostor pro nohy vzadu max. 34
Rozsah posuvu zadních sedadel -
Rozsah posuvu sedadla řidiče 25
Prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm 13

Zavazadelník potěší

Jestliže prostor pro posádku větší rodinu neuspokojí, pak zavazadelník ano. Ostatně Fabia Combi je na tom co se tabulkových údajů týká vlastně téměř stejně jako Octavia Combi první generace. Představte si zavazadelník první Octavie otočený na šířku a zhruba víte, jak na tom je současná Fabia.

Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají  

Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají  

Její zavazadelník logicky nemůže bodovat vnitřní šířkou, takže vás při využívání objemu na maximum čekají komplikace spojené s užším vstupním otvorem. Fabia ale boduje délkou, která činí 94 cm. Dalším rozměrem, kterým si mladoboleslavské kombi pomáhá k tabulkově zajímavému objemu, je výška po roletku. Ta je poměrně vysoko, takže i s falešným dnem umístěným v horní poloze máte k dispozici pořád výšku téměř půl metru. Potěší také relativně nízko položená nakládací hrana a páté dveře, které se umí vyklopit tak vysoko, že se pod ně bez problémů vejde i člověk vysoký 190 cm.

Škoda si zakládá na různých „chytrých“ řešeních, takže i v kombíku najdete (samozřejmě kromě legendární škrabky na led) háčky a různé přihrádky. Speciálně kapsy na bocích zavazadelníku za podběhy se ukázaly jako velice praktické.

Jsou totiž poměrně velké, takže se do nich vejde klasická igelitka s nákupem, menší aktovka nebo cokoliv jiného placatého o velikosti přibližně A4. Zkrátka takové ty věci, které když odložíte na sedadlo, tak jim hrozí, že spadnou dolů, na podlaze je vozit nechcete a v zavazadelníku dělají při jízdě představení ne příliš vzdálené tomu, co předvádí piloti v Ostravě na dnech NATO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Háčky na tašky najdete nejen v zavazadelníku. Jako praktické se ukázaly kapsy na bocích, kam se vejdete klasická igelitka, nebo tam můžete dobře umístit třeba menší notebook

Příplatková rezerva nakonec nezabírá kompletně celý prostor pod dnem. Když si ji koupíte, pořád vám zůstane v „suterénu“ docela velká přihrádka. Škoda, že ji kryje kombinace laciného koberce s kartonovou krabicí. Ale jak se říká, co oko nevidí...

Odpověď na otázku, proč zrovna Fabii Combi, je snadná. Protože je to praktické auto schopné odvézt zajímavé náklady (vzhledem ke své celkové velikosti). Spokojeni budou především ti, kteří občas vozí i něco dlouhého. Aniž byste museli pokládat sedadlo spolujezdce, umí Fabia Combi odvézt dvoumetrovou věc. Samozřejmě za předpokladu, že sedadlo spolujezdce posunete zcela vpřed a maximálně napřímíte opěradlo. 

Škoda Fabia Combi: Zavazadlový prostor
Objemy (l)  
Udávaný objem min. 505
Udávaný objem max. 1370
Rozměry (cm)   
Šířka min. 96
Šířka max. 147
Výška po plato 58
Výška po plato od falešné podlahy 48
Výška vstupního otvoru 71
Výška otevření pátých dveří 191
Min. délka ložné plochy 94
Max. délka ložné plochy 94
Výška nakládací hrany 61
Šířka nakládacího otvoru 104
Max. délka nákladu (k přednímu opěradlu spolujezdce) 200
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fabia za 400 tisíc, Co dostanu za 10 000 Kč?
  2. Interiér známe, Zavazadelník potěší
  3. Jedeme na dovolenou, aneb s půl tunou na hrbu
  4. A jak jezdí prázdná?, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků