Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Velmi kompaktní, ale šikovná

143 komentářů

Roman Sklenář
31. července • 5:00

Nebudu se účastnit, diskuze, ať si každý koupí co chce, na co má a co se mu líbí, ale když čtu tady ty komentáře, je to přehlídka blbů.

s
25. března • 22:02

idiote a s čímj ezdíš?s mercedesem::?

Erik
2. července • 20:12

Kde koupím levně zahrádku na fabii?

Jarek
6. července • 0:50

Já jsem na fabii koupil tuto zahrádku https://www.neumax.cz/atera-rt-fabia-estate-s-p... ...

Erik
9. července • 14:02

Díval jsem se, že mají fakt dobré ceny nosičů i beden na auto, už dlouho přemýšlím, že si rakev koupím a za tu cenu to bude paráda.

Daniel
10. července • 14:22

Já jsem si koupil na eshopu Neumax střešní nosič na kolo na auto, mají dobré ceny a Neumann a Thule to jsou velice kvalitní značky.

KarelH
14. prosince • 20:15

Už je to asi 5 měsíců, co jsem si Fabii koupil a nemám jedinou výtku. Ovládání na jedničku, super prostor a vůbec, všechno zkrátka funguje tak, jak potřebuji.. konkrétně jsem ji vybrat v tomto obchodě - https://www.autopodbaba.cz/skoda-fabia... - tak pokud byste o ní uvažovali, určitě můžu doporučit :)

Michaela Židková
18. ledna • 12:59

Zdravím všechny, je tady mezi vámi nějaký kutil, který si někdy usmyslel namontovat do fabie výsuvný držák na nápoje do středové desky pod/nad radio? Ofiko škoda nabízí jen ten hnusný co je zavěšený z boku, ale já bych tam chtěla ten výsuvný jako má třeba VW Polo nebo VW Lupo. Myslíte si, že by to tam šlo při menší úpravě nacpat?

L
23. prosince • 4:57

Ja som F3 1.2 TSI combi Ambition 66kw kupil asi pred 2 tyzdnami ... je to proste parada. Odporucam kazdemu ... kombinovana spotreba pod 6l, a hlavne ta stabilita na vozovke aj pri rychlejsej jazde. O tom uloznom priestore ani nehovorim .... treba vyskusat.

Mína
10. února • 14:32

Buďte zdrávi,
máme Fabii III, TSI 1.2 66 od prosince 2015 a jsme tak zklamáni, jak se nám ani nesnilo. V laickém domnění, že si pořídíme o 2 třídy lepší auto (měli jsme Fabia I a byla super, samozřejmě ve smyslu svých možností) máme horší sedací komfort, motor .... jak někdo uvedl "šicí stroj", sice s větší akcelerací jasně TSI, ale např. rozehřívání přes jízdou je obtěžující. Ale nejhorší je podvozek, na sebemenší nerovnosti drkotající zuby a mluvení, bolení hlavy a poskakující vnitřnosti. Tak to jsme fakt nečekali. Reklamujeme to, ale nevím nevím..........Jsme z toho smutní.
Máte někdo stejný zážitek ? Děkuji.

farda
5. července • 10:26

nepleteš si to s trakařem?

Petr
8. dubna • 19:26

Mám s Fabii 3. generace zcela odlišné zkušenosti!!. Jezdil jsem s několika fabiemi 1. i 2. a v porovnání s nimi je nová mnohem dospělejší auto, hlavně právě podvozek oproti vysoké 2. je komforní, už není tak uskákáný, srovnatelný s mnoha vozy nižší střední třídy. Stejně tak odhlučnění kabiny nesrovnatelně lepší, dříve uječené HTP bylo na dálnici optěžující, tichočké TSI mnhem příjemnější akustický komfort. Jediné negativu ve srovnání s minulou generací je méně místa na zadních sedadlech (právě kvůli nižší výšce auta sly i sedačky níž a je méně místa na nárty a sedák tak nepodpírá stehna. Přední sedačky, obzvlášt ve sportovní verzi (Monte Carlo v základu) jsou v dané třídě špičkové. Týden jsem testoval novou Hyundai i20 a ta nesáhá Fabii III ani po kolena, přestože podvozek musím u ní taky pochválit. Mazda 2 je sice zábavná, ale malinká. Nová Fabie je v poslední generaci ze všech stran opravdu povedené auto. Petr

Švára
1. června • 11:07

Po nekonečném chválení hlavně v časopisu Svět motorů jsem byl plně natěšen
na testovací jízdu. Mám 3 roky starý Peugeot 207 SW 1,4í TU 3. 54 KW 118 Nm.
Stav tachometru 29 765 km.
U Škodovky jsem čekal hlavně pod taktovkou turba a udávaným 160 Nm točivéno momentu již od 1400 otáček svižnou jízdu a ochotu motoru jít za plynem.
Jestli mně něco u nové Fabie zklamalo je to právě dynamika jízdy. Jinými slovi
je to lenoch. Teď už vím když mně Fabia předjíždí, že její řidič jí pěkně stojí
na krku, zatím co já jako správný řídič který je předjížděn umožnuji předjet
a jedu bez plynu.

Boban HTP
24. listopadu • 23:42

A to ještě NIKDO neví jak nové TSI bude spolehlivé... Vzhledem k tomu, jak se VW group nepodařilo vyřešit HTP a několik let zatloukalo fatálně odcházejí první verze TSI, tak bych to opravdu nekupoval. To samé motor 1.0 MPI, opět motor bez chladiče oleje tak jako HTP a NIKDO neví jestli motor vydrží alespoň 200tis. km :-)

kuba
9. dubna • 20:55

Máme auto cca 14 dní a velká spokojenost ! Motorově opravdu povedené a myslím ,že i na pohled velice pěkné autíčko . Vybírali jsme u více značek a na plné čáře to u nás vyhrála fabia , I když je čekací doba 14 týdnu , tak na netu jsme sehnali a ihned odvezli . A dokonce na chlup stejnou, jako testoval , Můžu jen doporučit!!!

Tvuj ucitel autoskoly
2. dubna • 18:54

Lituju redakci, ze musi strpet to opakujici se defile frustratu pod clanky.
Jejich diskuze na tema "motor" je vcelku vymluvna.
Jestli, hosi, mate problem jet svizne s 90k/160Nm pak proto, ze neumite ridit. Resi se to tim klackem na podlaze a chce to jen trochu talentu, cviku a citu pro jizdu.
Osobne mi pro sviznou jizdu staci i Punto 1.2 s 55kw.
Ovsem pro normalni sviznou jizdu. 140 mimo dalnici jezdi jen osoby s poruchou osobnosti a nedostatecne definovanym egem.

Petr
4. dubna • 11:35

Asi jsi jeste nikdy nejel svizne, kdyz placas takoveto nesmysly.... Lituju te

Adolf
4. dubna • 17:16

Svižně se dá i běžet :-D

Stalin
4. dubna • 10:09

Punto už má 55kw? Já měl Punto 44kw a také stačilo. 1,2 8V má dnes 51kw

yoggi
1. dubna • 21:19

Lukáš Dittrich: Ja som sa tesil, ze sa dozviem nieco zasadne v teste a to ako jazdi to auto nenalozene vs. nalozene a nic. Len hole konstatovanie niecoho, co citatelovi nepovie nic a nic nezisti. Kde su hodnoty zrychlenia a pruzneho zrychlenia (namerane realne) u zatazeneho vs. nezatazeneho automobilu. To najdolezitejsie nikde.

mates
2. dubna • 9:04

nechapu to upnuti lidi k "testm", proste az budu kupovat auto tak si ho fyzicky prohlidnu, poradne se v nem nekolikrat projedu, a subjektivni nazory pisalku budou asi to posledni co me bude zajimat, ale je holt jina doba a lidi prestavaji v dobe prolhanyho internetu uz zcela myslet...

yoggi
2. dubna • 19:06

Pisal som to len ako postreh, samozrejme, ze si vzdy dane auto vyskusam a nejdem kupovat poodla testu.

Adolf
2. dubna • 9:13

Ale je o čem žvanit. :-D A o tom to je

patoq
1. dubna • 19:17

preco je 1,2 stvorvalec a 1,0 len trojvalec? nebolo by lepsie ak by bol aj 1,0 stvorvalec?

Adolf
2. dubna • 8:35

Pro čtyřválec je ideální objem 1200-1400ccm. (tedy pro atmosferu). Tříválce jsou politika. Pokud by třeba Ford udělal vedle tříválce ECOBOST i stejný čtyřválec,silně pochybuji,že by v běžném provozu tříválec vyhrál.

owner
31. března • 18:35

Tyhle zvěrstva s downsizingem ukončí až elektromobily. Ještě si počkáme ono to, ale zákonitě přijde. Stačí se podívat na Teslu P85D, na nějakých 50m to nandá i Aventadoru o běžném Ferrari ani nemluvě. Co pak bude VW dělat? Myslim, že budou se svou vychcanou politikou v riti. Jen ty lepší baterie pořád nejsou.....

Tycoon
1. dubna • 9:53

U luxusních aut možná jo.
Ale pokud se bavíme o autech jako je Fabia, tak elektromobily zatím nemají sebemenší šanci. Jen baterky stojí víc než celé auto s konvenčním pohonem. Poslední konkurenceschopné elektromobily se vyráběly zhruba přes 100 let, pak už proti zlepšujícím se spalovacím motorům neměly šanci.

Tom
1. dubna • 16:35

Lepší baterky a vůbec pohony na alternativní paliva nejsou protože ropný průmysl to prostě nedovolí.

Stalin
4. dubna • 10:04

to je známý omyl

Adolf
31. března • 18:45

Už víc než 100 let nejsou. Myslím,že se nedožiju

Ivan
31. března • 17:36

ale podstata sa nemení,malé auto s malým miestom vzadu, uzke, v podstate rovnaké aké bolo...B-]

alapli
31. března • 17:29

je to ve skutečnosti docela ošklivé, nepoměr mezi předkem a zadkem, za mě 3- :-D..a za 300 000 neskutečně drahé

Antiautomat
31. března • 15:48

Strucne: Mitsu Lancer 1.6 a je to.

mates
31. března • 12:09

inu stale je to rozmery jen Fabia, kdo chtel za stejny penize vyrazne praktictejsi auto, koupil si tesne pred koncem vyrobniho cyklu Roomstera.
My uz (druhyho) poridit nestihli, a tak to bude FIII jako sluzebak, ale na tu tretinu mista na zadnich sedackach se bude zvykat velmi velmi blbe...

mpolan
31. března • 12:45

Roomster uvnitř nebyl o tolik větší, jak Fabia, to bysis tedy nepomohl.

mates
31. března • 14:47

Roomstera 3 roky mam, vim velmi dobre o cem mluvim, a kdo ma dve maly deti tak to vi jeste vic...
Rozvor ma o obrich 20 cm vetsi, vyska nad zadnimi sedadly je zcela neporovnatelna, k tomu moznost vyjmuti prostredni zadni sedacky (jezdime bez ni stale a kolo tam davame na vysku), na tohle Fabia nikdy mit nebude...
Roomsteru je skoda, je to velice nedoceneny rodinny auto za cenu auta malyho jako je Fabia.

mpolan
2. dubna • 8:38

Jenže na šířku je to pořád stejně tragická užovka, jako Fabia.

Lukáš
31. března • 22:33

naprosto souhlasím, mám cca rok služebního Roommstera 1,2TSI 66kW a to auto je strašně nedoceněné, škoda ho. Taky jsem proti němu měl stále výhrady, ale teď bych si ho nejradši za ty peníze koupil i domů. Mám 190cm takže za mnou nikdy není skoro žádné místo, ale v něm je za mnou bez problémů místo pro stejně velkou osobu díky posuvným sedačkám. Trochu člověka mrzí, že se tyto plně vyndavatelné sedačky nemontují do více modelů, je to k nezaplacení. Ano, nejsou tak pohodlné, na druhou stranu pokud jde o praktičnost každý to rád přehlédne. Výška auta je taky úžasná, naloží se do ní opravdu cokoliv klidně na výšku. A k motoru: sice nevím jaká bude životnost, ale je opravdu poměrně živý i při poměrně naloženém autě se nemá za co stydět, jízda je pořád svižná. Spotřebu si držím na 6,4l což je vzhledem k tomu, že většinu jízd se trápím ve městě a neustále se rozjíždím na semaforech slušné, vždycky se spotřeba srazí jakmile vyrazím za město kde bere tak 4-5l, podle provozu a kopcovitosti krajiny.

Adolf
31. března • 14:53

Prostřední tzv. sedačka je tak ůzká,že je v podstatě zbytečná. Nejlepší dát do sklepa B-]

mpolan
31. března • 10:32

Jak je možné, že motor je pouze dostatečně vhodný, vždyť litrovka byla pro převoz pěti redaktorů SM úplně ideální... i do hor...

Phoenix
31. března • 7:49

Říkám to znovu - zajímalo by mě, jak by v testu obstál model, který přesně odpovídá tomu zaklínadlu "cena od". Na takový test čekám - jednak fotky interiéru, protože všude jsou samozřejmě prezentované fotky z těch nejlepších verzích, a také reálná použitelnost... Tedy co konkrétně pak při používání člověk skutečně postrádá (tedy must have věcí místo nice to have) a jak by mu ona postrádaná výbava zvedala cenu... Otestovat vyčančanou verzi umí každý...

Tom
31. března • 8:48

Přesně. Tyhle nabouchaný novinářský auta si koupí málokdo.:-/ Ale ono taky záleží na tom co jim dá škoda na test, a oni asi vědí proč jim nedejí tu tákladní verzi. viz to jak jim zatrhly ty jízdy s nejlabším motorem.:-/

Adolf
31. března • 8:51

A proč? Vždyť přece 5 maníků + rakev a jedeme na sněžku. Svižně,úderně a lehce. Asi střídali jedničku a dvojku.:-D

Adolf
31. března • 8:59

A bude hůř. Motor 1,2 TSI bude za chvilku pro Fabii příliš luxus.Takže nabídka benzínů bude tříválec bez turba a tříválec s turbem(ovšem 1,0) A jistě se najde nějaký pěkný diesel s objemem 1,1-1,2 (samozřejmě 3V) A možná VW překoná i 0,9 Twiair a věrni lichému počku válců vyrobí konečně pořádný jednoválec.

Adolf
31. března • 8:48

To by nedopadlo dobře. Motor 1,0 44kw by nedokázal konkurovat ničemu. Škoda už prostě levná auta nedělá. Kdo si kupuje holoně neocení nic z toho z čeho Fabie těží. Sedadla,jízdní vlastnosti,ergonometrie,kvalitní zpracování. Nic z toho nesmaže rozdíl téměř 75000kč oproti nejlevnějšímu konkurentu. Který má navíc stejný kufr a v základu silnější motor.

LOL
31. března • 18:53

zrovna škodovácké sedačky jsou všechno, jen ne kvalitní a pohodlné. Kdykoli musím jet škodovkou delší trasu, lezu z ní s bolavými zády. A je jedno, jestli to je Superb, Octa nebo Fábka (tu dostáme vždycky jako "náhradní vůz" když se nějaký ten šádewagen shodou okolností a nepřízní Fortuny ocitne v servisu, což je záležitost celkem pravidelná). Ale furt lepší než totálně poruchové Opely, to je taky fakt.

Tom
31. března • 7:28

Chvalim napad s nalozenou rodinkou. Ano to je prakticky test, ze zivota. Jasne okazuje ze za 400 tis. kupuje zakaznik vozidlo s urcitymi limity. Ten 1,2 zazrak komentovat nebudu, snad jen otrepu radu ze Skodovacke historie. Kdyz stoparku tak se silonkama, budou se hodit ;-).

Josef
1. dubna • 23:46

Jen drobný příspěvek do této úsměvné diskuse. Podívejte se, jak vypadá příklad opravdového rodinného auta na pohodlné cestování i s ukázkami variabilního interiéru a uspořádáním sedadel (míst k sezení) a převážených zavazadel rodiny: http://cdn.dealereprocess.com/cdn/brochures/honda/2015-... ...
Kdy už konečně v Česku lidi pochopí, jak má vypadat pořádné rodinné auto a že auto typu Fabia, Clio, Ibiza atd. jsou auta kategorie "malá auta" a jsou to "nákupní tašky" do města (proti krátké verzi - malé "nákupní tašce" je kombi jen "velká nákupní taška" a nic víc). A potom je úplně jedno rozdíl nějakých 2 cm. Pořád to bude o velkém kompromisu a nedostatku pohodlí na cestování (jízda po městě není cestování). Redaktoři (i zdejší "diskutující") by neměli nikoho oblbovat a vymývat mozky! Lidi neblbněte, nemá smysl si něco namlouvat a stačí konstatovat holou podstatu: "Když někdo nemá peníze, nebo je má, ale nechce je utratit za auto, tak ať v případě malého auta počítá s velkým kompromisem. Jak velký je tento kompromis a jak je každý ochoten podstoupit ho za nemalé peníze (Fabia není levné auto), to si každý musí rozhodnout sám a nejlépe by si měl vyzkoušet na vlastní kůži minimálně zkušební jízdou u prodejce". A srovnávat mezi 3 vybranými "adepty" na auto do rodiny. Toť vše.

Švára
1. června • 20:36

Poíival jsem se. neěolikrat jsem řídil Hondu Sivik 1,8 103 KW. Není to zrovna rodinné
auto, ale je to paráda. Máme ji v rodině.

Prokop
23. května • 22:03

Mám 1.2 Tsi 81kw a jsem max.spokojený,najeto mám prozatím 5000km a vše klape jako hodinky,90 procent lidí tu píše kraviny,ano není to super vuz ale co se týče spolehlivosti tak určitě dávám za 1

Švára
1. června • 18:37

Po 5000 km to určitě. Na babetě mám dvakrátolik.

komik
31. března • 0:54

Mě se test líbil, připadá mi objekvivní a dávám :-D.Osobně bych neřešil příplatek za 1.2 tsi, ale proč to není základní motor. Combi je dražší o 10.000 jen proto, aby se auta cenově vešly mezi Cigo a Rapid, žádná charita... Bohužel se automobilky přizpůsobují levnější koruně a končící krizi, takže nejlevnější nižší střední se stěhuje na 300.000 Kč, takže se bojím, že se brzy dočkáme cenových korekcí.. směrem vzhůru, aby byla Škoda opět na špici...verze s klimou budou: Fabie (rozumný) základ 250, dlouhá 275, Rapid 300, Octa 350...

Adolf
30. března • 21:58

Motor Nisan 1,2 DIG-S je stejně lepší a úspornější než 1,2 TSI :-D:-D:-D Nízkotlaké turbo motorů TSI způsobuje velkou spotřebu při zátěži. (je to u všech piditurb)B-]

&@&
30. března • 22:42

Ty seš sám celej nízkotlakej. :-D

Adolf
30. března • 22:46

Chceš popřít,že turbodmychadlo ve výfukovém potrubí nepřináší jen pozitiva? Ale i jistá negativa? Proti motoru 1,2 DIG -S od Nissanu je 1,2 TSI při vysoké rychlosti užraná svině co žere víc jak 6 válcový třílitr:-D:-D

kaa
31. března • 8:39

Souhlas. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že s 12Tsi při zátěži není problém se dostat k deseti litrům.

&@&
30. března • 23:04

Je to co píšeš jen tvé zbožné přání, nebo sem dáš odkaz na zdroj kde ty dva motory testovali a měřili za stejných podmínek ? Pozitivem turba je to, že zvyšuje entalpii, jak se to projeví v celkové energetické bilanci motoru je věc jiná. Za nevhodných podmínek klidně negativně.

Adolf
30. března • 23:06

Turbo prodlužuje penis:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
30. března • 23:13

Stejně po přečtení SM většina balíků zvolí moderní,silný,úderný 1,0 55kw s masivní silou 95Nm,která předčí i Felicii 1,3 50 kw MPI s 106Nm. o -11Nm. Je to ostuda ,stejná jakou představoval před lety Junior 1,0 37w. :-))

Adolf
30. března • 22:58

Kámoš řeší dilema :-D Nechce tříválec a nechce turbo. Co si má koupit kolem 250000 s klimou a motorem kolem 1,4? Fabii 2 z výprodeje? Seata? Tříkolku?? :-D

LOL
30. března • 19:32

Tyhle "testy" už nejsou ani směšné. Už jsou jen trapné. Redakce má jedinou polehčující okolnost: není v tomhle sama.

k22
31. března • 12:38

Chválit škodovky u nás není zločin ale povinost :-D

Tycoon
30. března • 18:10

Několik poznámek.
1) Četl už jsem asi 20 testů Fabie a Fabie Combi. Všechna testovaná auta byla "v novinářské specifikaci", tzn. nejvyšší výbava Style plus skoro všechny příplatky. Marketing Škodovky je propracovaný. Před zhruba měsícem jsem poprvé viděl trojkovou Fabii Combi naživo - v bílém laku a na směšně uzoučkých pneumatikách. Holt reálný kus.
2) Souhlasím, že příplatek 16 tisíc za TSI je parádní. Za tu cenu člověk dostane jeden válec (s pístem a ojnicí), turbodmychadlo, přímé vstřikování, mnohem lepší dynamika a nižší spotřeba. V dobách jedničkové Fabie byl příplatek 30 tisíc a to v tom byl jen ten jeden válec, bez turba atd.
3) Když budu chtít jen 130 km/h kopec nekopec, nepotřebuju dieselový šestiválec. To zvládne i moje 10letá čtyřválcová Fabia 2.0 MPI provozovaná na LPG.
4) Fiktivní spolucestující se mi líbili :-D

Adolf
30. března • 18:43

Také mám poznámku :-D Kdyby byl pro Fabii 3 k dispozici motor 1,4 16V s Fabie 2 s klimou za 250000 kč tak jásám . Vybavená Fabie 3 s motorem který jede je drahá jako svině. Za ty peníze mám Megana ,Focus,Opel Astra.

Adolf
30. března • 18:51

A ještě poznámečka. Včwara jsem četl v Auto 7 test ,kde se zase testovala auta a zase vyhrála Fabie 1,2 Tsi. Vyhrála,protože byl test dělaný na výhru Fabie. To znamená: Vezmeme Fabii s motorem 1,2 Tsi a k tomu dáme konkurenty s podobným motorem. To bylo počteníčko . Takže proti Fabii 3 stálo například Sandero 0,9Tce,ovšem ve verzi Stýýpwaj :-) Jak by dopadlo srovnání holoňů ?? Takový holoň Fabia 1,0 44kw za super cenu 240000 proti Sanderu za 175000 s ubohým motorem 1,2 16V 55kw s 106Nm,nebo Holoň Fabie proti Arktice za 205000?? Propadák. Novináři jsou podplacená VW lůza:-D:-D:-D

venca
31. března • 10:44

Jeste bylo smesny, ze tam kritizovali plastove vyplne dveri u konkurentu,
ale na ty ve Fabii nerekli ani slovo!!

Tycoon
31. března • 9:41

Však jak už jsem řekl, ještě jsem neviděl ani jeden test Fabie v základní výbavě.

rousini
30. března • 17:23

Zatím jsem přečetl jen Radosti a Starosti. Dá se nějak obhájit sousloví "větší akustický hluk"?

G
30. března • 17:13

A že ji páni redaktoři nevzali do Německa a nevyzkoušeli 180km/h jako nedávno Peugeot 308 to by byla spotřeba.:-D:-D:-D.

Adolf
30. března • 14:56

Na jakou cenu usmlouvám cenu s motorem 1,2 TSI + klima?

Adolf
30. března • 18:39

- je také odpověď :-D

Zelí
30. března • 13:10

Tolik ožvejkávaná šířka interiéru je pouze téma, kterým můžou redaktoři zaplácnout celou stránku testu a to vždycky. A to se hodí. Nicméně v tomto testu si redaktor odpověděl sám. Přišel na to, že sedící osoba vzadu ve fábii zabere polovinu šířky tj. 70cm, z čehož plyne, že si pohodlně sednou dozadu jen dva. Pokud by měli mít tři stejný komfort pak by bylo zapotřebí 210cm a to nemá žádné auto na trhu. Pokud má nějaké auto širší interiér o 10 cm tj.150cm, tak to nic neřeší je tam pro tři stále málo místa. Jízda ve třech vzadu je ve všech autech, která jsou na trhu stísněná.
Například v luxusní třídě jsou vzadu vždy jen dvě místa. Se třema vás ani neobtěžují.

řidič
30. března • 19:20

S těmi třídami zabrzď, evidentně jsi neseděl v nějakém MPV, sice to většinou není luxusní třída, ovšem tři vzadu je u nich norma,...dokonce v samostatných sedačkách.-- proto je rodinné auto spíše MPV než kombík s tááákovým kufrem..... nejlépe od Škody.. to MPV má totiž i lépe využitelný ten kufr..
takže, nebudeme se bavit o luxusní třídě ale spíše u třídě praktické, což Fabia pro rodinu není ani náhodou,, já za sebe nesnáším, když mne děti z nudy kopou do zadní části opěradla, či dospělí tlačí při každém pohybu svých nohou, aby neměli křeče..
Fabia v kombíku je vhodná pro obchoďáky co cestují sami a maximálně v předu, v kufru tahají vzorky a prospekty...

Zelí
31. března • 13:39

jezdil jsem ve spoustě aut a pro obstojné, pohodlné sezení ve třech dospělých vzadu potřebuješ minimálně 180cm. Jestli tam je 140 cm nebo 144cm je úplně jedno. Proto to je téma o ničem. Tři samostatné sedačky v mpv jsou pořád jenom tři úzké sedačky nic víc a to úzké bych podtrhnul.

řidič
31. března • 19:27

nezlob se, ale v MPV typu Scenic, S-Max , C4 Picasso či snad Alhambra nebo Galaxy jsi asi nezkoušel, nevíš, co píšeš... vůbec nemáš šajnu, jak to tam vzadu vypadá, už jen samotný vyšší posaz, sklopení/ variabilita opěradla....ne, ta diskuze je zbytečná,

Josef
1. dubna • 23:44

Jen drobný příspěvek do této úsměvné diskuse. Podívejte se, jak vypadá příklad opravdového rodinného auta na pohodlné cestování i s ukázkami variabilního interiéru a uspořádáním sedadel (míst k sezení) a převážených zavazadel rodiny: http://cdn.dealereprocess.com/cdn/brochures/honda/2015-... ...
Kdy už konečně v Česku lidi pochopí, jak má vypadat pořádné rodinné auto a že auto typu Fabia, Clio, Ibiza atd. jsou auta kategorie "malá auta" a jsou to "nákupní tašky" do města (proti krátké verzi - malé "nákupní tašce" je kombi jen "velká nákupní taška" a nic víc). A potom je úplně jedno rozdíl nějakých 2 cm. Pořád to bude o velkém kompromisu a nedostatku pohodlí na cestování (jízda po městě není cestování). Redaktoři (i zdejší "diskutující") by neměli nikoho oblbovat a vymývat mozky! Lidi neblbněte, nemá smysl si něco namlouvat a stačí konstatovat holou podstatu: "Když někdo nemá peníze, nebo je má, ale nechce je utratit za auto, tak ať v případě malého auta počítá s velkým kompromisem. Jak velký je tento kompromis a jak je každý ochoten podstoupit ho za nemalé peníze (Fabia není levné auto), to si každý musí rozhodnout sám a nejlépe by si měl vyzkoušet na vlastní kůži minimálně zkušební jízdou u prodejce". A srovnávat mezi 3 vybranými "adepty" na auto do rodiny. Toť vše.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MORDA
22. března • 1:41

Já si myslím ,že jak čtu tvé příspěvky tak Avie 3.5 t by ty vyhovovalo?
Skřiňová je pro tvou rodinu jak stvořená, věř lidem co tě pochopili.

Zelí
1. dubna • 13:56

A ještě jeden rozměr ke srovnání s uvedeným baworáčkem. Podélný rozměr kabiny je u fabie 1680mm a u bmw 3 je 1690mm.

Zelí
1. dubna • 13:49

Ale samozřejmě, že jsem v tom seděl. Ale tady jde o malé auto. Ve jmenovaných MPV je to pochopitelně lepší, ale taky je to obrovská neforemná kráva. Pokud se bavíme o autech, tak například BMW řady 3, což je střední třída mělo v minulé generaci vzadu šířku 1460mm !!!!

LOL
31. března • 21:29

asi tak.

LOL
31. března • 18:47

možná jsou úzké, ale dají se pozicovat, takže se např. prostřední vysune o 10cm vpřed a najednou všichni sedí pohodlně.

řidič
31. března • 19:32

nejsou tak úzké, jejich stavba-dboční ponton- se nezačíná zužovat tak jako u osobáku, a nikdo-kromě Škody, MPV nedělá na podvozku malého auta, ale většinou nižší střední třídy a výše..

Adolf
31. března • 18:54

Myslíš ta prostřední lešeňová trubka? :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
31. března • 21:28

hnůjstr není MPV, to je příšera zašera. :-D

Adolf
30. března • 19:22

Nisan Note rulez:-D

LOL
30. března • 15:34

Jenže je dost rozdíl, když se 3 lidi vzadu ani neopřou, nebo když se opřou, i když za cenu toho, že se budou mačkat (tedy komfort nebude perfektní, ale nebude to "posez na bidýlku.")Ta první varianta není ani nouzová a nehodí se ani na cestování na krátké vzdálenosti (maximálně na převoz 5 lidí po městě), s tou druhou jde už cestovat i 100km daleko (dále to je samozřejmě už taky utrpení).

Anonym
30. března • 14:34

Sorry, ale to je stejny argument, jako kdybych napsal, ze "tolik ozvejkavany objem zavazadloveho prostoru je tema, kterym muzou zaplacnout celou stranku testu. A to se hodi." Koneckoncu, ktery zoufalec by potreboval tolik veci, kdyz jede na dovolenou, ze. Proste pro nekoho je velikost kufru dulezita, pro nekoho je dulezita sirka auta. A nekdo zase treba rad za jizdy hladi mekcene plasty, co ja vim. Prijde mi, ze fanousci Skody [vcetne novinaru] vyzdvihuji objektivni vyhody, zatimco objektivni nevyhody jsou obvykle jen podruznosti, ktere nemaji na celkovou kvalitu zadny vliv.

MORDA
22. března • 1:00

Když jsem si přečetl několik příspěvků, tak jsem sám sobě nevěřil že
někdo může takto vstupovat do diskuze a z takovou zlobou.Já jsem
něco už zažil,vždy jsem se choval slušně,když jsem mohl poradit tak jsem poradil a každý si z toho vzal co potřeboval,nebo to vyzkoušel a poté
poradil na co přišel zase on.Přes 40 let jezdím a auta jsem měl k dispozici
o kterých se někomu jenom zdá! Ale nikdy jsem nikomu nevnucoval že
jenom já mám pravdu.A na závěr pokud se neumíte chovat,tak si ne všímejte lidí kteří se zapojili do debaty(ODBORNĚ NEBO NEODBORNĚ).
A závěrem asi ty to osoby si léčí takhle své mindráky a svou neschopnost!!!!!!!!. S pozdravem Motorista.

Pepa
30. března • 13:36

Jedinej moudrej prispevek v diskuzi.

DDT
30. března • 13:29

ty jo, a kdo by taky jezdil v luxusní třídě vzadu ve třech, jako debil...

Adolf
30. března • 19:14

Tři debilové + řidič

DZARDINI
30. března • 13:00

Tak jestli ta náprava, tluče, tak to je o ničem.....3-[

Čechystán
30. března • 13:48

Tluče u Rapidu, Octávie, tak proč by neměla tlouct i u F3? Uvidíme, jak to bude u Supa B-]

Honza
31. března • 13:17

U Superbu bude tlouct taky,ale Kabaň ti vystvětlí..že je to simply clever rytmus :DDD :DD

Kubis
30. března • 16:41

Tloukly první vyrobené O3 než změnili tlumiče. Nyní po asi třetí úpravě je to bez problémů. To samé Rapid, první výrobní rok tloukl, potom změnili tlumiče a od příchodu Spacebacka je to v pohodě. Chce to ubrat čtení testů a přidat na praktických zkušenostech.
Fabia Combi je prostě nutně s větší nosností vzadu tvrdší než klasika.

DZARDINI
30. března • 17:38

No i nový Passat kapku tluče.....pořadnej podvozek netluče vůbec.A co vím tak O3 tak nějak tluče pořád....je to vlastnost, sice značně méně než na začátku, ale tak nějak pořád.Je to škoda, že to má tuto vlastnost.To O1 ani O2 neměla.

Verny
30. března • 19:12

Souhlasím tluče pořád, před měsícem jsem vyfasoval téměř funglovku 1,6TDi na službce ve Valencii. r.v. 2014, hatchback a jízda na horších silnicích byla dost tragická. Fabie je na tom výrazně lépe. mouh potvrdit po absolovovaných zkušebních jízdách.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
30. března • 19:14

Citroen DS ještě lépe :-D

Kankunen
30. března • 14:11

Jako u Pašíka, bude třískat. Ale ne tak jako Octavia RS, to už je extrém neumětelectví.

neodborník
30. března • 12:51

A proč autora nenapadlo jet po dálnicí stoosmdesát (kde se to ještě vůbec všude může ?), na dovolené chceme být přece co nejdřív, naložený, nenaložený, zjistit spotřeby a jak se liší.

Antiautomat
30. března • 15:45

tak to skus - 180 a v jednom kuse az do Dubrovnika. Odpovedz si teraz sam.

Aladin
30. března • 12:42

Mě by zajímal rozdíl mezi starší 63kw verzí a touto novou 66kw. Škoda, že to neporovnávají. Ten motor je poměrně dosti přepracovaný, tak jestli se s tím lépe jede. K vychytání je toho dost. Zahřívaní motoru, když je venku pod nulou, méně citlivý plyn na zpátečku, trošku lépe rozeznatelný projev motoru v otáčkách mezi 1200-1400 a pak "tupost" v otáčkách nad 3200-3400. Dohromady jsou to blbosti u jinak výbornému motoru, ale přeji jen, jestli tu je pro řidiče nějaký pokrok.

Tom
30. března • 17:05

Ten motor je kompletne novy. Se starou 1,2 TSI ma spolecny pouze princip benzinoveho motoru;-)

k22
31. března • 12:31

Nový motor, nové problémy - pořád se šetří.
Zlobí přestavovač vačky, otázkou zůstáva mazání ojničních ložisek a tím životnost motoru atd.
Dnes již německá technika neznamená kvalitu - v Německu již nikdo nechce studovat strojařinu, takže se vše přesouvá na východ + akcionáří VAGu chtějí stále vyší dididendy - říká se otmu ždímání podstaty..

Aladin
31. března • 14:19

Tímhle jsi předpověděl blízkou budoucnost celé Evropy. Jen pro zajímavost žebříček (otázka, jak moc je objektivní):
http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings... ...

spiderwolf
30. března • 15:20

Malý rozsah využitelných otáček (reálně cca. 2000 rpm), který je nutno suplovat dlouhými převody, které se následně projeví na poklesu dynamiky vozu... Super řešení.

Aladin
30. března • 18:28

Takže 66kw není pocitově krok k lepšímu? :-/ Osobní zkušenost?

bob
31. března • 1:57

Podle mě je to výrazný krok k lepšímu.

Stalin
31. března • 10:14

K lepším zítřkům. :-P

Tycoon
30. března • 18:14

Využitelné otáčky jsou u TSI dost široké, zhruba od 1500 do 6000 rpm. Samozřejmě, že ve většíně případů už nemá smysl motor trápit, když výkon za 5000 rpm klesá.

Adolf
31. března • 9:15

2000-4000

spiderwolf
31. března • 9:10

Do 6000 rpm... :-D

Tycoon
31. března • 9:45

Tak s tím novým TSI zkušenost nemám. Ale to starší ve dvojkové Fabii na 6000 rpm vytočit šlo, na dvojku to bylo 100 km/h, na trojku 150 km/h.

Kaktusek
30. března • 12:34

"Radosti" design a Schopný motor 1.2 TSI :-D Omlouvám se, ale musel jsem. Tímto jste chtěli obhájit těch 8/10? To je spíš k pláči, je vidět že jste za boha nemohli přijít na nic, čím obhájit to hodnocení :D

Topík
30. března • 16:04

Ano schopný motor 1.2 TSI! Musím se zastat redaktora protože tento motor je opravdu schopný a úsporný a uvnitř vozu o něm nevíš! Osobně jsem se dostal s tímto motorem na spotřebu 3,1/100 Co víc si přát? Možná méně zamindrákovaných diskutujících! B-]

k22
31. března • 12:27

U nových 1.2TSI se začíná rozpadat přestavovač vačky http://forum.skodahome.cz/topic/131958-z%C3%A1vada-... ... To už je sand lepší starší EA111, kd epo datu výroby 11.6.2011 rozvody vydrží cca 100000km a pak se relativně levně vymění.
Tady to bude dražší...

LOL
31. března • 18:45

Das Auto! :-D

nathan
30. března • 20:29

Já se dostal s A6 na spotřebu 1,2/100.........., z kopce. Když budeš příště psát něco o spotřebě, tak uveď i podmínky za jakých byla ta spotřeba dosažena. Hňupe B-]

Topík
30. března • 21:10

Hmm,,,tak to Ti to docela žere! :-D Já mám z kopce spotřebu 0,0/100 Něco bych Ti napsal ale odpovídat někomu, kdo nadává ostatním sprostě v diskuzi?

your.god
31. března • 8:27

Až z kopce zase vypneš motor, tak si nezapomeň vytáhnout klíček ze zapalování. Ubydou tady nesmyslný kecy o spotřebě 3 litry.

Adolf
30. března • 21:23

Raději doplň ty podmínky za kterých jezdíš za 3,1. Abych se mohl obohatit a něco naučit. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Topík
31. března • 23:11

Na vzdálenost 65 km jsem měl průměr od startu dle počítače 3,1/100 silnice I a II třídy. Obsazeno 2 dospělí 2 děti + zapnutá klima. Pro nevěřící mám dokonce fotodokumentaci. Jen dodám ,že jsem opravdu nejel 65 km z kopce. Na druhou stranu je fakt, že za 8L/100 taky není problém..studený motor + cukačka sem-tam! Nedávno jsem jel do Rakouska žádná couračka caa. 220 km tam za 4,8 zpět 4,2 takže co dodat? Kdo chce jezdit s TSI úsporně fakt se to nechá! Nějaké komentáře, že jsem hňup apod? Jen, že si koupím auto co někdo nemůže vystát? To je docela smutné!

Adolf
30. března • 18:55

3,1 leda sraček:-D

roob
30. března • 17:49

ja mam 77kW fabiu combi 2008 250Nm a presne viem ako to ide ked nalozim 500kg. Takze autor moze svoje reklamne rospravky o dostatocnej 1.2ke pisat akurat tak niekomu co vzivote vo fabii nesedel. Na konci clanku este zamerne zamlcal, ze po 100k km sa ten motor rozpadne jak honda pod Magnussenom/Alonsom aj Buttnom v oboch tohtorocnych zavodoch :)

roob
1. dubna • 21:16

koli velkemu mnozstvu minusov upresnim, ze sa jedna o 1.9TDI, zrejme to tym 11 ludom nedoslo... 1.9 TDI s 500kg nakladom je lenive prasa, a este horsi brzdi.

Petr
30. března • 12:22

je dražší než konkurence, má horší výbavu, horší konfort, ale je tak nějak lepší, má škrabku :-D:-D:-D

Petr
30. března • 16:55

tak jedinou její konkurencí nyní je i20, která je zcela nové auto. Zbytek konkurence jsou výběhové modely které nyní budou nahrazeny novějšíma. A když porovnám s i20, tak i20 má o krapet komfortnější podvozek, ale Fabia zase zábavnější. Ale i tak ať se vám to líbí nebo ne, je to v segmentu špička. A vybavená Fabia je levnější než vybavená i20, nevím, o čem tu mluvíte...

Aladin
30. března • 17:50

Opel Corsa snad není tak starý. Ten by šel též objektivně srovnat.

Hat
30. března • 19:47

Nemas pravdu. On Petr je velky odbornik uplne na vsechno (za nasich mladych let jsme rikavali rozumbrada a v Rusku byl). Tak ze mu tady nerikej takovy veci.

Pepa
30. března • 13:33

Tvoje matka je skrabka.

Bububu
30. března • 13:47

A tebe měl fotr vycákat radši do wc :-P

Jarda
22. června • 13:27

To měl udělat s tebou!!!!!

k22
30. března • 12:27

Je sice dražší, ale zase líp drncá

Karel
30. března • 12:22

Doufám že v těch testech naložených aut budete pokračovat a nezůstane jenom u fabie

mikesh
31. března • 1:24

Souhlas, třeba do i20 by mohli naložit pul tuny B-]

Psenda
1. dubna • 10:02

jo jo, hned po tom, co to nalozi do KRATKE fabie. je to preci jen krapet rozdil. Mozna nandat pul tuny do ix20

mikesh
3. dubna • 16:05

Klidne, kratka uveze stejnou vahu jako dlouha, takze v cem je problem s i20?

Jouda
30. března • 12:18

Je "úsměvné" že Fabia, jakožto vyšší level oproti Citigo, je v interiéru užší. Kdepak soudruzi z NDR udělali chybu? :-D

Martin
4. dubna • 11:19

Tak rozdíl je hlavně v bezpečnosti, odhlučnění interiéru, atd.

Autař
31. března • 0:11

To ovšem mluvíš o Fabii II, u testované III. generace se širší karoserií už je vše v pořádku!

pacho
31. března • 19:43

karoséria je síce širšia, ale interier nie, takže to vlastne nič nerieši.

Ludva
30. března • 15:15

Stejně tak Citigo umí výrazně lépe žehlit nerovnosti, než o dvě subtřídy větší Rapid! (Vyzkoušeno dlouhodobě). Jsem jediný, komu přijde nastavení podvozku nesmyslně špatné?

Doporučujeme

Články odjinud