Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

168 komentářů

Tom
15. května • 19:04

Ale ty reklamy na Vašem serveru Vám moc nepřidávají na důvěryhodnosti - např. přípravek snižující spotřebu u auta o minimálně 64% až 80%... a ten obsah prezentace toho výrobku, psal to někdo "momentálně" retardovanej asi pro sobě rovné, kteří asi bohužel existují, když se jim vyplácí platit za podvodnou reklamu dál a dál. Opravdu lituji toho, že se Váš server propůjčí k tomuto...hnus.

kolemjdoucí
28. srpna • 21:24

Zapoměli jste ještě uvést, že tříválcovým motorům a turbodmychadlům vyloženě prospívá je provozovat ve vyšších otáčkách a taky, že to má příznivý vliv na jejich životnost. Je to super.
A toho výkonu, bude přehršel, takže možná ty vysoké otáčky potřebovat ani nebudete, ony totiž ty služební dodávky a kamiony jezdí čím dál pomaleji a řidiči těchto služebních vozů jim vůbec nešlapou na krk. Zkrátka život s tímhle motůrkem v autě bude v dnešním provoze jako balzám na duši.
Tak tak, dobrý článek, dobře děláte svoji práci, musím Vás pochválit. :-D

Jakub Šincl
22. června • 12:37

Tuto jednotku jsem si vyzkoušel ve Fábii combi s 81kw verzí. Osobně vlastním předchůdce 1.2 TSI s problémovým řetězem. Byť mám slabší variantu, mohu říct, že se mi celkový projev 1.2 líbí víc než u 1.0 tříválce. Zvuková kulisa čtyř válců je stále příjemnější. Tři válce byť se snažili technici velmi dobře vyladit, neskryjete. Můj osobní názor je, že měl koncern nevzdávat hned myšlenku rozvodových řetězů, přepracovat prostor pro řetěz tak, aby šel instalovat dvojnásobně silný řetěz a byl by na světě malý, pružný motor, s příjemným projevem, spotřebou a spolehlivostí.

Daniel
2. července • 20:10

Kde bych koupil výhodně kvalitní rakev na fabku?

Tom
6. července • 0:49

Já mám koupenou klasickou Thule rakev od https://www.neumax.cz/stresni-boxy/...

Jiří
9. července • 14:01

Já jsem u nich koupil rakev Neumann, jsou kvalitní a za dobrou cenu, mám ji na autě neustále a pořád na slunci.

Daniel
10. července • 14:20

Tak už jsem si ji objednal, díval jsem se, že levnějí bych ji stejně nikde jinde nekoupil.

Ernie
1. února • 12:56

Baterka uz ani nama ten symbolicky plastovy kryt? To je navrat do cias Favoritu?

ssssssssssss
7. ledna • 1:13

autor je hlupák...tak jak většina pisálků

Mercedes
23. prosince • 20:50

Tříválec jako ojetina nebude dobrá volba. Nové když přimhouřím jedno oko.

josef
15. ledna • 17:01

ani nove ,! natož ojete

Petr
21. prosince • 14:49

FUJ TAJB!!!!

TDI-Positive
14. prosince • 10:07

Ten článek si snad psali sami škodováci? Pokud někdo věří tomu že tříválec je dobrý motor, tak je buď součástí koncernu nebo motorům vůbec nerozumí. A tu samou spotřebu udělá i 13 let starý TDI jen má 50 kW navíc, 200Nm navíc, o 0,9 litru větší objem a samozřejmě 1 válec navíc ten už bez:-D Tak proč stále někdo lidem tlačí do hlavy, jak jsou ty malé tříválce úžasné? NEJSOU a ve srovnání s motorem o sudém počtu válců nikdy nebudou. A můžete je foukat klidně turbem na každý válec jako předvedli u Fordu :-D:-D respektive pokud jste důchodce a máte v plánu do 3-5 let umřít nudou z projevu těchto motorů a nechcete nic zanechat svým pozůstalým, klidně takové vozidlo kupte :-) :-) s pozdravem TDI-Positive

cojavim
20. prosince • 19:52

Mám starší 2.0 HDI a ze slabého auta se pomalu začíná stávat formule proti tomu co se teď prodává... Nedávno jsem jel asi 350km po dálnici v kuse a měl jsem krásnou spotřebu 5 litrů a to jsem jel skoro celou dobu kolem 150...

zmfcz
21. prosince • 8:31

Taky, 2.0 HDI 66kW, nemá to FAP blbosti, chybí tomu však ve 307 šestka. Spotřebu na dálnici při rychlostech 130-150 kolem 4.5 - 5 litrů, s klimatizací a 4 cestující a plný kufr. A to je to 12 let starej křáp :-/

eFeFeF
10. září • 10:17

...a nie 3 - 3,5 litra pri 160 km/h, 5 cestujúcich, 1t vozík a polozatiahnutá ručná?! Lebo tá tvoja rozprávka o spotrebe je od turbodieslaka taká poslabšia...

Dodo
6. prosince • 11:44

Mal som 1,2TSI v Yetim 6 rokov. Celkovo som najazdil 80 000km. Po 55 000km som raz vymenil rozvodovu retaz aj s kladkami a vodiacimi listami. Motor mal dlhodobu spotrebu 6,7l a to som jazdil 80% po meste. Auto nemalo ziadnu zavadu za cele roky. Spolahlivejsie auto som este nemal. To su fakty. Co sa tyka rozdielu krutiaceho momentu medzi 1.2TSI a 1.0TSI je nebadatelny, pretoze 1.2TSI mal v papieroch 175Nm, ale v reale mal 196Nm. Odmerali mi to vo firme profitunning na brzde v Poprade. Celkovo motory VW maju vacsi vykon ako uvadza vyrobca. U mna to bolo udavanych 105k a v reale mal motor 116k. Manzelka ma v Citigu 1.0MPI co je vlastne 1.0TSI bez turba a od nova 2013 zatial ziadna porucha.

josef
15. ledna • 17:18

Do 100tis. km nema poruchy žadne auto vyjma škodovky . Rozvodovy řetěz vydržel pouhych 55tis. km směšne !!!,řetězy se neměni ,pokud nalijete kvalitni synteticky olej .Spolejlivějši auto jste ještě neměl ,to je fakt když kupujete jenom škodovky . Jezdim v nissanu 1.4 čtyřvalec a za celych 220tis. km jsem ještě nic neměnil ani žarovky jenom běžna udržba, olej svičky filtry apod.a spotřeba 5.5 l. dluhodobě !

Honza
6. prosince • 11:01

Zajímalo by mne, jestli pan novinář někdy řídil auto? Tyhle napráškované napodobeniny, které málem vrací benzín do nádrže jedou jen z kopce....

ssssssssssss
6. prosince • 1:18

ty vole držte mě,ti novináři píšou čím dál větší pičoviny-auto má o par kg víc a ten debil už to cítí v zatáčce!a ty jejich oblíbené okresky....co dodat jsou to kokoti...co prd vědí

uživatel
5. prosince • 22:20

Máme verzi kombi a nemohu si pomoct, když vyrazíme ve čtyřech na dovolenou (dva dospělí a dva puberťáci) a naložíme kufr, tak při předjíždění kamionů jde s tímhle autem, respektive motorem o život. V ten moment jsem nasraný na celý svět, težké nákladní vozy jezdí čím dál rychleji a člověk, na to aby je předjel, si bude muset koupit auto za 3/4 milionu na které ovšem nemá prachy.

pacho
4. prosince • 14:55

Pri dobre navrhnotom aute, nemôže mať sklenená hoci aj ťažšia strecha vplyv na jazdné vlastnosti. Ešte som o tom nikde nepočul, a sám mam auto s takouto strechou, takže možem porovnávať. Zrejme pri fábii bude problém, že je vysoká a úzka, tak tam, zrejme už to sklo dokáže ovplyniť ťažisko, a následne jazdné vlastnosti.

Nyte
5. prosince • 8:40

Zkušenosti s panoramou nemám, ale že negativně ovlivňuje těžiště, je dávno známá věc.

Mira
4. prosince • 16:45

Krásný boj za Škodu. Uvidíme až ty auta nalitaji 200t co tam všechno bude v p...

Redakce!!
4. prosince • 14:30

Klasicke nefer srovnani redakce s cenami.Kdyz dovybavite Fabii Ambition s timto otorem na uroven Renaultu Limited, tak se bavime o cene 397 tisic. Jak je najednou zajimave, ze skoda uz neni levnejsi o 30 tisic, ale je drahzsi o 40.Renault navic s zadnimy parkovacimi senzory (abych dorovnal paket Ambition plus) 355 tisic.Redakce se totiz zapomnela zminit, ze Renault ma navic v te cene:
- klimatizaci,
- tempomat,
- multifunkcni volant
- Navigaci s 7" displejem
- tonovana zadni skla
- projektorove svetlomety H7 s led dennim svicenim
- 16: hlinkova kola
- 5 ti letou zaruku v cene. Ta ambition je holatko u Fabie oproti Renault. Auto bez klimatizace v dnesni dobe. Vazne Skoda?

Antiautomat
5. prosince • 8:48

Pockat na vybeh. Ak potrebujete nove, poobzerat sa inde samozrejme.

Nyte
5. prosince • 8:44

K Ambition nemá význam za cokoli (kromě klimy) připlácet. Za pár korun máš Style. I když Clio je obecně levnější.

Redakce...
5. prosince • 13:48

A to jsem jeste zapomnel napsat, ze u Renault dostanes slevu 30 tisic i kdyz tam stare auto nenechas. U skody dostanes na Fabii max 4 procenta z ceny.Takze pri srovnatelnych cenach je to tak priblizne 55 tisic v neprospech Fabie ve vysledku za stejnou vybavu a motor uvedeny v teto recenzi.

Antiautomat
5. prosince • 19:14

...to je ale iny problem a ten, ze niekto, slusne povedane, moze tam a niekde vykazat predaj. Pridany bonus skonci samozrejme, ako to ostatne byva, na ucte toho a ktoreho tzv.manazera miestneho sejlsu, pretoze to ma zadane ako jeho ciel. No a Vianoce su razom bohatsie.

Redakce...
5. prosince • 13:45

Style se stejnou vybavou jako to Clio je 393 tisic.Me slo o to, ze redakce tady dala nakonec clanku nefer srovnani. Mohlo to tam klidne byt, ale napsat treba, ze Clio je za tu cenu daleko lepe a vhodneji vybavene.Tady se redakce snazila ocividne podstrcit informaci, ze Fabie vyjde vyhodneji oproti Cliu, coz neni pravda. Celkem podle a urcite ne profesionalni pristup.Samozrejme, ze Style se vyplati lepe u Fabie.

Marex
4. prosince • 13:05

Koncernové vozy jsem po vlastních zkušenostech nikdy nepovažoval za etalon spolehlivosti, ale MPi motory bych mezi ně bez zaváhání zařadil. Stačilo mě vidět ty problémy s motory HTP a TSI u lidí, které jsem znal osobně, až mě jich bylo líto. O to více si koncern v naší rodině zabouchl dveře tím, jak se staví zamítavě ke svým konstrukčním vadám, nebo je v lepším případě v tichosti v servisech při garančkách napravují. Navíc na můj vkus TSI celkem často trápí i žravost oleje a už vůbec bych si to nekoupil v ojetině. Škodovky si drží cenu hlavně proto, že spousta lidí u nás stále také neumí rozlišovat mezi tím, co je opravdu spotřebák.
Apropo už Škodovka u Fabie 3 konečně opravila to jejich zatékání vody do dveří a do motorového prostoru na konektory? :-D

pcwifi
4. prosince • 8:58

znama pred rokem sehnala 1.2/81kW coz je stary dobry 4 hrnek a chrochta blahem. Kdybych jezdil cyk cak jen sem tam nekdy, mozna bych o tomhle uvazoval, jenze na cyk cak pojezdy vysolit 320 tycek, to je hodne drahy spas. Typuju, ze ten motor udela tak 300tis, km nez se tam neco vysype a po takovem najezdu ti kazdy servis nakeca neco, co podepre verzi zes jezdil hnusne nez ze by byl motor nekvalitni. Prece jen honis ve "velkym" aute maly motor, ktery se musi vic nadrit. Tohle by sluselo do CitiGo...

moje jméno
20. prosince • 8:55

TSI není moc vhodný na cik-cak jízdu po městě. Občas je hodně potřeba jej prohnat po dálnici. Je to přímovstřik a cik-cak šudlišudly do Kauflandu mu nijak neprospívá..

Bob
3. prosince • 23:14

Tohle si koupí snad už jenom magor, nebo nésvépranej člověk. Jinak přeji hezký večer.

Petr
21. prosince • 14:55

Souhlas! Vypadá to jako křáp, smrdí to jako křáp, tak to asi bude křáp.
Tříhrnky nebrat!

Nyte
5. prosince • 8:46

Tato ty máš na rozum patent. Z tvého příspěvku to přímo stálá.

Nyte
5. prosince • 8:47

*Zato

Q
3. prosince • 20:12

Tříválec 1.0 TSI je samozřejmě kontroverzní. Kdo na něj bude přecházet z HTPéčka, bude si jej asi hodně pochvalovat a já osobně očekávám, že 1.0 TSI bude o dost spolehlivější než první HTPéčka. Pro nás, co jsme ve Fabii zvyklí na dvoulitr, je to apriori něco méněcenného, nepřijatelného. Jsem zvědavý, zda VW někdy opět povolí montovat do Fabie nějaký nadstandardní motor, tím myslím třeba 1.4 nebo 1.5 TSI.

Antiautomat
4. prosince • 7:43

Taky 1.0EB 92kW vo Focuse. Je skratka iny ako atmosfericky motor. Ma ine vlastnosti, iny prejav, pretoze musi. A preto to v nijakom pripade nie je nahrada klasickeho atmo dvojlitra, pretoze nou ani byt nemoze.Inak vela slabych miest som nenasiel - stacilo to drzat vo vhodnych otackach (ako ostatne kazdy motor), radenie takisto bez problemov, spotreba v klude. No a ked sa do toho dal, celkom slusne letel...Otazka je, ano, ako budu tieto motory vyzerat po 300.000km.

moje jméno
20. prosince • 8:52

"Otazka je, ano, ako budu tieto motory vyzerat po 300.000km. "
Z 95% bude záležet (mnohem více než u atmosfér) na tom, kdo v tom po celou dobu "kroutil" volantem a zda-li byla výměna oleje prováděna dříve, než předepisuje výrobce.

Q
4. prosince • 17:46

Já jsem dlouho váhal právě proto, že jsem adekvátní náhradu dvoulitru nikde neviděl. Nakonec jsem šel do 1.4 TSI. Ale zatím mám málo najeto, takže nelze hodnotit.

Antiautomat
5. prosince • 8:45

...pokial to uz je remen, potom prijemny motor a celkom slusne lietadlo (uz len ten EB letel ako blazon). Myslim ze Ste spravili dobre. Nech sluzi :-)

Automan
3. prosince • 19:21

Problemy s TSI stale petrvavaji, uvazoval jsem i o koncernu (suv, novy vuz), technik mne sdelil na 80 tis delate rozvody, mozna i driv. Tuto radu jsem vyuzil a vyhnul se tomu obloukem. Ne kazdy, to rekne,jak to je. Nebudu delat reklamu jine znacce, ale mam jistotu. Takze asi tak. Nastesti mame vsichni na vyber.

Jiří
3. prosince • 16:22

Poprosil bych uváďet že spotřebu jste pouze odhadl z palubního přístroje který se liší cca o 0,5 až 2 litry !!!

Hustodrak
3. prosince • 17:12

Nevím kde jste na to přišel. Mám tuhle Fabii 1.2 81kw a spotřeba dle PP sedí na desetinu přesně. Měřil jsem si to.

Lukáš
3. prosince • 18:16

Můžu také potvrdit, palubák měří správně a dlouhodobou mám 6,5l

3. prosince • 18:09

Jasne mozno tak vo sne, sa zobud

Hustodrak
3. prosince • 23:48

Měřeno od plného dotankovani po další, sedí naprosto přesně. Bez radši mydlit barana a nemontuj se do vlakna, o kterém nic nevíš.

homer
4. prosince • 8:43

hele ty metrologu: změna teploty paliva pro motorová vozidla o 1°C změní její objem o 1%. Takže rozdíl 15°C (i v létě běžný) ti přidá nebo ubere v nádrži 1,5dcl. Tvůj argument přesnosti PP dotankováním -kdy navíc každá pistole vypíná jindy jinak - má váhu opileckýho blábolu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mikesh
20. prosince • 0:11

Jasně, takze kdyz bude nejaky hezky letni den kdy je rano 15 stupnu a odpoledne 30 napriklad, tak kdyz budu brat plnou nadrz 50 litru rano vs odpoledne, tak pri rannim cerpani usetrím 50x0,15=7,5 litru :-O:-D:, diky za informaci metrologu, radeji uz nebumbej ty :-D

Jupi
21. prosince • 23:53

Jen ze zvedavosti, matika neni vase silna stranka, ze?

k22
3. prosince • 16:16

K čemu vůbec tyhle testy škodovek jsou? 80% všech vozů škoda se kupuje na firmu a ty se tříválců nebojí již dávno (HTP byla nejpodávanější škodovka - fasoval ji kde kdo). Za tři roky půjdou do světa a noví štastní "škodováci" si už nějak poradí...

twistedTSD
3. prosince • 16:46

Nevím, co se tím snažíš říct. Fabia má poměrně vysoký podíl soukromých prodejů.

k22
5. prosince • 9:55

74% všech vozů zaregistrovaných v ČR je registrováno na firmu, u Škody to je 80%, nejprodávanější vůz kupovaný fyzikou osobou nepodnikatelem je Hyundai ix20...to je ovšem u nás tabu...

twistedTSD
5. prosince • 14:43

Nevím, proč mi sem házíš plošné číslo registrací trhu a celé automobilky. Řeč je o Fabii.

maxim
3. prosince • 14:33

V takejto konfigurácii fabia nedáva zmysel z hľadiska ceny atakuje rapida a vozidlá iných značiek. Škodovky sú na slovenskom trhu predražené a nie je dôvod si škodu kupovať. Konkurencia v danej cene ponúka viac a nehovorím o nezmyselnej tzv."záruke" na päť rokov, ktorá len pumpuje peniaze zo zákazníkov pri servisných prehliadkach. Keď už škodovku tak len v základe +klimatizácia max. metalíza pokiaľ sa garážuje vonku.

maxim
3. prosince • 14:23

V takejto konfigurácii fabia nedáva zmysel z hľadiska ceny atakuje rapida a vozidlá iných značiek. Škodovky sú na slovenskom trhu predražené a nie je dôvod si škodu kupovať. Konkurencia v danej cene ponúka viac a nehovorím o nezmyselnej tzv."záruke" na päť rokov, ktorá len pumpuje peniaze zo zákazníkov servisných pri prehliadkach. Keď už škodovku tak len v základe +klimatizácia max. metalíza pokiaľ sa garážuje vonku.

Sir CHerokee
3. prosince • 13:19

No nevím, za 350 litrů podměrečný tříválec...to bych nechtěl.

oh.c!
3. prosince • 14:00

Tot otázka. Bohužel nějak nevidím světlo na konci tunelu :-(. Pokud rozšíříte výběr i na 450 tak se dostanete kam? Uvažuji samozřejmě o nákupu nového vozu. Momentálně je to bída s nouzí. A zlepšení, vzhledem k boji se "smrtícím" plyne jménem CO2, asi nedojde :-(.

Joe Doe
4. prosince • 21:42

Hybridny Yaris zacina na 380 a konci na 422 tisic (akcia, cennik).Za tie peniaze mam bezudrzbovy hybrid s nizkou spotrebou, automatom, s 1.5 litrovou atmosferou bez startera, alternatora, rozvodov atd.Ta Fabia nema zmysel.

Peto
6. prosince • 21:26

Trepes.. Yaris Hybrid s akou takou vybavou, stoji 15 500€.Yaris NEMA kufor...Tu mas Fabiu Combi - neporovnatelne!!.. asi nemas rodinu, co?
Fabiu Combi kupis ak si dojednas zlavu, ktoru si dojednat vies ak obides 2-3predajcov s dobrou vybavou za 11500€.... Yaris Hybrid a Fabia Combi - porovnavas absolutne neporovnatelne - priestorom, CENOU, atd....
Fabia - zaruka 5r zdarma, zimne komplety zdarma.
Yaris? 5r: +199€ zimne kolesa? +800€a sme doma...

Antiautomat
5. prosince • 19:10

Ja by som kvazihybrid a automat nechcel, ja na trolejbuse nejazdim. Zasa na druhej strane, cenovka je samozrejme, a to suhlas, jednym s dovodov a kriterii na kupu. No a podstatnym.

jirka
4. prosince • 6:51

Nebudu ti vymlouvat novy vuz. Ale zkusme tohle. Love sou. Dnesni nabidka maly trivalce a samy cidlo v aute co otravuje. Za 400 koliku tak trihrnek. Nebo neco starsiho treba nejake bmw mercedes s chlapackym benzinovym motorem. Nebo nejakou na mobile,de slusnou americu cadilac escalade lincoln navigator atd. Za 400 bud novej trihrnek nebo trochu starsi a ok bez cidel chlapacky motor. A na ameriku jsou laciny dily kdyz clovek vi.

Nyte
5. prosince • 8:37

Nic proti, ale vylítané prémiovky fakt nejsou pro každého.

qwertz
5. prosince • 10:28

co teprv az prijde nejak oprava;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lojza
4. března • 13:44

Mám Volvo S60 2,5t 154Kw! Výměna rozvodu po 180000km včetně vodní pumpy 3000,-Kč!!! Práce vlastní! Přední hliníková ramena 1550,-Kus!, klima kompresor 5600,-Kč Brzdový kotouč Brembo 900,-!!! Tak se podívej pořádně na ceny a nemel pitominy!!!

oh.c!
3. prosince • 12:01

Pokud se bavíte o motorech, možná by nebylo na škodu do galerie přidat otáčkové charakteristiky motorů (pro extra doubalíky, možná i převodové poměry). ;-).
Při zmiňovaných 2500 ot/min máte maximálně v 1.0 TSI 81kW k dispozici cca 50kW. Pro srovnání u 1.0 MPI 55kW je to lehce nad 20kW 3-[ . Ono zmíněné 1.2 HTP 51 kW má zhruba 27 kW. Takže pokud musíte mít mermomocí zmíněný vůz, a provozní podmínky vám to umožní, tak volba motoru je asi jednoznačná ;-).
P.S. Taková malá podpásovka: Zkoušeli jste ovládat okénko spolujezdce od řidiče? :-(

Lukáš
3. prosince • 12:10

Jaký je problém s okénky? Mě akorát vadí absence dojezdů na všech, krom řidičovo. Tím pádem není možné okénka ovládat z venku (d.ovladačem/zámkem) jako třeba na fabii I.

oh.c!
3. prosince • 13:10

Ano, přesně toto jsem měl na mysli. A ještě je tato funkce odvislá od výbavy. Vámi popsaná funkce je dostupná od výbavy "style":-|. Přiznám se, že mě to "trošku" nemile překvapilo 3-[. Nějak jsem nepředpokládal, že to z "auta" (z tohoto modelu) někdo odstraní. Fabia 1 i 2 tuto funkci mají. Námět co změnit při "omlazení" modelu ;-)? Asi

Lukáš
3. prosince • 13:27

Někdo dieselgate zaplatit musí

twistedTSD
3. prosince • 14:37

U Hjondé o třídu výše takto stáhneš okénko jen dolů, u řidiče. Dieselgate nedieselgate.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peto
6. prosince • 21:10

Aj v Rapide bohuzial dojazd funguje len smerom DOLE...Ked som sa na to pytal, bolo mi povedane, ze aj to odlisuje Octaviu od Rapida :D (ze tam nieje dojazd..!).Kedze predtym som mal lacnejsie Polo a to to malo, tak som bol prekvapeny...

twistedTSD
8. prosince • 20:07

To platilo pro první ročníky, dnes už ne.

Lukáš
3. prosince • 11:33

A to, že fabiím zatéká z čelního skla přes průchodky kabelů a koberec až na ŘJ, je v pořádku? Dle škody auto ano. Jsem jeden z mnoha zákazníků, který si myslí, že to normální není, už jen proto, že některé fabie tímto netrpí. Proto jsem vůz reklamoval. Zamítnuto. Do telefonu "argument" mají to všechny fabie, písemně pak, že průchodky nemají těsnící funkci. Jiným majitelům bylo sděleno třeba i to, že o problému ví, ale řešit ho nebudou dokud auto jezdí.
https://m.youtube.com/watchhttps://m.youtube.com/watch

Antiautomat
3. prosince • 12:56

Akonahle produkt obsahuje vyrobnu vadu, dokazatelnu k datumu predaja, mate pravo na odstupenie od kupnej zmluvy a plnu sumu naspat na Vas ucet. Cize pisomne si vyziadajte vyjadrenie vyrobcu, na co mate len tak mimochodom pravo. Potom sudneho znalca a posudok. Fakturu aj s prislusnymi nakladmi naviac, najde vyrobca produktu v kastliku spolujazca, aj s uctom, kam majunpreviest prislusnu sumu. Preco si spotrbitel necha skakat po hlave, to mi je zahadou.

Václav
3. prosince • 15:24

Máte pravdu, ale u nás v ČR to tak v praxi nefunguje. Já se soudím s prodejcem Opla a přesto, že mám tři znalecké posudky, prodejce pokutu od čoi a dvě rozhodnutí soudu v můj prospěch, tak stále auto stojí a peníze nikde. Prodejce se pořád odvolává a importér říká, že nemůže nic prodejci nařizovat. Jde o zatékání při jízdě v dešti a mytí ruční myčkou.

jean
4. prosince • 9:35

To, že importér nemá páky na predajcu, nie je pravda. Naopak, môže mu zobrať licenciu, odôvodniť to poškodením dobrého mena značky.

Václav
3. prosince • 11:49

Takový přístup má bohužel více značek. Spoléhají na to, že kupující nemá peníze a čas se několik let soudit. Pokud by jsi totiž chtěl vrátit peníze a odstoupit od smlouvy, tak nesmíš autem jezdit. Kdo bude riskovat soud (bez záruky za výsledek) a min. několik set tisíc odstavených v garáži? Na to prodejci spoléhají. Z vlastní zkušenosti na svém Oplu vím, že co ti neuznávají servisy u nás, tak ti v polsku to uznají bez námitek a sami potvrdí, že pro každou zemi má výrobce a importér jiný manuál na uznávání reklamací.

Tester
3. prosince • 10:45

Zdravim nadsence automobility. Auto jsem mel na 3 dny a vcelku se mi libi charakter a vyladenost hlavne do mesta. Prevodovka je s motorem dobre sladena. Ale nalozte do tohoto auta 4 dospele osoby a jedte na vylet. Ten motor zacne pripominat starou felicii 1.3 MPI. Motor se dusi uz pri 1800ot. VW ma pekny uhlazeny design palubky, ale vyzkousejte zakladni vybavu a najednou to vsechno pusobi strasne levne. Takze ano, pro 1-2 lidi s lepsi vybavou tohle auto udela dobrou sluzbu, ale za tu cenu se daji poridit dospelejsi auta.

moje jméno
20. prosince • 8:45

Lehké auto, 81kW, 200Nm od cca 1800 ot., maximálka ke 200km - Čtyři lidi že jsou problém ? Žvásty !!
P.S. - osobní zkušenost

twistedTSD
3. prosince • 14:33

Nejlépe se mu jezdí od dvou tisíc, se čtyřmi lidmi bych do v tak nízkých otáčkách netrápil.

Defekt
3. prosince • 11:02

Souhlas!!

Dix_
3. prosince • 10:44

Facelift od 27KT/18.Active standartně světlomety z aktuální výbavy Style.Dále full LED světla,nové asistenční systémy.Interiér MC volitelně v černé barvě a za příplatek panoramatická střecha.Nyní u MC standartně.

Quebe
3. prosince • 9:32

Že sklo zvyšuje těžiště vozu, ok. Ale rozhodně nesnižuje tuhost karoserie, naopak bych se nedivil, kdyby tuhost byla oproti plechové střeše vyšší.. Sklo se při působení tlaku deformuje mnohem méně, než plech.

qwertz
3. prosince • 9:48

Z pohledu materiálového inženýrství sklo zvyšovat tuhost karoserie nemůže - jednoduše by prasklo. Tzn. v karoserii je "díra" a sklo je tam "volně" nalepeno tak aby případné kroucení karoserie neznamenalo praskání skla..

Quebe
3. prosince • 9:59

Jakože materiálový inženýr nejsem, takže vycházím spíše zkušenosti. Nicméně to sklo je obvykle mírně vyboulené směrem ven, tedy vytvarované příznivě z hlediska odolnosti vůči tlaku podstavy. Zároveň při namáhání praskne až při určité síle, nikoliv hned a do té doby slouží jako pevnostní prvek. Samozřejmě musí být mezi sklem a kraji karoserie nějaká mezera, aby při kroucení na něj netlačila do boku. Tam si dokážu představit, že by prasklo hodně rychle.

Lakýrník
3. prosince • 20:17

Kromě toho zrovna na střeše je kalené sklo, je velmi pevné, vydrží moc, klidně se po něm může chodit, je i dost "pružné" a ne lepené (z bezpečnostních důvodů) jako čelní, to vydrží mnohem míň, v tomto je hlavní rozdíl, takže sklo na sřeše auta je rozhodně prvek obstarávající tuhost sřechy stejně jako plech

neodborník
4. prosince • 8:35

Raději napsat vrstvené (to přední), nebo to zase někdo poplete a skočí na lep.

Václav
3. prosince • 10:38

Do aut se dává tvrzené sklo, které je extrémně pevné z čelního pohledu. Nerozbije se ani, když do něho tlučete kladivem (zkoušel jsem 2kg vší silou). Ale taktéž je křehké na nárazy z boku (stačí drobná nečistota). Z tohoto důvodu je uložené "na volno" tzn. v tmelu, aby mohlo mít drobné korekce pohybu. Proto vždy sníží tuhost karosérie. Váhu samotné panoramatické střechy odhaduji na cca 50kg. Netuším kolik by vážil plech místo skla a zda to má vliv na těžiště. PS: dělal jsem ve výrobě skel

neodborník
3. prosince • 10:50

To na volno je ta mezera ke karosérii, ne že se po ní pohybuje, stačí si někdy sklem rozhoupat auto, nic se nikam neposune. Když jste dělal ve výrobě skel a asi si měl možnost někde do nějakého vyřazeného bouchnout, tak snad odhadnete kolik váží, ta panoramatická střecha je z 99 procent sklo, měl jste v ruce padesát kilo (já tipuju tak polovinu a plech pár kilo míň, takže nula nula nic rozdíl) ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Václav
3. prosince • 11:22

Hmotnost skla je 2.5 kg až 3kg (podle zabarvení, je-li tam fólie atd.) na m2 skla při tloušťce 1mm. Běžně se dělala tloušťka 6 až 10mm. Takže si to můžeš spočítat. U kamarádova jeep renegate jsem několikrát sundaval malé skleněné panely ze střechy a byla to celkem fuška. Odhadem každý tak 10kg.

Quebe
3. prosince • 10:48

Ano, právě proto jsem psal, že na bocích musí být mezera, aby karoserie při kroucení netlačila do boční strany skla. Nicméně, zespodu karoserie při kroucení tlačit na sklo může (a bude), tudíž sklo v takovém případě bude sloužit jako pevnostní prvek, který tuhost zvýší, ne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
3. prosince • 10:51

Karoserie se kroutí v horizontálním směru, zatím co sklo je na ni položeno vertikálně. V podstatě v tom otvoru "plave". Je to stejný efekt, jako když hodíte tenisák do hrnce - v rámci prostoru se může pohybovat, ale jeho pevnost nijak nezvyšuje;-)

Quebe
3. prosince • 11:04

Ano, sklo se sice v horizontálním směru mírně pohybuje, ale tím, že jeho tvar kopíruje tvar plechové základny, ke které je přilepené, působí proti deformaci této základny při krutu, kdy horizontální plech má tendenci se vyboulit, a tudíž zvyšuje její tuhost.Informace o zvýšené tuhosti pocházejí i od výrobců - viz. https://www.autorevue.cz/peugeot-307-sw-hdi-pojizd... ... Neříkám, že to je tím nutně potvrzeno, ale na nasazení brouka do hlavy to stačí.

qwertz
3. prosince • 11:10

Možné to je, ale bude to spíš konstrukcí rámu střechy. Auta z prosklenou střechou mají v interiéru vertikálně méně místa, ta střecha je bytelnější.

neodborník
3. prosince • 10:27

Prostě je to dobře navržené a problém neexistuje.

neodborník
3. prosince • 9:56

Sklo nepraská, protože je karosérie dobře navržená (stává se to někde někdy ?) a nekroutí se tak aby prasklo, takže těžko může normální nezávodící smrtelník, ani "novinář", odhalit nějaké kroucení při jízdě.

qwertz
3. prosince • 10:42

Samozřejmě že nepraská. Každé uložení skla má po obvodu "mezeru" (lze to vidět na videích z montáže, kde ji kontrolují měrkou), takže pracující karoserie na sklo z boku nikdy netlačí.
Reagoval jsem na názor předřečníka, že skleněná střecha je lepší protože je tužší. A to je nesmysl. Prosklená střecha se naopak kroutí více, protože sklo je na ni uloženo "volně". Kdyby e do něj přenášelo kroucení, prasklo by.

pacho
3. prosince • 19:48

zaujímavé, napr. čelné sklo, je zalepené, a tam sa karoséria nekrúti?.

Dejv
3. prosince • 9:39

Já bych řekl že ta prosklena strecha bude usazena jen na tmelu, takže moc tuhosti autu nepřidá.

Quebe
3. prosince • 9:45

Prosklené střechy se lepí, úplně stejně jako čelní skla.

neodborník
3. prosince • 9:51

Lepená skla prý (já to vím) zvyšují tuhost karosérie, oproti uložení v gumě. Na střeše to bude stejné, jako když je tam plech s příčnou výztuhou, který taky určitě něco váží.

neodborník
3. prosince • 9:41

A kdo to při jízdě pozná ?

Gašpo
3. prosince • 8:32

Trojvalce 1.0 TSI sa ukážu v pravom svetle až za nejaký čas. Čo sa týka vlastností sú chválené, pre kľudnú jazdu dostatočné, ohľadom spotreby sa downsizing neukazuje ako bohvieaké terno, ale motor je malý a ľahký čo má svoje výhody. Otázkou je, koľko vydrží a ako bude spoľahlivý.
Ak by som si kupoval auto so zámerom aby dlhší čas bezproblémove slúžilo, bol by som na pozore a litru sa vyhýbal. Koncern mal s takmer všetkými novinkami veľké problémy, bolo treba niekoľko rokov vychytávania múch aby sa dostavili spoľahlivejšie verzie.

Antiautomat
5. prosince • 19:05

...to, ze sa v pravom svetle ta skvela ekologicka hypermoderna vec ukaze az v zakaznikovej penazenke, tak na to sme si snad uz, teda aspon pri koncerne a symbioze s fasoEU, snad mali dost casu zvyknut, ze.

neodborník
3. prosince • 8:30

Placebo skleněné střechy. To bych chtěli vidět, jestli by autor poznal nějaký rozdíl, kdyby nevěděl, co má nad hlavou. Hlavně nenosit touhle dobou v autě čepice, aby z toho Fábie při jízdě nezačala nervoznět !

twistedTSD
3. prosince • 14:28

Jako sorry, ale k čemu je dobré vozit nad hlavou skleník, to tedy nevím. Kdyby tam dali otevíratelné střešní okénko normálních rozměrů, udělali by lépe.

moje jméno
20. prosince • 8:40

A co třeba : mám něco, co ostatní nemají B-]
...a ještě si tam přidám paket sunset, aby se mě v létě neprohříval interiér :-D

Jirka
20. prosince • 15:29

Kdybych chtěl něco, co ostatní nemají, nekoupím si fabii :) Fabia s panoram. střechou úplně mimo

JirkaK
3. prosince • 8:24

Hezký, jen uvidíme za pět - deset let, jak to bude s celkovou spolehlivostí a dlouhodobou životností. Aby to nebyl stejný průser jako minulé TSI, kterým pět let vychytávali problémy s rozvody, jaké v minulosti snad nikdy žádný motor neměl, nebo předtím HTP, kterých jsou plné autobazary ve stavu "těsně před smrtí" a nikdo je nechce.

eFeFeF
10. září • 10:13

....problém s rozvomi u TSI aké pred tým nikdy nikto nemal?! Veď sám spomínaš HTP - takže koncernové rozvodové inžinierstvo poznáš dobre. Mimochodom - tie problémy nijako nesúvisia s počtom valcov - s tými istými rozvodmi by sa rozbil každý motor aj 5 litrový osemvalec! Sám mám malý I3 benzínový turbomotor, ale pri 130km/h točí 3250 ot./min. Tých 2600 ot./min. pri 130 km/h na tej Fabii sa mi zdá na taký malý motor už moc moc dlhých - či to nebude znová taká jedna z barličiek tentokrát už pri novej metodike merania emisií WLTP?!

trava
5. srpna • 7:11

moje felinka 1,3 mpi ma nalitano 342000 a olej nezere

Petr
21. prosince • 14:51

Jo, FUJ TAJBL!!!! Nic pod 1.2 není motor do auta, tříhrnkový křáp, co se bude za pár let sypat. I zadarmo to je drahý!!!

Stan
5. prosince • 15:09

Které dnešní auto se vyrábí tak aby vydrželo 200.000 Km? Takové auta už nejsou. Může to být Fabia nebo i30 vše se to rozpadne po pár letech a 150.000 km...

Puntja
30. července • 10:21

Zajímavý... Civic bez problémů 350 000, kamarádova Toyota 350 000 MIL! žije v L.A... Dál nevím, páč mu jí ukradli :D Většina Hond i Toyot dá bez problémů přes třista kilo. S Jazzem mám zatím jen 100000 a měnil jsem dvě žárovky Bo) Se škodovkama a VW jsem byl 2x ročně v servisu s nějakou poruchou..

ficjcj
5. prosince • 8:12

Nikdo se zdravim uvazovanim neceka ze to pojede vic nez deset let bo 100k ... s tim se to musi kupovat.

Petr
3. prosince • 16:02

...jsou pověry, mám tourana 1.2 tsi, najeto 180000 km a šlape náramně! !!...tak nesirte pomluvy nebo uveďte konkrétní příklad, samozřejmě mimo rozvodů, to už je vychytany!!!

qwertz
3. prosince • 9:45

Minulé 1.2 TSI je motor EA211 a jedná se o velmi povedenou a spolehlivou jednotku. Ty tzv. "problémové" byly až "předminulé" TSI typu EA111, které neměly řemen ale řetěz, a k odstranění potíží u nich došlo až s druhou nebo třetí revizí napínáku. Ta vada nebyla z pohledu konstrukce nijak fatální, protože po výměně jsou ty motory velmi spolehlivé.Tak to vypadá, když tady mudruje někdo, kdo ten motor neměl, a svoji erudici odvozuje od čtení diskuzí na autorevue.

moje jméno
20. prosince • 8:33

Přesně popsáno. Byl to velmi kultivovaný motor s velmi příjemným jízdním projevem. S řetězem samozřejmě problémy byly, ale po výměně má auto u dalšího ve firmě už přes 260.000km a jezdí i nadále bez problémů.
http://www.spotreby.cz/skoda-octavia-ii-facelift... ...

JirkaK
3. prosince • 10:01

Tak jestli masové destrukce řetězových rozvodů po třiceti tisících km není "nijak fatální" závada a "k odstranění potíží" byla potřeba až "druhá nebo třetí revize napínáku", potom k tomu nemám víceméně co dodat. :-O Zapoměl jsi dodat, že zároveň s tím byl původní rozvodový "řetízek" co vypadal jak z čínského kola nahrazen přece jen trochu festovnějším. Taková bota se prostě snad nikdy v historii žádné automobilce nepodařila a chudáci zákazníci, kteří s tím musí bojovat dodnes. Ano, naštěstí jsem tento motor nikdy neměl a vím jistě, že nikdy mít nebudu.

twistedTSD
3. prosince • 14:26

Že prý nepodařila...1.6 THP od BMW a PSA bylo asi co? Respektive, u BMW je takových motorových přešlapů mnohem více.B-]

Verny
3. prosince • 11:08

Další mudrlant na scéně. Bavíme se o EA 211 s rozvodem řemenem. Ten je naprosto spolehlivý a úsporný a kultivovaný. provlém měla EA 111 jak 1,2 a 1,4 TSi. Co je ale zajímavé, když se podíváš na Tipcars, nebo S-auto tak auta s těmito motory se pořád drží cenově vysoko. Proč asi? Nejspíš to bude tím že problémové rozvodové sady se vyměnily za masivnější a již spolehlivá a motory jsou s nimi OK. Jinak motorových průserů se nevyvarovala prakticky žádná automobilka. Z poslední doby namátkou 1,6 TDCI Pegueot, Ford, 1,6THP Pegueot, BMW, Mini, 1,5 dCi Renault. Chápu že VW group zjevně nemáš v oblibě ale přihodě ke své nenávisti i trochu objektivity. Jinak to vypadá jako blekotání zakomplexovaného VW hatera.

pacho
3. prosince • 15:48

no fajn, tak by som poprosil o vysvetlenie, prečo tak úžasný motor, ako je 1,2TSi, vw sťahuje z výroby. Určite nie preto, že je bezproblémovy, ale zákazník sa to jednoducho nedozvie. Zrejme dôvod je kdesi hlbšie (zrejme vw nepotrebuje ďalší prúser ako emisie...) . Na druhej strane, si zober, Tebou uvádzané 1,6HDi/TDCi, postupne žabožrúti dotiahli na veľmi spoľahlivé, a asi najkultivovanejšie motory vo svojej triede. Nemusia klamať so SW a emisie spĺňajú s prehľadom. Deto, 1,6THP, keby sa tam nebol motoval BMW ...... teraz je to jeden z najlepších benzínových motorov, a s prehľadom poráža aj 1,8 TSi. 1,5dCi od Renaultu, taktiež pohodový bezproblémovy motor, v koncerne nemá ani jeden z menovaných konkurenciu, v dannej triede.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
3. prosince • 17:04

VW stahuje z výroby všechny motory 1.2TSI EA211, 1.4TSI EA211 a 1.8TSI EA888 gen.3. Důvod je prostý. Motorová paleta bude zjednodušena na 1.0TSI, 1.5TSI a 2.0TSI přičemž zrovna motor 1.2TSI nahradí 1.0 trojválec a také 1.5TSI 96kW s VTG (nevím jestli bude zrovna ve fábii).S motory 1.6HDi jste fakt pobavil. Jak to víte, že nepodvádí emisema? Sice to prodávají jako EURO 6 plnící normu, ale jakmile to vyjede na silnici, neplní to ani EURO 3 a z tabulky to vypadne spodkem překračujíc limity klidně i 20x. Tyhle pohádky si nechte pro VW hatery, protože EURO 6 TDI tu normu umí splnit i na silnici:
http://equaindex.com/equa-air-quality-index/...

pacho
3. prosince • 19:44

no vidíš, presne to píšem, PSA a podobne ako aj aliancia Renault, Nissan, týmto prerodom už prešiel dávno, a koncern na to prišiel až v roku 2017!! . Konkrétne PSA, si nechal z naftových 1,6 a 2,0, a z benzínu má exelentnú 1,2-ku a vysokokvalitnú 1,6, k tomu kombináciu 6° mechanických prevodoviek, alebo automat s hydromeničom. Keby si náhodou skúsil 1,6 HDi s hydromeničom, tak by si už v živote nechcel skackavú dvojspojku. Vieš, keby bola pravda, čo píšeš o 1,6HDi, tak sa neboj, už by vw ich dávno vykričal, ale bohu žiaľ, alebo lepšie povedana vďaka bohu je to len asi Tvoje zbožné prianie. To že to Tvoje slávne "TDI", splní EURO6, je veľmi chválihodné, hlavne preto, že to dokázali bez podvodu, ale ďakujem za taký "trtktor" s neskutočnou spotrebou.

Nyte
5. prosince • 8:34

V čem je 1.2 THP o tolik "exelentnější" než 1.0 TSI a 1.6 THP "vysokokvalitenější" než 1.5 a 2.0 TSI? A ještě dávat za vzor Renault, jehož nabídka donedávna končila na nijak ohromujících 1.6.

pacho
5. prosince • 19:17

skús a uvidíš. MŇa veru 1,0 nepresvedčila, ani spotrebou, ani kultivovanosťou.

qwertz
3. prosince • 20:08

Asi vám ten VW hate leze na mozek:"Softwarem, který umožňuje podvádět při testech emisí naftových aut, byly vybaveny téměř dva miliony vozů Peugeot a Citroën, jejichž výrobcem je automobilka PSA Group."
https://www.euro.cz/byznys/pokracovani-diesel... ... Podvádí všichni (z pohledu množství emisí VW nejméně) jenže na rozdíl od PSA měl tu "smůlu", že prodával v USA, kde se s tím EPA na rozdíl od evropy vůbec nesere. Když dostali ultimátum, nechť vysvětlí rozdíl mezi laboratoří a silnicí nebo bude okamžitý stop prodeje, přiznat se museli. V evropě to jde pomalu, ale doběhne to všechny. Vedle PSA už byl obviněn také třeba Fiat-Chrysler a další budou následovat. Akvizice Opelu taky ukazuje, že se emisema bud problém (kupec chce vrátit půlku ceny)Co se týče motorů, váš názor vám neberu, ale co se týče motorů považuju PSA za odstrašující případ. Cpát "exceletní benzínovou 1.2" to aut velikosti Octavie jako hlavní motorizaci můžou jen absolutní komedianti jako francouzi, v tom si můžou podat ruku s Renaultem. Benzíová paleta je naprostá tragédie. HDi a DCi (common rail) byly v době TDI PD určitě lepší diesely v této třídě, ale to je asi tak vše. Dneska mají příšerné emise, spolu s korejci nejhorší smrad na trhu.Volba převodovky je věcí osobních preferencí. Hydroměnič je v principu určitě nejpohodlnější automat. Ale tvrdit, že je nejlepší bych si asi netroufl. To je na rozhodnutí každého soudruha.

pacho
7. prosince • 7:02

zrejme si neuvedomuješ aky si pako. Dáš tam odkaz na článok skoro s pre roka, kde neakí písalkovia z LE Mond, napíšu nepotvrdenu správu o 2mil motoroch PSA, a ty to bereš ako bernú mincu. Nauč sa prosím Ta čítať text s porozumením, nie len to čo sa Ti hodi. Dodnes sa nepreukázalo, že by PSA alebo FCA podvádzali ako VW, takže netrep tuna bludy. A zo že opel nemá v poriadku emisie, to je jasné , veď je to nemec.

pacho
4. prosince • 14:47

škoda reagovať, ale porovnávať 1,2 čo dáva PSA do svojích aut veľkosti octavie, a povedať, že je to nezmysel, a pritom po oktávie pachať 1,0, proste logika jak hovado. Pritom si si asi neuvedomil, keď porovnávaš porovnatelné, čiže oktáviu s P308, tak 308-čka je o dobrých 140kg (1215/1075) lahšia, takže tam 1,2 má svoje miesto na rozdiel od 1,0 v oktávii.

qwertz
4. prosince • 15:12

ano škoda reagovat, protože 1.0 v Octavii je základni nejlevnejsi motorizace. Koupit si muzete 1.4TSI a 1.8TSI. A co mate v Peugeotu? Vrchol nabidky 1.2, komiku. :-P To same plati o těch hotentotech z Renaultu.(pseudosportovni verze Octavie, Peugotu a Renaultu jsem vynechal)

pacho
5. prosince • 19:12

no počkaj čo tu vlastne splietaš, zrejme už ani nevie čo píšeš. Veď len o pár riadkov píšeš, že vw obmedzuje paletu motorov na 1,0, 1,5, a tuším 1,8. a tu napíšeš o úžasnom výbere. Ešte otázočka, čo je tá tvoja úžana oktávia, ak nie pseudo špoprtová verzia??? či...

Alik
3. prosince • 23:08

No nevim jak vam ten smrad pripada od korejskych aut, ale kdyz uz o tom pisete, tak prave vw koncern a je jedno jestli to je vw, skoda ci audi, je na spici smradiciho kokteilu. Jeste stare fordy a sem tam renault, ale jinak nic. TDI poznam uz 300m ausim okamzite prepinat na vnitrni cirkulaci.

neodborník
3. prosince • 10:40

Když už to tak všechno teoreticky víte, měl byste taky vědět, že problémy s rozvodovými řetězy měly i jiní výrobci a z jakého důvodu jsou tak odlehčené. Ta druhá verze "řetízku" nebyla z čínského kola, ale japonské motorky.

qwertz
3. prosince • 10:48

Tak kolega je poněkud mimo. Přeskakující řetěz (z pohledu posádku zcela neškodná věc) považuje za největší průser automobilového průmyslu, ale když se japoncům zasekávají plynové pedály, nebo vyrábí auta z papírových plechů (což posádku přímo ohrožuje), tak to je asi jen drobnost:-Dhttp://www.auto.cz/vadne-pedaly-prijdou-toyo... ...
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mate-novejsi-... ... Tady je vidět, co tady chodí blábolit za infantilní individua.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
5. prosince • 20:47

V testovacich podmienkach nebol dokazany jediny pripad samovolnej akceleracie ziadneho z modelov Toyoty.Jediny problem bol pri pouziti neoriginalnych kobercekov (bez upnutia na podlahu), ktore sa skrutili pod pedaly.Samovolnu akceleraciu sa pokusali prisit aj Tesle - az kym Tesla nevytiahla log z auta, ktory jednoznacne ukazal, ze na pedal akceleratora posobila mechanicka sila, znama tiez ako vodicova noha.

trava
5. srpna • 7:02

Toyota je kvalita,na rozdil od skody

Mirek
4. prosince • 11:22

Není to tak dávno, co jsem ti dokázal, že to s těmi pedály není pravda, že to přiznali sami amíci, kteří to testovali. A uplyne krátký čas a ty to tu opět vytahuješ. Běž se léčit.

mpolan
4. prosince • 7:20

Nejlepší je, že Toyotě nic nedokázali, ale sama se rozhodla situaci řešit. Chování VW a Škody bylo přesně opačně odpadní.

Nyte
5. prosince • 8:54

To je samozřejmě lež. Toyota nic neřešila, nebo řešila tak, že potají odkupovala vadné vozy a podobně. Za co myslíš, že ty obrovské pokuty dostala? Za příkladný přístup?

Andrej
13. října • 20:22

Toyota má najviac zvolavaciek v histórii automobilov asi taká je pravda ani jedna značka nieje bez pruseru ani jedna

Mirek
5. prosince • 10:27

Hele konspirátore, co tak dát relevantní odkaz na ty tvé výplody bujné fantazie. Toyota dostala pokutu, přestože amíci při testech nic nezjistili. Přeber si to jak chceš, v opačném případě hledej na internetu a jistě to najdeš. Velká pravděpodobnost však je, že tobě někdo potají odkoupil velkou část mozku.

twistedTSD
5. prosince • 14:40
Mirek
5. prosince • 21:27

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/toyoty-nemely... ...
A všimni si slova "pravděpodobně", tedy nic nenašli, jen se domnívají.
"Jak ale dokazují testy, za nedávné nehody toyot pravděpodobně mohou jen dva už dříve zjištěné mechanické defekty. "
Zvláštní, že nejprve udělili pokutu, Toyota ji zaplatila, ale potom v testech nic neprokázali. Tedy prokázali, že řidiči v Americe neznají funkci jednotlivých pedálů a chyba je v jejich nohách. Na pokutě však trvali dále.

Mirek
5. prosince • 21:16

Ale jdi ty brepto. jenže to souvisí s tím nechtěnným zrychlováním. A co novější informace, například:
https://www.autorevue.cz/zvrat-nechtene-zrychlovan... ...

twistedTSD
8. prosince • 20:07

Pořád se tam mluví o mechanické příčině. To, že někteří lidé volali 911, že nemohou zastavit, jen aby vysoudili miliony na odškodném, je mi známo.

Peter
3. prosince • 18:39

Ano, je to problém, ale toto má na svědomí subdodavatel. Kdežto špatné konstrukční řešení či vědomý podvod ( dieselgate) je něco jiného. To jde na vrub výrobce.

qwertz
3. prosince • 18:52

předně mě jako zákazníka vůbec nezajímá, kdo je za to zodpovědný, auto mi dodává automobilka potažmo prodejce. Dále problém s napínákem a řetězem u VW je taky úplně stejná katagorie (problém s dodavatelem).A co se týče dieselgate, tam jsou namočení všichni (stačí změřit reálné emise)

qwertz
3. prosince • 10:37

Doporučuji lépe číst. Samozřejmě, že z pohledu destrukce motoru (potkaný píst s ventilem) je taková závada "fatální". Nicméně z pohledu konstrukce fatální rozhodně nebyla, její oprava je relativně levná, jednoduchá a trvalá.Nicméně víte kolik % vyrobených motorů takto skutečně selhalo? Nevíte. Nejzajímavější na celé záležitosti je fakt, že totožný problém ve stejnou dobu vykazovaly motory THP používáné PSA a BMW (Peugeot, Citroen, BMW, Minicooper). Byl to naprosto totožný typ problému s ještě větším rozsahem, ale nikdo tady nad tím nezvrací - a vy, vy si tu klidně blábolíte něco o tom, že "Taková bota (VW) se prostě snad nikdy v historii žádné automobilce nepodařila a chudáci zákazníci, kteří s tím musí bojovat dodnes". Tím jenom dokazujete, že víte úplné kulové, a svojí erudici odvozujete od čtení auto-brávíčka. BTW s tím problémem dnes nikdo nebojuje, neboť byl dávno vyřešen a řada těch motorů ho měly vyřešena už z výroby.http://www.auto.cz/citroen-peugeot-mini-maji... ...
http://www.auto.cz/motory-1-4-a-1-6-vti-1-6-... ...

kenny
4. prosince • 0:13

Keci v peci. Obchodni nazev TSI uz je rozvody posramceny a proto si jej nikdy nekoupim ani kdyby to bylo EA o 5 generaci novejsi. Jak mam jistotu ze to tentokrat bude ok? Jde videt, ze EA111 aboslutne neotestovali a nasadili problemaka arogantne do provozu, platici zakazniku vyres si to. Navic ty TSI zerou olej. VW motory proste neumi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomáš
19. června • 11:47

Souhlasím, vw potažmo škoda motory neumí. Novější TSI jsou olejnička, není problém až litr oleje na 1000 km. Jedno takové auto máme v rodině, po roce hádání se škodou nám dali nový motor. Bohužel toto se projevuje cca po roce provozu.

moje jméno
19. června • 21:09

Naučte se někde, jak se k motoru chovat. Stačí nešetrné zajetí, trápení za studena, nedochlazení před vypnutím a je vyděláno.. S TSíčkem jsem najezdil 223.000km a dolil sem za celou dobu pouze jednou 0,2L oleje těsně před jeho výměnou.

seky
21. května • 16:24

Naucte sa k motoru chovat? To myslite vazne? Ano, chapem ze benzinovy turbo motor nejake svoje prevadzkove specifika, ale pokial sa musim starat o moror jak o male miminko, kat s prepacenim taky motor stoji za velke hovno! Asi tolko k vasmu prispevku.

Moje jméno
21. května • 17:49

Co tady melete za hlouposti o miminu? Umíte vůbec číst a hlavně pochopit psaný text?

Marek
25. prosince • 0:35

Kenny ty si nekoupīš nic páč si ukecaná socka😂😂😂

qwertz
4. prosince • 9:40

Ze jsem tak smely.... A u ktere ze to automobilky nebyl nikdy zadny pruser, takze ji muzete duverovat a koupit si auto? :-D

Joe Doe
5. prosince • 20:41

Ide o pravdepodobnost.Napr. je uplne jedno, aku atmosferu od Toyoty si kupis. Je uplne jedno, aky hybrid od Toyoty si kupis, kdekolvek na svete... mozes mat smolu, ale nie smolu na niekolko generacii problematickych motorv v priebehu dekady.

Andrej
27. ledna • 13:53

Toyotu racej nebran toyota ma najviac pruserov v bezpecnosti a zvolavaciek celej historii automobilizmu

Antiautomat
4. prosince • 7:29

Rozvod pri prvom TSi sa od toho, co je tam teraz, radikalne odlisuje (a nielen rozvod). Samozrejme tie prve nebrat, tam niet o com, ale to iste, co tam je teraz, pouziva trebars ford a problemy nie su. Co sa tyka oleja, tam je to uplne jednoduche: zaprve vymenit po prvych (podla sposobu zabehu) 2000-4000km, zabiehat s citom a jemne. Potom kazdych (podla toho ako a kde to jazdi), 15.000-20.000km a nebude problem.

Gašpo
3. prosince • 10:29

Ohľadom motorov má hodne automobiliek kostlivcov v skrini. Ničmenej súhlas, koncernové TSI s reťazovými rozvodmi bol megaprůser, ktorý definitívne nevyriešilo ani posilnenie reťazí, pretože ich vyššia váha sposobovala ďaľšie problémy. Posledná generácia EA211 už ale reťaze nepoužíva a dá sa označiť za spoľahlivú. Problémy vznikajú hlavne sposobom používania, bohužiaľ dnes je "zelený" trend držať motory v čo najnižších otáčkach, sú tomu prisposobené aj automatické prevodovky a to motoru nemože prospievať.

trava
5. srpna • 7:13

myslim ze slovaci nelzou

Pepa
3. prosince • 10:27

Zato ja jsem tvoji mati v posteli mel. A nebylo to buhvico hochu...

Antiautomat
5. prosince • 19:06

...na starej p.ci,
zle sa cvici.

Joe Doe
4. prosince • 9:33

That's what SHE said.

Antiautomat
3. prosince • 12:16

...hm tak ak na mladu babu nemas...

neodborník
3. prosince • 9:40

Samý vopatrnický sejčkování, k čemu někomu bude desetileté koukání, když se jezdí už teď ? Ten motor normálně funguje, žádný problém. Předpovídat zítřek podle včerejška bez konkrétních faktů nemá cenu, budou přoblémy s řetězovými rozvody ? O prodeji nových aut stejně nerozhodují bazáristi, ti si musí koupit to co je a případné poruchy si nechají opravit, přece si někdo nemyslí, že použité může fungovat stejně jako nové. Ten kdo má za ušima si levně koupené HTP levně nechá opravit a v pohodě jezdí.

trava
5. srpna • 7:05

moje felinka 1,3 mpi, ma nalitano 342000 a olej nezere, a jezdi za 6l

Joe Doe
4. prosince • 9:32

O predaji novych aut sice bazaristi nerozhoduju, ale mimo fleety sa auta kupuju na dlhsiu dobu.Okrem toho, na forach ci v testoch stale zaznieva argument, ze auto XY sa oplati viac, pretoze ho o 5 rokov predas vyhodnejsie ako auto AB.No a k levnej oprave HTP.... OK, da sa to. Pepa s jamou na dvore je lacnejsi ako odborny servis.

Doporučujeme

Články odjinud