Test Škoda Fabia 1,6 TDI: nafta není všechno

Marty  |  25. 10. 2010 05:42

Ta cena je fakt výsměch . Za to jsem koupil mnohem větší auto. P308 SW Premium i s metlou a výklopným zadním oknem, alu, dual klimou, prosklenou střechou,...

Odpovědět  |   | 
Sidius  |  25. 10. 2010 10:06

No jo ale zase Peugeot...to radši busem než peugeot

Odpovědět  |   | 
grigori  |  25. 10. 2010 11:35

ale iste...

Odpovědět  |   | 
Thor  |  25. 10. 2010 15:18

A že ne?

Odpovědět  |   | 
Autor je vůl  |  25. 10. 2010 18:57

Pitomci holt umělé tahání cen směrem k OII prostě člověk nevysvětlí..

Odpovědět  |   | 
PetrM  |  25. 10. 2010 06:22

Cena je úplně mimo, ve stejné třídě se za 240.000,- dá pořídit např. Rio, které je na tom s výbavou téměř totožně...

Odpovědět  |   | 
davpro  |  25. 10. 2010 06:46

A to RIO má co za motor? Má i stejně solidní interier a zpracování? Kolik procent kupní ceny ztratíš při jeho prodeji? Hledisek je více. Nicméně kolem 450tis Kč se dá již koupit hodně pěkná Laguna s 2.0 dCi.

Odpovědět  |   | 
wendy  |  25. 10. 2010 07:48

Ta ztráta hodnoty korejských aut je taky pěknej mýtus.
Podívejme se na dva roky staré zástupce nižší střední třídy Octavii a i30.
Octavia Ambiente 1.9TDi, rv. 2008, cena v AAA Auto 330 tisíc při platbě hotově. Kupní cena kolem 500 tisíc. Ztráta hodnoty po dvou letech 34 % a přijdu o 170 tisíc korun.
i30 CW Classic Plus, rv. 2008, cena v AAA Auto 260 tisíc při platbě hotově. Kupní cena kolem 390 tisíc. Ztráta hodnoty po dvou letech 33,3 procenta a přijdu o 130 tisíc korun.
A teď ještě pro srovnání Fabii:
Škoda Fabia Ambiente 1,2 HTP, rv. 2008, v AAA Auto za 190 tisíc při platbě hotově. Kupní cena cca 300 tisíc. Ztáta hodnoty po dvou letech 36,6 procenta a přijdu o 110 tisíc.
Ještě si myslíš, že korejci obecně ztrácejí více hodnotu?
Tak ještě jeden příklad: Kupoval jsem i30 CW komfort, jako nový vůz s motorem 1.6i jako skladovku za 299900 Kč letos v březnu. Kdybych ho teď prodával, dostanu za něj cca 280 tisíc. To jde, ne?

Odpovědět  |   | 
wendy  |  25. 10. 2010 08:10

A teď ještě zběžně podle Tipcars:
Rio v nejvyšší výbavě - za dva roky pokles ceny z 349 tisíc (nový vůz dnes) na 189 tisíc, pokles ceny 46 procent.
Škoda Fabia 1.4 TDi Sport - za dva roky pokles z dnešní ceny 405 tisíc na 210 tisíc, tedy 48 procent.

Ještě máš pocit, že fabia ztrácí cenu pomaleji?

Odpovědět  |   | 
davpro  |  25. 10. 2010 09:20

Tak koukáním do AAA a na Tipcars toho moc nezjistíš. Často jde o služebáky s pochybnou minulostí. Další věcí je, jak rychle za ty peníze prodáš Rio a za jak dlouho Fabii. Na fabku ti budou volat imrvere, na Rio občas nějaký nadšenec do korejských aut. Tak jako tak si dokážu představit cenu recenzované Fabky tak 330tis, aby to byla zajímavá volba. Kolega při úvahách o novém autě sáhl po zvážení všech aspektů k Ceedu, můj otec k i30. Oba jsou spokojení. Pokud navíc člověk kupuje nové auto řekněme na 7-10 let, pak ho ztráta při prodeji toliko zajímat nemusí.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  25. 10. 2010 09:42

Se ztratou pri prodeji si zacal ty, tak to ted neodsouvej na vedlejsi kolej.
Na Fabku ti sice budou volat, ale jestli jikoupi, to je otazka. Fabek je v nabidce milion, Rio par kusu, stejne je to i s poctem zajemcu, takze zajem je vyvazeny. Interier maji obe auta cca stejny, obvykle ceske klise, ze Fabka je luxusni vozidlo taky neplati.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  26. 10. 2010 22:50

Ty mas k dispozici nejakou statistiku kolik je zajemcu o Rio a kolik o Fabii? Odkud? Pokud maji interier podle tebe stejny bys mel asi navstivit ocniho.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  30. 07. 2016 22:41

Víte kam s korejským křápem ?? stačí jen spláchnout

Odpovědět  |   | 
Wendy  |  25. 10. 2010 09:47

Pokud znáš lepší způsob, jak ty poklesy zjistit, tak sem s ním. Zatím jenom teoretizuješ...

Odpovědět  |   | 
grigori  |  25. 10. 2010 11:36

1.4 TDi Sport

Odpovědět  |   | 
tom  |  25. 10. 2010 12:48

1. je to 1,6
2. Sportline je model .. takže nejdřív číst a pak se pokoušet vtipkovat
Ale to nic nemění na tom že mě se taky nelíbí a už vůbec za tyhle peníze

Odpovědět  |   | 
Pan Kája  |  26. 10. 2010 19:43

Teď je otázka, kolik měly najeto apod... tohle není příliš vypovídající. Jinak u i30ky bych se až tak nedivil menšímu propadu, než jsme si u korejců zvykli, ale Rio je stále na půl cesty od starých modelů s jejich pověstí a novými, velmi kladně přijatými modely.
Tak jako tak, i já se přidávám k těm, u kterých nehraje případný propad ceny při prodeji nějakou významnější roli při výběru nového vozu.


Jinak, chválím autora za článek, přišel mi vcelku rozumný.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  26. 10. 2010 22:52

Rio 1.5 CRDi ve slusnejsi vybave stoji 375tis., jen tak na okraj...

Odpovědět  |   | 
Dave  |  25. 10. 2010 11:21

To bych musel být pěkný blázen, kdybych koupil ojeté auto za 280tis, když nové pořídím jen o 19tis dráž. Až ho za tu cenu prodáš, tak dej vědět...Já si myslím, že je to jen Tvé přání a realita je tak 50tis dolů...

Odpovědět  |   | 
wendy  |  25. 10. 2010 11:59

Jenže ceníková cena toho mého auta v době koupě byla 420 tisíc, a za 299900 ho prostě nové už neseženeš - bylo to pět aut v celé republice... takže tvoje dilema by bylo koupit ojeté půl roku staré za 280 tisíc nebo nové za 420 tisíc? Trochu jiná volba, že?

Odpovědět  |   | 
RRR  |  25. 10. 2010 16:39

Srovnávat i30 s Octavii jsi děláš legraci? Škodovky jsou předražený, ale jak vy dokážete obhajovat korejce to je fakt sranda

Odpovědět  |   | 
k22  |  25. 10. 2010 18:41

To je fakt, tak ochcávka má v NCAP ****, zatímco i30 *****! Takže ochcávku néééé

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  26. 10. 2010 22:17

Další tro*lík, který kouká jen na výsledky NCAP. Neříkám, že nemají žádnou vypovídající hodnotu, ale musí se brát s rezervou.
Za 1.) srovnáváš výsledky testu z roku 2004 s testem z roku 2008.
Za 2.) První nárazový test i30 proběhl v roce 2007 a tam dostal také "jen" 4*
Za 3.) Podívej se na obrázky figurín na euroncap ukazující velikost zátěže na danou část těla. Pak zjistíš, že jsou na tom úplně stejně jen s tím rozdílem, že i30 má 3 body navíc za kontrolku nezapnutí pásu a 2 body za náraz na sloup, který se u octavie neuskutečnil z důvodu absence hlavových airbagů v základní výbavě v době testu. Nyní je ve standardní výbavě, tedy to se nuluje.
Za 4.) Viděl jsem nehodu octavie a i30. Byl to čelní střet, obě auta byla dost zničená a obě obstála relativně dobře. Ale přeci jen v octavii byla lehká zranění, kdežto v i30 jedno středně těžké.
Takže by se dalo říct hnůjdaj néééé. Ale já to říkat nebudu, nejsem takový primitiv jako někdo jiný, nejmenovaný diskutující.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  26. 10. 2010 22:56

Ano, korejci ztraceji vice hodnotu, at se ti to libi nebo ne. Tve argumentovani, kdy srovnavas skladovou cenu korejce s cenikovou koncernu je trochu na hlavu. Btw, kolik zajemcu na tu ojetou i30CW za 280tis. jsi uz sehnal? Trhaji ti ruce, co?

Odpovědět  |   | 
Rode  |  25. 10. 2010 10:06

vy kupujete auto za procenta, ze vas zajima nejaka procentni ztrata hodnoty? ja kupuji auto za penize a zajima mne, kolik na nem ztratim penez.

Takze ano, procentne mozna klesne cena Fabie mene, ale koho toto zajima?

Co je dle vas lepsi:
A - 500tis. nakup a 300tis. prodej - ztrata 40% - 200tis. Kc
B - 300tis. nakup a 150tis. prodej - ztrata 50% - 150tis. Kc

Ja nevim jak vy, ale radeji ztratim 50% a 150. tis. nez 40% a 200tis.

Berte to jenom jako priklad. tu se casto operuje s drzenim si hodnoty, ale zapomina se, ze to co boli je suma o kterou majitel prijde, ne procenta. ty jsou dobre do diskusee, aby to vypadalo jak si to umi drzet hodnot ;)

Jinak ano, za 450tis. se da koupit i jina auta, ale proc? Reknete jediny duvod, proc by nemela tato fabie stat 450tis. kdyz to za ty penize nekdo koupi? Protoze to nechcete vy? Vam to nesedi? vy vidite alternativu v necem jinem?
Takze cena je naprosto v poradku, pokud to zakaznici kupuji a pokud prodeje plni plany automobilky. Pokud je toto vsechno Ok, pak je cena stanovena spravne.

A to, ze jini nabidnou neco jineho? Kouknete se kolem sebe, ani nahodou se neprodava nejvice toho, co nabidne "nejvice za danou cenu" naopak, velmi casto, ne-li vzdy se nejvice prodava to, co ma k tomu idealnimu pomeru hodne daleko.

"predrazeneho" golfu se v EU prodava v podstate nejvice ze vsech konkurentu nizsi stredi. obcas - jednou az mnoho let, se prohodi s Astrou. A verte, ze za penize Golfa se da koupit mrte lepe vybavenych a omotorovanych a prostornejisch aut a jak vidite, nejak je to jedno.

Odpovědět  |   | 
richard28  |  25. 10. 2010 11:34

S tym Golfom zase az tak pravdu nemas, ked som ho pred vyse rokom kupoval ja, tak je pravda ze sa este nepredavala nova Astra ktora by bola asi lacnejsia, ale vtedy cenovu konkurenciu nemal. Samozrejme nehovorim o zakladnych motorizaciach, ja som kupil 1,4TSI 160k. Octavia s podobne vykonnym motorom a vybavou (GOLF HIGHLINE) vysla cca 3000€ drahsie, Ford Focus podobny motor ani nemal a ani so zakladnymi motormi som sa nedostal na cenu Golfa. Uvazoval som na Hyundai i30 a Kia c´eed vnutri vyzeraju ako po vojne plastovych hraciek. Mam kamarata ktory ma firemny c´eed 1,6 v plnej vybave tak na to auto nadava, lebo je stale v servise. Ano ma ho v zaruke, vsetko mu robia zadarmo ale zabija kopec casu navstevami.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  25. 10. 2010 13:12

zas klasicke sracky typu jedna babka povedala: Mam kamarata ktory ma firemny c´eed 1,6 v plnej vybave tak na to auto nadava, lebo je stale v servise

ja mam 5 kamaratov, ktori si pochvaluju ceed a niesu vobec v servise - tak sa s tym chod vycpat a onanuj nad kvalitnym kozennym golfom

btw - korejca nevlastnim

Odpovědět  |   | 
mtb_  |  25. 10. 2010 13:21

Veru ja som kupoval golfa pred 2 rokmi.
Cenovo som ho porovnal s OII. V rovnakej vybave drahsia o cca 2000Eur. S predchadzajucim Focusom vychadzal na rovnaku cenu. Ceed bol lacnejsi o cca 1500Eur.

Odpovědět  |   | 
CJo  |  25. 10. 2010 15:07

Tak mne to vyslo pred rokom NAOPAK. Ak som to dorovnal na identicke vybavy, tak Golf 6 bol asi o 2000 € drahsi ako Octavia liftback s motorom 1,4 TSI 90 kW...

PS: Som stastny majitel Octavie

Odpovědět  |   | 
miromen  |  25. 10. 2010 22:05

A už nějakou dobu je to naopak. Jsem šťasny majitel Golfa.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  26. 10. 2010 09:00

Ale oni to zakaznici nekupuji. Jakekoliv vyssi motorace u Fabii jsou skoro virtualni motorace, ktere nikdo nikdy nevidel. Podivejte se do inzeratu na prodeje, naprosta vetsina Fabek jsou HTPcka, sem tam se mihne nejaka 1.4 a tim to vicemene konci. Vyssich motorizaci je naproste minimum, vetsinou z firem s uchylnou firemni politikou.

Odpovědět  |   | 
pawe  |  25. 10. 2010 06:32

No jo,jenže je to ŠKODA a tak ovčané budou kupovat raději předražené německé,potažmo české voz,něž aby se podívali po stejně vybavených a mnohem levnějších ,např. Japoncích..

Odpovědět  |   | 
Baf  |  25. 10. 2010 08:54

Přesně tak, tohle je tragedie. Když přitlačím 40 kolíků, tak mám vybavenější, větší (alespoň vevnitř) a hezčí Hondu Civic 1.8 ve verzi Sport.

Odpovědět  |   | 
Ace  |  25. 10. 2010 09:25

... ktera ti prorezne na zadnich blatnicich jako kamosovi po 4 letech A mimochodem cena nahradnich dilu na tohodle Japonce je snad vyvazena zlatem

Odpovědět  |   | 
Hondař  |  25. 10. 2010 10:18

No to jsou kapku lži. Bavíme se o 8generaci. Taktu nelži .

Odpovědět  |   | 
Pinkchas ml.  |  25. 10. 2010 11:01

.. ty díly jsou mýtus ..

.. apropos ... ale ono je dobře že tuzemáky táhnou i za ty prachy ... proto Japonci musí být levnější aby taky něco ukousli ...

... takže jinými slovy .... ŠKODOVÁCI DĚKUJEM ....

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  25. 10. 2010 13:14

lepsie ako fobia, ktora sa zlomi na 2 polovice az prereznu nosniky

Odpovědět  |   | 
Toper  |  25. 10. 2010 15:13

A můžeš sem jen tak pro zajímavost napsat, za jak dlouho ty nosníky proreznou?

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  25. 10. 2010 16:00

to neviem, to som napisal taky isty blud ako dotycny v pripade hrdze noveho civicu

no ktovie, mozno to bude za 8 rokov alebo 10? uvidime

Odpovědět  |   | 
Toper  |  25. 10. 2010 16:04

No, vzhledem k tomu, že v těch nosnících je asi půlcentimetrová vrstva vosku, bych to prorezivění viděl nejdříve tak za 20 let a to ještě z venkovní strany.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  25. 10. 2010 18:15

neviem, nemeral som to a je mi to jedno, prispevok plnil iny ucel

Odpovědět  |   | 
richard28  |  25. 10. 2010 11:36

nehovoriac od toho ze na tento motor urobit bez znamosti emisnu kontrolu je zazrak

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  25. 10. 2010 13:16

je to tragedia, ale moze za to iba sprostost ludi co to kupia, koncernu sa neda nic vycitat, slepice kupuju nieje dovod zlacnovat... je to drahe, urcite je to kvalitnejsie, logika nepusti

Odpovědět  |   | 
CJo  |  25. 10. 2010 09:43

Auto na fotkach ma 16" kolesa, nie 17" ako sa to opakovane uvadza v texte...

Odpovědět  |   | 
Muf  |  26. 10. 2010 09:42

Ono i to auto na fotkách má parkovací senzory, o kterých autor píše, že tam nejsou...

Odpovědět  |   | 
Sidius  |  25. 10. 2010 10:10

Tak se mi líbí, jak je každý zdrcen cenou této fábie...ono všude je reklama na větší auta od 250 ti tisíc atd...
ale když si to pak chcete koupit, jako jsem chtěl já, tak zjistíte, že to nemá ani kaslik...motor je ten nejšitovější, nemá to ani okýnka v elektrice atd....tak pak najednou si řeknete....dám 400 tisíc za menší, ale vybavenější auto s dobrým motorem, nebo ty samé peníze za sice větší, ale o poznání chudší konkurenci?
Ostatně můžete klidně koupit O2 tour...atd..atd....


a řečičky o KIA CEED nebo Hyundai I30...ha...koukal jsem po tom, ale ve slušné výbavě vyjde na půl milionu...

Odpovědět  |   | 
Radim  |  25. 10. 2010 10:35

To jsou s prominutím kecy

Cena této Fabie s motorem 1,6 CRDi (77kw) začíná u provedení Clasic na 365000,-
Cena I30 s motorem 1,6 CRDi VGT (85kw) je na 369000,- u provedení Comfort

Projeďte si dané výbavy a zřejmé že je opravdu Fabia předražená.

Odpovědět  |   | 
tnadik  |  25. 10. 2010 18:21

Co to meleš za blbosti. Když se ani neobtěžuješ podívat na jejich ceníky tak NEPIŠ HOVADINY. Nejdražší i30 5D stojí 454900kč. Nafta 94kW,6.st, naprosto veškerá výbava. Co na to odpovíš omezenče.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  26. 10. 2010 23:22

Nejdrazsi i30 5D stoji 454900 s 25000 SKLADOVYM bonusem. Pricti metalizu 12000, parkovaci cidla, vyhrivane sedacky a jsi pres pul mega jen to hvizdne, tak s temi omezenci trochu setri chlapce...

Odpovědět  |   | 
miky  |  25. 10. 2010 19:55

co kecáš, i 30 CW motor 1,6 crdi 85 kw v druhý nej výbavě za 360t tak opatrně než něco napíšeš

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  25. 10. 2010 10:20

Pokud chcete iPad nebo jiné Apple vychytávky relativně zadarmo zkuste nový revoluční model internetového marketingu. Za spam se omlouvám, ale jsem od přírody přejicí typ a tyhle informace si nenechávam pro sebe. Jinak to funguje - už mam doma iPad 64 GB WiFi :D.

Více na ipadzadarmo.blog.cz ...

Odpovědět  |   | 
Pitbull  |  25. 10. 2010 11:03

.... "sem od přírody přejicí typ" ....

Pobavils, a teď padej ...

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  25. 10. 2010 10:35

Za cenu testovaneho auta jsem pred par tydny koupil Hondu Civic GT. O vzhledu asi nema cenu diskutovat, takze jen par technickych udaju: 1.8 benzin atmosfericky, 140 koni, 6 st.prevodovka, aut. klima, ABS + ESP + vsechna ta silena elektronika (dest. senzor, svet. senzor, zadni park. seznory...), 17' eklektrony, kufr 415 l az 1352 l, lozna plocha do roviny jednim prstem, "smart seats" - zvedaci zadni sedacky, zaruka 5 let vcetne Honda assistance po celou dobu, navic darek: stresni lyziny + lednicka

Jo libil se mi i Golf, ale v podobne konfiguraci by me stal minimalne o polovinu vic a zaruka max 2 roky

Odpovědět  |   | 
Pinkchas ml.  |  25. 10. 2010 11:06


Kdyby byla Honda v ČR no.1 tak si ji za ty prachy nekoupíš ..

.. a proto si těch ŠKODOVÁKŮ A WÁGEŇÁKŮ važme ...

Odpovědět  |   | 
Pinkchas ml.  |  25. 10. 2010 11:11

... dělaj za nás špinavou práci ...

Ale zas je moc nesmíme chlácholit ... rivalita musí zůstat ....

.. bo jak na to přijdou .. tak budem platit víc ...

Odpovědět  |   | 
richard28  |  25. 10. 2010 11:54

Neviem ci sa na tom nieco zmenilo ale zakladna cena vybavy Civic GT je 19.560€ Teraz bola iba akcia tusim do 30.6.2010 kde ju znizli o necelych 800€. Golf s uzivatelsky lepsim motorom stoji v tej vybave okolo 21.000€. Hovorim 1,4TSI 160k. Motor hondy je vynikajuci, ak neberem do uvahy ze je to tipicky vysokootackovy honda motor. Cize do 3000-4000 otacok je v podstate mrtvy. Kdezto TSI tahaju uz od 1500ot. Nehovorim teraz o dizajne ktory je samozrejme subjektivna zalezitost, ale prosim ta kde si zobbral cifru ze Golf je o polovicu drahsi? Ty si mozno kupil niaku predvadzacku ktorej sa potrebovali zbavit. A je vseobecne zname ze predajcovia vedia vynulovat pocet km do urcitej hodnoty km.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  26. 10. 2010 12:22

Pokud se tady budeme mlátit po hlavě "základní cenou", tak by byl Golf opravdu levnější. Ale vzhledem k tomu, že jsem se ho opravdu pokusil koupit a Civica GT na objednání opravdu koupil, tak mohu srovnávat skutečné ceny. Koukám že Golf trochu slevil, tekrát jsem pro sebe optimálního Golfa poskládal za cca 650 tis.Kč a ani jeden prodejce mi nebyl ochoten nabídnout žádnou slevu (prý už jsou součástí ceníku) a čekal bych na něj 2-3 měsíce.
Civica GT jsem koupil na objednávku v akci na Jarove za 419 tis.Kč a přivezli mi ho v mý barvě do 10 dnů. Dnes, když si odmyslím kůži, tak je podobný Golf už trochu levnější (za 530 tis.Kc).

Jo a ty řeči o táhnutí od spodu si nech pro děti

Odpovědět  |   | 
Antisemita  |  08. 12. 2010 16:15

Slováku táhni do piče a neotravuj tady s těmi Eury a zasraného Fica si vem sebou. Co nemáte doma diskuse?

Odpovědět  |   | 
John  |  22. 12. 2010 23:35

Ty si kus chuja. Tvoj foter mal mat miesto teba dve svine a bol by pokoj!!!!

Odpovědět  |   | 
Jeremi  |  13. 10. 2011 14:41

A konečne sa našlo sprosté české hovädo a inteligentne sa prejavilo.

Odpovědět  |   | 
tom...  |  25. 10. 2010 12:51

Tak Civic si v ošklivosti může s fabkou podat ruku...

Odpovědět  |   | 
tom  |  26. 10. 2010 23:28

Asi by to chtělo víc dioptrií..

Odpovědět  |   | 
pepa  |  27. 10. 2010 15:37

Když byl nový byl zajimavý.
Dnes už je Civic ale okoukaný a připadá mi jako pouťové autíčko

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  25. 10. 2010 11:29

To zase bude flame. No nic, k tématu. Ono je potřeba si uvědomit, kolik % z celkového ročního prodeje bude tahle verze za 406.000,- dělat. Řekl bych, že to bude minimum. Nicméně neboj vlka nic, on je problém u tohoto autíčka už na samém začátku. A to v tom smyslu, že už základní provedení ve verzi Classic, což je naprostá HOLOTA, je za neuvěřitelných 366.000,- Což jsou peníze za které dostanete u konkurence auto o třídu výš, s bohatou výbavou a ještě výkonnějším motorem. Položím opět svou oblíbenou otázku. Co mě má, jako potenciálního zákazníka, přesvědčit, abych si koupil tuto Fábii a né např. již zmiňovanou i30 nebo Cee´da, Megana, Cruzeho, apod.?

Odpovědět  |   | 
fort  |  25. 10. 2010 11:37

Plivneš a trefíš servis.

Odpovědět  |   | 
CJo  |  25. 10. 2010 11:51

Skoda nema servisy, ale PARODIU na servisy...

Odpovědět  |   | 
richard28  |  25. 10. 2010 11:55

na Slovensku si clovek nevyberie, parodiu na servisy tu mame pre vsetky znacky

Odpovědět  |   | 
CJo  |  25. 10. 2010 13:00

Pravda. A najviac ma stvu "servisne prehliadky" ked nemozem byt pri aute, ale musim za Octaviu zaplatit 200 €... Chcel by som vediet, ci aspon vymenia olej...

Odpovědět  |   | 
no,problem  |  19. 11. 2010 23:25

Tak po skusenostiach s jednanim v servisoch koncernu VW mam momentalne inu europsku znacku a take jednanie ako tam som nikde inde nezazil, jednoducho pohoda. A po kazdej navsteve mi zavolaju, ci bolo vsetko ok. Ale to by mohlo byt tym, ze sa jedna o znacku kde o zakaznika bojuju - aj ked ma 5 rokov stare auto, oni vedia ze pravdepodobne bude chciet dalsie. Takze ano, su aj dobre servisy, kde mozete technikovi pozerat na ruky a zistite ci ten olej vypustil alebo nie.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  25. 10. 2010 12:12

to fort: A? To má být argument? Já si kupuju nový auto právě z důvodu, abych servis minimálně 10 let neviděl A pokud se budem bavit o tzv. servisních prohlídkách, tak na to od doby co vymysleli " blokovou výjimku " autorizák nepotřebuju.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  26. 10. 2010 19:07

ale potrebujes. Jen o tom mozna nevis. Ale poznas, az budes neco na aute reklamovat. To tech odkazu na blokovou vyjimku dostanes od vzrobce az ti to nebude mily...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 10. 2010 20:56

to chytrak: Věř, že nepotřebuju Mimochodem, jak to souvisí s tématem? Je snad otázka " servisu " ten hlavní důvod ( čti argument ) pro pořízení HOLOBYTU za 366.000,-?

Odpovědět  |   | 
pepa  |  27. 10. 2010 15:43

Pokud si pořizuješ holobyt, nebudeš do něj cpát nejdražší motor, že ?
Holobyt tehle pixle stoji kolem 199,
holobyt s motorem (Tsi) 250

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  25. 10. 2010 13:26

Ma ta presvedcit, ze to je vasa znacka teda podporujes svoj rodny kamen a predsa je to drahe tak to bude kvalitne - pokial to nezaberie tak kupis nieco ine

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  25. 10. 2010 12:54

nič moc seaty a skodovky sú to len deriváty natiahnuté kisne na nejaký starsí podvozok nejakého volkswagenu so zmensenými pravostrannými zrkadlami-ved aj tam sú zisky pre VW
a laskavo dovolili nejaký variant motoru montovat aj do týchro derivátov...

Odpovědět  |   | 
marekg  |  25. 10. 2010 16:18

Minulej týden jsem si pořídil Toyotu Auris Terra Cool 1.6 Valvematic 97kW,která je v podstatě taková social-edition v té výbavové nabídce(205/55 R16 plecháče,černý kliky a zrcátka,4x pytle,klima manuální,ABS s EBD a BA,optitronová přístrojovka,6-st.př. atd.) za 314900 v hotovosti.Dostal jsem za svý peníze auto,který je samo nesrovnatelně větší zvenku a uvnitř a designově taky někde jinde.Hlavě ale má mezi ATMOSFÉRICKOU jednašestkovou konkurencí nejvyšší výkon.Výš než tahle motorizace je už jen 1.8 se 108 kW.Naproti tomu škodovka,pokud se budeme bavit o benzinech,protože diesely berou většinou firmy do služebáků, potřebuje pro obstojnej pohon 63 a 77 kW vydolovanej z dvanáctistovky za pomoci turba.O tříválcovým vytřepaným zázraku se zvukem á la vysavač ani nemluvím.

Odpovědět  |   | 
Plechovka  |  25. 10. 2010 20:06

No to je sice pěkný, ale tebou zmiňovaných 97kW je MAXIMÁLNÍ hodnota výkonu, zde v 6400 otáčkách. Pro běžný provoz naprosto nezajímavá hodnota. Mnohem důležitější bude moment v nízkých a středních otáčkách. Toyota uvádí maximum momentu 160/4400 - typické pro vysokootáčkový motor. V nižších otáčkách bude Nm méně. Oproti třeba 1.2TSI 77 kW, které má 175 Nm v 1500-4000 min-1 je to slabota. Pokud uvážíme podobné zpřevodování, pak tvému motoru v běžném provozu dá TSI na prdel.

Odpovědět  |   | 
heh  |  25. 10. 2010 22:02

heh, to auto je uplne nekde jinde nez fabka 1,2tsi :DDDD srovnej si 0-150 a pak mudruj ....

Odpovědět  |   | 
Mr. Green  |  26. 10. 2010 01:16

Údaj bližší realitě sis asi nemohl vybrat , viď.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  25. 10. 2010 22:34

netrep zas 1,6 od toyoty je uplne spickovy motor a tsi nieje zle ale 1000x radsej by som chcel taku nabuchanu japonsku atmosferu, radost pozerat:

www.youtube.com ...

Odpovědět  |   | 
Mr. Green  |  26. 10. 2010 01:25

Co se tomu stalo, že to vůbec nejede?

Odpovědět  |   | 
Sidius  |  26. 10. 2010 07:34

No jo dobře chcíplý :) a ty hnusný budíky, ble

Odpovědět  |   | 
Sidius  |  26. 10. 2010 07:39

Hodnoty pro tu 1.6 96kw, která nemá obdoby :P

maximální rychlost: 195
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s): 11,9

tomu řikám hodnoty teda...to 77KW TDI-PD ve větší oktávce dělá podobné hodnoty..a 20kw méně:)

Odpovědět  |   | 
kamil  |  26. 10. 2010 17:34

Zrychlení 0-100 je u Aurise 1.6 97kW za 10,0 s

Pokud ti vadí, že Auris nemá kufr a je proto kratší než Octavia, tak si to srovnej s Corollou sedan do které se ten motor taky dává, ta má max 200 km/h a 0-100 taky za 10,0 s, což přibližně odpovídá Octavii 1.4TSI 90kW (203 km/h a 9,7s).

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  26. 10. 2010 12:18

chlapci to su ciste komplexy, komu je 0-100 za 9s na 1,6ku a maximalka 205 tak je to len zakryvanie komplexov, casty jav, ale 97kw 160nm hovori tiez o niecom tak mi najdite v ponuke dnesnych automobiliek amtosfericku 1,6 s takym potencialom hlupaci :D ani bmw taku nema...a hej TSi sa na nu v zrychleni nechyta ani v mensom aute ako auris teda vo fabii takze to zhltnut co? smola 1,2 Tsi nebude najlepsi motor na svete treba s tym zacat zit

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 10. 2010 12:28

1.6 GDi 99 kW - 164 Nm

Sorry, ale musel jsem ti srazit hřebínek

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  26. 10. 2010 12:52

Shimi vsak to je v pohode, to nic nemeni na tom ze aj auris ma spickovy motor a vobec nejako nefandim toyote ani aurisu len mi vadi ked tu par blbcov pise uplne fejky... ja uznam vsetko co je dobre a proti TSi nic nemam, podla mna fajn, no su aj lepsie veci a tociva a silna atmosfera patri u mna medzi ne mne islo viacmenej o princip

Odpovědět  |   | 
miromen  |  26. 10. 2010 22:57

Jen pro zajimavost 1.2TSI při 130km/h toči 2 800 ot/m.
Tak a teď koukni co ten maly prďola dokaže při nižšich otačkach.
www.auto-motor-und-sport.de ...
www.auto-motor-und-sport.de ...
www.auto-motor-und-sport.de ...

Odpovědět  |   | 
mikes  |  26. 10. 2010 23:07

Nevim co zhltavas ty, ale asi docela tezce to ze zrovna na tom videu to dava horko tezko za 10.5s

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  26. 10. 2010 23:31

ja nezhltvam nic tazko, na tom videu to je za 9,7s zvykne sa to ratat ked sa pohne rucicka tachometra a nie od zaciatku videa...navyse tam radi jak pacient tym stratil minimalne 0,4s neratajuc, ze 2ku mohol potiahnut do 100 , tak si nasad brejle

Odpovědět  |   | 
mikes  |  27. 10. 2010 23:46

Od zacatku videa to je za 14 ty paciente

Odpovědět  |   | 
Plechovka  |  26. 10. 2010 17:49

Reakce na všechny reakce na můj příspěvek nademnou:
Ano, ten motor je špičková atmosféra, u které se ale v plné nahotě ukazuje slabina tohoto řešení: Nízký moment v malých a středních otáčkách. 0-100 za 9s? Jistě. Ale jak je této hodnoty dosaženo? Tím, že se během většiny doby zrychlování pohybuje kolem otáček výkonového maxima se zařazeným nízkým převodovým stupněm, čímž dosáhnu maximální tažné síly na obvodu kola. Jenomže to je pro běžný provoz naprosto nevyužitelný režim. V běžném provozu mě zajímá:

- Vyjednu ten kopec osmdesátkou na pětku, aniž bych musel podřadil? (jakmile to udělám, sbohem ticho a nízká spotřeba)
- o kolik se zvýší "lenost" auta, když ho naložím, nebo zapnu klimatizaci?
- Budu si muset při předjíždění podřadit?

Ve všech vyjmenovaných disciplínách bude malé turbo lepší než atmosféra.
Nevím jak vy, ale auto je pro mě (a věřím že i pro drtivý zbytek populace) dopravní prostředek, kterým se chci dostat z bodu A do bodu B. Veškeré náklady s ním spojené nesu sám (pořízení, servis, PHM). Spousta z Vás argumentuje "atmosféru musíš točit"! Samozřejmě. Ale když jedete ráno do práce, skutečně chcete drtit 4000+ otáček a furt kvedlat šaltrpákou, aby to trochu jelo? Co hluk, spotřeba?

PS: jezdím Fordem Focus s atmosférickou 1.8l 85kW, 160 Nm/3800min-1. Při běžné jízdě málokdy překročím 3000 otáček. Víš jdu jedině při předjíždění, kdy musím podřadit, protože "atmosféra".
Nejlepší moderní náhrada za tento motor je 1.2 TSI 77kW, bez debat.

Odpovědět  |   | 
epsylon  |  26. 10. 2010 19:28

Pod tenhle prispevek bych se mohl podepsat! Je to presne tak jak pisete, koupil jsem si tocivou Hondu, ale na kazdodeni jezdeni a obcasne predjizdeni bych si uz vybral zrejmne neco jineho. Sice krasa vytacet motor do cerveneho pole, ale ve meste pri dynamickych manevrech kde neni moznost mit zarazeny nizsi kvalt nebo pri nutnosti svizneho predjizdeni mimo obec (treba avii) 60-90 jedu stale na stejny prevod a to druhy. Coz neni moc prakticke, zvlaste kdyz je studeny motor.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  26. 10. 2010 20:18

Už jste někdy viděl průběh točivého momentu toho motoru ? Točivý moment z celkových 160Nm neklesá v rozsahu 2.000 - 6.000 ot. pod cca 140Nm. Zvýšení točivého momentu je dosaženo proměnným časováním ventilů, tedy něco co u VW ještě moc neznají. Tady se na ten průběh můžete mrknout:
www.bilder-hochladen.net ...

Mě zase třeba zajímá, jak rychle dokážu předjel pomalu jedoucí auto přede mnou a k tomu jsou mi nízké otáčky na 2 věci, tady se musí točit i turbomotor. Podívejte se třeba na pružnost Octavie 2.0 TDI 103kW:
60-100 km/h: 3 st. 4,9 s; 4 st. 7,2 s; 5 st. 9,5 s
80-120 km/h: 3 st. 5,7 s; 4 st. 6,6 s; 5 st. 8,5 s; 6 st. 12,3 s
www.autorevue.cz ...

Odpovědět  |   | 
mikes  |  26. 10. 2010 23:36

"tedy něco co u VW ještě moc neznají." - to se holt pozna znalec....

Odpovědět  |   | 
kamil  |  27. 10. 2010 06:33

Tak mi vypiš motory s obsahem do 2 litrů, které mají proměnné časování ventilů. Rád se nechám poučit od opravdových znalců.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  28. 10. 2010 23:21

Ze jses to ty, rad te poucim, co 1.8? Jinak musim rict ze me vzdycky pobavi diskuteri jako ty, kteri aby si dokazali svoji "pravdu" zacnou postupne zprisnovat kriteria sveho vyroku, aby dokazali svoji "pravdu", viz. "vypiš motory s obsahem do 2 litru". V predchozim prispevku ses jaksi o tom nezminoval

Odpovědět  |   | 
kamil  |  31. 10. 2010 18:32

Tak o 1.8čce jsem nevěděl, že už v ní mají VVT technologii, takže přeci jen pokrok. Já věděl jen o pár motorech vyššího objemu (kolem 3 litrů se kterými Audi přišlo před 2 lety).
Víš, kdybys chápal psaný text, tak bys pochopil, že "moc neznají" a "vůbec neznají" je jaksi rozdíl Nicméně jsi i tak rozšířil mé vědomosti, že v malých motorech už mají alespoň ten 1 motor s VVT technologií. Takže za pár let už by se mohli dostat na úroveň japonců nebo korejců.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  01. 11. 2010 22:58

Snad tve poznani rozsiri i informace, ze tu 1.8 delaji od r. 2006, dvoulitr ma var. ventily taky a trilitr delaji s var. ventily uz 10 let. Do jak malych motoru tu technologii daji je tak pouze otazka ekonomicka a ne otazka "neznaji moc/znaji moc" Rozhodli se jit jinou cestou, stejne tak se da demagogicky rict - narazka na posledni vetu - snad se nekdy korejci a japonci dostanou na jejich uroven s turbomotory, kdyz s VVT uz ted moc nestihaji...

Odpovědět  |   | 
kamil  |  02. 11. 2010 20:10

No vidiš jak jsi rozšířil mé znalosti ikdyž těch 10 let u toho třílitru se mi nějak nezdá, ale asi máš lepší info, takže ti budu věřit.
Myslím, že s těmi turbomotory se na jejich úroveň nikdy nedostanou a budou se držet svých atmosfér a turba a kompresory budou dávat jen do speciálních verzí (viz třeba Yaris 1.5turbo nebo Corolla 1.8 compressor). Ikdyž rozšíření nabídky o turbomotory bych teda u nich přivítal.

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  27. 10. 2010 10:05

Tak když pružnost, máš ji mít.
Auris 1.6 :
60-100 km/h (5.st) 16.3 s
80-120 km/h: 5.st 16.6 s, 6.st 24.4 s

Na nižší stupně jsem čas nenašel.
Nechápu tedy tvoje srovnání s 2.0 TDI. V tom toyota jasně prohrává.

Odpovědět  |   | 
miromen  |  27. 10. 2010 10:10

Však ona prohrava i s 1.2TSI......

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  27. 10. 2010 10:25

Tak 1.2 TSI v Polu:
60-100 km/h (5 st.) : 12.8 s
80-120 km/h : 5.st 14 s, 6.st 19.6 s

Měl by ten dotyčný nejdřív porovnat data než něco plácnout.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  27. 10. 2010 11:27

Dotyčný by měl nejdříve číst a pak plácat

A když už srovnávat, tak alespoň auta ve stejné třídě, Auris je konkurent Golfu a ne Pola, to je pro změnu konkurent Yarisu

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  27. 10. 2010 12:17

Tak když ti to nestačí, najdi si to sám. Já nemám celý den volna, abych hledal věci, které jsou zřejmé. A jestli neumíš odhadnou nárůst času při zrychlení auta těžšího o cca 100 kg není můj problém.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  28. 10. 2010 08:12

A v čem je to zřejmé ? Na nižší rychlostní stupeň může být Auris stejně rychlí nebo dokonce i rychlejší než 1.2TSI. U 1.2TSI začíná od cca 5.000 ot. padat výkon i točák, u Toyoty roste výkon až do 6.000 ot. Taky je důležité zpřevodování. To že auto zrychlí za určitý čas na 4ku nemusí automaticky znamenat, že to bude lepší na 3ku Nicméně ve většině případů tomu tak je, ikdyž jsou i výjimky, viz následující příklad:

Auris 1.4 D-4D: 40 - 80 km/h: 2 st. 7,8 s; 3 st. 7,8 s - žádná změna, stejný čas
Auris 2.0 D-4D: 80-120 km/h: 3 st. 9,3 s; 4 st. 9,0 s - tady je dokonce na nižší stupeň horší
www.autorevue.cz ...

Takže dokud to někdo nezměří, tak nelze určit kdo z nich je lepší.

Můžu tady uvést i nějaká další měření.
Zrychlení 80-120 km/h na 5ku/6ku:
Golf 1.4 TSI (122k, 200Nm) - 12,4/15,5
Astra 1.4Turbo (140k, 200Nm) - 14,7/23,1
Mégane 1.4 TCe (130k, 190Nm) - 10,8/13,6
Auris 1.6 (132k, 160Nm) - 16,6/24,4
Ceed 1.6 (125k, 154Nm) - 17,6/-- (má 5kvalt)

Koukni se na výsledky Astry a Aurise, Auris moc nezaostává, přitom je Astra nejvýkonější a ta zaostává jak za Golfem, tak i Méganem (ten je nejlepší).
www.auto-motor-i-sport.pl ...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  28. 10. 2010 10:52

Golf 1.4 TSI (122k, 200Nm) - 12,4/15,5
Astra 1.4Turbo (140k, 200Nm) - 14,7/23,1
Mégane 1.4 TCe (130k, 190Nm) - 10,8/13,6

To je docela velký rozdíl na to, že má Astra papírově nejsilnější motor. Jedna věc je převodovka, ale to co zabíjí Astru je její váha. Na tomhle kluci vůbec nezapracovali a je to škoda. Ono celkově je na tom GM s váhou bídně. No aspoň je tady krásně vidět fakt, že papír je jedna věc a realita druhá.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  31. 10. 2010 19:46

Ona ta váha je dána tím, že Astra je tuším největším autem své třídy a zdárně svými rozměry konkuruje autům o třídu výš. Dala by se svým způsobem považovat za hatchback střední třídy.

Šířka auta:
Mazda 6 - 1.795 mm
Avensis - 1.810 mm
Astra - 1.814 mm
Superb - 1.817 mm
Passat - 1.820 mm
Citroen C5 - 1.860 mm
Mondeo - 1.886 mm

Výška:
Mazda 6 - 1.440 mm
Citroen C5 - 1.458 mm
Superb - 1.462 mm
Passat - 1.472 mm
Avensis - 1.480 mm
Mondeo - 1.500 mm
Astra - 1.510 mm

V délce samozřejmě zaostává, je to taky jen hatchback. Nicméně u Opelu jsou si toho vědomi a proto tomu odpovídá i nabídka maloobjemových turbomotorů. Zatímco u VW (Golf/Octavia) je základem 1.2 TSI a lepší volbou 1.4 TSI, tak u Opelu je základ 1.4turbo a lepší volbou 1.6turbo.

Odpovědět  |   | 
miromen  |  01. 11. 2010 21:07

Srovnaveš pěkně nesmyslně. Jak mužeš srovnavat vyšku sedanu ktere jsou nižši s hatchbackem ktere byvaji vyšši ? No a šiřka Astry je uplně standartni např 308-1815,Megan-1808,Focus-1840.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  02. 11. 2010 19:58

Tak to srovnáme v rámci třídy, není problém.

Výška:
P308 - 1.430 - 1.519 mm
Octavia - 1.462 mm
Mazda 3 - 1.470 mm
Mégane - 1.471 mm
Golf - 1.480 mm
Focus - 1.497 mm
Auris - 1.510 mm
Astra - 1.510 mm

Šířka:
Mazda 3 - 1.755 mm
Auris - 1.760 mm
Octavia - 1.769 mm
Golf - 1.779 mm
Mégane - 1.808 mm
Astra - 1.814 mm
P308 - 1.821 mm
Focus - 1.839 mm

Délka:
Golf - 4.199 mm
Auris - 4.245 mm
P308 - 4.276 mm
Mégane - 4.295 mm
Focus - 4.337 mm
Astra - 4.419 mm
Mazda 3 - 4.460 mm
Octavia - 4.569 mm

Do TOP03 patří Astra, Focus a 308.

Odpovědět  |   | 
no.problem  |  20. 11. 2010 00:03

Rozdiel hmotnosti oproti golfu s 1,4T je asi 150kg, ale pravda nebude cisto len v hmotnosti ale minimalne rovnako v tej prevodovke. Kto to kedy videl aby bezny 4-valec 1,4T bez ohladu na vykon a krutiaci moment (btw na urovni priemerneho atm 2,0) tocil pri 110km/h 2000 otacok (konkurencny auto-web). To je sprevodovanie pre diesel a je teda jasne ze zrychlenie je podobne nevytocenej atmosfere. Pri max vykone na 6-ke by to teoreticky malo atakovat 300km/h, tipujem, ze maximalku to dosiahne uz na 4-ke, vyrobca pruznost toho motora skratka zabil.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  27. 10. 2010 11:35

Když víte, že prohrává i s 1.2TSI, tak mi tady napiště pružnost 80-120 km/h na 3ku a 4ku u obou aut. Já ten údaj nemám a docela by mě ten rozdíl zajímal.

Odpovědět  |   | 
1pelokar1  |  27. 10. 2010 20:16

v pole 80-120 na 4.ke 9s
v golfe 80-120 10s.
na trojke som nenasiel

Odpovědět  |   | 
kamil  |  27. 10. 2010 11:22

A kde přesně jsem psal, že je Auris pružnější než TSI ? Já psal o tom, že abych rychle předjel, tak musím podřadit i u turbomotoru páč ten v nízkých otáčkách taky "netáhne" (ale táhne líp než atmosféra, to je pravda).
Tu 2.0 TDI jsem uvedl jako příklad, aby šlo vidět jaký je tam rozdíl. Třeba u toho zrychlení 80-120 je rozdíl mezi 3kou a 6kou dvojnásobný. To jsem tím chtěl říct nic víc, nic míň.

Odpovědět  |   | 
Plechovka  |  27. 10. 2010 13:06

"Už jste někdy viděl průběh točivého momentu toho motoru ? Točivý moment z celkových 160Nm neklesá v rozsahu 2.000 - 6.000 ot. pod cca 140Nm"

Samozřejmě viděl. A srovnej si to s 1.2TSI:
www.mazdaclub.cz ...

Jak často využiješ těch 140Nm v 6000ot?. Mně mnohem víc zajímá moment třeba ve 2000ot. A tam má 1.2TSI jasně navrch. Nutno ovšem dodat/přiznat, že TSI bude mít určitě delší převodovku, takže tak úplně ty motory nepůjde přímo srovnat jen podle momentu.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  28. 10. 2010 08:20

Jo, ten graf jsem viděl, k těm 6.000 ot. se člověk dostane jen pokud jede sportovně nebo pokud potřebuje rychle předjet.
Mě šlo spíše poukázat na to, že atmosféra není tak úplně mrtvá v nízkých a středních otáčkách, za což může přávě to proměnné časování ventilů (+ další věci jako převodovka apod.)
Jinak máš samozřejmě pravdu, že v nižších, resp. téměř v celém spektru (vyjma vysokých otáček) má 1.2 TSI větší točák.

Odpovědět  |   | 
ubohy redaktor  |  25. 10. 2010 18:37

v textu je, ze auto nemelo parkovaci senzory. na obrazcich je pak uplne jina verze, navi se senzorama..

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 10. 2010 18:40

ako sa to bude predavat. V nasich koncinach tomu velku sancu nedavam, za ten cenovy rozdiel oproti 1.2TSi mam jedno turbo do zasoby na regal a este par veci k tomu

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  25. 10. 2010 21:55

keby to este kluka s loziskami vydrzala

Odpovědět  |   | 
Sidius  |  26. 10. 2010 07:32

Konkurence TDI v podobe TSI je opravdu silná...do takového auta TSI je perfektní volba

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  26. 10. 2010 09:02

to urcite ano, hoci ako alternativu by som tam videl nejaku atmosferu, hoci aj na dlho sprevodovanu klasicku 1,6-ku. Mal som 1.6 feldu no a ta lietala ako sarkan, podstatne bola zivsia ako terajsia 20v koktafka a kupodivu dokazala jazdit usporne. Skoda ze podvozok tomu motoru ocividne nestihal. Casto som jazdil cez Donovaly, no a do stupania jej bolo totalne jedno ci prave dycha na krk oktavke, passatu, ml-ku...Jedina nevyhoda bola ze od 130 vyssie to uz zacalo celkom slusne papat (pri 120 Praha-Bratislava davala 6.5, polovicne zatazenie).

TSi je urcite lepsia volba do Fabie ako TDi (lahsi, lacnejsi, a pravdepodobne aj lepsie reakcie), tu niet o com diskutovat, lenze stare dobre ''objem nicim nenahradis'' stale do istej miery este asi plati. Jedna dva TSi ma dobre parametre, ale aj kedno ''kurvitko'' v zasobe v podobe toho fenu na nafuknutie motora no a stale je to predsa len nafuknuty motor. Ja by som tam proste rad videl jednasestku, ja sa rad bavim a mam rad spolahlivu karu

Odpovědět  |   | 
Plechovka  |  26. 10. 2010 18:08

V té feldě jsem jednou jel, a skutečně to bylo letadlo. Proč? Nízká hmotnost, žádné EURO5 a určitě i krátká převodovka.

A objem nahradíš tubodmychadlem, jde jen o to, jak do motoru dostat co nejvíc benzínu (jeho spálení tě žene dopředu). Jenomže množství benzínu, které se dá do válce vstříknout, je omezené množstvím vzduchu ve válcích (stechiometrický poměr, o jehož měření se v autě stará lambda sonda), jinak neshoří (ekonomika, ale hlavně emise). Takže pokud chceme zvednou množství benzínu, a tím "sílu" motoru, musíme:

1) zvýšit objem motoru (při atmosférickém plnění se do něj vejde víc vzduchu)
2) zvýšit ve stávajícím objemu tlak vzduchu přeplňováním. Můžu pak do 1.2 cpát benzínu jak do 2.0. A ono to pak ale taky jako ten dvoulitr jede a (jaké překvapení) i papá. Ale s tím nic nenaděláš. Fyzikální zákony platí.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  26. 10. 2010 20:22

hm, no ohladom toho sprevodovania, to viem uplne presne - ta ak si dobre pamatam, pri 3500 otackach na 5-ku mala cca 125 na tacho, takze az take kratke prevody to urcite nema. Mohla si to ostatne dovolit, ved mala nieco malo cez jednu tonu....

Taka oktavka 1.6 75kW ma napriklad prevody kratsie /a o hodne, pri tej istej rychlosti cca o 300ot viac/. Nakolko si na toto potrpim, tak to sledujem dost pozorne no a to mi napriklad trosku vadi na mojom sucasnom vozitku, ten 20v si urcite 6-ku zasluzi, na dialnici mi 4000 citelne vadi

So vzduchom jasny suhlas, cim viac vzduchu tym viac vykonu, preco nie, ale nafukany motor sa sprava diametralne odlisne od atmosferickeho, nakolko sa musi sam seba ''dofukavat''. Je to mozno vec zvyku, ale ja mam rad poriadnu strojovnu, o ktorej viem ze cosi aj vydrzi....a hlavne, reaguje okamzite a bezprostredne a s plynulym narastom. Ten 1.2 TSi naozaj nejde zle, para mu rozhodne nechyba, ale neprisiel som tomu priebehu vykonu a vobec jeho reakciam na chut.

Riesenim pre preplnanie by bolo zrejme zrusit zavislost fukaca od vyfuku.

Odpovědět  |   | 
mjr. terazky  |  26. 10. 2010 17:46

chcel by som poprosit bratrov slovákov aby sa vysrali na cehunske stranky a išli zpet na ty ktore koncia bodka sk. Mám tu zopár stiaznosti ze jejich demetni kecy sa nedaju cist a malokto im naviac rozumi. V 93 ste si zvolili inu cestu tak sa neserte nekam kde vas nechteju.

Odpovědět  |   | 
 |  26. 10. 2010 18:08

Hm, fajn - tak nam laskavo vratte vsetko, co ste si "bratia" Cehuni po rozdeleni privlastnili

Vole, kdyz neumis cesky, tak soupej nohama a dej si vepro knedlo zelo, k tomu chlazenou dvanactku a di do prdele, vole.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  26. 10. 2010 19:52

No tak Ty si sa teda ´vydaril´.
Bez radsej prihodit dalsiu lopatu do miesacky nech Ti to neztuhne.

Odpovědět  |   | 
čobol v thalii  |  26. 10. 2010 23:30

dyť má pravdu, plná ústa národního cítění, montážní závod kie jako národní obrození, ale táhnou se sem jak švábi na pivo..

Odpovědět  |   | 
pepa  |  27. 10. 2010 15:58

Odpovědět  |   | 
VelkaPapula  |  28. 10. 2010 12:18

To je trest za 1948, ked komousi vyhrali v Prahe a posrali cele SK, kde vyhrala volby demokraticka strana

Odpovědět  |   | 
mjr. terazky  |  29. 10. 2010 12:18

iba pár let po ťom co slováci kolaborovali s Nacismem a Benešovi dalo vela práce abyste neboli rozpusteny mezi vítazne mocnosti

Nie, ale vazne, preco tuna vorpuzujeťe, keď na vás nejsme zvedaví?

Odpovědět  |   | 
 |  29. 10. 2010 22:51

A cehuni sa co seru na zapad od Ciech, tiez na nich nikto nie je zvedavy.... Slovaci akurat maju tu smolu, ze cestina je velmi pribuzny jazyk a okrem mnozstva ineho, co nam cehuni po rozdeleni dokurvili, je vdaka tomu dokurveny aj medialny trh. Na Slovensku nema sancu na uspech ziaden slovensky server, pretoze vsetok medialny priestor obsadili ceske media. Co by nebolo na skodu, ak by boli kvalitativne lepsie. Niektore objektivne aj su, smola ale je, ze Autorevue.cz uz nie je to co byvalo a mnozstvo ludi sem chodi len zo zotrvacnosti napriek tomu, ze u nas sa najdu aj lepsie auto servre

A len tak mimochodom, zisti so, kto stoji za aktualnym majitelom Autorevue.cz, budes velmi prekvapeny A fakt uz nepis po slovensky, lebo vyzeras ako idiot.

Odpovědět  |   | 
MM  |  02. 11. 2010 12:19

Z donutenia SR kolaborovala (nastuduj fakty vole), inak by Madari inde tancovali. Zato protivahu SNP tazko najdes, ze ... Benes bol Cechoslovak ako remen, pre neho Slovensky narod nikdy neexistoval.

Jooo, takze my vopruzujeme, no a ty co prdis u Holandanov ?. Zasa jeden co pochopil internet ...

Odpovědět  |   | 
Sidius  |  01. 11. 2010 15:34

hehe tak to mě fakt pobavilo

Odpovědět  |   | 
MP  |  27. 10. 2010 13:15

FII se mi nikdy nebude líbit jako předchozí FI, ale v černý metal. na těch 16kách celkem jde. Pisatel si ale stěžujue, že v testovené FII sportline jsou mizerné sedačky se špatným vedením. Tady mi něco ale nehraje, protože dle fotek tam maj obyčejný lavice z výbavy clasic. Přitom v konfigurátoru škody k této verzi jiný nežli sport (dynamic) sedačky snad ani nejdou dát a ty jsou naprosto bezva, tak to je divný. Že by očesali výbavu? Nebo netestovali Sportline, ale ona je to elegence s paketem -nízký péra, 3r.volant a 17kola, ale sport sedačky si tam dát zapoměli.

Odpovědět  |   | 
PP  |  29. 10. 2010 09:04

Sedacky Sport vypadaji jinak, jsou velmi pohodlne. Testovane auto taky nejezdi na 17" kolach, ale na 16" (je to videt na fotkach). Spis by me zajimala svitivost projektorovych svetel po faceliftu, protoze ty puvodni byly nic moc.

Odpovědět  |   | 
 |  29. 10. 2010 22:53

Presne tak, myslel som, ze jedine v Zenskom magazine sa robia recenzie aut len podla fotiek. Vyzera ale, ze rovnaky trend nastupilo aj Autorevue

Odpovědět  |   | 
 |  30. 10. 2010 22:04

"A fakt uz nepis po slovensky, lebo vyzeras ako idiot "

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  29. 10. 2010 13:02

nic moc musí byť menej kvalitný ako tzv original VW vyrobený povedzme na slovensku,hahaha je to len zlepenec derivát... VW-u

Odpovědět  |   | 
kamil  |  31. 10. 2010 18:40

A proč by měl být derivát míň kvalitní ? Z čeho tak usuzuješ ? No a co, že je to Polo s "jinou kastlí"? Vždyť tento systém je i u konkurence, se podívej na PSA, Ford/Mazda, kolínská tročjata atd.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  01. 11. 2010 12:04

napr teraz ide octavia s motormi ,ktoré ostali na sklade 1.4 a 1.6 tie predávaju za aj 10 000 SK tak isto tzv nové fabie nové oktavie ,do vývoja ktorých vložili len minimalne/prisposobnie kasne na zabehané podvozky motory etc tak by mali stát nie tak ako napr "nová" Alhambra od 25900 eur a nový sharan kt orý zacina o 1000 eur vyššie
takže alhambra by mala stat tak od 15 000 eur nanajvyš aj to je vela!!!!

Odpovědět  |   | 
kamil  |  02. 11. 2010 19:27

Proč by měli nabízet svá auta za nižší cenu když to ti lidi koupí za tu vyšší a ještě jsou šťastní blahem jak dobře nakoupili ? To by byli blázni.
Takhle nás tady odírají všechny automobilky a nejen automobilky. Se podívej na značkové oblečení, to se tady prodává až když je na západě po sezóně a ještě za něj chtějí víc peněz než kolik stálo na západě když bylo nové. A proč to tak dělají ? Protože se tady najde dostatek lidí, kteří to koupí.
Třeba Škodovka dělá největší pitomce právě z nás čechů, vždyť i na Slovensku je u Superbu standardem 4 roky záruka, ale v ČR je jen 2 roky a ještě je ten Superb tady dražší. Pak můžu pokračovat třeba u Toyoty, ta nabízí přes 10 let na západ od nás záruku na svá auta 5 let nebo 150tis. km, ale pro ČR jen 3 roky/100tis km a ta lepší záruka tady nejde pořídit ani za příplatek. A co se ceny týče, tak spousta lidí kupuje Toyoty v Polsku, protože tak ušetří klidně i 100tis. Kč. Cenu a nabídku záruk a služeb určuje trh a to co si nechají spotřebitelé líbit.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  01. 11. 2010 11:57

Skoda ako znacka nexistuje len ako logo volkswagenu -v podstate tí nemci sú prefíkaní!! pokupuju znacky aut/seat audi etc etc.../pri com vyrukuju a je tu nová fabia nová octavia pricom do jej vývoja nevložili ani euro-lebo sú to v podstate autá na už vymyslenom podvozku povedzme golfu neviem ktorej generácie prisposobia nejaké dvere,ktoré majú na sklade este od starsích aut etc..a blbým naivným ludom tieto autá predostria predvedú ako že je to nová fabia nová oktavia nová Alhambra nové exeo etc etc a motory pod tým istým oznacením teraz letia TSI asi su tiež roznej kvality montuju do vsetkých aut čiže okrem originalu volkswagenu
sú to len repliky už vyvinutých aut avsak cenove ich ponukaju akoby boli práve fung novo vymslené!!!

DAKUJEM NEPROSIM!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Sidius  |  01. 11. 2010 15:33

A jinak dobrý?Na hlavičku?

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  01. 11. 2010 18:05

len tolko, argumenty už nejsou??!! dokážte mi opak- ktoré auto bolo vyvinuté v v nemeckej automoblike v cechách
s novým motorom s novým podvozkom s novými suciastkami pod logom skoda snovými motormi alebo aspon jedným novým motorom????!!
nemci este setria aj na spatných zrkadlách pravé je mensie ako laveé hahaha.. aj tam usetria...

Odpovědět  |   | 
čobolotobolo  |  02. 11. 2010 10:23

zase jeden zástupce uher, hlava pomazaná.

Odpovědět  |   | 
Sgonza  |  23. 12. 2010 16:57

Jen tak mimochodem, 1.2 TSi byl vzvinutý ve škodovce a vyrábí ho pro celý VW koncern.

Odpovědět  |   | 
pgasparik  |  13. 05. 2011 13:59

Chcem vsetkych varovat pred nakupom dizlovej fabie. Novu fabku som objednal v juni 2010, dorazila v oktobri 2010, v mojej vybave za 17.500,- eur. Po 5 mesiacoch teda prislo z Boleslavi moje sklamanie, na rozdiel od prvej generacie fabii hned drnciace plasty a odraz palubovky na prednom skle. Nemal som skusenosti s prednym nahonom, predajca ma nepoucil, ze bez stabilizacnej elektroniky je v zime auto prakticky nepouzitelne - spomeniem x-nasobne zapadnutie na lyzovacke, smyk a ohnutie oboch diskov na ladovej zamkovej dlazbe na parkovisku TESCO o obrubnik. Zlaty klinec nastal teraz v maji po 6 mesiacoch a 20 tisic km, porucha motora, spatne vedenie vyfukovych plynov, EGR ventil. Auto je uz tyzden v servise a zda sa, ze poruchu konecne aspon diagnostikovali. Je to strasny shit tato nova fabka. Dufam ze sa este par krat v zaruke pos... a budem moct ziadat vratenie penazi.

Odpovědět  |   | 
radosvec  |  20. 10. 2013 20:14

Ty kašpárku,když neumíš jezdit,tak si kup šlapací autíčko nebo Zetor Crystal,ale ne fábku,blbečku čobolácký!!!

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  08. 04. 2015 14:18

Tento motor rozhodně není rozumná volba. Zde je doporučení a varování čemu se u této Fabie vyhnout a rozhodně jim dávám za pravdu: http://www.ojetinypodlupou.cz/ojetina/skoda-fabia-ii-ge... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 195 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 32 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A