TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

144 komentářů

Hyundai YES!
12. března • 6:38

Fuj

lethal924
3. března • 16:13

Prvni a druhy odstavec pletete jabka s hruskama. Aztec nebyl zadne SUV-kupe ale outdoorovy pokus o originalitu. Stejne tak ta francouzsko-japonska ko-produkce nebyla neuspesna proto ze prisla brzo, ale proto ze to bylo za hodne penez malo muziky.

jeho jméno
2. března • 20:51

254 těchto enesmyslů jsme nepřímo zafinacovali my všichni kolem. Tohle auto si pořizovaly převážně firmy, které na něj dostaly až 50% slevu a ještě si odečetly DPH. Tak tu prosím neplkejte o úspěchu. Jestli je něco totální nesmysl, tak malé auto s dojezdem sotva 200km za skoro půl mega... How! :-/

Marek71
2. března • 22:07

To jako si myslíš, že firma dostala slevu 50% na toto Citigo? To znamená, že to koupí za 240000 a ještě bez DPH, takže tak za 200 tisíc? No svatá prostoto, ty máš dost :-D

jeho jméno
3. března • 5:46

Nemyslím, já to vím. ....na rozdíl od Tebe ;-)Cituji : V rámci dotačního programu mohli podnikatelé a firmy žádat o příspěvek na nákup čtyřkolek, osobních aut, minibusů a malých nákladních aut, případně na pořízení neveřejných dobíjecích stanic. Výše dotace byla až 75 procent..... B-]https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistik... ...
https://www.elektrina.cz/dotace-na-elektromobily-2019... Já vím Marku71, cítíš se teď straaaaašně trapně, ale uklidním Tě. Omlouvat se mi nemusíš. Stačí mi ten pocit, že další ekohujer zaklapne klapačku a možná se zamyslí nad nesmyslností dnešního ekošílenství, které s ekologií nemá naprosto nic společného.
P.S. - ...ta "svatá prostota", to bylo hezké. Kam na tyto slovní obraty chodíš? Babička?

Marek71
3. března • 8:13

To není sleva, to je dotace od státu a to je podstatný rozdíl. A nedosáhne na to každá firma. Odkaz, cos dával, je z dotační výzvy pro rok 2019 (ta byla uzavřena 31.5.2019), pro rok 2020 je to "trochu" jinak, přečti si to, ať nejsi zase za debila:https://www.elektrina.cz/dotace-na-elektromobily-2... ... Takže speciálně pro tebe...
- tato výzva je určena jenom pro firmy mimo Prahu
- minim. výška dotace je 250 tisíc, to znamená, že firma nedostane dotaci na jedno Citigo
- max. výška příspěvku je 20-30 procent, podle veikosti formyTakže jak jsem psal, žásná sleva 50 % se nekoná a ani dotace není v této výši. Tady je to přímo z toho článku:
"Zároveň se zvedla i minimální výše dotace z 50 na 250 tisíc Kč. Co to znamená? Třeba pokud si chce podnikatel pořídit jen jeden menší elektromobil do města, třeba Škodu Citigoe iV za necelý půl milionu korun, s dotací také počítat nemůže. Díky velmi nízké pořizovací ceně elektrické Škodovky žadatel nesplní podmínku minimální výše dotace.""Uznatelné náklady totiž tvoří 30 %, 25 % nebo 20 % z ceny vozidla. Procentuální výše závisí na velikosti podniku. Malý živnostník dosáhne na 30 %. V kategoriích užitkových vozů se proplácí náklady maximálně do 40 %. Nicméně, když podnikatel nakoupí naráz více elektrických Škodovek, minimální výše dotace přestane být překážkou."A nevím, kde jsi vzal, že jsem ekokujer a podporovatel elektrošílenství. Jeno,m jsem chtěl upozornit, že jsi nenapsal pravdu, to je vše. A namísto toho, aby ses nad tím zamyslel, tak vyprodukuješ jízlivý komentář, zase zavádějící a s odkazem na neplatmou výzvu. Tak nevím, co si o tom mám myslet :-D

jeho jméno
3. března • 18:59

Nemusíš si myslet vůbec nic. Očividně se chceš jen hádat, ztrapňovat se a hlavně urážet do deb*lů.
Nemám chuť ani čas ztrácet dál čas touhle hloupostí, ale přesto zareaguji.
1) Jestli vnímáš v tomto případě faktický rozdíl mezi slevou a dotací jako zásadní, tak nemám slov. Za mne mezi ty dvě slova v tomto případě patří "="
2) Nikde jsem netvrdil, že na to dosáhne každý podnikatel. To jen překrucuješ fakta.
3) Článek je o prodeji ešrotů v uplynulém období. Nechápu proto Tvou poznámku o dotační pobídce 2019...
4) S výší slevy/dotace též nemáš pravdu. Za určitých podmínek byla sleva i vyšší než 50%. Uvedené články byly první dva z dlouhé řady. Cituji :
"Výše celkových způsobilých nákladů: 55 % až 75 % (podle velikosti podniku)"Reagovat už víc nebudu, klidně mě můžeš zase urazit. je mi to jedno. Pro mě jsi jen obyčejný žvanil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
3. března • 20:47

Ty jsi začal s tím jízlivým tónem., tak si nestěžuj :-)1) Ano, je rozdíl mezi slevou při nákupu auta (kterou třeba dá dealer) a dotací při nákupu, kterou zaplatíme my všichni z daní. Ano, pro kupujícího to je jedno. Příště se vyjadřuj jasně.2) Já jsem nepsal, že tys tvrdil, že na tu dotaci dosáhne každý podnikatel, jen jsem v kostce shrnul podmínky dotace. Psal jsi "Tohle auto si pořizovaly převážně firmy, které na něj dostaly až 50% slevu a ještě si odečetly DPH. " a copak já mohu vědět, jaké firmy jsi myslel? Takže jenom upřesnění.3) Článek je o testu elektroauta Citigo, které se začalo prodávat na konci 2019. To číslo, na které jsi reagoval, jsou prodeje v lednu 2020. Psal jsi "254 těchto enesmyslů jsme nepřímo zafinacovali my všichni kolem." a pak jsi psal o těch 50 procentech. Takže proto jsem psal, že ta výzva, na kterou si se odkazoval, končila v květnu 2019, takže dotace z ní nemohla být použita na Citigo, to je vše.4) Ano, správně píšeš, že sleva mohla být i vyšší. To ale neznamená, že to bylo čistě jenom na auto, bylo to i na nabíječky, infrastrukturu, atd. A jak sám vidíš, ta dotace BYLA, je to minulost z 2019, dnes už jsou podmínky jině.Žvanil jsi ty a s tím konfrontačním a povýšeneckým tónem jsi začal ty, tak teď nebreč. Klidně debila nazvu debilem a blbečka blbečkem. Příště se vyjadřuj jasně namísto těch jedovatých plků o ešrotech a slevách a podobné nesmysly, debata bude přínosnější.

Tommy
3. března • 11:22

Kampak na ně s fakty...:-D

Tommy
2. března • 20:57

A kdo si myslíš, že ti si kupuje většinu spalováků na našem trhu? :-D

jeho jméno
3. března • 5:48

Nevím, jestli jsem správně pochopil slovosled Tvé věty, ale pokud jsi se ptal, kdo nejvíc nakupuje spalováky, tak jsou to samozřejmě firmy.;-)

Martin P.
2. března • 8:04

Velice dobré auto a ten poměr vlastností , dojezdu a ceny je opravdu pozoruhodný a jako druhé třetí čtvrté auto do rodiny určitě může velice dobře sloužit. Obzvláště když dnes a jou ještě různé pobídky ta je to dobré. Pokud si to kupuje někdo nové stejně to do pár let dá pryč a jak levné\drahé nabíjení , vjezd, parkování bude výhodné za třeba deset let není jasné. .

jeho jméno
3. března • 5:50

...ty dost dobra češtin !! :-D

666
1. března • 9:47

" Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?"
Opětovná recyklace historické techniky z Up! je hlavně levná pro koncern VW. Stejný případ je Super iV, který recykluje techniku z Passatu.

Marek71
1. března • 10:22

Ano, použití starší techniky je výhoda jak pro VW, tak pro zákazníka. Podívejte se, kolik stojí malá EV od konkurence.Jen pro upřesnění, Citigo má baterku s dvojnásobnou kapacitou oproti eUp, takže i dojezd je už slušný. A eUp se ještě nedávno prodával za cenu kolem 600 tisíc.

666
1. března • 11:01

Ano, dívám. Cena za větší Corsu nebo 208 s větší baterií je odpovídající. Jestli se ptáte, jak zaplatit z východních mezd západní ceny....blbě..

Marek71
1. března • 12:57

Corsa je o 300 tisíc dražší, P208 skoro o 400! A o moc větší nejsou. Ale mají větší a lepší baterku, umožňuje o dost rychlejší nabití.

666
1. března • 14:17

Především obojí je nová platforma, kde se zřejmě počítalo i s elektrifikací.Rodina Up! je 10 let stará historie, kde očekávám klasický VW ojeb, kdy se podvozek nijak neposílil oproti benzínové verzi a tedy bude velká otázka, jak se vypořádá podvozek z hlediska životnosti se zvýšenou hmotností.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jeho jméno
3. března • 5:55

Zajímavá myšlenka. Schválně jsem se kouknul a skutečně je eCitigo k mému překvapení o celých 300kg těžší než Citigo. Jen samotná baterie má čtvrt tuny... Tak to tedy opravdu není zanedbatelné a s tím povozkem souhlas.

jozka
3. března • 7:34

Me na tom pobavilo hlavne to, ze v tomhle prditku je elektromotor tezsi, nez motor, co tam ma normalni verze :-D

Petr
1. března • 7:56

Vývoj? Myslíte tím co Škodovce dovolí sestavit VW ? No nic EV je fajn snad jen pro lidi kteří mají dům a neřeší kde to nabít!! Už vidím jak mají lidé na sídlišti natažené kabely že 6.patra aby ráno mohli v klidu do práce :-)!! EV auto je jen pro snižování emisínich limitů,aby automobilky nemusely platit ty horentní sumy za CO co si vymysleli ti v Bruselu!! Všichni je dotujeme nákupem spalováků!!

Tommy
1. března • 13:46

A už zase ta sídliště :-D
V ČR je milion rodinných domů. A další statisíce bytových jednotek s vlastní garáží. A statisíce samostatných garáží...
On ten sídlištní parkovací socialismus taky časem skončí. A pak si každej koupíte parkovací stání a k němu si klidně můžeš nechat natáhnout zásuvku.

jozka
1. března • 17:45

Protoze proud prece vznika v zasuvce, to da rozum.

petr r. (petrumr)
1. března • 20:20

správně, v zásuvce je napětí a proud začne až tam něco zapojíš co má odběr, tak elektrárna bez odběru se může jít klouzat.

Tommy
1. března • 17:57

Ne v elektrárně. To už vyřešili pánové Tesla a Edison před 120 lety. S tím si hlavu lámat nemusíte.

jozka
1. března • 18:10

No vidite! Tak zkuste domyslet dusledky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
1. března • 20:12

No. Důsledkem je, že pro mě jako koncového zákazníka, se elektřina skutečně bere v zásuvce. Vy taky nešpekulujete, kolik si máte koupit rohlíků, aby se nezhroutilo zásobování pečivem.

jozka
2. března • 7:36

Aha, takze nic.

Tommy
2. března • 10:20

Zkus si úlohu pro žáka 5. třídy.
A V ČR je 5,5mil automobilů. Průměrný nájezd automobilu je 15 000km. Průměrná spotřeba elektromobilu je 18kWh/100km. Z ČR se ročně vyveze 14 TWh elektrické energie.
Kolik elektromobilů by mohla ČR provozovat, aby nemusela postavit žádný nový zdroj?

jozka
2. března • 13:16

Vzdyt to pisu, nic vas nenapadlo.

Tommy
2. března • 20:56

No napadlo mě, že nezvládáš matiku 2. stupně :-D

jeho jméno
3. března • 6:01

Já myslím, že Jožka přesně ví co chtěl napsat, ale ono by to bylo nejspíš zbytečné. Jen mě tak napadá. Známý si chtěl postavit nový barák, ale má problémy s e-přípojkou na vytápění. V obci už totiž chybí kapacita... i přes těch Vašich 14TWh;-)

Tommy
3. března • 11:18

A jsme doma. Úspěšní absolventi českého vzdělávacího sytému jsou sice pomalejší, ale nakonec k řešení dokulhají.
Tak jsme si řekli, že kapacita zdrojů je dostatečná. Teď se můžeme přesunout k distribuci. Že lze elektřinu distribuovat na dálku ze zdrojů k místu spotřeby můžeme brát jako axiom. To už prokázali pánové Edison a Tesla ve své slavné válce proudů. Teď k otázce kapacity přenosové sítě: Máš pocit, že ty dráty, co ti dnes vedou do baráku, že to je nějaké přírodní dědictví a vznikly během třetihorního vrásnění? Jaký příkon měl barák tvé prabáby? Jak velký jistič?
Anekdotické příhody typu kámoš postavil v Zaváte Lhotě a teď ho nechtějí připojit, jsou irelevantní. Tam, kde je poptávka, tam je distribuce. Nehledě k tomu, že elektroauto se dá v pohodě nabíjet ze stávající sítě a domovního jističe toho 1 000 000 RD, které u nás už teď máme.
BTW pánové, vaše myšlenkové pochody jsou hezká ukázka toho, proč bereme 3x míň než Němci. Vaše produktivita daná otřesnou neschopností logicky myslet je fakt k uzoufání. A za to teď budeme učitelkám platit 45 000,- měsíčně.

jozka
3. března • 11:35

Vase neschopnost pochopit, ze nejaka celkova rocni vyroba a distribuce a moznosti a vyroby distribuce v urcitem case a prostoru jsou ruzne veci jsou usmevne. Kdyz to reknu hodne jednoduse, Vltavou protece rocne tusim pres 3 miliardy kubiku vody. Nicmene to nic nerika o tom, ze by tam slo protlacit 10000 kubiku za vterinu.Jinak prikon baraku me prababy byl v desitkach litru petroleje za rok. Co se Nemcu tyce. Berou mozna trikrat vic, nicmene je to nechrani pred cenou elektriky kterou maji. A o stabilite jejich rozvodne site taky skoda mluvit. A to teprve zacinaji.Ale hlavni je, ze se citite byt nadrazenym, to vzdycky pomaha.

Tommy
3. března • 12:32

Takže ve všech těch nově postavených distribučních centrech, fabrikách a satelitních městech se svítí petrolejem, protože jak všichni víme, není kapacita pro nové připojení. Ověřeno na tvém kámoši ze Zaváté Lhoty :-D
Kdy naposledy jsi přemýšlel, jestli si můžeš zapnout troubu, aby to neshodilo jistič/síť?
Už toho nech, začíná to být smutně trapné.

jozka
3. března • 7:35

Jamu verim. I kdyz to nevypada, casem na to prijde :-D

JindraKuchar
1. března • 7:50

Zajímalo by mě, kolik českých rodin má podle pána redaktora 400 000Kč na druhé auto

Kevil
29. února • 23:11

Dobití e-auta může vyjít dráž než benzin.https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/dobiti-e... ...

Tommy
1. března • 14:11

Ano, česká logika. Vezmu průměrnou cenu benzínu a srovnám ji s nejdražší cenou nabíjení na kontinentu.
Taky bych mohl porovnat cenu nabíjení ze solárního panelu s cenou benzínu na čerpací stanici v Benátkách...

jeho jméno
3. března • 6:02

Dobrý nápad. Doma budu přes den dobíjet ze solárek a v noci budu zadarmo jezdit :-D

Tommy
3. března • 11:10

OK, tohle je fakt kamenolom. Nejde o to, kde bude nabíjet a kdy jezdi, jde o stupiditu porovnávání hrušek s jablky. Jsi schopen to pochopit?

Sir CHerokee
29. února • 22:38

Vždyť na tuto šaškárnu škodovka doplácí. Ta cena se platí z prodeje jiných aut. Jde jen o emise a ještě k tomu fiktivní. Jinak to vůbec nejsou životaschopné projekty.

Tommy
1. března • 13:26

Na vývoj těch vašich sazometů taky doplácela...
My benzíňáci jsme kvůli tomu tady nebrečeli.

petr r. (petrumr)
1. března • 8:15

Šak jde pro to dobře na odbyt, někteří si to právě pro doplácení koupí.

Chevy
29. února • 21:59

Toto je auto pro rodinu? Si děláte snad prdel,ne?

Marek71
29. února • 22:27

A proč ne? Auto pro rodinu neznamená rodinné auto ve smyslu první a jediné auto. Může to sloužit jako druhé auto pro rodinu.

Sir CHerokee
29. února • 22:40

To i Subaru BRZ nebo Mustang, jak jsme to měl já...:-D

petr r. (petrumr)
1. března • 8:13

nebo Z4:-D nákup udělá stejně jak to citigo, já bych ho bral a je dělaný pro nás.

Marek71
29. února • 22:52

Přesně tak, záleží na preferencích rodiny :-D

Zirkanius
29. února • 21:42

Auto na elektřinu ani zadarmo.

Václav
29. února • 18:08

Citigo za víc jak 400 tisíc tak to ani náhodou

Mercedes
29. února • 17:04

Každý má jiné preference, takže tu nepište, který magor si to koupí. Je určitá část lidí, která si toto auto koupí. Je to auto čistě do města a svůj účel splní. To topení by se dalo řešit přídavným topením, ale pak už to nebude tak ekologické auto. Ale teplo je teplo.

Koloman
29. února • 16:47

Zaujímaví článok. Viem iba súhlasiť s každým napísaným slovom. Mi máme e iv doma. Nečakal som premiovu kvalitu ale som veľmi prjemne prekvapený. Veľa ľudí hejtuje e auta ale to je takí národný šport co nepoznáme to je nanič😀

Tommy
1. března • 13:25

Ono je to ještě horší:
(Na)Co nemáme, to je na nic...

k.ik
29. února • 16:26

v našem městě není nabíječka a prodlužovák ze 7. patra a cca 200 metrů na parkoviště nepotáhnu

petr r. (petrumr)
29. února • 16:47

my za to můžem? vždyt co čech to chatař a tam ten třífáz snad je.

K.rtač
29. února • 16:38

Tak socky z paneláků jezdí vylítanými vránami z bazošů nebo mastnou tyčí, takže ti to může být jedno.

Chacha
1. března • 8:21

Ty si dobrej č.rák, to že někdo bydlí v sedmém patře automaticky znamená že bydlí v paneláku? Takový V Tower je taky přece panelák ne?!

Tommy
1. března • 13:24

Tam ale má svoji garáž...

Tommy
3. března • 11:08

Tvl oni mi dají mínus za konstatování, že ve V-Tower mají byty své garáže. Ne, volové, parkujou na chodníku :-D

Igor
29. února • 16:04

Pro každou Českou rodinu??
No to snad ani není reálné ☹️
Jako propagace „ možná jen jako slogan"

Milano
29. února • 16:03

Škoda Citigo je miniauto, které nemůže plnohodnotně plnit funkci, kterou Češi většinově očekávají od skutečně rodinného vozu, s ohledem na dvojnásobnou cenu oproti spalovací verzi je jeho elektrický pohon samozřejmě ještě větším mínusem. Taková miniauta plní na vyspělých trzích funkci 2. či lépe 3. vozu do rodiny. U nás má normální rodina jediné auto, takže nemůže být logicky nákupní taška na kolech. Znám dobré heslo, podle něhož se dobré auto pozná podle toho, že v jeho kufru odvezete i mrtvou tchyni...Ohledně píárově oslavovaných lednových registrací by si autor měl propočítat počet dealerů Škoda, kteří si do showroomu a jako předváděcí vůz museli povinně elektrické Citigo pořídit, tudíž také na sebe registrovat. Další tato autíčka slouží ve Škoda Auto jako služební vozy zahrnuté do statistiky vozů prodaných v ČR, nemalá je flotila testovacích novinářských vozů Škoda, které měl pochopitelně autor z automobilky k testu k dispozici. To pohodlně naplní onen počet registrací lednových 254 vozů, aniž bychom v normálních provozu viděli byť jediné Citigo. Ale určitě si ho velké za dotace letos pořídí různé městské úřady.

Kamil
29. února • 19:59

Čemu říkáte normální rodina? Normální uplná rodina jsou dva (většinou) rodiče a děti, nejaké i dospělé. Pokud normální rodina chodí normálně do práce a je normální že každý pracuje jinde, tak maji asi většinou normálně dvě auta. Přídadně další auta mají děti.
Proč by jedno s nich nemohlo být tohle elektrické citigo, bude si ho brát na cesty ten kdo jezdí víc a případě, že pojede hodně daleko, tak si auto prohodí.
Bebo myslíte že v jeden den budou oba rodiče potřebovat ujet najdenou nezávisle na sobě přes 250 Km ? Případně 400 Km /to auto se za hodinu dá nabít na dalších 200 Km)vysledek bude že 80% rodinných jízd pobere citigo uspora na palivu se 100% vrátí v záruce vozu a trochu ocháníme to neše životní prostředí. To hlavní auto může být třeba superb PHEV a ve výsledku jezdíte jako rodina za 1/4 nákladů.

Mirek
29. února • 22:11

Opravdu si myslíš, že elektroautem ochráníš to naše životní prostředí a že to bude levný provoz? "Superb PHEV do každé rodiny" a k tomu další dvě auta a z toho jeden elektromobil. Kolik si myslíš, že je takový průměrný plat v Česku?
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/el... ...
https://www.flowee.cz/floweecity/smart-cities/5... ...
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ionity... ...

Kamil
29. února • 22:26

Jestli je ekologičtější než klasika neumím posoudit, ale rozhodně se v tom dobře a levně jezdí a když mi to auto "zadotují" ti co si kupují předražený spalováky do toho drahý servis a palivo, tak je to jejich problém.Víš že u citiga si můžeš předplatit komletní servis na 5 let/100 tis. Km za 9500 Kč tj.
za čásku kterou občas chtějí za jeden roční servis u spalováka, když to vyjde na ten ob rok dražší?

Josef Blažek
1. března • 12:58

Tak nevím jestli je servis za 50k na 5let něco super, mám VOLVO XC90 D5 a servis na 5 let mě stál taky 50k a to je trochu jinej povoz než ta škodověnka...

Charouz
29. února • 16:59

Jsme úplně normální rodina, auto máme se ženou každý své a ještě jedno navíc. ½, 3 a 7 let. Většina mých známých má doma také dvě. Ty časy, když na vesnici bylo 1-2 auta v ulici a ve městech jsme si v zimě mohli na parkovišti udělat kluziště jsou dávno pryč.

G
29. února • 15:11

Opět adorace na Škodovku....
Je zajímavé že redakci vůbec nevadí že je to e-up z roku 2011 ...:-D

petr r. (petrumr)
29. února • 16:40

není.

Marek71
29. února • 20:33

V podstatě je, je stejná koncepce, stejný pohon a i stejně umístěné baterky, jen jsou použité novější s dvojnásobnou kapacitou.

petr r. (petrumr)
1. března • 8:07

jo, v podsatě stejná, ale jak člověk porovná, tak ten seznam je dlouhý.

Marek71
1. března • 8:16

Seznam čeho? Prostě Citigo je eUp s větší baterkou, sama Škodovka to říká, využili starou platformu, která už se zaplatila.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
G
2. března • 20:10

Nech ho u toho, on si myslí že každé nové auto je úplně nová platforma....:-)
Ukázkový jednozávit který všechno automobilce zbaští.....:-D

Chacha
29. února • 14:54

Nízká cena, auto pro každou českou rodinu. Pisálku zkus jednou za život vystrčit prdel z Prahy a rozhlídni se kolem sebe v čem české rodiny jezdí abys příště nepsal takový zvratky.B-]

TVL
29. února • 14:49

Mička koukám že Vás tam pěkně přeplácí protože jak si jinak vysvětlit ten blábol co jste napsal do nadpisu?!

Autotu
29. února • 13:07

Jako 3. auto do rodiny, kdyz chce jet nekdo sam pro rohliky k Vietnamcovi naprosto super.

jackparrow
29. února • 12:54

nechápu, proč bych měl po pár kilometrech vypínat topení, od toho jej v autě mám, abych neklepal kosu. vyhřívaný sesle jsou reálně k hovnu, ale evidentně povinná výbava každýho elektrosráče . .

guest
29. února • 11:48

Uf, za tak velky prachy tak maly auto je slusny ulet:-/

Marek71
29. února • 20:09

To jo, ale zase na druhé straně, všechna elektrická auta jsou drahá, oproti konkurenci je toto Citigo OK. A je to vidět i na prodejích a objednávkách.

guest
29. února • 21:34

Souhlasim.....i kdyz mam pocit ze zakaznici skodovky by tuhle psi boudu na kolech kupovali i kdyby stala jednou tolik.

Kevil
29. února • 11:44

Takový kryplovský auto si za ty peníze může koupit jen magor nebo někdo, kterému ho z našich peněz (dotací) někdo zaplatí. Ekoteroristi, jděte už spolu s Grétou do (_!_)

liskoun
29. února • 17:11

Takové auto si koupí leda hipsterský pako, který žere chia semínka dovezený přes půl světa každý den na snídani, ale myslí si, že smýšlí strašně ekologicky. Pojízdná rakev pro družku a batole za cenu opravdu slušného kompaktního kombíku. Při průměrném nájezdu českých městských závoznic 5000 km/rok bude návratnost oproti benzíňáku cca 50 let - a to se vyplatí!

bzzz
29. února • 11:40

Auticko z lunaparku, sen kazde rodiny se 2 a vice detma ;-)

bzzz
29. února • 11:42

Nemluve o cene, za kterou si rodina poridi slusny prostorny benzinak, a bude-li zit trochu ohleduplne/ekologicky, prokaze zivotnimu prostredi vetsi sluzbu nez vetsina majitelu tohohle elektrickeho siditka ;-)

Tommy
1. března • 11:15

Tak rodina samozřejmě bude mít dvě auta...
To snad dá rozum ne?

bzzz
2. března • 12:12

Tak rodina na dve auta samozrejme ma a rodina je samozrejme ma kde parkovat. To da rozum ;-)

Marek71
2. března • 12:35

Tak třeba u nás na vesnici má z novousedlíků (lidi, co se přistěhovali do nověpostavených baráků za posledních cca. 10 let) téměř každá rodina dvě auta. Protože oba obvykle pracují a musí dojíždět do práce mimo vesnici. Plus odvcoz dětí, nákupy, atd. A samozřejmě, parkovat mají taky kde, na vlastním pozemku. Pokud někdo bydlí ve městě a nemá kde parkovat, tak si logicky auto nebude kupovat, resp. koiupí jedno a parkuje na veřejném, dokud so jde. Ale to druhé obvykle ani nepotřebuje, když ve městě může jezdit MHD.

vana
29. února • 11:28

Pro kolik osob je to vlastně homologované ?
S užitečnou hmotností 265 kg bych si tipnul dvě, nebo max tři ?

Joe Doe
29. února • 20:03

Nie je to tak davno, co sa predavala nejaka alfa - 5 miest, ale uzitocna hmotnost bola len cosi nad 200 kil.Homologovanych 5 miest na sedenie je jedna vec. Maximalna hmotnost druha.

vana
1. března • 8:04

Jedno s druhým úzce souvisí

Alien5
29. února • 11:28

Mohl by mi redaktor rici jaky ev před 10 lety melo dojezd 100 km za milion ? Zase mi připadá že si při barvujete realitu. Pokud jste měl na mysli leaf 1 gen tak ten měl dojezd 160 +- km a stal okolo 900. Takže než začnu něco psát tak si zjistím fakta. Ta novináři na v ČR je fakt úžasný.

Kamil
29. února • 22:19

Mistsubishi MIEV a jeho klony Citroen c-zero a Peugerot ion, uváděný dojezd 160 km skutečný max. 100 Km . Dodnes jsou na sautu kusy z roku 2012 za 200+ tisíc nyní mají dojezd tak 70 Km. V tomhle světle je cena na nové citigo IV snová. Ujede podobně jako o stovky tisíc dražší konkurence.Jinak leaf 1 generace u nás před deseti lety v roce 2010 dostupný nebyl.

Marek71
29. února • 20:06

Máte tam u toho odkaz na Peugeot iOn, stačilo kliknout.

mpolan
29. února • 19:58

Myslím, že autor měl na mysli trojičku ve spolupráci PSA a Mitsubishi.

ja
29. února • 16:00

160 km uvadel vyrobce, tady je rec o realite

Alias
29. února • 15:51

Tak Vas uz melo trknout hodnoceni auta... 9/10... A to dneska neni prvni duben.

PanHajzl
29. února • 10:37

Uprimne,uz vidim ty kupy ceskych rodin, jak berou skodovku utokem. Typicka ceska rodina je rada, kdyz nekde sezene 300 tisic, joo kdyz si muzou vyskakovat 400 a to jeste vetsinou nemaji hotovost a to jsou radi, kdyz si koupi olitanyho ceeda nebo i30 ,v lepsim pripade nejakej zanovni holobyt. Misto toho si koupi mikropopelnici na tuzkovky v cene nadupane eocni oktavky...haha

Kamil
29. února • 19:46

Tak dost českých rodin má jako druhé auto rozhodně dražší vůz. Jako není to žádná hitparáda, ale ukažte mi kolik stojí takhle vybavená konkurence v benzínu a s kvalitní automatem ?

Charouz
29. února • 11:15

Upřímně, typická česká rodina než by si za 300-400 tisíc koupila jakýkoli nový vůz, raději je utratí za auta pochybné pověsti u pochybných autobazarů a ti otrlejší potom pláčou v tv na Černých ovcích

Karel Kolmáš
29. února • 20:18

Ono druhá věc je, zda chceš do auta investovat. Řekněme že první investuješ do dětí, pak do bydlení. A co je auto? Když nám bylo 20 a neměli jsme rodiny tak asi modla, také jsem to tak měl. Teď je to co? Kupa železa, která slouží jako přemisťovadlo z bodu a do bodu b. Stála dost peněz, nápupem výdaje za ni nekončí. A opravdu jezdí bazarovka za 200k o tolik hůř než nové za 500k? Musíš mít opravdu za 500k? Pokud tomu někdo nerozumí a umí jen otočit klíčkem tak ještě. Pokud trochu víš co a jak a nejsi jen rukojmí servisu tak ojeté za 200k poslouží ekvivalentně. Opravdu nedám polovinu ceny bytu za něco co akorát rezne a chce další prachy. Že jsou nová a drahá hezká to beru, taky se mi líbí ano, ale ne za ty ceny. Elektro mi nevadí, akorát si myslím, že pro něj ještě neuzrála plně doba. A navíc by to chtělo něco praktického rozměrově mezi Scalou a Oktávkou. Citigo je sice fajná sranda, ale v reálném provozu bych se v něm přecejen trochu bál.

Marek71
29. února • 20:41

Tak pokud je 500 tisíc polovina ceny bytu, ta to jsi z levného kraje. Gratuluji k super ceně za bydlení.

Mirek
29. února • 21:37
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
29. února • 22:25

No vždyť jsem psal, že je z levného kraje a že mu gratuluji k levnemu bydlení. Stěhovat se nebudu :-)

Mirek
1. března • 14:37

Vzhledem k tomu, jak jsi to napsal, je jasné také, jak jsi to myslel. Tohle úsloví má docela jiný význam, přestože hraješ na jeho dvojsmyslnost. Ale budiž ti přáno, nikdo neví vše.

Karel Kolmáš
1. března • 0:31

U nás se prodávají na sídlišti slušné 2+1 za 950-999.000,- že není problém dvojnásobek je jasné. Ale chápete co jsem chtěl říct. Auto je relativně drahá věc a není ve skutečnosti zase tak důležité. Přesto že nás nějak vnitřně zajímá a žijeme tím.

PanHajzl
29. února • 17:31

...asi i tak by se to dalo napsat

jozka
29. února • 8:59

Kdyz pominu tu hlubokou myslenku o rodine v souvislosti s timhle bonbonkem, tak ne, ani jako kupujicimu by mi to, ze to nekdo prodava pod naklady nemuze byt jedno. Jednak proto, ze mi ten rozdil nezamazne vyrobce, ale ostatni skodovkari, ale hlavne proto, ze tenhle zakony vynuceny pristup totalne rozdrbe ekonomiku celeho odvetvi. Totalni vitezstvi ideologie nad zdravym rozumem. Jak to dopada se informujte nejakeho Pyrrha. Ma s tim sve zkusenosti.

Tommy
1. března • 11:13

Tohle si říkám pokaždé, když koukám na dieselové šmejdy, co mi smrdí pod oknem...

petr r. (petrumr)
29. února • 9:17

když vezeš nákup, tak sklopíš zadní sedačky, jako druhý auto a místo kola v dešti je to dobrý a hřeje tě pocit, že ti na to přispěli majitelé suvéček.

jozka
29. února • 9:26

A fabii....

petr r. (petrumr)
29. února • 8:25

dobrý aji bych to bral, jezdil bych do tesca nakupovat a tam bych to dobíjel zdarma, ale raději si připlatit a koupit něco co se vyrábí u nás.

Milano
29. února • 16:25

Vědci z ČVUT ve studii o nesmyslnosti plánu přechodu na úplnou elektromobilitu (dostupná i na webu v čísle 11/2019 v měsíčníku Stavebnictví) mj. konstatovali, že výpadek daní z benzínu a nafty by znamenal díru ve státním rozpočtu 82 miliard korun. Takže je jasné, že pokud se snad elektromobilita rozvine, pak stát prudce navýší cenu elektřiny, aby z ní dostal kompenzaci ztracených daní. Elektřiny bude vinou šílené ekologické sebedestrukce evropského průmyslu v EU natolik málo, že její cena objektivně vzroste. Českou cenu spolutvoří v Německu, tam je 1 kWh pro malospotřebitele v přepočtu za 8 km. V Německu na dálnici zaplatíte za natankování jediné kWh proudu 0,79 eur, tedy cca 21 korun. To je náklad 5-6 korun za jeden km jízdy elektromobilem. Aby nebyla elektřina pro auta tak nevýhodná, proto by zelení ekošílenci chtěli cenu benzínu a nafty zvednout o 20 korun za litr (celkem bezmála 60 korun), to mají přímo v programu němečtí zelení, zřejmě příští člen vládní koalice v Berlíně. Asi nás normální lidi chtějí dostat do koňských povozů...

iPace
1. března • 17:29

kde zaplatim v Nemecku na dalnici 0,79 eur za kWh? kdys jsem tam naposled pred 14 dny vyuzival nabijeni, tak jsem zaplatil za kWh cca presne 0,29 eur za na Ionity, nacerpal jsem tam silenych 63kWh a stalo me to jeste silenejsich 20 eur vcetne poplatku na zachode na prilehle OMV :-D

iPace
1. března • 17:23

na vsech spotrebnich danich ze vsech paliv se rocne vybere cca 90 miliard korun, takze cislovka 82 miliard je totalni nesmysl B-] vcetne DPH je to cca 108 milairdi podle Ministerstva Financi a celni zpravy se osobni automobilova doprava na spotrebe paliv v CR podilej jen 22-24%, takze i 100% penetrace elektromobility v osobni doprave by castku 82 miliard nemohla udelat, spise to budou miliardy 1-2 do konce tohoto desetileti, tedy nic co by se nedalo nahradit jinak, i jen plosne zavedeni silnicni dane tak jako ji maji kuprikladu v Nemecku by prineslo do statni kasy cca 15-16 miliard (pri 3 tisicich kacek za vuz rocne)jestli tech 82 miliard vyplodil nejaky "vedec" z CVUT tak je blazen (s prihlednutim k tomu ze vedci nemaj potrebu zkoumat takove veci jako dane, to delaji matematici a ekonomove, ne vedci), ale spise si myslim ze si to proste Milano jen vymyslel a ceka ze se to chytne jako internetova "pravda" :-D

Tommy
1. března • 11:10

Já vědcům z ČVUT nechci radit, ale to se řeší silniční daní nebo mýtem.
Ale kdo já jsem, tituly nemám.
Jen teda umím číst :-D
A ne, v Německu nezaplatíš za natankování kWh 21,- Kč. Teda můžeš. Ale to u nás můžeš za litr benzínu taky zaplatit 40,-Kč.

Marek71
29. února • 20:03

V Německu na dálnici nabíjete za cenu 0,35 eur/kWh na kartu od Maingau nebo třeba za 0,39 s kartou od EnBW. Jestli myslíte Ionity, tam je cena 0,79 ale pokud si koupíte EV ob VW, BMW, MB... dostanete kartu a cenu kolem 0,3-0,4 eur/kWh.Cenu v domácnosti mám teď 0,32 a to mám obyčejný tarif. Pokud budu mít EV, dostanu lepší tarif, resp. nízký tarif, kterým mohu v noci nabít.

Kamil
29. února • 19:43

NA druhou stranu , podle Vás je současná situace udržitelná ? Se podívejte co jezdí aut nesmyslně tam a zpátky. Do budocna se rozhodně s osobní mobilitou v takové míře nepočítá . Myslím že ještě budeme rádi za takováto vozítka. Musíme také myslet na potomky aby měli kde žít.

Nyte
2. března • 17:58

Jak tam a zpátky? Ty ses lidí na silnici ptáš, kam a proč jedou? Kdo rozhoduje o tom, co je "nesmyslně"? A "argument" o potomcích, aplikovatelný na libovolnou zelenou blbost, ani nekomentuji.Osobní mobilita je pro mě otázkou osobní svobody.

Nyte
2. března • 17:58

*Ty se

liskoun
29. února • 20:01

A co třeba nezačít nesmyslným strkáním baterek upečených v Číně do osobních aut, ale něčím jiným? MHD na úrovni, home office pro větší díl zaměstnanců a třeba i ouřadů, nevozit brambory z Portugalska atd. Osobní doprava určitě netvoří nějak podstatnou část emisí, takže tady tím "bojem" pseudoekologické evropyzrádnické lobby se docílí akorát toho, že celá slavná EU půjde hospodářsky do kolen. Až tady budem otročit pro zbytek světa, kterému je nějaké každoroční škádlení automobilek u zadnice, tak těm ochráncům země můžeme hezky poděkovat! Strašně žeru takové ty pizdy, co chodí nakupovat do bezobalových obchodů s pytlíčky ušitých ze starých záclon - ale hlavně se proletět 20x za rok letadlem po Evropě ať nafotí selfíčka na instáček!

kromec6
29. února • 18:46

Oficiální odhady mluví o cca 200 000 elektromobilů do roku 2030. Což je stále zanedbatelné množství z celkového počtu automobilů(5-6 milionu). Takže případný výpadek daní bude minimální hodně dlouhou dobu. Těch 82 miliard je čistě teoretické číslo...
Ty ceny tankování též nemají s realitou moc společného:
https://www.youtube.com/watch...

mrazik
29. února • 18:50

tech 82 miliard neni teoreticke cislo, to je skutecny prinos na danich z benzinu a nafty - lehce dohledatelne. Takze pokud prejdeme vsichni na EV auta - teoreticky - tak vypadek na dani je 82 miliard.

Kromec6
29. února • 19:37

Takže mě chceš tvrdit že pár set tisic elektromobilů bude dělat vypadek na daních 82 miliard? Možná za 20-30 let se to bude blížit k 82 miliardám.
Ano bude potřeba jednou nějakým zpusobem zmenit daně ,ale zatím je to hudba daleké budoucnosti. Proto rikam že to číslo je teoretické, nikdo neví co bude za 20-30 let...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
29. února • 20:26

Tak potreti - bavime se o vypadku v pripade, ze by vsichni presli na EV auta.

petr r. (petrumr)
1. března • 7:58

a je to problém zrušit osvobození na EL?

Tommy
1. března • 11:12

On je momentálně zavostalej. Jede si ve svých kolejích a každé vybočení mu způsobuje trauma.

kromec6
29. února • 20:52

Ale to se pravděpodobně nestane a pokud ano tak je to otázka 50 a více let. Tak nevím k čemu je to dobré to teď řešit. Naši potomci si určitě poradí, v té době budou úplně jiné daně, jiné ceny elektromobilů atd...

Marek71
29. února • 20:38

A to bude kdy? Zítra nebo do konce roku?

Cyril
29. února • 8:55

Něco, co se vyrábí u nás a je to EV je předražené jako kráva a neobstojí v konkurenci spalováků.

petr r. (petrumr)
29. února • 9:13

omyl, od zítřka se u nás na moravě začne vyrábět elektrická kona, která je hodnocena jako dobrá volba.

ja
29. února • 15:54

A nebude to na Moravě ;-)

Cyril
29. února • 9:25

Předražený kepl, který se na prodeje cíga vůbec nechytá, za minimálně 900 tyček si to čeští důchodci nekoupí, resp. na to nemají a koupí si zase spalovací i20. Udělali by lépe kdyby to v Nošovicích zase předělali na louky a pásli tam ovce.

Lukasz
29. února • 10:26

Ano, také čekám až darebáci a žrouti netopýrů od křiváckého H z Nošovic odtáhnou do proč a budeme zase moci chodit bez obav ven. Zatím je to tam devastace krajiny. Citigo mě neláká, O4 kombi nebo Karoq možná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
1. března • 11:07

V poho. Ale nebudeme zase poslouchat umouněnce z Ostravy, že jim máme posílat peníze, neb všechno propili, jako celá 90. léta?

petr r. (petrumr)
29. února • 12:31

prošel si všechny I3O? Co vlastně lukáši chceš kombi, SUV....? Člověče ty chceš škodu a tobě je jedno co to bude a tak ty tvoje diskuze vypadají.

Mirek
29. února • 12:09

To je pěkná snůška blábolů a lží, ty jsi pěkný vypatlanec. Ty nemůžeš bez obav chodit ven kvůli automobilce? A to jako proč? Kde ti devastují krajinu? Viděl jsi někdy jiné průmyslové zóny po republice? Zajeď si třeba do Kvasin a pokud jsi tam již byl někdy před šesti léty, tak bych rád znal tvé hodnocení.

petr r. (petrumr)
29. února • 10:06

já zase bych celou škodu přestěhoval do turecka......Kona se dělá i spalovák a hybrid. Cena je po odečtu dotací jak u citiga 700tkč a dobře, že jsi nadhodil i20, která je levnější, líbivější, vhodnější na ty důchodcovský jízdy. Ale naši důchodci si taky mohou dovolit a to neradi slyší ve škodovce i30. Tak cyrílku, trochu se zamysli a uvědom si, že stěhování do turecka po náběhu yarisu v kolíně je už nevyhnutelný. Vždyt ti seladoni neumí vyrábět ani to citigo.

Revizor
29. února • 9:19

Kona bude stát mega. Jiná cenová kategorie. A nebude se vyrábět, bude se pouze kompletovat.

Charouz
29. února • 11:03

A která automobilka je výrobna a ne pouze montovna z celého světa dovezených dílů?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
29. února • 17:13

Výrobna a montovna je totéž. Rozdíl je, jestli nějaká automobilka je jenom montovna/výrobna (třeba Hyundai v Nošovicích) nebo je to automobilka včetně vlastního vývoje (Hyundai v Korei).

petr r. (petrumr)
29. února • 19:00

hyundai má vývoj v německu pro evropu, ale tenhle článek je o tym, že český manažér dá přednost tenisu před manažérskou výrobou aut-dělníci za tu bratislavu a turecko nemohou a jejim to jedno co budou deělat narozdíl od odborů.

Charouz
29. února • 18:11

Takže podle téhle logiky je Boleslav výrobna ( přestože i tam se svážejí komponenty z celé Evropy a Kvasiny, Vrchlabí a Bratislava jsou montovny.

.
29. února • 20:13

Znovu, výrobna a montovna je totéž, v Boleslavi je samozřejmě výrobna/montovna, stejně jako v Bratislavě nebo v Nošovicích, rozdíl je ten, že v Boleslavi je i vývoj.

Charouz
29. února • 16:49

Zajímaly by mě názory těch mínuskářů. Nebo že by třeba BOSCH, Delphi, HELLA, ZF, další vyrábí vlastní auta? A pokud pořád nesouhlasíte - https://www.autoforum.cz/zajimavosti/kdo-ve-skutec... ...

Doporučujeme

Články odjinud