Jsem slepý, nebo tam je opravdu napsáno "Citigo má motor od Toyoty" ?? Tak takhle jsem se ještě dlouho nepobavil :D Škodovka a VW dělali na tomhle motoru a nějaký dement to prohlásí za Toyotu... Fakt, ten co ten článek psal, je naprostý idiot, takovouhle blbost nemůže říci ani pětileté dítě..
Proč se to auto tak dobře prodává?
Citigo, které jsem viděl, nemělo ošetřené podběhy (holý plech) - jestli takto vypadá celý podvozek, tak za rok můžete jet rovnou do šrotu!!! Za ty prachy je to tedy děsivě předražená a ošulená pixla!
ked za onoho času bola výrobná cena VW POLO cca 70 000 SK tak ani Citigo,UP etc nebude ovela vyššia!!B-]
Citigo je hezké, ale po jeho vyzkoušení musím říct že má tolik chyb, že bych ho fakt nekoupil. Potřebuju auto čistě do města. Na to je ale Citigo zbytečně dlouhé. Momentálně mám Fiat Seicento, který je o 40 cm kratší a taky o trochu užší, vejde se tedy do menších mezer. Výkon motoru zhruba stejný, spotřeba taky. Ovládání elektrických oken je na středovém panelu - nemusím se natahovat jako žížala když si potřebuji otevřít okno spolujezdce. Tohle okno otevírám dost často - zapnutí klimy znamená citelně zvýšenou spotřebu, když se otevře okno spolujezdce, nefouká vzduch přímo na mě a auto se dobře vychladí. Taky často odklápím sedadlo řidiče, když házím něco na zadní sedadla. Nedovedu si představit, že bych pokaždé musel sedadlo znovu seřizovat, z toho by mě brzo j*blo. 5 dveří nepotřebuji a nechci. Bezpečnost neřeším, stejně jezdím po městě pomalu. Zjistil jsem, že Citigo má taky o dost větší poloměr otáčení než Fiat a to je pro mě hodně důležitý parametr kvůli obratnosti a parkování. Taky si dost potrpím na kvalitu sedaček. Neříkám, že se v Citigo nedá sedět, ale v sedačkách Sporting se mi sedí podstatně příjemněji. Taky výhled ven z auta není tak dobrý, ale to je asi daň za větší bezpečnost. Takže náhradu za staré Seicento musím hledat dál. Už mám najeto přes 250 tisíc a doufám, že než se začne auto nejak zásadně sypat objeví se na trhu něco, co mi Fiata plně nahradí...
Poslední jakž-takž dezingově vydařená škodovka byla Fabia Combi 1.generace a Octavie 2. generace. Od te doby vyráběji kočkopsy nebo-li slepence, pravděpodobně co přijali noveho dezingera. Citigo tomu dalo ranu z milosti, celý TATA, nejspiš pro indický trh. Je mi smutno, a škodovkou už nejezdim.
BLBOST, fabia byla hnusnej paskvil, octacky sou hezký a jediný co se mi nelíbí je novej superb...
Jsme v Čechách, tak by si měl autor ty svý připitomělý anglický nadpisy nechat. Už to není 20 let po "prodaný" revoluci moderní. Mluv česky.
Toto není test. To je jedna velká omluva.Omlouváme, že v interiéru kouká plech.Omlouváme, že nefunguje spojení s navigací. Omlouváme, že je design indického charakteru....Omlouváme, že...Proč má Autorevue zapotřebí tolik vysvětlovat a omlouvat nedostatky malé nedotažené "škodovky"? Nevšiml jsem si, že by měla tolik polehčujících okolností pro ostatní modely ostatních výrobců.Jinak test se zjevně nekonal.
Když škodovku, tak to jedině Superb, když je za dobrou cenu... http://goo.gl/psyaB...
Superb ???? :-))))) škoda peněz !!
A tu hloupost tvrdíš proč? Jaké máš zkušenosti se Superbem? Žádné, samozřejmě.
OK, pochopili jsme, že autorovi článku se auto líbí, ale to je na test v Autorevue trochu málo, ne? Jinak argumenty typu "já něco nepoužívám, takže to není potřeba" jsou opravdu skoro až hloupoučké. Co mi třeba v článku chybí je otestování skutečné spotřeby, což je podle mne u auta tohohle typu celkem zásadní věc. Nicméně jinak souhlasím s tím, že jako nákupní košík je to rozhodně nadstandard :D viz. moje dojmy z testování na http://www.internet-magazin.cz/2012/02/14/skoda-citigo-j... ...
Test? No tak to ste padli pekne hlboko ... testovali ste vôbec niečo? Ja nevidím v tom článku žiadny prínos z Vašej strany len nejaké údaje, ktorými sa pýši výrobca ... spamätajte sa už ...
hi hi má to japonský motor kde je koncernovej to je prča japonec na konec a ted škodovkáři začnou zářit nad úžasným motorem než jim dojde že je to z dílny japonců
To auto má německý motor. Jestli narážíš na proměnné časování ventilů, tak i to si první patentovali němci.
a co se týká vvti nevím sice kdo si to první patentoval ale první to měl v autech na autosalonu v roce 85 honda a narvala to do nsx ke konci 80 let jako masovku. Kde byly titanové ojnice.
1980 Alfa Romeo Spider 2.0 L.US Patent 4,231,330
Škoda Citigo je k dispozici v kombinaci s litrovým tříválcem naladěným na 60 k nebo 75 koní. Nás se týká ta druhá hodnota. Zážehový motůrek nabídne kromě zmíněného výkonu také 95 Nm dostupných v rozmezí od 3000 do 4300 ot./min. Tyto schopnosti mu stačí k tomu, aby stovku zvládl za 13,2 s a maximálně auto rozjel na poměry dané kategorie na velmi slušných 171 km/h. I tak si ale myslím, že litrová jednotka pocházející z dílny Toyoty, je lepší a hned vám řeknu proč.
Nestačí jen číst, je nutné napsané i správně pochopit, i když uznávám, že někomu to může dělat značné problémy. Tou "litrovou jednotkou, pocházející z dílny Toyoty" má na mysli motory v "trojčatech", nikoliv v Citigu! Stačí si pozorněji přečíst celý článek, týkající se motorů.
tak si to ještě jednou přečti ta litrovka je od toyoty
Toyota použila motor Daihatsu,pro vaši informaci je to motor všech tří kolíňat.....to je sranda,že??? B-]
Litrovka ve 107, C1 a Aygu ano.Citigo je vlastní motor od VW.
Tlacitko na stahovani okna spolujezdce od ridice je hodne dulezity, kdyz treba potrebuju mluvit s nekym, kdo je prave za timto okynkem, tak co? Budu se jak blbec natahovat, abych otevrel dvere??? Nechau, co je tohle za rozhodnuti ze strany Skody, na tomhle se fakt neusetri! Chtel bych videt toho idiota, kterej o tomhle rozhodl.
Není to tak dávno, co u nás všechny auta měla na oknech kličky. A lidi se fakt museli natahovat. A žeby to někdonepřežil? :-D I teď jezdí mraky aut s mechanickým stahováním oken.
Nechapu, jak muze nekdo vice nez 40 let po zavedeni soustavy SI udavat vykon v takovych obskurnich jednotkach jako jsou kone .....
Koně jsou větší číslo než kW, pro marketingové účely je tudíž tato zastaralá jednotka vhodnější... Buďme rádi, že výrobci aut nevymysleli pro měření něco jako P.M.P.O. výkon výrobců audiotechniky. Díky tomu každé malé chrastítko rádio má na sobě ohromnou nálepku 1500 W P.M.P.O. Že to číslo neříká vůbec nic je jedno, stačí že dobře vypadá...
Škoda Citigo nemusí být špatné auto na ježdění do práce a popojíždění po městě. Ale když se podívám na poměr cena/výkon (výkonem není myšlen jen výkon motoru, ale i výbava, pohodlí atd.), tak mě napadá trochu obrácené přísloví "za hodně peněz málo muziky". Kdyby nebyl volant povinná součást auta, tak věřím, že by byl u Škodovky za příplatek.
Super auto ale cena mimo mísu.Při ceně pod 149.900 by to byla pecka a cena by odpovídala..
Mě osobně odhalený kov v interiéru nikdy nevadil. Naopak, pokud má člověk dobrou barvu auta, příjemně to ten interiér oživí. Jasně, ve spoustě lidech to vyvolává vzpomínky na doby minulé, kdy to měla všechna auta...
a bol by velky problem tam dat 1,2 TSI? To jedine mi na tom aute chyba, proste poriadna motorizacia. Je mozne ze aj 1.0 vie pri hmotnosti 850 kg s autickom zacvicit ale jednoducho mi chyba motor ktory by ma proste zobral prec ak je to potrebne. Tieto mlynceky okolo 75 koni su o nicom a je dobre poskytnut zakaznikom aj alternativu. Tym duplom ze je to druhe auto v rodine a majitelia mozu byt zvyknuti aj na silnejsie auta.
VW Up! bude vo verzii GT a to bude mat cez 100 koni a to uz zacvici... :)
3 dverova je o nicom. 5 dverova dava vacsi zmysel.Tu je test 5 dverovej verzie http://www.autotv.sk/skoda/skoda-citigo-5d-10-... ...
Aygo a maximálka 157km/h? Papírově možná, ale zkoušel jste to někdy? Tachometr na to ale bohužel nestačí, je třeba použít GPS...A k tomu srovnávání - stálo by za to zmínit, že Aygo tu bylo cca o 5 let dříve než Citigo.
Ano, Citroen C1 180 km/h při použití GPS. Ručka tachometru už šla za číslice. Jo a bylo to na rovině v Itálii a s plným autem (4 lidi + náklad na dovolenou) :-)
Just FYI, Kolinska trojcata jsou zde s nami jiz od roku 2005. Tenhle clanek neni test ale reklama plna nesrovnalosti. No a srovnavaci test Citigo a Ayga? Srovnavat auta, ktera po technicke strance od sebe deli 7 let? Ulet...:-/
Udaje o maximalke su dost divna zalezitost. Tak trebars moja felda 1.6 s prehladom prekonavala realnych 180 aj ked v technickych udajoch mala 170 (ak sa dobre pamatam). To zase sucasna kokta 20v atmo sa na realnu maximalku nedohrabe, moze za to mozno zdvihnuty podvozok a tym aj horsia aerodynamika. Ono je to individualne pre kazdu karu, trebars nevidel som ani jednu koktu 1.6 (75kW) ktora by sla realnych papierovych 191 a to som sedel asi v piatich alebo siestich. Takisto si neviem predstavit 180 na tachometri citygo (dajme tomu realnych 170), na to jeden liter objemu asi stacit nebude, tolko chodil moj bandit a ten mal pomer vykonu a hmotnosti uplne inde. Akym sposobom sa meraju maximalky mi zostava tym padom zahadou.
Jaký poměr výkonu a hmotnosti? Copak hmotnost má na maximální rychlost nějak zásadní vliv?
Zaujimava namietka a mas na mysli ciste technicku stranku veci. V tomto je to v poriadku, hmotnost samotna s tym vela nespravi. Ale prosim ber do uvahy ze som vzal POMER hmotnosti a vykonu a nielej hmotnost samotnu :-)Skratka, vymenme motor mojho neboheho bandita (600) s tymto a naopak. Tam uz asi bude vysledok jasny, ze. Takze este raz, nie hmotnost samotna ale pomer hmotnosti a vykonu bol predmetom toho (aj ked uznavam nie celkom dokonaleho) prirovnania.
Poměr výkonu a hmotnosti nemá na maximální rychlost zásadní vliv, samozřejmě po rovině.Ten má vliv na zrychlení. Na maximální rychlost má zásadní vliv koeficient odporu vzduchu, velikost čelní plochy a zpřevodování.
takze vlastne susedova okta 1.4 ide bez problemov vyse ´dve kila´ presne ako moja kokta jedna-osem :-D:-D:-D
No vůbec jsi to nepochopil a asi ani nepochopíš. Ta sousedova Okta s motorem 1.4 pojede max třeba 170 km/h při hmotnosti 1200 kg, když ji naloží na 1500 kg, tak pojede PO ROVINĚ max třeba 165 km/h, to je zanedbatelný rozdíl daný pouze větším valivým odporem pneumatik a možná vyšším třením v ložiscích. To samé bude i u tvé 1.8, 200 km/hod prázdný a 195 km/h naložený (přibližně). Přitom poměr výkonu a hmotnosti bude mnohem vyšíí než rozdíl v maximální rychlosti. Doporučuji vyzkoušet na dálnici v NDR.
Takže sousedova Okta s 80 PS jede max. 100 km/h a tvoje se 160 PS jede max 200 km/h?
Videl jsem nekolikrat skutecne namerene hmotnosti automobilu a vyrobci udavane hodnoty vedle toho vypadaly jako vytvorene generatorem nahodnych cisel... Nechcete nekdy nejake auto take zvazit, zvlaste kdyz se na ty hodnoty odvolavate v testu?
a to ryze české jméno...."tziťigo" :-D
nee, to je Cigaro B-]
Ne, je to shitty-go
Nezrovnalosti:1. Peugeot 107 je o 29 kg lahsi ---> Peugeot 107 je o 50 kg tazsi2. "Kolínská trojčata se projevují oproti škodovce živěji" ---> "dokáže být také docela svižné. Tohle je vlastnost, která konkurentům tak trochu schází."
Autor se diví, proč spousta úsporných opatření u Citigo vyvolává údiv a znechucení lidí v diskusích. Možná to bude tím, že šetření je až příliš zjevné a cena auta tomu nějak neodpovídá...
Tak to nekupuj, kdo Tě nutí? Cena odpovídá ceně konkurence plus mínus. Když se mi něco nelíbí, vůbec si to ani nečtu, natož abych strácel čas v diskusích...:-/ Ale jsou evidentně lidé, kteří neví co s časem...
Na tvůj příspěvek je nejlepším argumentem tabulka prodeje. Na diskuzích lidi nadávají, ale to auto je u nás prodejní trhák. A o to přece jde.
VW se nedávno chlubil skvělými zisky, nyní chce ty zisky ještě navýšit. Jak jinak to udělat, než chudším autem za vyšší cenu? Když těm lidem stačí vtlouct do hlavy takovýmito články, že je to nejlepší auto pod sluncem, a oni to koupí, tak proč ne?
a tože čo malo byť, test, ? no po pravde povedané nič som sa nedozvedel z toho "testu" jedine že je cool, akurát predražené. Ináč ako reklama celkom podareny článok. Len pre zaujimavosť by ma fakt zaujimali konkrétne predajné čísla, ale to som sa nikde nedozvedel.
To, že vypadá hůř jak Favorit je jasné! A ten nespolehlivej motor bych použil tak na kolečko! 3-[ 3-[ 3-[
A kolik jsi s tímto nespolehlivým motorem najezdil kilometrů, že tak dobře víš o jeho nespolehlivosti, co?
Mám doma tříválec htp 1,2 a to je děs běs! Koupil jsem to nový a pořád nějaký problém! Po 500 km odešel katalyzátor. Zapalovací cívky měním jak ponožky a teď to zase nedrží volnoběch-no,že mám najeto pouze 15000km tak závad nespočet! Proto reakce, že uvedenej motor je dobrej tak na kolečko!
Tento typ škody se opravdu nepovedl známý do něj na opravy těsnění a zadírání pístu přes 40 tisíc a tím to asi nekončí...Já mám Fabku TDI a jsem s ní spokojenej už mi není dvacet abych vyhledával nejkrásnější strom ve kterým skončím a na kvalitu cest dostačující..
Zas nesmíš tolik přehrávat,neuvěřitelné co anomimita unese
Mám doma tříválec htp 1,2 a jde to! Koupil jsem to nový a skoro žádnej problém! Až na 2-3 problémy se startérem a trochu natrženou hadičkou v pohodě. Na to, že má najeto 105000km tak bez závad! Proto je tvoje reakce bezpředmětná!
Mám doma také HTP 47kW, najeto 91 310 km a kromě spotřebních věcí (náplně, svíčky, destičky, filtry) jsem neměnil vůbec nic. Já s tímto motorem (alespoň zatím) nemám nejmenší problém..
Naozaj dobre motory sa uz robia malokde (rozumej mix jednoduchosti, spolahlivosti a vykonu, poslednym takymto motorom u VW bola legendarna 1.6 8v). Dat to do tohoto auta, pani :-)Kazdopadne 100.000 by mal nabehat. Potom to uz je nezaujmave, staci ked skonci zaruka.
1.6 8v se přece pořád vyrábí.
Okno u spolujezdce stahuji velmi často. Když jedu v autě sám a nemám náladu na klimu tak oknem u spolujezdce větrám. Tlačítko ovládání okna u spolujezdce by mě velmi chybělo.
sedi vec, chcel som napisat to iste. Inak tomu auticku celkom fandim, chce to pockat si na facelift (cena, dotiahnut par dizajnovych drobnosti, technicka vyzretost) a nevidim problem. Po dalsom prispevku do rodiny o nom porozmyslam, mne sa to ako racilojalna volba pozdava.
pripadne na komunikaciu pri druhej strane auta nie je nic otravnejsie ako sa odpasat a zacat sa natahovat cez cele auto aby si mohol prehovorit ... zbytocne vrasky
Já si to šel minulý týden osobně vyzkoušet. Odpásávat se nemusíš, pokud tedy nejsi extrémně malý, v pohodě tam dosáhneš, stačí mírný úkon a natáhnout ruku. Pořád je to totiž malé auto a ne široká limuzína.
To musí být velmi bezpečné, když se za jízdy natahuji někde k druhým dveřím, abych si otevřel okno spolujezdce. To už tam můžu mít rovnou kliku, protože tohle je z mého pohledu hlavní přínos elektricky ovládaných oken.
Problem je, ze z predu to vyzera ako daky vyplod z indie, keby toto auto vidim z predu so znakom TATA vobec nie som prekvapeny... des a gyc sorryVW vyzera ovela lepsie
jojo.... v minulosti bylo na posmech daewoo matiz.... ted mame jeho reinkarnaci....
Na těchto okýnkách je vidět, jak národy tloustnou a leniví :-D Spíš by ještě prospělo přidat šlapadla ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.