Test: Škoda Citigo 1.0 MPI – nový favorit

72 komentářů

Danny97
23. ledna • 18:29

Jsem slepý, nebo tam je opravdu napsáno "Citigo má motor od Toyoty" ?? Tak takhle jsem se ještě dlouho nepobavil :D Škodovka a VW dělali na tomhle motoru a nějaký dement to prohlásí za Toyotu... Fakt, ten co ten článek psal, je naprostý idiot, takovouhle blbost nemůže říci ani pětileté dítě..

Fanda
1. května • 8:04

Proč se to auto tak dobře prodává?

Pepa
22. dubna • 21:38

Citigo, které jsem viděl, nemělo ošetřené podběhy (holý plech) - jestli takto vypadá celý podvozek, tak za rok můžete jet rovnou do šrotu!!! Za ty prachy je to tedy děsivě předražená a ošulená pixla!

Ivan
19. dubna • 13:55

ked za onoho času bola výrobná cena VW POLO cca 70 000 SK tak ani Citigo,UP etc nebude ovela vyššia!!B-]

mcr
9. dubna • 23:42

Citigo je hezké, ale po jeho vyzkoušení musím říct že má tolik chyb, že bych ho fakt nekoupil.
Potřebuju auto čistě do města. Na to je ale Citigo zbytečně dlouhé. Momentálně mám Fiat Seicento, který je o 40 cm kratší a taky o trochu užší, vejde se tedy do menších mezer. Výkon motoru zhruba stejný, spotřeba taky. Ovládání elektrických oken je na středovém panelu - nemusím se natahovat jako žížala když si potřebuji otevřít okno spolujezdce. Tohle okno otevírám dost často - zapnutí klimy znamená citelně zvýšenou spotřebu, když se otevře okno spolujezdce, nefouká vzduch přímo na mě a auto se dobře vychladí. Taky často odklápím sedadlo řidiče, když házím něco na zadní sedadla. Nedovedu si představit, že bych pokaždé musel sedadlo znovu seřizovat, z toho by mě brzo j*blo. 5 dveří nepotřebuji a nechci. Bezpečnost neřeším, stejně jezdím po městě pomalu. Zjistil jsem, že Citigo má taky o dost větší poloměr otáčení než Fiat a to je pro mě hodně důležitý parametr kvůli obratnosti a parkování. Taky si dost potrpím na kvalitu sedaček. Neříkám, že se v Citigo nedá sedět, ale v sedačkách Sporting se mi sedí podstatně příjemněji. Taky výhled ven z auta není tak dobrý, ale to je asi daň za větší bezpečnost.
Takže náhradu za staré Seicento musím hledat dál. Už mám najeto přes 250 tisíc a doufám, že než se začne auto nejak zásadně sypat objeví se na trhu něco, co mi Fiata plně nahradí...

ROMULUS
6. dubna • 19:05

Poslední jakž-takž dezingově vydařená škodovka byla Fabia Combi 1.generace a Octavie 2. generace. Od te doby vyráběji kočkopsy nebo-li slepence, pravděpodobně co přijali noveho dezingera. Citigo tomu dalo ranu z milosti, celý TATA, nejspiš pro indický trh. Je mi smutno, a škodovkou už nejezdim.

JefyK
27. září • 17:14

BLBOST, fabia byla hnusnej paskvil, octacky sou hezký a jediný co se mi nelíbí je novej superb...

xxl
1. dubna • 8:55

Jsme v Čechách, tak by si měl autor ty svý připitomělý anglický nadpisy nechat. Už to není 20 let po "prodaný" revoluci moderní. Mluv česky.

ali
25. března • 22:17

Toto není test. To je jedna velká omluva.Omlouváme, že v interiéru kouká plech.Omlouváme, že nefunguje spojení s navigací. Omlouváme, že je design indického charakteru....Omlouváme, že...Proč má Autorevue zapotřebí tolik vysvětlovat a omlouvat nedostatky malé nedotažené "škodovky"? Nevšiml jsem si, že by měla tolik polehčujících okolností pro ostatní modely ostatních výrobců.Jinak test se zjevně nekonal.

ali
25. března • 22:17

Toto není test. To je jedna velká omluva.Omlouváme, že v interiéru kouká plech.Omlouváme, že nefunguje spojení s navigací. Omlouváme, že je design indického charakteru....Omlouváme, že...Proč má Autorevue zapotřebí tolik vysvětlovat a omlouvat nedostatky malé nedotažené "škodovky"? Nevšiml jsem si, že by měla tolik polehčujících okolností pro ostatní modely ostatních výrobců.Jinak test se zjevně nekonal.

Skooda
25. března • 19:17

Když škodovku, tak to jedině Superb, když je za dobrou cenu... http://goo.gl/psyaB...

Fero
26. března • 19:43

Superb ???? :-))))) škoda peněz !!

zdenék
28. března • 22:00

A tu hloupost tvrdíš proč? Jaké máš zkušenosti se Superbem? Žádné, samozřejmě.

Alexander Doktor
24. března • 11:42

OK, pochopili jsme, že autorovi článku se auto líbí, ale to je na test v Autorevue trochu málo, ne? Jinak argumenty typu "já něco nepoužívám, takže to není potřeba" jsou opravdu skoro až hloupoučké. Co mi třeba v článku chybí je otestování skutečné spotřeby, což je podle mne u auta tohohle typu celkem zásadní věc. Nicméně jinak souhlasím s tím, že jako nákupní košík je to rozhodně nadstandard :D viz. moje dojmy z testování na http://www.internet-magazin.cz/2012/02/14/skoda-citigo-j... ...

iqlogic
23. března • 22:59

Test? No tak to ste padli pekne hlboko ... testovali ste vôbec niečo? Ja nevidím v tom článku žiadny prínos z Vašej strany len nejaké údaje, ktorými sa pýši výrobca ... spamätajte sa už ...

jiri
23. března • 18:47

hi hi má to japonský motor kde je koncernovej to je prča japonec na konec a ted škodovkáři začnou zářit nad úžasným motorem než jim dojde že je to z dílny japonců

Toper
23. března • 19:43

To auto má německý motor. Jestli narážíš na proměnné časování ventilů, tak i to si první patentovali němci.

jiří  rameš (radar.jerrry)
23. března • 20:06

a co se týká vvti nevím sice kdo si to první patentoval ale první to měl v autech na autosalonu v roce 85 honda a narvala to do nsx ke konci 80 let jako masovku. Kde byly titanové ojnice.

Toper
23. března • 20:30

1980 Alfa Romeo Spider 2.0 L.
US Patent 4,231,330

jiří  rameš (radar.jerrry)
23. března • 20:04

Škoda Citigo je k dispozici v kombinaci s litrovým tříválcem naladěným na 60 k nebo 75 koní. Nás se týká ta druhá hodnota. Zážehový motůrek nabídne kromě zmíněného výkonu také 95 Nm dostupných v rozmezí od 3000 do 4300 ot./min. Tyto schopnosti mu stačí k tomu, aby stovku zvládl za 13,2 s a maximálně auto rozjel na poměry dané kategorie na velmi slušných 171 km/h. I tak si ale myslím, že litrová jednotka pocházející z dílny Toyoty, je lepší a hned vám řeknu proč.

zdenék
24. března • 16:07

Nestačí jen číst, je nutné napsané i správně pochopit, i když uznávám, že někomu to může dělat značné problémy. Tou "litrovou jednotkou, pocházející z dílny Toyoty" má na mysli motory v "trojčatech", nikoliv v Citigu! Stačí si pozorněji přečíst celý článek, týkající se motorů.

jiří  rameš (radar.jerrry)
23. března • 20:03

tak si to ještě jednou přečti ta litrovka je od toyoty

Daihatsu
24. března • 9:28

Toyota použila motor Daihatsu,pro vaši informaci je to motor všech tří kolíňat.....to je sranda,že??? B-]

Toper
23. března • 20:30

Litrovka ve 107, C1 a Aygu ano.Citigo je vlastní motor od VW.

Martin
23. března • 13:59

Tlacitko na stahovani okna spolujezdce od ridice je hodne dulezity, kdyz treba potrebuju mluvit s nekym, kdo je prave za timto okynkem, tak co? Budu se jak blbec natahovat, abych otevrel dvere??? Nechau, co je tohle za rozhodnuti ze strany Skody, na tomhle se fakt neusetri! Chtel bych videt toho idiota, kterej o tomhle rozhodl.

Toper
23. března • 15:33

Není to tak dávno, co u nás všechny auta měla na oknech kličky. A lidi se fakt museli natahovat. A žeby to někdonepřežil? :-D
I teď jezdí mraky aut s mechanickým stahováním oken.

Toper
23. března • 15:33

Není to tak dávno, co u nás všechny auta měla na oknech kličky. A lidi se fakt museli natahovat. A žeby to někdonepřežil? :-D
I teď jezdí mraky aut s mechanickým stahováním oken.

kamil
23. března • 11:48

Nechapu, jak muze nekdo vice nez 40 let po zavedeni soustavy SI udavat vykon v takovych obskurnich jednotkach jako jsou kone .....

mcr
9. dubna • 23:14

Koně jsou větší číslo než kW, pro marketingové účely je tudíž tato zastaralá jednotka vhodnější... Buďme rádi, že výrobci aut nevymysleli pro měření něco jako P.M.P.O. výkon výrobců audiotechniky. Díky tomu každé malé chrastítko rádio má na sobě ohromnou nálepku 1500 W P.M.P.O. Že to číslo neříká vůbec nic je jedno, stačí že dobře vypadá...

ziki
23. března • 11:33

Škoda Citigo nemusí být špatné auto na ježdění do práce a popojíždění po městě. Ale když se podívám na poměr cena/výkon (výkonem není myšlen jen výkon motoru, ale i výbava, pohodlí atd.), tak mě napadá trochu obrácené přísloví "za hodně peněz málo muziky". Kdyby nebyl volant povinná součást auta, tak věřím, že by byl u Škodovky za příplatek.

AL
23. března • 11:15

Super auto ale cena mimo mísu.Při ceně pod 149.900 by to byla pecka a cena by odpovídala..

Phoenix
22. března • 8:53

Mě osobně odhalený kov v interiéru nikdy nevadil. Naopak, pokud má člověk dobrou barvu auta, příjemně to ten interiér oživí. Jasně, ve spoustě lidech to vyvolává vzpomínky na doby minulé, kdy to měla všechna auta...

ronin1975
21. března • 21:27

a bol by velky problem tam dat 1,2 TSI? To jedine mi na tom aute chyba, proste poriadna motorizacia. Je mozne ze aj 1.0 vie pri hmotnosti 850 kg s autickom zacvicit ale jednoducho mi chyba motor ktory by ma proste zobral prec ak je to potrebne. Tieto mlynceky okolo 75 koni su o nicom a je dobre poskytnut zakaznikom aj alternativu. Tym duplom ze je to druhe auto v rodine a majitelia mozu byt zvyknuti aj na silnejsie auta.

Smooky
23. března • 11:02

VW Up! bude vo verzii GT a to bude mat cez 100 koni a to uz zacvici... :)

Stano
21. března • 20:56

3 dverova je o nicom. 5 dverova dava vacsi zmysel.
Tu je test 5 dverovej verzie http://www.autotv.sk/skoda/skoda-citigo-5d-10-... ...

anonym
20. března • 17:01

Aygo a maximálka 157km/h? Papírově možná, ale zkoušel jste to někdy? Tachometr na to ale bohužel nestačí, je třeba použít GPS...
A k tomu srovnávání - stálo by za to zmínit, že Aygo tu bylo cca o 5 let dříve než Citigo.

Adrian77
24. března • 23:11

Ano, Citroen C1 180 km/h při použití GPS. Ručka tachometru už šla za číslice. Jo a bylo to na rovině v Itálii a s plným autem (4 lidi + náklad na dovolenou) :-)

majkicz
23. března • 13:33

Just FYI, Kolinska trojcata jsou zde s nami jiz od roku 2005.
Tenhle clanek neni test ale reklama plna nesrovnalosti.
No a srovnavaci test Citigo a Ayga? Srovnavat auta, ktera po technicke strance od sebe deli 7 let? Ulet...:-/

Antiautomat
21. března • 10:57

Udaje o maximalke su dost divna zalezitost. Tak trebars moja felda 1.6 s prehladom prekonavala realnych 180 aj ked v technickych udajoch mala 170 (ak sa dobre pamatam). To zase sucasna kokta 20v atmo sa na realnu maximalku nedohrabe, moze za to mozno zdvihnuty podvozok a tym aj horsia aerodynamika. Ono je to individualne pre kazdu karu, trebars nevidel som ani jednu koktu 1.6 (75kW) ktora by sla realnych papierovych 191 a to som sedel asi v piatich alebo siestich. Takisto si neviem predstavit 180 na tachometri citygo (dajme tomu realnych 170), na to jeden liter objemu asi stacit nebude, tolko chodil moj bandit a ten mal pomer vykonu a hmotnosti uplne inde. Akym sposobom sa meraju maximalky mi zostava tym padom zahadou.

23. března • 12:50

Jaký poměr výkonu a hmotnosti? Copak hmotnost má na maximální rychlost nějak zásadní vliv?

Antiautomat
26. března • 20:28

Zaujimava namietka a mas na mysli ciste technicku stranku veci. V tomto je to v poriadku, hmotnost samotna s tym vela nespravi. Ale prosim ber do uvahy ze som vzal POMER hmotnosti a vykonu a nielej hmotnost samotnu :-)Skratka, vymenme motor mojho neboheho bandita (600) s tymto a naopak. Tam uz asi bude vysledok jasny, ze. Takze este raz, nie hmotnost samotna ale pomer hmotnosti a vykonu bol predmetom toho (aj ked uznavam nie celkom dokonaleho) prirovnania.

27. března • 8:23

Poměr výkonu a hmotnosti nemá na maximální rychlost zásadní vliv, samozřejmě po rovině.
Ten má vliv na zrychlení. Na maximální rychlost má zásadní vliv koeficient odporu vzduchu, velikost čelní plochy a zpřevodování.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
15. dubna • 10:24

takze vlastne susedova okta 1.4 ide bez problemov vyse ´dve kila´ presne ako moja kokta jedna-osem :-D:-D:-D

16. dubna • 8:59

No vůbec jsi to nepochopil a asi ani nepochopíš. Ta sousedova Okta s motorem 1.4 pojede max třeba 170 km/h při hmotnosti 1200 kg, když ji naloží na 1500 kg, tak pojede PO ROVINĚ max třeba 165 km/h, to je zanedbatelný rozdíl daný pouze větším valivým odporem pneumatik a možná vyšším třením v ložiscích. To samé bude i u tvé 1.8, 200 km/hod prázdný a 195 km/h naložený (přibližně). Přitom poměr výkonu a hmotnosti bude mnohem vyšíí než rozdíl v maximální rychlosti. Doporučuji vyzkoušet na dálnici v NDR.

16. dubna • 8:50

Takže sousedova Okta s 80 PS jede max. 100 km/h a tvoje se 160 PS jede max 200 km/h?

ja
20. března • 14:07

Videl jsem nekolikrat skutecne namerene hmotnosti automobilu a vyrobci udavane hodnoty vedle toho vypadaly jako vytvorene generatorem nahodnych cisel... Nechcete nekdy nejake auto take zvazit, zvlaste kdyz se na ty hodnoty odvolavate v testu?

legnaw
20. března • 12:08

a to ryze české jméno...."tziťigo" :-D

Ernie
20. března • 12:11

nee, to je Cigaro B-]

lethal924
28. března • 8:18

Ne, je to shitty-go

Ernest
20. března • 11:55

Nezrovnalosti:
1. Peugeot 107 je o 29 kg lahsi ---> Peugeot 107 je o 50 kg tazsi
2. "Kolínská trojčata se projevují oproti škodovce živěji" ---> "dokáže být také docela svižné. Tohle je vlastnost, která konkurentům tak trochu schází."

mpolan
20. března • 9:29

Autor se diví, proč spousta úsporných opatření u Citigo vyvolává údiv a znechucení lidí v diskusích. Možná to bude tím, že šetření je až příliš zjevné a cena auta tomu nějak neodpovídá...

Adrian77
24. března • 23:06

Tak to nekupuj, kdo Tě nutí? Cena odpovídá ceně konkurence plus mínus. Když se mi něco nelíbí, vůbec si to ani nečtu, natož abych strácel čas v diskusích...:-/ Ale jsou evidentně lidé, kteří neví co s časem...

Toper
23. března • 15:28

Na tvůj příspěvek je nejlepším argumentem tabulka prodeje.
Na diskuzích lidi nadávají, ale to auto je u nás prodejní trhák. A o to přece jde.

Mike
22. března • 16:31

VW se nedávno chlubil skvělými zisky, nyní chce ty zisky ještě navýšit. Jak jinak to udělat, než chudším autem za vyšší cenu? Když těm lidem stačí vtlouct do hlavy takovýmito články, že je to nejlepší auto pod sluncem, a oni to koupí, tak proč ne?

thybor
20. března • 0:02

a tože čo malo byť, test, ? no po pravde povedané nič som sa nedozvedel z toho "testu" jedine že je cool, akurát predražené. Ináč ako reklama celkom podareny článok. Len pre zaujimavosť by ma fakt zaujimali konkrétne predajné čísla, ale to som sa nikde nedozvedel.

Jeník
19. března • 18:58

To, že vypadá hůř jak Favorit je jasné! A ten nespolehlivej motor bych použil tak na kolečko! 3-[ 3-[ 3-[

Adrian77
24. března • 23:00

A kolik jsi s tímto nespolehlivým motorem najezdil kilometrů, že tak dobře víš o jeho nespolehlivosti, co?

Jeník
25. března • 20:30

Mám doma tříválec htp 1,2 a to je děs běs! Koupil jsem to nový a pořád nějaký problém! Po 500 km odešel katalyzátor. Zapalovací cívky měním jak ponožky a teď to zase nedrží volnoběch-no,že mám najeto pouze 15000km tak závad nespočet! Proto reakce, že uvedenej motor je dobrej tak na kolečko!

Milan
15. června • 22:17

Tento typ škody se opravdu nepovedl známý do něj na opravy těsnění a zadírání pístu přes 40 tisíc a tím to asi nekončí...Já mám Fabku TDI a jsem s ní spokojenej už mi není dvacet abych vyhledával nejkrásnější strom ve kterým skončím a na kvalitu cest dostačující..

Fanda
6. listopadu • 19:43

Zas nesmíš tolik přehrávat,neuvěřitelné co anomimita unese

Sad
26. března • 13:43

Mám doma tříválec htp 1,2 a jde to! Koupil jsem to nový a skoro žádnej problém! Až na 2-3 problémy se startérem a trochu natrženou hadičkou v pohodě. Na to, že má najeto 105000km tak bez závad! Proto je tvoje reakce bezpředmětná!

Danny97
23. ledna • 18:38

Mám doma také HTP 47kW, najeto 91 310 km a kromě spotřebních věcí (náplně, svíčky, destičky, filtry) jsem neměnil vůbec nic. Já s tímto motorem (alespoň zatím) nemám nejmenší problém..

Antiautomat
20. března • 15:36

Naozaj dobre motory sa uz robia malokde (rozumej mix jednoduchosti, spolahlivosti a vykonu, poslednym takymto motorom u VW bola legendarna 1.6 8v). Dat to do tohoto auta, pani :-)Kazdopadne 100.000 by mal nabehat. Potom to uz je nezaujmave, staci ked skonci zaruka.

23. března • 12:47

1.6 8v se přece pořád vyrábí.

Paja
19. března • 16:17

Okno u spolujezdce stahuji velmi často. Když jedu v autě sám a nemám náladu na klimu tak oknem u spolujezdce větrám. Tlačítko ovládání okna u spolujezdce by mě velmi chybělo.

Antiautomat
19. března • 17:55

sedi vec, chcel som napisat to iste. Inak tomu auticku celkom fandim, chce to pockat si na facelift (cena, dotiahnut par dizajnovych drobnosti, technicka vyzretost) a nevidim problem. Po dalsom prispevku do rodiny o nom porozmyslam, mne sa to ako racilojalna volba pozdava.

lamal_SK
19. března • 16:28

pripadne na komunikaciu pri druhej strane auta nie je nic otravnejsie ako sa odpasat a zacat sa natahovat cez cele auto aby si mohol prehovorit ... zbytocne vrasky

Toper
23. března • 15:25

Já si to šel minulý týden osobně vyzkoušet. Odpásávat se nemusíš, pokud tedy nejsi extrémně malý, v pohodě tam dosáhneš, stačí mírný úkon a natáhnout ruku. Pořád je to totiž malé auto a ne široká limuzína.

brk
1. dubna • 22:07

To musí být velmi bezpečné, když se za jízdy natahuji někde k druhým dveřím, abych si otevřel okno spolujezdce. To už tam můžu mít rovnou kliku, protože tohle je z mého pohledu hlavní přínos elektricky ovládaných oken.

lamal_SK
19. března • 15:19

Problem je, ze z predu to vyzera ako daky vyplod z indie, keby toto auto vidim z predu so znakom TATA vobec nie som prekvapeny... des a gyc sorryVW vyzera ovela lepsie

legnaw
20. března • 12:10

jojo.... v minulosti bylo na posmech daewoo matiz.... ted mame jeho reinkarnaci....

Pavll
19. března • 20:05

Na těchto okýnkách je vidět, jak národy tloustnou a leniví :-D Spíš by ještě prospělo přidat šlapadla ;-)

Doporučujeme

Články odjinud