Test: Škoda Citigo 1.0 MPI – nový favorit

Škoda způsobila uvedením modelu Citigo na trh hotový poprask. Nejen, že se během měsíce dostala na špičku prodejů mezi těmi nejmenšími automobily, ale také přitáhla pozornost k tomuto segmentu a tím trochu paradoxně pomohla i svým konkurentům. Opravdu je tohle auto tak dobré?
Seznam kapitol
  1. Why not?, Mikro-MPV
  2. Simply na sto procent, Výbava hodně bohatá, Tři válce ke štěstí
  3. MQB je znát, Cena
  4. Fotogalerie

Škoda se už před delší dobou vytasila s prohlášením, že se v budoucnu budou její modely prodávat jako rohlíky na krámě, že celosvětové prodeje mají být podstatně vyšší a vůbec že nás čeká jedna velká mladoboleslavsko-německá ofenzíva. S tím samozřejmě souvisí příchod nových modelů, přičemž prvním a z pohledu prodejů asi tím nejdůležitějším se stalo malé Citigo.

V ČR téměř posvátná značka Škoda tak vstoupila do nového segmentu. Na českém trhu platí pro většinu kategorií fakt, že v segmentu, kde má mladoboleslavská automobilka svůj model, tam je nejprodávanější a tento trend se potvrdil také v případě modelu Citigo. Netrvalo dlouho, a malá novinka vystřelila na vrchol prodejů. Je to velice zajímavé, protože se ještě ani neprodávala v pětidveřovém provedení a za hubičku, alespoň oproti třeba trojčatům z Kolína, rozhodně také nebyla, i když „ceny od“ slibovaly něco jiného.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citigo je jednoduché auto a tomu samozřejmě odpovídá také design. Někteří jej hodnotí jako nepovedený, já v něm problém nevidím.

Why not?

Citigo je dlouhé něco málo přes 3,5 metru, široké 1641 mm a vysoké 1478 mm. Pohotovostní hmotnost činí 854 kg. Ve srovnání například s Peugeotem 107 je po všech stránkách větší (3430 mm, 1630 mm, 1470 mm), přitom Peugeot váží pouze o 29 kilogramů méně. Rozdíl není velký, což naznačuje, v čem bude mezi poměrně letitými trojčaty a Citigem hlavní odlišnost. Citigo je modernější.

Než se ale pustíme dále, dovolil bych si přeci jen trochu okomentovat design. I když se mnou mnozí nesouhlasí, mě se prostě Citigo líbí, respektive nevidím v jeho vzhledu žádný problém. Je to jednoduše tvarované auto, na které designéři nasadili tvář Škodovky. Ano, Seat mi přijde z celé trojice nejpovedenější, ale ani Citigo nevypadá špatně. Nakonec jsem se o tom přesvědčoval v jednom kuse během testu. Jasně zelený testovací exemplář poutal pozornost jako nějaký ostrý hot-hatch. Abych to shrnul, na téma designu říkám: proč ne?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citigo poutalo během testu velkou pozornost. Najít klidné místo na focení nebylo vůbec jednoduché.

Mikro-MPV

Během testování Škody Citigo jsem měl možnost krátce usednout za volant Toyoty Aygo. Klasický srovnávací test už připravujeme, ale přeci jen mě zajímalo přímé srovnání, protože se mi Aygo, které přednedávnem prodělalo facelift a dostalo mimo jiné „very cool“ oranžová zrcátka, prostě a jednoduše líbí. Nechtěl jsem připustit, že by Citigo mohlo lepší, jenže ono tomu přesně tak je.

Toyota Aygo po faceliftu: kolínské trojče v novém

Toyota Aygo po faceliftu: kolínské trojče v novém

Škoda Citigo je vnějšími rozměry o něco větší, interiér ale dělá dojem, že je větší asi tak zhruba o třídu. Už od pohledu je jasné, že Citigo nabídne více co do prostoru i do zpracování a vůbec celkově působí jednoznačně moderněji. Tím spíš, když se vám dostane do ruky vrcholná výbava Elegance se světlým interiérem a chromovými doplňky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
I když to bude znít divně, Citigo je prostorné auto. Alespoň oproti svým nejbližším konkurentům.

Jak už jsem zmínil, co do prostoru nemůžete mít žádné námitky. Interiér působí vzdušně a všichni kolem sebe mají relativně hodně místo. A ano, když píšu všichni, tak tím opravdu myslím i cestující na zadních sedadlech. Nebýt poněkud komplikovaného nastupování přes přední sedačky (sedadlo řidiče bez paměti polohy), není k tomuto tématu co dodat. Samozřejmě nečekejte prostor Superbu, ale na svou kategorii nabízí Citigo až překvapivě hodně.

Škodovka se tradičně chlubí spoustou litrů v zavazadelníku, kterým se v daných kategoriích řadí mezi absolutní špičku. Citigo tradici drží. V základu zvládne 251 l, maximálně pak 951 l. Opět jde o špičková čísla. Svou stavbou a vůbec koncepcí využití vnitřního prostoru mi Citigo nejvíce připomíná zmenšené MPV, což je pro něj myslím hodně velká pochvala. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Why not?, Mikro-MPV
  2. Simply na sto procent, Výbava hodně bohatá, Tři válce ke štěstí
  3. MQB je znát, Cena
  4. Fotogalerie

bazar

Skoda Citigo 1
Rok výroby: 2015
Stav: 13 750 km
Cena: 176 000 Kč
Skoda Citigo 1
Rok výroby: 2014
Stav: 10 858 km
Cena: 180 000 Kč
Skoda Citigo 1
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 246 000 Kč
Skoda Citigo 1
Rok výroby: 2015
Stav: 8 251 km
Cena: 240 000 Kč
Skoda Citigo 1
Rok výroby: 2012
Stav: 51 205 km
Cena: 127 000 Kč
Skoda Citigo 1
Rok výroby: 2012
Stav: 70 256 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků