Test Seatu Leon: s výbavou Emoción lze ušetřit až 50 tisíc

Zejména v této části roku nabízí spousta automobilek své modely za zvýhodněných podmínek. Většinou se jedná o snížení ceny či rozšíření výbavy. V redakci jsme měli možnost podívat se na zoubek Seatu Leon s motorem 1.6 16V, který se za podobných podmínek nabízí.
Test Seatu Leon: s výbavou Emoción lze ušetřit až 50 tisíc
Seznam kapitol
  1. Výbava, motor, jízdní vlastnosti
  2. Verdikt, technické údaje, ceníky

Tak jako se každé léto lidé vydávají na dovolenou a vezou si s sebou nespočet věcí, tak i k automobilům patří různá výbava, která se u nich nabízí. Ať už se jedná o sériové nebo nadstandardní prvky. Poslední dobou se automobilky stále více předhánějí, která z nich nabídne samozřejmě co nejvíce za co nejméně. Z toho plyne, že to, za co jste dříve museli platit a vydávat ze svých peněženek i desítky tisíc korun, už dnes dostanete v základní výbavě anebo třeba v takzvaném „balíku výbavy“.

Ten se většinou skládá z několika položek, za které zaplatíme dohromady daleko méně, než kdybychom je kupovali po jednom. Stále častěji se proto objevují i limitované série vozů, které lze koupit třeba i za stejnou cenu, avšak s daleko bohatší výbavou. A přitom se nejedná o nový ročníkový model ani o nový automobil.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon je svým vzhledem nejblíže Toledu, ale je kratší a působí sportovněji.

Letos se na takovéto limitované série zaměřila - mimo jiných - i automobilka Seat, která se tímto rozhodla ještě více přitáhnout zákazníky ke svým modelům. Většinou tyto automobily dostanou ke svým jménům i náležitý přívlastek, aby se tak snadno odlišily od sériových vozů. Pokud se jedná o automobilku Seat, vsadila především na emoce (nejen svých zákazníků) a podle toho také pojmenovala svůj model.

Jedná se o Seat Leon Emoción. Ten nabízí za stejnou cenu výbavu v hodnotě 50 000 Kč navíc. Najdete v ní například litá kola ve sportovním designu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, čtveřici airbagů a manuální klimatizaci. Tedy vše, co potřebujete k bezstarostné jízdě a k pohodlí. K tomu si lze vybrat i z několika motorů, které jsou dobře známy i z koncernových automobilů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dynamika a temperament z něj čiší zejména při pohledu na zadní partie.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Řidiče, jež znají zpracování vozů koncernu VW, interiér v ničem nepřekvapí.
Ve výbavě Emoción jsou i 15palcová litá kola.

Mezi ty nejzajímavější bude patřit vznětový agregát 1.9 TDI o výkonu 81 kW/110 k a benzínový motor 1,6 16V s podobným výkonem 77 kW/105 k, který jsme měli k dispozici my. Na automobil dlouhý 4184 mm a vážící 1150 kg je to tak akorát.

I když se to někomu nemusí zdát dost, věřte tomu, že i plně naložený vůz dokáže tento motor svižně rozhýbat. Slušný zátah od 3000 ot/min, který jakoby vůbec neslábl. Problémy mu nečiní ani strmá stoupání a rychlostní limity až okolo 190 km/h na dálničních úsecích.

Za všech podmínek si Leon zachovává jasně čitelné jízdní vlastnosti a je velmi dobře ovladatelný. K tomu napomáhá lehké řízení s posilovačem a kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech doplněné o ABS. Ty jsou velmi účinné i po delší jízdě a neztrácejí sílu ani po intenzivním brždění z táhlých kopců.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Motor 1.6 16V má slušný zátah a jeho výkon 77 kW/105 koní vás
vyveze až k rychlosti 190 km/h. --- Zavazadlový prostor nabízí
standardně 360 litrů, po sklopení zadních sedadel až 656 l.

K pohodlnému cestování přispívá i řazení pětistupňové manuální převodovky, které není nijak namáhavé a složité. Odhlučnění motoru je na takové úrovni, aby neobtěžovalo posádku, ale zase na takové, abyste motor slyšeli a věděli o něm. Pohodlná sedadla, z nichž ta zadní jsou dělena v poměru 1/3, nabízí dostatek prostoru a vpředu také velmi dobré boční vedení. Sedadlo řidiče nepostrádá ani výškové nastavení, chybí však dostatečná podpora páteře, což by vyřešila nastavitelná bederní opěrka.

Správné místo za volantem si však najde snad každý. A to nejen díky nastavitelnému sedadlu, ale také volantu, který se pohybuje ve čtyřech osách. V přední části vozu najdeme i dostatek odkládacích prostor, které naopak chybí v zadní části automobilu. Zde nenajdeme ani osvětlení vozu a spokojit se musíme i s tím, že si zde není kam odložit nádobku s nápojem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pohodlná sedadla nabízí posádce dostatek prostoru.
Přední se můžou pochlubit dobrým bočním vedením,
zadní jsou dělena v poměru 1/3.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výbava, motor, jízdní vlastnosti
  2. Verdikt, technické údaje, ceníky
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků