Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia pro_cee’d GT Plus

Postavili jsme dosud nejtroufalejší model korejské automobilky proti nové generaci „španělského Golfu“. S krkolomným názvem se musíte smířit u obou, ale který z nich nabídne lepší svezení na našich oblíbených silnicích?

Opravdu jsou auta čím dál tím nudnější? Stýskáme si nad tím, že snižování emisí a spotřeby zabíjí v autech jiskru. Že ve snaze o kultivovanost ztrácejí charakter. Že v zájmu bezpečnosti okrádají řidiče o prožitek souznění mezi člověkem a strojem. Zapomínáme přitom, že tahle mince má i svoji nablýskanější stranu.

Nikdo, koho baví řídit, nemůže nechat stranou fakt, že tahle nudná, bezpečná a úsporná moderní auta jsou stále rychlejší a schopnější. Vezměte si účastníky našeho dnešního srovnání. Kia pro_cee’d GT 1.6 T-GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR.

Ani jeden není hot hatch.

Jsou to rychlé hatchbacky na půli cesty, představitelé žánru, kterému v anglických automobilových časopisech říkají „warm hatch“. Maličko peprnější než konfekce, ale do opravdu horkého zboží mají daleko. A přesto. Před deseti lety, kdy jsem s psaním o autech začínal, by se bez problémů mohly postavit ostrým hatchbackům té doby. A většinu z nich na silnici bez problémů porazit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seatu nelze upřít střízlivý sportovní švih, ale vedle křiklavého cee’du jakoby se ztrácel.

Modely Kia pro_cee’d GT 1.6 T-GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR jsme do srovnávacího testu vybrali, protože představují nesamozřejmou volbu. Důležitou složkou radosti z vlastnictví rychlého auta je přece i vědomí, že stejné nepotkáte na každém rohu.

Seat Leon FR, postavený na koncernové modulární platformě, vyplňuje prostor mezi slabšími motorizacemi a zatím neexistující, nicméně ohlášenou dvojicí ostrých verzí Cupra/Cupra R. Kia cee’d GT je prvním pokusem korejské značky o sportovně laděný model a svědectvím jejího rostoucího sebevědomí. Předponou „pro–“ automobilka označuje třídveřovou verzi.

Ano, v testu se nám sešly třídveřové varianty obou rivalů. Jsme rádi, protože vypadají lépe na fotografiích a mají o něco tužší karoserie. Měli byste ale vědět, že Seat Leon FR i Kiu Cee’d GT koupíte rovněž v praktičtějším pětidveřovém provedení. Nejde tedy o žádné víkendové hračky, ale o normálně použitelná auta na každý den.

Než vyrazíme na oblíbenou silnici, v další kapitole se podíváme na techniku obou rivalů a jejich nejdůležitější parametry.

Pokračujte na další kapitolu:

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků