Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia pro_cee’d GT Plus

Postavili jsme dosud nejtroufalejší model korejské automobilky proti nové generaci „španělského Golfu“. S krkolomným názvem se musíte smířit u obou, ale který z nich nabídne lepší svezení na našich oblíbených silnicích?

Opravdu jsou auta čím dál tím nudnější? Stýskáme si nad tím, že snižování emisí a spotřeby zabíjí v autech jiskru. Že ve snaze o kultivovanost ztrácejí charakter. Že v zájmu bezpečnosti okrádají řidiče o prožitek souznění mezi člověkem a strojem. Zapomínáme přitom, že tahle mince má i svoji nablýskanější stranu.

Nikdo, koho baví řídit, nemůže nechat stranou fakt, že tahle nudná, bezpečná a úsporná moderní auta jsou stále rychlejší a schopnější. Vezměte si účastníky našeho dnešního srovnání. Kia pro_cee’d GT 1.6 T-GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR.

Ani jeden není hot hatch.

Jsou to rychlé hatchbacky na půli cesty, představitelé žánru, kterému v anglických automobilových časopisech říkají „warm hatch“. Maličko peprnější než konfekce, ale do opravdu horkého zboží mají daleko. A přesto. Před deseti lety, kdy jsem s psaním o autech začínal, by se bez problémů mohly postavit ostrým hatchbackům té doby. A většinu z nich na silnici bez problémů porazit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seatu nelze upřít střízlivý sportovní švih, ale vedle křiklavého cee’du jakoby se ztrácel.

Modely Kia pro_cee’d GT 1.6 T-GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR jsme do srovnávacího testu vybrali, protože představují nesamozřejmou volbu. Důležitou složkou radosti z vlastnictví rychlého auta je přece i vědomí, že stejné nepotkáte na každém rohu.

Seat Leon FR, postavený na koncernové modulární platformě, vyplňuje prostor mezi slabšími motorizacemi a zatím neexistující, nicméně ohlášenou dvojicí ostrých verzí Cupra/Cupra R. Kia cee’d GT je prvním pokusem korejské značky o sportovně laděný model a svědectvím jejího rostoucího sebevědomí. Předponou „pro–“ automobilka označuje třídveřovou verzi.

Ano, v testu se nám sešly třídveřové varianty obou rivalů. Jsme rádi, protože vypadají lépe na fotografiích a mají o něco tužší karoserie. Měli byste ale vědět, že Seat Leon FR i Kiu Cee’d GT koupíte rovněž v praktičtějším pětidveřovém provedení. Nejde tedy o žádné víkendové hračky, ale o normálně použitelná auta na každý den.

Než vyrazíme na oblíbenou silnici, v další kapitole se podíváme na techniku obou rivalů a jejich nejdůležitější parametry.

Pokračujte na další kapitolu:

Předchozí KAPITOLY Následující
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků