Test Seat Leon Cupra: pan Čistá Stopa

61 komentářů

michal
28. června • 16:29

:-)) nemožem cupre nic vytknut ,až na tu pristrojovu dosku ale seat ma v ponuke rozne dekoracne panele a ked je tem aj navigacia tak sa to da prehliadnut. A kto chce sikovne rychle auto tak ma sa na co tesit, samozrejme nie na nase cesty:-P

tommy.cupra
24. dubna • 14:54

musim pochvalit autora za moc pekny clanek, konecne clanek kde cupru vecne nesrovnavaji s gti V. Mel jsem moznost uz s cuprou parkrat jezdit a byl jsem nad miru spokojen. Za tyhle penize se nic lepsiho koupit neda.

nikto
29. dubna • 22:29

Isiel som uz aj s CUPRA aj HONDA CIVIC TYPE-R a za tie peniaze sa teda rozhodne da kupi tlepsi HOT HATCH a to je prave CTR. CUPRA asi bude asi rychlejsia (podla papierov z 0-100 za o 0.2s, co je v normalnej prevadzke zanedbatelny rozdiel), ale CTR je podstatne zabavnejsie, prevodovka prijmenejsia a mal som pocit, ze drahy lepsie. CUPRA je mo
zno trochu lepsie sprevodovana, na 1-ke sa da ist fakt daleko. Tie sedacky su fakt ale v LEONE priserne, kde sa hrabu na super-sportove v CTR. A vybavou CTR tiez podla mna vytazi a este je u nas tusim o 10 000 Sk lacnejsie...

tommy.cupra
1. května • 11:54

je to asi o tom co se komu libi ale me prijde civic opravdu odpornej, nema 5 dveri a levnejsi je ale nema zdaleka takovou vybavu jako leon,verze co ma uz lepsi vybavu stoji u hondy o 60 tis vic. Jinak sedacky v ctr jsou super,ale v leonu jsou taky super. Nic proti type r nemam ale proste tyhle urvany sekacky me vubec nelakaj, pro me je to auto absolutne nepritazlivy. Ale co se nemusi libit me se muze libit nekomu jinemu.

Patax
10. května • 10:58

Hezky Tommy, tak na ně;-)

irongear
30. března • 12:10

auto kraasne, interier strasny (okrem volantu, pedalov a sedadiel), recenzia premaknuta. Len tak dalej. PS: spotreba, ked sa uz tolko hadate. Myslim ze casom by sa dalo dosiahnut to co napisal vyrobca, ale urcite nie tempomat a uz vobec nie stale 90. Skoro urcite to nebude idealna rychlost na spotrebu. Papierove spotreby sa robia na nizsich rychlostnych stupnoch s otackami na hranici tahu a s vyuzitim znalosti krajiny (rychlost z kopca do zakruty, vyhodit ked motor zacina brzdit atd atd). Aj mierne stupanie o 1stupen "poriadne" zvysuje spotrebu.
Ked si k tomu priratam zimnu prevadzku, zimne pneumatiky a surovost motoru, tak nie je o com. Zatial som sa na kazdom ojazdenom aute ktore nemalo nejaku poruchu dostal pekne pod deklarovane minimum na vzdialenosti 100km. (Komarno-Sturovo a spat) Priznavam ze na ziadnom HH som zatial nesiel, ale dufam ze to casom napravim a tentoraz nepojdem na spotrebu :)))))

Jiri
29. března • 14:23

Nevíte někdo, nebude náhodou časem i Cupra R?

nofson
29. března • 8:09

nevim al myslim ze si tohlenc auto muze koupit jen nejakej trouba - ten interier to je silenost

HrdinaJan
29. března • 11:17

Trouba říkáš?? Tak to bys měl být první kdo si ho koupí. :)Podle mě je to nej HH co je k mání za takový koruny: )

Peta
27. března • 20:02

Co to je za blbost ?? # Rozměr kol: 7Jx17
# Rozměr pneumatik: 225/45 R16 Jak je to spravne ??

Ten z HondaClub.cz
27. března • 14:48

Zajímavý text, skoro by mu i jeden věřil, kdyby nevěděl, že byla Cupra tvým favoritem už v době, kdy jsi jí viděl jen na fotkách. ;-)
Zatím jsem s Cuprou neměl tu čest, ale každopádně mě překvapuje to nastavení podvozku, FR byla hodně neklidná na nerovnostech i při změně zatížení v zatáčce. Co se řízení týče, nedivím se, těžko by ho kvůli Cupře zrovna Koncern měnil. Řazení bude klasický VW, takže úporné odpory na neutrálu, ze kterých při rychlém řazení bolí kůstky v zápěstí. Velká škoda té turbodíry, její dobré potlačení bylo právě to, co jsem oceňoval na GTI a ORS. při 240 koních už to asi s jedním turbem nejde.
Docela mě překvapuje tvá pochvala sedadel a volantu. Bohužel pro mé ruce je příjemnější úplně obyčejný základní leoní volant, Cupra i FR ho mají pro mou ruku docela nepříjemně tvarovaný, to zploštění věnce je děsné. A sedadla bez vedení v ramenní oblasti ať si seat vetkne... Navíc, jak píšeš, jsou úzká. 3-[
Ovšem jak se rozepisuješ o silných stránkách podvozku, vsadím se, že tvé preference nejlepšího HH se změní po svezení s CTR. :-D B-] kdy máš termín?

Radek Ondrášík
27. března • 15:08

Určitě je méně zaujatý, než cokoli co vyjde u vás ;-) Každopádně pokud máš nějaké výhrady, sem s nimi ;-);-)A na CTR se těším, atmosféra se vždy hodí

Ten z HondaClub.cz
27. března • 16:21

Myslíš? Jeden příklad za všechny - přečti si svůj test City a náš. ;-) Své výhrady jsem vznesl, více jich v tuto chvíli nejsem schpen dodat, zatím jen vstřebávám tvé dojmy. :-)

Auto1
27. března • 12:35

Oceňuji,že se auto také v hojné míře kritizuje,a to je to,co v testech hledám,pohádky o tom,že to drží jak přibité píšou všichni,tady se dozvím, i další skutečnosti,proto tady chodím,jen tak dál..

Koly
27. března • 9:49

Pekný test, celkom som si počítal. Je tam dosť informácií pre tých, ktorý zvažujú takéto auto naozaj kvôli jazdným vlastnostiam a nie iba papierovému výkonu, a to podaných kompetentým dôveryhodným spôsobom. Pridám sa ale k volaniu ostatných po nameraných hodnotách zrýchlenia a pružnosti, to je niečo čo si pri testoch AR veľmi cením. Predsa len subjektívne hodnotenie je vždy o dôvere k autorovi, kým objektívne čísla sú niečo čo sa dá spochybniť tažšie. Čo sa týka spotreby, myslím, že ideálny je kompromis, udať či sa pri defenzívnej jazde dá dostať k deklarovaným hodnotám a súčasne uviesť reálne čísla pri jazde, ktorá sa od takéhoto auta očakáva.Mám jednu otázku - porovnanie pred časom testovaného Leonu FSI vs. Cupra. Bolo naladenie Sport Up podvozku iné v tom zmysle, že bol FSI pretáčavejší ako Cupra, alebo je snaha o stabilitu zadku a vyváženie na čistú stopu typické pre obe autá?

Radek Ondrášík
27. března • 9:58

Jak jsem uvedl již výše, přesná technika pro měření dynamiky bohužel nešla zajistit, proto není uvedena. Osobně mne to také mrzí a tak jediné co zbývá je srovnání o Octavii RS TFSI, která byla u testu jako "doprovodné vozidlo" pro srovnání.
Co se týká chování podvozku, daná přetáčivost je vlastní spíše Sport Upu, tedy s touto verzi nebyl problém řídit si přetáčivost snadněji. Cupra na to moc nebyla a to měla zimní pneu. Prostě negativní odklony a nastavení je u Cupry děláno tak, aby maximálně držela stopu. Po utržení na silnici letěla spíše bokem ve stylu vozů 4x4, než předkem, či zadkem.Tím ovšem nechcí říci, že není nedotáčivá, ano je a ono to ani jinak nejde, ovšem tato negativní vlastnost je opravdu velmi dobře potlačena.

Koly
27. března • 11:05

Dík za odpoveď , ja chápem, že motor je vpredu a tým je dané celkové rozloženie hmotnosti, išlo mi o onú možnosť udržať si pri správnej rýchlosti trakciu vpredu a zadok už hodiť do šmyku. Ale odpoveď bola jasná, takže myslím, že si rozumieme ;-)Je zaujímavé, že podľa prvých ohlasov na nový Civic Type-R je situácia u Hondy obdobná, kým bežné 5D je možné dostať do pretáčavého šmyku relatívne jednoducho, Type-R má vraj zadok omnoho stabilnejší. Takže ako Seat tak Honda ladia svoje "warm-hatche" vlastne viac do zábavna ako HH (odhliadnuc od faktu, že Civic 5D má tragicky mäkké pružiny, čo u Sport Up asi problém nebude). Človek by očakával, že bežnejšie verzie budú nedotáčavejšie, čo je pre normálneho vodiča bezpečnejšie. Otázka je, ako je to u VW (GT vs. GTI) alebo Opelu (GTC vs. OPC).

Radek Ondrášík
27. března • 11:21

S novým Type-R jsem zatím nejel, ale je od lidí, kteří s nim již jeli, vím, že je to zhruba takové, jak říkáte vy. Tedy velmi velká stabilita v zatáčkách a jakési hračičkovaté vlastnosti jsou pryč.Ono ale záleži jaký styl jízdy preferujete. Pro kolegu Jandu je "nej" hatch BMW 130i, pro mne ne. Mne jeho vlastnosti nejak nelákají a neláká mne ani projíždět zatáčkou v přetáčivosti. Mám rád čistou stopu a v tom mi jdou top modely hot hatchů pěkně k ruce.Každopádně tento fakt je citelný nejen u Cupry, ale také u jiných vozů. Prostě ty opravdu ostré vozy (Megane, OPC, Cupra..) nejsou příliš hračičkovité. Jsou to auta na okruhy, třeba i technické. Na druhou stranu kolega nyní testoval Clio Sport. To je přesně to hračičkovité auto, které se dá krásně posílat kamkoli a kdykoli s maximální ovladatelnosti i při nízké rychlosti.Myslím, že takový Focus ST170 se na trhu jen tak neobjeví...

Lukas
26. března • 17:22

Nebylo by nejake to video kde je slyset zvuk motoru? Docela by me to zajimalo. Snad jsem ho neprehledl. DIky

coxxi
26. března • 22:06

Kdo ma zkusenost s TFSI, dobre vi, ze ta spotreba od vyrobce neni zdaleka vubec nerealna, pri klidne jizde podle rychlostnich limitu 50/90 spotreba pod 8l, zarucuju.;-) Ale vyzaduje to disciplinu a lechtani plynu, ovsem na to staci i jinejs-slabsi motor. Takze ANO lze jezdit napr za 7l na sto, ale je to nuda :)Jinak dobrej clanek, ale bodlo by i amaterske video, klidne tocene na fotak jako nouzovka, zprostredkovat zvuk, pohyb ...

coxxi
26. března • 22:05

Kdo ma zkusenost s TFSI, dobre vi, ze ta spotreba od vyrobce neni zdaleka vubec nerealna, pri klidne jizde podle rychlostnich limitu 50/90 spotreba pod 8l, zarucuju.;-) Ale vyzaduje to disciplinu a lechtani plynu, ovsem na to staci i jinejs-slabsi motor. Takze ANO lze jezdit napr za 7l na sto, ale je to nuda :)

Pětiprdelní opice
28. března • 11:37

zaručuješ? ty si v tom jel?

coxxi
28. března • 21:13

TFSI ? kazdej den ...

klasik
29. března • 10:40

V 240 k tfsi?

alambert
26. března • 17:10

já ten motor chci taky do octavie....sviňskej VW.....

klasik
26. března • 21:44

A preco musis mat za kazdu cenu oktaviu?

alambert
27. března • 12:39

jednak že jsem vlastenec....a hlavně zadruhý je octavia na první pohled rozeznatelná od zbytku modelů škodovky, ne jako seat, že jsou zepředu všechny seaty stejný...to je podle mě fakt pitomost a seat by se tim taky mohl pohřbít...(a tudíž to nehodlám podporovat koupí....)

Six
14. května • 15:16

1) Vlastenec v současné Škodě, je něco takového jakože Porsche byl čech, takže je to spola česká značka.
2) Je krásné Seatu vyčítat stejný předek, až bude škodovka na podvozku Octavie vyrábět 4 odlišné modely, jsem zvědav nakolik se budou lišit předky.
Tak jako rozlišit od sebe Passat X Golf X Jetta X Polo X Fox dokáže člověk jen po předchozím nastudování odlišností.
3) Nějak nechápu tu nutnost "odlišností" Octavie, ono u nás totiž jezdí víc "stejných" Octavií než všech modelů SEAT se stejnou maskou (Altea X Leon X Toledo) takže o nějaké odlišnosti či "vystupování z davu" samozřejmě nelze mluvit.
4) K tomu se váže odpověď proč jen VW dalo 177kW právě do Cupry - protože kdyby jej dali do škodovky - o Cupru by v ten moment opadl zájem.

alambert
26. května • 11:48

1) v podstatě každá automobilka dneska nějakou jinou automobilku vlastní nebo je jinou automobilkou vlastněna....takže to je naprosto normální....to bys možná mohl vědět, když seš takovej chytrej...
2) to, že jsou všechny modely od seatu stejný se mi vážně nelíbí a VW začíná tento způsob praktikovat i u škodovky (FabiaII, Roomster), a doufám, že v tom nebude, v případě škodovky, dál pokračovat a že skončí u tohohle případu....
-to, že mají auta stejnou techniku je dneska normální....říká se tomu globalizace, kdyžtak si o tom něco přečti....když jsi o tom ještě neslyšel.....
-co se týče podobnosti volkswagenů, s rozeznáním jednotlivých modelů nemám žádný problém, zdají se mi dost odlišné a nemusel jsem je nijak extrémě "nastudovávat", narozdíl od seatu a třeba aston martinu...
3) tobě nepřipadá divný, že když vidíš seat, nevíš, kterej model to je? samozřejmě i jiný modely jinejch značek sou si podobný, ale nikde to není takové jako u seatu...
4) to je sice pravda, ale mně samozřejmě jako vlastenci záleží víc na škodovce, než na seatu, jehož auta se mi kdysi líbili, ale dnes, když sou všechna stejná, ztratil seat mé sympatie...

Pětiprdelní opice
28. března • 11:36

Ty jseš němec?
B-]

alambert
28. března • 16:57

to mi nepřipadá vtipný. vím, že škoda patří VW, ale která automobilka dnes nepatří do nějakýho koncernu? dneska to ani snad neni jinak možný, páč vývoj podvozků a motorů stojí tak šílený peníze, že by to sama jedna automobilka nemohla utáhnout... bez VW by byla škodovka v ještě větší řiti, něž je takhle....

alambert
26. března • 17:18

nebo do toho novýho superbu, to bylo docela racionální rozhodnutí....
docela maso by bylo narvat to do fabieII, to by bylo hustý, ovšem tam by se to asi nevešlo, co?

julius7
26. března • 15:58

Výborný test.Prekvapila ma tá kritizovaná strmosť riadenia.To je trocha škoda.
U športovejších áut by práve táto vec mala byť vyriešená.

VANDIT
26. března • 10:44

Cau radku. To je na parkale u GP ? na tom povrchu s tema dirama teda musely ty pneu a napravy dostat mazec - auto na odpis ne ?

Radek Ondrášík
26. března • 13:39

Na tom nerovném šmirglu bylo jen focení, tzn. asi tak dvě kolečka, aby šly vidět náklony a jeden slalom. Auto bych tam nikdy neproháněl jakkoli ostřeji.Testy byly prováděny na vcelku solidním bývalém asfaltovém letišti.

VANDIT
26. března • 15:06

v poho :) zaprve je mi do toho guvno a navic je mi to i jedno...hele mrzi me, ze kdyz jsi to mel na test, tak jsme mohli zkusit dat treba nejakej sprintik, moc by me zajimala moje s2k 177kw vs. Cupra 177kW... musime se priste domluvit, teda pokud budes mit zajem

Müllerová
26. března • 11:51

Nezloběj se, ale voni nepoznali sportovní auto. My měli v roce 1976 Trabant 601 RS. Ono to mělo sportovní listová péra, sportovní diagonální pneumatiky a kolíbku na střeše, kdyby se auto převrátilo, aby se zase skulilo na kola. Motór točil 3 700 otáček a poslouchaj ten svist při 120 km/h to bylo éňo ňúňo :-D

VANDIT
26. března • 13:16

???????

supersoul
26. března • 10:28

skvely, podrobny a ctivy test s logickym razenim popisovanych casti auta, jenom skoda, ze jej autor degraduje hrubkami, hloupymi preklepy a podivnymi formulacemi... nekdy stoji za to text po sobe precist s nekolikadennim odstupem a opravit tyto hloupe chyby

HrdinaJan
26. března • 9:52

Jo jinak ještě, co kdyby autor zkusil "nedělat si srandu" z výrobce auta kvůli udávaným spotřebám. Na jednu stranu se směje udávaným číslům, a na druhou stranu napíše, že jezdil "stilem ke kterému CUPRA vybízí". Co takhle zkusit jet normálně podle předpisů a pak napsat, že ono té spotřeby dosáhnout jde ale je to šílená nuda.

Radek Ondrášík
26. března • 10:05

Neřekl bych, že je to tím tempem. Při tempomatových cca 100 km/h nešla spotřeba pod 8 l. Tedy když pominu nezajetost motoru (při převzetí cca 900 km) tak ej to stále velmi daleko od tabulkových hodnot.Ono si stačí přečíst metodiku měření spotřeby. Je to laboratorní měření, které "simuluje" určitý provoz a tak je velmi časté, že řidiči dosahuji odlišných hodnot, než udává výrobce.V tomto mám ovšem dobrou zprávu, protože už se toto začíná řešit a automobilky by měly začít používat novou metodu, která bude bližší praxi.

HrdinaJan
26. března • 10:24

Ty jejich udaje beru s rezervou, to je jasný, nicméně napsat, že cupra jezdí v kombi provozu a 4l dráž než udává výrobec podle mě není fér.

Ic3g3org3
26. března • 16:49

O 4l dráž? No a co? Proč by ne. To se taky musim jednou mistra Ondrášíka zastat. Když pojedete víc sportovně, tak se s jakymkoliv benzínovim autem s motorem od 1.6l vejš dostanete přes 20 l/100km. Takže když v provozu nebudou uplně ideální podmínky, tak +4l neni nic nenormálního ani urážlivého. Jet za stejnou spotřebu jako je udávána to si člověk začne připadat jako že je účastníkem ECORALLYE.

coxxi
28. března • 21:19

p. Ondrasik holt tolik nezna charakter motoru a ma tezkou nohou. Pokud by jezdil s autem dyl a dokazal se krotit a misto zabavy zazit nudu plouzeni limitama nebo lehce pres (100, 50), poznal by za kolik se da nejmin jezdit. Uznavam ze pod 7 l to jde opravdu tezko ... ale cisla se 7 na zacatku nejsou nedosazitelna. Co zacina 6, tak uz je opravdu economy run ...
Nikdo mu to nemuze mit za zle, protoze auto mel cca 2 dny a taky bych si radsi uzil motor, nez zkousel, za co nejmin to pojede - na jeho miste.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
28. března • 21:28

Těžko říct. Když člověk zapne tempomat a stejně to dolů nejde, pak není problém ani tak v řidiči, jako v autě. Věřím, že se i s Cuprou dá jet pár kilometrů se spotřebou 6-7 l, ovšem i velmi klidný řidič této spotřeby nedosáhne na delším úseku, pokud pojede v oblasti rychlostních limitů.Znám ty diskuse o tom, jak mnozí jezdi 200 za 6-7 litrů, vím, že kde kdo má kombinaci s 200 koňovým autem kolem 8 l, jenže v praxi nikoho takového neznám.Jinak souhlasím, že dlouhodobější užívání vozu by vedlo k lepšímu seznámení se s motorem a tedy s tím, že by spotřeba klesla, ale i tak je v běžném provozu nereálné dlouhodobě dosáhnout toho, co deklaruje Seat ve svých materiálech. Až mi najdete někoho, kdo bude mít s Cuprou kombinaci 8,5 l alespoň na 5 000 km klidně při dodržování rychlostních limitů ve městě, mimo a na dálnici, smeknu a uznám, že máte pravdu.

Hrdinajan
28. března • 21:53

RO asi nikdy neuzná, že v něčem nemá uplně pravdu. Za těch pár kilometrů prostě zrovna spotřebu nemohl otestovat tak, aby mohl tvrdit to co tvrdí v článku. Kdo si ten článek přečte a moc tomu nerozum ísi musí myslet, že je CUPRA absolutně nanasytný auto a ruce od něj pryč. Já sám v žádným případě nechci tvrdit, že třeba těch 6,5 je reálnejch ale do 9 se s tím jezdit určitě dá.Ano bude to podle předpisů a nic víc.Motor byl opravdu nezajetý a to se muselo projevit. Jo a tempomat asi opravdu neznamená nejnišší spotřebu.PS: docela by mě zajímalo, jak RO dodržoval to co radí ostatním v diskusích týkajících se chování se k nezajetým motorům. Mám strach že převládl syndrom"však to není moje" :(no a pro rejpaly samozřejmě uvádím, že jsem CUPŘE jenom seděl, nicméně nejel. Ano, neměl bych do toho co mluvit, nicméně si myslim, že alespoň trochu něco o autech vím.

Radek Ondrášík
28. března • 22:11

Já přece souhlasím s tím, že při opravud ekonomy runu půjde spotřeba dolů a to klidně na těch 9, jenže nevěřím, že takový průměr někdo bude mít. Jedno je pak testování teoretických možností a něco jiného je pak testování praktických možností. K čemu je řidiči informace, že když pojede 50 po dálnici na pětku z kopce, tak mu to vezme 5 l na 100 km, když takto nikdy nepojede?Jak říkám, půjčte si někde Cupru, vyjeďte na dálnici, dejte tam 90, zapněte tempomat, ujeďte tak 100 km a řekněte mi, jakou budete mít spotřebu. Pokud 6,5 tak smeknu a vzdám se své práce. Protože takovou spotřebu uvádí Seat mimo město! Dále si zkuste projet ve městě s tímto vozem, alespoň 50-100 km a pokud budete mít 11,4 l, pak uznám, že jste král úsporné jízdy a takto můžu pokračovat dále.Ale raději dodám, že věřím, že se najdou řidiči, kteří toho dosáhnou, ale jenom s vědomím, že jim o nic jiného, než prokázání spotřeby 6,5 na sto, nejde. Při jakémkoli běžném ježdění je toto utopie.A pokud je reálných 9 při 90tce to ano, to reálne je. Ale 6,5 ne. A o tom jsem já psal, že při pohledu na udávanou spotřebu jsem věděl dávno před testem, že nic takového nebude. A test mi to jenom potvrdil.Každopádně ještě dodám, že výsledných 12,8 l na 100 km, považuji za fantastický výsledek ke kterému jsem se s žádným jiným HH při podobném využití vozu nedostal. Auto je v rámci HH velmi úsporné, v rámci talubkových hodnot je velmi neúsporné. Problém nevidím v reálné spotřebě, tak je odpovídající, ale v tabulkové, která je určena spíše pro 2,0 TDI 125 kW, než 2,0 TFSI 177 kW.
Co se týká chování k vozu, toto nebudu komentovat, ale v první řadě je to hlavně věcí Seatu v jakém stavu půjčuje vozy k testům. Já se ke všem vozům chovám slušně a stylem, jako by byly mé vlastní. Nemám potřebu ždímat ze všeho maximum jenom proto, že mám klíčky. Takže nebudeme zatahovat diskusi do náznaku osobních výpadu. Díky za pochopení.

coxxi
28. března • 22:43

ja nechci zachazet do deteilu, protoze zkusenosti mam na zaklade 147kw TFSI,ne 177kw ....(cili zde muze bejt rozdil)Proste rikam, ze lze uject delsi trasu s 7,.. l spotrebou, ale je to strasna nuda, pokud se jezdi svizne v ramci provozu na silnici napr. prvni tridy, tj. predjede te opravdu jen blazen co chce zavodit, co dojedu, predjedu, kdyz to neni nakej zavodnik. Kdyz je volno tak jen clovek pluje 100+ mimo obec na sestku, neni prece mit potreba porad otacky u omezovace, obec slusnejch "do 60" ... + kdyz mas chut, jedes co to da, ale to se v tom ostatnim co najedes svizne ztrati. + Kazdej den pojizdky ve meste . Tohle vsechno hodi spotrebu pod 9l. V normalnim provozu mimo mesto se na 15l na delsi trase dostane fakt jen zavodnik :) Ono uz spotreba nad 12 mimo mesto znamena dooost sviznou jizdu, kdy se jede rozhodne nad bodovanym odebranim RP :) Uz nak nemam silu to vysvetlovat, TSFI dokaze ject usporne,ale je to nuda, kdyz pojedes pilu, pojedes za hodne, pokud svizne a obcas se nechas unest. Dlouhodobe jezdis cca za 9 na sto. Nak nemam silu to vysvetlovat, protoze pojem svizne je desne subjektivni, svizne proste myslim rychle, ale ne s maximalnim zrychlovanim po kazdy zatacce .... tohle je zacarovanej kruh, rozhodne ale nebudu rikat, ze pojedu 200 za 6,5.proste 200+ koni si neco zada a dobre je to videt na dalnici, pri tempomatu na cca 140, je spotreba cca 9l na sto.

Radek Ondrášík
29. března • 8:17

Já vím, že máte zkušenosti s FR a já to respekuji. Ovšem to je pořád dokola. Cupra má mimo město 6,5 l na 100 km. Nemá ani 7, ani 9 a ani 8. Pokud tedy výrobce napíše, že u 240 koňového turbo dvoulitru bych měl jezdit za 6,5 l na 100 km mimo město, měla by to být spotřeba, které lze rozumným způsobem dosáhnout.Sám píšete, že už 7 l u 147 kW TFSI je vcelku problematické a chce to velkou snahu. 7 l u 177 kW TFSI by vyžadovalo ještě větší snahu na hranici šílenosti. A pořád to není 6,5 l.To samé u kombinace a to samé ve městě. Prostě napsal jsem jenom to, co je pravda. Cupra prostě za tabulkové hodnoty nejezdí ani v nejmenším. Jsou silně přitažené za vlasy. A těch 12,8 l považuji na to, jak se s vozem jezdilo za výbornou hodnotu. A pokud si někdo koupí Cupru proto, pro co byla stvořena, nebude mít kombinaci 9-10 l. Pro to si koupí Leon FSI. Tedy pominu-li případ, že si to koupí jenom pro design a pocit, že to má, ale nikdy nevyužije ani půlku potenciálu.Ostatně stačí se podívat napříč vozy s podobným výkonem jaké mají spotřeby. Cupra je má o desítky procent nižší. Věřím, že technici Seatu a VW jsou dobří, ale až takto?

Jiri
29. března • 14:16

Dovolím si přidat názor ke spotřebě:
Nikdy jsem nejen novou Cuprou, ale měl jsem přes rok a půl Cupru předchozí generace, 1,8T 165kW. Tabulkové hodnoty město: 12,3, mimo město cca.6,8, kombinace cca.8,7 (přesná čísla si už nepamatuju).
Průměr za celých rok a půl cca.10l (přesně asi 9,85l). Nemá smysl rozebírat, že zálěží na stylu jízdy a trase, nejméně jsem měl dle PP asi 6,9 na trase Zlín-Brno (přes Uh.Hradiště), když jsem jezdil jenom Brno, tak nějakých 12l, nejnižší průměr na nádrž 7,2l, nejvyšší 11,7l. Normální svižná jiízda mimo město 8,5 až 9,0l. Obecně jsem jezdil myslím docela slušně, brzda-plyn není můj styl.
Můj závěr: tabulkové hodnoty nejsou úplně mimo, pokud nepočítám extrémní jízdu, tak přibližně odpovídají, lze je brát jako přibližný ukazatel spotřeby, i když ne 100% spolehlivý, a vždy je třeba počítat s hodnotami o něco vyššími.
Pokud jde o 2,0TFSI, určitě bude mít spotřebu nižší než 1,8T.

Radek Ondrášík
26. března • 13:52

Podle mne je to fér. S tím autem nebude nikdo jezdit běžným způsobem jako třeba s Octavii 1,6. A metodika měření spotřeby je pro Octavii stejná, jako pro Ferrari. Takže jsou ty tabulkové údaje u výkonných vozů velmi podhodnocené, protože s ním nikdo nejezdí tím běžným způsobem.

SKAJA
26. března • 17:11

Tady bych dal autorovi zapravdu, skutečně "jde" jezdit třeba úsporněji, ale v praxi tak s tímto autem nikdo jezdit nebude, na víkendové ježdění na chatu si to nikdo nekoupí - potenciální majitel bere jízdu jako požitek a proto bude využívat potenciál motoru a auta jako celku. Pokud by měl jezdit čistě podle předpisů a "plynule", tak mu stačí daleko slabší motorizace, to je třeba si uvědomit ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
HrdinaJan
27. března • 14:52

Však já to chápu. Ale to co píše autor není pravda. To auto je schopno se +-1l přiblížit na spotřebu udávanou výrobcem. To je prostě fakt. Využití auta je věc druhá.

Radek Ondrášík
27. března • 15:12

To co píše autor je pravda. Prostě ani při snaze se spotřeba nedostala na tabulkové hodnoty. Možná jsem měl speciální edici Cupry, která byla upravena tak, aby měla vyšší spotřebu, protože si to jinak neumím vysvětlit. 6,5 l mimo město je fikce to nešlo ani na rovince při 60-80 tempomatu a pětce, šestce. 11 po městě? Určitě ne, pokud to bude Brno, Praha apod. kde jsou zácpy tak to bude spíše okolo 14-15l a to při snaze o úspornou jízdu. Jistě, že v noci na obchvatu pojedu i za 10.

gone
26. března • 9:25

pekne auto

pk
26. března • 15:03

# Rozměr kol: 7Jx17
# Rozměr pneumatik: 225/45 R16
????

Marek71
29. března • 11:38

A v teste su uvedene kola 18 :-)

karma.police
26. března • 9:39

dobry test.

HrdinaJan
26. března • 9:44

A ono je to už vydaný?? Jestli ono nestačilo už před měsícem říc, že to bude někdy, a ne každej tejden se vymlouvat na něco. Jinak pěkně napsáno.

cervenka
26. března • 9:51

Chybi me tady nejaky presne zmereny udaje o zrychleni, pruznosti atd....
Brzdna draha 100-0 a napr 160-0 atd.........

Radek Ondrášík
26. března • 10:02

Bohužel, auto bylo k testu velmi krátkou dobu a nestačili jsme zajistit akcelerometr. Máme pouze dynamiku 0-100 a 0-200, ovšem s přesnotí tak 5-10%. Proto jsem čísla neuváděl, protože by nebyla směrodatná. Navíc Cupra byla testována na zimním obutí, což by bylo opět pro případné srovnání s konkurenty nevhodné.Mohu jen říci, že na 200 byla Cupra o cca 8 s rychlejší, než ORS.

Doporučujeme

Články odjinud