Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ibiza vypraná v Perwollu
  2. Na velikosti skutečně záleží (+naměřená dynamika)
  3. Dva v jednom, Jak je na tom s apetitem?
  4. Závěr: Vstupenka do světa radosti, Verdikt, Technické údaje
  5. Seat Ibiza Cupra: Fotogalerie

Ti pozornější z vás jistě zaregistrovali, že Ibiza stojí na úplně stejném místě, jako dvojice nejrychlejších hatchbacků současnosti z připravovaného testu. Na výletě, při kterém jsme spálili desítky litrů benzínu, měl Seat od začátku hrát druhé housle. Jeho dva souputníci bez diskuse disponují mnohem dokonalejší technikou, která koncepci s pohonem předních kol dohnala až do naprostého extrému.

Technika | Volkswagen | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Renault

Dynamika: VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Rozhodně jsme ale Seat nechtěli nechat stát na redakčním parkovišti, když se začal rýsovat plán na celodenní ježdění po těch nejlepších silničkách na sever od Prahy. Ostatně, šachovnicová vlajka v masce chladiče je sama o sobě solidní zárukou zábavy za volantem - podívejte se, co se stejným cejchem dovede větší Leon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design Ibizy Cupra je vám jistě dobře známý, v rámci letošní modernizace se totiž měnila především technika pod kapotou

Nebudu ale zastírat, že mým úkolem bylo především neztratit obě svalnaté předokolky z dohledu. Jenže nic takového se nakonec nestalo. Od rána se z šedivého nebe snášely provazy deště, které na silnici vytvářely souvislou vrstvu vody. Ibiza nakonec bez problémů držela krok s mnohem povolanějšími stroji. Zbytek už si ale nechám do kapitoly jízdních vlastností, teď se pojďme podívat, co je vlastně modernizovaný Seat Ibiza Cupra zač.

Nová? Vypraná v Perwollu

Samotná modernizace Ibizy nestojí příliš za řeč, od posledního velkého faceliftu v roce 2012 toho Seat na designu příliš nezměnil. Nebylo to však příliš potřeba, na Ibizu se pořád hezky kouká, má zajímavé proporce a ve svém segmentu dokáže stále vyniknout. Že se díváte zrovna na sportovní provedení Cupra pak poznáte zejména podle výrazněji tvarovaných nárazníků a větších kol, za kterými se ukrývají červeně lakované třmeny.

Zezadu vaší pozornosti neujdou, pravda, falešné výdechy za zadními koly a také něco na způsob difuzoru, ve kterém se zároveň ukrývá centrálně umístěný výfuk s lichoběžníkovým tvarem. Ve skutečnosti jde ale jen o chromovaný rámeček, za kterým se ukrývají dvě docela obyčejné kulaté koncovky výfuku. Na rozdíl od prémiových aut jsem to však u Cupry ochotný tolerovat.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Honda | Peugeot | Seat | Honda Civic

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

To se ale příliš nedá říct o interiéru, který v rámci modernizace prošel nejvýraznější změnou. Nový panel jednozónové klimatizace bude povědomý například majitelům třetí generace Fabie či Rapidu, jde zkrátka o další díl z koncernové skládačky. K jeho funkčnosti ale nelze mít jakékoli výhrady, oproti předchozím tlačítkům jsou dvě kolečka pro regulaci teploty a rychlosti ventilátorů rozhodně lepší. Místo jednoduchého rádia se teď na stejném místě může objevit rozměrný dotykový displej multimediálního systému, u kterého lze očekávat přítomnost systému Full Link pro připojení mobilního telefonu nebo vestavěnou navigaci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po designové stránce má Ibiza pořád co nabídnout. Při podrobnějším zkoumání si všimnete, že některé detaily jsou tu jen na oko - falešné jsou výdechy za zadními koly nebo masivní „koncovka“ výfuku

Ani tak ovšem vnitřek nevypadá kdovíjak hodnotně. Působí na mě velmi podobně jako u většího Leonu - z hlediska kvality mu sice není co vytknout, ale moře černočerných plastů působí trochu fádně. V případě Cupry to naštěstí ozvláštňuje alespoň povedený tříramenný volant, sportovní sedadla, v našem případě potažená Alcantarou, a kulatá hlavice řadicí páky s logem sportovních modelů Cupra, jejíž místo až do modernizace vyplňoval volič dvouspojkové převodovky DSG.

S tou je teď konec, zatímco dříve byla jedinou volbou, teď je naopak jedinou volbou šestistupňová manuální převodovka. Pokud toužíte po automatu, můžete si ho poručit u Pola GTI, Fabia RS z rychlé koncernové trojky s třetí generací vycouvala úplně. 

Radosti
Zátah motoru ve středním pásmu
Přijatelná spotřeba
Velmi dobrá cena
Slušný zavazadelník
Starosti
Jen třídveřová karoserie
Mdlý zvuk
Obyčejný interiér
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie89 fotografií
_DSC0830.jpg _DSC0832.jpg _DSC0835.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ibiza vypraná v Perwollu
  2. Na velikosti skutečně záleží (+naměřená dynamika)
  3. Dva v jednom, Jak je na tom s apetitem?
  4. Závěr: Vstupenka do světa radosti, Verdikt, Technické údaje
  5. Seat Ibiza Cupra: Fotogalerie
Seat Alhambra 1.896
Rok výroby: 2003
Stav: 191 818 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Toledo 1.896
Rok výroby: 2001
Stav: 232 195 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Altea 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 126 147 km
Cena: 143 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků