mít v roce 2010 u nového auta displeje s údaji někde pod kolenama je prostě ubohé. Opravdu 10 roku zpátky. Děkuji, nechci.
Způsob vzniku Exea až nápadně připomíná vznik prvního Toleda. Ke cti Seatu slouží fakt, že místo prťavého Golfa vzali jako mustr důstojnější A4. Tím to ale končí. Trumf Toleda a protiváha staré technologii byla cena, trumf nového Exea... ehm, nooo - cena to asi nebude... tak co teda? :-/
Toledu zajistila úspěch karoserie typu liftback, ve správné době na správném místě. V té době dost ojedinělá (sierra se už nevyráběla a jiných aut této třídy bylo jako šafránu). Jenže pak přišla shodně řešená octavia a současně toledo2 už tuto koncepci opustilo, aby octavii nekonkurovalo a bylo po toledu. Jednou provždy. Třetí generace už pak byla jen hřebíček do rakve a nezachránil to ani honemhonem opravný pokus v podobě Altey, docela slušně řešený (až na výjimku v mizerné variabilitě interiéru a chybějící volitelné výbavě), ale přiliš připomínající mrtvolu Toledo.Totéž je exeo, i když postavené na solidním základu, mimo některých trhů, preferujících tříprostorová auta této třídy (což střední a západní Evropa není) a možná domácího Španělska, nebude mít Exeo i přes nespornou technickou kvalitu nemoderního ale přesto solidního řešení moc šancí. A cena mu v tom rozhodně nepomůže. Je to pořád Seat......
Po stylistické stránce fakt moc pěkně a čtivě napsaná recenze. Díky. Škoda jen, že je o autu, které - jak bylo několikrát vzpomenuto - není výstřelkem moderního designu a techniky...
Kdyby stál tento Seat kolem 500T Kč tak neřeknu. Ale za současnou cenu člověk může mít o pozání větší a modernější kočáry typu Mondea, Laguny, Mazdy 6...
Ano ano, a to bez ohledu na to, že motory laguny mají ve 100 tis. km totálně opotřebené šály na klice a ve 145tis. jsou vačky vydřené tak, že to přestává startovat, o výkonu ani nemluvě. To i diesely od Fordu, které taky nejsou nic extra, jsou v podstatě proti renaultu nezničitelné. Tedy pokud se jim v 60 tis. km, nevyvlékne řemen a nepotká spodek s vrškem. V zemi původu se tomu říká: Motorschade bei 60000km ist bei Ford ganz normal. Proti tomu jsou tradiční váhy vzduchu u TDI a CDI jen směšnou banalitou.
To je zase zpráva typu JPP. Naše firemní flotila čítá pouze Fordy, Focusy a Mondea, celkem přes 50 aut s motory 1,6 TDCi 66kW, 2,0 TDCi 85, 96, 100kW a 1,8 92kW a garantuji ti , že ani jednomu neodešel motor do 60tis km ani do 120tis km, kdy jsou auta měněna. Za poslední roky se u žádného auta neměnilo ani turbo ani vstřikovače. A zejména naše mladé obchoďačky dávají těm autům co proto a Fordy jezdí a jezdí....
To je rozumne menit je po 120tis., protoze zivotnost je cca 150tis. B-]
Kam na ty moudra chodíš? :-D
napriklad ja to mam doma :-)
Co? Forda se zničeným motorem s najetými 60t km?
Za sebe prohlašuji, že nemám vůbec rád kecy typu JPP. S TDCI, kde se odehrála "motorschade" díky spadlému řemenu jsem se ale setkal na vlastní kůži. S-Max r.v.2007, stav km 76000, k epizodě došlo na italské dálnici při běžné jízdě na tempomat 130km/h. Problémů bylo hned několik - auto krátce po záruce, koupené, registrované a servisované v Německu, italský servis ale odmítl řešit jakoukoli kulanci s tím, že vymění motor za peníze, odhad 5700Eur za práci + materiál. Nakonec vyšel levněji odtah do Německa + oprava tam, i když ani v tomto případě se Ford ke kulanci nehlásil, jen to celé vyšlo o 1200EUR levněji. Příčinou nebyl přetržený řemen, jak by se mohlo zdát, ale nějakým prapodivným způsobem spadlý. Asi to nebude každodenní problém, ale jak v Itálii, tak v Německu se servisy tvářily nuceně korektně s poznámkou na půl huby, že už se s tím setkaly i dřív.
Existuju za tie peniaze lepsie auta, ale radsej by som dal peniaze za toto v 2.0 TDI CR a ST verzii ako napr. za popularny Passat Variant
Je to este horsie. Klasicky seat, staci pozriet na zlicovanie hornej a spodnej casti palubky, otazka je ako "vylepsili" dielenskym spracovanim ostatne casti auta. Len previezt stoje a matrice zjavne nestaci.:-/Takze aj ked sa mi sucasny passat nepaci, asi by som medzi nim a tymto volil to VW. Uz len preto, ze je o generaciu napred.
Nikdy jsem nepochopil, proč lidi kupovali, resp. dodnes kupují, současný Passat.
Protoze je to i po tech letech stale celkove nejlepsi auto ve stredni tride a ted se da sehnat i za zajimave penize? Jo to by mohl byt ten duvod.
No tak to teda nie je.Dokonca si myslim, ze je to jedno z najhorsich aut v strednej triede.
ja si myslim, ja si myslim.... myslja si tiez mozem mysliet o tebo cokolvek, ale kedze ta nepoznam...vyskusaj a precitnes :) nechcem tvrdit ze je to najlepsie zo vsetkych aut vo svojej triede (pretoze som vsetkymi nejazdil a pisat co si myslim o niecom co som nevyskusal mi pride povedzme neseriozne), ale ma svoje kvality ktore ta mozu a nemusia oslovit.
Hovorim ze Passat je jeden z najhorsich, nie Seat Exeo (ten som este neskusal ani sa nechystam kym sa nenaskytne nahodna moznost)A k passatu - mozem k nemu hovorit (podla tvojich pravidiel) :))A nie, nekupil by som si ho. Jedine s nejakou giga firemnou zlavou ...
ja som to tak pochopil, ze hovoris o passate.Neviem co ta vedie k nazoru, ze passat je jeden z najhorsich (mozno by si to mohol skusit opisat), u mna je passat medzi 5 najlepsimi vo svojej triede (asi najlepsia mi prisla mazda6)Exeo za to co zan pytaju skutocne nestoji...
Ako na aute mi nic moc nevadi, ide len o cenu. Je taka, ze ked to chcem v adekvatnej vybave tak mam za to Mercedes C, BMW 3, Audi A4, Lexus IS apod :-(Neviem nechcem si vymyslat - ale je to uplne iny pocit, neviem ci si niekedy skusil nieco z hore uvedenych ... ak nie tak je to sakra rozdiel
Co to tady motáš? Chceš lidovku nebo prémiovku? Jde ti jenom o výbavu nebo i o použitelnýprostor? Nebo jsi jenom lakomej?
Jen pro pořádek - céčko, trojka i A4 jsou vzadu o třídu menší než passat. IS o dvě třídy. Například pro nás - mladou rodinu s dvěma dětskými autosedačkami - je prémiová střední třída zcela nepoužitelná - ten nedostatek prostoru je příliš nekomfortní. Prémiovky dávají smysl až od vyšší střední. Kdybys mi dal ke koupi mega s tím, že za to můžu koupit skvěle vybavený passat nebo holejší Mercedes C, neváhal bych ani sekundu - musel by to být passat. Realita všedního dne...
To už mám taky vyzkoušené 2x auto sedačky a jediný kde se děti vejdou v poho je kategorie aut jako Passat atd. Něco jako Toledo II atd je malý. Fabie je ulná katastrofa.
suhlasim bez vyhrad
Ale jo, tak to je. Passat této končící generace měl ale pro právě tento konkrétní účel jeden handicap, a to ten, že z důvodů hloupých restrikcí na obranu Audi nebylo možno objednat kombinaci TDI+DSG+4M. Až vloni se v hlavách koncernových stratégů konečně rozsvítilo a tuto kombinaci pustili do světa. Audi to neublížilo, passatu to pomohlo. Mělo to přijít o x let dřív.
Z uvedenych som skusil BMW 3 a A4 ale to uz je par rokov dozadu (cca 3-4r.)(a to uz teda povazujem za vyssiu triedu nez sme sa povodne bavili o passate potazmo exeo-u) a vtedy tie ceny boli inde nez dnes. Vtom case (pred 3-4r) som usudil, ze davat za auto viac penazi ako stal vtedy passat - povedzme do miliona CZK (ktory mimochodom medzitym zlacnel resp. za rovnake peniaze dostanes toho viac vo vybave) ako uplne dostacujuce a viac penazi som sa rozhodol, ze za auto nedam.Ano, dnes uz kupis A4 za mega a s dobrou vybavou.Ale s tvrdenim, ze passat je jednym z najhorsich vo svojej triede nemozem (vozilo ma niekolko passatov (3ks) peknych par rokov a je to viac nez dobre auto - a to som parkrat ostal na dialnici s poruchou motora:) no co , stane sa aj premiovkam...Auto uz pre mna neznamena tolko ako pred par rokmi, asi starnem... teda isto starnem :)
Mohu se zeptat jak se pozná vysoká hodnota materiálů? to jako když do plastu na palubní desce pustim změkčovadlo, tak už je to hodnotný? :-O
Fakt nechápu, jak se někdo může takhle ptát. Jels někdy v Dacii Logan a pak třeba v Porschi 911? Připadala ti palubka obou aut tak trošku z jiných světů? Věz, že jen v tvarech to nebylo. Ani ty materiály nejsou stejné. Ale když to někdo nepozná, tak není co řešit. Život takového člověka musí být úžasně levný...
Asi tak, to je obvyklé u lidí, kteří říkají "že to nepotřebují", nepotřebují nové auto, nepotřebují drahé auto a ti, co nové a "drahé" mají, jsou hlupáci :) :)
p. s. co se týče těch prodejů, tak tady jsou trochu jiný čísla: Mondeo 1856, A4 641, M6 520.prodeje.periskop.cz ...
To, že je auto nehezky naroubováno by se dalo ještě odpustit, kdyby byla cena jinde. Dokážu si představit základní cenu někde na 400 a testovanou na 500 - víc ani ťuk. Když se podíváte kolik stojí Laguna nebo jiná moderní auta, pak je ceník Seatu hodně přemrštěný za technicky starý vůz.
Taky to tak vidím... Navíc si nemůžu pomoct, ale Exeo na mě působí straště zastarale - třeba ta záď je jako z deset let staré Cordoby. Tohle bych si jako nové auto nikdy nekoupil, a za tyto peníze už vůbec ne.
Mnooo, ked vidim niektore detaily vylepseni ala Seat v interieri aj exterieri, tak musim povedat, ze ako dlhodobo spokojny uzivatel A4 B7 by som si tuto vec od Seatu vzhladom na jej cenu a faktor casu (nejaky ten rok je to uz za zenitom, ze ano) nekupil, aj ked logo na kapote mi bolo vzdy ukradnute. Clovek by cakal, ze to aspon trocha vylepsia, ale prdlajs, skor opacne.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.