Test Seat Altea XL DSG: automatická radost

Koja  |  20. 09. 2007 10:00

Autore pozor, předpisová rychlost (nejvýše povolená) na českých dalnicích není 140 km/h jak uvádíš, ale 130 km/h. Pozor !!!!

Odpovědět  |   | 
Mirko  |  20. 09. 2007 10:21

Proč by si měl dávat pozor? Jede-li tachometrových 140, má reálných tak +-132 km/h, možná i míň. Ale nehádejme se o prkotiny. Spíš je zklamáním, že omílají dokola pořád to samý (TDI, DSG) a neudělají test, když už Seat, tak teda aspoň Seat Altea FREETRACK !

Odpovědět  |   | 
Jirda  |  20. 09. 2007 10:20

No tak , všichni víme , že tachometrová 140 je ve skutečnosti 130 :P Zvlášťe u koncernových aut tacho nadměřuje o nějaký ten kilometřík.

Odpovědět  |   | 
Koja  |  20. 09. 2007 11:20

Ano souhlas, tachometrová rychlost 140 ve skutečnosti 130+/- někdy ještě méně. Ovšem autor se zmiňuje o "předpisové" rychlosti - kapíšto a ta je ať se nám to líbí nebo ne pořád a zatím 130 km/h. Při čtení to chce lépe vmímat co je psáno

Odpovědět  |   | 
Jan Kunder  |  19. 10. 2007 17:22

A predpisova rychlost je 130km/h - merane k stojacemu bodu - napr. zemi.
A ta je vzdy 130km/h, ci uz tacho ukazuje 120 al. 140 al. aj 250, ci 0, lebo je pokazeny.
Policajti sa nepytaju, kolko ukazoval tachomer - ukazu, co oni namerali na radare!
Při čtení to chce lépe vmímat co je psáno

Odpovědět  |   | 
_Teddy_  |  20. 09. 2007 10:21

Pekny clanok, a zaujimave auto (aj ked kombinacia 2.0TDI/P-D a DSG mi pripada tak trosku zvrhla). Ale napriek vsetkej tej technickej preciznosti by som ziadnu automaticku prevodovku nechcel (zatial). Cakat na podradenie o 2 stupne niekolko sekund je fakt prilis vela, najma pri predbiehani na okreskach. Tomuto by pomohla asi len dsg-prevodovka so 6-timi spojkami a 6-timi rychlostami - kazda rychlost by bola vlastne stale "zaradena" a clovek by mohol okamzite preradovat na ktorykolvek stupen (alebo o 2 stupne), bez ohladu co si prevodovka medzitym "nachystala"...

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  20. 09. 2007 10:37

Soudě podle autorových zkušeností, je v mém touranu 2,0TDI DSG 103kW úplně jiné pohonné ústrojí, než v testiovaném voze, ač jde jinak o konstrukční příbuzné. Problémy či vlastnosti převodovky, o nichž se rozepisuje, totiž já neznám, zato znám jiné.

Tedy za prvé, pokud jedu po okresce, potřebuji zpomalit před zatáčkou a nedělám nelogické hovadiny typu plyn plus brzda současně, kdy elektronika nechápe, jestli řidič bude zpomalovat či zrychlovat a co má tedy na druhém hřídeli připravit,pak DSG podřazuje úplně normálně, v D režimu v dost nízkých otáčkách, v S výrazně výše, při manuálním módu umožní podřazení při otáčkách 3200. tedy z tohoto pohledu bez problémů. Podřazení o dva, tři stupně není rovněž žádný problém, poku jedu čitelně a záměrně elektroniku nematu.

Jaký problém je na dálnici za neukázněným truckerem, tomu už vůbec nerozumím, jestli DSG nepodřadí vůbec či podřadí a o kolik stupňů je jen funkcí rychlosti jízdy a míry a rychlosti sešlápnutí plynového pedálu. Přidávám- li pomalu, DSG neřadí a i při akceleraci z 80kmh nechá v akci šestku. Při rychlejším sešlápnutí plynu podřadí o jeden stupeň, při velmi rychlém a až podlaze přeřadí do jedné sekundy až tam, kam to otáčky motoru dovolí.

Jako problém já vidím jediné - rozjezdy v režimu D, kdy DSG ovlivňuje i ŘJ motoru a obecně se rozjíždí spíše neochotně a s velmi nízkými otáčkami i při rychlém sešlápnutí plynu. Problém zmizí při volbě režimu S, v D je ale velmi markantní a docela nepříjemný.

A na závěr spotřeba- moje dlohodobá zkušenost (65000km, rovnoměrně město, běžné silnice a dálnice, poloviční zátěž) je průměr 5,4, při klidné jízdě není problém jet za 4,7 a při 170km/h na dálnici to je nějakých 6,3. Okamžitá spotřeba dle PP při tachometrovém maximu 220kmh je 16l.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  20. 09. 2007 10:49

Jak vypada "citelna jizda", pri ktere auto podrazovaje okamzite o 2-3 stupne?

170 km/h na dalnici a 6.3 spotreba mi pripomina oblibene internetove zavodniky. 2.0 TDi neznam, ovsem po zkusenostech s 1.9 TDi/66 kW (O1) a 77 kW (O2) mam dojem, ze ti tam nemecti soudruzi namontovali uplne jiny motor. Za 6.3 se jezdi s obema motory tak 150 max, pri pokusu o prumer 150 km/h na delsi ceste sla spotreba k 8 litrum (tj. 150 kopec-nekopec). Nevraci se ti pri 100 km/h nahodou nafta do nadrze?

Odpovědět  |   | 
Vicent  |  20. 09. 2007 17:41

Tym 6.3 mozes kludne verit, pri tachometrovych 170 pocitac fakt ukazuje okolo 6.3, 59 mam A3 s 103 kW motorom

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  20. 09. 2007 11:56

Autor clanku je bych rekl trochy "rycny".

DSG je pomerne slusna automatika, nicmene i tak je potreba s tim umet trochu zachazet, manual, kde si volim co chci ja, to proste neni.

Spotreba kolem 6.3 pri prumeru 170 km/h, to mate extreme dobry kousek. To same s 1.9 66 neudelam ani nahodou, ale je pravda, ze abych mel ten prumer, tak musim jet na plny plyn, coz u silnejsiho motoru neni treba a navic ma 6 stupen.

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  20. 09. 2007 13:23

nesprávně pochopeno. nejde o průměrnou rychlost. Jde o dálniční jízdu, kdy na tempomatu nastavím 170km/h a tu nepřekračuji. pochopitelně jsou k tomu chvíle, kdy za někým zpomalím a následně se na tuto rychlost na volné dálnici zase vrátím. Tento týden jsem touto formou absolvoval cestu do Düsseldorfu a zpět s průměrnou spotřebou obvyklou pro daný režim, tedy 6,3 dle PP. Do průměrné rychlosti 170kmh je to samozřejmě velmi daleko.

Srovnání s 1,9 77kW bych nedělal, jde o značně rozdílné motory - větší objem, výrazně vyšší výkon a tedy menší zátěž při srovnatelné jízdě, 5 a šest rychlostí a osmiventil versus šestnáctiventil. Ono stačí přesednout v témže modelu do auta s jedním a druhým motorem (například passat, o2, touran, golf, atd). Rozdíl v jízdních dojmech je propastný.

A k připomínce výše, klasický případ je dálniční odbočka - ze 130km/h na šestku potřebujete zpomalit na nějakých 40-50km/h. V režimu D se to během zpomalování brzdou samočinně a víceméně s nulovým brzdným efektem motoru odehraje ze šestky na pětku a až při následném sešlápnutí plynu dojde k přeřazení na 4.
Při voliči S bude podřazování dříve s vyšším brzdným účinkem motoru a DSG skončí na třetím rychlostním stupni, který zůstane i při následné akceleraci až do cca 4000 otáček, kdy přeřadí nahoru. Pokud nebude plyn sešlápnut až na zem, přeřadí nahoru o něco dříve.

Při manuálním podřazování bude během brzdění reagovat na pokyn voliče (-) okamžitým přeřazením dolů, pokud aktuální otáčky motoru nebudou vyšší než 3200. Při vyšších otáčkách nereaguje. Aby převodovka nestíhala řadit, muselo by zpomalení být velmi razantní, na úrovni krizového brzdění. Rozhodíte ji ovšem, poku během brzdění zároveń sešlápnete plyn. Na to neumí reagovat a pak jsou prodlevy dlouhé, protože musí přeřadit dvakrát.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  21. 09. 2007 10:28

Ani mé zkušenosti s mnoha vozy s DSG se neshodují s tím, co je napsáno v článku.
Vzal jsem proto po včerejších příspěvcích do ruky postupně dva vozy:
Octavii combi 2,0TDI DSG s motorem 103kW (rv 2005)a Touran 2,0TDI DSG (rv 2007) s motorem 125kW a pomocí stopek vyskoušel dobu řazení z 2. rychlostního stupně na 6 a zpět. v obou případech tedy šlo o postupné řazení 4 rychlostních stupńů.

Měření probíhalo v manuálním módu při rychlosti 65km/h směrem nahoru při sešlápnutém plynovém pedálu do cca 75%zdvihu, směrem dolů z rychlosti 90km/h při středně intenzivním brzdění, relativně daleko před aktivací ABS.

Za počátek měření času byl zvolen okamžik prvního pokynu voličem řazení k změně z 2. stupně nahoru, za konec měření byl zvolen okamžik, kdy byl směrem nahoru zařazen 6. stupeň a motor přešel do tahu, směrem dolů start měření stejný při zařazené šestce a konec měření okamžik začátku brzdného účinku motoru při ařazeném 2. rychlostním stupni. Volič byl během měření čtyřikrát rychle posunut patřičným směrem, převodovkatedy dostala čtyři pokyny ke změně stupně stejným směrem.

Výsledky měření :
Octavia nahoru: 1,4 sec, dolů 1,4 sec
Touran nahoru 1,2 sec, dolů 1,3 sec

Pokud tedy autor článku píše o době delší, pak určitě nešlo o prodlevu převodovky, ale o neúspěšný pokus o přeřazení v otáčkách, kdy to elektronika nedovolí. To je bohužel u automatových začátečníků zcela běžný jev.

A ještě poznámka k otáčkám, jogurt má zřejmě vůz z roku výroby 2005, kde ještě byla hranice řazení dolů 3200 otáček. Novější verze softwaru DSG je více opatrná a hranice řazení dolů je posunuta těsně pod 3000 otáček. Po přeřazení se tak motor dostává nikoli na původní těsně pod 4000 ale na cca 3700 otáček.

Odpovědět  |   | 
KptBobr  |  20. 09. 2007 23:26

Naprosto souhlasim s JOGURTem, autor clanku skutecne asi jel s necim jinym, jen ne s autem, ktere ma DSG, skoro to vypada jako opsane ze sveho casu podobneho clanku od Jandy.
Mam O2 TDI 1.9 s DSG jiz 2,5 roku, a NEZNAM pripad, kdyby melo trvat podrazeni o 2 stupne nekolik sek (!). To je tak nehorazna BLBOST, kterou kdysi poprve vytahl prave Janda (ne v takovem meritku), ze jsem si to nekolikrat zkousel ve vsech moznych rezimech, a nikdy jsem NIC takoveho nezazil.
DSG o 2 stupne dolu (at uz manualne joystickem, nebo pri kickdownu pedalem natvrdo na podlahu) podradi za mene nez 0,5 sek !

Nekolik podivnosti a hlouposti :
- "...Donedávna byla výsadou vozů Audi a Volkswagen, dnes se nastěhovala také pod kapotu škodovek a Seatů..." - autor by si měl předem ověřit realitu, než se takto ztrapní. Do O2 se DSG dava nejmene 2,5 roku (tak ji tam mam i ja), a to rozhodne neni "DNES"
- proc se v textu autor na jedne strane zminuje, ze se jedna o zdaleko nejlepsi automat pod sluncem, a na strane druhe pise, ze podrazeni o 2 stupne dolu trva nekolik stupnu, to jaksi nejde dohromady
- spotreba kolem 10 l/100 pri rezimu S je neuveritelna, u me O2 s TDI 1.9 a DSG se rozhodne NIC takoveho v "Sku"nedeje
- prodlevy ci neprodlevy - prave proto maji takovata udelatka mj. rezim "S", aby byli "udelani" i milovnici akcelerace

Mimochodem, interier Altey je skutecne priserny, k O2 (napr. ve svetle Ivory) to ma nekolik svetelnych roku, coz me pri zmince o tom, ze ma napr. bixenony nejak nejde do hlavy.
Uz jen pohled a srovnani provedeni radiciho joysticku me doslova vydesil, pri pomysleni, jak perfektne designove a ergonomicky je udelan napr. v O2, a jaky hnus tj. v recenzovanem aute.

Odpovědět  |   | 
Prochaine  |  21. 09. 2007 18:53

A za kolik jezdíš? Já ve stejné kombinaci průměrně kolem 7 litrů. Když se snažím, tak se dálka dá jet za 5,3 litry, ale to tak 100-110 km/h průměr.

Odpovědět  |   | 
KptBobr  |  25. 09. 2007 14:53

Mám dlouhodobě (cca 70 kkm) kolem 6.5-6.8, a to jezdim vetsinou centra mest a dalky po dalnicich, zejmena Nemecko (170-180 kmh)... Rezim "S" mam zarazen cca 50/50 vuci Dcku, a zadny zasadni rozdil ve spotrebe neregistruji...

Takze k te blbosti 10l/100km v "S", jak u te Altey to je svetelne roky daleko.

Spise to vidim, jako dalsi prihlouplinu objednanou nenavisti zdejsi redakce vuci cemukoliv s TDI (ale nejen) od koncernu. Zejmena dle vyskytu naprosto neuveritelnych hovadin, vyskytujicich se v tomto i obdobnych jinych zdejsich clancich.

Odpovědět  |   | 
nal  |  20. 09. 2007 11:44

Ak cca 780.000 je "hodne", aka je suma za rovnaku vybavu Octavia Scout (ide o priameho konkurenta tohto vozidla)? A nasledne, aka je uzitkova hodnota tych dvoch vozidiel? Seat vychadza aj lacnejsie a aj poskytuje viac priestoru.

Odpovědět  |   | 
mager  |  20. 09. 2007 12:28

JESSICA ALBA JE LEPSIA

Odpovědět  |   | 
Markus  |  20. 09. 2007 16:32

Docela mě překvapuje že to co píšete, tedy "Cestující vzadu mají dostatek místa ve všech směrech, jen pokud se vedle sebe posadí tři lidí, do boků jim nebude až tak dobře.". Seděl jsem vzadu v XLku pouze sám, takže nemám přímo test, ale přišlo mi že místa je tam na šířku hafo a potvrzují to i čísla. Šířka vzadu je 1500mm, to je jen o 10mm méně než v Toledu třetí generace které sice není zrovna hezké, ale je velice praktické a pohodlné (pro mě osobně je důležitý zejména podelný prostor vpředu 1140 mm který mi umožňuje pohodlný posed a dětskou autosedačku za mnou). Zpět k té šířce, ta je špičková. Pro porovnání, Škoda Superb má 1460mm ... chcete snad říci že v Superbu je vzadu problém s místem? :) Co potom teprve říci na OII s 1430mm, o 7cm šířky interiéru méně tam musí být už krize, ne?

Odpovědět  |   | 
John  |  20. 09. 2007 20:30

Servre Autorevue a Auto.cz mi pripadaju akokeby ich ovladali benzinovy fundamentalisti

Odpovědět  |   | 
lunochod  |  20. 09. 2007 23:08

Jsou to benzínoví ajatoláhové

Odpovědět  |   | 
***  |  21. 09. 2007 08:20

TDIkajda

Odpovědět  |   | 
petr  |  21. 09. 2007 10:24

nojo, asi jim vadi chrochtacka TDI motoru, kterou si clovek opravdu uzije, kdyz jezdim se slusebnimi Ochcavkami II (2.0 TDI chrochtomotor) a to nejsou v zadne spatne vybave, casto i s LaurinemKlementem a chrochtak je opravdu nechutny.

S kultivovanosti benzinu se to srovnat proste neda.

Nemluve o slavnem TDI turbokopanci, ktery maji koncernacke motory dotazny k dokonalosti, po par stech kolometrech je nustale kopani pri nabehu turba jiz znacne olezle a otravne.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  21. 09. 2007 10:32

Jak že vypadá O2 Laurin a Klement?????? Tu bych chtěl vidět

Odpovědět  |   | 
petr  |  21. 09. 2007 10:39

priblizne takhle http://www.skoda-auto.com/cze/model/newoctavia/octaviacombi/equip/l_and_k/

Tak a uz jste ji videl, to je co?

Odpovědět  |   | 
Starý pes  |  10. 12. 2011 23:46

Máme v rodine DSG 1.8 benzín Oktaviu a asi máme iné auto a inú prevodovku. Je skvelá, úžasná a auto máme rok a ešte stále ma neomrzelo sledovať jej činnosť. Skvelé dielo, kto jazdí veľa, ten to ocení, kto nevyskúšal, bude haniť akýkoľvek automat. DSG GO!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A