TEST Seat Alhambra FR-Line 1.4 TSI DSG: Kupujte, nebudou. Ale teď už doopravdy!

31 komentářů

Fero
9. ledna • 0:52

V článku, aj v parametroch je chybne uvedené, že Alhambra 1.4TSI má 7-stupňovú prevodovku.
Sharan a Alhambra sú jediná výnimka v koncerne, kedy je motor 1.4TSI kombinovaný so 6-stupňovým DSG s mokrými spojkami (DQ250).

Tomáš
7. ledna • 13:02

Zdarec, mám Alhambru z roku dva čtrnáct. Kromě kůže v plný palbě s nejvýkonnější motorizací. Přitaženo z Německa. Někdy jezdíme i v šesti a na pohodu. Pro srovnání, měl jsem i poslední Berlingo z roku 2018, ale nakonec jsem zůstal u Seatu. Rozhodně to není špatná volba a kdo vozí tři a víc dětí, může být spokojen. Prostoru habakuk a že to nemá head up display nebo palubku v digitálu? Zas to má posuvky v elektrice a třeba Webasto a krásnou panoramu a v pohodě to na dálnici v Německu udělá dvě kila.

jogurt
7. ledna • 13:11

No právě, ta nemá ten zoufalý motůrek

Jirka
7. ledna • 0:43

Teď jsem si do Sharana na salonu sednul když jsem vyzvedával svého Tourana (2018). Za milion je to drahé prostě. Touran už je taky starší model ale interiérově je na úrovni "aktuálních" passatu a tiguanu. Sharan/alhambra je předešlá generace. Opravdu zastaralé. Kdyby byl aspoň vybavenější (chybí LED, asistenty). A že je to auto na podvozku passatu zatímco Touran golfu? Jenže to v reálu znamená rozdíl prostoru v kabině v nízkých jednotkách cm. Skoro neznatelné. Ano, má větší kufr a posuvné dveře. Kufr v případě potřeby vyřeší rakev a dveře jsou super, jenže pak auto váží s 1.4 kou 1800kg a Touran se stejným motorem 1450. Spotřeba Touranu teď na silvestra na Lago di garda tam a zpět plně obsazený tempomat 140 s rakví 6.9l. Kdyby sharan udělali nový tak beru, ale tohle je za 1.2 mio fakt nesmysl

Q
7. ledna • 12:27

Sharan/Alhambra jsou ale více prizpůsobené na "větší dřinu". Můžou táhnout těžší přívěs, mít více zatíženou střechu, mají odolnější motor starší konstrukce 1.4 TSI (u Touranu 1.5 TSI). Na interiéru je stáří znát, ale na druhou stranu třeba infotainment není utopený dole jako u Passatu a Superbu, ale je nahoře jako u moderních aut.
Jestli to někomu stojí za ten příplatek, to si musí zhodnotit sám.

Jirka
7. ledna • 19:06

Já mám taky 1.4ku jednu z posledních. Ani netvrdím že je Sharan/alhambra špatný. Jen vzhledem k výše zmíněnému by cenový odskok od stejně vybaveného touranu měl být max 200k, ne 400k. Vždyť za 1.2 lze pořídit Kodiaq/Tarraco 200k 4WD. Nebo ID4:)

Q
8. ledna • 7:41

Cena je otázkou.
Ono se to dost těžko posuzuje, když přímá konkurence už skoro není, snad jen Galaxy.

jogurt
8. ledna • 11:16

Galaxy nemá posuvné dveře a je ještě dražší, navíc je to Ford

jogurt
7. ledna • 13:10

si za autem této dimenze s 1,4TSI zkuste táhnout "těžší" přívěs........

Q
7. ledna • 13:21

Tahání přívěsu je o dimenzaci karoserie, hnacího řetězce včetně spojky a poloos, chladicího systému, brzd apod., nikoliv o tom, jestli má motor výkon 90, 110 nebo 130 kW.

Nojono
7. ledna • 15:43

Je to o obojím. Zaprvé ten pidimotor potáhne auto s vlekem na dorazu svých sil a se šílenou spotřebou, zadruhé mu to silně ubere z doby života a zatřetí, 1,4TSI nemá stejně dimenzované chůazení, poloosy, spojku/y ani převodovku jako 2,0TDI s dvojnásobným kroutícím momentem

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
7. ledna • 18:38

Když jedu s těžkým vlekem, nesnažím se být nejrychlejším účastníkem provozu, nemám potřebu kralovat levému pruhu dálnice, na silnicích nižších tříd nepředjíždím vláčky kamionů nebo důchodcovkých SUVéček. S motorem 1.2 TSI je jízda s více než tunovým přívěsem úplně pohodě, stačí jen více podřazovat, Sharan s 1.4 TSI by na tom mohl být plus minus stejně i s o něco těžším přívěsem.
Dimenzace je samozřejmě otázkou. První generace Sharanu (Alhambry, Galaxy) byla před pár lety typickém "otrokem" na tahání těžkých přívěsů a právě převodovky tam dost odcházely.

jogurt
7. ledna • 20:06

No právě převodovky, u první generace Sh/Al/Ga byl za převodovky (včetně šíleného čtyřstupňového automatu), elektroinstalaci a klimatizaci odpovědný Ford. A přesně to vše se na nich sypalo.
Mechanická převodovka měla velké zubové vůle a soukolí se navíc extrémně rychle opotřebovávala, u benzínu 2,0 a nafty 1,9 TDI/66kW to chvíli vydrželo, ale u TDI 81kW a zejména u šestiválců 2,8 se převodovka odporoučela klidně už po 15 000km

Q
8. ledna • 7:36

Tím Fordem se ty problémy vysvětlují :-)
Ono je ale docela těžké nacpat do osobního auto s příčným uložením motoru nějakou slušnou převodovku.

jogurt
8. ledna • 11:11

Zas takový problém to není, VW po sériích záručních výměn převodovek začal v 1998 montovat svou z Passatu VR6 a problém zmizel.

jogurt
8. ledna • 11:14

sorry, z Golfu VR6

Nojono
7. ledna • 19:52

1,2 TSI s těžkým vlekem.. tak to je bomba, fór měsíce :-D :-D :-D :-D

Q
8. ledna • 7:48

To není fór.
Jde o to, že lidstvo je rozežrané. 80 kW kdysi stačilo na nákladní auto (napříkla Avia měla cca 60 kW). Dnes je 80 kW na osobní auto s přívěsem k smíchu.

Moik
6. ledna • 21:35

To už musí být člověk fakt velká konzerva, aby si tohle koupil.

mz
6. ledna • 22:32

Bože, do čehos to duši dal

Fero
6. ledna • 21:44

A čo také si má kúpiť rodina, ak potrebuje priestor pre 3-4 isofix autosedačky ?
A nechce dodávku ?
Aspoň dve iné autá poprosím na výber. Okrem Sharana, samozrejme.

jogurt
6. ledna • 23:18

Q7, Mutivan 6.1, Caravelle, Tourneo Custom, pokud má hluboko do žlabu tak Lodgy.

Fero
7. ledna • 0:57

Q7 priestorovo beriem, aj keď to je iná cenová kategória, a nemá bočné posuvné dvere - to je pre zásadná vec pre prístup do auta.
Q7 ma ale z pohľadu bezpečnosti napínače pásov aj v 3. rade, to v kombinacii s isofixom je fakt unikát, a neviem o inom aute, čo by to malo
Multivan, Caravella, Tourneo sú dodávky
Lodgy je úzke, tam sa 3 sedačky vedľa seba nezmestia, kodiaq je takisto úzky, C4 Spacetrourer ako tak, ale všetky majú limit iba 3x isofix, a výrazne obmedzený priestor v 3.radeJednoducho kombinácia 5x isofix, dostatočný priestor v 2. aj 3. rade sedadiel, bočné posuvné dvere a platforma osobného auta, nie dodávky, tak nič iné, ako Sharan / Alhambra neexistuje.

jogurt
7. ledna • 13:03

požadavek zněl ne 5 ale 3-4isofix, to Lodgy v třířadé konfiguraci dá, byť je to ohyzdný, slabý a šunt.
K tomu Sharanu/Alhambře, jako jo, ještě před 5-6lety, s dvoulitrem a v té době to nebylo ještě tak zoufale zastaralé, chytrá volba. Ale dnes s na tuto velikost a hmotnost auta naprosto nesmyslnou jednačtyřkou, to je zoufalství a vyhozené peníze.
Multivan má z dodávky jen opravdu velice málo, je to komfortní, mimořádně prostorné a bezpečné auto s odpovídajícím agregátem a má posuvné dveře. Problém je výška 1,94m, nevjede do řady podzemních parkovišť, limity 1,9 nebo dokonce 1,8 bohužel nejsou vzácností.
Q7 je jasná volba, v nejhorším třeba Jahreswagen. Třílitr V6, osmikvalt ZF, poctivá 4x4 a spotřeba s 6-7 lidmi na palubě podstatně nižší než Alhambra 1,4TSI. Navíc na rozdíl od Alhambry má i se zvednutou třetí řadou sedadel alespoň nějaký prostor v kufru.
Nebo počkat na T7 TDI

Vaclav
7. ledna • 6:53

A co je spatneho na "dodavce" ? Jako plno lidi tuhle moznost hned zavrhne, pritom si to ani nevyzkousi a ty auta jezdi fakt dobre. Treba Traveller/Spacetourer, Multivan 6.1 (starsi jsou kostitrasy), Vecko/Vito, ... je tam plno mista, pro rodiny perfektni. A treba levnejsi vozy jako Rifter/Berlingo, to jsou take paradni vozy, nestoji moc a jezdi uplne "normalne" (vsadim ze 80% lidi by ani nevedelo, jestli jede v Octavii ci Berlingu).
Zkousel jsem Berlingo, Vecko, Travellera .... jizdne uplne v pohode, ale samozrejme nesmi se od toho cekat ze se s tim budou rezat zatacky.
Podle me u auta jako treba Berlingo jako pomer velikosti, jizdy a ceny absolutne perfektni.
Ale chapu asi no... design, image .....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
matuS
5. dubna • 23:03

problém je, že sa vyjadruješ k niečomu o čom nemáš prehľad.Traveller/spacetourer - už sa nevyrába
Multivan, Q7 - 60tis € a viac
Vecko/Vito detto
Rifer/Berlingo - priestorovo OK, ale celkovo biedne autá
Kodiaq, Allspace, tarraco - zbytočne vysoké autá, tzn kufor je kvôli sv.výške biedny

LOL
7. ledna • 12:23

Rifter: problém jsou sedačky (kvalita, provedení, konstrukce), vnitřní prostor u řidiče, dodávkový interiér, jízdní vlastnosti a hlavně motory. Diesel není a benziny nedávají smysl. Tu krabici bych i snesl (dokonce se mi svým způsobem i líbí, protože design následuje funkci), ale výše uvedené nedostatky jsou z mého pohledu nepřekročitelné.Kdybych přecházel z nějakého horšího auta, neřeknu nic, ale z lepšího se do horšího přesedá fakt blbě.

jogurt
6. ledna • 23:21

a samozřejmě i Kodiaq

BiLL
6. ledna • 23:26

neni neobvyklý ani citron spacetourer a jeho aliasy

komik
6. ledna • 15:00

Nárůst cen máme podle mě za námi, aktuálně koruna posiluje jak divá a dost aut koupíte v zahraničí výrazně levněji než u nás. Dovoz ze Slovenska není takový problém.. hlavně se neukvapovat, koruna už posílila o 5% a ceníky se neměnily a pokud ano tak jen vzhůru.

jogurt
6. ledna • 14:59

12 let staré, původně velmi dobré auto, nyní však zcela zastaralé a s naprosto nesmyslným motorem? Ne, nekupujte.

Doporučujeme

Články odjinud