TEST Seat Alhambra 2.0 TDI DSG AWD FR-Line: Taťka sporťák

26 komentářů

Karel
8. prosince • 10:17

Tak ja nejsem nejaky expert na to jak radi dsg zda ma kratke prevodi nebo to drti do spodnich otacek....HALO, to auto si kupuje nekdo s rodinou (pro rodinu), nekdo kdo potřebuje obrovske auto(kolo, stan, surf, kite.... ) nebo nekdo jako ja kdo potrebuje obrovske auto pro vysokeho ridice.
No a ejhle sharan to u mne vyhral. Sedi se tam daleko lip nez galaxy, multivan je ok ale je to velka krabice, drazsi a skoda na dalnice v jedne osobě. Jo a jako recenze na moje auto skoda ze neni 176 kw biturbo nebo 3.0 tdi cca 200 kw. Pak by to bylo idealni auto.

Art Vandelay
6. října • 14:39

Dnes som na tej Alhambre jazdil, kedze planujem kupit nove auto manzelke. Ten automat pri jazde mestom ide do 1100 otacok a potom ak chce clovek jemne pridat, tak sa auto nehybe a len hrubo huci, alebo musi clovek silnejsie dupnut na plyn aby auto podradilo. Toto sa mi na starom S-Maxe nestane kedze pod 1400 otacok ani asi nikdy nejde, jazda je tym padom plynula. Skoda, ta kombinacia DSG+awd+7sedadiel+posuvne dvere sa mi pacila...

MPSneboRS
12. října • 23:51

Zdravim Art Vandelay, tipujem, ze si jazdil na Alhambre s prednym pohonom a 6st.DSG (ktory dealer by si vzal v CR/ SR na sklad takuto plnku so 4x4...). 6st DSG + FWD ma naozaj dlhe prevody a jazdi na nizkych otackach. No tato nova 7st. DSG s 4drive (resp. 4motion u Sharana) jazdi naozaj paradne, ma kratsie prevody a jazda s touto kombinaciou je skutocne lahodna (proste motor/ prevodouka robia co maju a vzajomne sa nijak neobmedzuju). Myslim, ze autor clanku to vystihol presne...
Predpokladam, ze zaujemca o 7st. DSG s 4drive (resp. 4motion) nebude mat moznost sa u dealera zviest s Alhambrou/ Sharanom...po vyse 5tis.km v takomto aute ale mozem potvrdit, ze pre fajnsmekrov s potrebou mat vela sedadiel, prip.vela miesta, je toto auto skvele. Bocne posuvne dvere su na nezaplatenie (Ford este asi "nedozrel" na ich nasadenie do Galaxy resp. ho tazi nejaka zmluva s VW Group po rozchode?!?) a spravanie sa podvozka DCC v Sporte a s tymito 18" je v zakrutach az nepochopitelne (dobre!!!)...dlhy razvor a rozvor robia svoje. Neprijemna je nemoznost kombinacie panoramatickej strechy so 7sedadlovou verziou (celkova vaha/ nosnost) a slabe bocne vedenie (aj prednych) operadiel. P.S.Z mojej skusenosti s Galaxy so 180k TDCI, automatom a 4x4 => podvozok Fordacky presvedcivejsi (komfortnejsi a nejak istejsi...) a ide aj s panoramatickou strechou. Tam to ale nejak konci...SYNC2 poooomaly, iba 3x ISOFIX (iba druha rada), horsie prevedenie materialov/ detailov, celkovo pocit tazsieho auta (asi 6st. vs 7st) a hlavne: absencia bocnych posuvnych dveri.P.S.2 Nic uz dnes v tejto triede nejazdi ako "stary" S-Max :-(

hostík
6. října • 16:21

to neni u koncernu nic podivného, můj Touran 103kW/DSG6 to dělá úplně stejně - to je vlastnost - on totiž klidně naláduje šestku i v 80km/h ...

Art Vandelay
6. října • 20:53

Asi to je nejaka koncernova uchylka. Otec mal Skodu Yeti, tiez to vecne radilo otrasne nizko, potom do kopca auto neslo, toho auta som mal po tyzdni plne zuby. Tato Alhambra nesla do takych extremov, ale skratka mi to vadilo. Buduci tyzden skusam S-Max, snad to bude lepsie...

Jogurt
6. října • 22:22

Pánové, i automat se musíte naučit řídit. Stačí trochu šikovnosti při práci s plynovým pedálem a DSC řadí tak jak vy chcete, ta funkce se jmenuje DSP (dynamic shift program) a dělá to že převodovka reaguje na to jak moc, jak rychle a o kolik šlapete na plynový pedál.. Můžete tím řadit dolů, řadit nahoru, řídit okamžik kdy převodovka přeřadí. Třeba při rychlé akceleraci je kontraproduktivní nechat motor točit k otáčkám 5000, potřebujete vyšší stupeň dřív: stačí kolem 4000 o milimetr či dva rychle ubŕat a hned zas naplno a máte přeřazeno. Totéž opačně, nepotřebujete úplně plný výkon a tedy chcete ze šestky přeřadit dolů bez kickdownu? Jde to snadno: přidejte půl plynu, hned uberte a zase přidejte tolik jak chcete akcelerovat. V tom okamžiku máte podřazeno. A pro obzvláštní nešiky stačí posunout volič z D na S a pak ani nemusíte umět řadit pedálem plynu.

Driver
7. října • 12:24

Dynamické řazení a dynamické řízení motoru, kdy jsou různé mapy v jednotkách a dle podmínek se mění mapy, to je stará věc jako kickdown.
Ještě tam je kromě DSP i TCM ale může to být deaktivováno a taky to má různá nastavení pro různé regiony. Nejhorší je si vždy přiznat, že vlastně konkrétně řidič je tupé poleno. Místo toho, aby si nastudoval literaturu, co to vlastně řídí, a jaká to má specifika, tak jezdí s novým vozem tak, jako jezdil se starým, a diví se jak jelito tomu, že každé dveře mají svou řídící jednotku, natož tomu, že ji má i převodovka, která analyzuje chování řidiče...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
7. října • 14:30

Aj ty si ma dobre pobavil. Automat sa kupuje kvoli komfortu, ak sa chcem s autom hrat, kupim si manual. Ani jedno z aut na ktorych som doteraz jazdil, neslo pod 1100 otacok pri 50ke alebo 60ke, len nestastne auta z VW group. Nechcem ist do sportoveho rezimu a nechcem sa hrat s pedalom, chcem aby ked jemne pridam, auto sa hned pohlo bodka. Ked to dokazu vsetci, Moze to dokazat aj VW. Je tu niekto kto ked ide po meste zaradi taky stupen aby isiel tesne cez 1000 otacok?

Art Vandelay
6. října • 22:47

Haha, dobre som sa zasmial takto na vecer, dik...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
7. října • 10:31

Daj vediet prosim ako to dopadlo s tym Smaxom, mam za to ze to bude /jazdne/ lepsie.
Co sa tyka DSG, postupne dostanu 7st DSG vsetky modely.

Jogurt
6. října • 23:07

a ráno se probudíš, sedneš do auta s DSG 7q ...zkusíš to....a zjistíš že to přesně takhle funguje...... vlastně ne, Logan MCV nemá DSG

Jogurt
6. října • 22:19

Pánové, i automat se musíte naučit řídit. Stačí trochu šikovnosti při práci s plynovým pedálem a DSC řadí tak jak vy chcete, ta funkce se jmenuje DSP (dynamic shift program) a dělá to že převodovka reaguje na to jak moc, jak rychle a o kolik šlapete na plynový pedál.. Můžete tím řadit dolů, řadit nahoru, řídit okamžik kdy převodovka přeřadí. Třeba při rychlé akceleraci je kontraproduktivní nechat motor točit k otáčkám 5000, potřebujete vyšší stupeň dřív: stačí kolem 4000 o milimetr či dva rychle ubŕat a hned zas naplno a máte přeřazeno. Totéž opačně, nepotřebujete úplně plný výkon a tedy chcete ze šestky přeřadit dolů bez kickdownu? Jde to snadno: přidejte půl plynu, hned uberte a zase přidejte tolik jak chcete akcelerovat. V tom okamžiku máte podřazeno. A pro obzvláštní nešiky stačí posunout volič z D na S a pak ani nemusíte umět řadit pedálem plynu.

Driver
6. října • 13:01

Já zase nechápu tu politiku hendikepů, proč nejsou např 140kW TDI a 7q DSG k dispozici i bez Haldexu a je jen 135kW a 6q DSG.
Kdy už výrobci pochopí, že tu jsou i zákazníci, které nezajímá, že hierarchie jiných modelů a značek bude fungovat, a že si připlatí třeba víc peněz za menší Atecu, Tuareg a nebo Q7. Ne. V roce 2010 nebyl ani 125kW s manuálem, za 2 roky už ano... Pak nešla kombinace 125kW s Haldex em i DSG až do roku 15, kdy to nabídl nový Galaxy. Teď to jde, ale zase nejde 7q s Haldex a 140kW? Tak zase si 2roky počkáme, a než bude nabídka kompletní, bude už auto 10let staré...

Jogurt
6. října • 22:10

Máš pravdu, politika modelové hierarchie je v koncernu totálně postavená na palici. Napřed všechno dostane Passat, pak A3 a Multivan, pak možnáT iguan a ostatní většinou ne nebo hodně pozdě. Sharan/Alhambra je toho pádným důkazem. Dokonce v roce 2010 nechtěli pustit 4Motion se sedmimístnou verzí a nikdo netušil proč. Až po čase se přišlo na to, že nějaký idiot si přenesl v omezené hlavě limity první generace, která neměla zátěžovou regulaci sklonu xenonů a tedy nemohla být v 7místné verzi homologovaná (v 6 místné ale ano) na úplně novou generaci, která s tou starou měla společné jen jméno a navíc regulaci xenonů měla. A trvalo rok, než toho dementa převálcovaly tlaky prodejců a přišlo se na to, že restrikce je absolutně nesmyslná. A totéž se týká restrikcí motor vs.převodovka, motor vs.pohon, motor vs.pohon vs.převodovka atd. Nakonec Superb na tom byl stejně, kombinace 4x4 pouze se slabším dieselem a manuálem, v další generaci naopak jen se silnějším a s automatem.... technika dobrá ale o obchodních modelech rozhodují idioti.

Art Vandelay
7. října • 14:56

Ak chces v Touaregu elektricke - pamatove sedadla, musis ist minimalne do Alcantary za 3900 E :)

FeroB
6. října • 13:05

To DSG je tam 7q.

Driver
7. října • 9:45

Psal jsem, že nejde se 140kW, je tam 135kW.

Jogurt
6. října • 22:30

To je o verzích převodovky, jejích spojek, max. momentu motoru a hmotnosti. Koncern vyrábí tolik kombinací převodovek, že se z toho točí hlava. Pro nejslabší verze s motorem napříč je 7q, pro střed 6q, pro nejvyšší zase jiná 7q, pro podélnou zástavbu jen 7q. Přitom paradoxně sedmikvalty, které by mohly pro usnadnění rozjezdu mít hodně krátkou jedničku (DSG se snaží šetřit spojky) jsou v rozjezdu z místa víc letargické než šestikvalty..... proč? To nikdo neví, pravděpodobně ani konstruktér, vývojáři, testeři a manažeři. prostě to tak je.

x12345678
6. října • 23:19

zdar jogurte,....
Svatá pravda, to samé můžeš samozřejmě prohlásit bez uzardění o politice motorů. Jen UFOni tuší (ve Wolfsburgu to neví nikdo), proč třeba BiTDI má pro různé modely aut 120, 122, 132, 150 a 176kW, naprosto zbytečně zabordelený systém. Kdyby měl Crafter 132 a všechno ostatní 176, vyráběli by dva motory, dva systémy, dvě dokumentace, provozovali by dvě logistiky dílů, ne pět. Důvod proč Multivan má 150 a ne 176kW ovšem netuší nikdo ani ve Vlkohradu, a že jsem to ze soudruhů mocipánů jako odpověď tahal, nic, koukali jak jelita a mleli něco o hierarchii modelů, blabla.... jako každé podobné mlžení v koncernu... ale to znáš sám dobře na vlastní pokožku.

jogurt
6. října • 23:29

Notěpic ixko..:-P
Tak zrovna restrikce u Sharan na pohonné kombinace TDI125/130/135/140kW+DSG+4Motion byla z důvodu naprosto zcestné myšlenky jednoho trouby, který se snažil tvrdit blud, že když Sharan 4 Motion bude pouze v kombnaci 103kW s manuálem, tak si zájemci o výkonnějsí MPV s automatem a 4x4 připlatí 40 000€ navíc za Multivan....a poměrně dlouho mu to baštili, neboť byl oblíbencem jistého ješitného pána, který hierarchické restrikce miluje. A protože v Sarajevu zamordovali úplně jiného Ferdinanda, tenhle paskvil ve VW-myšlení žil mnoho let a v jistém rozměru žije dál.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Driver
7. října • 10:17

O té hierarchii mluvím. Musím uznat, že některá výbava je s jinou výbavou nemožná z energetických, váhových nebo výkonnostních důvodů a pod. To je jisté. A jisté je, že VW-AG nabízí napříč výrobci mainstreamu nejvyšší možnosti konfigurace výbav a dovybavení na přání. To vše je jisté. Ale to není argument, proč na tom dál nepracovat a nevylepšovat ten systém a naopak kanibalizovat levnější modely pro atraktivitu těch dražších. Mluvím o té hierarchii, přece nemůže Alhambra jet rychleji než Q3 nebo mít takovou možnost konfigururace, jako Multivan. To je stupidní! Jestliže chci Sharan, nezajímá mě, že Multivan umí něco, (DSG+4Motion+nejsilnější nafta) co mimochodem taky neuměl, dokud s tím nepřišlo Viano, protože tehdy zase kanibalizovali Multivan, aby motivovali lidi do Q7 nebo Touarega... A dotáhli to k dokonalosti tím, že Alhambra nemůže mít ani na objednávku některou výbavu jako např adaptivní tempomat, a Sharan ano. Jsou to blázni. Tak musí někteří zákazníci do nového Galaxy, chtě, nechtě... A krásně se to ukázalo, že VW to nasadil, a najednou ta výbava šla, jakmile s tím přišlo Viano a Galaxy. Najednou hierarchie šla stranou. A proč předtím 5let srali na zákazníky? Místo aby všem nabídli všechno a nebyl by argument, proč se dívat na Galaxy Smax atd, tak přímo podporují konkurenci... A nepíšu to jako kritiku, to nemám zapotřebí, píšu to proto, že neustále narážím na nějaká omezení a už mě to nebaví. Normálně by se hodilo založit celosvětový veb v angličtině s hlasováním, co komu na kterých výbavách vadí aby se ve Wolfsburku spamatovali a vyhodili ty kašpary s myšlením té stupidní hierarchie... Kupec Octavie ji chce kvůli rozvoru LONG a nikdy nepůjde do krátké SHORT A3, Golfa nebo Leonu a výbavová omezení jsou nesmyslná.

Toshinou Kyouko
6. října • 11:16

Nazývat zastaralé MPV se sazometem sporťákem je docela silnej tabák. V příštím článku se nejspíš dozvíme, že škoda Kokodák je pravý offroad snesoucí srovnání snad jen s Defenderem nebo Land Cruiserem.

JirkaK
6. října • 12:12

To nesmí Alhambru nastříkat na červeno, ale na bílo. Každý přece ví, že největší letci na našich silnicích jezdí v bílých dodávkách :-D
Ale jinak je to klasika, prostě snůška trochu rozvedených hospodských keců. JEDE TO JAKO SFIŇA, TEN TURBODÝZL MÁ BRUTÁLNÍ ZÁTAH VOCPODA A PODVOZEK JE ÚPLNĚ SQĚLEJ, ANI FERARI TAKOVEJ NEMÁ.
Každému kdo má IQ vyšší než dvojciferné je ovšem jasné, že 1.7 metru vysoká a 2 tuny těžká kráva nikdy žádným sporťákem prostě nebude....

bzzz
7. října • 11:06

Mrkni nekdy na zavody trucku ;-)

Jakub
6. října • 12:56

Asi je potřeba se na to dívat optikou člověka, který srovnává auta pro 5-7 lidí a který potřebuje v autě občas přespat, občas naložit kola...myslím, že třeba c4 grandpicaso s 1.6hdi, ležerním automatem a pohonem předních kol nebude tak svižné na dálnici a agilní ve stoupání na okreskách...

Pedro
6. října • 12:00

To sa mylis. Je lepsi...

Doporučujeme

Články odjinud