Test Seat Alhambra 2.0 TDI DSG AWD FR-Line – Taťka sporťák

Seat Alhambra byl vždycky hlavně rodinným automobilem, pokud má ale pod kapotou nejsilnější dvoulitrový turbodiesel, užije si s ním i zastánce sportovní jízdy. No vážně!
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nového je pomálu
  2. O co jde především?
  3. Kolik za něj?, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie

Na evropském trhu byste našli jenom hrstku aut, které během dvaceti let života prošly pouze jednou generační obměnou. Velkoprostorový Seat Alhambra mezi ně patří, byť to díky množství modernizací nemusí být úplně patrné.První generace prodělala během čtrnácti let prodeje spoustu změn a v podobném duchu se pokračuje také v případě současného vydání uvedeného v roce 2010. S prozatím poslední faceliftovanou Alhambrou jsme se v rámci mezinárodní prezentace projeli už v červenci 2015 a nyní konečně dorazila do redakce na delší čas.

Seat Alhambra se téměř nezměnil, ale stejný není (první jízdní dojmy)

Seat Alhambra se téměř nezměnil, ale stejný není (první jízdní dojmy)

Nového je pomálu

Přiznám se, že hledání změn spojených s faceliftem na první pohled nebylo snadné. Seat v oficiálních informacích hovoří o citlivých změnách spojených se světlomety, maskou chladiče a designy kol, nicméně abyste tyto novinky poznali, musíte být opravdoví fanoušci značky. V rámci modernizace došlo k přepracování výbav a přibyl také paket FR-Line, který známe z menších modelů Seatu. Můžete si za něj připlatit pouze u nejvyšší výbavy Style Advance (zkoušená), stojí 27.200 Kč, a za tu cenu dostanete litá 18“ kola, pár nenápadných znáčků vpředu a vzadu, ozdobné boční polepy, čalounění sedadel Alcantarou, speciální prahové lišty nebo kožený volant s logem FR-Line.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vnějších změn si všimne jenom opravdový expert. Poznávacím znamením jsou prvky linie FR-Line, která Alhambře moc sluší a posunuje ji na sportovnější úroveň.

Za necelých třicet tisíc je to hodně slušná nálož výbavy, navíc všechny zmíněné prvky vozu sluší a podporují sportovní image značky. Jenže co uvnitř? Tady je to typická koncernová uhlazenost okořeněná volantem z Leonu a rudým prošíváním sedadel, větší emoce ale v tomto segmentu stejně v podstatě nenajdete.

Jde o typické MPV, ze kterého se na svět díváte přes dlouhatánskou přístrojovou desku, odkládací schránky pojmou tolik věcí, kolik se vám obvykle ani nevejde do kapes, a všude kolem máte obrovské množství prostoru. Sedí se příjemně vysoko a díky velké prosklené ploše jste za volantem jako ve výloze, avšak pocit, že řídíte až tak velký vůz, se nějak nedostavuje. Alhambra sice na délku měří téměř 4,9 metru, stojí ale na kompaktním základu a stejně tak se s ní i manévruje.

Barbora Špotáková jezdí za úspěchy v novém vozu SEAT Alhambra

Barbora Špotáková jezdí za úspěchy v novém vozu SEAT Alhambra

Zkoušený exemplář byl vybaven elektrickým ovládáním bočních posuvných a pátých dveří (samotatně vychází na 24.400 Kč), což je hodně cool zejména v případě, kdy všechna „vrata“ otevřete na dálku prostřednictvím klíčku. S trochou nadsázky je ve druhé řadě místa jako v malé dodávce, plnohodnotná symetricky dělená sedadla vyhoví třem dospělým cestujícím, jsou navíc samostatně posuvná i sklopná. Praktickým prvkem jsou integrované dětské sedačky v krajních sedadlech (stojí 11.400 Kč včetně speciálních hlavových opěrek), ryze na komfortní notu pak hraje třízónová automatická klimatizace v rámci standardní výbavy od linie Style.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiéry Seatů jsou obvykle trochu strohé, tady je ale více znát vliv mateřského Volkswagenu. Vpředu se sedí královsky, stejně jako v dalších dvou řadách.

Testovali jsme sedmimístnou verzi (poslední pár sedadel vychází na 18.400 Kč), která je sice o 51 kilogramů těžší než pětimístná a má o 133 litrů menší maximální objem kufru, zbylých 2297 litrů je však pořád obrovský prostor. A protože je tohle auto koncepcí karoserie vlastně jenom přikrášlená krabice, vejdou se dozadu i vzrostlí cestující. Vadila mi pouze trochu složitější manipulace s dvojicí zadních sedadel, u kterých nejdříve musíte z podlahy kufru vyklopit opěradlo, a teprve poté se natahovat k sedáku, a pak objem kufru v sedmimístném uspořádání - více než 267 litrů dnes mají i malé vozy.

Radosti
Nestárnoucí design
Silný motor
Překvapivé vlastnosti v zatáčkách
Přijatelná spotřeba
Starosti
Chování převodovky v nízkých rychlostech
Obtížnější manipulace se třetí řadou sedadel
Malinký zavazadelník v sedmimístnéím provedení
Vysoká cena
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie59 fotografií
seal00.jpg seal01.jpg seal02.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nového je pomálu
  2. O co jde především?
  3. Kolik za něj?, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků