Test Santana PS-10: terminator

Clayton  |  14. 08. 2007 01:24

V článku autor píše "Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Land Rover Freelander... co to je zač? Kia Sorento, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander? Pod mou rozlišovací úroveň. V terénu jsem králem já, Santana PS-10!"

Moje milá Santano (a autore článku), když už se tak ptáš: Patrol je takový ten trošku důkladněji vyráběný offroad, který má jako ty rámovou konstrukci, obě tuhé nápravy a ve standardu zadní špéru, tedy uzávěrku. To ty sice můžeš mít taky, ale za příplatek. Hlavně ale má vypinatelný stabilizátor, díky kterému kříží daleko líp než ty. Hlavně je to ale auto daleko spolehlivější (já vím, občas ten motor...) a přeci jen v terénu hraje úplně jinou třídu.

Pane Vašíčku, já oceňuji, že jste v tom výčtu teréních outsiderů nezmínil Land Cruisera - už víte, že tu má dost zastánců , ale na Patrola offroaďákum taky radši nesahejte, jo?

Odpovědět  |   | 
skdd  |  14. 08. 2007 11:02

Patrol, no comment
K Santane, vôbec nie zlé auto ale keď sa na to pozriem ako človek, čo netrápi 100% v lese, tak (opravte ma ak sa mýlim) klima ani ránu od výrobcu, uzávierky iba ARB, jazdné vlastnosti na ceste o dve triedy pod patrolom. Samozrejme keď sa to zdvihne, nebodaj sa dajú portálovky (španielska armáda má) tak sa s tým dá jazdiť aj čertovi na chrbte. Síce nemenovaný predajca v SK tomu strihol poloos (ale tam by strihol každý) a jazdil s tým tak, že mi vypadávali oči z jamiek (ale to je najlepšia reklama pre mňa). A auto drží...

Odpovědět  |   | 
wolff  |  14. 08. 2007 13:11

Můžu vědět, proč by měla být Santana jako neposlehlivá? Koupilo to Iveco a jsou v tom již motory od Iveca, takže v motoru určitě zakpaný pes nebude...

Odpovědět  |   | 
skdd  |  14. 08. 2007 13:31

napísal som niečo také?

Odpovědět  |   | 
Ace  |  15. 08. 2007 09:15

Proč, to ti nepovím. Ale že to je hrozný to je jisté.

Odpovědět  |   | 
glider  |  14. 08. 2007 19:17

prechodovy uhol 152° ?
....nebolo by na skodu nejake video z terenu

Odpovědět  |   | 
Ace  |  14. 08. 2007 05:53

Nepřeháníte to trochu? Samá Santana. Co takhle zkušenosti nějakého dlouhodobějšího uživatele, ať taky ukáže tvář (ne)spolehlivosti.

Odpovědět  |   | 
j.  |  15. 08. 2007 09:32

Dlhodobe skusenosti - az tak dlho na trhu nie je, ale na SLovensku ich uz peknych par rokov pouziva SHMU (Slovensky hydrometeorologicky ustav) a pri meraniach a udrzme napriklad z totalizatorov v terene sa veruze musia splhat na kdejake miesta. Tiez ich maju viac ako jeden, takze budu vediet odfiltrovat faktor nahody stastny/nestastny kus. Skuste sa popytat tam.

Odpovědět  |   | 
Ace  |  15. 08. 2007 10:17

Díky za info, ale nejde ani tak o mě, já zkušenosti mám, těžce negativní a co mají od této značka na ostatních místech co vím je to totožné.
To spíš aby to nepůsobylo, že sem zaujatej. (i když po tom co sem zažil za poruchy a jak často...)

Odpovědět  |   | 
Sob  |  14. 08. 2007 09:04

hmmmm landrover s vychytanejma mouchama

timhle sem ještě nejel ale měl sem tu čest řídit Defendra 110 a ten mě přišlo vůbec nebrzdil ... taky nad 100 to jelo neochtně, vypadá to že tohle je zajímavá varianta ...

Odpovědět  |   | 
juro  |  14. 08. 2007 14:48

toto auto mame v nasej firme ako tazky pracovny nastroj. Ja ho sice nejazdim, ale viem ze uz bolo s nim viac problemov, najma s elektrikou.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  14. 08. 2007 23:12

fuha zrovna v PS-10 by som velmi o elektrike nehovoril. Okrem riadiacej jednotky motora tam ziadna elektrika nie je ani len okienka, central takze neviem o akej elektrike by v santane ps10 mohlo byt reci. Isto vase auto, a verim ze s nim boli problemy ale neverim,ze s elektrikou nakolko ziadnu prakticky nema

Odpovědět  |   | 
juro  |  15. 08. 2007 09:28

Ja viem, ze auto ma oproti inym minimum elektroniky. ale problemy boli s takou primitivnou elektrikou ako je osvetlenie vozidla a pod. prkotiny. Zle porobena kabelaz.

Odpovědět  |   | 
Ráďa  |  14. 08. 2007 19:14

Ale Patrol je stejně drsný. Akorát je dost těžký, tak na písku nebo v bládě někdy ztrácí. Ale trhací či kamenitý terén by vám to ukázal. Ta Santana, to je technicky z 90% Defender!!! Taky v tom sedí řidič trochu šejdrem, resp má vyosené pedály Na cestě je to auto utrpení, ale pro lesáky či do Mongolska paráda. Jinak fotky jste udělali tentokrát už poctivější

Odpovědět  |   | 
j.  |  15. 08. 2007 09:29

Mame vo firme, Patrol je samozrejme najma pokial ide o komfort a jazdne vlastnosti na ceste ina kava, ale aj ina (cca 2x) cena

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  15. 08. 2007 18:03

Jenom pro zajímavost, pokud bych potřeboval do firmy podobná vozidla, přijde mi cenově výhodnější připlatit si nějakých 300 000 Kč a koupit si naprosto spolehlivý a nezničitelný Land Cruiser 76,78 nebo 79 (prodejce také Dajbych). Těch 300 000 Kč se mi skoro vrátí např. už po 4 letech na zůstatkové ceně vozu. O nákladech na servis a spolehlivosti myslím také není pochyb. Prostě pro offroad vždycky platí, že nejsme tak bohatí, abychom si kupovali levné věci...

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  16. 08. 2007 20:39

Tak jeden příspěvěk od člověka co se Santanou jezdí už 2roky.Dělám u energetiky a tyto stroje nám koupily. Větší šunt jsem snad neviděl a neřídil. Ani se mi tu nechtějí vypisovat všechny závady za ty 2 roky. tak aspoň namátkou. Na služebně jich máme 5 kusů. Kolegu jsme táhli do servisu po ujetí 300km na laně.(něco s elektr. a pak ještě 2krát než to celý shořelo a našla se závada) Po ujetí asi 2000 km u všech popraskali zadní list. pera a výměny. Auto vůbec netopí a po pár umrzlých provozácích nám podnik nechal namontovat Webasto. A pak to pokračovalo, přední list pera, přední i zadní tlumiče, tlumič řízení, sjíždí se přední kola zvnějšku a to dost(nepovedlo se v Barumce vyštelovat) u 3 kusů upadla řadící páka, topení a ofukování skel katastrofa(při sněžení každé 3km zastavit a očistit ručně stěrače(namrzají)dílenské zpracování hrozné, jízda po městě je jakl cesta ve vibrátoru(ale list. pera a žebř. rám tam se nedá asi nic čekat.) Zaseklá redukce při druhém pokusu o zařazení(odstraněno až v servisu) oxidující a upadávající elektri. ved k zadním světlům(opraveno už 4krát)upadávající aretace předních dveří a následné vyvrácení(u nových modelů již odstraněno) občas zlobí dálkové zamykání, a ještě toho je dost ale zatím stačí. Do dneška mám najeto 57000kma do servisu jezdíme tak každý 3 měsíce s něčím. koupit toto auto soukromě tak se asi po záruce nedoplatíte.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  16. 08. 2007 21:05

A ještě jsem si vzpoměl na detaily jako upadlé podsvícení palubky(válelo se někde u pedálů) upadlá roura topení k vývodu na palubce,špatně zapojené radio, (vše odstran. svépomocí aby jsme nebyli stále v servisech) plasty na palubce jsou tak tvrdé že poskakující radio je postupně vylamuje a asi za půl roku mi rádio zmizí někde uvnitř palubky. A dost podstatná věc, to auto nemá žádný rejt. V prudké vracečce se líp vytočí kamion než já. A motat se někde v lese po úzkých cestách je zážitek. Pak zatuhlá lanka od topení, které nešlo v létě vypnout(odstr. až v servisu). Tachometr mi ukazuje při 50km 60.(oveřeno na měření) Kolega jel z Plzně a při ryclosti ukazující 130km/h mu naměřila policie jen 110(byla pokuta ale naštestí menší). Dále mi už nehraje jeden reproduktor, při zavřených dveřích je vidět ven ale je to terenní vůz tak asi má aby lépe vytekla voda. Na zadních dveřích mi stále padají samovolně okna a tak je každý třetí den zase vytočím.(uvažuji že přivážu kličky napevno). Měřím 187 cm a jízda je o nervy.Přímo v zorném poli mám tpětné zrcátko a schvá se mi za něj v zatáčce i kamion, boční skla u dveří jsou o něco níže, takže na křižovatce při rozhlížení se musím předklánět a shýbat abych vůbec něco viděl. Přední kapota je tak divně rovná a nakloněná, že při jízdě za jasného dne háže prasátka přímo do očí řidiče. To se mi v žádném autě ještě nestalo. Druhý sloupek na kterém je bezp. pás je někde skoro přede mnou a pás se mě začíná dotýkat až někde za prostředkem hrudníku. Při nějaký ráně bych se asi pěkně kroutil. To už ale vážně stačí a ještě to není vše. Nashle.

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  17. 08. 2007 02:21

Teda, že Santana za moc nestojí jsem od jiných už slyšel dost často. Ale tenhle popis mi spíš sedí k typickému vozu ARO a to ještě z osmdesátých let... Jak jsem psal nahoře, kdybyste koupili Land Cruiser LC7x, ušetřili byste si nejen nervy, ale i peníze...

Odpovědět  |   | 
ka-spel  |  17. 08. 2007 07:49

Někdy jsou nákupy u firem a u státních obzvlášť složité. Na investice je limit, ale na opravy penízhe jsou. U nás třeba dají za opravu prastaré kopírky 5000 a nová podstatně lepší stojí 7000.

Odpovědět  |   | 
Ace  |  18. 08. 2007 05:57

Bezva, sem rád mi to někdo potvrdil.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  13. 09. 2007 15:34

Santanu PS 10 mám doma dva roky, jsem zeměměřič, takže pracovně. Najeto má asi 35 000.
Všem hrůzám které zde byly popsány bych věřil, i když mé zkušenosti nejsou až tak černé.
Je to možná také tím, že přece jen na vlastní auto dává člověk podvědomě víc pozor.
K jednotlivým slabinám:

Malý rejd -- to je skutečnost, a když sem přítele upozorňoval, bacha má to malý rejd, říkal jasně, to teréňáky mají, a když vysedal tak valil oči a říkal že tohle opravdu nečekal.
Je to nepříjemná věc a navíc se zdá že konstrukčně by tam bylo na otáčení kol místa dost.

Topení -- po tom co byly pořádně seřízeny ovladací bowdeny se dá topení skutečně vypnout a v letě netopí. V zimě mě celkem překvapilo, protže sem počítal s tím že bude slabé ale kupodivu auto celkem slušně vytopilo. Největší problém bylo skutečně ovládání, protože zezačátku se ventil neotvíral naplno.

Plasty co drnčí, nedolíhající dveře, prasaátka (odrazy)od kapoty a skel -- to je vše pravda, ale kdovíjak mě to nevadí.

Pohodlí v kabině -- Nejsem kdovíjak dlouhý, takže mě nejvíc vadí že sedadlo řidiče je vyosený proti pedálům.

Elektrika -- dvakrát byl měněný brzdový spínač, je to naprostý zmetek z plastu a nový by stál přes pětistovku, takže po záruce bude nahrazen obdobným z favorita.

Za největší zradu považuji zamrznutí předminulou zimu. Auto stálo venku přes noc při teplotě -28, a ráno jsme nenastartovali.
Bohužel se nanašel nikdo, kdo by zjistil příčinu. Nafta nezmrzla, Baterie točila jak divá,
a do - 15 byly starty bezproblémové.
Situaci s -28 bohužel není možné až tak jednoduše nasimulovat, takže do budoucna nevím na čem jsem.
Aito jsem kupoval nové, nejeté ale rok starý model, zústalo objednaný ale neodebraný ve skladu a přišlo na rovných 600 000,- samozřejmě bez daně.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  15. 11. 2007 20:52

TAk mám k dnešku najeto 62000km a včera mi upadla kardanka na předek, kolegovi už taky chroustá a na dalších dvou opravují rozvody. Prostě super.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  16. 11. 2007 07:30

No prosím Vás.... Předpokládám, že recenzent byl měl být sice hlavně technicky znalý, ale taky by snad mohl umět česky. Nevím jak on, ale já rozlišuji NOHAMI vs. NOHAMA. Vezmu hrnec za obě uši, ale už ne za uchy apod.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  16. 11. 2007 07:36

A teď jsem se chytil sám - samozřejmě beru hrnec za obě UCHA.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  18. 11. 2012 21:35

Santána PS 10 je dobrý stroj ale něco za něco udržovat jí stojí nějaký peníz ale v terénu to zase vrátí,první jízda byl docela šok ale tet je to svezeníčko, dokáže i pěkně uhánět.Sláva už nejezdím sám v okolí se začínají objevovat co vím tři kousky.

Odpovědět  |   | 
Jindřich  |  19. 02. 2013 13:55

Jen chci říci abyste psali svoje skušenosti s technikou a vlastním autem a neberte zřetel na nějaké výtky ohledně češtiny pravopisu nebo podobné ptákoviny tady se chci dozvědět fakta skušenosti a vůbec nejsem zvědavej na nějakýho češtinářskýho kazatele ten ať se realizuje někde ve škole nebo v klubu češtinářů apře se jaké písmeno velké nebo malé to nás tady akorát otavuješ ušáku

Odpovědět  |   | 
Vaclav  |  13. 10. 2014 11:20

Zdravím tu všechny koupil jsem Santánu a až potom jsem si přečetl různé příspěvky na podobných debatách musím uznat že jsem se při čtení zapotil. Ale po roce užívání jsou moje zkušenosti spíše kladné ujel jsem 35000km a taky se mi vysypal kříž na předku oprava 800kč pera nemám problém a to jí chudinku dost překládam musí se to mazat,sjizdeni kol na předku je nastaveno od výrobce musí se otáčet pneumatiky jako u tatry náhradní díly jako kotouče ložiska těsnění a podobně jsou oproti defendru na polovině ceny a mohl bych pokračovat jízdní vlastnosti terén bomba silnice do 110km/h srovnatelné s favoritem nebo vartburkem a jinak je ro opravdu koza je třeba si zvyknout dělám v lese a jelikož se specializuji na rizikové kácení pracují většinou v hodně těžkém terénu.s terénem nemá žádný problém oproti rangerum l200 amarok a jiným manažerskym leštenkam mluvím jen o autech co mám možnost řídit tyto jsou v terénu opravdu o několik tříd níž. Je pravda že hnije kasle ale s tím se musí počítat a komplet opravit. Co se týká místa je ho o milimetry víc než v defendru s ním mám několikaleté zkušenosti a vím že poruchy má úplně stejne jako ps10 jen neskonale dražší opravy. Čili kdo potřebuje auto na práci a ne na občasné projetí na hromadách hlíny viz nějaké centrum pro vykendove blbnutí tak mohu doporučit.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost rozbil luxusním SUV Grand Wagoneer

Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost roz…

Grand Wagoneer je luxusní SUV, které se chce utkat s těmi největšími zvířaty na trhu. Těžko věřit, že s něčím takovým přišel zrovna Jeep.

3.  9.  2020 | | 24 N/A
Kadera Vladimír
JeepPremiéry