Nevěřím ,že má na E 85 spotřebu pouze o 10% vyšší. Výhřevnost lihu je 2/3 benzínu a výkon motoru je větší. Bez dotací by líh v motorech nikdy nebyl. A bez socialistických,hlavně evropských daní na benzín by po něm ani pes neštěkl.
Naše životy neovlivňuje CO2 ,ale banda všivých ekofašistických sviní podporovaná zelenými podnikateli.
Na E 85 jede i Favorit BMM. Akorát se špatně startuje:-D:-D:-D
Díky autorovi za zábavně, poutavě a originálně napsaný test. Na tento server jsem zabrousil poprvé, ale asi se tu ukážu častěji. Poslední dobou hledám kvalitní server s kvalitními texty.Pro SAAB mam slabost, ale taky pár výtek. Nicméně test na motor co spaluje E85 je přínosný. Škoda že je u nás nedostatek čerpacích stanic kde mají toto palivo.
Pokud hledáte kvalitní server o autech, pak vězte že zmíněný článek je spíše výjimka...
Říkáte Saab? Ta firma ještě existuje?
Někde jsem četl, že na výrobu 1 joulu energie biolihu jsou potřeba 2 jouly energie z ropy. Jaký to má teda význam???Zemědělství je komplet závislé na ropě. Pro hospodaření na polích se používá - ropa. Při výrobě hnojiv - taky ropa. Při výrobě pesticidů a dalších přípravků - zase ropa. A z toho, co se vypěstuje, se vyrobí trochu lihu. A ten se přepravuje - zase pomocí ropy...
Takže vlastně stačí vymyslet, jak z ropy vyrobit více ropy a je to v suchu, ne :-D:-D:-P? My to dokážem, protože americe lezem do p*dele a amíci dokážou všecko! A navíc ropa má strach z Chucka Norise, takže si ropa nedovolí vyčerpat se, protože by Chuck musel chodit pěšky.
Ne, vážně - může mi někdo vysvětlit, jaký to má význam, když pomocí obrovského množství spotřebované ropy vypěstujeme trochu rostlin, z nich vyrobíme ještě míň lihu a ten pak za obrovského potlesku projezdíme v autech a tváříme se jak jsme ekologičtí? To není ekologie, ale plýtvání!!! A to nemluvím o "opotřebování" půdy a zmenšení plochy pro pěstování potravin. Polovina světa trpí nedostatkem jídla, v některých částech světa se kácí zbytky pralesů, aby se lidi mohli nějak živit a my tady z jídla vaříme líh a jezdíme na něj, když se urodí moc obilí, spálíme ho v elektrárnách, když je moc mléka, raději ho vyléváme... Řekněte lidem v Somálsku jak jsme ekologičtí. Určitě budou rádi!
je vidět, že komentátorovi "udělalo" dobře, že mohl tohle auto "testovat"...jinak to bylo moc keců za hodně peněz...
pěkně napsaný článek. Saab pro mě byl a snad vždy bude něčím exotickým. Do toohoto typu jsem vždy nějak překousl tvar palubky a plastů kokpitu, tímto modelelm mi ale došel dech a musím říct, že už to neberu, je to opravdu hnusné. Jinak opravdu nic proti
Suhlas, az doteraz sa mi Saaby pacili, ale co saab spravil s touto 9-3, das ist hruza. A to ste este nevideli sport wagon, proti tomu je aj novy Superb kandidat na miss auto.
Podle mě je vzhledově super. Naprosto nej kára. (jen ten interiér a ty plasty a zpracování, prémie je zcela jinde). Mimochodem nevím, kde byl autor an tom, že Medvěd je na tom s kvalitou montáže bídně. Nové Céčko a Ečko jsou podle mě ve zcela jiné dimenzi než Saab.
Céčko rozhodně ve zcela jiné dimenzi není. Seděl jsem v něm jenom párkrát, ale zpracování interiéru je podle mě horší než u Oktávie II. Saab má oproti tomu řadu detailů, které jiná auta této katekorie nemají. Vyšší kvalitu čalounění (včetně koberečků, čalounění kufru apod.). Jeho podlážka je z překližky a ne z plastu, protože lépe tlumí vibrace. Některé exponované části interiéru jsou třeba pogumovány podobně jako u outdoorových přístrojů (na dotek jsou příjemné a navíc odolné). Plasty nejsou tak měkké, ale důvodem je spíše omezení používání některých chemických látek v interiéru.
Nic to nemeni na fakte, ze krasa modelov 900Turbo a 9000 je tatam.
Unicorn v Havirove na stojanech N85 uvedeny ma.
A maju aj E85? :-D
Po dlouhé době nějaká věc o SAABu co se mi dobře četla (pokud nepočítám Ondrášikovy kydy na téma SAAB v diskuzích, které opravdu pobaví). Zítra si to přečtu ještě jednou :)
Nevím proč se autorovi zdá,že auto ma vyšší výkon než 200koní,ty parametry tomu odpovídají.Moje Lancia Kappa má 205koní(2.0 16VT) max. rychlost 235km/h a z 0-100 za 7,3s.Ale taky váží přes 1,5 tuny(a taky má 14let :-D ).
Tak ta už 1.5 t nemá. To odrezlo.
Hogy lehetséges ez? Magyarországi Szabot teszteltek? ;-)
Přesně. Radek Ondrášík se tu tak vehementně angažuje proto že na ty jeho bláboly narozdíl od tohoto článku nikdo nechválí. Sám bych to nenapsal líp ;-)
Zaujala me ta pasaz, ze saab umi udelat turbomotor, co se celkem kroti a takovy ople aspol ani omylem. To je preci divne. To jsou u opela a spol. takovi amateri, nebo je jim to jen jedno? Preci 30+ a 17-20 je sakra rozdil !
Ona je to uplne jina politika. Saab vzdy pouzival turbo na doplneni vykonu motoru v extremnich situacich (par procent doby jizdy). Zakladem je dostatecne vykonny dvoulitr do ktereho neni potreba moc foukat pri bezne jizde. Ostatni se rozhodli downsizovat a pouzivaji ruzne 1.4rky a podobne, ktere by se v tech velkych autech bez patricneho foukani ani nerozjely do kopce, takze si musi turbem hodne pomahat i pri uplne normalni jizde.Je to proste kolik procent z vykonu motoru dela objem a kolik to turbo.
otazka bola preco to u opelu nevedia s 2,0 turbo... tam je objem a zakladny vykon 2 litra tiez
Ad E85: Jezdím pracovně často do Švédska a při delších pobytech tam mám k dispozici služební auto, konkrétně Ford Focus 1,8 Flexifuel. Jízda na ethanol není u toho nijak exravýkonného atmosférického motoru moc poznat. Jen pohled na spotřebu v PP prozradí vždy minimálně o půl litru, ve městě o víc jak litr vyšší spotřebu. Horší je to ale se startováním v zimě. Natočit po ránu v zimě motor na líh je horor, Ford k tomuto učelu má vestavěné elektrické přehřívání motoru, jenže to znamená mít vždy po ruce přívod proudu..... Zkrátka pokud nestojíte v zimě jen v garážích je spalování ethanolu problematické.Ad Saab: Kolega je zapálený Saabista. Vlastnil již několik modelů, předposlední 9-3 2,0T a nyní má 9-5. Rok co rok se přesvědčuje o tom, že servisovat Saab v ČR je minimálně problematické. Servisní síť neni z nejhustších, ceny hooodně vysoké a hlavně velmi špatná dostupost ND. S předchozí 9-3 měl menší nehodu na předek a délka opravy s čekáním na origo ND se protáhla na 3 měsíce! Z části i dílem autoriz. servisu, kde nějaký jouda objednal ND na jiný model a oprava se tím protáhla o víc jak měsíc. Pokud nechává vůz servisovat v Německu stojí ho to naprosto stejné peníze a vždy bez jakýchkoliv problémů.
Pokud je pro kolegu servisovat Saaba problematické, může si za to sám. Servisy jsou, ale je třeba je vybírat a kolikrát dát přednost neznačkovému před značkovým (obvykle tomu tam i víc rozumějí). A ceny? Jsou díly na Octavii hoodně vysoké a nejsou k dostání? Asi jak kde že... S díly jsem nikdy neměl problém.
Servisovat nové auto v záruce u neautoriz. servisu je sice možné, ale při případných reklamacích jsou s tím pak stále značné potíže. Běžné ND samozřejmě jsou k dostání snadno, horší to je už s origo ND při opravě po havárce!
Ovšemže JE to možné. Není totiž nutné si kupovat nové auto hned od Srby. Můj servis je schopen nové auto přivézt a dát mi na něj záruku i když není "autorizovaný". ;-)
Situaci se značkovými díly znáš i ty. Jeden sklad ve Švédsku, odkud se posílá jenom letecky, což žádný dealer nehodlá platit. Druhý je v Maďarsku, odkud to chodí kamionem a tipl bych si interval tak jednou za 14 dní.
Tvůj tip je bohužel špatný. Díly chodí 2x týdně.
Můj tip je podpořen dvojitou zkušeností. Jednou jsem čekal 6 týdnů, z čehož odvozuji, že v Maďarsku moc dílů není, tudíž následuje cesta Švédsko -> Maďarsko -> ČR. Podruhé jsem čekal 14 dní (v Maďarsku to skladem bylo)
Celkem by mě zajímalo, nad čím bude autor lamentovat, až začne prudce zdražovat ropa. Nebýt ekonomické krize a následného omezení spotřeby Číny a jiných zemí, tak dle trendů loňského léta bychom se dnes nedoplatili.Osobně vliv CO2 na globální oteplování taky příliš neberu, nicméně pokud celá tahle aktivita povede k tomu, že se začnou víc rozvíjet technologie na alternativní zdroje energie nebo její rozumné ukládání či šetření, tak to zas určitě nebude taková katastrofa. Čím dříve se začne (a automobilku už naštěstí začaly), tím lépe budem na další ropný šok připraveni.
Až dojde ropa ? Mám pocit, že někteří obyvatelé obzvláště na mžp si myslí, že se navrtá díra a poteče líh. Takže se na to budeme sto let chystat a předěláme auta na líh.
Je zvláštní, kolik lidí si myslí, jak jsou zásoby ropy nevyčerpatelné :-D Dejme tomu, že současné zásoby by stačili při současné spotřebě. Ale v momentě, kdy Čína a Indie zase nahodí průmysl, bude chtít miliarda lidí znovu jezdit a situace z loňského léta se rozjede v horizontu měsíců. Jaké řešní budeš mít, až ropa poleze k 200 USD za barel?
Jaké řešení? Jednoduché zaplatím u pumpy. Kdo na to nebude mít, nebude jezdit autem. Bude jezdit vlakem. Velmi jednoduché a funkční řešení. Další možností by bylo, aby si stát z ceny nestáhnul 60%...... Ale to musí, z čeho by platil tu flotilu blbů na mžp.
Poměrně zábavné čtení :-O Myslíte, že pokud nebudou mít lidé na benzín, budou kupovat nová auta? Nepředpokládám, že Vám to úplně dochází, nicméně snaha o snižování spotřeby (a tím pádem i CO2) a hledáné alternativ je ze strany automobilek naprosto pochopitelná.
A co je špatného na tom, že lidi nebudou kupovat auta. Koně se už taky nekupují a že to byl ještě před osmdesáti lety super prodejní artikl v každé vesnici. Tak se auta nebudou kupovat též. Plesnivé mozky tvrdí "hromadná doprava vpřed" a cpou do toho každý rok stovky miliard. Tak se to možná konečně nějak využije. Jen ať ropa stojí 250 USD. Já jsem pro.
Ony se naštěstí ty alternativní pohony uplatní u skoro čehokoliv, co má mít variabilní trasu - ať už tomu budeme říkat auto, autobus, vznášedlo, nebo třeba mobilní dopravátor.
Pokud bude ropa za 200USD tak zacnou postupne fungovat regulacni mechanismy. Stacil narust minuly rok a i extremne bohati Americane maximalne zavisly na svych autech dokazali vyrazne omezit jezdeni, co teprve ti Cinani ci Indove, kteri penize nemaji, ale maji spoustu jizdnich kol z minulych let.Navic zvysujici se cena umoznuje tezit z jinak nerentabilnich lozisek, tj. zvysuje se i produkce. V delsim casovem horizontu pak vyssi cena zaplati otevirani uplne novych lozisek. No a v neposledni rade nejvetsi svetova ropna velmoc tezi z politickych duvodu sve kapacity tak na tricet procent. Pokud bude mit problemy s nedostatkem ropy dokaze zvysit produkci behem deseti let na nekolikanasobek stavajiciho stavu.
Neviděl bych to tak růžově. Pokud by stál barel nad 200 USD, tak máme problém, jedno, kolik existuje alternativních ložisek. Benzín bude stát v konečném důsledku násobně víc, než dnes a tomu je potřeba přizpůsobit i spotřebu automobilů.Líbí se mi váš optimistický postřeh ohledně několikanásobného zvyšování těžby. Bohužel, v době, kdy se většina nalezišť nachází za svým vrcholem a těžba tím pádem klesá, působí docela úsměvně.
Tezba klesa proto, ze se dvacet let nehledala nova ropa. Bohuzel od pruzkumu k tezbe je tak deset let, takze v dnesni dobe mame stale pouze ta loziska, ktera byla k nalezena nejpozdeji na konci minuleho stoleti. Coz byla doba, kdy byla ropa levna a tudiz nikdo moc do nalezist neinvestoval. Dneska je zase problem politicky, technicky neni problem vyrobu ropy zvysit a to tak ze vyrazne. V USA neni vyuzivana ani polovina nalezist a dalsi spousta jich nebyla ani prozkoumana, protoze se to nesmi.
To je určitě zaujatá a neprofesionální recenze. Každý přece ví že Saaby jsou nespolehlivá auta s vysokou spotřebou a velmi špatnými jízdními vlastnostmi! Žejo Goesi? :-DAle vážne. Děkuji autorovi za pěknou a objektivní recenzi. Jedno oko nezůstalo suché!
Klasický výkřik fanouška. Pokud test dopadne ve prospěch vozu, je recenze objektivní a správná a pěkná, pokud opačně je špatná a neobjektivní...
Klasická odpověď debila. Brát osobně prosím :-D
Děkuji autorovi, není to jen kvalitní test něčím zajímavégho auta, ale také jsem se dozvěděl mnoho zajímavého, co nám Kateřina Jaques nikdy neřekne.... J.B.
Kdo někdy pálil slivovici, tak ví, že se musí pořádně topit. Proto se říká pálit. Švédi mají prohibici a tak se trestají tím, že líh nalévají do nádrže ne do štamprlí. Jsou to magoři.
Až na to, že ti magoři mají nesrovnatelně kvalitnější a bezpečnější silnice a taky tam při nehodách umírá nesrovnatelně méně lidí než u nás, protože tam nejezdí tolik kreténů v Oktávce ftédéíčku na metlách B-]
To ne, ale místo nich tam jsou kreténi f Saabech f biturbu. Někteří se dokonce nenechají ani rozhodit rozestavěnou dálnicí a kličkují pak mezi bagry :-D Případně někteří zase kličkují ve 150 mezi chodci v Göteborgu.Jinak idioti za volantem se bohužel najdou všude. Ve Švédsku jich ale neni rozhodně míň než u nás. Zejména pak při letních hudebních festivalech.
Asi jsem měl štěstí na cestování po Švédsku, protože jsem na žádné šílence nenarazil (tím nechci říct, že by tam nebyli) a to ani když jsme se jeli vyřádit na okruh Kinnekulle. Dokonce mi jízda po Švédsku připadal jako balzám pro řidičskou duši. Vždycky po přejetí německo-českých hranic jsem si myslel, že jsem v Rumunsku :-DIkdyž v Dánsku je to o něčem jiném, tam bych se bál jezdit i v tanku ;-)
Jo jo, Dánská dálnice, tak to byl jeden z nejlepších zážitků, hned po Polské okresce. I když ono ten zážitek se Švédskem byl možná ovlivněný přejezdem z Norska, což je opravdový řidičský ráj (než se setmí, pak je to Need for Speed :-D)
Někdy mi připadá, že lidi vidí vše na západ lepší, že je tam obloha modřejší a tráva zelenější. Projezdil jsem kde co (byť Skandinávii ne), ale nutno říci, že se jezdí více méně všude stejně. U nás to není nijak špatné. Když si odmyslíme tranzítní jízdy Poláků po dálnicích, pak je situace jako v AT, DE, FR apod. Nikde to není žádná hitparáda, všude jsou řidiči slušní i magoři apod. Rozdíl nula nic.
Magor seš tady jenom ty.
Ja musim vyseknout poklonu autorovi za paradni cteni. Nejen ze se to skvele cte, ale konecne jsem se taky jednou dozvedel neco o fungovani auta na E85, nic kloudneho jsem se o tom doted nedocetl. 93 Biopower bych si za tyhle penize koupil hned, ale to je to same u CNG - kdyz neni kde to natankovat, nema to smysl. I tak ale jeste jednou dik za perfektni test.
Taky souhlasím. Články tohoto autora vždy rád čtu. Nekouká z nich žádná namachrovanost a snaha se zviditelňovat jak od Ondrašíka (místy to vypadá jako motoristický Hulan, protože jeho metody využívá obdobně) nebo zase neznalost novodobé historie nebo obecný přehled jak u jiných. Plně souhlasím s druhým odstavcem, ale už ne tak s jeho závěry. Globální oteplování problém je. Spíše jde o ty priority jak mu zabránit. Novými, stále těžšími, motoricky stále více přiškrcenými auty těžko. Obzvlášť pokud se budou ignorovat náklady na jejich výrobu.
Globálni oteplování problém je. Problém ale taky je v tom, že globální oteplování v periodách přicházelo po stovky tisíc let, kdy se střídalo s dobami ledovými. Poslední malá doba ledová proběhla ve středověku, kdy na pár desítek/stovek let klesla o pár stupňů teplota poté co stoupala.Takže faktem je, že teplota roste. Faktem je, že člověk na přírodu vliv má. Nikdo ale nedokáže říci jak velký je ten lidský význam, tedy to, jak by se příroda chovala, když by člověk nebyl. Jelikož ty doby tepla a zimy se zde střídaly i předtím, střídají se i nyní. Otázkou tedy je, do jaké míry to člověk jenom umocňuje.A to je otázka, na kterou nikdo nezná odpověď. Země by se oteplovala i bez člověka, ale třeba o pár procent pomaleji, nebo naopak rychleji. Takže ta panika je částečně zbytečná.A jen podtknu, že CO2 nezpůsobuje samo o sobě oteplování, ale oteplování způsobuje, že se koncentrace CO2 zvyšuje. Je to častý omyl, který lidé ani netuší. CO2 se vždy zvyšuje v závěsu na růstu teploty, což je opět periodický úkaz v mírném závěsu za oteplováním. A např. od středověku do současné doby, kdy stoupla teplota o pár stupňů i bez zásahu člověka a CO2 opět přichází až v závěsu pár stovek let.Takže ano, přírodu chraňme, ale nedělejme business skupině "ekologických" podnikatelů tím, že přistoupíme na jejich bezhlavou paniku ohledně naprosto přirozeného jevu. Za chvíli začneme řešit příliv a odliv, ne?
Cokolvek bojujuce za menej smradu na uliciach, ci uz od dizlaku, alebo benzinu beriem ako prinos,...hlavne nech to skodi co najmenej ako cloveku, tak prirode,... ano,..skodit mozeme, mozno to prirode neublizi,...ale musime to roit?
Zapomínáte na jednu věc. Ten líh z nebe nespadl a je třeba jej vyrobit. Vypěstování plodin pro líh, výroba lihu a následná spotřeba lihu v součtu vyprodukuje více emisí CO2, než když jenom vytěžíme, zpracujeme a spálíme ropu (benzín, naftu..). Takže ano, u cesty se vyloudí nepatrně méně emisí, ale v součtu jich máme mnohem více.Ostatně i státy, které biolíh tak propagovaly od toho upustily, protože se ukázalo, že je to vše, jenom ne ekologické. Každopádně to byl opět ¨jenom lobbing společností, které vybudovaly průmysl na výrobu lihu pro paliva. Neskutečné dotace, garance využítí, takže i garance zisku po solidní dobu.Prostě cokoli podobného je jenom business.
No výroba lihu nezabere tolik emisí jak tvrdíš a navíc líh není pro prostředí tak nebezpečný kolik tankerů už zabilo miliony živých organizmů když se potopily .... no a výroba benzínu a jiných produktů z ropy je co?A ještě jedna věc co pak až ropa nebude ..... na létání letadly můžeme zapomět :D Problém výroby lihu je v tom že není tak výkonný jako je z ropy a že ta výroba nepokryje ani zdaleka takovou spotřebu lidstva jako je teď aneb vrátíme se zpět ke koním a farmaření.
Myslim, ze v Brazilii pestovanie etanolu docela funguje... a urcite nie kvoli emisiam :)
Pokud stát pokřiví trh a různými opatřeními podpoří určité produkty, pak to jede o sto šest. Ale nelze pak říkat, že etanol je okologický, nebo ekonomický.
A ropa je snad ekologická a ekonomická ? Pokud vím, tak ropné těžební společnosti v arabských zemích mají taktéž různé výhody + je zvýhodněna lodní doprava tankerů.Navíc jedna obrovská loď vypustí za rok přibližně tolik emisí jako 50 milionů osobních aut, vizhttp://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.asp?c=A090426_191128_automoto_vok
Ano, aneb demagogie ala iDnes, na kterou lide bez schopnosti vlastního uvažování rádi slyší.Uvědomte si jednu věc a to tu, kolik toho ta loď odveze. Přepočítejte si tedy produkci emisí te lodi na tunu nákladu a kilometr. Zjistíte, že to budou zlomky toho, co by stálo ten náklad převést čímkoli jiným. Samozřejmě, že v aboslutních číslech se to zdá hrozné, ale s ohledem na tu hmotnost a kilometry je to nic. Co se týká samotné ropy, pak tu nejde o to, že je ekologická. Jde o to, že etanol je jakousi alternativou a to jak ekologickou tak ekonomickou. Přitom prostě není. Je to ještě horší špína, než ropné produkty a ekonomická past. Bez dotací by se to palivo neuplatnilo.
Zcela s vámi i s autorem článku souhlasím.Ovšem s určitou vyjímkou. Docela tady operujete s tím, že spotřeba tankeru je po přepočtu na přepravovaný objem mizivá. No je to možné, ale máte toto tvrzení podloženo i čísly, nebo je to jen plácnutí do vody?Ono by totiž stálo zato vytvořit studii CELKOVÝCH energetických nákladů na výrobu+dopravu paliva k zákazníkovi. Sám jsem zatím nic takového neviděl. Přesto se všichni ohání tím, jak jsou elektromobily a CNG či Bioethanol vozy ekologické. Čili ano - souhlas, ale chtělo by to i nějaká absolutní čísla. Ekologie je dnes jen business.
On už vyšel kdysi např. článek o tom, kolik toho vyprodukuje letadlo během svého letu a jak je to moc. Pak to přepočítali na počet osob a přepravenou vzdálenost a vyšlo jim, že je to tuším pětina toho, co by vyprodukovalo úsporné auto.Jinak studii na tento typ dopravy nemám, ale např. mám něco podobného: http://www.prateleprirody.cz/files/Studie_srovnani_lod_zeleznice.pdf?PHPSESSID=f6f5259c4c639e82d5a87dd2d8795d4dna druhou stranu kapacita lodi je 11000 kontejneru, při výkon motorou 80 MWtakže to máme náklad pro 11 000 nákladních vozů. Pokud budeme brát průměrný výkon jednoho vozu 250 kW pak to máme 11000 x 250000 = 2750 MW výkonu nákladních vozůdobrý rozdíl co? uživit 80 MW výkon či 2750 MW výkonu udělá pořádný rozdíl, ne?
Jj dá se očekávat podobný výsledek i u lodní dopravy námořní. No jak jsem psal, nezbývá než souhlasit. A poslouchat Bursíkovu Ekodemagogii. Snad ve volbách vyšumí...
To nevyšumí. "Ekologie" ""globální oteplování" "chřipky" a kde co jsou neskutečné businessy, do kterého jsou navedeny vlivné osoby, takže nelze očekávat vítězství rozumu, ale peněz.Osobně nemám nic proti šetrnému životnímu stylu a vozům, ale musí to mít logiku. Ne, že snížím spotřebá pnematikami s nízkým valivým odporem, tedy gumami, které na silnici tolik nedrží. Ne tím, že budu pěstovat řepku pro oleje, které jsou ve finále horší, než ropné produkty, ne tím, že budu vyvíjet hybridy, které jsou vším, jenom ne ekologickou alterantivou apod.
"Přepočítejte si tedy produkci emisí te lodi na tunu nákladu a kilometr. Zjistíte, že to budou zlomky toho, co by stálo ten náklad převést čímkoli jiným."Potrubí je ekologičtější a levnější :-PAle uplatnilo, jak už jsem psal tak i ropa je dotována (jak těžba tak i doprava) a odpovídá to přibližně úrovni brazilských dotací. V USA a EU to je horší, tady jsou dotace nesrovnatelně větší.
A k oné přepravě, pokud si všimnete, jedná se o kontejnerovou loď ne o tanker. takže ty výrobky se budou tím potrubím převážet docela špatně B-];-)
Dobrá přejděme z řečí k faktům. Můžete dát nějaký odkaz na informace o dotačním programu těžby ropy?
Demagogie Radku. ALe cokoliv vysvětlovat je mlácení prázdné slámy. Vem si Renaulta a dej pokoj :D
On jen Radek závidí že ty jeho bláboly nemají tak kladné reakce jako tento článek. :-P
Mne sa jeho nazory pacia,...casto nutia cloveka nemysliet tak jednostranne a pozerat sa na veci inak,...obcas (casto:) nesuhlasim, ale to je dobre, ved na to je diskusia...
nebyl by to pan janda, kdyby si odpustil trochu politicke agitiky :-) nicmene vazim si toho, ze zatimco nekterym boj proti co2 vazne zastinuje mysl (napr. srotovani deset let starych aut jako prispevek prirode, to je vazne nonsens), pan janda je i pres odpor proti tomu samemu schopny konstruktivne posoudit vlastnosti auta, ktere vzniklo v podstate jen jako dusledek boje proti co2 a v zasade ho chvalit. necekal jsem to a opravdu to ocenuji, tak ma vypadat objektivni test bez predsudku.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.