TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

Pick-up Mitsubishi L200 si prošel radikální změnou. Facelift z konce roku 2018 dal sbohem poměrně zastaralým devadesátkovým tvarům a vsadil na nově nastolený dynamický jazyk, kterým začal mezi konkurenčními picku-py střední velikosti vyčnívat. Vedle moderního designu dostal i nálož nové techniky, čímž se stává zajímavou volbou nejen pro pracanty, ale i pro běžné, i když velmi náročné řidiče.

Mitsubishi L200 po faceliftu je oficiálně v Česku. Vzhled není jediné, čím překvapí

Mitsubishi L200 po faceliftu je oficiálně v Česku. Vzhled není jediné, čím překvapí

Výsledná nátura vozu se však odvíjí od zvolené výbavy. Ty jsou čtyři – Invite, Invite+, Intense a Instyle. Vstupní Invite má představovat nekompromisního pracanta do náročných podmínek. Dále platí, že čím vyšší výbava, tím všestrannější a příjemnější auto pro každodenní používání. Vzali jsme si proto do testu základní verzi Invite a vrchol nabídky Instyle - obě s karoserií Double Cab.

Pracant

Jako první šla pod náš drobnohled vstupní výbava Invite, respektive Invite+, kdy znaménko pro sčítání znamená pouze osazení 18palcových litých kol místo plechových šestnáctek. Hned na začátku musíme podotknout, že největší zbraní L200 je cena. Užitková verze vyjde v základu na 768.250 Kč. Konkurenční Nissan Navara je dražší o téměř padesát tisíc a Toyota Hilux o více než sto. Pokud navíc oželíte osmnáctky, ušetříte ještě 14 tisíc.
L200 trumfne snad jen SsangYong Musso Grand s cenou od 676.390 Kč.

Nissan představuje Navaru Off-Roader AT32, pick-up pro cestu kamkoliv

Nissan představuje Navaru Off-Roader AT32, pick-up pro cestu kamkoliv

Nízká cena L200 se nijak výrazně nepodepisuje na standardní výbavě. Najdete v ní manuální klimatizaci, denní svícení, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo, rádio s MP3 nebo elektricky ovládaná okna. Testovaný vůz obsahoval ještě skrytou zbraň v podobě příplatku za paket Navi. Ten za 25 tisíc korun do vozu přidá plnohodnotný infotainment s podporou zrcadlení chytrých telefonů, navigaci TomTom a zadní parkovací kameru. Navíc byl po vzoru vozů Mitsubishi jednoduchý, přesný a přehledný. Zmínění konkurenti přitom infotainment do vstupní výbavy nenabízí (vyjma SsangYongu).

Do výčtu standardní výbavy patří i systém pohonu všech kol Easy Select s mechanicky přiřaditelným pohonem přední nápravy, redukční převodovka, uzávěrka zadního diferenciálu a systém stabilizace přívěsu. Tímto terénní výbava základní L200 končí. Samozřejmostí je i tažné zařízení, které utáhne tři a půl tuny (standard třídy).

Toyota Hilux Special Edition je jasnou volbou pro drsňáky. Dorazí v srpnu

Toyota Hilux Special Edition je jasnou volbou pro drsňáky. Dorazí v srpnu

Na korbu, která byla v našem případě vyložena hliníkovým podkladem, naložíte dalších 1100 kg. Provedení Double Cab má korbu dlouhou 1520 milimetrů, zájemci o delší prostor mohou zvolit i třídveřák King Cab s delší ložnou plochou 1850 milimetrů. U menší kabiny se ale rozlučte s pohodlným usazením pěti lidí. Velmi jsme ocenili i plynovou vzpěru víka úložného prostoru. Nelze tak s ním bouchat a nevykvedlají se panty.

Stejně robustní a dělnická nálada se promítá i do kabiny. Měkčené plasty tu nehledejte, kůži taktéž ne. Vnitřek L200 Invite je odrazem potřeb typického zákazníka. Plasty jsou tvrdé jako kámen, ale hodně vydrží. Sedadla jsou velmi prostorná a naddimenzovaná a s měkkým bočním vedením. Usadí se tak do nich i pořádný pořez a při popojíždění v zimě si nemusí sundavat pracovní „péřovku“. Do výčtu předností interiéru patří i perfektní ergonomie ovládacích prvků a bohatý prostor pro cestující vzadu.

Mercedes-Benz třídy X opravdu končí. Luxusní pick-up se nedožije letošního léta

Mercedes-Benz třídy X opravdu končí. Luxusní pick-up se nedožije letošního léta

O pohon Mistubishi L200 se stará výhradně vznětový agregát DI-D se dvěma vačkovými hřídeli a rozvodem paliva typu common-rail. S výkonem 110 kW (150 koní) pracuje nejlépe hlavně v nízkých otáčkách, kdy již od 1750 otáček za minutu produkuje 400 N.m točivého momentu. Oproti předchozí jednotce 2,4 litru má snížené třecí síly pohyblivých částí a nižší hmotnost ojnic a pístů. Pro snížení emisí se sáhlo po katalyzátoru SCR a vstřikování močoviny.

Jeho projev je přirozeně „dodávkovitý“. Je hrubý a od třech tisíc otáček za minutu i velmi hlučný. Na druhou stranu neztrácí šťávu ani na dálnici a v pohodě s ním lze cestovat stotřicítkou. Dálniční cestování se dalo přežít i na velkých osmnáctkách. K nim se navíc vážou i větší přední ventilované kotouče (320 mm). Vzadu zůstávají vždy bubny.

TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Příjemné překvapení na nás koukalo v palubním počítači, který ukazoval spotřebu stále okolo osmi litrů. Při testovací jízdě z Hořovic na Šumavu, kdy jsme vyrazili po okresních silnicích přes Písek až k Borové ladě, jsme cestu tam i zpět zvládli za 7,3 litru, čímž jsme pokořili i udávanou hodnotu 7,6 litrů na 100 kilometrů.

Vstupní výbava se automaticky váže k šestistupňové manuální převodovce. Její chod v kulise není příliš hladký a na prvních dvou rychlostech vám do rukou vibrují velké torzní kmity motoru. Na práci bychom ale nic jiného nechtěli, protože manuální převodovka dává řidiči větší kontrolu nad výkonem a lze tak s autem lépe pracovat. Jednička je tak akorát krátká a šestka hezky dlouhá na dálniční přejezdy.

Auta těch nejnáročnějších dobrodruhů teď mají motor V8. Levná záležitost to není

Auta těch nejnáročnějších dobrodruhů teď mají motor V8. Levná záležitost to není

A když už jsme u té práce, musíme se taky trochu ušpinit. Přes podnik Lesy ČR jsme s pracovní L200 vyrazili postavit samostatně stojící posed do brdských lesů. Ne že bychom redukování počtu divočáků v Brdech považovali za součást novinářské práce, ale jako krátkou ukázku schopností L200, to udělat můžeme.

Nejdříve jsme na vlek naložili základnu a vyrazili na místo určení, které bylo zhruba osm set metrů po nezpevněných cestách a dalších pět set lesem. Dále už stačilo dopravit samotnou pozorovatelnu, sešroubovat ji se základnou, zapřáhnout za tažné zařízení a usadit na místo (fotografie v galerii). Drtivou většinu úkonů jsme zvládli pouze s mechanicky přiřazenou přední nápravou.

Richard Hammond prozradil, jak bojovat s nástupem stáří. Lépe asi vybrat nemohl

Richard Hammond prozradil, jak bojovat s nástupem stáří. Lépe asi vybrat nemohl

Světlá výška 205 milimetrů, přední nájezdový úhel 45 stupňů, přejezdový úhel 25 stupňů a poloměr otáčení 5,9 metru nám daly jistotu při proplétání se po hrbolatých lesích a při kličkování mezi stromy. Jistě, odvezli jsme jen jeden posed, ale o pracovních schopnostech L200 nás i tato jednorázová událost přesvědčila. Navíc, podle slov pracovníka Lesů ČR, by „tohle služební Amarok nedal“.

Mitsubishi L200 ve vstupní výbavě Invite je levné pracovní auto se skvělou spotřebou, perfektní ergonomií a bohatým prostorem pro posádku, které může sloužit podnikům po celé České republice. Většina firem ale sahá po vyhlášené a dražší Toyotě Hilux. Čím dál většímu počtu zákazníků se líbí i Ford Ranger. Abychom ale odpověděli na všechny otázky, najdete na druhé straně ještě druhé auto.

Technické údaje: Mitsubishi L200

  • Rok • stupeň výbavy 2019 • Invite
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 2 268 cm3
  • Vrtání • zdvih 86,0 mm • 97,6 mm
  • Stupeň komprese 14,4:1
  • Nejvyšší výkon 110 kW (150 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 3 500 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 400 Nm při 1 750 až 2 250 ot/min
  • Nejvyšší rychlost 174 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Objem palivové nádrže 75 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 2 075 kg • 3 110 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 8,5 • 7,1 • 7,6 l/100 km
  • Rozvor náprav 3 000 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 520 mm • 1 515 mm
  • Rozměr pneumatik 265/60 R18
  • Rozměry: délka × šířka × výška 5 225 × 1 815 × 1 775 mm

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků