TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

Pick-up Mitsubishi L200 si prošel radikální změnou. Facelift z konce roku 2018 dal sbohem poměrně zastaralým devadesátkovým tvarům a vsadil na nově nastolený dynamický jazyk, kterým začal mezi konkurenčními picku-py střední velikosti vyčnívat. Vedle moderního designu dostal i nálož nové techniky, čímž se stává zajímavou volbou nejen pro pracanty, ale i pro běžné, i když velmi náročné řidiče.

Mitsubishi L200 po faceliftu je oficiálně v Česku. Vzhled není jediné, čím překvapí

Mitsubishi L200 po faceliftu je oficiálně v Česku. Vzhled není jediné, čím překvapí

Výsledná nátura vozu se však odvíjí od zvolené výbavy. Ty jsou čtyři – Invite, Invite+, Intense a Instyle. Vstupní Invite má představovat nekompromisního pracanta do náročných podmínek. Dále platí, že čím vyšší výbava, tím všestrannější a příjemnější auto pro každodenní používání. Vzali jsme si proto do testu základní verzi Invite a vrchol nabídky Instyle - obě s karoserií Double Cab.

Pracant

Jako první šla pod náš drobnohled vstupní výbava Invite, respektive Invite+, kdy znaménko pro sčítání znamená pouze osazení 18palcových litých kol místo plechových šestnáctek. Hned na začátku musíme podotknout, že největší zbraní L200 je cena. Užitková verze vyjde v základu na 768.250 Kč. Konkurenční Nissan Navara je dražší o téměř padesát tisíc a Toyota Hilux o více než sto. Pokud navíc oželíte osmnáctky, ušetříte ještě 14 tisíc.
L200 trumfne snad jen SsangYong Musso Grand s cenou od 676.390 Kč.

Nissan představuje Navaru Off-Roader AT32, pick-up pro cestu kamkoliv

Nissan představuje Navaru Off-Roader AT32, pick-up pro cestu kamkoliv

Nízká cena L200 se nijak výrazně nepodepisuje na standardní výbavě. Najdete v ní manuální klimatizaci, denní svícení, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo, rádio s MP3 nebo elektricky ovládaná okna. Testovaný vůz obsahoval ještě skrytou zbraň v podobě příplatku za paket Navi. Ten za 25 tisíc korun do vozu přidá plnohodnotný infotainment s podporou zrcadlení chytrých telefonů, navigaci TomTom a zadní parkovací kameru. Navíc byl po vzoru vozů Mitsubishi jednoduchý, přesný a přehledný. Zmínění konkurenti přitom infotainment do vstupní výbavy nenabízí (vyjma SsangYongu).

Do výčtu standardní výbavy patří i systém pohonu všech kol Easy Select s mechanicky přiřaditelným pohonem přední nápravy, redukční převodovka, uzávěrka zadního diferenciálu a systém stabilizace přívěsu. Tímto terénní výbava základní L200 končí. Samozřejmostí je i tažné zařízení, které utáhne tři a půl tuny (standard třídy).

Toyota Hilux Special Edition je jasnou volbou pro drsňáky. Dorazí v srpnu

Toyota Hilux Special Edition je jasnou volbou pro drsňáky. Dorazí v srpnu

Na korbu, která byla v našem případě vyložena hliníkovým podkladem, naložíte dalších 1100 kg. Provedení Double Cab má korbu dlouhou 1520 milimetrů, zájemci o delší prostor mohou zvolit i třídveřák King Cab s delší ložnou plochou 1850 milimetrů. U menší kabiny se ale rozlučte s pohodlným usazením pěti lidí. Velmi jsme ocenili i plynovou vzpěru víka úložného prostoru. Nelze tak s ním bouchat a nevykvedlají se panty.

Stejně robustní a dělnická nálada se promítá i do kabiny. Měkčené plasty tu nehledejte, kůži taktéž ne. Vnitřek L200 Invite je odrazem potřeb typického zákazníka. Plasty jsou tvrdé jako kámen, ale hodně vydrží. Sedadla jsou velmi prostorná a naddimenzovaná a s měkkým bočním vedením. Usadí se tak do nich i pořádný pořez a při popojíždění v zimě si nemusí sundavat pracovní „péřovku“. Do výčtu předností interiéru patří i perfektní ergonomie ovládacích prvků a bohatý prostor pro cestující vzadu.

Mercedes-Benz třídy X opravdu končí. Luxusní pick-up se nedožije letošního léta

Mercedes-Benz třídy X opravdu končí. Luxusní pick-up se nedožije letošního léta

O pohon Mistubishi L200 se stará výhradně vznětový agregát DI-D se dvěma vačkovými hřídeli a rozvodem paliva typu common-rail. S výkonem 110 kW (150 koní) pracuje nejlépe hlavně v nízkých otáčkách, kdy již od 1750 otáček za minutu produkuje 400 N.m točivého momentu. Oproti předchozí jednotce 2,4 litru má snížené třecí síly pohyblivých částí a nižší hmotnost ojnic a pístů. Pro snížení emisí se sáhlo po katalyzátoru SCR a vstřikování močoviny.

Jeho projev je přirozeně „dodávkovitý“. Je hrubý a od třech tisíc otáček za minutu i velmi hlučný. Na druhou stranu neztrácí šťávu ani na dálnici a v pohodě s ním lze cestovat stotřicítkou. Dálniční cestování se dalo přežít i na velkých osmnáctkách. K nim se navíc vážou i větší přední ventilované kotouče (320 mm). Vzadu zůstávají vždy bubny.

TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Příjemné překvapení na nás koukalo v palubním počítači, který ukazoval spotřebu stále okolo osmi litrů. Při testovací jízdě z Hořovic na Šumavu, kdy jsme vyrazili po okresních silnicích přes Písek až k Borové ladě, jsme cestu tam i zpět zvládli za 7,3 litru, čímž jsme pokořili i udávanou hodnotu 7,6 litrů na 100 kilometrů.

Vstupní výbava se automaticky váže k šestistupňové manuální převodovce. Její chod v kulise není příliš hladký a na prvních dvou rychlostech vám do rukou vibrují velké torzní kmity motoru. Na práci bychom ale nic jiného nechtěli, protože manuální převodovka dává řidiči větší kontrolu nad výkonem a lze tak s autem lépe pracovat. Jednička je tak akorát krátká a šestka hezky dlouhá na dálniční přejezdy.

Auta těch nejnáročnějších dobrodruhů teď mají motor V8. Levná záležitost to není

Auta těch nejnáročnějších dobrodruhů teď mají motor V8. Levná záležitost to není

A když už jsme u té práce, musíme se taky trochu ušpinit. Přes podnik Lesy ČR jsme s pracovní L200 vyrazili postavit samostatně stojící posed do brdských lesů. Ne že bychom redukování počtu divočáků v Brdech považovali za součást novinářské práce, ale jako krátkou ukázku schopností L200, to udělat můžeme.

Nejdříve jsme na vlek naložili základnu a vyrazili na místo určení, které bylo zhruba osm set metrů po nezpevněných cestách a dalších pět set lesem. Dále už stačilo dopravit samotnou pozorovatelnu, sešroubovat ji se základnou, zapřáhnout za tažné zařízení a usadit na místo (fotografie v galerii). Drtivou většinu úkonů jsme zvládli pouze s mechanicky přiřazenou přední nápravou.

Richard Hammond prozradil, jak bojovat s nástupem stáří. Lépe asi vybrat nemohl

Richard Hammond prozradil, jak bojovat s nástupem stáří. Lépe asi vybrat nemohl

Světlá výška 205 milimetrů, přední nájezdový úhel 45 stupňů, přejezdový úhel 25 stupňů a poloměr otáčení 5,9 metru nám daly jistotu při proplétání se po hrbolatých lesích a při kličkování mezi stromy. Jistě, odvezli jsme jen jeden posed, ale o pracovních schopnostech L200 nás i tato jednorázová událost přesvědčila. Navíc, podle slov pracovníka Lesů ČR, by „tohle služební Amarok nedal“.

Mitsubishi L200 ve vstupní výbavě Invite je levné pracovní auto se skvělou spotřebou, perfektní ergonomií a bohatým prostorem pro posádku, které může sloužit podnikům po celé České republice. Většina firem ale sahá po vyhlášené a dražší Toyotě Hilux. Čím dál většímu počtu zákazníků se líbí i Ford Ranger. Abychom ale odpověděli na všechny otázky, najdete na druhé straně ještě druhé auto.

Technické údaje: Mitsubishi L200

  • Rok • stupeň výbavy 2019 • Invite
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 2 268 cm3
  • Vrtání • zdvih 86,0 mm • 97,6 mm
  • Stupeň komprese 14,4:1
  • Nejvyšší výkon 110 kW (150 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 3 500 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 400 Nm při 1 750 až 2 250 ot/min
  • Nejvyšší rychlost 174 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Objem palivové nádrže 75 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 2 075 kg • 3 110 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 8,5 • 7,1 • 7,6 l/100 km
  • Rozvor náprav 3 000 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 520 mm • 1 515 mm
  • Rozměr pneumatik 265/60 R18
  • Rozměry: délka × šířka × výška 5 225 × 1 815 × 1 775 mm
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků