Test Renaultu Thalia: malý vůz, velký kufr

Thalia sice není vzhledově příliš povedené auto, svou výbavou a cenou je však prodejním hitem. Testovali jsme dobře vybavenou verzi Expression s nejvýkonnějším motorem 1,4 72 kW.
Test Renaultu Thalia: malý vůz, velký kufr

Thalii jsme testovali na AutoRevue již dříve, tehdy šlo o základní verzi s 55kW motorem; dnes se podíváme na zoubek podstatně vybavenějšímu modelu s nejsilnějším benzínovým agregátem.

Marketingoví odborníci francouzské automobilky Renault před časem přišli na to, že v zemích střední a východní Evropy si zákazníci nad jiné cení velkého zavazadlového prostoru. Chtěli tedy nabídnout v tomto směru něco nového, ale momentálně neměli co. Tak prostě nechali přidělat úspěšnému typu Clio stupňovitou záď a Thalia byla hotová. Stala se tak zvláštním vozem, který se prodává jen v naší části kontinentu.

Že záď auta je jaksi přidaná navíc, je patrné na první pohled. Není tak zcela organicky do celé siluety vozu začleněná. Názory na estetickou kvalitu se pochopitelně budou vždycky lišit, ale už teď je jasné, že thalia to u publika vyhrává. Po někdejším počátečním váhavém rozjezdu se stala v showroomech hitem a úspěch druhé inovované varianty zásah do černého jen potvrdil (ovšem dle mého názoru to je jen kvůli ceně).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď k autu tak nějak nesedí.

Dominanta? Kufr!

Právě zavazadlový prostor je ústředním motivem všech lákajících textů, které obchodníci s Renaulty připravují. Ono 510 litrů je skutečně mimořádná hodnota v dané třídě. Prostor pro zavazadla je plošně i výškově rozměrný, navíc dostal ještě těsně před zadním čelem další zvětšující prohlubeň. Faktem ale zůstává, že stejně jako většina ostatních sedanů nemůže ani thalia překročit svůj stín a zůstává omezená menším vstupním otvorem. Snaha o co možná nejnižší cenu našla svůj výraz i v tom, že víko zavazadlového prostoru zeje neútulným žebrováním, schází mu totiž jakékoliv čalounění.

Interiér značky Renault

Nejen tato automobilka, ale všichni francouzští výrobci sázejí v interiéru na pohodlí a eleganci. Sedadla netrpí nijak přehnaným přepychem, ale celkový dojem z kokpitu je úhledný. Většina komponentů – včetně přístrojové desky s mnoha kontrolkami – značku nezapře. Pod volantem neschází ovládání rádia, které má asi Renault nejergonomičtější vůbec. Se snahou o vysoký komfort moc nekoresponduje hodně málo místa před zadními sedadly, prostor je daný rozvorem a podběhy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vepředu je místa dost, vzadu je to už horší.

Thalia existuje ve dvou variantách výbavy – jednodušší se jmenuje Authentique a bohatší Expression. S motorem 1,4 16V se ovšem dodává jen ta druhá, v tomto případě ještě vylepšená o manuálně řízenou klimatizaci za 35 000 Kč, kombinovanou se systémem vnitřní cirkulace vzduchu. To kupodivu z základní výbavě není.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Bohatě vybavená přístrojová deska svou značku nezapře. | Na rozdíl
od mnoha jiných vozů má thalia rozdělení elektrického a manuálního
ovládání praktické: často spouštěná okna jezdí sama, zatímco zrcátka
seřizujeme jen občas. V pravých dveřích obsahuje madlo zámek, který
vypíná pravý airbag (pro případ umístění dětské sedačky na přední sedadlo).

Bezpečnost za příplatek

Za ABS se platí 17 000 korun, přední airbagy jsou „zadarmo“. Do bezpečnostní výbavy patří ještě dva airbagy a pásy s předpínačem.

Aktivní bezpečnosti napomáhají zejména velmi dobré jízdní vlastnosti zděděné po cliu, ani delší převis zádě je nijak zásadně nemění. Nutné je také pochválit vysoce funkční světlomety s dvojitou optikou.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pohled do zavazadlového prostoru dosvědčuje tvrzení o rozměrnosti,
ale malém vstupním otvoru. | Nejsilnější motor v thalii – 1,4 16V

Nejvýkonnější motor

Na výběr jsou tři agregáty – 1,4 l, 1,4 16V a 1,5 dCi. Nejvyšším výkonem 72 kW/98 k se pochopitelně honosí zážehový šestnáctiventil. Točivý moment 127 N.m je daný objemem, takže je nutné i s tímto agregátem častěji řadit. Řadicí páce by slušelo zkrácení, zpřesnila by se tak i volba jednotlivých stupňů. Thalia není nijak těžká – pohotovostní hmotnost dosahuje jen 950 kg, takže zrychlení z 0 na 100 km/h, které jsme orientačně změřili na 12,6 s, vcelku odpovídá situaci. Největší rychlosti jsme pak dosáhli 180 km/h. Průměrná spotřeba se podle našeho zjištění pohybuje kolem 8,4 l/100 km.

Poznámka: Fabia sedan, asi největší konkurent tohoto vozu, váží okolo 1100 kg, je tedy o 150 kg těžší, což je na dynamice znát, zvlášť s nejslabším motorem 1,4 50 kW. Na druhou stranu Fabi působí podstatně robustněji.

Adresát: skromnější rodina

Thalia přesně odpovídá svému určení – pojme rodinu s nižšími nároky na prostor, ale vyžadující hodně místa na zavazadla. Je možné zvolit různý stupeň vnitřní výbavy a cestovat s průměrnými dynamickými parametry. Za vůz, se kterým jsme vás seznámili, byste zaplatili 416 000 korun, protože proti sérii je tu navíc metalíza, ABS, kola z lehké slitiny, klimatizace a lepší rádio.

Klepněte pro větší obrázek
Hlavní světlomety jsou nejen nápadné, ale i účinné.

Technické parametry a cena:

  • Renault Thalia 1,4 16V Expression
  • Motor: 1390 cm3, čtyři válce, 16 V
  • Výkon: 72 kW (98 k)
  • Točivý moment: 127 Nm
  • Zrychlení 0-100 km: 11,2 s
  • Největší rychlost: 186 km/h
  • Kombinovaná spotřeba dle EU: 7,8 l/100 km
  • Rozměr (délka, šířka, výška): 4171/1639/1437 mm
  • Rozvor: 2472 mm
  • Hmotnost: 950 kg
  • Zavazadlový prostor: 510 l
  • Základní cena: 334 900 Kč
  • Cena testovaného vozu: 416 000 Kč
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků