Test Renault Twingo 1.0 SCe: Co je malé, to je hezké

První generace byla miniaturním MPV, druhá malým hatchbackem a ta nejnovější sází více než kdykoliv dříve na styl. Bude to ale stačit?
Seznam kapitol
  1. Úvod, To je tak roztomilé autíčko
  2. Interiér stylově plastový, Dokáže motor zatopit?, Co je vpředu?
  3. Výkon stačí, spotřeba nenadchne, Ve městě výborný
  4. Není nejlepší, ale je zajímavý, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Twingo se vůbec poprvé objevilo na českém trhu v roce 1993. Tehdy vstoupilo do prodeje s těžko uvěřitelnou „cenou od“. Minimální částka byla 299 900 Kč, přičemž si všichni libovali, jak je fajn, že se podařilo klesnout pod hranici 300 000 Kč. Dnes už je na tom nejnovější Twingo samozřejmě úplně jinak. A to jak po stránce pořizovací ceny, tak také svým charakterem.

Francouzská novinka totiž přichází s dvojicí historických novinek. Ještě nikdy jste si nemohli koupit Twingo vybavené druhým párem dveří, ještě nikdy nebyl tento model dostupný s motorem uloženým u zádní nápravy a pohonem zadních kol. Proč to všechno?

Renault Twingo dorazil na náš trh. Stojí od 214 900 korun

Renault Twingo dorazil na náš trh. Stojí od 214 900 korun

Většina už asi ví, co je důvodem, takže pouze stručně. Twingo vzniklo ve spolupráci se Smartem, který stejné řešení používal už dříve a který samozřejmě do vývoje ve velkém mluvil. Toto je tedy výsledek. Kdo by chtěl o něco hodnotněji vypadající Twingo, ten si tak může pořídit Smart ForFour. Mimochodem obě auta se vyrábí na jedné lince ve slovinském Novo Meste. Investice do výroby se vyšplahal na 450 milionů eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová koncepce přinesla dvě zásadní novinky: druhý pár dveří a pohon zadních kol. Poslední Twingo je navíc velmi stylové. 

Nové Twingo se nabízí ve třech výbavách a s dvojicí motorů. Slabší tříválec 1.0 SCe disponuje výkonem 52 kW (70 koní), silnější přeplňovaná nula-devítka vyprodukuje o dvacet koní více. Dostupná je pouze s nejvyšším stupněm výbavy. Nás se týká atmosférický motor, tedy ten slabší. Ale už teď mohu prozradit, že to vlastně vůbec nevadí. Základní motorizace tomuto autu totiž bohatě stačí.

Další série testů Euro NCAP: GLA to má za pět, Aygo a Twingo za čtyři

Další série testů Euro NCAP: GLA to má za pět, Aygo a Twingo za čtyři

To je tak roztomilé autíčko

Když jsem si přečetl, že se Twingo bude vracet ke kořenům, trochu jsem doufal, že se Renault vrátí k první generaci miniaturního MPV. Jenže automobilka sáhla ještě dál a výsledek tak mnohem více připomíná Renault 5. Je to vlastně něco jako taková levnější a praktičtější pětistovka, která si ale svým stylem s tímto slavným Fiatem v ničem nezadá. Designéři evidentně auto stvořili podle hesla „co je malé, to je hezké“. A výsledek se povedl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chcete stylové malé auto do města? Patrně vás jako první možnost napadne Fiat 500. Jenže ten stojí minimálně 281 300 Kč. Twingo by mohla být levnější a po stránce designu plnohodnotná náhrada. 

Tedy pokud mohu soudit na základě vlastních dojmů a zkušeností. Především na dámy a slečny nové Twingo dokáže řádně zapůsobit. Kolikrát jsem slyšel během testovacího týdne, kterak je to Twingo roztomilé. Proti tomuto tvrzení nemohu namítnout vůbec nic, protože ono takové opravdu je. Navíc si můžete vybrat řadu barev, polepů, více druhů disků... Vzhled je prostě hodně silnou stránkou. 

Radosti
Povedený vzhled
Velmi malý poloměr otáčení
Možnost sklopit opěradlo spolujezdce
Obratnost
Rozumná cena
Starosti
Vyšší spotřeba
Kultivovanost motoru na volnoběh
Velmi málo místa vzadu
Na nerovnostech nervózní zadní náprava
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie105 fotografií
twingo_11.JPG twingo_66.JPG twingo_01.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, To je tak roztomilé autíčko
  2. Interiér stylově plastový, Dokáže motor zatopit?, Co je vpředu?
  3. Výkon stačí, spotřeba nenadchne, Ve městě výborný
  4. Není nejlepší, ale je zajímavý, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků