Test Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Milionový Francouz

Tento Renault stojí více než milion korun a ve výbavě má téměř vše, na co si vzpomenete. Až na to, že pod jeho obrovskou kapotou se ukrývá pouze šestnáctistovka a nic většího tam nedostanete.
Test Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Milionový Francouz
Seznam kapitol
  1. Pokud jde o vzhled, rozhodně ano
  2. Prostor? Problémy nečekejte, Cože, jedna-šestka? (+dynamika)
  3. Pod taktovkou 4Control, Displeje a další vymoženosti
  4. Talisman za milion, Verdikt, Technické údaje
  5. Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Fotogalerie

Pod taktovkou 4Control

Renault Talisman ve verzi Initiale Paris je při jízdě velmi pohodlným automobilem. V rámci této výbavy dostanete kromě jiného také nastavitelné tlumiče, které jsou v režimu Comfort příjemně měkké, takže se karoserie na nerovnostech lehce houpe. Není to tak přehnané jako u Škody Superb, ani tak tvrdé jako u Volkswagenu Passat. 

Test Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: Trochu limuzína, trochu Golf  

Test Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: Trochu limuzína, trochu Golf  

Kombinace měkčího podvozku, velkých pohodlných sedadel a dobře odhlučněného interiéru, to jsou všechno věci, které vám nakonec vnutí dobrý pocit z jízdy, i když Renault jako automobilku třeba nemáte rádi. Je tu ale jedna podmínka. Musíte jet po kvalitní silnici, nerovnosti Talisman rád nemá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jízda po kvalitních silnicích s Renaultem Talisman je velmi příjemná. V režimu Comfort se karoserie lehce pohupuje, ale ne tak přehnaně jako u Škody Superb

Možná je to skutečností, že na autě byla devatenáctipalcová kola (v kombinaci s natáčením zadní nápravy menší vzít nemůžete), možná v tom je něco jiného, nicméně se tento Renault nenese přes nerovnosti s takovým přehledem jako třeba Mazda6 a vy tak moc dobře víte o všem, co se na silnici nepovedlo.

V zatáčce na nerovnostech Talisman citelně znervózní podobně, jako tomu bylo u Renaultu Mégane, i když v tomto případě vše nakonec vylepšil systém natáčení zadní nápravy. Jen tak na okraj, kombinace adaptivních tlumičů a natáčení zadní nápravy je v tomto segmentu unikátem.

Test: Renault Laguna III - úspěšný reparát?

Test: Renault Laguna III - úspěšný reparát?

Díky systému 4Control jezdí Talisman velmi zajímavě. Jak už to u podobných systémů bývá, do určité rychlosti se zadní kola natáčí proti těm předním, ve vyšších rychlostech se natáčí ve stejném směru. Tahle hranice závisí na konkrétním režimu. V režimu Comfort se kola natáčí v opačném směru do rychlosti 50 km/h, v režimu Neutral je hranice posunuta na 60 km/h a v režimu Sport se posouvá na 80 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Talisman si na okreskách nevede vůbec špatně. V režimu Sport tlumiče ztuhnou a 4Control natáčí kola proti těm předním do rychlosti 80 km/h. Talisman pak jede jako po kolejích. Řízení je ale absolutně necitlivé 

Při jízdě má systém 4Control na chování automobilu velký vliv. Ve městě se otočíte na překvapivě malém prostoru, na okreskách Talisman překvapivě dlouho vzdoruje nedotáčivosti. Největší překvapení pro mě byl nakonec režim Sport. Tuhé tlumiče a systém 4Control umožní projíždět zatáčky opravdu svižně a navíc motor v tomto režimu reaguje sympaticky rychle na přidání plynu. Jenom nesmí být na silnici nerovnosti. A je také škoda, že řízení nenabídne absolutně žádnou zpětnou vazbu.

Displeje a další vymoženosti

Co se dalších systémů týká, Talisman nabídne téměř vše, na co si vzpomenete a v testované výbavě většinu dostanete bez příplatku. Je zde třeba adaptivní tempomat pracující v rychlostech 40-140 km/h, nechybí ani systém nouzového brzdění, hlídání jízdních pruhů (to nezasahuje do řízení, ale produkuje dost nepříjemný zvuk). Talisman vás rovněž upozorní na nebezpečně malou vzdálenost od auta před vámi a ve výbavě může být i sledování mrtvých úhlů, čtení značek nebo parkovací asistent. Ten zvládne zacouvat do podélného, kolmého i šikmého stání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obrovský středový displej už známe z jiných modelů, stejně jako displej na místě přístrojového štítu. Ve výbavě jsou i sedadla s masáží, která ale masíruje příliš velkou plochou, takže vám pohybuje celým trupem

Samozřejmě ani v Talismanu nemůže chybět obrovský centrální displej nahrazující velký počet tlačítek a sdružující mnoho různých funkcí. Ten už známe třeba z nedávného testu menšího Mégane. Na ovládání jednotlivých věcí je potřeba si zvyknout a ani po testu Talismanu si nejsem úplně jistý tím, že je toto řešení lepší než klasické ovladače. Renault ale přidal otočný ovladač na středový tunel (něco jako levná obdoba iDrive), který přece jen ovládání usnadní.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všechno je jinak

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všechno je jinak

Přístrojový štít je také nahrazený displejem a kdybyste měli displejů málo, můžete sáhnout ještě po head-up displeji (v nabídce multimediálního systému ho najdete jako „hlavní displej“), na kterém se zobrazují základní jízdní data.

Atmosféru uvnitř vylepšuje ambientní osvětlení, k dispozici jsou různé barvy a možnost upravit intenzitu. Při jízdě po neosvětlených silnicích je ze všeho nejlepší, když je toto osvětlení vypnuté, protože už samotné dva základní displeje i v tom nejtmavším nastavení pořád svítí poměrně dost. 

Renault Talisman má úsporný motor, adaptivní tlumiče, natáčení zadní nápravy, velké displeje, prostorný interiér a mnoho asistenčních systémů. To vypadá slibně. Otázkou pouze zůstává, jak do toho nakonec promluví cena.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pokud jde o vzhled, rozhodně ano
  2. Prostor? Problémy nečekejte, Cože, jedna-šestka? (+dynamika)
  3. Pod taktovkou 4Control, Displeje a další vymoženosti
  4. Talisman za milion, Verdikt, Technické údaje
  5. Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Fotogalerie
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků