| Interiér Renaultu Talisman Grandtour

| Interiér Renaultu Talisman Grandtour

63
Fotogalerie

Test Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Milionový Francouz

Kapitoly článku:


Pod taktovkou 4Control

Renault Talisman ve verzi Initiale Paris je při jízdě velmi pohodlným automobilem. V rámci této výbavy dostanete kromě jiného také nastavitelné tlumiče, které jsou v režimu Comfort příjemně měkké, takže se karoserie na nerovnostech lehce houpe. Není to tak přehnané jako u Škody Superb, ani tak tvrdé jako u Volkswagenu Passat. 

Kombinace měkčího podvozku, velkých pohodlných sedadel a dobře odhlučněného interiéru, to jsou všechno věci, které vám nakonec vnutí dobrý pocit z jízdy, i když Renault jako automobilku třeba nemáte rádi. Je tu ale jedna podmínka. Musíte jet po kvalitní silnici, nerovnosti Talisman rád nemá.

_DSC0561.jpg_DSC0554.jpg_DSC0555.jpg
Jízda po kvalitních silnicích s Renaultem Talisman je velmi příjemná. V režimu Comfort se karoserie lehce pohupuje, ale ne tak přehnaně jako u Škody Superb

Možná je to skutečností, že na autě byla devatenáctipalcová kola (v kombinaci s natáčením zadní nápravy menší vzít nemůžete), možná v tom je něco jiného, nicméně se tento Renault nenese přes nerovnosti s takovým přehledem jako třeba Mazda6 a vy tak moc dobře víte o všem, co se na silnici nepovedlo.

V zatáčce na nerovnostech Talisman citelně znervózní podobně, jako tomu bylo u Renaultu Mégane, i když v tomto případě vše nakonec vylepšil systém natáčení zadní nápravy. Jen tak na okraj, kombinace adaptivních tlumičů a natáčení zadní nápravy je v tomto segmentu unikátem.

Díky systému 4Control jezdí Talisman velmi zajímavě. Jak už to u podobných systémů bývá, do určité rychlosti se zadní kola natáčí proti těm předním, ve vyšších rychlostech se natáčí ve stejném směru. Tahle hranice závisí na konkrétním režimu. V režimu Comfort se kola natáčí v opačném směru do rychlosti 50 km/h, v režimu Neutral je hranice posunuta na 60 km/h a v režimu Sport se posouvá na 80 km/h.

_DSC0579.jpg_DSC0586.jpg
Talisman si na okreskách nevede vůbec špatně. V režimu Sport tlumiče ztuhnou a 4Control natáčí kola proti těm předním do rychlosti 80 km/h. Talisman pak jede jako po kolejích. Řízení je ale absolutně necitlivé 

Při jízdě má systém 4Control na chování automobilu velký vliv. Ve městě se otočíte na překvapivě malém prostoru, na okreskách Talisman překvapivě dlouho vzdoruje nedotáčivosti. Největší překvapení pro mě byl nakonec režim Sport. Tuhé tlumiče a systém 4Control umožní projíždět zatáčky opravdu svižně a navíc motor v tomto režimu reaguje sympaticky rychle na přidání plynu. Jenom nesmí být na silnici nerovnosti. A je také škoda, že řízení nenabídne absolutně žádnou zpětnou vazbu.

Displeje a další vymoženosti

Co se dalších systémů týká, Talisman nabídne téměř vše, na co si vzpomenete a v testované výbavě většinu dostanete bez příplatku. Je zde třeba adaptivní tempomat pracující v rychlostech 40-140 km/h, nechybí ani systém nouzového brzdění, hlídání jízdních pruhů (to nezasahuje do řízení, ale produkuje dost nepříjemný zvuk). Talisman vás rovněž upozorní na nebezpečně malou vzdálenost od auta před vámi a ve výbavě může být i sledování mrtvých úhlů, čtení značek nebo parkovací asistent. Ten zvládne zacouvat do podélného, kolmého i šikmého stání.

_DSC0658.jpg_DSC0659.jpg_DSC0665.jpg_DSC0660.jpg_DSC0664.jpg_DSC0667.jpg
Obrovský středový displej už známe z jiných modelů, stejně jako displej na místě přístrojového štítu. Ve výbavě jsou i sedadla s masáží, která ale masíruje příliš velkou plochou, takže vám pohybuje celým trupem

Samozřejmě ani v Talismanu nemůže chybět obrovský centrální displej nahrazující velký počet tlačítek a sdružující mnoho různých funkcí. Ten už známe třeba z nedávného testu menšího Mégane. Na ovládání jednotlivých věcí je potřeba si zvyknout a ani po testu Talismanu si nejsem úplně jistý tím, že je toto řešení lepší než klasické ovladače. Renault ale přidal otočný ovladač na středový tunel (něco jako levná obdoba iDrive), který přece jen ovládání usnadní.

Přístrojový štít je také nahrazený displejem a kdybyste měli displejů málo, můžete sáhnout ještě po head-up displeji (v nabídce multimediálního systému ho najdete jako „hlavní displej“), na kterém se zobrazují základní jízdní data.

Atmosféru uvnitř vylepšuje ambientní osvětlení, k dispozici jsou různé barvy a možnost upravit intenzitu. Při jízdě po neosvětlených silnicích je ze všeho nejlepší, když je toto osvětlení vypnuté, protože už samotné dva základní displeje i v tom nejtmavším nastavení pořád svítí poměrně dost. 

Renault Talisman má úsporný motor, adaptivní tlumiče, natáčení zadní nápravy, velké displeje, prostorný interiér a mnoho asistenčních systémů. To vypadá slibně. Otázkou pouze zůstává, jak do toho nakonec promluví cena.

_DSC0633.jpg_DSC0634.jpg

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud