TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Thomas Fuk  |  23. 11. 2017 15:02

"správná logika" vyšší kvalty k sobě, nižší od sebe? No jak pro koho. Možná je to věc zvyku, ale mně to připadá logické právě naopak. Potřebuji jet vyšší rychlostí (řadit nahoru) -> páka dopředu, potřebuji zatlačit do sedadla (řadit dolů), páka dozadu.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den,

tam to pramení spíše z toho, jak vás auto táhne do nebo ze sedačky. Šlápnete na plyn, zatlačí vás do sedačky, zatáhnete za páku a řadíte nahoru (k sobě). Brzdíte, síla vás tlačí proti volantu, tlačíte páku dopředu a podřazujete. Respektive takhle to aspoň bylo v testu myšleno

Odpovědět  |   | 
Thomas Fuk  |  23. 11. 2017 15:26

To sedí jen tak napůl, chcete-li být zatlačen do sedadla, tedy podřadit, stejný směr, kam vás síla bude tlačit, je dozadu, ne dopředu.

Odpovědět  |   | 

Joo, tak o to se už postará kickdown i v manuálním režimu.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 11. 2017 23:17

kickdown má dlouhé vedení, já se taky ztotožňuji na základě dlouhodobého zvyku s řazením dolů dozadu a nahoru dopředu, ale je to opravdu pouze věc zvyku. Stejně to dnes řeší pádla. Za posledních půl milionu km jsem ani jednou nepodřazoval dolůani neřadil nahoru héblem. Vždycky pádly. Takže je to fuk..... vlastně není,.....můžeme vést stejnou polemiku, jestli dolů má řadit levé nebo pravé pádlo....

Odpovědět  |   | 
Interier  |  24. 11. 2017 10:58

Jel si s timhle vozem nekdy vubec?
Nevim jak diesel verze, ale u benzinove kickdown nema problem.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  24. 11. 2017 06:34

Viděl jsi někdy závodní auto se sekvencí? Asi ne.

Odpovědět  |   | 
Hejhulák  |  23. 11. 2017 15:13

Pí ču bych nechtěl ani zadarmo, rovnou bych to odtáhnul na skládku a sešrotoval, pokud by se to cestou nerozpadlo

Odpovědět  |   | 
Ludwig  |  23. 11. 2017 15:16

Prohlásil vidlák, který si potom, co mu shnil favorit, koupil "tuningovou" felicii v M paketu.

Odpovědět  |   | 
Hombre  |  23. 11. 2017 15:59

Frantíkům je lepší se vyhnout velkým obloukem, to už je lepší jezdit na kobyle nebo napustit starou :) ani zadarmo tu bídu

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  25. 11. 2017 12:46

Lepsi pi#a na kapote nez cu#ak za volantem

Odpovědět  |   | 
Ruda  |  23. 11. 2017 15:32

Proč dnes většina výrobců dělá auta s tak úzkým rozchodem kol? Dyť to zezadu vypadá jako tramvaj. Zařadil bych jej do kategorie pěkné kombi, ale interiér je pro mě velký problém, je to nudné, strohé (že by se němci mohli učit) a ten středový panel tam hrozně razí, navíc vypadá, jako 10 let starý tablet. Sedačky bohovské, ale to Frantíci narozdíl od dobře udělané elektriky uměli vždy.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 11. 2017 23:22

to je věc názoru, pro mě jsou francouzská křesloidní sedadla spolehlivou cestou k zablokované páteři. Jet 700km v pažoutu je utrpení, kdežto na tvrdých seslích MB nebo Audi to zvládnu s úsměvem a bez bolesti.

Odpovědět  |   | 
Initerier  |  24. 11. 2017 10:51

Porovnej si dvere v Meganu a v Octavie treba. Octavie celo plastovy vylisek.
Megane, mekcene zhorna, mekcene na boku, mekcene v loketni operce. Megane ty dvere vypadaji rozhodne hodnotneji nez v Octavie treba. Jedine kdo ma navrh ve stejune tride pokud nepocitam premii je Golf.

Stredovy tunel vypada daleko hodnotneji kdyz je tam automaticka brzdy u Megane nez u Octavie.

Jedine co na tom interieru neni dobre je spatne zapracovani toho displeje s velkymi ramecky. Sedacky treba od vybavy intens jsou uz polokuze, to si treba Skoda, Hyundai muzou nechat zdat.

Ale jak psal autor, ten diesel tam nedava smysl. Pro me v zadnem skoro hothatch pokud chce mit clovek pozitek z jizdy.

Odpovědět  |   | 
Ruda  |  24. 11. 2017 12:37

Bočnice v Octavce jsou katastrofa, když vzpomenu na jedničkového Superba, jak měl vše krásně polstrované a místo, kde jsi opítal ruku bylo dokonce vycpané, takže jsi měl ruku jak v peřince. Ale jinak nesouhlasím a je to jen věc vkusu a názoru, tenhle interioér se mi opravdu vůbec nelíbí. Kvalitu materiálu neumím posoudit, neseděl jsem v tom.

Odpovědět  |   | 
Milhaus  |  23. 11. 2017 17:42

Na­vzdo­ry ni­jak osl­ni­vé­mu vý­ko­nu oko­lo 260 ko­ní..? Ale když pan redaktor seděl v oktávě 230 tak si nacákal do textilu. Klídek prosím!

Odpovědět  |   | 
tom  |  23. 11. 2017 19:45

Hmm, rozdíl mezi tridou GT a hothatch, nic?

Odpovědět  |   | 

Zkuste trochu hledat. Třeba najdete něco, co vás překvapí

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  24. 11. 2017 13:25

Říká ti něco výraz "kontext"?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  23. 11. 2017 18:50

celkom slusne vykonny motor, teda na ten objem.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  24. 11. 2017 13:30

Tak to já raději menší litrový výkon. Turbo mi nevadí, pokud to není hodně přefoukaný. Zajímavej bude ten 140kW 2,0 TSI s millerem do něčeho menšího, nebo stará 35i s 225kW byla super, takřka bez prodlevy a hezky lineární zátah skoro jako atmo nebo kompresor.

Odpovědět  |   | 
Noname  |  23. 11. 2017 20:30

Tak ten interiér je fakt ošklivost, hrozné...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 11. 2017 23:18

Tak to je u rendlíku tradicí, hodnoty hledejte jinde než v interiéru....

Odpovědět  |   | 
Provo  |  23. 11. 2017 21:27

Bohužel zase jenom malý objem 1.6 litru. To na GT cestování moc není.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 11. 2017 23:18

do časné generálky jo

Odpovědět  |   | 
MirecBA  |  23. 11. 2017 22:37

tento motor by som si do GT urcite nevybral. Bud chcem GT alebo usporny diesel. Aj ta TCe205 je slaba , aby to pripominalo GT, ma nasekane prevody, kde trojka konci okolo 100.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 11. 2017 23:19

GT alias Gran Turismo alias "velká cesta" je snad právě naopak, není-liž pravdou? Pořád si někdo plete GT se sportem.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  24. 11. 2017 10:38

Právě proto je vytočený motor s malým objemem pro grand turismo nevhodný. Do této kategorie patří pravý opak , tj. větší objem s klidně menším výkonem na litr objemu motoru.

Odpovědět  |   | 
MirecBA  |  24. 11. 2017 14:07

v pripade rodiny megane sa niejedna a zakladny rodinny model na pohodlne premiestnovanie z bodu A do B, na to maju zakladnu verziu grandtour. Ale tymto motorom z toho robia vlastne tu zakladnu verziu. To mas ako ked kupis sunku a nieje sunka ako sunka a tym padom sa to cele dostava do h.... :)

Odpovědět  |   | 
Interier  |  24. 11. 2017 10:53

Vzdyt to ma 7 stupnu u benzinu, tak proto je 3 kratka.
Zrychleni 7s a max 230, to je ti malo? :O. To s tim ches litat 180 po okresce??

Odpovědět  |   | 
MirecBA  |  24. 11. 2017 14:03

nema 7s na kilo ale mozno 7,4s a to len vdaka tej kratkej trojke. Proste tomu este trochu chyba a skoda verzie GT220

Odpovědět  |   | 
Smx  |  24. 11. 2017 11:03

Motor mám v Espacu a na pohodlné cestování stačí i s rezervou.. Nevím, proč by nastačil Meganu..

Odpovědět  |   | 
MirecBA  |  24. 11. 2017 14:04

ale ano, na rodinnu pohodovu jazdu ano, ale to auto predsa nieje cielene ako rodinny pohodlny dostavnik.

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  26. 11. 2017 10:31

Vzdyt ten Espace nepredjede ani Mazdu 6 s atmosferickym dvoulitrem

Odpovědět  |   | 
Hansel  |  01. 12. 2017 23:07

Disel je určíte zajímavý ale k tomu autu me moc nesedi ... když jsem ho zkoušel v talismanu tak se choval hodně dobře ale do GT ?

A chtěl bych se zeptat všech co tady kritizují GT ať už disel nebo benzín, viděli jste to auto aspoň jednou naživo nebo jste se v něm projeli ? Mám GT v benzínu a nemohu si stěžovat po motorové stránce příjemný svezení, interiér není sice nejlepší ale ve svojí třídě patří určíte mezi povedenější. Celkově jsem s autem spokojený za ty peníze. A ke značce vždycky jsem byl proti Renaultu ale to co teď vyrábí se nedá srovnat s auty před rokem 2015.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A