TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Thomas Fuk  |  23. 11. 2017 15:02

"správná logika" vyšší kvalty k sobě, nižší od sebe? No jak pro koho. Možná je to věc zvyku, ale mně to připadá logické právě naopak. Potřebuji jet vyšší rychlostí (řadit nahoru) -> páka dopředu, potřebuji zatlačit do sedadla (řadit dolů), páka dozadu.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den,

tam to pramení spíše z toho, jak vás auto táhne do nebo ze sedačky. Šlápnete na plyn, zatlačí vás do sedačky, zatáhnete za páku a řadíte nahoru (k sobě). Brzdíte, síla vás tlačí proti volantu, tlačíte páku dopředu a podřazujete. Respektive takhle to aspoň bylo v testu myšleno

Odpovědět  |   | 
Thomas Fuk  |  23. 11. 2017 15:26

To sedí jen tak napůl, chcete-li být zatlačen do sedadla, tedy podřadit, stejný směr, kam vás síla bude tlačit, je dozadu, ne dopředu.

Odpovědět  |   | 

Joo, tak o to se už postará kickdown i v manuálním režimu.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 11. 2017 23:17

kickdown má dlouhé vedení, já se taky ztotožňuji na základě dlouhodobého zvyku s řazením dolů dozadu a nahoru dopředu, ale je to opravdu pouze věc zvyku. Stejně to dnes řeší pádla. Za posledních půl milionu km jsem ani jednou nepodřazoval dolůani neřadil nahoru héblem. Vždycky pádly. Takže je to fuk..... vlastně není,.....můžeme vést stejnou polemiku, jestli dolů má řadit levé nebo pravé pádlo....

Odpovědět  |   | 
Interier  |  24. 11. 2017 10:58

Jel si s timhle vozem nekdy vubec?
Nevim jak diesel verze, ale u benzinove kickdown nema problem.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  24. 11. 2017 06:34

Viděl jsi někdy závodní auto se sekvencí? Asi ne.

Odpovědět  |   | 
Hejhulák  |  23. 11. 2017 15:13

Pí ču bych nechtěl ani zadarmo, rovnou bych to odtáhnul na skládku a sešrotoval, pokud by se to cestou nerozpadlo

Odpovědět  |   | 
Ludwig  |  23. 11. 2017 15:16

Prohlásil vidlák, který si potom, co mu shnil favorit, koupil "tuningovou" felicii v M paketu.

Odpovědět  |   | 
Hombre  |  23. 11. 2017 15:59

Frantíkům je lepší se vyhnout velkým obloukem, to už je lepší jezdit na kobyle nebo napustit starou :) ani zadarmo tu bídu

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  25. 11. 2017 12:46

Lepsi pi#a na kapote nez cu#ak za volantem

Odpovědět  |   | 
Ruda  |  23. 11. 2017 15:32

Proč dnes většina výrobců dělá auta s tak úzkým rozchodem kol? Dyť to zezadu vypadá jako tramvaj. Zařadil bych jej do kategorie pěkné kombi, ale interiér je pro mě velký problém, je to nudné, strohé (že by se němci mohli učit) a ten středový panel tam hrozně razí, navíc vypadá, jako 10 let starý tablet. Sedačky bohovské, ale to Frantíci narozdíl od dobře udělané elektriky uměli vždy.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 11. 2017 23:22

to je věc názoru, pro mě jsou francouzská křesloidní sedadla spolehlivou cestou k zablokované páteři. Jet 700km v pažoutu je utrpení, kdežto na tvrdých seslích MB nebo Audi to zvládnu s úsměvem a bez bolesti.

Odpovědět  |   | 
Initerier  |  24. 11. 2017 10:51

Porovnej si dvere v Meganu a v Octavie treba. Octavie celo plastovy vylisek.
Megane, mekcene zhorna, mekcene na boku, mekcene v loketni operce. Megane ty dvere vypadaji rozhodne hodnotneji nez v Octavie treba. Jedine kdo ma navrh ve stejune tride pokud nepocitam premii je Golf.

Stredovy tunel vypada daleko hodnotneji kdyz je tam automaticka brzdy u Megane nez u Octavie.

Jedine co na tom interieru neni dobre je spatne zapracovani toho displeje s velkymi ramecky. Sedacky treba od vybavy intens jsou uz polokuze, to si treba Skoda, Hyundai muzou nechat zdat.

Ale jak psal autor, ten diesel tam nedava smysl. Pro me v zadnem skoro hothatch pokud chce mit clovek pozitek z jizdy.

Odpovědět  |   | 
Ruda  |  24. 11. 2017 12:37

Bočnice v Octavce jsou katastrofa, když vzpomenu na jedničkového Superba, jak měl vše krásně polstrované a místo, kde jsi opítal ruku bylo dokonce vycpané, takže jsi měl ruku jak v peřince. Ale jinak nesouhlasím a je to jen věc vkusu a názoru, tenhle interioér se mi opravdu vůbec nelíbí. Kvalitu materiálu neumím posoudit, neseděl jsem v tom.

Odpovědět  |   | 
Milhaus  |  23. 11. 2017 17:42

Na­vzdo­ry ni­jak osl­ni­vé­mu vý­ko­nu oko­lo 260 ko­ní..? Ale když pan redaktor seděl v oktávě 230 tak si nacákal do textilu. Klídek prosím!

Odpovědět  |   | 
tom  |  23. 11. 2017 19:45

Hmm, rozdíl mezi tridou GT a hothatch, nic?

Odpovědět  |   | 

Zkuste trochu hledat. Třeba najdete něco, co vás překvapí

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  24. 11. 2017 13:25

Říká ti něco výraz "kontext"?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  23. 11. 2017 18:50

celkom slusne vykonny motor, teda na ten objem.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  24. 11. 2017 13:30

Tak to já raději menší litrový výkon. Turbo mi nevadí, pokud to není hodně přefoukaný. Zajímavej bude ten 140kW 2,0 TSI s millerem do něčeho menšího, nebo stará 35i s 225kW byla super, takřka bez prodlevy a hezky lineární zátah skoro jako atmo nebo kompresor.

Odpovědět  |   | 
Noname  |  23. 11. 2017 20:30

Tak ten interiér je fakt ošklivost, hrozné...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 11. 2017 23:18

Tak to je u rendlíku tradicí, hodnoty hledejte jinde než v interiéru....

Odpovědět  |   | 
Provo  |  23. 11. 2017 21:27

Bohužel zase jenom malý objem 1.6 litru. To na GT cestování moc není.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 11. 2017 23:18

do časné generálky jo

Odpovědět  |   | 
MirecBA  |  23. 11. 2017 22:37

tento motor by som si do GT urcite nevybral. Bud chcem GT alebo usporny diesel. Aj ta TCe205 je slaba , aby to pripominalo GT, ma nasekane prevody, kde trojka konci okolo 100.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 11. 2017 23:19

GT alias Gran Turismo alias "velká cesta" je snad právě naopak, není-liž pravdou? Pořád si někdo plete GT se sportem.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  24. 11. 2017 10:38

Právě proto je vytočený motor s malým objemem pro grand turismo nevhodný. Do této kategorie patří pravý opak , tj. větší objem s klidně menším výkonem na litr objemu motoru.

Odpovědět  |   | 
MirecBA  |  24. 11. 2017 14:07

v pripade rodiny megane sa niejedna a zakladny rodinny model na pohodlne premiestnovanie z bodu A do B, na to maju zakladnu verziu grandtour. Ale tymto motorom z toho robia vlastne tu zakladnu verziu. To mas ako ked kupis sunku a nieje sunka ako sunka a tym padom sa to cele dostava do h.... :)

Odpovědět  |   | 
Interier  |  24. 11. 2017 10:53

Vzdyt to ma 7 stupnu u benzinu, tak proto je 3 kratka.
Zrychleni 7s a max 230, to je ti malo? :O. To s tim ches litat 180 po okresce??

Odpovědět  |   | 
MirecBA  |  24. 11. 2017 14:03

nema 7s na kilo ale mozno 7,4s a to len vdaka tej kratkej trojke. Proste tomu este trochu chyba a skoda verzie GT220

Odpovědět  |   | 
Smx  |  24. 11. 2017 11:03

Motor mám v Espacu a na pohodlné cestování stačí i s rezervou.. Nevím, proč by nastačil Meganu..

Odpovědět  |   | 
MirecBA  |  24. 11. 2017 14:04

ale ano, na rodinnu pohodovu jazdu ano, ale to auto predsa nieje cielene ako rodinny pohodlny dostavnik.

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  26. 11. 2017 10:31

Vzdyt ten Espace nepredjede ani Mazdu 6 s atmosferickym dvoulitrem

Odpovědět  |   | 
Hansel  |  01. 12. 2017 23:07

Disel je určíte zajímavý ale k tomu autu me moc nesedi ... když jsem ho zkoušel v talismanu tak se choval hodně dobře ale do GT ?

A chtěl bych se zeptat všech co tady kritizují GT ať už disel nebo benzín, viděli jste to auto aspoň jednou naživo nebo jste se v něm projeli ? Mám GT v benzínu a nemohu si stěžovat po motorové stránce příjemný svezení, interiér není sice nejlepší ale ve svojí třídě patří určíte mezi povedenější. Celkově jsem s autem spokojený za ty peníze. A ke značce vždycky jsem byl proti Renaultu ale to co teď vyrábí se nedá srovnat s auty před rokem 2015.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A