37
Fotogalerie

Test Renault Megane Coupe RS: rychle, jistě

Kapitoly článku:


Závoďák pro každý den

Nový Megane RS dělá vše pro to, aby alespoň nepatrně překročil stín svého nadmíru zdařilého předchůdce a pokud možno ještě přidal do kapsy třeba Golfa GTI. Po několikadenním ježdění musím potvrdit, že dílko se francouzům daří velmi dobře a věřím, že „cupové“ provedení je na tom ještě o něco lépe.

Kupátko je jasnou jedničkou po stránce vzhledu, ale největší libůstky ukrývá pod kapotou. Přeplňovaný dvoulitr má velký výkon, krásný zvuk a nezaměnitelný sportovní charakter spojený hlavně s ukrutným zátahem nad 5 000 otáček, ze kterého vám ještě dlouho zbude připitomnělý úsměv ve tváři. Oproti dřívějšku i jiným Renaultům se RS výtečně řídí, o krok zpět po hříchu zůstala zase ta nešťastná manuální převodovka. I když na druhou stranu v době, kdy mívají nějaký derivát automatu i ty nejlepší supersporty, velké díky i za ní.

Standardní sportovní podvozek odvádí perfektní práci, nutnost přenést 250 koní.na vozovku bývá ale někdy pro přední kola příliš tvrdý oříšek, což mívá za následek ztrátu rychlosti vlivem zlomkovitého výpadku trakce.V tomto směru je tedy samosvorný diferák dodávaný do šasi verze Cup nanejvýš žádoucí.

Nu a kam s ním? Pokusím-li se být spravedlivý, Megana RS bych pro evropského zákazníka viděl jako zlatou střední cestu mezi Golfem GTI a Focusem RS a jako „nepřímější“ konkurent se jeví Scirocco R. Na jedn stranu to není výkonem takový extermista jako Ford, oplývá však o poznání větší porcí sportovního espritu než-li GTI, které je vedle než až příliš obyčejné. A aby toho nebylo málo, podle všeho se brzy můžeme těšit na ultimativní a odlehčené verze F1 Team R26 a R26.R. Leč nebudu předbíhat, aktuálně je Megane RS za akčních 729 900,- Kč (normálně o 20 000 více) každopádně více než zajímavou nabídkou.

Cena v základním provedení (Mégane Coupe Expression 1,6 16V): 369 990 Kč
Cena v testovaném provedení (Mégane Coupe RS Luxe): 749 900 Kč

Test Renault Megane Coupe RS 03.jpg Test Renault Megane Coupe RS 04.jpg Test Renault Megane Coupe RS 18.jpg

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Řadový, kapalinou chlazený přeplňovaný zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
  • Objem: 1 998 ccm
  • Největší výkon: 184 kW (250 k) při 5 500 ot./min
  • Největší točivý moment: 340 Nm při 3 000 ot./min
  • Palivo: Natural 95

Přenos výkonu

  • Šestistupňová manuální převodovka
  • Pohon předních kol

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 245 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 11,5
    • Mimo město: 6,7
    • Kombinovaná: 8,4
  • Objem palivové nádrže: 60 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
  • Zavěšení zadních kol: vlečená ramena, torzní příčka

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 387 kg
  • Užitečná hmotnost: 405 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 299 mm
  • Šířka: 1 844 mm
  • Výška: 1 423 mm
  • Rozvor náprav: 2 640 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 344 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1024 l

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud