Test: Renault Latitude 2.0 dCi - luxus po francouzsku

Renault opět zamířil do segmentu vyšší střední třídy. Po dlouhé době přišel plnohodnotný nástupce modelu Safrane, který láká zákazníky bohatou výbavou, nízkou cenou a spoustou prostoru.
Seznam kapitol
  1. Design typicky francouzský?, Udělejte si pohodlí
  2. Cestujeme první třídou, Nafta vládne
  3. Hlavní problém: podvozek, Vykoupení v podobě ceny, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Začátek příběhu velkého sedanu vyšší střední třídy se začal psát v Koreji, kde byl tento model představen jako Samsung SM5 (a kde je také vyráběn). Není samozřejmě náhodou, že velký sedan nejprve zamířil na východ. Na tamních trzích je zájem o takovou koncepci podstatně větší než v kombíkami přeplněné Evropě. Dost možná se nejprve ani nepočítalo s tím, že by nový Samsung mohl na starý kontinent proniknout, ale stalo. Vedení Renaultu nakonec dospělo k závěru, že by se tu přeci jen nějaké ten exemplář mohl prodat a zákazníkům vůz nabídl coby model Latitude.

Design typicky francouzský?

Že nejde o tak úplně typický francouzský vůz, to dokazuje podezřele střízlivý design. Automobilka v minulosti neváhala vyzkoušet nějaký ten experiment, přičemž vrcholem zřejmě byla dvojice Avantine a Vel Satis, která skončila v propadlišti dějin jako velmi špatně prodejná záležitost, což z ní ovšem postupem času paradoxně dělá pro určitou skupinu zákazníků zajímavou a žádanou ojetinu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zapomeňte na experimenty. Latitude sází na jednoduché a skoro až konzervativní tvary.

Latitude ovšem razí čistě konzervativní styl. Karoserie dostala jednoduché tvary, přední světlomety protažené daleko do blatníku a dlouhou příď. Dojem luxusu by pak měla vytvářet mimo jiné hojně použitá imitace chromu. Osobně si myslím, že tohle auto mnoho cen za design neobdrží a dokonce bych řekl, že je vzhledově tak trochu bezcharakterní. Ale to je samozřejmě velmi subjektivní záležitost. Jak se říká: „co člověk, to názor“.

Udělejte si pohodlí

Design zdaleka není tím, co je u tohoto modelu důležité, takže jej rychle přeskočme a pojďme k první záležitosti, která mluví pro koupi Renaultu Latitude. Řeč je samozřejmě o nabídce vnitřního prostoru. Latitude je už od pohledu velké auto, takže určitě nikoho nepřekvapí, že je zde místa na rozdávání, a to pěkně prosím pro všechny. Bylo by dost zvláštní, kdyby tomu tak nebylo, protože vůz je dlouhý 4897 mm a rozvor náprav činí 2762 mm. Například oproti Škodě Superb je Francouz delší o 59 mm a rozvorem ji překonává o pouhý jeden milimetr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jak vpředu, tak vzadu nabídne Latitude spoustu místa ve všech směrech. Prostor je jednou ze silných stránek testovaného automobilu.

Na předních sedačkách si bez problémů udělá pohodlí řidič i spolujezdec. Jediné, co by mohlo trochu vadit, je široký středový panel, který se až příliš tlačí na pravé koleno řidiče. Vzadu na tom Latitude není tak dobře jako ona bájná Škoda Superb, nicméně jak v podélném, tak v příčném směru je testovaný Renault minimálně nadprůměrný.

Zavazadelník pojme v základu 477 litrů (kvůli rezervě, bez rezervy to je přes 500 l), což není zrovna dechberoucí číslo, ale v praxi určitě postačí. Bavíme se o sedanu, takže je nutno dopředu počítat s menším vstupním otvorem. Latitude by ale měl spíše reprezentovat, ne stěhovat. Když přijde na přepravu dlouhých předmětů, můžete celkem jednoduše sklopit zadní opěradla. Jako u každého jiného sedanu, také v případě velkého Francouze se ale musíte smířit s omezeními danými konstrukcí auta. Otvor mezi zavazadelníkem a prostorem pro cestující taktéž není největší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design typicky francouzský?, Udělejte si pohodlí
  2. Cestujeme první třídou, Nafta vládne
  3. Hlavní problém: podvozek, Vykoupení v podobě ceny, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 66 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 50 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků