Test: Renault Laguna III - úspěšný reparát?

Třetí generace modelu Renault Laguna má těžký úkol: napravit reputaci svého jména. A zatím se jí to zřejmě docela daří.
Test: Renault Laguna III - úspěšný reparát?
Seznam kapitol
  1. Laguna na scestí, Světlé zítřky, Nakonec pouze čtyřválce
  2. Spolehlivost zatím slibná, Srovnání s konkurencí, Zkoušený vůz
  3. Dílo takřka umělecké, Uvnitř, Zavazadelník kupodivu skladný
  4. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme
  5. Pohled z branže, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Spolehlivost zatím slibná

Tři roky po náběhu výroby je zatím celkem brzy na to hovořit o nějaké obecně platné spolehlivosti, ale i podle zkušeností náhodně oslovených majitelů vozů Laguna III je možné, že se stávající generaci opravdu podařil „comeback“. Na fórech se zatím o žádných chronických neduzích či výpadcích elektrosoustav nehovoří, slibně zatím vypadá také aktualizovaná tabulka výsledků dlouhodobých testů německého magazínu Auto Bild na 100 000 km. Ten v tuto chvíli čítá již sedmdesát v Evropě prodávaných modelů hodnocených součtem trestných bodů (např. za neplánované návštěvy servisu) podobně jako ve škole, ale v rozšířené škále 1 až 6.

Pro zajímavost, premianty zatím zůstávají a o první místo se s hodnocením 1+, tj. bez jediného trestného bodu, dělí vozy BMW 130i (testován od 2007 do 2009) a Mazda 6 1,8 MZR (2002 až 2004), zatímco seznam s hodnocením 6 uzavírají vozy Volkswagen Polo IV 1,2 (2002 až 2004, 56 bodů) a Volkswagen Touran 2,0 TDI (2004 až 2006, 77 trestných bodů). Renault Laguna II s motorem 1,9 dCi prošel tímto dlouhodobým testem v letech 2002 až 2004 a se ziskem nelichotivých 33 bodů odejel s hodnocením 4-, zatímco aktuální Laguna III 2,0 dCi, zkoušená v letech 2008 až 2010, dosáhla s přijatelnými 13 trestnými body na hodnocení 2-.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Srovnání s konkurencí

 
Renault Laguna 2,0 dCi 130 Grandtour
Peugeot 407 2,0 HDi 135 SW
Ford Mondeo 2,0 TDCi 140 Turnier
Motor
R4, 1 995 cm3
R4, 1 997 cm3
R4, 1 998 cm3
Výkon
96 kW/4 000 ot./min.
100 kW/4 000 ot./min.
103 kW/3 500 ot./min.
Točivý moment
320 Nm/1 750 ot./min.
320 Nm/2 000 ot./min.
320 Nm/1 800 ot./min.
Průměrná spotřeba
5,2 l/100 km
6,1 l/100 km
5,3 l/100 km
Nejvyšší rychlost
202 km/h
203 km/h
205 km/h
Pohot. hmotnost
1 509 kg
1 535 kg
1 500 kg
Rozvor náprav
2 756 mm
2 725 mm
2 850 mm
Objem zavazadl. prostoru min./max.
508/1 593 l
448/1 365 l
540/1 680
Délka/šířka/výška
4 801/1 811/1 445 mm
4 763/1 811/1 486 mm
4 837/1 886/1 515 mm

 

Zkoušený vůz

K testu jsme převzali grafitově černý kombík Laguna Grandtour se vznětovým dvoulitrem dCi v nejslabším odladění a výbavou, kterou snad až na příplatkovou elektrickou ruční brzdu lze nazvat spíše základní. Podle průběžně a korektně vedené servisní knížky byl koupen jako nový v pardubickém dealerství France Car, kam také jezdil na pravidelné servisní prohlídky. Ta poslední proběhla v půli letošního ledna při stavu 117 000 km, v době testu měl vůz najeto zhruba 121 000 km a další prohlídka nového majitele čeká až při stavu 147 000 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nájezd je to slušný, je třeba zdůraznit, že na současnou hladinu se tento stroj dostal během necelých tří let provozu. Tento poměrně vysoký kilometrový nájezd nebyl na voze prakticky znát, z motoru, převodovky ani od kol se nelinuly žádné pazvuky, takřka vše pracovalo jak má a interiér nenesl, s výjimkou ošlapaných pedálů, známky výraznějšího opotřebení. Na voze jsme nezaznamenali důsledky žádné větší havárie, ani oděrek z každodenního provozu jsme mnoho nenašli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale! Že by první závada elektroniky, při jejíž debatování se majitelům Renaultů potí čela a chvěje hlas? Senzor automatických stěračů nepracoval, navíc místo toho, aby se v duchu zvyklostí ostatních automobilek v takové situaci první poloha stěračů přepnula do jakéhosi nouzového režimu s neměnným cyklem, u Laguny zkrátka jednou setře a konec. Ba co víc, při manipulacích s páčkou stěračů se nám nejdnou stalo, že při „manuálním cyklovači“ nepochopitelně vypadával tempomat. Což je zvláštní, neb jeho ovládání s pravou páčkou pod volantem nemá nic společného. Jinak ale vůz fungoval bezvadně, takže nového majitele možná v nejbližší době čeká jen výměna zadních brzdových destiček a stěračů. 

 

Vůz:
Renault Laguna 2,0 dCi 130 Grandtour
Cena:
225 000 Kč*
Rok výroby:
2008
Stav tachometru:
122 000 km
Další záznamy:
Nové v ČR
Servisní knížka:
Ano
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
6x
El. řízení podvozku:
ABS, ESP
Centrální zamykání:
Ano na DO (kartou)
El. ovládání oken:
Ano, 4x, jednodotykové
El. ovládání zrcátek:
Ano, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalounění:
Textil
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, man.
Stavitelný volant:
Ano, výškově i podélně
Zadní opěradla
Dělená a sklopná
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut.,
Autorádio:
Ano, orig., s přehrávačem CD
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano, orig.
Xenonové světlomety:
Ano
Palubní počítač:
Ano
* bez DPH

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Laguna na scestí, Světlé zítřky, Nakonec pouze čtyřválce
  2. Spolehlivost zatím slibná, Srovnání s konkurencí, Zkoušený vůz
  3. Dílo takřka umělecké, Uvnitř, Zavazadelník kupodivu skladný
  4. Za volantem, Na silnici, A vystupujeme
  5. Pohled z branže, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

dnes | Svět motorů | 9 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků