Test: Renault Laguna III - úspěšný reparát?

42 komentářů

LK
2. listopadu • 11:53

Pakliže by měl někdo zájem podívat se na uživatelskou recenzi po rok a půl trvajícím běžném ježdění s najetím 60 tis. kilometrů, mrkněte na http://laguna.kresalek.cz...

zub
16. listopadu • 20:17

Měl jsem megana asi 6 let a opravy za pár tisíc - indučka,zadní brzdy,a ukroucené péro řízení(zakouslý ložisko),bohužel schnil.Táta má starou 19ku a pohoda.
Teď máme Epace 3 dvoulitr s LPG celý z laminátu(mimo přední kapoty) a spodek holej pozink,
najel jsem 40 000,
měnil jsem ložisko řízení(pružina překakovala,takže jsem to tentokrát stihnul),zadní ložisko kola a při koupi tlumič pod motorem(cestuje řazení),rozvody a stabilizátory.Jo a destičky.Chtěl jsem koupit tourana a když jsem viděl investice,který do toho majitel nalil,tak jsem nějak nechápal co je to Německá kvalita.Prúser je to,že nevíte při koupi,kolikrát má auto najeto ty km,co jsou na tachometru.
Koukám teď na Galaxy 2,ale s motorem 2.3 od Fordu,některý mají 350 000,ty samý auta,ale s WV TDI mají všechny 150 až 200 000 samozřejmě s garancí km.
Asi si TDI kupujou lidi na couračky,nebo přepíše WV každej trouba z dealextreme.com
Paradox co :))

Jürgen Volkswagenovič Pas
3. srpna • 21:18

Mám Laguna a jsem rád, je hezká,pěkně jezdí,řazení je dobré a nemám sním žádné potíže, protože umím řadit a ty slinty o gumovém řazení....,bezvadná sedadla, prima interier atd.Motor 150 koníkú hrabe taky dobře a spráskám kde koho. Francouzká auta jsou pěkná a kvalitní, ve Francii jich jezdí habakuk a podle našich odborníků by všechna měla stát po dílnách. Nezapomeňte. že jsme pod vlivem podplaceného tisku a všichni ti přisluhovači německého autoprůmyslu nejsou schopni korektního posudku. Škodovka je dobrá, ale je hlavním strůjcem toho co se píše o ostatních vozech.
Ať nám ti francouzi pěkně šlapou!

PM
2. září • 11:58

Já mám již třetí vůz Renault a NIKDY jsem na nic než provozní údržbu nesáhl! Ty řeči, že francouzi neumí auta, jsou opravdu zcestné. Co se týče německých značek, komfort absolutně na bodu mrazu, podvozky mlátí a nedrží, uskakují, sedadla nepohodlná. Ujet Praha Brno v octavii, tak se druhý den nepostavím. Interiér ošklivý a stejný u všech modelů počínaje O1. Fábie? parodie na auto, Octavie, již jsem psal o komfortu, a místo vzadu má větší i Clio. Superb? 30 000 km a začne se srát kde co. Všechny tyto modely jsem měl služebně a nakonec jsem si vyhádal francouze. Mimochodem za cenu Superba, koupím Lagunu v plný palbě a druhou holotu k tomu :-D
Lidé hodně dají na tisk, kde místní odborníci ani netuší, že např. čidlo stěračů se dá vypnout, kde potom stěrače fungují žalostně jako u fóbie. Jo hold neznalost neomlouvá. Německý auto nikdy.
Jízda ve škodovce od dob O1 a dál je opravdu pro dementy...;-)

Krtek
5. září • 11:17

Mohu stoprocentně a z VLASTNÍ ZKUŠENOSTI potvrdit toto stanovisko. Mám najeto desetitisíce km se služebními oktávkami I i II, Fordem a Lagunou, takže snad vím trochu o čem mluvím. Ten francouz byl z nich nejlepší. Soukromě jezdím v Meganu CC a Meganu II coupé, syn v Meganu II hatch - vše v benzínu s atmosférickými dvoulitry. dcera má Clio, benzín 1,4. U všech těchto vozů se za 5 posledních let porouchalo celkem: 1 stahovačka LP okna, vodící tyčka LP závěsu kola a prasklo několik žárovek. Myslím si, že to je dostatečný argument pisálkům o nespolehlivosti rendlíků. Cestovní komfort, vybavenost vozů a nepřekonatelný design Patrika Le Quémenta (designoval např Ford Sierra, spolupodílel se na projektech Pinninfariny atd.) tyto vozy navíc řádově odlišuje od designové šedi a průměru ostatních značek ve srovnatelných kategoriích na úroveň Auta a nikoliv přepravní krabice např. typu "koncernový vůz". Stačí se podívat na webu britské nezávislé testy a recenze jednotlivých vozidel a dojde všem, že v Česku jsme pod vlivem mediíí, které nepokrytě podsouvají veřejnosti vozy německé produkce + Škodovky s dehonestací ostatních. Kde jsou u nás propagovány např. nádherné kousky italských autobobilek, kde ostatní? Nechte se krmit těmito bludy, kupujte německá předražená auta a plaťte jejich poruchy dál. My, co jezdíme rendlíkama se smějem.
( P.S. - tzv. "znalcům heraldiky", kteří v souladu se svou duševní úrovní považují logo renaultu za vaginální symbol, bych rád přípomněl, že se jedná už více než 100 let o schéma prostorové krystalické mřížky diamantu. Mitsubishi má tyto symboly například tři a Mercedes svou třícípou hvězdu původně koncipoval rovněž jako tři diamanty v kruhu.) A je to .......

stan
22. září • 9:24

renaulty som neznášal, sú a boli to čerepy, ale len do roku 2005 ;)Na rýchlo som potreboval lacné combi, pozrem som bazary, nejaké leasingovky.
Našiel som renault megan II Grand tour 9/2008, za 4 tis. €, mal najazdené 99 tis.. km a čakala ho posledná garančka pred koncom záruky (3 mesiace do konca záruky).
Výbava bola asi druhá najvyššia.Za pol roka som najazdil viac ako 50 tis. km, sedenie, radenie, šoferovanie super, kde sa hrabú škody, VW, fordy,.... jedine čo som menil bol olej, brzdy, žiarovky (rozvody podľa plánu aj s presivníkom), inak tomu autu nič nie je a nebolo.Takže teraz by som isto šiel do lagúny III 2.0 benzín, ale zo xenonami, lebo renault to proste zo žiarovkami nevie :D. Neviem ako u leguny III, ale u meganu II som musel vždy zhodiť koleso, aby som vymenil prednú žiarovku, to u škody, VW spravíte za 2 minuty od motoru.Takže som zmenil názor na renaulty ;) a hlavne, ked si pozriem za akú nízku cenu sa predávajú vyššie výbavy.

žárovka
11. října • 18:09

Výměna obou žárovek na Megane II zvládnu za 2 minuty bez nutnosti sundání kol. Jde o šikovnost.

Zdeny
27. července • 9:52

V letech 1995-2008 jsem pracoval u zahr. firmy, kde jsem povinně musel jezdit sice pežoty, ale to jsou také tzv. "žabožroutské" vozy, ne? V sumě jsem na nich najel přes 1 milion km, navíc jsem měl já svoji soukromou P407SW1,6HDI a otce staro 4085SRI s 2l benzínem. Po stránce poruch byla nejhoršé P8072,HDI79kWFAp, kde odešlo stahování LZ dveří a jednou se rafnul imobilizer. K tomu žárovka v hlavním světle (mj, výměna je výkon hodný muže s gumovou rukou bez kloubu:-)
Spolehlivost mechanických dílů byla vysoká, s výjimkou P306 1,9TD, kdy se měnilo hryzlé ložisko na PZ kole (pomophl až autogen), se neměnilo nic, snad na 406, kterou jsem s 200.000km prodal kamarádovi, se měnily silentbloky a tlumiče a několikrát výfuk. Nemohu tedy říct, že by šlo o synonymum francouzský vůz=poruchovst. Poruchovst je dle mého poplatná chování a starání se o vůz majitelem a rozhodně tvrdím, že na tom konkretně Pežot (Renaluta neznám, jen od kámoše, co Megane 1,9dCi) není o nic hůře, než např. Škoda (moje oktávka 1,9TDI 81kW - odešla ŘJ komfortu, kdy si auto dělalo, co chtělo - výměna 8litrů, kulnace žádná, auto asi 2 měsíce po záruce, Superb 2,5V6 odešel ohřev přední sedačky, oprava by stála 6 tisíc - musela se měnit dečka, odešlo podávací čerpadlo, praskla tlaková hadice od serva, mj. ta stála 7000 korun). Takže poruchy jsou na všech autech.
to, že dneska se mění turba, vstřiky a či FAPy jako na běžícím páse, je běžné, jde o psotřební materiál. Čím vyšší složitost poplatná komfortu, tím hůře. Vzduchové pérování, různé komfortní systémy, to vše auto prodražuje bohužel i na servise. A jelikož Francouzi jakožto árod, si komfort potrpí, pak se promítá i do ceny servisu elektronikou našlapaných aut. Mj, BMW na tom není o moc lépe.
Já právě z těchto důvodů jsem nakonec přistoupil k značce SUbaru (minimu elektroniky, ale poctivá mechanická práce) a mám klid.

lamal_SK
27. července • 20:48

To mas sice pravdu, ale len zhruba... velmi zhruba... nerad by som v tomto preferoval len japoncov, ale ked si mal niekedy skusenosti s toyotami hondami nissanmi suzuki ci inymi znackami v 90 rokoch tak francuzke auta deklasovali takmer vo vsetkom... srohy ale kvalitne spracovany interier to co sa dalo vidiet u renaultov spary chod ovladacov a hlavne VOLE a pazvuky vsade kde to slo by si u toyoty alebo inej znacky nenasiel... priepastne rozdiely o elektrike nehovoriac... je docela normalne, ze 20r japonec s 300kilami na krku nemal za cely svoj zivot ziadne EL poruchy...vsetko funguje do dnes ako ma. O motoroch a podvozkovych dieloch nevravim... loziska az na niektore vynimky u accordov boli u japoncov na celu dobu zivotnosti, je uplne normal, ze auto s 350tis ma povodne loziska...takze ide o to s cim porovnavas frantici boli kazdopadne na tom vzdy horsie ako nemec a ako japonec uz duplom... pritom nejak nepretlacam ziadne znacky, ale je to proste fakt...

michal
25. července • 20:04

Velmi efektivni je pomoci si prokluzem spojky. Při běžném provozu je to asi zbytečné, ale pokud se v hustém provozu potřebujete např. někam vmáčknout, je to velmi užitečný fígl

Jiří Duchoň
26. července • 7:11

To máte pravdu, ale když ono se to člověku tak nějak nechce trápit :-)

LOL
22. července • 10:19

Nic proti, ale ta fiesta z roku 1-2 (tehdá) za čtyřista jezdí ještě dnes. Tahle žabožroutská plečka to vzdá za 5 let. Jsem škarohlíd? :-PP.S.: jsem zastáncem jednoduchosti - čím více serepetiček a kravinek auto má, tím je statisticky náchylnější k poruchám (naprosto nepočítám s vlivem žabožroutské "konstrukční školy"). V autě mám jen to, co pokládám za důležité (klima, ABS, ESP, 8 bagů). Z tohoto důvodu do Frantíka nikdy nepůjdu (minimálně do doby, než začnou dělat auta méně komplikovaným stylem)

nikdo
25. ledna • 23:31

Tak to si musíš koupit něco od škodovky tam totiž co nejni na ruční pohon je v lepší výbavě za příplatek, ale nevim kde vemou 8 airbagů.

hasic
23. července • 15:46

ty nejsi skarohlid, ty jsi idiot ;-)

Antiautomat
23. července • 17:07

Zalezi na uhle pohladu, nemusi to byt samozrejme pravidlom, ale fakt je jeden ten ze napriklad moja prajednoducha koktafka /benzin 20v atmo/ ma uz 200.000 za sebou a jedinou ´vaznou´ poruchov bolo par ziaroviek. Predtym felda 1.6 /prajednoduche auto/, takisto 200.000 a vysledok ten isty, mnohi, ktori feldu nepovazuju za auto mozu argumentovat ze porovnavame neporovnatelne, ale tych poruch nebolo aj preto ze sa tam nemalo CO pokazit a v tomto smere ma dotycny v mnohom pravdu.Historicky prichod elektroniky do aut znamenal velky pokrok a v mnohom prinos /kto pravidelne prefukoval a nastavoval karburator asi vie, abs je dnes uz samozrejmost, stabilizacny system je obrovskym prispevkom k bezpecnosti atd/, lenze ked sa to zacne s tou elektronikou prilis prehanat, potom take auto sa nepodoba na auto, ale skor na nejaky x-box a podla toho to aj tak vyzera. Auto je proste mechanicka zalezitost tak akosi´od prirody´. Cim viac zbytocnej elektroniky do toho nacpes, tym vzrasta pravdepodobnost poruchy co je uplne normalne. Taky senzor, hentaky senzor, take tlacitko, onake tlacitko apod. Mam podvozok elektronicky riadeny x-senzormi alebo tam mam jednoduchu klasiku? Ked sa to nakoniec uplne chorobne prezenie, vyusti to do takych tragickych dizajnerskych pripadov ako napriklad volic automatu v BMW. K pocitacu na hranie NFS by sa hodil skvele, ziadny problem. Ale do auta, tak to snad nie, uplny hnus, ja v aute predovsetkym hladam tu dobru mechaniku, do ktorej sa da poriadne opriet a uzit si, kadejake pitome tlacitka a joysticky, masazne systemy a obrazovky fakt nemusim, to uz skor vypoveda nie o pohodli, ale o chorobnej degeneracii majitela...Ako sa vravi, proti gustu nic ale s mierou...

Angul
25. července • 6:35

Panove ja mam R.Lagunu I 1.9 dTi najeto 290 000 km a jedina zavada je starter a Laguna II najeto 150 000 km a jedina zavada zadni silentbloky a to je vse.Takze komu se kazi auta je bud osel co neumi jezdit nebo ma jen smulu.A řeci že muj kamarad,znamej atp ma Renaulta a ten se mu porad sere jsou zbytecny a lacine slova.
Octavia 1.9 TDI se srala uplne stejne jako Laguna I atp...

wojcek
5. února • 13:30

Jsem hrdým majitele Laguny III 2.0 dci 96 kw verze, mam najeto 219 000 +/- a stále mám vše originální, nedávno udělány pouze rozvody a levý přední kulák, a vše originální. Tata má lagunu II 1.9 dci 88kw má najeto 391 000 a stále mu to jezdí i když už je to trosku hlučnější, a nedávno se rozsvítila kontrolka ABS . ale to je prej jen špatné čidlo ( takze stačí jen čas a pár korun a dá se to vyměnit ) oproti octaviim kde jsem zažil že svití kontrolky už na 150 000 km mohu dát za lagunu jen palec nahoru. dříve jsme měli lagunu 1 2.0 v benzinu a s tou jsme byly taky spokojeni . takze i kdyz má laguna ve znaku to co má, v dnešní době je to jen o PÁTEČNÍ ZANEDBANÉ VÝROBĚ A O CHOVÁNÍ A CITU K AUTU...

LOL
25. července • 21:44

Mám možnost koukat na celkem velký firemní fleet. Bylo tam už kde co, lidi jsou stále stejní. Nejvíce se doslova sraly právě rencky - elektrika, výfuky, to se měnilo častěji než žárovky. Opely - Insignie, Antary jsou OK. Ale úplně jasný vítěz jsou škodárny - motoricky nic moc, výbava průměrná, ale spolehlivost, a to dlouhodobá je naprosto skvělá. Jediné, co byl problém, byly rozežrané hadice v motorovém prostoru od kun nebo lasiček či co to bylo - na to "nejely" (tedy jely, ale dost pomalu) postupně skoro všechny. A operativní leasingovka to vidí úplně stejně - dodají ti samozřejmě jakékoli auto, ale v reálu převažují škodárny, proč asi?P.S.: typický adorant značky se pozná podle toho, že v případě problémů je špatně všechno - údržba, řidiči a jejich styl jízdy atp., ale nikdy ne samotná zmetkovitá značka. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Drulak
26. února • 21:19

Naprostý souhlas, ve firmě má obchoďák lagunu III snad black edition, pánové co to je za křááááááp. Naprasknutá sedačka co má být kůže -jen koženka., Porucha ESP a ty jejich slavbý control. V záruce oprava, elektronika motoru, nutno přehrát soft. V 35 tis, děsný zvuk z motoru - plastový kryt v totálním stavu kdy moc nechybělo a už se mu pekl. Děsný rachot a skřípot při jízdě a když jel po těch našich tankodromech tak to byl hrůza. Dvě prasklé žárovky.....
Pánové trochu moc na nový auto ne.

lulin
31. října • 20:14

panove co ty jsi za kokota :D

Smx
26. července • 9:00

Divné. Ve firemním fleetu, který pozoruju já, byly Renaulty Laguna II naprosto bezproblémové auta. Ale je fakt, že všechny byly nakoupené po faceliftu, to znamená po r.v.2006.. B-]

ka-spel
25. července • 20:59

Když oni myslí ty známé co si to koupili jeté s origo najetými 60 tis. km. po důchodci a tak se k tomu chovali, tj. rozvody ok ještě vydrží atd. Já francouzská auta taky nemusím, ale vysoké nájezdy mohu potvrdit. V práci byly Safrane 3.0, Laguny I 2.0, Grand Espace 2.0 - vše v benzínu a najeto přes 250-300 tis. než se to převádělo jinam. Espace už dalších 6 let jezdí hasiči, takže bude mít přes 400 tis.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
25. července • 21:57

nikoho s olítanou františkou neznám, zato znám několik doslova nasraných majitelů nových kousků Lagun II a III, ;-) kteří jednoznačně prohlásili, že to bylo jejich poslední francouzské auto. 200--300 tisíc dnes najede kdejaká plečka, motory to většinou vydrží (zvláště pokud jde o benzin a dostane se jim kvalitního oleje a údržby), co umírá, je podvozek a kastle. Ale co jsi taktně zamlčel (a o čem to hlavně je) je, kolik ta údržba a opravy do těch najetých cca 300 tisíc nakonec stála a stojí na opravách a náhradních dílech.

Saj
22. července • 9:20

Je fakt, že jak to auto docela pěkně vypadá, tak ty budíky se nepovedly. Ty jsou strohý, nevzhledný a vážně smutný. Vadily mi tam vždycky na nové laguně, ale myslel jsem si, že můj vkus je už moc zhýčkaný německou precizností a smyslem pro detail i co se týče designu.

LOL
22. července • 10:24

ale je fakt, že na Pažouty to v hnusnosti opravdu nemá, ty totiž nemají konkurenci, protože jejich šéfdesignér se nejspíš v modelování (pravděpodobně pod vlivem něčeho fakt hustopřísně tvrdého) pořádně rozjel a pak zjistil, že ty bubliny se už nevejdou na silnici a tak to po vystřízlivění doslova "vořezal" na přibližné rozměry auta. :-P

LOL
22. července • 10:21

LagunaIII mi připadne jak dvojka (která byla po designové stránce celkem sexy) postižená rakovinou, všude samý novotvar. Fuj.

Saj
21. července • 16:17

Tož docela pěkné to je

a
22. července • 9:03

ahoj

Rode
20. července • 23:34

Jirko verze GT se uz mnoho mesicu neprodava a motor 2,0T taky ne.

uf
21. července • 10:19

u nás se neprodává....

Jiří Duchoň
21. července • 1:14

Dobrý den, máte pravdu, o zastavení výroby těchto verzí jsem psal v kapitole Nakonec pouze čtyřválce. U testů ojetiny bývá problém s časy, například Laguna GT je k mání i dnes, ale jen jako ojetina, o nichž je řeč.

Rode
21. července • 8:47

nevykej mi ;)

Jiří Duchoň
21. července • 9:32

Velí mi to bonton a vychování seriózního žurnalisty :-)

lamal_SK
27. července • 20:37

Hlavne to posledne menované, nemá nič spoločné s Pánom Ondrašíkom :-D

Jenyk
20. července • 19:25

Aspoň se lenoši naučí podřazovat s meziplynem :-D

stenly
27. července • 14:53

:-D
jedničku s meziplynem ? tak ten byl dobrej...

Lukáš
20. července • 13:33

Zhruba před rokem jsem si ji chtěl novou koupit (GT kombi benzín 150 kW), ale zrovna přestali vyrábět ten motor, tak jsem šel ke konkurenci. Po svezení mě nemile zaujaly dvě věci. Strašně málo místa pro nohy na zadních sedačkách. Ne pro kolena, ale ta část pod předními sedadly. Když už jsem tam nohy v botách nasoukal, tak jsem s nimi nemohl téměř pohnout. Nechtěl bych tak cestovat na delší vzdálenost. Druhá věc byl pro mně úzký kufr. Je obdelníkového tvaru, ale zarovnaný s podběhy, takže využitelná plocha je docela úzká. 2 golfové bagy se tam prostě vedle sebe nevejdou (a na sebe je dávat nechci, aby mi nelítaly v kufru).
Ale jak říkám, každý potřebuje něco jiného a co byl problém pro mně, nemusí být problém pro jiného. Jinak se mi vážně líbila a svezení s ní bylo příjemné.

jjj
20. července • 20:25

docital som clanok len po tu chybu stieracov... Fuj, je to na grc - viem si predstavit to hladanie problemu v ofiko servise... a tu cenu.skratka - len kokot si kupi auto s picou v znaku

Fany
18. dubna • 19:24

Tak s touto 96kw lagunou jezdim,druhy majitel,ma najeto 245 000 od 2008 a zadna porucha krom ucpaneho DPF filtru,vyreseno cistenim.Kvalita poskocila o hodne velky kus dopredu

petr
19. března • 7:03

dopručuji přečíst článek časopisu AUTO BILD o dlouhodobých testech šesti značek. těžko bude někdo vinit němce z podujatosti, že renault byl na druhém místě a folcík poslední. umíš ty pičo číst nebo ti to někdo psal?

Aladan
20. července • 23:22

Ďakujeme za tvoj hodnotný, mnohé objasňujúci príspevok. V dnešnej dobe, kedy čo i len malá porucha akéhokoľvek ne-Renaultu je taká raritná, že jej výskyt sa dostáva na prvé stránky novín, je chyba stieračov na Lagune škandálom, za ktorý by mala minimálne polovička manažmentu a správnej rady Renaultu rezignovať.

Ef
21. července • 6:52

myslím že jedny z nejporuchovějších elektronik má dnes VW PSA a škoda. at už se jedná o palubní nebo motorovouu elektroniku. Mercedes je na tom podobně. To vím z vlastních zkušeností. jak jsou na tom ostatní to netuší. Ale záleží jak který model. renault býval katastrofa ale zjevně se asi dal trochu dohromady. Nechápu proč jim to tak dlouho trvalo když to stačilo obšlehnout od nissanu..

Doporučujeme

Články odjinud