Test Renault Laguna 2,0: záliv pohodlí i po letech

pták loskuták  |  13. 06. 2007 12:12

Můžu se zeptat, z čeho odvozujete nutnost výměny katalyzátoru ?

Odpovědět  |   | 
dsafsdfsdaf  |  29. 10. 2009 22:53

...ale to bylo jenom klasický novinářský postrašení

Odpovědět  |   | 
dejvidek  |  13. 06. 2007 12:23

Musím potvrdit některé uvedené závady, kterými trpí Laguny první generace. Mám taky Lagunu z roku 1996, 2.0, jen ve vyšší výbavě - automatická klimatizace, vše v elektrice. Chybí tomu jen tempomat a vyhřívané sedačky.
Co se poprvé vysypalo bych pochopitelně ventilátor klimatizace - prostě shořel, nejdřív sem si myslel, že hoří auto, ale byl to "jen" ventilátor. Kapitolou je výfuk, kterej mizí před očima . Problém byl i s přístrojovkou, kterou sem si pak opravil sám, autorizovaný servis (Autolinhart Borek ČB) to nedokázal - vyhozených 1500,-. Přesně se to projevovalo jako u Laguny v článku, prostě část přístrojovky nešla. Koroze se projevuje jen u podběhů. Dlouhá kapitola je u antény na střeše pod níž je snímač centrálu, kdosi pod vlivem chtěl mít asi suvenýr, nateklo mi tam a auto mi nikdo neuměl otevřít :D.
Poslední problém je u mé Laguny možná konečná, podělalo se cosi v motoru, ňáký ložiska u klikovky, něco s ojnicí nebo co . Motoru nerozumim, ale prej bude lepší sehnat motor, než to dávat do kupy.
dejv

Odpovědět  |   | 
ToJa  |  13. 06. 2007 12:34

Motor tu mam jeden navic i s prevodovkou a za tech 15kil,si mohl met pristojovku druhou z vraku antenu sem utesnil silikonem a je klid

Odpovědět  |   | 
ToJa  |  13. 06. 2007 12:31

Pominu li ze testuji Lagunu s tou skoro nejubozejsi vybavou(na ty roky dobra vybava ze pry,stahovani okna klickou samozrejme)ja mam 94 vybavu RXE a ta je trosku o necem jinem nehlede na to ze jim nefunguje palubka,kdyz testuju auto tak vezmu aspon takove,kteremu vsecko funguje

Odpovědět  |   | 
Rico  |  13. 06. 2007 12:43

Nějak mi chybí údaje o motoru 1.8 16v.

Odpovědět  |   | 
majo1982  |  13. 06. 2007 13:03

No ja chci rict jenom tolik, že se mi libi ze redakce dela tolik testu novych i starsich aut.
Je to podle me predstavi jak ma vypadad informacny server kolem o autacich

Odpovědět  |   | 
mk  |  13. 06. 2007 13:03

ten 2.2D (61kw) by som rozhodne za turbodiesel neoznacoval.
Je pravda ze je to pekny zrut penazi. Vymenil som skoro vsetko co sa dalo. Zbavil som sa jej ked zacala hrdzaviet pri blatnikoch a tiect donutra cez stresne okno. To uz bolo na mna dost.
Teraz mam O1 SDI, je to skoro to iste co sa tyka kufra a uzitkovosti, vykon podobny, zerie o 1,5 litra menej/100km, zatial o 100% spolahlivejsie.

Odpovědět  |   | 
LuckeR  |  13. 06. 2007 13:27

mi mame 2.2D majeto pres 310 tisic jeden motor jedna spojka jedna prevodovka a hafo vyfuku :D... s autem nejsou zadne potize akorat zastudena nechce moc jet ale jakmile se motor ohreje tak kdejaky novy naftak by mohl zavidet ;)

Odpovědět  |   | 
Jetel  |  13. 06. 2007 15:29

Chtel bych videt tu jednu spojku u 310000km...dobrej kec

Odpovědět  |   | 
LuckeR  |  13. 06. 2007 18:43

zadnej kec proste renault...
tatka mel predtim 19tku a na motor 1.4 benzin najel okolo 500 tisic kilometru(taxikar)! Na druhou 19tku 1.6 sme najeli jen okolo 200 tisic pac to bylo mamky =)

Odpovědět  |   | 
rosta  |  13. 06. 2007 19:48

No ale 19 s motorem 1,6 neexistuje

Odpovědět  |   | 
LuckeR  |  14. 06. 2007 07:45

ale jo existuje 1.6 benzin =) jezdilo to pekne a dalo se to pekne vytacet ;)

Odpovědět  |   | 
LuckeR  |  14. 06. 2007 07:48

tak se omlouvam byla to 1.8... holt je to uz par let

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 10. 2013 13:29

Já mám najeto 285tis. a tet budu dělat taky spojku a mam taky 2.2d ale 95r.v jinak bezproblémové auto jak píšeš za studena nic moc ale jen v zimě jinak v poho všechno.

Odpovědět  |   | 
PeterPan  |  13. 06. 2007 14:03

Co se tyce techto motoru tak bylo dodavano ve dvou verzich 1.6 16V 79kW a 81kW. Mel jsem 79kW a spotreba byla pri celkem slusne jizde(0-110km/hod) kolem 6.6l/100km. Coz na tak velky vuz bylo prijemne. Problemy s palubovkou jsem mel take. Sice se jednalo o novejsi variantu po faceliftu, ale problem byl. Jinak vse ok. Najel jsem sni cca 30kkm.

Odpovědět  |   | 
VladoOC_cz  |  13. 06. 2007 15:34

Ja mám "Lagy" tak ako je v nadpise a nedám na ňu dopustiť. Je to už takmer maximálna výbava, chýba už len el. vyhrievanie a ovládanie sedadiel a drevený obklad. Jazdím na nej hlavne dlhé trasy, pomenej krátke. Nabehaných ma na tachometri 142.000km, ale určite to dáky zmrd stáčal. Reálne odhadujem 250.000km. Motor je bezchybný, olej ELF Competition 10W40 vydrží od výmeny do výmeny+ostáva ešte 1/3 rezerva. Štartuje kedykolvek a kdekolvek, výkon plne postačujúci, spotreba po dialnici pri 90km/h rovných 6litrov, pri 160km/h po dialnici 8,6l. Po meste s ňou prebehnem za cca 8,7-9.0l. Výfuk komplet s kaťákom mám originál Renault. Poznám hodne ľudí, ktorý na motore 2.0 8V nabehali bez GO vyše 500.000km, ten motor sa dá zničiť snáď len nevymenením rozvodov, alebo pretočením....
Vozil som sa už v mnohých Lagunách, aj Lagunách II, ale najmilšia mi je táto jednotka...
Všetko mi funguje, nič sa nekazí, Lagunka dokonca prijala dodatočnú montáž originálnej automatickej klimatizácie, el. vyhrievaného predného skla, tempomatu, a ďalších drobností bez najmenšieho problému. Funguje aj originálne automatické rozsvecovanie svetiel...
Laguna ponúkala už v tej dobe to, čo Volwágen, Skodofka a podobne "autá" ešte len dobiehajú...
Čo sa cien ND týka, tak Renault sa necíti. Viac sa oplatí kúpiť nabúranú Lagunu v perfektnom stave a jednoducho z nej postupne brať spotrebný materiál... (mne sa to oplatilo len koli výfuku - nový vyše 25.000 a za tie peniaze som si doviezol celý druhý voz, ktorý bol pred nehodou po kompletnej G.O. a použité originálne ND... )

Odpovědět  |   | 
ToJa  |  13. 06. 2007 23:50

Ses do toho nejak dostal

Odpovědět  |   | 
Tomáš Langer  |  14. 06. 2007 21:42

Vlado, i s těmi cenami náhradních dílů se blýská na lepší časy. Od března má Renault v ČR i SR novou cenovou politiku vybraných náhradních dílů a ty ceny jsou víc než perfektní - mnohé věci dnes u Renaultů koupíš laciněji než z druhovýroby. Vyplatí se jít zeptat na cenu nejdřív k Renaultům.

Odpovědět  |   | 
Peter75  |  15. 06. 2007 15:54

Pardon ale hadam na take stare auto nekupujete diely priamo u Renaulta.. Ved na to musi byt mrte neznackovych dielov nie?

Odpovědět  |   | 
Tomáš Langer  |  15. 06. 2007 16:44

Tak to řeknu ještě jednou: od března 2007 zlevnil Renault mnoho dílů i na starší auta (třeba R19), takže se vyplatí se nejdřív zeptat ve značkovém servisu, než půjdete ke Štanglům nebo do Kelly...

Odpovědět  |   | 
SKABELKA  |  26. 06. 2007 22:09

AHOJ VLADO,
MÁM TO SAMÉ VOZÍTKO,JEN ROČNÍK 11/94.
JEDINÉ CO MI V AUTĚ MOOOOC CHYBÍ JE TEMPOMAT.
MŮŽEŠ MI PROSÍM POMOCI NĚJAKOU RADOU,JAK JSI POSTUPOVAL???
MYSLÍM ZDROJ TEMPOMATU,PŘÍPADNĚ NĚJAKÝ MANUÁL PRO MONTÁŽ???
BYL BYCH MOC RÁD ZA KAŽDOU RADU.

PŘEDEM DÍKY ZA ODPOVĚĎ

Odpovědět  |   | 
VladoOC_cz  |  27. 06. 2007 15:47

máš mail.

Odpovědět  |   | 
milan  |  08. 01. 2013 22:22

čau mám lagunu 2.0 RXE 96r.v. s pal.poč.a klima......stale mi chcípa motor ked vyradím,počas jazdy ide celkom dobre aj spotreba okolo 5.7-- 6.5 pri 90-100km/h len je slaby motor na vykon strasne slabo sa rozbieha od 2000rpm neviem ci je to normalne u benzinu lebo už 7 rokov som nemal benzin ale diesel a 605 a aj toledo boli slabsie vykonovo ako laguna ale pružnejsie na rozbeh a dokonca aj stary nissan chodil lepsie.moze to byt ze auto stalo asi rok?ked som ju skusal na trojke tak mi dala cez 140 na maxime otacky ale ked sa objavi kopcek tak stvorka sa nechce rozbiehat pri 60tke iba spotreba stupa a teraz mi uz dokonca nechce startovat.Doma mi isla na volnobeh a po 15 min. akosi stratila otacky,ked som pridal tak skapala.neviete co tomu moze byť.ZOPAR KRAT NASKOCILA IBA NA VOLNOBEH A PO ZOšLAPNUTI PEDALA PLYNU SKAPALA TERAZ UZ NECHCE ANI NASKOCIT MOTOR.dik

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  26. 07. 2008 00:22

Ahoj,mohl by si mne taky poslat nejakej navod,jak si dostal do Laguny klimu a polubní pocitac??Mohl bys mne to poslat na mail schupin@seznam.cz ,dik moc.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  13. 06. 2007 16:47

Myslím,že v článku došlo k omylu. Předchůdcem Laguny není Renault 21,ale Renautl 25 !

Odpovědět  |   | 
coolio  |  13. 06. 2007 17:20

Nee. Laguna je nástupcem 21, po 25tce přišel Safrane.

Odpovědět  |   | 
VladoOC_cz  |  13. 06. 2007 22:19

Jo je to tak. A po krásnom Safrane prišiel prahistorický paskvil s označením VelSatis...fuj . Renault, kam to kráčaš?! Relatívne pekný je len Mégane GrandTour a nádherne vyzerá nové Twingo s benzínovým turbo motorom

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 06. 2007 07:23

Ale trt Renault je o krásnom a zvláštnom dizajne: Avantime, VelSatis, krátky Megane - paráda.

Odpovědět  |   | 
rosta  |  13. 06. 2007 19:58

jen taková poznámka délka 4628 patří pro kombi liftback má 4508

Odpovědět  |   | 
Jerry.Gunman  |  13. 06. 2007 20:38

Citace z 1. části článku:
"Téhož roku (míněno 1994, pozn J.G) se představila první Laguna, v podstatě důkladně inovovaný model 21, který byl ovšem vydáván za zcela nový automobil bez minulosti. ... Kdo však přesedlal z VW Passat, nemohl si nevšimnout výrazně kratšího rozvoru kol."

A nyní (pro změnu ) i nějaká fakta:
Renault Laguna I - rozvor 2.670 mm (oficiální údaje pro MR 1994, 95, 96, 97, 98...)
VW Passat IV - rozvor 2.625 mm - tedy o 4,5 cm MÉNĚ než Laguna
VW Passat V (od MR 1996) - rozvor 2.705 mm - tedy o 3,5 cm více, než Laguna

Pan Vašíček si nemůže nevšimnout, že Passat IV má výrazně větší rozvor kol - já si pro změnu nemohu nevšimnout, že pan Vašíček je ... klatě, jak to říci ... že pan Vašíček je evidentě osobou poněkud méně komplikovanou

Odpovědět  |   | 
mini  |  13. 06. 2007 22:47

Týýý vole takový šťouraly mám nejradši

Odpovědět  |   | 
Marek  |  14. 06. 2007 00:31

Isto si chcel povedat "ponekud mene kompetentnou" ,ze....

Odpovědět  |   | 
Jerry.Gunman  |  14. 06. 2007 14:57

Nikoliv, chtěl jsem říci méně komplikovanou - a tedy jednodušší. Jenom "drobátko jednodušší" člověk je totiž ochoten tvrdit, že 262 cm u VW je víc, než 267 cm u Laguny. Holt, je vidno, že marketingové tlachy, mekty a cancy firmy VW zabírají nejen na autory Světa (ne)Motorů

Odpovědět  |   | 
Tomáš Langer  |  14. 06. 2007 21:45

No dobrá, ne všechny dojmy se dají v chvatu redakční práce ověřit - a tohle holt ulítlo.
I přesto je tohle velmi povedená recenze a doufám, že si brzo přečteme další

Odpovědět  |   | 
Jerry.Gunman  |  15. 06. 2007 21:19

Ale jo... Až na ty vyprávěnky, jak je Laguna oproti Pasatu miniaturní, je to zajímavé počtení Jenom je otázkou, co všechno ještě pan redaktor "v chvatu redakční práce" stihl naplácat za další hámotiny. No nic, třeba se příště dočteme, že 1.8 TD ve Fordu Modeo je naftovej šestiválec -redakční práce je chvatná a fakta ověřovati netřeba

Odpovědět  |   | 
jan  |  03. 04. 2008 16:11

No, po přečtení, jsem se zhrozil...V tom článku je neuvěřitelné množství chyb a nesmyslů..Pominu-li chyby v udávaných výkonech (1,8 70kW/90koní)Samozřejmě, že laguna I měla v lepších verzích i airbag spolujezdce!!!, výbava testovaného vozu je v podstatě základní, a ne na tu dobu slušná!!!Naprosto běžná je např. automatická klimatizace, palubní počítač, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka , originál rádio s ovládáním pod volantem i u výbavy RT! RXE má STANDARTNĚ např. el.okna vzadu,2 loketní opěrky, na přání tempomat, el. ovl. a vyhř. sedadla, vyhřívané čelní sklo...Ten člověk, co to psal, o lagunách NIC NEVÍ...

Odpovědět  |   | 
dsafsdfsdaf  |  29. 10. 2009 23:05

tak tak to o tom airbagu spolujezdce mě taky dostalo.

Odpovědět  |   | 
Renault Laguna 96 RXE 16V  |  06. 07. 2008 13:47

Zdravím , tiež vlastnim hore uvedenu lagunu a chcel by som sa spýtat či tu niekdo nema link alebo neaký material v elektronickej podobe , manual na tento model?

Odpovědět  |   | 
FUNTO01  |  19. 10. 2008 16:31

caute ... mne sa ten clanok pacil ... prave sa chystam kupit lagunu r.v.96 2.0 8v a snazil som sa nieco dozvediet o tom viac a tento clanok mi dost pomohol .... nemate niekto schemy od tohto vozidla ? dost by mi to pomohlo ... dakujem .. .

Odpovědět  |   | 
Baron  |  05. 03. 2012 08:56

Fascinuje mě jak tu píšeš o motorech o kterých nevíš nic. Zrovna ten motor od volva který zůstal beze změn do roku 1997.Byl komplet volvo a neměl žádné problémy co tady uvádíš.
Motor 2L 8v benzín pod označením F3R je bezporuchový s vysokým nájezdem. Je mraky majitelů co s tímto motorem mají najeto přes 400 tis. km. Nikdo z nich po servisech nejezdí.
A o tom 6 válci at už 125 kw nebo jeho nástupcem který měl 140kw nevíš už vubec nic nájezd 300tis km. je uplna hovadina co tu uvádíš.

Odpovědět  |   | 
b-land  |  15. 01. 2014 10:19

Pokud sháníte náhradní díly na Renault, zkuste náš web http://www.b-land.cz... . Naleznete zde přehlednou nabídku.

Odpovědět  |   | 
Jindra  |  12. 01. 2017 11:48

Dobrý den .
Mám laguna 2.0 l.1995 benzín.
Jaká se lije do chlazení kapalina.(barva).
A nebo je to jedno.
Díky

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan