Test Renault Laguna 2,0: záliv pohodlí i po letech

43 komentářů

Jindra
12. ledna • 11:48

Dobrý den .
Mám laguna 2.0 l.1995 benzín.
Jaká se lije do chlazení kapalina.(barva).
A nebo je to jedno.
Díky

b-land
15. ledna • 10:19

Pokud sháníte náhradní díly na Renault, zkuste náš web http://www.b-land.cz... . Naleznete zde přehlednou nabídku.

Baron
5. března • 8:56

Fascinuje mě jak tu píšeš o motorech o kterých nevíš nic. Zrovna ten motor od volva který zůstal beze změn do roku 1997.Byl komplet volvo a neměl žádné problémy co tady uvádíš.
Motor 2L 8v benzín pod označením F3R je bezporuchový s vysokým nájezdem. Je mraky majitelů co s tímto motorem mají najeto přes 400 tis. km. Nikdo z nich po servisech nejezdí.
A o tom 6 válci at už 125 kw nebo jeho nástupcem který měl 140kw nevíš už vubec nic nájezd 300tis km. je uplna hovadina co tu uvádíš.

Renault Laguna 96 RXE 16V
6. července • 13:47

Zdravím , tiež vlastnim hore uvedenu lagunu a chcel by som sa spýtat či tu niekdo nema link alebo neaký material v elektronickej podobe , manual na tento model?

FUNTO01
19. října • 16:31

caute ... mne sa ten clanok pacil ... prave sa chystam kupit lagunu r.v.96 2.0 8v a snazil som sa nieco dozvediet o tom viac a tento clanok mi dost pomohol .... nemate niekto schemy od tohto vozidla ? dost by mi to pomohlo ... dakujem .. .

jan
3. dubna • 16:11

No, po přečtení, jsem se zhrozil...V tom článku je neuvěřitelné množství chyb a nesmyslů..Pominu-li chyby v udávaných výkonech (1,8 70kW/90koní)Samozřejmě, že laguna I měla v lepších verzích i airbag spolujezdce!!!:-/, výbava testovaného vozu je v podstatě základní, a ne na tu dobu slušná!!!Naprosto běžná je např. automatická klimatizace, palubní počítač, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka , originál rádio s ovládáním pod volantem i u výbavy RT! RXE má STANDARTNĚ např. el.okna vzadu,2 loketní opěrky, na přání tempomat, el. ovl. a vyhř. sedadla, vyhřívané čelní sklo...Ten člověk, co to psal, o lagunách NIC NEVÍ... 3-[

dsafsdfsdaf
29. října • 23:05

tak tak to o tom airbagu spolujezdce mě taky dostalo. :-)

Jerry.Gunman
13. června • 20:38

Citace z 1. části článku:
"Téhož roku (míněno 1994, pozn J.G) se představila první Laguna, v podstatě důkladně inovovaný model 21, který byl ovšem vydáván za zcela nový automobil bez minulosti. ... Kdo však přesedlal z VW Passat, nemohl si nevšimnout výrazně kratšího rozvoru kol."A nyní (pro změnu ;-) ;-) ;-) ) i nějaká fakta:
Renault Laguna I - rozvor 2.670 mm (oficiální údaje pro MR 1994, 95, 96, 97, 98...)
VW Passat IV - rozvor 2.625 mm - tedy o 4,5 cm MÉNĚ než Laguna :-P :-P :-P
VW Passat V (od MR 1996) - rozvor 2.705 mm - tedy o 3,5 cm více, než Laguna Pan Vašíček si nemůže nevšimnout, že Passat IV má výrazně větší rozvor kol - já si pro změnu nemohu nevšimnout, že pan Vašíček je ... klatě, jak to říci :-)) :-)) ... že pan Vašíček je evidentě osobou poněkud méně komplikovanou

Marek
14. června • 0:31

Isto si chcel povedat "ponekud mene kompetentnou" ,ze.... :-D

Jerry.Gunman
14. června • 14:57

Nikoliv, chtěl jsem říci méně komplikovanou - a tedy jednodušší. Jenom "drobátko jednodušší" člověk je totiž ochoten tvrdit, že 262 cm u VW je víc, než 267 cm u Laguny. Holt, je vidno, že marketingové tlachy, mekty a cancy firmy VW zabírají nejen na autory Světa (ne)Motorů :-))

Tomáš Langer
14. června • 21:45

No dobrá, ne všechny dojmy se dají v chvatu redakční práce ověřit - a tohle holt ulítlo.
I přesto je tohle velmi povedená recenze a doufám, že si brzo přečteme další :-)

Jerry.Gunman
15. června • 21:19

Ale jo... Až na ty vyprávěnky, jak je Laguna oproti Pasatu miniaturní, je to zajímavé počtení ;-) Jenom je otázkou, co všechno ještě pan redaktor "v chvatu redakční práce" stihl naplácat za další hámotiny. No nic, třeba se příště dočteme, že 1.8 TD ve Fordu Modeo je naftovej šestiválec -redakční práce je chvatná a fakta ověřovati netřeba :-P :-P :-P :-P

mini
13. června • 22:47

Týýý vole takový šťouraly mám nejradši :-D

rosta
13. června • 19:58

jen taková poznámka délka 4628 patří pro kombi liftback má 4508

Pepa
13. června • 16:47

Myslím,že v článku došlo k omylu. Předchůdcem Laguny není Renault 21,ale Renautl 25 ! ;-)

coolio
13. června • 17:20

Nee. Laguna je nástupcem 21, po 25tce přišel Safrane.

VladoOC_cz
13. června • 22:19

Jo je to tak. A po krásnom Safrane prišiel prahistorický paskvil s označením VelSatis...fuj 3-[ :-( . Renault, kam to kráčaš?! Relatívne pekný je len Mégane GrandTour a nádherne vyzerá nové Twingo s benzínovým turbo motorom :-))

Lovap
14. června • 7:23

Ale trt :-) Renault je o krásnom a zvláštnom dizajne: Avantime, VelSatis, krátky Megane - paráda.

VladoOC_cz
13. června • 15:34

Ja mám "Lagy" tak ako je v nadpise a nedám na ňu dopustiť. Je to už takmer maximálna výbava, chýba už len el. vyhrievanie a ovládanie sedadiel a drevený obklad. Jazdím na nej hlavne dlhé trasy, pomenej krátke. Nabehaných ma na tachometri 142.000km, ale určite to dáky zmrd stáčal. Reálne odhadujem 250.000km. Motor je bezchybný, olej ELF Competition 10W40 vydrží od výmeny do výmeny+ostáva ešte 1/3 rezerva. Štartuje kedykolvek a kdekolvek, výkon plne postačujúci, spotreba po dialnici pri 90km/h rovných 6litrov, pri 160km/h po dialnici 8,6l. Po meste s ňou prebehnem za cca 8,7-9.0l. Výfuk komplet s kaťákom mám originál Renault. Poznám hodne ľudí, ktorý na motore 2.0 8V nabehali bez GO vyše 500.000km, ten motor sa dá zničiť snáď len nevymenením rozvodov, alebo pretočením....
Vozil som sa už v mnohých Lagunách, aj Lagunách II, ale najmilšia mi je táto jednotka...
Všetko mi funguje, nič sa nekazí, Lagunka dokonca prijala dodatočnú montáž originálnej automatickej klimatizácie, el. vyhrievaného predného skla, tempomatu, a ďalších drobností bez najmenšieho problému. Funguje aj originálne automatické rozsvecovanie svetiel...
Laguna ponúkala už v tej dobe to, čo Volwágen, Skodofka a podobne "autá" ešte len dobiehajú...
Čo sa cien ND týka, tak Renault sa necíti. Viac sa oplatí kúpiť nabúranú Lagunu v perfektnom stave a jednoducho z nej postupne brať spotrebný materiál... (mne sa to oplatilo len koli výfuku - nový vyše 25.000 a za tie peniaze som si doviezol celý druhý voz, ktorý bol pred nehodou po kompletnej G.O. a použité originálne ND... )B-]

Lukáš
26. července • 0:22

Ahoj,mohl by si mne taky poslat nejakej navod,jak si dostal do Laguny klimu a polubní pocitac??Mohl bys mne to poslat na mail schupin@seznam.cz ,dik moc.

SKABELKA
26. června • 22:09

AHOJ VLADO,
MÁM TO SAMÉ VOZÍTKO,JEN ROČNÍK 11/94.
JEDINÉ CO MI V AUTĚ MOOOOC CHYBÍ JE TEMPOMAT.
MŮŽEŠ MI PROSÍM POMOCI NĚJAKOU RADOU,JAK JSI POSTUPOVAL???
MYSLÍM ZDROJ TEMPOMATU,PŘÍPADNĚ NĚJAKÝ MANUÁL PRO MONTÁŽ???
BYL BYCH MOC RÁD ZA KAŽDOU RADU.PŘEDEM DÍKY ZA ODPOVĚĎ

VladoOC_cz
27. června • 15:47

máš mail. ;-)

milan
8. ledna • 22:22

čau mám lagunu 2.0 RXE 96r.v. s pal.poč.a klima......stale mi chcípa motor ked vyradím,počas jazdy ide celkom dobre aj spotreba okolo 5.7-- 6.5 pri 90-100km/h len je slaby motor na vykon strasne slabo sa rozbieha od 2000rpm neviem ci je to normalne u benzinu lebo už 7 rokov som nemal benzin ale diesel a 605 a aj toledo boli slabsie vykonovo ako laguna ale pružnejsie na rozbeh a dokonca aj stary nissan chodil lepsie.moze to byt ze auto stalo asi rok?ked som ju skusal na trojke tak mi dala cez 140 na maxime otacky ale ked sa objavi kopcek tak stvorka sa nechce rozbiehat pri 60tke iba spotreba stupa a teraz mi uz dokonca nechce startovat.Doma mi isla na volnobeh a po 15 min. akosi stratila otacky,ked som pridal tak skapala.neviete co tomu moze byť.ZOPAR KRAT NASKOCILA IBA NA VOLNOBEH A PO ZOšLAPNUTI PEDALA PLYNU SKAPALA TERAZ UZ NECHCE ANI NASKOCIT MOTOR.dik

Tomáš Langer
14. června • 21:42

Vlado, i s těmi cenami náhradních dílů se blýská na lepší časy. Od března má Renault v ČR i SR novou cenovou politiku vybraných náhradních dílů a ty ceny jsou víc než perfektní - mnohé věci dnes u Renaultů koupíš laciněji než z druhovýroby. Vyplatí se jít zeptat na cenu nejdřív k Renaultům.

Peter75
15. června • 15:54

Pardon ale hadam na take stare auto nekupujete diely priamo u Renaulta.. Ved na to musi byt mrte neznackovych dielov nie?

Tomáš Langer
15. června • 16:44

Tak to řeknu ještě jednou: od března 2007 zlevnil Renault mnoho dílů i na starší auta (třeba R19), takže se vyplatí se nejdřív zeptat ve značkovém servisu, než půjdete ke Štanglům nebo do Kelly...

ToJa
13. června • 23:50

Ses do toho nejak dostal:-)):-D

PeterPan
13. června • 14:03

Co se tyce techto motoru tak bylo dodavano ve dvou verzich 1.6 16V 79kW a 81kW. Mel jsem 79kW a spotreba byla pri celkem slusne jizde(0-110km/hod) kolem 6.6l/100km. Coz na tak velky vuz bylo prijemne. Problemy s palubovkou jsem mel take. Sice se jednalo o novejsi variantu po faceliftu, ale problem byl. Jinak vse ok. Najel jsem sni cca 30kkm.

mk
13. června • 13:03

ten 2.2D (61kw) by som rozhodne za turbodiesel neoznacoval.
Je pravda ze je to pekny zrut penazi. Vymenil som skoro vsetko co sa dalo. Zbavil som sa jej ked zacala hrdzaviet pri blatnikoch a tiect donutra cez stresne okno. To uz bolo na mna dost.
Teraz mam O1 SDI, je to skoro to iste co sa tyka kufra a uzitkovosti, vykon podobny, zerie o 1,5 litra menej/100km, zatial o 100% spolahlivejsie.

LuckeR
13. června • 13:27

mi mame 2.2D majeto pres 310 tisic jeden motor jedna spojka jedna prevodovka a hafo vyfuku :D... s autem nejsou zadne potize akorat zastudena nechce moc jet ale jakmile se motor ohreje tak kdejaky novy naftak by mohl zavidet ;)

Josef
3. října • 13:29

Já mám najeto 285tis. a tet budu dělat taky spojku a mam taky 2.2d ale 95r.v jinak bezproblémové auto jak píšeš za studena nic moc ale jen v zimě jinak v poho všechno.

Jetel
13. června • 15:29

Chtel bych videt tu jednu spojku u 310000km...dobrej kec:-D

LuckeR
13. června • 18:43

zadnej kec proste renault...
tatka mel predtim 19tku a na motor 1.4 benzin najel okolo 500 tisic kilometru(taxikar)! Na druhou 19tku 1.6 sme najeli jen okolo 200 tisic pac to bylo mamky =)

rosta
13. června • 19:48

No ale 19 s motorem 1,6 neexistuje

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LuckeR
14. června • 7:48

tak se omlouvam byla to 1.8... holt je to uz par let

LuckeR
14. června • 7:45

ale jo existuje 1.6 benzin =) jezdilo to pekne a dalo se to pekne vytacet ;)

majo1982
13. června • 13:03

No ja chci rict jenom tolik, že se mi libi ze redakce dela tolik testu novych i starsich aut.
Je to podle me predstavi jak ma vypadad informacny server kolem o autacich :-);-)

ToJa
13. června • 12:31

Pominu li ze testuji Lagunu s tou skoro nejubozejsi vybavou(na ty roky dobra vybava ze pry,stahovani okna klickou samozrejme)ja mam 94 vybavu RXE a ta je trosku o necem jinem:-P nehlede na to ze jim nefunguje palubka,kdyz testuju auto tak vezmu aspon takove,kteremu vsecko funguje:-O:-D

Rico
13. června • 12:43

Nějak mi chybí údaje o motoru 1.8 16v.

dejvidek
13. června • 12:23

Musím potvrdit některé uvedené závady, kterými trpí Laguny první generace. Mám taky Lagunu z roku 1996, 2.0, jen ve vyšší výbavě - automatická klimatizace, vše v elektrice. Chybí tomu jen tempomat a vyhřívané sedačky.
Co se poprvé vysypalo bych pochopitelně ventilátor klimatizace - prostě shořel, nejdřív sem si myslel, že hoří auto, ale byl to "jen" ventilátor. :-D Kapitolou je výfuk, kterej mizí před očima :-). Problém byl i s přístrojovkou, kterou sem si pak opravil sám, autorizovaný servis (Autolinhart Borek ČB) to nedokázal - vyhozených 1500,-. Přesně se to projevovalo jako u Laguny v článku, prostě část přístrojovky nešla. Koroze se projevuje jen u podběhů. Dlouhá kapitola je u antény na střeše pod níž je snímač centrálu, kdosi pod vlivem chtěl mít asi suvenýr, nateklo mi tam a auto mi nikdo neuměl otevřít :D.
Poslední problém je u mé Laguny možná konečná, podělalo se cosi v motoru, ňáký ložiska u klikovky, něco s ojnicí nebo co :-/. Motoru nerozumim, ale prej bude lepší sehnat motor, než to dávat do kupy.
dejv

ToJa
13. června • 12:34

Motor tu mam jeden navic i s prevodovkou a za tech 15kil,si mohl met pristojovku druhou z vraku:-)) antenu sem utesnil silikonem a je klid:-P

pták loskuták
13. června • 12:12

Můžu se zeptat, z čeho odvozujete nutnost výměny katalyzátoru ?

dsafsdfsdaf
29. října • 22:53

...ale to bylo jenom klasický novinářský postrašení :-)

Doporučujeme

Články odjinud