Test Renault Laguna 2,0 dCi: útok designem

106 komentářů

LT
19. listopadu • 17:02

Lagunu mam druhym rokem a mohu k ni rici tolik, ze po strance motoricke a jizdnich vlastnosti je OK. vychvalovany interier, je vsak nalestena bida... V materialech se pise, ze sedacky jsou v kombinaci latka/kuze. To je skoro pravda, akorat kuze je umela. Vymena calouneni sedaku kvuli praskle "kuzi" v 50.000km... Ten kvalitni plast je ve skutecnosti pouze nastrik na obycejnem tvrdem plastu. Ozdobne listy v barve hliniku, jsou opet jen cerne plasty striknute tenoulinkou vrstvou barvy, velmi se velmi lehce skrabne. Vymena calouneni dveri v 60.000km, protoze se na madle u ridice osoupaval a odlupoval. Pri jizde na kostkach interier drnci jak zebrinak, pokazde jinde. Tuto vlastnost se budou v autorizovanem servisu snazit jiz po treti odstranit. I sebemensi nerovnosti se natvrdo prenasi do interieru. Pohodli Laguny I je bohuzel pryc... A pro zajimavost, kolik vas bude stat vymena techto dilu po zaruce? Calouneni sedaku cca. 6.000,- calouneni dveri, ktere se kvuli madlu musi menit jako celek cca. 11.000,- Takze muj zaver je ten, ze po te co byl muj model Laguny v puvodni cene 950.000,-Kc slevnen behem 2 let na 670.000,- coz je od Renaultu pekny podraz, je cena i tak o cca. 100.000 vyssi, nez by s ohledem na kvalitu interieru a absenci technickych vychytavek (neni cidlo merici hladinu kapaliny v ostrikovacich, opotrebeni brzdovych desticek a dalsich vychytavek, ktere jsou např. v C5), mela byt, jezdeni na silnicich na zapad od nasich hranic je pozitkem a design se dle meho povedl. Pokud se zlepsi kvalita materialu v interieru, udelaji se pohodlnejsi sedacky, tak nekdy ve druhe ci treti generaci to bude dobra koupe...

Martin
26. srpna • 3:51

Autor asi právě vylezl z nápravného zařízení a poprvé tak po dvaceti letech uzřel auto na vlastní oči. Jinak lze těžko vysvětlovat jeho nadšení z tohoto stroje. Jedině je ještě možné, že jej někdo před testem dobře namazal, jak finančně, tak lahvinkou něčeho dobrého. Ten design se prostě nepovedl a brzy si vyžádá facelift. To auto vypadá jako kdyby si ho náhodně rozdělilo několik designérů, a pak to splácali dohromady. Bohužel u předních i zadních světel to vyšlo napůl, takže horní polovina nesedí s dolní, ale to je u Renaultu asi jedno. Napsat, že v sedadlech většiny konkurentů se oproti Laguně sedí špatně, je jak z reklamy na matrace jisté značky z teleshoppingu, které jsou zaručeně lepší než konkurence. Design interiéru jen doplňuje katastrofu exteriéru, ten středový panel se hodí do auta tak maximálně o třídu níže, ale u nějaké čínské značky, protože zavedenější výrobci včetně korejských by se za něco takového styděli. Ten vyčnívající kus plastu na nastavování teploty klimatizace je už jen třešnička na dortu, tam kde si ostatní výrobci vyhrají s vytuněnými krásně cvakajícími kolečky třeba s chromovým dekorem, si Renault vystačí s kusem beztvarého PVC či z čeho to vyrábí. To auto je zkrátka katastrofa a prodeje to dokládají a ani takový PR článek vydávající se za recenzi na tom mnoho nezmění.

puck
26. srpna • 8:47

To auto vypadá jako kdyby si ho náhodně rozdělilo několik designérů, a pak to splácali dohromady. :-)
to u renaultu nie je nic nezvycajne, staci sa pozriet na Lagunu I kombik

lghlhllkjhl
26. srpna • 10:47

hm, suhasim, zadok ma fakt dost biedny.. Ale v SR bezia dobre akcie - celkom sa oplati. Len otazka kvality stale zostava otvorena...

Martin
26. srpna • 11:26

Tak podle mého názoru si sám Renault s tím autem moc nevěřil a navrhl ho tak, aby jeho výroba byla co nejlevnější a tudíž byl prostor pro velké slevy, nebo kdyby se to přece jen prodávalo, aby na tom něco vydělal a překonal tak ztráty z předchozího modelu. Celkově to auto působí dosti levně a řekl bych, že výrobní náklady na něj budou tak maximálně na úrovni aut o třídu níže u konkurence. Faktem je, že konstrukční jednoduchost znamená většinou vyšší spolehlivost, takže by mohlo zabodovat i v nějakých nereálných statistikách oproti konkurenci. Pokud udělají opravdu velké slevy, tak si to třeba nějaké zákazníky najde. Může se to hodit pro lidi, kteří chtějí větší auto do města, ale moc toho nenajedou, takže jim nebudou vadit horší jízdní vlastnosti, obtížně předvídatelná spolehlivost motorů, horší design alespoň nebude přitahovat zloděje, vandaly, takže se to může v klidu nechat stát na ulici, apod.

rytmusman
31. srpna • 4:48

člověče , vy neustále vypisujete kritiky z jiných webů a vydáváte to za vlastní dílo. renault je krásné a technicky dokonalé vozidlo o jakém se například koncernu vw bude zdát alespoň eset let než technická a materiální úroveň jim umožní podobný vůz vyrábět

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
SOUMAR
1. září • 13:57

Co to meleš, vždyť to nemá hlavu ani patu, natož nějakou vypovídajíci hodnotu krom neskutečné hlouposti či vylizaného oumyslu rozjet flame.:-/

Martin
2. září • 21:48

No tak už je to tu. Žádný flame, ale viz. konkureční server, Renault konečně pochopil a radikálně snížil ceny.

so
8. října • 10:09

to jsem zvědavý, co na to řekneš teď Martine!!
Zde testovaný model za 600tis je bezkonkurenční nabídka, sám vlastním dnes už předešlý model mondea a mohu zodpovědně prohlásit, že podvozek je stejný, v žádném případě houpavý, spíš tvrdší, v zatáčkách krásně drží, pro šetřílky, jezdil jsem ostře a spotřeba na cca 500km po okreskách, 7, 8litru dle pc, motor fascinující a to mám 2lbenzín, identický co dávaj do nového mondea, oproti ww dehtům ze škodovek neuvěřitelný rozdíl, ten motor jede jako benzín, žádný turboefekt jsem skoro necítil, dlouhý plynulý zátah a jede jako z praku!
Desing trošku nezvyklý, ale je jistota, že to nebude časem stát na každém rohu, jak se mi ze začátku nelíbil, přicházím mu na chut...
Pro mě velká devíza 5 dveře!!ve vteřině sklopím sedadla hodím kolo a jedu, nemusím složitě s poškrábáním či náhodným pomocníkem montovat nevzhledný nosič... což nová C5 nemá!! Nemaj to ani žádné premiové značky, nevím proč!!
Nové mondeo se mi zdá strašná kráva a mazda taky, zkuste s tím zaparkovat někde v centru...
Asi tak...

Slaine
26. srpna • 12:07

To jsou teda kecy mimo mísu. Design je kontroverzní, má spoustu zastánců i odpůrců, ale některé kvality (špičkový motor, vynikající odhlučnění, nadprůměrná sedadla i materiály v interiéru) tomuhle autu může upřít jen člověk, který v něm nikdy nejel. Troufnu si tvrdit, že to je přesně tvůj případ.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
26. srpna • 12:39

V tomto autě jsem samozřejmě jezdil, a to hned při uvedení minulý rok. A neřekl bych, že to auto je vevnitř nějak nadprůměrné, právě naopak. Jak říkám, konstruováno je to tak, aby to bylo co nejlevnější a nemůže se to srovnávat se zavedenými značkami v téže třídě. K čemu jsou materiály, když provedení odpovídá autu tak o třídu níže a to ještě nějaké horší značky. Ty materiály jsou jen takový laciný argument, který rozhodně neospravedlňuje zařazovat tento vůz do střední třídy. Když zajdete k dobrému čalouníkovi třeba s nějakým korejcem z počátku devadesátých let, také vám z toho levného plasťáku udělá pěkný interiér, ale rozhodně to neznamená, že to auto bude technicky lepší. Pocit ze sezení za volantem je možná příjemný, ale stejný komfort nabídne kdejaký vytuněný Golf či korejec, jakmile člověk jen pohlédne na ten středový panel, je mu hned jasné, v čem sedí. Co k tomu dodat, prostě další generace Laguny, trochu vyšperkovaná kůžičkami, ale je to jen Laguna. Na zbytek zavedené střední třídy tohle dílko prostě nemá, porovnávat se to může tak s čínskou produkcí typu Brilliance BS6, apod.

Petto
26. srpna • 20:34

Tak takto to hodnotí zakomplexovaný chudák čo jazdí vytunený trojkový golf. 18" kolá mu ešte viac pomasírujú chrbticu a audio zástavba mu prehluší všetok vrzgot so skvele spracovaných plastov nemeckej výroby. Bude sa oháňať neskutočnými jazdnými vlastnosťami a kvalitou nemeckých vozov. Keby si pozrel prehľad poruchovosti tak sú nemecké vozy v takej istej riti ako ostatná európska konkurencia. A absolútne nemá pojem o tom na čo je určené auto strednej triedy.

Martin
27. srpna • 8:50

Samozřejmě dalším účelem auta střední třídy může být nějak vyhodit peníze, takový zákazník je asi snem všech prodejců. Je mu jedno co kupuje, hlavně že se zbaví těch svých zbytečných peněz. Na to je Laguna určitě ideální, protože za rok od koupě bude problém ji prodat za polovinu kupní ceny, zatímco třeba ten Mercedes si udrží cenu dlouho. :-))

Smx
27. srpna • 9:58

A má ten MB kapalinou chlazené turbo a v základní výbavě alespoň el. okna a mechanickou klímu? :-DJinak tady trošku plácáš - v nové Laguně už jsem taky jel a nezdálo se mi, že by interiér byl zrovna špatný - asi taky záleží na tom, v jaké výbavě si to koupíš..

Martin
27. srpna • 13:48

Takže na tom autě mě zaráží právě i ta troufalost, kdy Renault prodává svou Lagunu dráž než etalon třídy, kterým bezpochyby MB C je, přitom výrobní náklady Laguny jsou výrazně nižší vzhledem k celkově jednodušší konstrukci. Podle mého názoru je odpovídající místo současné Laguny v segmentu nižší střední třídy, mohla by to být třeba vylepšená verze Méganu, něco jako Mégane Plus a stálo by to tak o dvě stě tisíc méně než za co se tu Lagunu snaží prodat dnes. Kdyby tohle auto prodávali jako Mégane Plus 2.0 dCi 130k Expression s cenou 569000 Kč, byla by to zajímavá nabídka. Ale hrát si na střední třídu, když se člověk pomalu musí stydět postavit něco takového vedle toho MB C, moc toho myslím neprodají.

Petto
27. srpna • 22:31

Čítať tvoje príspevky je normálne komédia. Laguna Initiale so všetkými príplatkami ťa výjde na Slovensku 1 187 600 Sk. Ak si podnikateľ máš to ešte o hodne lacnejšie. Má takú výbavu o ktorej môže C v tejto cene len snívať. Má motor, za ktorý by sa nemusela hambiť žiadna prémiová značka. V bezpečnosti špička. Vypracovanie je na úrovni prémiových značiek.
To čo Lagune chýba je len imidž prémiovej značky. Čas ukáže ako je nová Laguna na tom so spoľahlivosťou.P.S. Je trápne, že miliónový MB C nemá kožený volant, ktorý ma Twingo za 270 000 Sk.

SOUMAR
29. srpna • 12:00

No a o tom to je.Jinak by neprodali.Co by Renault a i někteří další dali za to, že by mohli takhle opálit vejbavy.Nemohou, nebyli konkurence schopní.To není kritika, to je konstatovaní....

pavel1010101
27. srpna • 20:22

Cena je fakt vysoká, až mě jímá hrůza :-). Ale to že se tobě konkrétně nelíbí, neznamená že musíš obviňovat autora z toho že byl někde zavřenej. Trochu namyšlenej pohled. Mě se třeba exteriér nezdá špatnej. A interiér se mě na druhou stranu zdá naprosto super, až teda na stříbrný plasty, ty se mi ale nelíbí v žádným voze (a bohužel jsou snad ve všech nových)

Martin
27. srpna • 12:51

No právě že ten MB C200 CDI má za tu o několik stovek nižší cenu ještě lepší výbavu než Laguna, což je teprve šokující. V uvedené výbavě má Laguna například jenom 4 airbagy, MB kolenní, čelní, boční a okenní vepředu a okenní vzadu, tedy celkem 9, automatická dvouzónová klimatizace THERMATIC je samozřejmostí, elektrické ovládání předních sedadel místo mechanického v Laguně, multifunkční volant, předpínače a omezovače tahu pásu i na vnějších zadních sedadlech, Laguna má jen vepředu, atd. o věcičkách jako systém AGILITY CONTROL proměnného řízení, dálkově ovládané víko zavazadlového prostoru, apod. se může Laguně jen zdát. Navíc netřeba asi říkat, že provedení v podání MB je kvalitnější a luxusnější. No a navíc u Laguny je standardní výbava MB prakticky vrcholem, o třízónové klimatizaci může už jen snít, PARKTRONIC, PRE-SAFE, apod. jsou už pak pro ni sci-fi. Kapalinou chlazené turbo je pěkná věc, ale MB se bez něj evidentně obejde aniž by mu vybuchovalo, což o Renaultu již jaksi říci nelze, což také vypovídá něco o kvalitě výroby. Ale pokud máte zbytečně hodně peněz a rád sledujete jak vám jejich hodnota mizí před očima, kupte si Lagunu. Je to jedna z nejlepších investicí v tomto směru. :-))

Martin
27. srpna • 12:58

Tak s tou výbavou Laguny jsem se trochu spletl, díval jsem se na jinou variantu, Expression má i hlavové airbagy vepředu a vzadu, tedy celkem 8, má i předpínače vzadu na krajních sedadlech. Ale to nic nemění na tom, že má důvěra v provedení od MB je přece jen vyšší.

Smx
27. srpna • 13:51

Tak jistě MB je MB.. Otázkou je, jaká bude výsledná cena u MB a u Renaultu - srovnávat ceníkovou je bláhové.. Taky tu výbavu by jsi si měl ještě trochu projít - MB nemá v Classic třeba kožený volant, rádio, dešťový senzor a pár dalších blbinek a za takové Keyless-Go už pořádně přitlačíš.. Má MB vůbec el. parkovací brzdu? A za kolik?

Martin
27. srpna • 14:14

Tak el. parkovací brzdu samozřejmě MB C má, vždyť MB byl myslím první, kdo s tím přišel do osobních aut. Navíc to má asistenta pro rozjezd do kopce s běžnou provozní brzdou. Dešťový senzor je na nic a MB to dobře ví, současná technologie je ještě nespolehlivá, ale kdo chce, může si ho za 2963 Kč dokoupit. Bezklíčové startování Keyless-Go stojí 22223 Kč, kožený volant a řadicí páka je za 5778 Kč, stejně tak za tempomat je potřeba připlatit 5334 Kč, ale to už jsou detaily když si člověk uvědomí, že se technicky mnohem zaostalejší Laguna snaží prodat za stejnou cenu jako MB C. Sleva záleží na prodejci, lze samozřejmě předpokládat, že bude větší u Renaultu, jak říkám, prostor je tam asi velký, ale nikdo vám to nezaručuje.

Smx
27. srpna • 14:25

Jak jsi přišel na to, že Laguna je technicky mnohem zaostalejší?

Martin
27. srpna • 15:04

Jak už jsem napsal výše, to co je pro Lagunu strop výbavy, to je pro MB C začátek a jako příplatkovou výbavu nábízí mnohem více v podobě aktivního podvozku, třízónové klimatizace, automatického parkování PARKTRONIC, provedení AMG, atd. atd. Z hlediska konstrukce je MB mnohem vyspělejší už vzhledem k zadnímu náhonu, možnosti příplatkové uzávěrky diferenciálu, samozřejmě složitější konstrukce zavěšení zadních kol, atd. atd. Myslím, že o tom nemá cenu moc diskutovat, MB C je prostě mnohem dále než Laguna.

rymac
27. srpna • 17:17

kdo chce psa bít hůl si vždycky najde... viděl jsem nové Céčko v zakladní výbavě v testu a vypadalo vážně na blití.. neříkám že se s ním může laguna srovnávat ale aby jsi z toho svého mercedesu měl opravdu premiový sedan střední třídy s dobrou výbavou přijde tě vždy!!! na víc než milion korun.. bohužel tady srovnáváš nesrovnatelné.. laguna je konkurent mondea a passatu především a podle mého názoru je uvnitř opravdu kvalitní.. bohužel mám k ní své výhrady, myslím si že renault měl na to udělat větší díru do světa.. ale nebudu se snažit za každou cenu hanit tím že budu srovnávat nesrovnatelné.. imho co bys řekl kdybych to tvoje Cčko rozmrdal Hondou Accord ve 2.5litrovém benzínu? a její cena? teď mi tady začni žvástat.. kdyby hodna nabízela Accord za cenu přes milion korun mercedes by si ani neškrt.. servus..

Smx
27. srpna • 15:30

Tak nejvyšší výbava Laguny není rozhodně Expression, takže se mrkni nejdřív na Initiale nebo GT a potom srovnávej.. Mercedes se z C snaží dělat prémiovku, takže něco navíc tam bude, ale zase tak světoborné to zrovna není.. A řekl bych naopak, že jako pravý německý výrobce si nejdřív počká, až to někdo jiný vyzkouší a pak to teprve zavádí, takže v tech. vychytávkách je C až za Lagunou.. Mimochodem to je taky důvod, proč má Laguna teď tak špatné jméno - v roce 2001 bylo těch technických vychytávek zkrátka a dobře až moc a nebyly všechny úplně vychytané - jenom si to najdi, taková automatická ruční brzda a startování tlačítkem se do něm. konkurence dostává až teď.. B-]Jinak samozřejmně srovnávat MB C a Lagunu nemá smysl..

Martin
27. srpna • 8:37

Nenapsal jsem, že jezdím v Golfu nebo autě německé výroby, jen jsem chtěl poukázat, jak krátkozrace je nová Laguna navržena. Od auta střední třídy každý čeká něco jiného. Třeba takové BMW 3 je určitě jiná kategorie než třeba Laguna nebo Kia Magentis, apod., přestože všechny tyto vozy patří do střední třídy. Ale mám oprávněný předpoklad, že od auta téměř za milion člověk zkrátka čeká už nějakou úroveň techniky a zkrátka něco víc, než od nižších tříd. Samozřejmě každý má jiný pohled, někomu fakticky jde třeba jen o ty materiály, jako u jiného luxusního zboží, které má přestřelenou cenu jenom proto, že je vyrobeno z nepatrně dražšího materiálu a výrobcem je to vydáváno za megaluxus. A to je řekl bych právě případ Laguny. Ale nikdo vám nebrání si tu Lagunu koupit, pak tu můžete třeba poreferovat jako jeden z mála majitelů. Za situace, kdy třeba Mercedes-Benz C200 CDI Classic 136k stojí 769000 Kč a Renault Laguna Expression 2.0 dCi 130k stojí 769900 Kč mám ale celkem reálnou doměnku, že někdo toužící po reprezentativním autě střední třídy si koupí spíše ten Mercedes.

ITTI
30. srpna • 13:57

Čistě technicky: co to je krátkozrace navržené auto? Pak je nepochybně i dalekozrace navržené. Jo a poslední 2-3 roky se vše dělá sofistikovaně, do té doby se dělalo vše určitě nesofistikovaně, např. nápravy. Jako příklad nesofistikované konstrukce si i uveďme libovolný podvozek libovolného ročníku Formule jedna.
No a vrcholem je nyní Ford, tam zase dělají kinetický design, přitom v 1998 na Mondialu, když uváděli na trh Focuse 1 , tak tam měli všichni orgasmus z New Edge designu a najednou je vše KINETICKÉ. DOCELA PRD€L...slůvka, nic víc než slůvka.
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Edge
http://www.e-flotila.cz/cms/?id=6233&_libsetp=55&_libsetid=127

Babuino
26. srpna • 14:32

To už ses tak omezený narodil nebo jsi na tom poctivě pracoval ?

XMIF
26. srpna • 10:46

ja bych ani hned nemyslel na uplatky, obecne u testu pana Vasicka mam pocit jakesi autorske nevyzralosti (osobne neznam, vychazim pouze z jeho vytvoru) a pripada mi, ze ma zkratka z kazdeho noveho auta, ktere mu pujci nefalsovanou radost a pak se mu holt spatne pise objektivni test. ;-)

Smx
26. srpna • 8:34

Sestro, dejte tomu muži kokain, nevidíte jak trpí?.. :-D

kocur
25. srpna • 16:29

Dobrý den,
trošku mě zarazila v minulém testu Peugeotu 4007 a Citroënu C-Crosser věta: "Při pohledu zboku zamrzí vnější zpětná zrcátka bez integrovaných ukazatelů směru, což je poznávací rys prémiových SUV."
V dnešním testu je věta "Sklon čelního skla je skutečně zásadní a vnější zpětná zrcátka nepostrádají prémiové blikače."
Nelíbí se mi diskuze na téma prémiové/ne prémiové automobilky, ale dát jako znak "prémiovosti" blinkry na zrcátkách je fakt do nebe volající...

Smx
25. srpna • 16:34

Navíc, když většina automobilových odborníků se shoduje, že to je největší praktický omyl u nového vozu.. :-D

.
25. srpna • 20:28

Omyl? Preco? Niekedy smerovky pri rozsvietenych svetlach poriadne nevidno, na zrkadlach ich vidno lepsie. Co je na tom zle? A nezmysli typu oslnuje vodica v noci neberiem. Mam to na aute a ani o tom neviem.

Martin
27. srpna • 9:50

No to oslňování řidiče je právě ten důvod. V noci to třeba ještě ujde, ale zkoušel jste to někdy v mlze? To se vám rozsvítí celé okolí auta tak, že třeba na vjezdu do křižovatky snadno přehlédnete přijíždějící auto a následky mohou být tragické. Ale samozřejmě záleží na výrobci.

Smx
25. srpna • 22:05

A co je na tom vlastne premioveho?

_Teddy_
25. srpna • 18:40

Prakticky, ci neprakticky, to je sum-a-fuk. Ked je to raz znak premiovosti, tak to drbneme aj na zrkadla Fabie, a hned mame premiovy voz!

pavel1010101
25. srpna • 15:29

Před dvěma měsíci jste testovali naprosto stejnou Lagunu, se stejným motorem a dokonce stejnou barvou... http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=15750Mohli ste aspoň sehnat nějakej benzínovej motor aby to byla trochu změna :).

_Teddy_
25. srpna • 13:39

Tak ta cena je teda hodne optimisticka. V konkurencii aut, ako passat, mondeo a mazda6 to bude mat Laguna za tieto ceny velmi tazke. Skoro milion ceskych, za auto ktore prakticky nicim nevynika, to da asi naozaj len fanda francuzskych aut...

puck
26. srpna • 8:44

prides do renaultu a mas zlavu 10 percent, a potom si vypytaj dalsiu az prides k 25 percentam a si v pohode

Koubes
25. srpna • 13:43

Ta cena stejně není konečná. V Renaultu kupci dají stejně slevu, jinak by to auto neprodali.
Osobně je to pro mě po povedené dvojce designové zklamání. Hnusnější auto střední třídy asi momentálně není.

pavel1010101
25. srpna • 15:14

Ty seš hnusnej :-)

Zdenek Dostal
25. srpna • 17:44

Copak, slapnul ti na kuri ocko?:-P

Adamantium
25. srpna • 12:18

Nevíte někdo, odkdy jsou Laguny jakžtakž spolehlivé? Protože ty v letech 2001-2002 byly příšerné, snad nejporuchovější auta.. Laguna se mi líbila, ale co naplat, vzhled není všechno..

Fido
27. srpna • 16:42

Dokud se budou pouzivat hlinikove konektory s velkymi ztratami, elektromotory s pouze smacknutymi draty vinuti ke komutatoru atd. tak spolehlivost vyssi nebude. Tyhle dve veci specialne jsou domenou vsech francouzskych aut. A u tech elektromotoru je lhostejno zda jde o starter (totez plati o alternatorech), motorek steracu, motorek posunu sedacek, motorek stahovani oken ...

pavel1010101
25. srpna • 15:13

...od roku 2000, jen pověsti a předsudků se nezbavila dodnes :-)

LuckeR
25. srpna • 13:32

presne tak nepovedla se jen laguna II pred "fejsliftem" ostatni byli nadprumerny... bohuzel ta dvojkova se mi libila nejvice... u teto je prekrasny kombik

RedBaron
27. srpna • 9:25

Tak ten kombík jsem viděl tuhle a vypadá to jako laguna předchozí generace pomačkaná lisem. Starší kombík má určitě body navrch.

Smx
25. srpna • 12:25

Od FL v roce 2005 jsou naprosto v pohodě.. B-]Nesmíš věřit každému "jedna paní povídala"..

puck
26. srpna • 8:43

jo tu mam :-) o spolahlivosti ani rec... servis navstevujem v ramci zaruky tak 2-3 krat do rokoa. ale v predajni mi tvrdili, ze pri novej lagune si dali zalezat a bude spolahliva :-D:-)):-D

rockblock
25. srpna • 13:38

no, vybuchujuce turba u Laguny II su uz takmer legendarne, rovnako ako odchadzajuce vstreky na TDCi u mondea do roku 2004. Kamarat by ti vedel rozpravat... behom dvoch mesiacov mu buchlo turbo 2x, slovom dva krat. Teraz sa prestahoval do Holandska, predal auto a jazdi radsej bicyklom ;-) pripadne na dlhsie trate lietadlom...

řidičBOB
25. srpna • 11:46

Z charakteru článku jsem měl pocit, že redaktor dostal za úkol Lagunu II pochválit, ale netušil, jak na to...
A také se dopustil nějaké té technické chybky:
na začátku....Pod kapotou testované Laguny se nacházel přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1 995 ccm a výkonu 110 kW (150 k) při 4 000 ot./min.
a v souhrnu...Řadový, kapalinou chlazený přeplňovaný vznětový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 110 kW (140 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2 000 ot./min
:-|

roberts
25. srpna • 12:49

Z charakteru přízpěvku jsem měl pocit, že čtenář dostal za úkol v recenzi najít chybku, ale netuší, jak na to...
Tak našel alespoň překlep

26. srpna • 17:16

Z charakteru pří_s_pěvku jsem měl pocit, že někdo se má učit česky, ale nechce se mu do toho.
Tak raději prudí v diskuzi.

kou
6. září • 12:05

110kW = 140k ???? Na tohle asi chtel upozornit ....

8G
25. srpna • 11:32

Jdu blejt....

ITTI
30. srpna • 13:40

nechlastej a nebudeš:-P hlavně si ji nekupuj, znám i takové lidi, co hulákali, jak např. od koncernu VW(neb koncernů je víc) nikdy nic a pak si koupili třeba jetého pašíka či oktu, pak jsem měl problém, jestli se zbláznili oni, nebo já.... jsem míň chápaný...:-D

Kankunen
25. srpna • 11:19

Vypadá otřesně.

pavel1010101
25. srpna • 15:18

Mě se naopak líbí hodně moc, a interiér ještě víc, konkurence by se měla přiučit jak má auto vypadat uvniř (ale to už platilo o Laguně 1) :-)

Zdenek Dostal
25. srpna • 17:44

jojo, treba ten velkej plastovej panel, pod kterym bylo radio, ten byl k sezrani:-))

Shoorty
25. srpna • 11:11

Auto co sa tyka motoru a spracovia pomerne dobre, ale jedna vec co mi vadi je az ta nenchutna podobnost z CIntroenom C5 !!!! To uz nevedia vymysliet nic nove?

pavel1010101
25. srpna • 15:08

pravda je, že přední světla jsou trochu podobný, ale Laguna tu každopádně byla dřív, tak běž nadávat Citroenu :-)

Zelí
25. srpna • 14:13

Stále mi není jasné, proč by si měl zákazník kupovat diesel, který má spotřebu jako benzín.

so
8. října • 10:13

Pokud chceš zdechlinu, kup si 1,5D a budeš jezdit za 5litrů...
Já zas nechápu, jak někdo, kdo dá za vůz 600litrů hledí na litr-dva spotřeby a předjíždí ho každá druhá šunka.
Nebo jsi z těch co čekaj, až to bude 10let stará vykopávka za tobě odpovídající peníz....

pavel1010101
25. srpna • 15:20

Taky by mě zajímalo, kam zmizely ty diesely z minulosti s krásnou spotřebou :-(

puck
26. srpna • 8:38

konecne ich v europe prestali vyrabat, pretoze zamorovali vzduch. teraz su takmer rovnake pravidla pre benzin a naftu

ITTI
25. srpna • 19:30

Přestaly se vyrábět, nikam nezmizely a skrz Euro4/5 se tam cpou filtry DPF a je. Ale na benzín taky dojde:-D takže dočkaá se každý;-)

.
25. srpna • 20:25

A co asi dojde na benzin? Neviem o tom ze by benzin produkoval pevne castice. Pri benzine sa vsetci ohanaju akurat CO2, co je neskodny plyn :-|

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
26. srpna • 15:53

Kouř z nafťáku tedy částice, které jsou tak velké, že jsou vidět okem, jsou víceméně neškodné. S těmi si tělo poradí. Nebezpečné jsou částice, které nejsou vidět. A ty samozřejmě produkuje i benzínový motor. DPF filtr zachycuje samozřejmě ty větší - neškodné pevné částice, mikronové a submikronové částice nezachytí. Protože se vyhodnocuje dle norem euroxx hmotnostní emise, pak je DPF pašák. Z hlediska zdravotní nebezpečnosti je v podstatě na hov..o. Euro normy jsou určeny pro zviditelnění patřičného úřadu, který dokazuje svou nepostradatelnost. Proto se stále zpřísňují, což vede k celé řadě negativních jevů, jako je zvýšení spotřeby motorů a tedy i emisí, nutnost používání masivní aditivace paliv....

RedBaron
27. srpna • 9:23

Aha, s kladenskou kostkou létající z výfuku si člověk poradí. Zřejmě proto dělají ty filtry pevných částic :o)

masdad
27. srpna • 18:30

kfuž bude z uhlíku (saze) jako z nafťáku tak jo
ale když bude z toxických sloučenin kovů (benzín) tak asi sotva ;-)

Marek
28. srpna • 21:31

Problém dieselů se jmenuje NOx, v normě Euro5 mají nafťáky povoleny vypouštět více než 3x víc NOx než benziňáky (0,06 vs 0,20).
Oxidy dusíku (NOx) způsobují dušení a kašel, dále se díky němu zvyšuje množství přízemního ozónu O3, který je jedovatý. Kalifornská emisní norma je přísná právě u tohoto oxidu, proto tam mají nafťáky problém prolézt.Nadruhou stranu problém benziňáku je oxid uhelnatý (CO), který na sebe váže krevní barvivo čímž blokuje přenos kyslíku krví. Benziňáky mají 2x benevolentnější normu (Euro5) než diesely (0,5 vs 1,0).

masdad
25. srpna • 22:26

to je přesně ono. Spousta lidí neví, jak je benzínový motor škodlivý. Myslí si, že katalyzátor to zachrání jenže katalyzátor likviduje pouze CO, NOx a HCzatímco v benzínu je plno dalších karcinogenních sra_ček:jenom aby jsi měl představu co vše je v benzínu a není to v naftě a přitom to NAZACHYTÍ katalyzátor:Vysokotlaké přísady, Antioxidanty, Detergenty, Antirady, Antikorodanty, Deaktivátory kovů, Deemulgátory, Protipěnivostní přísady, Depresanty, Dermatóza, Disperzanty, Protiúnavové přísady, Přilnavostní přísady, Vysokotlaké přísady...většina z nich samozřejmě silně karcinogenníemise z nafty (neaditivované tedy 99% prodávané nafty):
obsahují sloučeniny uhlíku a sloučeniny síry s kyslíkem a dusíkem. Toť vše.
PS: víte, že např. stromy obsahují téměř 50% uhlíku ve své hmotě? Tedy 4tunový strom dokáže vázat 2tuny uhlíku, ale 0mg toxických detergenů z benzínu ;(

Fido
27. srpna • 16:26

Jen bych doplnil ze i benzinovy motor samozrejme produkuje pevne castice. Jeste mensi nez u dieselu ale o to skodlivejsi. Katalyzator se chova podobne jako filtr pevnych castic u dieselu. Totiz tak, ze zachyti ty velke castice a spali je. Ty male ale v obou pripadech projdou a prave ty jsou nejskodlivejsi. Relativne velke viditelne saze moc skodlive nejsou.

Old Shatterhand
26. srpna • 18:44

Ta dermatóza mě pobavila, mohl byste prosím vysvětlit, proč a jak se dává do benzínu?
:-O
Jinak článek je pěkné P.R. Renaultu, nic proti autu, určitě není špatné, design je otázka vkusu. Mně se nelíbí, líbí se mi třeba Avensis, ale chápu že u spousty lidí to bude naopak (a je to dobře). Je to taky otázka zvyku, z nových Peugeotů s tlamou jsem nemohl, teď už mi nevadí (a 407 coupé bych označil za opradu pěkný kousek). Ale výroky jako "výrobce sází na turboefekt"...:-D

puck
26. srpna • 8:41

z tych prisad co si vymenoval obsahuje nafta vsetky tak isto ako benzin.

petr
26. srpna • 6:37

"emise z nafty (neaditivované tedy 99% prodávané nafty):
obsahují sloučeniny uhlíku a sloučeniny síry s kyslíkem a dusíkem. Toť vše."Proč lžeš ? Bez aditiv bys byl s naftou v zimě v prdeli, takže těch 99% je blbost."Motorová nafta je složitou směsí uhlovodíků vroucí v rozmezí cca 180 až 370 °C s obsahem polycyklických aromatických uhlovodíků do 11 % m/m. Motorová nafta může obsahovat methylestery mastných kyselin (nejčastěji řepkového oleje) v množství do 5 % (V/V). Pro zlepšení užitných vlastností může obsahovat vhodná aditiva – přísady na úpravu nízkoteplotních vlastností (depresanty), vodivostní přísady, mazivostní přísady, inhibitory koroze, detergenty aj. v koncentracích řádově do 0,1 % (m/m). ""Podle zákona č. 356/2003 Sb. je tento výrobek klasifikován jako nebezpečná chemická látka. Motorová nafta je klasifikována jako karcinogenní látka 3. kategorie, zdraví škodlivá.""Motorová nafta je při častém opakovaném kontaktu podezřelá z možných karcinogenních účinků. Je zdraví škodlivá – vzhledem k nízké viskozitě může při požití vyvolat poškození plic. Motorová nafta místně odmašťuje a dráždí pokožku. Její páry mohou působit narkoticky, způsobovat bolesti hlavy, žaludeční nevolnost, dráždění očí a dýchacích cest"Při delší inhalaci může způsobit: biochemické změny, změny na plicích hrudníku a krevního obrazu, změny na játrech, ledvinách, močovodu a měchýři.http://www.ceproas.cz/images/safetysheets/bezp05_Motorove_nafty_CeR.docTak tady prosím tě nedělej z nafty bezpečnou látku.A k tomu stromu, jak vidíš, tak nafta obsahuje taky detergenty :-P

Zelí
26. srpna • 7:59

Důležité je slůvko může. Určitě je obsahují různé super paliva od šelu, omv ... Jednoduchý diesel např. přímovstřik s rotačním čerpadlem nic takového nevyžaduje. Teprve díky zavedení CR a potažmo nesmyslných emisních norem je nutná aditivace.Jinak napiš ještě složení benzínu. Je dobré si uvědomit, že benzínový motor pokud je studený tak katalyzátor je nefunkční - odhadem v zimně 3-4minuty.

petr
26. srpna • 9:20

Slůvko může se v zimě mění na musí ;-) Nafta bez přísad totiž v zimě zamrzne :-P
Proto je nesmysl, že 99% nafty přísady nemá.To, že je benzín škodlivý a že všechny ty přísady taky obsahuje nevyvracuji, taky je pravda, že katalyzátor funguje až po "zahřátí" a do té doby letí všechen sajrajt v výfuku ven.

Zelí
26. srpna • 15:42

V posledních dvou zimách se jezdilo trvale na letní naftu. Tedy bez zimních přísad. Jinak původní přímovstřik s rotačním čerpadlem od VW mohl bez potíží jezdit na bionaftu se souhlasem výrobce. A do bionafty se žádné přísady nedávaly. Teprve zavedení EURO4 si vynutilo odstranění tohoto motoru z výroby a nahrazení choulostivějšími PD a CR systémy, které se bez aditivace neobejdou. Z toho je zjevné, že iniciativy EUROxx, které se prezentují jako ekologické, mohou být právě naopak neekologické. Stačí zatajit chemikálie, které se nám nehodí k prezentaci naší nepostradatelnosti.

petr
26. srpna • 20:01

"V posledních dvou zimách se jezdilo trvale na letní naftu".To je nesmysl.Letní nafta pro mírné klima třídy B (do 0) se prodává od 15.4 do 30.9.
Přechodová nafta třídy D (do -10) se prodává od 1.3. do 14.4. a od 1.10. do 15.11.
Zimní nafta třídy F (do -20) se prodává od 16.11. do 28.2.
Pokud jsou silné mrazy, tak se prodává arktická nafta (do -32).http://www.ceskarafinerska.cz/data/press/tt_energie_nafta_atraktivnejsi.pdfLetos v únoru klesla teplota až k -22:
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/rekord-letosni-zimy-minus-22-stupnu_44673.htmlPokud bys měl pravdu, tak by nastal totální kolaps dopravy :-P

Zelí
26. srpna • 21:56

Nejsem až takový odborník, ale při dotazu na naftu v zimně je odpověď vždy shodná, zimní nafta až při dlouhodobějších nízkých teplotách. V této zimně to nenastalo. Prodávala se stále jak říkají na pumpách letní nafta. Jestli je nějaká přechodná to asi neví. Krátkodobé poklesy nemůžou mít na obsah zásobních nádrží u pump vliv. V nich je to co tam přivezli před např. týdnem.

petr
27. srpna • 6:11

To si spletli s arktickou (do -32), ta se prodává pouze při velkých mrazech, jinak se prodává zimní (do -20). Letní vydrží max. 0 a vzhledem k tomu, že teplota místy dosahovala až těch -22, tak by nikdo nenastartoval.

masdad
27. srpna • 18:25

kromě superhyperturbo aditivovaných naft (tahání peněz z důvěřivců) je normální nafta (99% prodávané) bez aditiv a to i v zimě. Zatím co benzín ti bez aditiv ani nepojede. Takže smůla tenargument nějak nevyšel. Jestli nevěříš podívej se třeba na stránky paramo.czJo a ještě něco: bionafta má ještě navíc 0% síry, to je taky výhoda

petr
28. srpna • 6:47

Kdyby ses podíval na odkazy co jsem uvedl výše a přečetl si to, tak bys nemusel tento příspěvek psát:
Česká rafinérská, tedy "VÝROBCE", píše na svých stránkách tohle:"Pro zlepšování užitných vlastností se motorových naft se široce používají různá aditiva (přísady). Některá se používají přímo v rafinérii jako např. přísady upravující nízkoteplotní vlastnosti, mazivostní a vodivostní přísady, jiná se často používají ve formě multifunkčních „balíčků“, kterými se zejména jednotlivé velké distribuční firmy chtějí odlišit jedna od druhé a udržet si svou pozici na trhu. V těchto „balíčcích jsou obvykle detergenty, inhibitory koroze deemulgační přísady, protipěnivostní aditiva a další."Takže aditiva, která zlepšují nízkoteplotní vlastnosti, mazivost a vodivostní přísady tam dávají standardně v rafinerii a to hlavně do přechodné a zimní nafty. Další aditiva si tam dávají ještě výrobci a to je to o čem mluvíš ty. Ty mluvíš o dodatečné aditivaci, ale já mluvím o té základní. Letní nafta je schopna zachovat své vlastnosti max. při 0 stupních, proto se tam musí přidávat minimálně aditiva, která zlepšují nízkoteplotní vlastnosti. Kdy se která nafta vyrábí máš uvedeno výše.A to že benzín bez aditiv by nefungoval je taky lež."Benzin se tedy začal používat jako motorové palivo koncem devatenáctého století. Zpočátku se jednalo o produkt získaný prostou destilací ropy a jeho vlastnosti byly dány do jisté míry náhodnou skladbou uhlovodíků v závislosti na původu zpracovávané ropy. S postupným vývojem a zdokonalováním benzinového motoru konstruktéři zjišťovali, že různé benziny mají na výkon motoru různý vliv, a to především ve vztahu k průběhu hoření komprimované směsi benzinových par se vzduchem ve válci motoru, což se projevovalo větším či menším sklonem daného automobilového benzinu k předčasným detonacím, tzv. ”klepání” motoru. Jako měřítko tohoto jevu bylo zavedeno oktanové číslo. U původních primitivních automobilových benzinů se oktanové číslo pohybovalo v závislosti na použité ropě v rozmezí 40 – 60 oktanových jednotek.
Právě zvyšování oktanového čísla se ukázalo jako nejvýznamnější předpoklad k dosažení vyššího výkonu zážehového spalovacího motoru. Cesty jak vyššího oktanového čísla dosáhnout, jsou v podstatě dvě:
- úprava složení automobilového benzinu
- použití vhodných přísad (aditiv) "
http://www.petroleum.cz/vyrobky/benzin.aspxTakže benzín funguje i bez aditiv, to že se do něj standardně dávají je opět něco jiného.Nechápu lidi co tady za každou cenu lžou ikdyž se v blbém Googlu dá během 5 vteřin zjistit opak.

petr
28. srpna • 8:11

"In a modern diesel engine, the fuel is part of the engine lubrication process. Diesel fuel naturally contains sulfur compounds that provide good lubricity, but because of regulations in many countries (such as the US and the EU) sulfur must be removed. Reformulated diesel fuel has a lower lubricity and requires lubricity improving additives to prevent excessive engine wear"Takže stručně řečeno, diesel i benzín bez aditiv může fungovat, ale žádná rafinerie jej "nevyrábí", protože by s tím moderní motory měly problémy :-D
"Základní" aditivací prochází jak nafta, tak i benzín. Pak existují ještě další aditiva o kterých tady zřejmě mluvíte a ty slouží k vylepšení dalších vlastností, nicméně těch je určitě více než 1%, protože ta aditiva používá minimálně Shell a OMV a to nejen u svých "super" paliv typu V-Power apod., ale i u základních.

E-,aisjcz
28. srpna • 8:11

ty bys byl dobrej do reklamy:
vypere dočista dočista.....
je desetkrát účinější než ostatní čističe....Přestaň číst reklamní letáky a najdi si někde složení normální nafty. Možná budeš trochu zklamanej, ale fakt tam nic není a v té prodávané v ČR tuplem.Kdyby tam ty šmejdi nalili alespoň ty mazací přísady jak píšou, tak by ubylo zadřenejch čerpadel a kdyby nafta u stojanu nepěnila bych byl taky rád, ale to bch musel brát supermanovu směs po šampióny za 40,- 3-[Když se budeš řídit reklamními keci tak musíš volit zákonitě každou stranu, protože každá chce přeci to nejlepší:-D:-D:-D:-D:-D

petr
28. srpna • 8:23

Aha, takže rafinerie lžou, velcí distributoři paliv lžou, jediný kdo má pravdu jseš ty ?
Já tady uvedl několik zdrojů včetně těch od "výrobců". Ty tady jen blábolíš a zatím jsi neuvedl jeden jediný zdroj.
Uveď mi jeden jediný zdroj kde se uvádí, že se do nafty nedávají žádná aditiva nebo ještě lépe, uveď mi zdroj kde je uvedeno složení nafty a její výrobní proces a toho jakým způsobem plní normu EN 590.

petr
28. srpna • 9:04

Tak jsem to nakonec našel.Základní složení nafty:
cca 95% - plynový olej - nespecifikovaný
cca 5% - methylestery mastných kyselin (FAME)Základní složení benzínu:
cca 83% - benzín - nespecifikovaná nízkovroucí benzínová frakce
cca 15% - methyl terc. butyl ether (MTBE) nebo ethyl terc. butyl ester (ETBE)
cca 5% - ethanolFAME - metylestery mastných kyselin. V našich podmínkách se jedná především o metylester vyrobený z řepkového oleje MTBE - Syntetická vysokooktanová složka automobilových benzínů. Surovinami pro jeho výrobu jsou metanol a izobuten. Cílem reformulace bylo zejména příznivější složení benzínů s ohledem na nižší emise automobilových motorů. Následně bylo v několika případech zjištěno ohrožení zdrojů pitné vody, které byly kontaminovány MTBE díky jeho rozpustnosti ve vodě a jeho stabilitě, a použití MTBE bylo omezeno.ETBE - Potenciální náhrada MTBE v automobilových benzínech za účelem zvýšení podílu „biosložek“ využívaných jako motorová nebo jiná paliva. Jeho výroba je obdobná jako u MTBE a vychází z etanolu a izobutenu. Vzhledem k tomu, že jako zdroj použitého etanolu se uvažuje výhradně líh vznikající kvašením zemědělských produktů, je výroba ETBE z podstatné části kryta surovinou z obnovitelných zdrojů.

E-,aisjcz
28. srpna • 21:21

no jo, tak že jsis nakonec sám odpověděl že tu sám celou dobu lžeš a že to s těmi aditivi v naftě není tak horký. Vlastně tě zachránilo to MEŘO. To se ale přidává ne pro zlepšení vlastností ale jako náhražka. Dík;-):-P

petr
29. srpna • 7:42

Tak teda lžu nebo mě zachránilo MEŘO ? :-D:-D;-):-PZatím tady lhal resp. neměl pravdu jen masdad, protože:1) tvrdil, že 99% prodávané nafty je bez aditiv
Zjištěná realita - aditivuje se zimní nafta a jak uvedl Marek, tak OMV, Shell a Benzina aditivuje i letní :-P2) masdad tvrdil, že benzín bez aditiv nepojede
Realita - není to pravda, benzín bez aditiv funguje, nicméně většina benzínu (pokud ne rovnou 100%) je v současnosti aditivovaná, takže jde spíše o špatnou interpretaci ;-)

Marek
28. srpna • 21:34

Neřekl bych že lže. To co uvedl je složení čistého benzínu a čisté nafty. Zimní nafta je aditivovaná, jinak bys nikam nedojel. Dále OMV, Shell i Benzina aditivují všechna paliva včetně nafty a to i v létě.
Takže nelže :-PJinak základní přísady do zimní nafty jsou petrolej a aditivum na zlepšení mazacích vlastností :-P

Marek
28. srpna • 22:21

Jo a než se zase budete hádat o aditivech a naftě, tak si přečtěte tohle (je to převzaté z AutoDieselu):http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=384http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=384&postdays=0&postorder=asc&start=40&sid=5b48fc67f8ba94df2950aa1f421bfbe9

petr
28. srpna • 11:45

Ještě přidám seznam aditiv, která se mohou do paliv přidávat.Automobilové benziny:
- zvyšovače oktanového čísla
- detergenty
- inhibitory koroze
- antioxidanty
- mazivostní přísady
- aditiva proti „zatloukání“ ventilových sedel
- deaktivátory kovů aj.Motorové nafty:
- zvyšovače cetanového čísla
- mazivostní přísady
- detergenty
- inhibitory koroze
- přísady pro zlešení nízkoteplotních vlastností
- deaktivátory kovů
- protipěnivostní přísady
- antioxidanty
- antistatické přísady ajDo zimní nafty se přidává petrolej a aditiva.

petr
28. srpna • 12:29

A ještě něco k aditivům:
"Zavedením povinného přimíchávání biosložek do motorových paliv se změní i aditivace. Například v případě metylesterů řepkového oleje je nejdůležitější, aby byl dostatečně stabilizovaný. Výrobce metylesterů má sice povinnost přidávat stabilizátory, ty ale po určité době svou účinnost ztrácí. Je proto potřeba, aby byli výrobci pohonných hmot připraveni, a v okamžiku, kdy metylestery tuto stabilizační schopnost ztrácí, uměli přídavkem aditiva tuto vlastnost vylepšit. Zkoušky již proběhly a například Čepro nakupuje od VIFu stabilizátor pro svou celoplošnou aditivaci. Pro paliva obsahující metylestery řepkového oleje VIF již připravil i své individuální aditivum s přídavkem tohoto stabilizátoru."http://www.petrol.cz/noviny/clanek.asp?id=8962

č.r
28. srpna • 0:10

Přímo ve výrobě: depresant, cetan, mazivostní přísada +MEŘO - metylesterřepkového oleje navíc aditiva jednotlivých firem....

E-,aisjcz
28. srpna • 1:17

prosím vysvětli nám jak se přidává ten CETAN:-D:-D:-D:-D:-D:-Da koukám že jsi vymyslel nové aditivum (MEŘO) NO KONECKONCŮ PROČ NE, VŽDYť SE TAM PŘIDÁVÁ, TAK VLASTNĚ TAKY:-D:-D:-D:-D

petr
26. srpna • 9:27

"Pro zlepšování užitných vlastností se motorových naft se široce používají různá aditiva (přísady). Některá se používají přímo v rafinérii jako např. přísady upravující nízkoteplotní vlastnosti, mazivostní a vodivostní přísady, jiná se často používají ve formě multifunkčních „balíčků“, kterými se zejména jednotlivé velké distribuční firmy chtějí odlišit jedna od druhé a udržet si svou pozici na trhu. V těchto „balíčcích jsou obvykle detergenty, inhibitory koroze deemulgační přísady, protipěnivostní aditiva a další."http://www.ceskarafinerska.cz/cz/motorova_nafta.aspx

masdad
27. srpna • 18:32

jmenuj alespoň 3 přísady co se dávají do normální nafty ;-)

č.r
28. srpna • 0:06

Depresant, mazivostní přísada, cetan...

E-,aisjcz
28. srpna • 1:18

prosím vysvětli nám jak se přidává ten CETAN-D:-D:-D:-D:-D
že by se do unás prodávané nafty přidávaly nějaké mazivostní přísady jsem si bohužel nevšimnul:-(:-(:-(:-(:-(:

masdad
25. srpna • 22:29

jen pro zajímavost ohláška emisí čerpací stanice dle 355/2002 sb. Na to také mnoho příznivců benzínu rádo zapomíná. Porovnejte VOC benzínu a nafty:Benzin: emisní faktor Ef = 1400 g VOC/m3 tj. 1,4 kg VOC/m3
množství benzinu přijatého Mbp činilo 1000 m3/rok
množství benzinu vydaného Mbv činilo 990m3/rok
emise VOC z přijatého benzinu: Ebp = Mbp x 1/2 Ef tj.: 1000 x 0,7 = 700 kg = 0,7 t VOC
emise VOC z vydaného benzinu: Ebv = Mbv x 1/2 Ef tj.: 990 x 0,7 = 693 kg = 0,693 t VOC
celková roční emise VOC z benzinu: Ebc = Ebp + Ebv tj.: 0,7 + 0,693 = 1,393 tun VOC/rokNafta : emisní faktor Ef = 20 g VOC/m3 tj. 0,02 kg VOC/ m3
množství nafty přijaté Mnp činilo 1000 m3/rok
množství nafty vydané Mnv činilo 990 m3/rok
emise VOC z přijaté nafty: Enp = Mnp x 1/2 Ef tj.: 1000 x 0,01 = 10 kg = 0,010 t VOC
emise VOC z vydané nafty: Env = Mnv x 1/2 Ef tj.: 990 x 0,01 = 9,9 kg = 0,0099 t VOC
celková roční emise VOC z nafty: Enc = Enp + Env tj.: 0,010 + 0,0099 = 0,0199 tun VOC/rok

roberts
25. srpna • 12:50

Co konkretne je na Lagune podobne s C5?

puck
26. srpna • 8:37

voe, ty to nevidis ? 4 kolesa a volant vpredu a vlavo !

LuckeR
25. srpna • 13:29

asi ze je to "hečbeg" nebo auto ;)

ITTI
30. srpna • 12:54

:-D dost dobrý !!!
on třeba myslel těch tisíc tlačítek na středovém panelu, co najdeš jedině v každém autě z PSA,od C5,C6,P407....a nová P608 určitě nezklame.... nebo tak něco...;-)

Doporučujeme

Články odjinud