Test Renault Laguna 2,0 dCi: útok designem

Shoorty  |  25. 08. 2008 11:11

Auto co sa tyka motoru a spracovia pomerne dobre, ale jedna vec co mi vadi je az ta nenchutna podobnost z CIntroenom C5 !!!! To uz nevedia vymysliet nic nove?

Odpovědět  |   | 
roberts  |  25. 08. 2008 12:50

Co konkretne je na Lagune podobne s C5?

Odpovědět  |   | 
LuckeR  |  25. 08. 2008 13:29

asi ze je to "hečbeg" nebo auto ;)

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  30. 08. 2008 12:54

dost dobrý !!!
on třeba myslel těch tisíc tlačítek na středovém panelu, co najdeš jedině v každém autě z PSA,od C5,C6,P407....a nová P608 určitě nezklame.... nebo tak něco...

Odpovědět  |   | 
puck  |  26. 08. 2008 08:37

voe, ty to nevidis ? 4 kolesa a volant vpredu a vlavo !

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 08. 2008 14:13

Stále mi není jasné, proč by si měl zákazník kupovat diesel, který má spotřebu jako benzín.

Odpovědět  |   | 
pavel1010101  |  25. 08. 2008 15:20

Taky by mě zajímalo, kam zmizely ty diesely z minulosti s krásnou spotřebou

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  25. 08. 2008 19:30

Přestaly se vyrábět, nikam nezmizely a skrz Euro4/5 se tam cpou filtry DPF a je. Ale na benzín taky dojde takže dočkaá se každý

Odpovědět  |   | 
.  |  25. 08. 2008 20:25

A co asi dojde na benzin? Neviem o tom ze by benzin produkoval pevne castice. Pri benzine sa vsetci ohanaju akurat CO2, co je neskodny plyn

Odpovědět  |   | 
masdad  |  25. 08. 2008 22:26

to je přesně ono. Spousta lidí neví, jak je benzínový motor škodlivý. Myslí si, že katalyzátor to zachrání jenže katalyzátor likviduje pouze CO, NOx a HC

zatímco v benzínu je plno dalších karcinogenních sra_ček:

jenom aby jsi měl představu co vše je v benzínu a není to v naftě a přitom to NAZACHYTÍ katalyzátor:

Vysokotlaké přísady, Antioxidanty, Detergenty, Antirady, Antikorodanty, Deaktivátory kovů, Deemulgátory, Protipěnivostní přísady, Depresanty, Dermatóza, Disperzanty, Protiúnavové přísady, Přilnavostní přísady, Vysokotlaké přísady...

většina z nich samozřejmě silně karcinogenní

emise z nafty (neaditivované tedy 99% prodávané nafty):
obsahují sloučeniny uhlíku a sloučeniny síry s kyslíkem a dusíkem. Toť vše.


PS: víte, že např. stromy obsahují téměř 50% uhlíku ve své hmotě? Tedy 4tunový strom dokáže vázat 2tuny uhlíku, ale 0mg toxických detergenů z benzínu ;(

Odpovědět  |   | 
masdad  |  25. 08. 2008 22:29

jen pro zajímavost ohláška emisí čerpací stanice dle 355/2002 sb. Na to také mnoho příznivců benzínu rádo zapomíná. Porovnejte VOC benzínu a nafty:

Benzin: emisní faktor Ef = 1400 g VOC/m3 tj. 1,4 kg VOC/m3
množství benzinu přijatého Mbp činilo 1000 m3/rok
množství benzinu vydaného Mbv činilo 990m3/rok
emise VOC z přijatého benzinu: Ebp = Mbp x 1/2 Ef tj.: 1000 x 0,7 = 700 kg = 0,7 t VOC
emise VOC z vydaného benzinu: Ebv = Mbv x 1/2 Ef tj.: 990 x 0,7 = 693 kg = 0,693 t VOC
celková roční emise VOC z benzinu: Ebc = Ebp + Ebv tj.: 0,7 + 0,693 = 1,393 tun VOC/rok

Nafta : emisní faktor Ef = 20 g VOC/m3 tj. 0,02 kg VOC/ m3
množství nafty přijaté Mnp činilo 1000 m3/rok
množství nafty vydané Mnv činilo 990 m3/rok
emise VOC z přijaté nafty: Enp = Mnp x 1/2 Ef tj.: 1000 x 0,01 = 10 kg = 0,010 t VOC
emise VOC z vydané nafty: Env = Mnv x 1/2 Ef tj.: 990 x 0,01 = 9,9 kg = 0,0099 t VOC
celková roční emise VOC z nafty: Enc = Enp + Env tj.: 0,010 + 0,0099 = 0,0199 tun VOC/rok

Odpovědět  |   | 
petr  |  26. 08. 2008 06:37

"emise z nafty (neaditivované tedy 99% prodávané nafty):
obsahují sloučeniny uhlíku a sloučeniny síry s kyslíkem a dusíkem. Toť vše."

Proč lžeš ? Bez aditiv bys byl s naftou v zimě v prdeli, takže těch 99% je blbost.

"Motorová nafta je složitou směsí uhlovodíků vroucí v rozmezí cca 180 až 370 °C s obsahem polycyklických aromatických uhlovodíků do 11 % m/m. Motorová nafta může obsahovat methylestery mastných kyselin (nejčastěji řepkového oleje) v množství do 5 % (V/V). Pro zlepšení užitných vlastností může obsahovat vhodná aditiva – přísady na úpravu nízkoteplotních vlastností (depresanty), vodivostní přísady, mazivostní přísady, inhibitory koroze, detergenty aj. v koncentracích řádově do 0,1 % (m/m). "

"Podle zákona č. 356/2003 Sb. je tento výrobek klasifikován jako nebezpečná chemická látka. Motorová nafta je klasifikována jako karcinogenní látka 3. kategorie, zdraví škodlivá."

"Motorová nafta je při častém opakovaném kontaktu podezřelá z možných karcinogenních účinků. Je zdraví škodlivá – vzhledem k nízké viskozitě může při požití vyvolat poškození plic. Motorová nafta místně odmašťuje a dráždí pokožku. Její páry mohou působit narkoticky, způsobovat bolesti hlavy, žaludeční nevolnost, dráždění očí a dýchacích cest"

Při delší inhalaci může způsobit: biochemické změny, změny na plicích hrudníku a krevního obrazu, změny na játrech, ledvinách, močovodu a měchýři.

http://www.ceproas.cz/images/safetysheets/bezp05_Motorove_nafty_CeR.doc

Tak tady prosím tě nedělej z nafty bezpečnou látku.

A k tomu stromu, jak vidíš, tak nafta obsahuje taky detergenty

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 08. 2008 07:59

Důležité je slůvko může. Určitě je obsahují různé super paliva od šelu, omv ... Jednoduchý diesel např. přímovstřik s rotačním čerpadlem nic takového nevyžaduje. Teprve díky zavedení CR a potažmo nesmyslných emisních norem je nutná aditivace.

Jinak napiš ještě složení benzínu. Je dobré si uvědomit, že benzínový motor pokud je studený tak katalyzátor je nefunkční - odhadem v zimně 3-4minuty.

Odpovědět  |   | 
petr  |  26. 08. 2008 09:20

Slůvko může se v zimě mění na musí Nafta bez přísad totiž v zimě zamrzne
Proto je nesmysl, že 99% nafty přísady nemá.

To, že je benzín škodlivý a že všechny ty přísady taky obsahuje nevyvracuji, taky je pravda, že katalyzátor funguje až po "zahřátí" a do té doby letí všechen sajrajt v výfuku ven.

Odpovědět  |   | 
petr  |  26. 08. 2008 09:27

"Pro zlepšování užitných vlastností se motorových naft se široce používají různá aditiva (přísady). Některá se používají přímo v rafinérii jako např. přísady upravující nízkoteplotní vlastnosti, mazivostní a vodivostní přísady, jiná se často používají ve formě multifunkčních „balíčků“, kterými se zejména jednotlivé velké distribuční firmy chtějí odlišit jedna od druhé a udržet si svou pozici na trhu. V těchto „balíčcích jsou obvykle detergenty, inhibitory koroze deemulgační přísady, protipěnivostní aditiva a další."

http://www.ceskarafinerska.cz/cz/motorova_nafta.aspx

Odpovědět  |   | 
masdad  |  27. 08. 2008 18:32

jmenuj alespoň 3 přísady co se dávají do normální nafty

Odpovědět  |   | 
č.r  |  28. 08. 2008 00:06

Depresant, mazivostní přísada, cetan...

Odpovědět  |   | 
E-,aisjcz  |  28. 08. 2008 01:18

prosím vysvětli nám jak se přidává ten CETAN-D


že by se do unás prodávané nafty přidávaly nějaké mazivostní přísady jsem si bohužel nevšimnul:

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 08. 2008 15:42

V posledních dvou zimách se jezdilo trvale na letní naftu. Tedy bez zimních přísad. Jinak původní přímovstřik s rotačním čerpadlem od VW mohl bez potíží jezdit na bionaftu se souhlasem výrobce. A do bionafty se žádné přísady nedávaly. Teprve zavedení EURO4 si vynutilo odstranění tohoto motoru z výroby a nahrazení choulostivějšími PD a CR systémy, které se bez aditivace neobejdou. Z toho je zjevné, že iniciativy EUROxx, které se prezentují jako ekologické, mohou být právě naopak neekologické. Stačí zatajit chemikálie, které se nám nehodí k prezentaci naší nepostradatelnosti.

Odpovědět  |   | 
petr  |  26. 08. 2008 20:01

"V posledních dvou zimách se jezdilo trvale na letní naftu".

To je nesmysl.

Letní nafta pro mírné klima třídy B (do 0) se prodává od 15.4 do 30.9.
Přechodová nafta třídy D (do -10) se prodává od 1.3. do 14.4. a od 1.10. do 15.11.
Zimní nafta třídy F (do -20) se prodává od 16.11. do 28.2.
Pokud jsou silné mrazy, tak se prodává arktická nafta (do -32).

http://www.ceskarafinerska.cz/data/press/tt_energie_nafta_atraktivnejsi.pdf

Letos v únoru klesla teplota až k -22:
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/rekord-letosni-zimy-minus-22-stupnu_44673.html

Pokud bys měl pravdu, tak by nastal totální kolaps dopravy

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 08. 2008 21:56

Nejsem až takový odborník, ale při dotazu na naftu v zimně je odpověď vždy shodná, zimní nafta až při dlouhodobějších nízkých teplotách. V této zimně to nenastalo. Prodávala se stále jak říkají na pumpách letní nafta. Jestli je nějaká přechodná to asi neví. Krátkodobé poklesy nemůžou mít na obsah zásobních nádrží u pump vliv. V nich je to co tam přivezli před např. týdnem.

Odpovědět  |   | 
petr  |  27. 08. 2008 06:11

To si spletli s arktickou (do -32), ta se prodává pouze při velkých mrazech, jinak se prodává zimní (do -20). Letní vydrží max. 0 a vzhledem k tomu, že teplota místy dosahovala až těch -22, tak by nikdo nenastartoval.

Odpovědět  |   | 
masdad  |  27. 08. 2008 18:25

kromě superhyperturbo aditivovaných naft (tahání peněz z důvěřivců) je normální nafta (99% prodávané) bez aditiv a to i v zimě. Zatím co benzín ti bez aditiv ani nepojede. Takže smůla tenargument nějak nevyšel. Jestli nevěříš podívej se třeba na stránky paramo.cz

Jo a ještě něco: bionafta má ještě navíc 0% síry, to je taky výhoda

Odpovědět  |   | 
č.r  |  28. 08. 2008 00:10

Přímo ve výrobě: depresant, cetan, mazivostní přísada +MEŘO - metylesterřepkového oleje navíc aditiva jednotlivých firem....

Odpovědět  |   | 
E-,aisjcz  |  28. 08. 2008 01:17

prosím vysvětli nám jak se přidává ten CETAN

a koukám že jsi vymyslel nové aditivum (MEŘO) NO KONECKONCŮ PROČ NE, VŽDYť SE TAM PŘIDÁVÁ, TAK VLASTNĚ TAKY

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
petr  |  28. 08. 2008 06:47

Kdyby ses podíval na odkazy co jsem uvedl výše a přečetl si to, tak bys nemusel tento příspěvek psát:
Česká rafinérská, tedy "VÝROBCE", píše na svých stránkách tohle:

"Pro zlepšování užitných vlastností se motorových naft se široce používají různá aditiva (přísady). Některá se používají přímo v rafinérii jako např. přísady upravující nízkoteplotní vlastnosti, mazivostní a vodivostní přísady, jiná se často používají ve formě multifunkčních „balíčků“, kterými se zejména jednotlivé velké distribuční firmy chtějí odlišit jedna od druhé a udržet si svou pozici na trhu. V těchto „balíčcích jsou obvykle detergenty, inhibitory koroze deemulgační přísady, protipěnivostní aditiva a další."

Takže aditiva, která zlepšují nízkoteplotní vlastnosti, mazivost a vodivostní přísady tam dávají standardně v rafinerii a to hlavně do přechodné a zimní nafty. Další aditiva si tam dávají ještě výrobci a to je to o čem mluvíš ty. Ty mluvíš o dodatečné aditivaci, ale já mluvím o té základní. Letní nafta je schopna zachovat své vlastnosti max. při 0 stupních, proto se tam musí přidávat minimálně aditiva, která zlepšují nízkoteplotní vlastnosti. Kdy se která nafta vyrábí máš uvedeno výše.

A to že benzín bez aditiv by nefungoval je taky lež.

"Benzin se tedy začal používat jako motorové palivo koncem devatenáctého století. Zpočátku se jednalo o produkt získaný prostou destilací ropy a jeho vlastnosti byly dány do jisté míry náhodnou skladbou uhlovodíků v závislosti na původu zpracovávané ropy. S postupným vývojem a zdokonalováním benzinového motoru konstruktéři zjišťovali, že různé benziny mají na výkon motoru různý vliv, a to především ve vztahu k průběhu hoření komprimované směsi benzinových par se vzduchem ve válci motoru, což se projevovalo větším či menším sklonem daného automobilového benzinu k předčasným detonacím, tzv. ”klepání” motoru. Jako měřítko tohoto jevu bylo zavedeno oktanové číslo. U původních primitivních automobilových benzinů se oktanové číslo pohybovalo v závislosti na použité ropě v rozmezí 40 – 60 oktanových jednotek.
Právě zvyšování oktanového čísla se ukázalo jako nejvýznamnější předpoklad k dosažení vyššího výkonu zážehového spalovacího motoru. Cesty jak vyššího oktanového čísla dosáhnout, jsou v podstatě dvě:
- úprava složení automobilového benzinu
- použití vhodných přísad (aditiv) "
http://www.petroleum.cz/vyrobky/benzin.aspx

Takže benzín funguje i bez aditiv, to že se do něj standardně dávají je opět něco jiného.

Nechápu lidi co tady za každou cenu lžou ikdyž se v blbém Googlu dá během 5 vteřin zjistit opak.

Odpovědět  |   | 
E-,aisjcz  |  28. 08. 2008 08:11

ty bys byl dobrej do reklamy:
vypere dočista dočista.....
je desetkrát účinější než ostatní čističe....

Přestaň číst reklamní letáky a najdi si někde složení normální nafty.

Možná budeš trochu zklamanej, ale fakt tam nic není a v té prodávané v ČR tuplem.

Kdyby tam ty šmejdi nalili alespoň ty mazací přísady jak píšou, tak by ubylo zadřenejch čerpadel a kdyby nafta u stojanu nepěnila bych byl taky rád, ale to bch musel brát supermanovu směs po šampióny za 40,-

Když se budeš řídit reklamními keci tak musíš volit zákonitě každou stranu, protože každá chce přeci to nejlepší

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
petr  |  28. 08. 2008 08:23

Aha, takže rafinerie lžou, velcí distributoři paliv lžou, jediný kdo má pravdu jseš ty ?
Já tady uvedl několik zdrojů včetně těch od "výrobců". Ty tady jen blábolíš a zatím jsi neuvedl jeden jediný zdroj.
Uveď mi jeden jediný zdroj kde se uvádí, že se do nafty nedávají žádná aditiva nebo ještě lépe, uveď mi zdroj kde je uvedeno složení nafty a její výrobní proces a toho jakým způsobem plní normu EN 590.

Odpovědět  |   | 
petr  |  28. 08. 2008 09:04

Tak jsem to nakonec našel.

Základní složení nafty:
cca 95% - plynový olej - nespecifikovaný
cca 5% - methylestery mastných kyselin (FAME)

Základní složení benzínu:
cca 83% - benzín - nespecifikovaná nízkovroucí benzínová frakce
cca 15% - methyl terc. butyl ether (MTBE) nebo ethyl terc. butyl ester (ETBE)
cca 5% - ethanol

FAME - metylestery mastných kyselin. V našich podmínkách se jedná především o metylester vyrobený z řepkového oleje

MTBE - Syntetická vysokooktanová složka automobilových benzínů. Surovinami pro jeho výrobu jsou metanol a izobuten. Cílem reformulace bylo zejména příznivější složení benzínů s ohledem na nižší emise automobilových motorů. Následně bylo v několika případech zjištěno ohrožení zdrojů pitné vody, které byly kontaminovány MTBE díky jeho rozpustnosti ve vodě a jeho stabilitě, a použití MTBE bylo omezeno.

ETBE - Potenciální náhrada MTBE v automobilových benzínech za účelem zvýšení podílu „biosložek“ využívaných jako motorová nebo jiná paliva. Jeho výroba je obdobná jako u MTBE a vychází z etanolu a izobutenu. Vzhledem k tomu, že jako zdroj použitého etanolu se uvažuje výhradně líh vznikající kvašením zemědělských produktů, je výroba ETBE z podstatné části kryta surovinou z obnovitelných zdrojů.

Odpovědět  |   | 
petr  |  28. 08. 2008 11:45

Ještě přidám seznam aditiv, která se mohou do paliv přidávat.

Automobilové benziny:
- zvyšovače oktanového čísla
- detergenty
- inhibitory koroze
- antioxidanty
- mazivostní přísady
- aditiva proti „zatloukání“ ventilových sedel
- deaktivátory kovů aj.

Motorové nafty:
- zvyšovače cetanového čísla
- mazivostní přísady
- detergenty
- inhibitory koroze
- přísady pro zlešení nízkoteplotních vlastností
- deaktivátory kovů
- protipěnivostní přísady
- antioxidanty
- antistatické přísady aj

Do zimní nafty se přidává petrolej a aditiva.

Odpovědět  |   | 
petr  |  28. 08. 2008 12:29

A ještě něco k aditivům:
"Zavedením povinného přimíchávání biosložek do motorových paliv se změní i aditivace. Například v případě metylesterů řepkového oleje je nejdůležitější, aby byl dostatečně stabilizovaný. Výrobce metylesterů má sice povinnost přidávat stabilizátory, ty ale po určité době svou účinnost ztrácí. Je proto potřeba, aby byli výrobci pohonných hmot připraveni, a v okamžiku, kdy metylestery tuto stabilizační schopnost ztrácí, uměli přídavkem aditiva tuto vlastnost vylepšit. Zkoušky již proběhly a například Čepro nakupuje od VIFu stabilizátor pro svou celoplošnou aditivaci. Pro paliva obsahující metylestery řepkového oleje VIF již připravil i své individuální aditivum s přídavkem tohoto stabilizátoru."

http://www.petrol.cz/noviny/clanek.asp?id=8962

Odpovědět  |   | 
E-,aisjcz  |  28. 08. 2008 21:21

no jo, tak že jsis nakonec sám odpověděl že tu sám celou dobu lžeš a že to s těmi aditivi v naftě není tak horký. Vlastně tě zachránilo to MEŘO. To se ale přidává ne pro zlepšení vlastností ale jako náhražka.

Dík

Odpovědět  |   | 
Marek  |  28. 08. 2008 21:34

Neřekl bych že lže. To co uvedl je složení čistého benzínu a čisté nafty. Zimní nafta je aditivovaná, jinak bys nikam nedojel. Dále OMV, Shell i Benzina aditivují všechna paliva včetně nafty a to i v létě.
Takže nelže

Jinak základní přísady do zimní nafty jsou petrolej a aditivum na zlepšení mazacích vlastností

Odpovědět  |   | 
Marek  |  28. 08. 2008 22:21

Jo a než se zase budete hádat o aditivech a naftě, tak si přečtěte tohle (je to převzaté z AutoDieselu):

http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=384

http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=384&postdays=0&postorder=asc&start=40&sid=5b48fc67f8ba94df2950aa1f421bfbe9

Odpovědět  |   | 
petr  |  29. 08. 2008 07:42

Tak teda lžu nebo mě zachránilo MEŘO ?

Zatím tady lhal resp. neměl pravdu jen masdad, protože:

1) tvrdil, že 99% prodávané nafty je bez aditiv
Zjištěná realita - aditivuje se zimní nafta a jak uvedl Marek, tak OMV, Shell a Benzina aditivuje i letní

2) masdad tvrdil, že benzín bez aditiv nepojede
Realita - není to pravda, benzín bez aditiv funguje, nicméně většina benzínu (pokud ne rovnou 100%) je v současnosti aditivovaná, takže jde spíše o špatnou interpretaci

Odpovědět  |   | 
petr  |  28. 08. 2008 08:11

"In a modern diesel engine, the fuel is part of the engine lubrication process. Diesel fuel naturally contains sulfur compounds that provide good lubricity, but because of regulations in many countries (such as the US and the EU) sulfur must be removed. Reformulated diesel fuel has a lower lubricity and requires lubricity improving additives to prevent excessive engine wear"

Takže stručně řečeno, diesel i benzín bez aditiv může fungovat, ale žádná rafinerie jej "nevyrábí", protože by s tím moderní motory měly problémy
"Základní" aditivací prochází jak nafta, tak i benzín. Pak existují ještě další aditiva o kterých tady zřejmě mluvíte a ty slouží k vylepšení dalších vlastností, nicméně těch je určitě více než 1%, protože ta aditiva používá minimálně Shell a OMV a to nejen u svých "super" paliv typu V-Power apod., ale i u základních.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
puck  |  26. 08. 2008 08:41

z tych prisad co si vymenoval obsahuje nafta vsetky tak isto ako benzin.

Odpovědět  |   | 
Old Shatterhand  |  26. 08. 2008 18:44

Ta dermatóza mě pobavila, mohl byste prosím vysvětlit, proč a jak se dává do benzínu?

Jinak článek je pěkné P.R. Renaultu, nic proti autu, určitě není špatné, design je otázka vkusu. Mně se nelíbí, líbí se mi třeba Avensis, ale chápu že u spousty lidí to bude naopak (a je to dobře). Je to taky otázka zvyku, z nových Peugeotů s tlamou jsem nemohl, teď už mi nevadí (a 407 coupé bych označil za opradu pěkný kousek). Ale výroky jako "výrobce sází na turboefekt"...

Odpovědět  |   | 
Fido  |  27. 08. 2008 16:26

Jen bych doplnil ze i benzinovy motor samozrejme produkuje pevne castice. Jeste mensi nez u dieselu ale o to skodlivejsi. Katalyzator se chova podobne jako filtr pevnych castic u dieselu. Totiz tak, ze zachyti ty velke castice a spali je. Ty male ale v obou pripadech projdou a prave ty jsou nejskodlivejsi. Relativne velke viditelne saze moc skodlive nejsou.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 08. 2008 15:53

Kouř z nafťáku tedy částice, které jsou tak velké, že jsou vidět okem, jsou víceméně neškodné. S těmi si tělo poradí. Nebezpečné jsou částice, které nejsou vidět. A ty samozřejmě produkuje i benzínový motor. DPF filtr zachycuje samozřejmě ty větší - neškodné pevné částice, mikronové a submikronové částice nezachytí. Protože se vyhodnocuje dle norem euroxx hmotnostní emise, pak je DPF pašák. Z hlediska zdravotní nebezpečnosti je v podstatě na hov..o. Euro normy jsou určeny pro zviditelnění patřičného úřadu, který dokazuje svou nepostradatelnost. Proto se stále zpřísňují, což vede k celé řadě negativních jevů, jako je zvýšení spotřeby motorů a tedy i emisí, nutnost používání masivní aditivace paliv....

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  27. 08. 2008 09:23

Aha, s kladenskou kostkou létající z výfuku si člověk poradí. Zřejmě proto dělají ty filtry pevných částic :o)

Odpovědět  |   | 
masdad  |  27. 08. 2008 18:30

kfuž bude z uhlíku (saze) jako z nafťáku tak jo
ale když bude z toxických sloučenin kovů (benzín) tak asi sotva

Odpovědět  |   | 
Marek  |  28. 08. 2008 21:31

Problém dieselů se jmenuje NOx, v normě Euro5 mají nafťáky povoleny vypouštět více než 3x víc NOx než benziňáky (0,06 vs 0,20).
Oxidy dusíku (NOx) způsobují dušení a kašel, dále se díky němu zvyšuje množství přízemního ozónu O3, který je jedovatý. Kalifornská emisní norma je přísná právě u tohoto oxidu, proto tam mají nafťáky problém prolézt.

Nadruhou stranu problém benziňáku je oxid uhelnatý (CO), který na sebe váže krevní barvivo čímž blokuje přenos kyslíku krví. Benziňáky mají 2x benevolentnější normu (Euro5) než diesely (0,5 vs 1,0).

Odpovědět  |   | 
puck  |  26. 08. 2008 08:38

konecne ich v europe prestali vyrabat, pretoze zamorovali vzduch. teraz su takmer rovnake pravidla pre benzin a naftu

Odpovědět  |   | 
so  |  08. 10. 2008 10:13

Pokud chceš zdechlinu, kup si 1,5D a budeš jezdit za 5litrů...
Já zas nechápu, jak někdo, kdo dá za vůz 600litrů hledí na litr-dva spotřeby a předjíždí ho každá druhá šunka.
Nebo jsi z těch co čekaj, až to bude 10let stará vykopávka za tobě odpovídající peníz....

Odpovědět  |   | 
pavel1010101  |  25. 08. 2008 15:08

pravda je, že přední světla jsou trochu podobný, ale Laguna tu každopádně byla dřív, tak běž nadávat Citroenu

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  25. 08. 2008 11:19

Vypadá otřesně.

Odpovědět  |   | 
pavel1010101  |  25. 08. 2008 15:18

Mě se naopak líbí hodně moc, a interiér ještě víc, konkurence by se měla přiučit jak má auto vypadat uvniř (ale to už platilo o Laguně 1)

Odpovědět  |   | 
Zdenek Dostal  |  25. 08. 2008 17:44

jojo, treba ten velkej plastovej panel, pod kterym bylo radio, ten byl k sezrani

Odpovědět  |   | 
8G  |  25. 08. 2008 11:32

Jdu blejt....

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  30. 08. 2008 13:40

nechlastej a nebudeš hlavně si ji nekupuj, znám i takové lidi, co hulákali, jak např. od koncernu VW(neb koncernů je víc) nikdy nic a pak si koupili třeba jetého pašíka či oktu, pak jsem měl problém, jestli se zbláznili oni, nebo já.... jsem míň chápaný...

Odpovědět  |   | 
řidičBOB  |  25. 08. 2008 11:46

Z charakteru článku jsem měl pocit, že redaktor dostal za úkol Lagunu II pochválit, ale netušil, jak na to...
A také se dopustil nějaké té technické chybky:
na začátku....Pod kapotou testované Laguny se nacházel přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1 995 ccm a výkonu 110 kW (150 k) při 4 000 ot./min.
a v souhrnu...Řadový, kapalinou chlazený přeplňovaný vznětový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 110 kW (140 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2 000 ot./min

Odpovědět  |   | 
roberts  |  25. 08. 2008 12:49

Z charakteru přízpěvku jsem měl pocit, že čtenář dostal za úkol v recenzi najít chybku, ale netuší, jak na to...
Tak našel alespoň překlep

Odpovědět  |   | 
 |  26. 08. 2008 17:16

Z charakteru pří_s_pěvku jsem měl pocit, že někdo se má učit česky, ale nechce se mu do toho.
Tak raději prudí v diskuzi.

Odpovědět  |   | 
kou  |  06. 09. 2008 12:05

110kW = 140k ???? Na tohle asi chtel upozornit ....

Odpovědět  |   | 
Adamantium  |  25. 08. 2008 12:18

Nevíte někdo, odkdy jsou Laguny jakžtakž spolehlivé? Protože ty v letech 2001-2002 byly příšerné, snad nejporuchovější auta.. Laguna se mi líbila, ale co naplat, vzhled není všechno..

Odpovědět  |   | 
Smx  |  25. 08. 2008 12:25

Od FL v roce 2005 jsou naprosto v pohodě..

Nesmíš věřit každému "jedna paní povídala"..

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  25. 08. 2008 13:38

no, vybuchujuce turba u Laguny II su uz takmer legendarne, rovnako ako odchadzajuce vstreky na TDCi u mondea do roku 2004. Kamarat by ti vedel rozpravat... behom dvoch mesiacov mu buchlo turbo 2x, slovom dva krat. Teraz sa prestahoval do Holandska, predal auto a jazdi radsej bicyklom pripadne na dlhsie trate lietadlom...

Odpovědět  |   | 
puck  |  26. 08. 2008 08:43

jo tu mam o spolahlivosti ani rec... servis navstevujem v ramci zaruky tak 2-3 krat do rokoa. ale v predajni mi tvrdili, ze pri novej lagune si dali zalezat a bude spolahliva

Odpovědět  |   | 
LuckeR  |  25. 08. 2008 13:32

presne tak nepovedla se jen laguna II pred "fejsliftem" ostatni byli nadprumerny... bohuzel ta dvojkova se mi libila nejvice... u teto je prekrasny kombik

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  27. 08. 2008 09:25

Tak ten kombík jsem viděl tuhle a vypadá to jako laguna předchozí generace pomačkaná lisem. Starší kombík má určitě body navrch.

Odpovědět  |   | 
pavel1010101  |  25. 08. 2008 15:13

...od roku 2000, jen pověsti a předsudků se nezbavila dodnes

Odpovědět  |   | 
Fido  |  27. 08. 2008 16:42

Dokud se budou pouzivat hlinikove konektory s velkymi ztratami, elektromotory s pouze smacknutymi draty vinuti ke komutatoru atd. tak spolehlivost vyssi nebude. Tyhle dve veci specialne jsou domenou vsech francouzskych aut. A u tech elektromotoru je lhostejno zda jde o starter (totez plati o alternatorech), motorek steracu, motorek posunu sedacek, motorek stahovani oken ...

Odpovědět  |   | 
_Teddy_  |  25. 08. 2008 13:39

Tak ta cena je teda hodne optimisticka. V konkurencii aut, ako passat, mondeo a mazda6 to bude mat Laguna za tieto ceny velmi tazke. Skoro milion ceskych, za auto ktore prakticky nicim nevynika, to da asi naozaj len fanda francuzskych aut...

Odpovědět  |   | 
Koubes  |  25. 08. 2008 13:43

Ta cena stejně není konečná. V Renaultu kupci dají stejně slevu, jinak by to auto neprodali.
Osobně je to pro mě po povedené dvojce designové zklamání. Hnusnější auto střední třídy asi momentálně není.

Odpovědět  |   | 
pavel1010101  |  25. 08. 2008 15:14

Ty seš hnusnej

Odpovědět  |   | 
Zdenek Dostal  |  25. 08. 2008 17:44

Copak, slapnul ti na kuri ocko?

Odpovědět  |   | 
puck  |  26. 08. 2008 08:44

prides do renaultu a mas zlavu 10 percent, a potom si vypytaj dalsiu az prides k 25 percentam a si v pohode

Odpovědět  |   | 
pavel1010101  |  25. 08. 2008 15:29

Před dvěma měsíci jste testovali naprosto stejnou Lagunu, se stejným motorem a dokonce stejnou barvou... http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=15750

Mohli ste aspoň sehnat nějakej benzínovej motor aby to byla trochu změna :).

Odpovědět  |   | 
kocur  |  25. 08. 2008 16:29

Dobrý den,
trošku mě zarazila v minulém testu Peugeotu 4007 a Citroënu C-Crosser věta: "Při pohledu zboku zamrzí vnější zpětná zrcátka bez integrovaných ukazatelů směru, což je poznávací rys prémiových SUV."
V dnešním testu je věta "Sklon čelního skla je skutečně zásadní a vnější zpětná zrcátka nepostrádají prémiové blikače."
Nelíbí se mi diskuze na téma prémiové/ne prémiové automobilky, ale dát jako znak "prémiovosti" blinkry na zrcátkách je fakt do nebe volající...

Odpovědět  |   | 
Smx  |  25. 08. 2008 16:34

Navíc, když většina automobilových odborníků se shoduje, že to je největší praktický omyl u nového vozu..

Odpovědět  |   | 
_Teddy_  |  25. 08. 2008 18:40

Prakticky, ci neprakticky, to je sum-a-fuk. Ked je to raz znak premiovosti, tak to drbneme aj na zrkadla Fabie, a hned mame premiovy voz!

Odpovědět  |   | 
.  |  25. 08. 2008 20:28

Omyl? Preco? Niekedy smerovky pri rozsvietenych svetlach poriadne nevidno, na zrkadlach ich vidno lepsie. Co je na tom zle? A nezmysli typu oslnuje vodica v noci neberiem. Mam to na aute a ani o tom neviem.

Odpovědět  |   | 
Smx  |  25. 08. 2008 22:05

A co je na tom vlastne premioveho?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  27. 08. 2008 09:50

No to oslňování řidiče je právě ten důvod. V noci to třeba ještě ujde, ale zkoušel jste to někdy v mlze? To se vám rozsvítí celé okolí auta tak, že třeba na vjezdu do křižovatky snadno přehlédnete přijíždějící auto a následky mohou být tragické. Ale samozřejmě záleží na výrobci.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 08. 2008 03:51

Autor asi právě vylezl z nápravného zařízení a poprvé tak po dvaceti letech uzřel auto na vlastní oči. Jinak lze těžko vysvětlovat jeho nadšení z tohoto stroje. Jedině je ještě možné, že jej někdo před testem dobře namazal, jak finančně, tak lahvinkou něčeho dobrého. Ten design se prostě nepovedl a brzy si vyžádá facelift. To auto vypadá jako kdyby si ho náhodně rozdělilo několik designérů, a pak to splácali dohromady. Bohužel u předních i zadních světel to vyšlo napůl, takže horní polovina nesedí s dolní, ale to je u Renaultu asi jedno. Napsat, že v sedadlech většiny konkurentů se oproti Laguně sedí špatně, je jak z reklamy na matrace jisté značky z teleshoppingu, které jsou zaručeně lepší než konkurence. Design interiéru jen doplňuje katastrofu exteriéru, ten středový panel se hodí do auta tak maximálně o třídu níže, ale u nějaké čínské značky, protože zavedenější výrobci včetně korejských by se za něco takového styděli. Ten vyčnívající kus plastu na nastavování teploty klimatizace je už jen třešnička na dortu, tam kde si ostatní výrobci vyhrají s vytuněnými krásně cvakajícími kolečky třeba s chromovým dekorem, si Renault vystačí s kusem beztvarého PVC či z čeho to vyrábí. To auto je zkrátka katastrofa a prodeje to dokládají a ani takový PR článek vydávající se za recenzi na tom mnoho nezmění.

Odpovědět  |   | 
Smx  |  26. 08. 2008 08:34

Sestro, dejte tomu muži kokain, nevidíte jak trpí?..

Odpovědět  |   | 
puck  |  26. 08. 2008 08:47

To auto vypadá jako kdyby si ho náhodně rozdělilo několik designérů, a pak to splácali dohromady.
to u renaultu nie je nic nezvycajne, staci sa pozriet na Lagunu I kombik

Odpovědět  |   | 
XMIF  |  26. 08. 2008 10:46

ja bych ani hned nemyslel na uplatky, obecne u testu pana Vasicka mam pocit jakesi autorske nevyzralosti (osobne neznam, vychazim pouze z jeho vytvoru) a pripada mi, ze ma zkratka z kazdeho noveho auta, ktere mu pujci nefalsovanou radost a pak se mu holt spatne pise objektivni test.

Odpovědět  |   | 
lghlhllkjhl  |  26. 08. 2008 10:47

hm, suhasim, zadok ma fakt dost biedny.. Ale v SR bezia dobre akcie - celkom sa oplati. Len otazka kvality stale zostava otvorena...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 08. 2008 11:26

Tak podle mého názoru si sám Renault s tím autem moc nevěřil a navrhl ho tak, aby jeho výroba byla co nejlevnější a tudíž byl prostor pro velké slevy, nebo kdyby se to přece jen prodávalo, aby na tom něco vydělal a překonal tak ztráty z předchozího modelu. Celkově to auto působí dosti levně a řekl bych, že výrobní náklady na něj budou tak maximálně na úrovni aut o třídu níže u konkurence. Faktem je, že konstrukční jednoduchost znamená většinou vyšší spolehlivost, takže by mohlo zabodovat i v nějakých nereálných statistikách oproti konkurenci. Pokud udělají opravdu velké slevy, tak si to třeba nějaké zákazníky najde. Může se to hodit pro lidi, kteří chtějí větší auto do města, ale moc toho nenajedou, takže jim nebudou vadit horší jízdní vlastnosti, obtížně předvídatelná spolehlivost motorů, horší design alespoň nebude přitahovat zloděje, vandaly, takže se to může v klidu nechat stát na ulici, apod.

Odpovědět  |   | 
Slaine  |  26. 08. 2008 12:07

To jsou teda kecy mimo mísu. Design je kontroverzní, má spoustu zastánců i odpůrců, ale některé kvality (špičkový motor, vynikající odhlučnění, nadprůměrná sedadla i materiály v interiéru) tomuhle autu může upřít jen člověk, který v něm nikdy nejel. Troufnu si tvrdit, že to je přesně tvůj případ.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 08. 2008 12:39

V tomto autě jsem samozřejmě jezdil, a to hned při uvedení minulý rok. A neřekl bych, že to auto je vevnitř nějak nadprůměrné, právě naopak. Jak říkám, konstruováno je to tak, aby to bylo co nejlevnější a nemůže se to srovnávat se zavedenými značkami v téže třídě. K čemu jsou materiály, když provedení odpovídá autu tak o třídu níže a to ještě nějaké horší značky. Ty materiály jsou jen takový laciný argument, který rozhodně neospravedlňuje zařazovat tento vůz do střední třídy. Když zajdete k dobrému čalouníkovi třeba s nějakým korejcem z počátku devadesátých let, také vám z toho levného plasťáku udělá pěkný interiér, ale rozhodně to neznamená, že to auto bude technicky lepší. Pocit ze sezení za volantem je možná příjemný, ale stejný komfort nabídne kdejaký vytuněný Golf či korejec, jakmile člověk jen pohlédne na ten středový panel, je mu hned jasné, v čem sedí. Co k tomu dodat, prostě další generace Laguny, trochu vyšperkovaná kůžičkami, ale je to jen Laguna. Na zbytek zavedené střední třídy tohle dílko prostě nemá, porovnávat se to může tak s čínskou produkcí typu Brilliance BS6, apod.

Odpovědět  |   | 
Babuino  |  26. 08. 2008 14:32

To už ses tak omezený narodil nebo jsi na tom poctivě pracoval ?

Odpovědět  |   | 
Petto  |  26. 08. 2008 20:34

Tak takto to hodnotí zakomplexovaný chudák čo jazdí vytunený trojkový golf. 18" kolá mu ešte viac pomasírujú chrbticu a audio zástavba mu prehluší všetok vrzgot so skvele spracovaných plastov nemeckej výroby. Bude sa oháňať neskutočnými jazdnými vlastnosťami a kvalitou nemeckých vozov. Keby si pozrel prehľad poruchovosti tak sú nemecké vozy v takej istej riti ako ostatná európska konkurencia. A absolútne nemá pojem o tom na čo je určené auto strednej triedy.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  27. 08. 2008 08:37

Nenapsal jsem, že jezdím v Golfu nebo autě německé výroby, jen jsem chtěl poukázat, jak krátkozrace je nová Laguna navržena. Od auta střední třídy každý čeká něco jiného. Třeba takové BMW 3 je určitě jiná kategorie než třeba Laguna nebo Kia Magentis, apod., přestože všechny tyto vozy patří do střední třídy. Ale mám oprávněný předpoklad, že od auta téměř za milion člověk zkrátka čeká už nějakou úroveň techniky a zkrátka něco víc, než od nižších tříd. Samozřejmě každý má jiný pohled, někomu fakticky jde třeba jen o ty materiály, jako u jiného luxusního zboží, které má přestřelenou cenu jenom proto, že je vyrobeno z nepatrně dražšího materiálu a výrobcem je to vydáváno za megaluxus. A to je řekl bych právě případ Laguny. Ale nikdo vám nebrání si tu Lagunu koupit, pak tu můžete třeba poreferovat jako jeden z mála majitelů. Za situace, kdy třeba Mercedes-Benz C200 CDI Classic 136k stojí 769000 Kč a Renault Laguna Expression 2.0 dCi 130k stojí 769900 Kč mám ale celkem reálnou doměnku, že někdo toužící po reprezentativním autě střední třídy si koupí spíše ten Mercedes.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  30. 08. 2008 13:57

Čistě technicky: co to je krátkozrace navržené auto? Pak je nepochybně i dalekozrace navržené. Jo a poslední 2-3 roky se vše dělá sofistikovaně, do té doby se dělalo vše určitě nesofistikovaně, např. nápravy. Jako příklad nesofistikované konstrukce si i uveďme libovolný podvozek libovolného ročníku Formule jedna.
No a vrcholem je nyní Ford, tam zase dělají kinetický design, přitom v 1998 na Mondialu, když uváděli na trh Focuse 1 , tak tam měli všichni orgasmus z New Edge designu a najednou je vše KINETICKÉ. DOCELA PRD€L...slůvka, nic víc než slůvka.
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Edge
http://www.e-flotila.cz/cms/?id=6233&_libsetp=55&_libsetid=127

Odpovědět  |   | 
Martin  |  27. 08. 2008 08:50

Samozřejmě dalším účelem auta střední třídy může být nějak vyhodit peníze, takový zákazník je asi snem všech prodejců. Je mu jedno co kupuje, hlavně že se zbaví těch svých zbytečných peněz. Na to je Laguna určitě ideální, protože za rok od koupě bude problém ji prodat za polovinu kupní ceny, zatímco třeba ten Mercedes si udrží cenu dlouho.

Odpovědět  |   | 
Smx  |  27. 08. 2008 09:58

A má ten MB kapalinou chlazené turbo a v základní výbavě alespoň el. okna a mechanickou klímu?

Jinak tady trošku plácáš - v nové Laguně už jsem taky jel a nezdálo se mi, že by interiér byl zrovna špatný - asi taky záleží na tom, v jaké výbavě si to koupíš..

Odpovědět  |   | 
Martin  |  27. 08. 2008 12:51

No právě že ten MB C200 CDI má za tu o několik stovek nižší cenu ještě lepší výbavu než Laguna, což je teprve šokující. V uvedené výbavě má Laguna například jenom 4 airbagy, MB kolenní, čelní, boční a okenní vepředu a okenní vzadu, tedy celkem 9, automatická dvouzónová klimatizace THERMATIC je samozřejmostí, elektrické ovládání předních sedadel místo mechanického v Laguně, multifunkční volant, předpínače a omezovače tahu pásu i na vnějších zadních sedadlech, Laguna má jen vepředu, atd. o věcičkách jako systém AGILITY CONTROL proměnného řízení, dálkově ovládané víko zavazadlového prostoru, apod. se může Laguně jen zdát. Navíc netřeba asi říkat, že provedení v podání MB je kvalitnější a luxusnější. No a navíc u Laguny je standardní výbava MB prakticky vrcholem, o třízónové klimatizaci může už jen snít, PARKTRONIC, PRE-SAFE, apod. jsou už pak pro ni sci-fi. Kapalinou chlazené turbo je pěkná věc, ale MB se bez něj evidentně obejde aniž by mu vybuchovalo, což o Renaultu již jaksi říci nelze, což také vypovídá něco o kvalitě výroby. Ale pokud máte zbytečně hodně peněz a rád sledujete jak vám jejich hodnota mizí před očima, kupte si Lagunu. Je to jedna z nejlepších investicí v tomto směru.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  27. 08. 2008 12:58

Tak s tou výbavou Laguny jsem se trochu spletl, díval jsem se na jinou variantu, Expression má i hlavové airbagy vepředu a vzadu, tedy celkem 8, má i předpínače vzadu na krajních sedadlech. Ale to nic nemění na tom, že má důvěra v provedení od MB je přece jen vyšší.

Odpovědět  |   | 
Smx  |  27. 08. 2008 13:51

Tak jistě MB je MB.. Otázkou je, jaká bude výsledná cena u MB a u Renaultu - srovnávat ceníkovou je bláhové.. Taky tu výbavu by jsi si měl ještě trochu projít - MB nemá v Classic třeba kožený volant, rádio, dešťový senzor a pár dalších blbinek a za takové Keyless-Go už pořádně přitlačíš..

Má MB vůbec el. parkovací brzdu? A za kolik?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  27. 08. 2008 14:14

Tak el. parkovací brzdu samozřejmě MB C má, vždyť MB byl myslím první, kdo s tím přišel do osobních aut. Navíc to má asistenta pro rozjezd do kopce s běžnou provozní brzdou. Dešťový senzor je na nic a MB to dobře ví, současná technologie je ještě nespolehlivá, ale kdo chce, může si ho za 2963 Kč dokoupit. Bezklíčové startování Keyless-Go stojí 22223 Kč, kožený volant a řadicí páka je za 5778 Kč, stejně tak za tempomat je potřeba připlatit 5334 Kč, ale to už jsou detaily když si člověk uvědomí, že se technicky mnohem zaostalejší Laguna snaží prodat za stejnou cenu jako MB C. Sleva záleží na prodejci, lze samozřejmě předpokládat, že bude větší u Renaultu, jak říkám, prostor je tam asi velký, ale nikdo vám to nezaručuje.

Odpovědět  |   | 
Smx  |  27. 08. 2008 14:25

Jak jsi přišel na to, že Laguna je technicky mnohem zaostalejší?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  27. 08. 2008 15:04

Jak už jsem napsal výše, to co je pro Lagunu strop výbavy, to je pro MB C začátek a jako příplatkovou výbavu nábízí mnohem více v podobě aktivního podvozku, třízónové klimatizace, automatického parkování PARKTRONIC, provedení AMG, atd. atd. Z hlediska konstrukce je MB mnohem vyspělejší už vzhledem k zadnímu náhonu, možnosti příplatkové uzávěrky diferenciálu, samozřejmě složitější konstrukce zavěšení zadních kol, atd. atd. Myslím, že o tom nemá cenu moc diskutovat, MB C je prostě mnohem dále než Laguna.

Odpovědět  |   | 
Smx  |  27. 08. 2008 15:30

Tak nejvyšší výbava Laguny není rozhodně Expression, takže se mrkni nejdřív na Initiale nebo GT a potom srovnávej.. Mercedes se z C snaží dělat prémiovku, takže něco navíc tam bude, ale zase tak světoborné to zrovna není.. A řekl bych naopak, že jako pravý německý výrobce si nejdřív počká, až to někdo jiný vyzkouší a pak to teprve zavádí, takže v tech. vychytávkách je C až za Lagunou.. Mimochodem to je taky důvod, proč má Laguna teď tak špatné jméno - v roce 2001 bylo těch technických vychytávek zkrátka a dobře až moc a nebyly všechny úplně vychytané - jenom si to najdi, taková automatická ruční brzda a startování tlačítkem se do něm. konkurence dostává až teď..

Jinak samozřejmně srovnávat MB C a Lagunu nemá smysl..

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
rymac  |  27. 08. 2008 17:17

kdo chce psa bít hůl si vždycky najde... viděl jsem nové Céčko v zakladní výbavě v testu a vypadalo vážně na blití.. neříkám že se s ním může laguna srovnávat ale aby jsi z toho svého mercedesu měl opravdu premiový sedan střední třídy s dobrou výbavou přijde tě vždy!!! na víc než milion korun.. bohužel tady srovnáváš nesrovnatelné.. laguna je konkurent mondea a passatu především a podle mého názoru je uvnitř opravdu kvalitní.. bohužel mám k ní své výhrady, myslím si že renault měl na to udělat větší díru do světa.. ale nebudu se snažit za každou cenu hanit tím že budu srovnávat nesrovnatelné.. imho co bys řekl kdybych to tvoje Cčko rozmrdal Hondou Accord ve 2.5litrovém benzínu? a její cena? teď mi tady začni žvástat.. kdyby hodna nabízela Accord za cenu přes milion korun mercedes by si ani neškrt.. servus..

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Martin  |  27. 08. 2008 13:48

Takže na tom autě mě zaráží právě i ta troufalost, kdy Renault prodává svou Lagunu dráž než etalon třídy, kterým bezpochyby MB C je, přitom výrobní náklady Laguny jsou výrazně nižší vzhledem k celkově jednodušší konstrukci. Podle mého názoru je odpovídající místo současné Laguny v segmentu nižší střední třídy, mohla by to být třeba vylepšená verze Méganu, něco jako Mégane Plus a stálo by to tak o dvě stě tisíc méně než za co se tu Lagunu snaží prodat dnes. Kdyby tohle auto prodávali jako Mégane Plus 2.0 dCi 130k Expression s cenou 569000 Kč, byla by to zajímavá nabídka. Ale hrát si na střední třídu, když se člověk pomalu musí stydět postavit něco takového vedle toho MB C, moc toho myslím neprodají.

Odpovědět  |   | 
pavel1010101  |  27. 08. 2008 20:22

Cena je fakt vysoká, až mě jímá hrůza . Ale to že se tobě konkrétně nelíbí, neznamená že musíš obviňovat autora z toho že byl někde zavřenej. Trochu namyšlenej pohled. Mě se třeba exteriér nezdá špatnej. A interiér se mě na druhou stranu zdá naprosto super, až teda na stříbrný plasty, ty se mi ale nelíbí v žádným voze (a bohužel jsou snad ve všech nových)

Odpovědět  |   | 
Petto  |  27. 08. 2008 22:31

Čítať tvoje príspevky je normálne komédia. Laguna Initiale so všetkými príplatkami ťa výjde na Slovensku 1 187 600 Sk. Ak si podnikateľ máš to ešte o hodne lacnejšie. Má takú výbavu o ktorej môže C v tejto cene len snívať. Má motor, za ktorý by sa nemusela hambiť žiadna prémiová značka. V bezpečnosti špička. Vypracovanie je na úrovni prémiových značiek.
To čo Lagune chýba je len imidž prémiovej značky. Čas ukáže ako je nová Laguna na tom so spoľahlivosťou.

P.S. Je trápne, že miliónový MB C nemá kožený volant, ktorý ma Twingo za 270 000 Sk.

Odpovědět  |   | 
SOUMAR  |  29. 08. 2008 12:00

No a o tom to je.Jinak by neprodali.Co by Renault a i někteří další dali za to, že by mohli takhle opálit vejbavy.Nemohou, nebyli konkurence schopní.To není kritika, to je konstatovaní....

Odpovědět  |   | 
rytmusman  |  31. 08. 2008 04:48

člověče , vy neustále vypisujete kritiky z jiných webů a vydáváte to za vlastní dílo. renault je krásné a technicky dokonalé vozidlo o jakém se například koncernu vw bude zdát alespoň eset let než technická a materiální úroveň jim umožní podobný vůz vyrábět

Odpovědět  |   | 
SOUMAR  |  01. 09. 2008 13:57

Co to meleš, vždyť to nemá hlavu ani patu, natož nějakou vypovídajíci hodnotu krom neskutečné hlouposti či vylizaného oumyslu rozjet flame.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  02. 09. 2008 21:48

No tak už je to tu. Žádný flame, ale viz. konkureční server, Renault konečně pochopil a radikálně snížil ceny.

Odpovědět  |   | 
so  |  08. 10. 2008 10:09

to jsem zvědavý, co na to řekneš teď Martine!!
Zde testovaný model za 600tis je bezkonkurenční nabídka, sám vlastním dnes už předešlý model mondea a mohu zodpovědně prohlásit, že podvozek je stejný, v žádném případě houpavý, spíš tvrdší, v zatáčkách krásně drží, pro šetřílky, jezdil jsem ostře a spotřeba na cca 500km po okreskách, 7, 8litru dle pc, motor fascinující a to mám 2lbenzín, identický co dávaj do nového mondea, oproti ww dehtům ze škodovek neuvěřitelný rozdíl, ten motor jede jako benzín, žádný turboefekt jsem skoro necítil, dlouhý plynulý zátah a jede jako z praku!
Desing trošku nezvyklý, ale je jistota, že to nebude časem stát na každém rohu, jak se mi ze začátku nelíbil, přicházím mu na chut...
Pro mě velká devíza 5 dveře!!ve vteřině sklopím sedadla hodím kolo a jedu, nemusím složitě s poškrábáním či náhodným pomocníkem montovat nevzhledný nosič... což nová C5 nemá!! Nemaj to ani žádné premiové značky, nevím proč!!
Nové mondeo se mi zdá strašná kráva a mazda taky, zkuste s tím zaparkovat někde v centru...
Asi tak...

Odpovědět  |   | 
LT  |  19. 11. 2010 17:02

Lagunu mam druhym rokem a mohu k ni rici tolik, ze po strance motoricke a jizdnich vlastnosti je OK. vychvalovany interier, je vsak nalestena bida... V materialech se pise, ze sedacky jsou v kombinaci latka/kuze. To je skoro pravda, akorat kuze je umela. Vymena calouneni sedaku kvuli praskle "kuzi" v 50.000km... Ten kvalitni plast je ve skutecnosti pouze nastrik na obycejnem tvrdem plastu. Ozdobne listy v barve hliniku, jsou opet jen cerne plasty striknute tenoulinkou vrstvou barvy, velmi se velmi lehce skrabne. Vymena calouneni dveri v 60.000km, protoze se na madle u ridice osoupaval a odlupoval. Pri jizde na kostkach interier drnci jak zebrinak, pokazde jinde. Tuto vlastnost se budou v autorizovanem servisu snazit jiz po treti odstranit. I sebemensi nerovnosti se natvrdo prenasi do interieru. Pohodli Laguny I je bohuzel pryc... A pro zajimavost, kolik vas bude stat vymena techto dilu po zaruce? Calouneni sedaku cca. 6.000,- calouneni dveri, ktere se kvuli madlu musi menit jako celek cca. 11.000,- Takze muj zaver je ten, ze po te co byl muj model Laguny v puvodni cene 950.000,-Kc slevnen behem 2 let na 670.000,- coz je od Renaultu pekny podraz, je cena i tak o cca. 100.000 vyssi, nez by s ohledem na kvalitu interieru a absenci technickych vychytavek (neni cidlo merici hladinu kapaliny v ostrikovacich, opotrebeni brzdovych desticek a dalsich vychytavek, ktere jsou např. v C5), mela byt, jezdeni na silnicich na zapad od nasich hranic je pozitkem a design se dle meho povedl. Pokud se zlepsi kvalita materialu v interieru, udelaji se pohodlnejsi sedacky, tak nekdy ve druhe ci treti generaci to bude dobra koupe...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 28 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A