Test Renault Laguna 2,0 dCi: francúzska noblesa

32 komentářů

pavel12
28. června • 15:18

Lidi, líbí se vám střibrný plasty který se teď dělají ve všech automobilech? Mě se to přímo hnusí. Tahle laguna má krásnej interiér, ale ty stříbrný plasty se mi zdaj odporný, ty bych možná chtěl u hifi věže doma, ale ne v autě.....

martt
24. června • 13:00

Na firmě jsme měli předchozí generaci Laguny, plná výbava, nafta. V záruce to ještě šlo ale po záruce se do toho auta narvalo víc jak 250tisíc za opravy - elektronika, řízení atd. Vrcholem bylo, že na dálnici při běžné rychlosti shořelo turbo. Majiteli firmy došla trpělivost dal to opravit a šla pryč. Třeba to ale byla chyba jednoho kusu...

NorgE
23. června • 14:26

Mezi klady uvádí autor dobře zpracovaný interiér, na jiném místě ale píše, že vrže. To mi moc nejde dohromady. Jestli to auto vrže už jako nové, tak prostě není kvalitně smontované, i kdyby mělo z měkčeného plastu i ručičku tachometru. Chtě nechtě se musím ptát, jak to asi v interiéru bude vypadat a znít za dva roky na našich silnicích? Jinak celkem fajn recenze.

LT
27. března • 18:19

Interiér vypadá skvěle nafotogafiích, ale po čase dost zevšední a vypadá chudě. Navíc plasty, které se tváří jako měkčené jsou ve skutečnosti obyčejné tvrdé, potažené tenounlinkou vrstvou nějakého materiálu, který se ošoupává. Dále potahy sedaček, které jsou presentované jako kombinace látky a kůže, tak kůže je ve skutečnosti koženka, která na bocích praská. Naštěstí vyměněno v záruce, jinak si můžete připravit za jeden potah cca. 6000Kč... Jinak sedadla jsou dost nepohodlná, bohužel se nedají srovnat s první, ani předchozí verzí Laguny. Plasty v kabině jsou nacvakávací a při přejíždění nerovností drnčí. Na tom má svůj podíl i podvozek, který nerovnosti neabsorbuje ale přenáší do karoserie. Takže za sebe a po cca. 80000 najetých km mohu říct, že až na pravidelnou výměnu žárovek denního svícení po cca. 2. měsících se jedná o spolehlivý a zvenku designově povedený vůz, ale jinak je to plečka, která jezdí a uvnitř drnčí jak žebřiňák, což by asi automobil za který měl Renault drzost v roce 2008 požadovat skoro 900.000kč dělat neměl. Takže mi je líto, ale s Renaultem jsem skončil.

Rodrigez
23. června • 14:58

"...Chtě nechtě se musím ptát, jak to asi v interiéru bude vypadat a znít za dva roky..." Se radsi neptej. Kazde auto u nas dostane provozem poradnej zahul, proto co je pro zapad dostatecne, je pro nas nedostatecne. Proto je Skoda nejkvalitnejsi mainstream B-] B-]:-P

aston
24. června • 4:32

nastastie Cesko a Slovensko nie su nejreprezentativnejsie krajiny z hladiska predaja novych aut. A urcite budeme jedine krajiny kde sa preda viac O2 ako Lagun. Len u nas je z nepochopitelnych dovodov Skoda povazovana za upmarket znacku... ;-)

Rodrigez
25. června • 10:25

No aby se ta situace neobratila. Skoda drti Cinu, Ukrajina a Maticka Rus ji taky bude zachvilku mala ;-) Kdyz on je to taky rozdil ve smysleni. V zap. Evrope se urcite proda vic Lagun, jenze kdyz vim, ze kchára jde po 3 nebo 4 letech pryc z domu, tak si klidne Renaulta koupim. I kdybych narazil na zmetka, stale je to v zaruce. A do 4 let se to snad sypat nebude. A pak je mi to jedno... Jenze kdyz si u nas kupuju auto na 10 /nebo i vice let, pak si 2x rozmyslim, jestli budu riskovat.
No a pak je u nas druha skupina, co povazuje Skodu za downmarket znacku, a radsi si koupi cokoliv zahranicniho, protoze pak nebudou jezdit v obycejne Skodofce. Skoda, Pezout, Renoult, Oupl, Fořt, FauFé, Sajtroen, Fajat... Vsecko je to jen konzum na +- stejne urovni. Alfou a omegou je stejnak servis, a ten znackovy u nas stejnak stoji za houby.
Dluzno ale dodat, ze Skodu stavim nejvys co se tyka kvality zpracovani a jakosti pouzitych materialu (z mainstream). Spolehlivost je pak vec druha. I Zigul mohl jen jezdit a jezdit...

Zelí
23. června • 10:40

Nevím kam s tou Lagunou rendíci míří. Jako konkurent Passatu nemůže obstát a jako konkurent oktávie je moc drahá. Navíc kromě obligátního hluku nemá nic navíc. A s tím hlukem už to dnes taky není pravda, protože poslední ročník OII je výrazně lépe odhlučněn.

XXXXXXX
27. července • 10:51

No, vidím vy automobilový odborníku, že jste trochu mimo. Srovnáváte hrušky s jabkama. Srovnávat oktavku s lagunou nemůžete, neboť oktávka je nižší střední třída. Z toho plyne, že konkurentem oktávky není laguna, ale megan. No a laguna se může bez problému konkurovat pasatu. nevím odkuď berete ty rozumy vy automobilový odborníku.

delighted
23. června • 23:19

Nevím, proč by nemohla obstát jako konkurent Passatu. Podle mě je Laguna prakticky ve všem o třídu lepší, než Passat. Ať už se bavíme o motorech (především nejprodávanějších turbodieselech), odhlučnění, kvalitě interiéru či pohodlí sedadel. Ve všem má Laguna navrch, a to výrazně. Passat vede pouze v prostoru pro zadní cestující.

delighted
23. června • 23:21

A nejsem zdaleka jediný, kdo si to myslí. Cituji Autocar: "Renault Laguna je mnohem lepší auto, než Passat." Velmi suverénní tvrzení od jednoho z předních automobilových periodik. To neokecáš.

Zelí
24. června • 15:48

Není nad vlastní názor. Např.v Autobildu udělali srovnávací test OII, mercedes a mondeo oba poslední generace ve dvoulitrovém benzínu. Strašně podrobné srovnání hafo položek a vyšla jako vítěz OII. Ale já z toho nevyvozuju, že OII z roku 2004 je lepší než C čko z roku 2007 nebo Mondeo 2007. C čko je samozřejmě lepší, u mondea je to na diskuzi. A stejné to je i s jinýma testama.

Zelí
24. června • 10:14

To by musela v rendlíku vypuknout revoluce, aby se dostali dopředu. Jak znám francouzký socialismus, tak to nepředpokládám. Zatím byly jejich produkty v posledních letech dost slabé, poruchové a nekvalitní. Mám ve vozovém parku už jen jeden rendlík a to jsem se nechal od prodejce ukecat, jak je to kvalitní a spolehlivý stroj a dneska při nájezdu 178 tisíc km sežral v opravách cca 200 tisíc. Opravdu bomba stroj. Ve značkovém servise se ani neobtěžují mlžením typu to jste musel mít smůlu, že jste kápnul na špatný kousek - nic prostě klasický rendlík. Doporučuji vám vzhůru do laguny v rendlíku, ať si to taky užijete.

Delighted
24. června • 12:10

Já mám zase zkušenosti s Touaregem a Audi A6 (současná generace) a poruchovější vozy jsem v životě neviděl. Touareg (R5 TDI) neuvěřitelně papal olej, neustále zlobily airbagy (resp. jejich kontrolka) a nikdo nevěděl, co s tím. 4 reklamace za první rok provozu. Nebýt to na firmu, už by dávno došlo k vrácení peněz. Audi A6 snad ještě horší - najeto necelých 100k km a už byla měněna hlava válců, řídící jednotka, kolegu nechala stát na slovensku, protože se odmítla odbrzdit ruční brzda, atp. Horší šrot jsem v životě neviděl. Nemám důvod předpokládat, že Passat na tom bude lépe. Poslední vydařený VW byl Passat předchozí generace, od té doby to jde od deseti k pěti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
24. června • 15:33

Audi jsem neprovozoval, neznám. Faktem je, že se mi zdá OII ve srovnání s passatem v detailech líp konstrukčně vypracovaná. To si člověk uvědomí, když pořád přesedá z jednoho do druhého.

pavel12
28. června • 15:14

Ty mluvís stylem "klasický rendoult", ale to jsou spíš "klasický předsudky" a tvoje subjektivní hodnocení typický pro tyhle diskuze.

LuckeR
23. června • 11:41

ftipe vylez

kmarty
23. června • 11:32

Vety "Po presadnutí z Octavie 2,0 TDI sa do Laguny dá hovoriť o balzame na uši" a "poslední ročník OII je výrazně lépe odhlučněn nez predchozi Octavie" se nijak nevylucuji.

PetrM
23. června • 11:13

A neni nahodou ta Oktavie o tridu niz? ;-)

Zelí
23. června • 12:16

Dělení na tzv.třídy je celkem nezajímavé. Vnitřní prostor pro posádku je vpodstatě stejný (kufr nebudu rozebírat). Pokud bychom srovnali např. benzíny, tak OII s motorem 1,8tsi vyřadí lagunu zcela ze soutěže. Takže to s prodejema laguny bude jako u předchozí generace - tedy nic moc.

Petr Hlobil (hlobilp)
23. června • 21:42

tak schvalne.. kolik se proda techto dvou aut za rok jo? To ze se tady proda vic OII neznamena vubec nic, vis pane Zeli

Zelí
24. června • 10:15

Ono se prodá víc i passatů, mondeí, c5....

Uwe
23. června • 12:31

Opravdu jsi přesvědčen o tom, že 1,8TSI (160k)jede líp než 2,0T (205k) od Renaultu ?

Zelí
23. června • 16:31

Bezpečně je to lepší motor. Má větší použitelný otáčkový rozsah. Nicméně, aby se laguna prosadila musela by něčím vyniknout, ale zůstala stále stejně nevýrazná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Uwe
23. června • 17:46

Koukni na křivky, jestli ti to něco říká. Pak se tím svez. Jezdím s turbo benzinem, tak vím o čem mluvím. 1,8TSI je výbornej motor, ale laguna s dvoulitrem v turbu pojede líp, o tom nepochybuj

Zelí
24. června • 10:18

Jo klasické vyhoněné turbo - malý otáčkový rozsah. Zkus srovnat s 2,0TSI. 1.8tsi je běžná prodávaná motorizace. Dvoulitr turbo benzín bude v rendlíku v prodejích v čr absolutní vyjímka.

Uwe
24. června • 10:34

Bude to stejná vyjímka jako 1,8tsi v O2. Ve skutečnosti je 90% O2 77kW TDI, takže žádnej hit. 1,8tsi má pěknou křivku, ale prostě nižší výkon a nižší krouťák oproti Rendliku 2,0T. JInak proč zas vybaluješ 2.0TSI ? Když už jsme u těch dvoulitrů tak Renault má atmosféru 2,0 (200k) a to je svezeníčko :-), ale jinak má taky 2,0T 225k, což je zase jiný kafe než 2,0TSI. Nehledě na to, že svezení v O2 a v Laguně je nesrovnatelný. Je to prostě rozdíl třídy a kdo si to nepřipustí, tak má snad klapky na očích a hlavně na uších. Ale v nižší střední je O2 určitě dobrá volba, je to prostě komprimis. Ale zase když budeš chtít komfortní auto - půjdeš do střední třídy, když budeš chtít pilu na řezání zatáček, tak zase nepůjdeš do O2, ale do nižší střední , nebo do malých aut.

Zelí
24. června • 11:28

Jako bývalý velký fanda designového pokroku vozů renault je stále sleduju, kam se pohybujou. Bohužel mě dneska jejich produkty netěší. V předchozí laguně jsem měl to potěšení něco najezdit poněvadž mě chtěl prodejce přesvědčit k nákupu dalšího rendlíku. Nic o rozdílu třídy jsem nezažil, auto mělo dvoulitrový diesel a o nějakém odhlučnění motoru, které je v testech omíláno nebylo u tohoto kusu ani památky (drnčení různých dílů nebudu zmiňovat). Motor byl vyloženě líný a podvozek nejistý, houpavý-typický rendlík podobný R19, kterou jsem vlastnil. Kvalita interiéru a zpracování, kvalita sedadel, velikost vnitřního prostoru všechno horší než v OII, pro kterou jsem se nakonec rozhodl. A udělal jsem dobře. Co se týká této novinky, ještě jsem neměl to potěšení a přeju rendlíku, aby hodně pokročili dopředu. Třídní zařazování aut je zcela mimo uživatelskou realitu, je dobré pro různé statistiky a testy. Jinak momentálně jsem pokročil a zasednul do Passatu po dobrých zkušenostech s koncernem a je to proti OII znatelné zlepšení. Pokud by se laguna chtěla dostat až na úroveň passatu a ne jen OII, tak by musela udělat obrovský skok. Držím jim palce, ale nechci být zkušebním králíkem, to nechám skalním fandům. Mně stačí ve firmě trápení s jedním rendlíkem.

Uwe
24. června • 12:39

No já něco najezdil s Lagunou 2 s dvoulitrovou naftou 150k a spíš bych řekl, že O2 na ten motor do dnes nemá odpověď (bohužel). Já měl odhlučnění výborný i v porovnání s Passatem. Jinak co se týká komfortu jízdy tak bych to tak přirovnal, že Octa je taková koza skákavá a Laguna (i v předchozí generaci) takovej kočár - ale vzhledem k rozvorům a převisům to je jasný. Jezdím sám, nebo ve 2, vnitřní prostor mě moc nezájímá. Takže mě ani u předchozí Octávky moc nevadilo, že neměla místo vzadu. O2 je znatelně lepší, ale oproti Laguně je úzká. V nové Laguně jsem ještě nejel, takže ještě nemůžu hodnotit. Ale u Octávky mě prostě připadal pocitově ten interiér takovej malej, jako v tanku (jak má ty malý okýnka).Taky přeju Renautlu hodně štěstí, ale proti špičkový C5 to bude mít hodně těžký...

Zelí
24. června • 15:29

V těch houpavých kárách to bude mít proti C5 skutečně těžký a navíc citróni stlačili u všech aut ceny hodně dolů. Proto si myslím, že se neprosadí.

Smx
23. června • 8:41

Pěkný test.. Měl jsem úplně stejné dojmy po předváděcí jízdě..

Filip
23. června • 8:34

Díky za peknou recenzi

Doporučujeme

Články odjinud