Test: Renault Koleos 2.0 dCi – rozdílem třídy

Renault Koleos se rozhodně nemohl chlubit zářivými prodejními úspěchy. Francouzské SUV si totiž přineslo z Asie celou řadu chyb, které se ale pokusil napravit facelift. Podařilo se?
Seznam kapitol
  1. O třídu krásnější, V interiéru při starém
  2. Ve stylu MPV, Pouze diesel
  3. Na dálnice, ale i do terénu, Cena, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Renault Koleos je dalším dítětem doby, kdy panovala téměř hysterie kolem aut s karoserií SUV. Prodeje v tomto segmentu rostly takovým tempem, že se z toho točila hlava kde komu a každý výrobce nutně potřeboval v krátkém čase doplnit svou nabídku o něco z této kategorie. Citroën s Peugeotem to vyřešili spoluprací s Mitsubishi a převzali si Outlander, Renault také zamířil do Japonska, a to k Nissanu. Výsledné SUV pak přišlo na trh nejprve coby Samsung QM5, později jsme se dočkali také my, Evropané.

Omlazený Renault Koleos startuje na českém trhu s cenou pod 500 000 Kč

Omlazený Renault Koleos startuje na českém trhu s cenou pod 500 000 Kč

Co si budeme povídat, Renault Koleos nebyl zrovna učebnicovou ukázku prvotřídního designu. Ale kdo ví, třeba šlo pouze o velmi nadčasové dílo, které se svého ocenění teprve dočká. Každopádně v době před faceliftem jste mohli všude možně slýchat a číst názory o tom, jak vypadá ošklivě. A co víc, on totiž nejen ošklivě vypadal (tedy pouze dle mého názoru), ale i jízdní projev nebyl kdo ví jaký. Auto se chovalo až příliš francouzsky, naklánělo se, houpalo. Někomu to možná vyhovuje, já razím heslo, všeho moc škodí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Renault Koleos dostal především kompletně novou přední část. Vypadá mnohem lépe.

O třídu krásnější

Po několika letech působení na trhu nakonec dospěla i sama automobilka k rozhodnutí, že by bylo potřeba stávající stav změnit, takže došlo na facelift. A facelift to je poměrně výrazný. Samozřejmě na první pohled člověka „praští“ do očí přepracovaný design, ale věřte tomu, že tím to pouze začíná. Jak napovídá titulek, Renault Koleos je opravdu o třídu lepší než tomu bylo dosud.

Renault Koleos dostal kompletně přepracovanou přední část, což byla jedna z jeho slabin. Už to není „to divné SUV s těmi hranatými světly“, ale docela moderně působící vůz. Designéři protentokrát vsadili na křivky a myslím, že jim tahle sázka vyšla. Názory můžete mít na Koleose klidně stále negativní, nicméně nelze mu upřít fakt, že jde designově o stoprocentní zlepšení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kola dělají auto... Vrcholná výbava Renaultu Koleos stojí na osmnáctipalcových discích.

Rozměrově Koleos zapadá na hranici mezi segment kompaktních SUV typu Škody Yeti nebo Nissan Qashqai a velké SUV typu třeba Nissanu X-Trail. Na rozměrech toho samozřejmě facelift moc nezměnil. Na délku měří francouzské SUV 4520 mm, široké je 1865 mm a vysoké 1710 mm. Rozvor náprav pak dosahuje na 2690 mm.

V interiéru při starém

V tiskových zprávách a oficiálních materiálech se dočtete, že facelift také výrazně vylepšil interiér. Bude to asi pravda, jenže pro mě je důležitější, jaký vůz dělá dojem a ten dělá vcelku stejný, jako provedení před faceliftem. Testovací výbava Bose Edition je ta nejvyšší. V interiéru najdeme kožené, elektricky stavitelné a vyhřívané sedačky, navigaci, samozřejmě audiosystém Bose a tak dále. Testovaný Koleos se zkrátka tvářil jako luxusní auto, a já si nejsem zcela jist, jestli to je dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Světlý interiér a maximální výbava. Na první pohled neodolatelná nabídka, ale realita není zas tak skvělá.

Pravda, musím se přiznat, že poprvé, když jsem otevřel dveře a uviděl světlou kůži, dvoubarevnou palubní desku s MĚKČENÝMI plasty, udělalo to na mě dojem. Na fotkách celek vypadá skoro až luxusně, jenže během týdne člověk pomalu začne ztrácet iluze a tak nějak si začne říkat, že by možná bylo bývalo lepší klasické čalounění, že to jakoby dřevo na středovém panelu vlastně vypadá dost lacině a tak dále.

Test: Renault Latitude 2.0 dCi - luxus po francouzsku

Test: Renault Latitude 2.0 dCi - luxus po francouzsku

Ona ani ta světlá kůže není kdo ví jaká. Sedadla jsou totiž sice široká, ale dost plochá, takže člověk při rychlém průjezdu sérií zatáček jezdí v Koleosovi ze strany na stranu jako zamlada na klouzačce. Kromě toho, což možná bude vidět i na jedné z fotek, začala hojně používaná sedačka řidiče měnit barvu z krémové na khaki. Nedělejme ovšem předčasné závěry, Koleos není zas tak špatný, jak by se v tuto chvíli mohlo zdát, byť zpracování například středového panelu opravdu má ještě rezervy. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. O třídu krásnější, V interiéru při starém
  2. Ve stylu MPV, Pouze diesel
  3. Na dálnice, ale i do terénu, Cena, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 64 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 50 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků