Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Petr Homolka

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) | Foto: Renault ČR

Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR
Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR
Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR
Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW) Foto: Renault ČR
48
Fotogalerie

TEST Renault Kangoo Van TCe 130 Sesame (96 kW): Budete za frajery nejen ve stavebninách

Francouzi a Italové nám již pěkných pár let dokazují, že dodávky rozhodně nemusejí být nudné. U nového Renaultu Kangoo se to jen potvrzuje.

Radosti
Šikovné dveře Sesame
Čiperný motor
Dobré jízdní vlastnosti
Starosti
Hluk v kabině
Horší výhled šikmo vpřed
8  /10

Užitkový Renault Kangoo je jedním z těch aut, o kterých se nedá říct nic špatného. Horší plasty v interiéru? No však je to dodávka, u osobní verze to bude vadit určitě víc, ale tady hraje prim to, že se příjemně ovládá, má spoustu odkládacích prostor a nabídne výbornou pozici za volantem. Vysoká cena? To vůbec ne, základ je za 465.500 kč a ani nejvyšší výbava nepřesáhne 600 tisíc korun.

Renaultu Kangoo Van hodně odpustíte, protože je to klasická malá dodávečka, co nepotřebuje velký motor, díky skromným rozměrům je nenáročná na jízdu a skvěle se s ní manévruje. Už od pohledu je Kangoo navíc sympatické, má vtipné jméno a s příplatkovou barvou červená Carmin nemusí být jen nudně šedé. Takhle by to úplně stačilo, aby bylo auto úspěšné, ale představte si, že se v tom ti Francouzi ještě trochu vrtali, aby nové Kangoo nebylo jen další nová plechová skříň.

Inovacemi vpřed

Kangoo je sice autem z devadesátých let, ale tato aktuální verze je teprve 3. generací. Dodávky mají tuhý kořínek, tohle byla navíc jedna z prvních se základy v osobním voze, což výrazně přispělo k tomu, aby jezdila dobře. Možná si říkáte, kam zmizel Express. Nikam, jen už to není plně plechovaná verze Kangoo, ale levnější varianta na platformě B0, oproti CMF-C u třetího Kangoo. Komu by ale Express stačil, potěší ho základní cena 384.500 Kč. Elektrická varianta pohonu pro něj ale není.

Třetí Kangoo si šikovně poradilo s nelakovanými nárazníky. Ten přední totiž ladí s tmavou maskou a černou lištou mezi světlomety. Na bocích vozu je pak černá lišta na spodku dveří a dohromady to tak nějak hraje, hlavně s naší kontrastní světlou barvou. Ve zmiňované červené se to už trochu bije. Díky LED světlometům a kontrastním stříbrným prvkům tak Kangoo designově neuráží a mezi dodávkami není šedou myší.

Někde ty peníze ale musí být vidět, však je to levný užitkový vůz. A tím místem je interiér. Plasty nejsou nic moc, jejich kvalita není prvotřídní, ale na druhou stranu je tu všechno hezky zpracované a při sahání do regálů pro díly měli Francouzi šťastnou ruku. Třeba příplatková dvouzónová klimatizace má otočné voliče z osobních Renaultů a vozů Dacia, ty hezké se stříbrným lemováním.

Displej infotainmentu má úhlopříčku 8 palců a jeho grafika není úplně aktuální, spíše by seděl právě do zmíněné Dacie. Rozlišení je jako na starších chytrých telefonech, ale jednotlivé úkony zvládá systém rychle a nesetkal jsem se s žádnými záseky. Potěší i klasická kaplička přístrojů s analogovými budíky a malým displejem uprostřed. Čísla jsou skvěle čitelná a máte před sebou jen ty nejdůležitější informace.

Posaz za volantem je opět o kus blíže k cestovním vozům, vysoko položená řadicí páka vám ale ihned prozradí, že sedíte v něčem na práci. Vedle toho se Kangoo chlubí také velkým množstvím odkládacích prostor, nad displejem je otevřený odkládací prostor, nad kapličkou přístrojů pak přihrádka s plastovými dvířky. Kastlík před spolujezdcem je řešený netradičně jako šuplík. Na jednu stranu se do něj budete hůře dostávat se spolujezdcem na palubě, ale na druhou stranu je skutečně prostorný.

Interiér je tak šikovně řešený a hlavně snadno ovladatelný. Vlastně bych si postěžoval jen na dvě věci. Tou první je vstup pro USB kabel na displeji, takže vám pak kabel trčí z přístrojové desky do prostoru. A pak držáky nápojů, které jsou utopené a vylovit za jízdy kelímek s kávou není tak komfortní, jako když jsou nápojáky nalevo od volantu, což známe z velkých dodávek. Možná si řeknete, že to jsou prkotiny, ale z hlediska dlouhodobějšího užívání by vás něco z toho mohlo mrzet.

Tímhle se budete chlubit

Ale ještě jsme se nedostali k párty triku, se kterým se Renault Kangoo přede všemi chlubí a vy budete taky. Můžete si totiž připlatit za verzi Sesame, které chybí B sloupek na pravé straně. Po otevření dveří spolujezdce, kterým to panty dovolí takřka do pravého úhlu, a otevření šoupaček, se vám rázem mnohem lépe zpřístupní nákladový prostor. Pozor ale, váže se to se zcela sklopným sedadlem spolujezdce, což znemožní mít jej s funkcí Isofix.

Pokud to ale uděláte, můžete nástupní otvor 1446 mm využít opravdu na maximum a převážet předměty o délce tří metrů. Je ale nutné odaretovat dělenou přepážku řešenou ocelovou konstrukcí se sítí (vypadá to jako drátěnka), otočit směrem do prostoru pro posádku a opět aretovat. Připadal jsem si sice trochu jako ve vězeňském autobuse, ale přínos této funkce to určitě vyvažuje.

Další věcí, kterou je nutné zmínit, je určitě digitální zpětné zrcátko. Funguje díky malé kameře ukryté ve žraločí ploutvi na střeše vozu. Obraz se promítá na displej, který je umístěn tam, kde by jinak bylo vnitřní zpětné zrcátko. Stojí to 16.940 Kč, ale přínos je k nezaplacení, protože je to buď tohle zrcátko, nebo žádné. Je nicméně třeba si zvyknout na výhled hodně shora a také na to, že kamera hodně přibližuje, takže lidem v autě za vámi třeba v koloně uvidíte skoro až do klína.

Pokračování 2 / 3

Jízdní vlastnosti? Velmi dobré!

Celkově je v nákladovém prostoru až 3,3 metrů čtverečních místa a s otevřenou přepážkou se zvětší na 3,8. V nejužším místě má nákladový prostor 1247 mm a na délku má 1915 mm. Užitečné zatížení je s naším motorem TCe 130 616 kilogramů, za 12.100 Kč jej ale zvýšit na 819 kg. Maximální hmotnost brzděného přívěsu činí se všemi motory 1500 kg. Nákladový prostor lze v rámci příslušenství doplnit třeba o skříňky na nářadí, nebo o dřevěné obložení stěn i podlahy.

Renault Kangoo může pohánět třináctistovka TCe v naladění 100 a 130 koní, přičemž výkonnější je k mání s automatem EDC. K mání je i naftová patnáctistovka v naladění na 75, 95 a 115 koní, přičemž nejvýkonnější varianta může být taktéž s automatem EDC. My jsme měli variantu TCe 130, auto je s ní příjemně živé a především bez nákladu se to s ním dá docela i práskat. Levý pruh dálnice vám nemusí být cizí, stovku dáte za 11,8 sekundy a maximálka je 183 km/h.

Spotřebu si bez problému uhlídáte do osmi litrů, i když nebudete jezdit úplně pomalu. Kdo je ale za volantem klidnější, klidně se dostane i na výrobcem udávanou hodnotu 6,4 l/100 km. Kulisa řazení šestistupňové převodovky je přesná a páka má přirozený odpor. Skvělé je i řízení, které má opět hodně blízko k osobním vozům.

Podvozek je stabilní, auto se nenechá příliš rozházet ani při náporu bočního větru do té velké masy plechu. Komfort podvozku je také na skvělé úrovni a třeba oproti novému Volkswagenu Caddy tohle Kangoo rozhodně nehraje druhé housle. Horší je to jen s odhlučněním od podvozku. Dodávky jej samozřejmě nemají kdovíjaké, ale zde jste ještě bez pevné přepážky mezi posádkou a nákladem, takže uslyšíte všechny kamínky létající od zadních kol a podobné pazvuky, které ještě navíc rezonují kabinou.

Pokračování 3 / 3

Závěr

Renault Kangoo Van je příjemným překvapením. Tvůrci nešli na jistotu a rozhodli se experimentovat, nabídnout zákazníkovi něco navíc. A nejlepší na tom je, že se jim to skutečně povedlo. Ať už jde o digitální zpětné zrcátko či boční vstup Sesame, všechno funguje a třeba ten boční vstup může být tou věcí, která rozhodne o nákupu vozu.

K tomu všemu ale auto moc dobře jezdí, sedí se v něm téměř jako v osobáku, není drahé a s trochou peněz navíc může mít i velmi dobrou výbavu. K výtkám bych pak možná ještě připsal méně komfortní sedadlo řidiče na delší cesty. Na hodinu je v pohodě, ale pokud bych měl ve voze strávit celý den, určitě bych ho chtěl pohodlnější.

Renault Kangoo Van: Souhrn cen
Základní cena vozidla                 465.500 Kč (Kangoo Van/74 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 516.500 Kč (Kangoo Van/96 kW Sesame)
Cena testovaného vozidla         607.015 Kč (Kangoo Van/96 kW Sesame)

Technické údaje: Renault Kangoo

Rok
2022
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/2 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 333 cm3
Nejvyšší výkon
96 kW (130 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
240 Nm při 1 600 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
11,8 s
Nejvyšší rychlost
183 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Objem palivové nádrže
54 l
Hmotnost: provozní • celková
1 366 kg • 2 185 kg
Rozvor náprav
2 716 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 584 mm • 1 595 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 486 × 1 860 × 1 808 mm

Základní výbava: airbag řidiče, isofix na sedadle spolujezdce, LED denní svícení, tempomat, zásuvka Easy Life před sedadlem spolujezdce, středová konzole bez loketní opěrky, manuální klimatizace, 15palcová ocelová kola, plechová přepážka plná, příprava na rádio, zpětné zrcátko Wideview pro hlídání slepého úhlu, sedadlo řidiče podélně a výškově nastavitelné, plastová podlaha kabiny

Volitelná výbava: šedá Highland (+15.000 Kč), 16palcová ocelová kola o okrasnými kryty flexwheel (+4000 Kč), boční a hlavové airbagy (+10.500 Kč), sklopné sedadlo spolujezdce pro převoz dlouhých předmětů (+5000 Kč), heavy duty sedadlo řidiče (+2000 Kč), zesílené látkové čalounění (+8515 Kč), displej Rear View Assist (+14.000 Kč), paket Komfortní sezení (+6000 Kč), paket parkování (+14.000 Kč), paket Komfort (11.500 Kč)

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud