Test Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Další z mnoha?

Kadjar je další vůz v houfu zvaném SUV a zároveň je to další model s technikou založenou na platformě CMF. Má vůbec čím zaujmout?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kam přesně patří?
  2. Vypadá dobře, Praktická stránka věci
  3. 1,6 l a ani o deci navíc, Jízdně sympatický
  4. Verdikt č. 1, Verdikt č. 2, Technické údaje
  5. Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Fotogalerie

Kategorii SUV se prodejně daří, takže se nemůžeme divit tomu, že se všechny automobilky mohou pomalu přetrhnout, aby v tomto segmentu nějaký ten vůz měly. Platí to opravdu o každém výrobci od Dacie až po Bentley. Renault dříve mohl v tomto směru nabídnout pouze ne příliš povedený Koleos, což byl přeznačený Samsung a bylo to na něm dost poznat. Ovšem i zde se časy změnily.

Test: Renault Koleos 2.0 dCi – rozdílem třídy

Test: Renault Koleos 2.0 dCi – rozdílem třídy

Před nějakou dobou nejprve přišel crossover Captur coby vůz pro zájemce o něco opravdu malého, letos dorazila větší alternativa, která už může mít na rozdíl od Capturu také pohon všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Crossoverů je na trhu obrovské množství, techniku založenou na platformě CMF známe už z mnoha jiných automobilů a nakonec třeba ani design není žádné velké překvapení. Má Kadjar vůbec čím zaujmout? 

Kadjar využívá platformu CMF, která je dílem aliance Renault-Nissan, a tedy i známou techniku. To samé, ale v trochu jiném balení, jsme zkoušeli už mnohokrát. Třeba v rámci testu nového Espace, X-Trailu, Pulsaru a Qashqaie, ze kterého Kadjar vychází.

Kam přesně patří?

Právě srovnání s Nissanem je docela zajímavé, protože Kadjar opravdu není jenom Qashqai s jiným znakem na kapotě. Francouz se od svého technického příbuzného dost liší nejen na pohled, takže si Kadjar spíš spletete s novým Espace, ale hlavně po stránce rozměrů. S délkou 4449 mm, šířkou 1836 mm a výškou 1607 mm je tohle auto oproti modelu Qashqai o 69 mm delší, o 30 mm širší a o 17 mm vyšší. Shodný zůstal akorát rozvor náprav. Vyšší je i podvozek, kdy Kadjar nabídne mimo silnice velmi dobře použitelných 20 cm, zatímco městský Qashqai si musí vystačit se světlou výškou 180 mm.

Renault Kadjar vstoupil na český trh [první jízdní dojmy]

Renault Kadjar vstoupil na český trh [první jízdní dojmy]

Když se pak podíváme na nabídku Nissanu a Renaultu, je krásně vidět, jak si obě značky rozdělily pole působnosti. Renault má Captur, což je velmi malý crossover, Nissan nabídne větší alternativu v podobě Qashqaie, komu to stále nestačí, ten může sáhnout po Kadjaru a pokud je to pořád málo, je zde ještě X-Trail. A zkrátka nepřijdou ani zájemci o ještě prostornější vůz, protože nový Espace přece má být také crossoverem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všimněte si, jak pěkně mají Renault a Nissan rozdělené pole působnosti. Malé SUV? Renault Captur. Trochu větší SUV? Nissan Qashqai. Je potřeba ještě něco většího? Renault Kadjar. Fakt velké SUV? Nissan X-Trail. Obrovský crossover? Renault Espace

Kadjar je krásným důkazem toho, co dnes dovolují modulární platformy, kdy se na jeden základ naseká řada různých modelů, přičemž technika je vždy téměř identická a na zákazníkovi je, aby si vybral velikost, která mu sedí. Takže Kadjar vyplňuje mezeru mezi Qashqaiem a X-Trailem. Jinak samozřejmě jde o kompaktní SUV, které se bude prát s konkurencí typu Hyundai Tucson, Toyota RAV4, Škoda Yeti a tak dále. 

Radosti
Variabilita interiéru
Opravdu praktický pro aktivní lidi
Vysoký podvozek
Rozumná cena
Starosti
Pohon 4x4 pouze pro nejdražší verzi
Skřípající plasty v interiéru
Rychle rostoucí spotřeba
Neuvěřitelně laxní odezva na plyn v režimu Eco
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie101 fotografií
_DSC0462.jpg _DSC0463.jpg _DSC0464.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kam přesně patří?
  2. Vypadá dobře, Praktická stránka věci
  3. 1,6 l a ani o deci navíc, Jízdně sympatický
  4. Verdikt č. 1, Verdikt č. 2, Technické údaje
  5. Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků