Test Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Další z mnoha?

Kadjar je další vůz v houfu zvaném SUV a zároveň je to další model s technikou založenou na platformě CMF. Má vůbec čím zaujmout?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kam přesně patří?
  2. Vypadá dobře, Praktická stránka věci
  3. 1,6 l a ani o deci navíc, Jízdně sympatický
  4. Verdikt č. 1, Verdikt č. 2, Technické údaje
  5. Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Fotogalerie

Kategorii SUV se prodejně daří, takže se nemůžeme divit tomu, že se všechny automobilky mohou pomalu přetrhnout, aby v tomto segmentu nějaký ten vůz měly. Platí to opravdu o každém výrobci od Dacie až po Bentley. Renault dříve mohl v tomto směru nabídnout pouze ne příliš povedený Koleos, což byl přeznačený Samsung a bylo to na něm dost poznat. Ovšem i zde se časy změnily.

Testy | SUV | Renault

Test: Renault Koleos 2.0 dCi – rozdílem třídy

Před nějakou dobou nejprve přišel crossover Captur coby vůz pro zájemce o něco opravdu malého, letos dorazila větší alternativa, která už může mít na rozdíl od Capturu také pohon všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Crossoverů je na trhu obrovské množství, techniku založenou na platformě CMF známe už z mnoha jiných automobilů a nakonec třeba ani design není žádné velké překvapení. Má Kadjar vůbec čím zaujmout? 

Kadjar využívá platformu CMF, která je dílem aliance Renault-Nissan, a tedy i známou techniku. To samé, ale v trochu jiném balení, jsme zkoušeli už mnohokrát. Třeba v rámci testu nového Espace, X-Trailu, Pulsaru a Qashqaie, ze kterého Kadjar vychází.

Kam přesně patří?

Právě srovnání s Nissanem je docela zajímavé, protože Kadjar opravdu není jenom Qashqai s jiným znakem na kapotě. Francouz se od svého technického příbuzného dost liší nejen na pohled, takže si Kadjar spíš spletete s novým Espace, ale hlavně po stránce rozměrů. S délkou 4449 mm, šířkou 1836 mm a výškou 1607 mm je tohle auto oproti modelu Qashqai o 69 mm delší, o 30 mm širší a o 17 mm vyšší. Shodný zůstal akorát rozvor náprav. Vyšší je i podvozek, kdy Kadjar nabídne mimo silnice velmi dobře použitelných 20 cm, zatímco městský Qashqai si musí vystačit se světlou výškou 180 mm.

SUV | Renault | První svezení

Renault Kadjar vstoupil na český trh [první jízdní dojmy]

Když se pak podíváme na nabídku Nissanu a Renaultu, je krásně vidět, jak si obě značky rozdělily pole působnosti. Renault má Captur, což je velmi malý crossover, Nissan nabídne větší alternativu v podobě Qashqaie, komu to stále nestačí, ten může sáhnout po Kadjaru a pokud je to pořád málo, je zde ještě X-Trail. A zkrátka nepřijdou ani zájemci o ještě prostornější vůz, protože nový Espace přece má být také crossoverem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všimněte si, jak pěkně mají Renault a Nissan rozdělené pole působnosti. Malé SUV? Renault Captur. Trochu větší SUV? Nissan Qashqai. Je potřeba ještě něco většího? Renault Kadjar. Fakt velké SUV? Nissan X-Trail. Obrovský crossover? Renault Espace

Kadjar je krásným důkazem toho, co dnes dovolují modulární platformy, kdy se na jeden základ naseká řada různých modelů, přičemž technika je vždy téměř identická a na zákazníkovi je, aby si vybral velikost, která mu sedí. Takže Kadjar vyplňuje mezeru mezi Qashqaiem a X-Trailem. Jinak samozřejmě jde o kompaktní SUV, které se bude prát s konkurencí typu Hyundai Tucson, Toyota RAV4, Škoda Yeti a tak dále. 

Radosti
Variabilita interiéru
Opravdu praktický pro aktivní lidi
Vysoký podvozek
Rozumná cena
Starosti
Pohon 4x4 pouze pro nejdražší verzi
Skřípající plasty v interiéru
Rychle rostoucí spotřeba
Neuvěřitelně laxní odezva na plyn v režimu Eco
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie101 fotografií
_DSC0462.jpg _DSC0463.jpg _DSC0464.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kam přesně patří?
  2. Vypadá dobře, Praktická stránka věci
  3. 1,6 l a ani o deci navíc, Jízdně sympatický
  4. Verdikt č. 1, Verdikt č. 2, Technické údaje
  5. Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků