Test Renault Fluence 1,5 dCi: stylový pohodář

71 komentářů

!
14. září • 18:40

Brrr ... Srovnávat tuhle hrůzu s Octávkou může snad jen majitel Logana :-/

Karel
31. října • 20:36

Tak pokud tohle považuješ za hnus a připadá ti lepší Octavie tak máš zvrácený vkus.!!!
Octavia je nudná,strohá,tvrdá a na to co nabízí předražená.Auto pro stáda,co hltají řeči o nízké spotřebě,velkém kufru apod.A co se týče kvality taky nic moc,sorry ale služební 3 Octavia a jedna Fabka vím svoje.Sotva 150Tkm a už tomu vržou plasty apod.
Nemluvě o prvních 20-30Tkm,kdy u Fabie si to člověk musel ještě nechat doladit.

Lukas
29. července • 22:08

Octavka je typicky české auto - bez vkusu, ale s velkým egem:-). Tenhle elegantní frantík jí strčí do kapsy a to stojí o 1/3 méně:-)

krtek
5. září • 13:28

Svez se a pak povídej , hrdino.........

Starý Bobr
16. května • 17:21

Poznámka k ergonomii:
S Meagnem mám najeto 240 tis, s Oktáviema a Fabiema tak 100 tis.
Ovládání rádia u Renaultu je geniální, lepší než u Fordu, kde to taky není zlé.
Katastrofální ergonomii má celý koncern VW. Ovládání rádia na středním panelu zcela mimo zorné pole (nedej Bože i navigace) je pokusem o zabití řidiče.
Na ovládání Reanaultu si lze velmi rychle zvyknout. Jak ovládat rádio u Škody jsem musel taky studovat v manuálu.

Petr
17. května • 16:57

Toto je kvalitni nazor!;-)

asdf
11. května • 15:57

luxusni interier? a kde je kuze a drevo???

mrQ
13. května • 10:45

sedni si za volant a mas tam drevo v kuzi hned :-D

stoural
13. května • 16:34

:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

larouts
13. května • 17:07

B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]

Honza42
12. května • 8:12

:-D

Petr
12. května • 8:48

:-D;-)

Zelí
11. května • 15:41

Marně přemýšlím nad tím, co by mě vedlo k tomu, abych si koupil kufrák místo liftbacku. Žádný jsem nenašel.
Obzvláště u těchto superlevných aut, které kupují lidi co chtějí za minimum peněz maximální použitelnost. Tam to nechápu vůbec. Například proč je logan v základní verzi jako kufrák mi nebere hlava vůbec. Právě tyhle auta by se jako kufráky neměly vyrábět vůbec. Automobilky snad chtějí ty chudáky potrestat: " Když chceš levné auto, tak máš za trest kufrák".

homer
12. května • 10:53

Kromě více či méně povedených twindoorů jsem měl snad všechny karosářský mutace a žádná mi vyloženě nelezla na nervy ale z estetického hlediska jasně vede velké kupé nebo velký sedan.

xvasek
12. května • 8:57

Myslím, že je potřeba připomenout paradox jedné přebývající tašky - ať má člověk libovolné auto, když jede na výlet s rodinou, tak se prostě _vždycky_ jedna taška do kufru nevejde. Malý kufr má svoje výhody - prostě žena nabalí míň krámů, které pak musíme nacpat a zase vyskládat z auta. Nedovedu si představit Mondeo combi nebo podobný pohřebák, to bychom vozili na návštěvu k rodičům i jízdní kola a peřiny na postel (žena je alergik, takže záminka by byla) a do auta bychom to stěhovali tak dvě hodiny. Teď máme Accord sedan - do kufru se vejde kočárek (na délku, takže ho nemusím vyndávat, abych se dostal k ostatním věcem) a dvě cestovní tašky. Samozřejmě když někam jedeme, tak máme tašky tři - podle výše uvedeného pravidla. Než větší kufr, tak bych mnohem více ocenil oddělávací kouli - když člověk potřebuje jednou za rok dovézt nějakou sedačku nebo vanu, tak je mu stejně kombi na nic a v Baumaxu si za 120Kč půjčí vozík.Na druhou stranu musím přiznat, že dřív jsme měli Civic hatchback a bylo to trochu praktičtější - jednak byl kufr k mé radosti ještě menší, takže se na výlety balilo míň krámů a druhak to byl docela stěhovák - vešla do něj celá dvoupostel (kromě jedné matrace) nebo i ta vana, ale kdybych měl kouli, tak si na obojí stejně vezmu radši vozík.

Zelí
12. května • 18:10

Když už jsi připomněl mondeo, tak to jsme ve správné lowend třídě jako je logan a tenhle rendlík. Takže mondeo dělal ford původně ve třech provedeních kombi, liftback a sedan. Liftback a sedan byly velikostně úplně stejné a lišily se jen provedením odklápěcího víka. U forda časem pochopili, že sedan si v tomto případě koupí jen idiot a sedan v mondeu zcela zrušili. Od té doby se sedan v mondeu nevyrábí. Pro seladony, kteří potřebují velký sedan ford nic už nenabízí. Vyrábí jen liftback a kombi. Dtto ve škodě, což je lowend v koncernu, se okta vyrábí taky jen jako liftback a kombi. V supu sedan taky zrušili a dělají jen liftback a kombi. A má to logiku.

JK
16. května • 14:20

Když je auto kombi tak je hezčí (podle mne) k určité třídě to patří, k jiné už zase ne. Jsou, ale značky, kdy kombi nebo kufrák vypadají jako přidělané na koleně. Fabka sedan, Peugeot 3sta něco kombi a jiné. Například new C5 v kombi je fajný sedan taktéž. Jinak jaký lowend = to jako Mondeo? S čím to srovnáváte. (nebudete náhodou fanda lidové značky z Německa). To je stejná blbost jako, že Octa je stejná třída s Mondeem či C5.
Sedan je prostě klasika a patří to ke image, přijet na důležité obchodní jednání v kombíku či lift či ha je nesmysl hodný burana nebo zoufalce.
Tento Rencek je pohledné autíčko a svoje místo si najde, to, že je větší počet lift či ha karosovaných aut je jen a jen o tom, že se to lépe prodává a "žádá" si to doba.

Zelí
16. května • 21:38

Tak to je fakt perla. Tomu snad ani pisatel nevěří. Údajně vám tenhle rendlík udělá image na obchodním jednání. Nebudete za burana, když přijedete v tomhle krámu. Ha, ha ,ha..... Opravdu na jednání podnikatelů, kteří přijeli v loganech jednoznačně zazáříš.:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JK
18. května • 19:09

Jak tak koukám přezdívka je příhodná = kyselej a pořád málo!
Člověk tady píše o sedanu všeobecně a tady košťál (který se zatím raději nepochlubil s čím jezdí), píše zcela mimo mísu. Jinak ano ten rencek je pěkné auto, ale kde a jak jste došel k tomu co údajně píšu? Myslel jsem všeobecně sedan, ale to vám jasné asi nebude.

homer
13. května • 12:29

přání otcem myšlenky - ale hodně ujeté, vyklidit pozici (středo)manažerských sedanů kvůli teoretické praktičnosti to by ale byla kravina:-/

Radek
13. května • 8:00

Mondeo je i jako sedan www.ford.cz ...

xvasek
12. května • 21:19

A co z toho plyne? Na (ne)praktičnost sedanu nemá výrobní program Fordu opravdu žádný vliv :-) a že by se ukončením produkce Mondea v sedan variantě nějak zásadně změnil trh se sedany taky nevidím...

Zelí
12. května • 21:34

Proti gustu žádný dišputát. Kdo chce, ať se ožení třeba s ochechulí. Jeho volba. Totéž s kufrákem, každého volba. Žije si s tím sám.

kejkl
12. května • 19:50

Opravdu už Ford už nedělá sedany???
www.fordvehicles.com ...

Vestor
11. května • 19:20

Proboha vždyť do sedanu se toho vleze daleko víc než do hatchbacku. Hatchback je taková znouze cnost, že když sklopíte sedadla, tak máte "skoro kombi". Ale jinak se do toho kufírku nic nevleze, protože je stejně nízký jako sedan, ale navíc kratší. Takže když někdo potřebuje prostor, tak rovnou kombi, ale jinak sedan toho pojme daleko víc (akorát teda návrhář nesmí být ignorant a udělat miniaturní nakládací otvor).

dr. 120L
17. května • 19:52

jistě protože auto má oproti hatchbacku o dost delší karoserii. když ale vemeš třeba mondeo mk II.: kombi, liftback a sedan, tak sedan je totálně poslední. s liftbackem to sice "neprohraje" na litry ale na praktičnost (prostěnedáš tam ani televizi) naplný čáře.

Petr
12. května • 0:05

Souhlas, ale myslim, ze zdejsim interentovym teoretikum to nevysvetlis:-(

JanQ
12. května • 6:23

Ja do kufru Thalie dam vpohode 4 zimni 14" plechace s pneu a jeste zbyde mista....

Bennie
11. května • 17:02

Sedan je klasika :) Liftbag rozumný kopromis. Kombi pokud to jinak nejde, obětuje se holt vzhled za kufr. Hatchbag to je stěhovatelská znouzecnost a běs:)Zkuste třeba kočár z trojkombinace nacpat do kufru u Fábie :) Ono ne vždycky je výhodnější mít kufr vysoký a krátký, někdy se hodí i delší kufr :) Zkoušel jste někdy v kufru od Fábie převážet zimní kola? Po jednom nebo po 2? :)

dr. 120L
17. května • 19:44

jsou lidé, například já, kterým se combi karoserie líbí víc než sedan/liftack. Bohužel, v současné době není jediná výhoda sedanu. Kdysi to byla lepší tuhost karoserie či menší hluk od zadních kol, dneska přežitek pro pár staromilců.

Zelí
11. května • 17:51

Tak kolo ve fábii po sklopení sedadel si představit umím, ale v loganu ani v A8 si to představit neumím. Zkus si kočárek trojkombinaci nacpat do kufráku. Blbost. Ve fábiisklopíš sedadla a jsi v pohodě.
Kufr v kufráku se hodí maximálně na peřinu, kterou tam můžeš nacpat. Jinak je vcelku k ničemu ať už je to logan, nebo 530 nebo a8. Nepoužitelná záležitost. Některé kufry v kufrákách jsou obzvláště vypečené záležitosti, je to docela obrovská jeskyně na objem, ale díra naprosto zoufalá.
Na to přišli v rendlíku už v roce 65 a vyšli s R16, což byla absolutní bomba. Například tupé bavorské mozky na to přišly až po čtyřiceti letech viz x6, 530 gt.....

RRR
12. května • 10:12

Jen mamlas jsi koupí fabii a bude říkat, že má kufr velký jak kombi a přitom bude sklápět sedačky. Zlatej sedan

pepa
13. května • 21:09

Co resite, ona neexistuje fabka combi ? :-D
Tam se v pohode da do kufru kocar i treba se skladaci detskou postylkou a baglem plnym detskych kramu.
Jo jestli to nekdo chce cpat do kratke, jeho boj :-P

Bennie
11. května • 18:53

ne každý má auto místo dodávky :) Do Peugottu 406 sedan se vejdou 17´kola na ležato dvě vedle sebe a zaberou trochu víc než půlku kufru.Já vyznávám pravidlo 1 sedan/liftback jako elegantní povoz, a pro manželku kombi na nákupy :) Na kočárek budete taky sklápět zadní sedačky? :) Kam dáte děti?

mikes
12. května • 12:08

Manzelka potrebuje na ty nakupy prostor az pod strop auta? To kazdy vikend kupuje novou lednicku? :-D

asdf
11. května • 15:58

i socky mohou mit vkus a jezdit v normalnim aute, tj sedanu. a ty si kup treba liftback, kdyz nemas styl B-]B-]B-]

Zelí
11. května • 17:55

Co je na kufráku pro socky stylového. Koho oslníš loganem nebo tímhle rendlíkem pro socky. Pochopím někoho, kdo si koupí logan mcv. OK. Na nic si nehraje a koupí velké, použitelné auto za málo peněz. Ale to samé v kufráku si koupí jen blbec.

mates
11. května • 15:35

nekoukejme na sedany nasi velmi zuzenou optikou cechacku, kteri zijeme chatama a veeelkejma kombikama, napr. v asii je kombik spis science fiction, presny opak nez tady.... kdo chce sedana a ma omezenej rozpocet je pro nej tohle auto nejlepsi volbou, za 290 takhle vybavenyho sedana s timto rozvorem proste nesezene, kdyz pominu Dacii...

Anonymizovaný
11. května • 12:00

..dívat se na tohle auto je fakt hrůza... vypadalo to tak nadějně, ale francouzi prostě neumí udělat líbivá auta... některé nepovedené prvky exteriéru však na plné čáře předčí naprosto odporný interiér... BLEEeee

Jira
11. května • 13:10

sam jses odpornej

RedBaron
11. května • 10:07

Ten je stylovej jak můj děda poslanec...

Pepa z depa
11. května • 8:39

Máme ho v rodině a musím říc, že je to výborné auto. Veskrze pohodlné, velmi kvalitní interiér, 1,5 105k bohatě dostačující a navíc jezdí za 5,5l (první 10tis km v kombinaci). Souhlasí s autorem, že řazení neni zrovna the best one, ale to je tak asi jediné co tomu auto mohu vytknout. Za necelých 400tis co to auto stálo ve výbavě Privilege s xenonama a pár doplňkama navrch je to super kup.

Honza
11. května • 8:48

Souhlasim, taky uz mesic jezdim vlastnim kouskem v Privilege a zatim jen sama chvala a pohoda. Plno lidi na to auto nadava, ale v zivote v nem nejeli a nevideli v realu.

Pepa z depa
11. května • 8:57

škoda pro Renault, že tento interiér, myslím zejména tu palubku, nedává i do ostatních Meganů. Sedan přece jen nevyhovuje každému, 5D hatch a kombi jsou praktičtější, ale spousta konzervativců jako třeba já nemůžem ten ufo display rozdejchat....

Marek
11. května • 10:46

Ale aspoň je ten display uprostřed, kde by ho řidič čekal a navíc není v "kelímku". Nechápu současnou koncernovou strategii, kdy je ten obrovský nepotřebný display s teploměrem a palivoměrem uprostřed a rychloměr se krčí na kraji.

trent
11. května • 8:19

"Vůz je kompletně postaven na mechanických skupinách besteselleru Megane, pouze důstojnými linkami karoserie se výrobce snaží všemi silami vsugerovat veřejnosti myšlenku, že fešný čtyřdvéřák míří o třídu výše."
Stejnou strategii razí Škoda s Octavií. A to celých 14 let.

realita bez maskovani
11. května • 9:00

Octavia je postavena kompletne z megane?

trent
11. května • 11:42

Ne, ale snaží se lidem vsugerovat dojem, že je konkurent Passata.

realita bez maskovani
11. května • 12:12

toho jsem si jaksi u ostavie nevsiml. a navic cemu to vadi? mate za to, ze jine automobilky maji jinou strategii?

trent
11. května • 16:36

Netvrdím, že to tak není, ale zeptejte se běžných lidí jak vnímají oktavii. Fabia je pro ně totéž, co golf.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stoural
12. května • 14:22

"Fabia je pro ně totéž, co golf. "Nepotkal jsem ani jednoho cloveka, co by to tak vnimal.

realita bez maskovani
11. května • 17:00

a urpimne cemu to vadi, mimo vasi jesitnost? je to snad spatne? a neni to spise dobre, ze lidi vnimaji cesky vyrobek takto? ze jej kupuji? ja sice skodu nemam a mit nebudu, ale jsem rad, ze se ji dari a prodava a takto by k tomu mel pristupovat kazdy.to, jak neco zakaznici vnimaji je holt vedlejsi. pokud nekdo koupi a ma z toho dobry pocit, pak prece koupil dobre ne?

fajka
11. května • 21:39

naopak, to ako nieco zakaznici vnimaju, je dolezite

Shimi
11. května • 21:33

Od Enza k Fluence a otázka dne je pořád stejná - "a čemu to vadí?" :-DNé, teď vážně. Třeba v tomto případě to vadí mně. To není o tom, že to lidi nějak vnímají. To je o tom, proč to tak lidi vnímají. Protože jsou zmasírovaný automobilkou. Oni by na to sami nepřišli, protože veškerý fakta to vylučují, ale jelikož jim to sama automobilka cpe horem dolem, tak to pomalu ale jistě přijmou jako fakt a vydávají to za svůj vlastní názor. Ty máš pocit, že to dělá každá automobilka? Já ten pocit nemám a zkušenosti mi to jen potvrzují. Ještě jsem se nesetkal s žádným prodejcem třeba Fordu, který by mě tlačil klín do hlavy, že Focus je konkurent Passata. Ale setkal jsem se min. se třemi prodejci Škody, kteří se mi snažili natlačit klín do hlavy, že Octávia je konkurent Mondea. Já mám rád, když se věci nazývají pravými jmény. Rohlík není bageta, rozumíme?

realita bez maskovani
11. května • 22:06

Kazda automobilka se snazi komunikovat se zakazniky, vzbuzovat v nich pocit, ze si nekupuji auto, ale neco. U nekoho sporotvni smrnc, u druheho luxus za par penez a u nekoho za malo penez auto, ktere je jako ty o mnoho drazsi. to ze nevidis tu cilenou komunikaci jinych znacek je smutne, protoze jsi zakaznik, ktery se necha ovlivnit a ani si neuvedomuje tu masirku. u skody jsi to prohlidl a dokazes se pres to prenest. u fordu mas masaze taky brutalni, u citroenu taky apod. ano, primarni cileni je na domaci trhy, proto to sem nevidis, ale stejne jak skoda masiruje nas, tak domaci automobilky masiruji domaci trh.takze proc by nemohla byt octavie konkurentem modnea? co tomu brani? najeky zakon? nebo je to jina trida, tak se to nesmi? proc? ja kdyz kupoval nove auto mel jsem ve vyberu od maleho hatchbacku, pres vyssi stredni az po SUV. Ruzne znacky, pohony, vybavy ceny. to same zena a to same spousta znamych kolem mne. Klidne tam maji STI k tomu daji Passat pridaji 5er a k tomu pro jistotu Q7. Proc ne?

Shimi
11. května • 22:31

Ty o voze a já o koze. Problém není vůbec v tom si k sobě postavit Octu, Mondeo, Passat, 5er, Q7, apod. I když v tomto případě bych si o majiteli myslel svoje, tohle je zrovna složení aut hodný pro psyhouše. Problém ale nastává, když začneš tvrdit, že Mondeo je to samé jako 5er. Když víš, kam ty auta patří, ale i tak ti to ve výběru nevadí, tak není problém. Rozumíme si? Jednoduše řečeno, jednotlivé třídy ti nabídnou auta v +/- stejné velikosti, s +/- stejnými motory a s +/- stejnou výbavou. Když se řekne B-třída, tak si uděláš nějaký obrázek, když se řekne C-třída, tak si uděláš automaticky jiný. Ale nemůžeš říct B-třída = C-třída.

realita bez maskovani
11. května • 22:44

proc by nemohl mit takovy vyber? protoze se to nehodi? proste to ze ma nekdo 2M na uato neznamena, ze je musi za to auto dat, proste zvazuje moznosti a chce vice veci, ktere nenajde v zadnem aute, takze resi co je nejdulezitejsi a splni to, proto ten rozpor.jinak ja chapu co tim myslis, jenze problem je v tom, ze to, ze skoda stavi octavii na uroven passatu je stejne u jinych znacek. Renault a jeho Fluence o tom, ze je to limuzina je soucasna ukazka, ze to delaji i jini. precti si co pise ford o svych vozech. zajed si do nemecka, francie ci italie a koukni se, jak tam prezentuji domaci znacky svoje auta. tam je i panda 1,1 stavena na urovne maybachu.

jaka
1. listopadu • 12:03

dokolecka, dokola!!! Ze mas doma octavii???

abc
11. května • 7:04

A do jake kategorie patri klasicka Oktavka, Jetta, Passat? Neni to taky sedan? Vzdyt ty se prodavaji vic nez dobre, ne?

kamil
11. května • 7:16

Octavia je liftback.

realita bez maskovani
11. května • 7:33

a ja bych rekl, ze octavia je hatchback

MZ
11. května • 7:58

Octa je lift, Fábka je hatch

realita bez maskovani
11. května • 8:16

:) aneb mytus soucasnosti. ono mily MZ vsechny soucasne liftbacky jsou hatchbacky. V liftback jako takovy se to zmenilo nedavno, dlouhe desetileti byl tento typ karoserie znacen jako hatchback a nektere automobilky to takto znaci jeste i dnes.
ale chapu tu neznalost, povrchni zajem o cokoli neumozni miti hlubsi znalosti ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mikes
11. května • 10:48

Kez by jsi ty nejakymi hlubsimi znalostmi disponoval...

Petr
11. května • 9:53

Sama Skodovka oznacuje Octavii jako liftback.B-]

realita bez maskovani
11. května • 10:00

a? seat oznacuje leon taky jako kombi, to same BMW s modelem 1er ;)

Petr
11. května • 23:59

Jasne, Radek rekl, ze je to hatchback, tak to bude hatchback.:-D
Radku, nedelej tady ze sebe jeste vetsiho idiota nez jsi.B-]

mikes
11. května • 16:31

Muzes dat odkaz na BMW materialy, ktere 1 oznacuji za kombi?

realita bez maskovani
11. května • 16:59

staci kopie TP?

mikes
11. května • 22:47

:-D Tak jestli si chces hrat na oficiality, tak Skoda Octavia liftback ma v TP oznaceni sedan. A ted jses s hatchbackem vis kde :-D

Phoenix
11. května • 8:32

Tak tak, jen je třeba upřesnit, že to není tak nedávno, "první liftback" byla Toyota Celica z roku 1976 - takže už to je v podstatě zaběhnutý výraz :-) A je fakt, že pro účely představy, jak karoserie vypadá, aniž by člověk znal vizáž auta, je to lepší odlišovat :-)

Doporučujeme

Články odjinud