Kapitoly článku:
Jako řidič musíte pochopitelně akceptovat, že už nesedíte na „kapitánském křesle“, obklopeni vysokými okny ze všech stran. Mohutná palubní deska a silné A-sloupky dokonce mohou v člověku uvyklém na předchozí Espace vyvolávat dojem stísněnosti, je to ale jen zdání. Centimetry nikde nechybějí. Snad jen pokud měříte 1,9 m jako kolega Lukáš, bude vám prostor nad hlavou stačit jen tak tak.
Sezení bez připomínek
Přední sedadla mají sice kratší opěradla, jsou ale příjemně široká a tak dobře tvarovaná, že se v nich sedí velmi komfortně, a opora trupu i v oblasti lopatek je naprosto adekvátní.
Sedáky a zejména opěradla nejsou z nejdelších, ale komfort sezení je přesto dobrý; vzadu potěší prostor pro nohy a také plnohodnotná šířka prostředního sedadla
Předchozí generaci Espace nemáme změřenou, nemůžeme tedy porovnat vnitřní míry. Ve srovnání se standardem běžných sedanů či kombi střední třídy se ale na druhé řadě sedadel konají vyložené prostorové hody. Začíná to už tím, že prostřední sedadlo je opravdu sedadlo, na které se normálně vejde dospělý člověk nebo dětská sedačka.
Za řidičem vysokým 1,78 m zůstává neuvěřitelných 30 cm prostoru pro nohy. To je ještě o dva centimetry víc než v novém Passatu. Prostor za řidičem vysokým 1,9 m je pak stejný jako v novém Superbu – 26 cm.
Renault Espace: Rozměry prostoru pro cestující (cm) |
Šířka v úrovni loktů vpředu |
155 |
Šířka v úrovni loktů vzadu |
154 |
Min. prostor pro hlavu vpředu |
88 |
Max. prostor pro hlavu vpředu |
98 |
Prostor pro hlavu vzadu |
94 |
Délka sedáku vpředu |
49 |
Délka opěradla vpředu |
62 |
Délka sedáku vzadu |
47 |
Délka opěradla vzadu |
61 |
Šířka prostředního sedáku vzadu |
39 |
Min. prostor pro nohy vzadu |
26 |
Prostor pro nohy vzadu za 178cm řidičem |
30 |
Prostor pro nohy vzadu za 190cm řidičem |
26 |
Max. prostor pro nohy vzadu |
49 |
Rozsah posuvu sedadla řidiče |
23 |
Rozsah posuvu zadních sedadel |
16 |
Rozsah výškového seřízení sedadla řidiče |
10 |
Délka zadních sedáků a zejména opěradel je sice diktována nutností umožnit sklápění, ale průměrně vzrostlý muž se na nich usadí ještě dost pohodlně. I díky tomu, že sklon a výška sedáku vedou k přirozenému úhlu kolen. Ke komfortu sezení přispívá také fakt, že zcela plochou podlahu před druhou řadou sedadel nenarušuje centrální tunel ani jiné výstupky.
Přihrádka pod visutou konzolou, mikrospínačem otevíraný šuplík v palubní desce nebo schránka vedle voliče převodovky – s odložením drobností není v novém Espace problém
Zadní sedadla lze posouvat v rozsahu 16 centimetrů. Hodnoty v tabulce jsme naměřili v zadní pozici.
Jak je na tom Espace se zavazadlovým prostorem? Výborně. Šířka mezi bočnicemi sice nedosahuje na nové Mondeo kombi, ale předčí Passat Variant, nakládací otvor je vyšší i širší než u kombíků střední třídy a výška nakládací hrany činí ještě rozumných 65 cm.
Renault Espace: Rozměry prostoru pro zavazadla (cm) |
Šířka mezi podběhy |
111 |
Maximální šířka kdekoliv mezi bočnicemi |
134 |
Výška po roletku |
48 |
Délka ložné plochy |
97 |
Maximální délka nákladu (k přednímu opěradlu) |
219 |
Výška nakládacího otvoru |
78 |
Šířka nakládacího otvoru |
116 |
Výška nakládací hrany |
65 |
Výška otevření pátých dveří |
183 |
Dálkové sklápění zadních opěradel z kufru má dnes spousta aut, Renault je však povýšil na nový level. Díky panelu tlačítek na levé bočnici zavazadelníku můžete rychle sklopit kterékoliv opěradlo nebo i všechna najednou. Přesněji řečeno, ona se sklopí jedno po druhém, ale je k tomu zapotřebí stisk jediného tlačítka. Něco podobného jsme zatím viděli jen v novém S-Maxu. Espace má však v zásobě další trik – zadní sedadla lze sklopit rovněž prostřednictvím dotykového displeje na palubní desce.
Opěradla zadních sedadel můžete pohodlně sklopit tlačítkem na levém zadním podběhu, ale i prostřednictvím dotykového displeje
V následující kapitole se dozvíte, jak nový Renault Espace jezdí.