Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všechno je jinak

77 komentářů

Jozef
4. července • 4:15

Nemůžu najít startér na Espace 2 dvoulitr benzín měl by být asi někde pod vzduchovým filtrem? Prosím o podrobnější informace jak vůbec najít,vymontovat startér vůbec vyměnit za nový. Děkuji moc za informaci spěchá nestartuje mi to.Chci ho měnit dnes 4.7.-6.7.

Tumic
4. února • 21:24

Zdravim , procitam vasi diskuzi a tak jen pro zajimavost. Mam najezd do 40.000 rocne, mam uz ctvrteho scenica, kazdeho se zbavuji tak okolo 250.000. Vzdy kupuji nove auto, diesel . Na zadnem nikdy nebyl do 200.000 zadny vazny problem . Predposledni trojkovy scenic ma ted najeto 300000 a fakt do nej leju jen naftu. Ted jsem koupil posledni verzi a jsem z ni uplne nadsenej, uplne jiny auto. Bohuzel mi ho sebral mladej tak uvazuji o espase. Nedam na rencky dopustit, nechapu jak nekdo za ty strasny prachy kupuje skodovky. Vsichni v rodine stejne uz jezdu v hyundai . Zdravim

Tumic
4. února • 21:21

Zdravim , procitam vasi diskuzi a tak jen pro zajimavost. Mam najezd do 40.000 rocne, mam uz ctvrteho scenica, kazdeho se zbavuji tak okolo 250.000. Vzdy kupuji nove auto, diesel . Na zadnem nikdy nebyl do 200.000 zadny vazny problem . Predposledni trojkovy scenic ma ted najeto 300000 a fakt do nej leju jen naftu. Ted jsem koupil posledni verzi a jsem z ni uplne nadsenej, uplne jiny auto. Bohuzel mi ho sebral mladej tak uvazuji o espase

Hanakl
16. února • 11:56

Dobrý den, z mé vlastní zkušenosti je nejlepší kupovat auto od autorizovaného prodejce. My máme Renault Thalia a jsme absolutně spokojeni. http://www.rpz.cz/renault/...

Zub
3. února • 11:14

Máme starší 2 modely, ale tohle asi nee, potřebuju něco pro 3 děti a 2 psy(tele)
Co se týká poruchovosti,
nevím jak je to s naftou,ta má ve Francii lepší mazivost,takže tady trpí.
Ale benzín ve 2 litru s plynem a přimazáváním funguje.
Problém je servis, koncern tu každý zná,ale co se má hlídat u Renaultu ví málokdo.Pokud někdo chce levný auto, doporučuju trojkovýho Espace ve starým 2:0 benzínu,
žádný lazar, poctivá kovařina, hromada zinku a laminát za babku.Za 6 let(rok výroby 97,cena 51000) opravy tak za 15000.Co se týká "pověstných" poruch elektriky za 6 let: občas svítilo ABS(prosříknutí konektoru u levýho blatníku)
,vyčvachtaný motorek zámku dveří,prasklá pružinka ve spínačce,následek starter KO a výměna žárovek v palubovce za LED,klasický mají hromady tak 20W a stašně topí a asi to je důvod problémů s displejem.
Podvozek žádný velký problémy,je to nejlehčí motor,pružiny a ložisko jsem si odprásk asi kufrem plným brambor :),Espace IV je už hoší,ale po výměně alternátoru za klasiku a opravě sertváku a spojky ve 240 000km je klid.Prostě 2L turbo už má bohužel 2 hmotu,ale těch 120kw a škola smyku s Focusem je zase zábava :).
Bohužel nemá klasickou ručku, takže co si do zatáčky utrhnete, to máte :(

Mitan
30. června • 13:15

Taky jsem dříve patřil k českému "kultu"škodovky a vw,pak se me do rukou dostalo pár kusu renaultu,dnes jezdim s meganem 2008,2.0dCi 110kW auto ma nyní najeto 250000km a je uplne bez problemu a ve srovnani s firemními octaviemi 2 je to krasné svezení(výkon,pohodlí,spotřeba)co se týká poruchovosti tak je srovnatelné s ostatními auty,a jak se tu píše o závadách na elektroinstalaci tak je to možná tím že renault montuje už v základu skoro vše v "eletrice" kdežto octavek je většina tzv.holátek(eletrika je za nehorázné příplatky)tak se tam nemá co pokazit!!!

Hat
5. července • 15:23

To mas z toho pustupujiciho alzheimera.

Tom
30. června • 7:07

Interiér i exteriér je perfektní. Co mi hlava nebere je, že to je auto pro rodinu. A kolik rodin, v době kdy se starají o děti, splácí barák atd. si může dovolit dát mega za auto. To je bohužel problém i ostatních značek. Třeba panoramatickou střechu ocení děti max. někde v rozsvíceném tunelu, to mám vyzkoušené. Klidně bych ji vyjmul ze základu. Snížení výšky vozu je skvělý tah, pro sportovnější rodiny. Nahodit bike na vůz ve výšce 175 cm a vyšší, to už člověk musí vyrůst. Ale ty motory. Skoro mega za 1,6 objem to by u mě neprošlo, ikdyž výkon je slušný, ale za cenu vyšší hlučnosti a kratší životnosti. A naopak ta barevná hitparáda v interiéru - sada RGB led pásky 5 m s dálkovým ovladačem vyjde na 400 Kč. Tablet se dá pořídit za 4 tis., takže když odečtu tuhle parádu pořád mi zůstane pěkný ranec na motor a podvozek a to mě na autě zajímá víc a tady toho Renault zase tolik nepředvádí. Přesto věřím, že si dost kupců najde, vzhledově si to zaslouží.

David
16. července • 11:23

TADY MÁTE SPOLEHLIVOSI MOTORŮ VY BREBTOVÉ CO NAŘÍKÁTE NA RENAULT
http://www.autoforum.cz/technika/spolehlivost-mot... ...

kluc
1. července • 17:35

Myslíš, že větší objem motoru ti zaručí větší životnost a menší poruchovost? Snad si nemyslíš, že třeba 2.0 TDI na tom bude líp než srovnatelný 1.6 dCi?

mrazik
1. července • 19:44

Jasne, ze nezajisti, ale bohuzel fyziku neokecas a stale bude platit, ze objem nicim nenahradis. Jak uz je napsano v testu, je to znat hlavne pri pozadavklu na co nejvetsi zrychleni, se kterym si napriklad dvoulitr poradi lepe. Sam mam ve srovnatelnem aute (SMax) benzinovou 1.6 Turbo (EcoBoost), takze vim o cem pisu.

Hlinda
29. června • 19:53

Autí je to nádherné. Ale co ty motory? Za chvíli tam budou dávat oturbený 3válcový litr. :-)
1,6ka? Kam automobilový průmysl směřuje? :-(Šestiválec s manuálem by mu slušel. :-(((((

mpolan
30. června • 7:25

Kdo že má v této třídě šestiválec manuál? Nemá ho už ani mainstreamová střední třída, všichni končí na čtyřech hrncích.

Hlinda
2. července • 0:05

To je ta nostalgie. Kdy v této třídě (Espace, Mondeo, Laguna, Passat, atd...) byly 6-ti válce běžné. Dnes do toho dají v horším případě 3válcový litr a nebo 4válec 1,6l. :-D
Bohužel kdyby to byla evoluce, tak se tomu nebráním, ale toto je obyčejný nařízení EU. :-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O

Tom
30. června • 10:00

Freemont má šestivál, ale s automatem – je o kus levnější, ale nemá tablet :-).

Roman AX
29. června • 17:32

Auto je pěkné, ale nějak nerozumím tomu směru, kterým se Renault ubírá. Šílená jména, zvláštní interiéry. Asi jsem už starý.

mikek
29. června • 19:13

Tak to jsme dva, naprosto souhlasím.

K&K&K
29. června • 17:18

Design pěkný, ovšem zrychlení nejsilnějšího dieselu za 10,6 s. a brzná dráha 40m to jsou tragédie, slabší diesel se bude rozjíždět jak stará 105.

David
16. července • 11:21

Má to hmotnost jako Scenic, oproti starší generaci je o 250kg lehčí, motory nejsou trhače, ale bohatě postačí a dá se jezdit do sedmi...

Antiautomat
29. června • 14:55

Za exterier davam jednotku, pekne auto, ma to svih a pritom to nevyzera ako mnohe dnesne grotesktne tragicke vytvory. Za par cisiel k svetlej vyske takisto, usetri to nejednu neprijemnu situaciu v kazdodennom zivote a navyse sa s tym da aj niekam dostat. Ale za ten dizajn tej stredovej casti pristrojovky, to snad nie....disproporcne a absolutne nevyvazene. Zvyknut sa na to bude dat, ale preco by som si mal na nieco zvykat ked sa to da spravit prirodzene a nenasilne. Takisto by neskodilo obohatit portfolio o dvojliter a manual, islo by to lepsie a spotrebu by to malo nizsiu. No a asi by to aj viac vydrzalo (zeby bol toto ten problem?)Takze do najblizsieho fejsliftu to ma (aspon u mna) 'zaracha'.

Juraj
29. června • 15:10

Anti: Bavim sa stale o Renault Espace, ktory testovali... Rovnaka motorizacia+prevodovka, vybava Initiale Paris, este aj farba je taka ista :-D

bohouš
29. června • 10:38

Jak se do půl roku začnou kazit ta úchvatná blikátka, přestane fungovat startování, odemykání a klima, tak bude po nádheře ;-) Hezký rencek.Furt jenom rencek...

Pepan
9. prosince • 9:55

A ejhle, nic se nepokazilo. Tyhle proroky co neviděli auto ani z rychlíku miluju :-D

Juraj
29. června • 13:37

Mame v garazi tuto motorizaciu (160 PS, EDC), vo vybave Initiale Paris uz skoro 1,5 roka a vkuse sa na tom kadeco testuje, ale ziadne problemy s tym niesu. Vsetko slape, ako ma. Je pravda, ze to nieje ziaden trhac asfaltu a chcelo by to nieco 200 konove, ale v porovnani s S-Maxom to ma nieco do seba. Mne osobne sa lepsie jazdi v Espace ako v S-Maxe. Je ale pravda, ze priestorovo je Espace mensi, ako S-Max, ale rozmerovo su si podobne. Mam 180 cm a vzadu je miesta tak akurat. Je to nieco, ako vyssie postavene velke kombi. Espace posobi aj luxusnejsim dojmom, aspon v tej najvyssej vybave. Priznavam, ze toto je asi prvy Renault, ktory by som si kupil.

Jan
29. června • 14:06

Jak to můžeš mít doma 1,5 roku,když je to pár měsíců staré auto?Espace je o level lepší než nějakej Ford;-)

Juraj
29. června • 14:41

Pisal som niekde, ze to mam doma??? Pocul si nieco uz aj o vyvoji? Ci ako dlho myslis, ze sa take auto vyvija a testuje predtym, nez ide do seriovej vyroby??? Ocividne mas prehlad....

Antiautomat
29. června • 14:57

mozno by sa zislo napisat v akom aute to mas, nie je to zrovna nedolezita informacia :-)

Vašek
29. června • 11:41

Jde vidět, že opravdu nemáte zkušenosti s Renaultem za posledních cca 5-7 let. Startování, odemykání, klima - fungují velice dobře, pokud se přeci jen chybka najde (což není nic neobvyklého ani u jiných značek), tak funguje velmi dobře základní standardní 5-letá záruka.Za mě má Renault, pokud jde o poslední počiny, palec nahoru.

Bohouš
30. června • 21:02

Kdysi jsem měl Renaulta a nějaký čas jsem je i prodával. Zkušeností mám dost

Adolf
30. června • 21:45

Já mám budget Reanulta :-D

Bohouš
30. června • 21:01

Kdysi jsem měl Renaulta a nějaký čas jsem je i prodával. Zkušeností mám dost ;-)

brabus
30. června • 13:22

na mojom 4 rocnom renaulte s cca 25000 tkm (druhe auto v rodine) na mieste vodica popraskala koza a ked som dosiel s tym, ze zaruka, poslali ma do pecka... tazke asi tak s kvalitou renaultu a jeho slavnou 5r. zarukou

jednabedna
29. června • 17:43

Já znám i tu o Sněhurce a sedmi trpaslících.

sparrow 1
6. července • 11:01

máme ve firemní flotile cca 300 Renaultu všech modelů a žádná zvýšená poruchovost naopak spíš velmi příjemné překvapení oproti minulým generacím.

Lovap
29. června • 21:45

To je zrejmé - deti to poznajú. Dospelí ale majú iné informácie ako rozprávky ...

jednabedna
29. června • 22:10

Majů. Skúsenosti. A o těch je řeč. A i přes občasné ejakulátní výkřiky undacarfans pořád ve stejné míře platí: To není rozbitý, to je francouzský. Tam je hranice mezi poruchou, opotřebením a konstrukčním stavem taková ne úplně jednoznačná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
borix
30. června • 7:53

To je právě ten omyl. Lidi, co mají opravdu zkušenosti, tyhle bludy nešíří. Rencek byl vždycky trnem v oku čecháčkům, protože prodával levněji s nesrovnatelnou výbavou oproti škodárnám a silnějšími motory. Občas se podařilo nalít vodu na mlýn zpackaným modelem (např. Laguna II). Obecně ale platí, že rencek je držák. Jen se člověk nesmí divit, že u 15 let starýho auta, parkovanýho venku, začnou blbnout přední mlhovky. To, že německá v česku vyráběná značka aut nemá oproti němu co nabídnout není problém renaultu, ale vw, který se snaží šetřit za každou cenu na nesprávných místech - být to na lidech ze škodovky, tak by to asi vypadalo jinak.

Martin
6. září • 19:05

Ahoj. Dp firmy jsem koupil 6 esáčů, šlo o tu předchozí model. Bylo úplně jednoj estli s tím jedzil mladej kluk, starej kolega, nebo se lidi střídali. Ty auta šla neskutečně do háje. Fakt je že se stalo snad jednou že nás to někde vyloženě nechalo, ale dojezdů na nouzový režim bylo nepoítaně. Odcházela elektronika, palubní displeje (novej stál cca 30tis kč), turba, napínače řemene atd. Téměř u všech vozů se stávalo, že když si potřeboval předjet, turbo najednou přestalo táhnout. Musel si za jízdy vypnout a zapnout klíček, ten vedle tebe čuměl co seš za pitomce a proč chvíli předjíždíš a chvíli ne. Turbo naběhlo a ty si mohl dokončit manévr. Když sem se jich zbavil, děsně sem si oddech a nahradil je VW s bezproblémovým provozem. Brácha si espace koupil do rodiny a do toho auta za 7 let nacpal neskutečné peníze. Má ale lásku k renaultu a tak závady po opravě popírá a tvrdí jak je auto spolehlivé.

Kankunen
30. června • 8:20

Naopak, Renault byl oblíbený, protože byl v bazarech na západě nejlevnější. Renault by rád prodával za víc, ale nemá na to. Poslední Laguna byla malá a podivná, takže neprodejná za slušnou cenu.

borix
30. června • 8:40

Poslední lagunu mám jako služební. Malá, podivná? Asi si to pleteš s něčím jiným.
V zahraničí jsou renaulty stále oblíbené, ale tyhle předsudky se udržují jen u nás. Upřímně. Jde o naprosto normální auta, slušná výbava, dobře vymyšlený úložný prostor (např. sklápění sedaček tlačítkem jsem poprvé viděl u laguny, lépe tvarovaný kufr - ve srovnání s jinými se do kufru vejde reálně více i když má papírově menší objem), relativně pohodlné cestování (záleží na typu - cliem bych samozřejmě na 1000 km dlouhou trasu raději nejezdil, s lagunou je to sranda), motory lehký nadprůměr (i když poslední dobou je problém najít slušně výkonný, ale v základu bývá dostatečná motorizace, oproti jiným značkám, které dost "podmotorovávají"), kvalita průměrná (oproti škodovkám mají méně zásadních závad a na zpracování se poslední dobou šetří - občas začne vrzat nebo drnčet nějaký plast, ale opět ve srovnání se škodovkou stále ještě používají měkké plasty tam, kde je to u koncernu už nemyslitelné). Bezpečnost vysoká, náhradní díly průměr, autorizovaný servis lehký nadprůměr co se týká ceny a jeho kvalita špatná. Suma sumárum, ve srovnání s jinými jde o dobrá auta, jinak prostě normál.

K&K&K
30. června • 9:09

Jo v zahraničí je Laguna tak nesmírně oblíbená, že se jí za první Q letošního roku prodalo 3370 ks a je beznadějně poslední mezi modely evropských automobilek.
http://left-lane.com/european-sales-2015-q1-mi... ...

borix
30. června • 9:18

Nesmíš hledat příklady, které nekopírují chování celku. Vím, že laguna není prodejní hit. Oblíbenost jsem hodnotil celkově značky. Laguna je auto střední třídy a speciálně renault zkazil pověst laguny už ve 2. generaci. Trojková je velmi povedená, ale nedůvěra přetrvala, navíc v současné době už dlouho přesluhuje a čeká se na další generaci - navíc díky zprofanovanému názvu z 2. generace se frantíci rozhodli model raději přejmenovat (po vzoru fordu, opelu a dalších). Zároveň prodeje aut střední třídy levných značek v posledních letech klesají, což pociťuje i např. ford a volkswagen.

Hajzlík
30. června • 10:01

Oblíbenost Renaultu je následující:
v roce 1999 prodal Renault v Evropě 1 662 226 aut a měl podíl na trhu 10,86%
v roce 2014 prodal Renault 872 486 aut a měl podíl na trhu 6,74%.
Takže docela propastný pád oblíbenosti této značky v Evropě.

Jan
1. července • 8:25

V roce 2020 prodal Renault 2 400 000 aut,čímž se dostal na první místo;-);-);-):-))

borix
30. června • 10:32

V roce 2013 začal zdražovat a postupně faceliftovat některé modely s tím, že nebyly dostupné i více než čtvrtletí. Samostatná značka drží stabilně 3.-4. místo v prodejích v evropě. Celý koncern včetně vlastněných automobilek (Dacia, Lada, Nissan, Samsung Motors ..) je mezi prvními třemi nejprodávanějšími. Prošel i velkou krizí.
V roce 1999 byly výnosy z prodeje automobilu mnohem nižší - tolik se nešidilo a auta se vyráběla poctivěji než dnes (velmi jednoduše řečeno). Prodeje aktuálně rostou rychleji než u konkurence. Velké příjmy jdou i ze spolupráce s ostatními automobilkami, např. dodávky motoru pro mercedes, takže v současné době je více než stabilní.
V evropě prodává hodně značek, takže samozřejmě rozdíly nemusí být tak markantní, ale tebou uvedená čísla tak úplně nesedí.

Hajzlík
30. června • 13:33

Jaká čísla úplně nesedí? Ta čísla si můžeš ověřit, prostě Renaultu za posledních 15 let klesl prodej téměř na polovinu a současně se mu změnila struktura prodejů, kdysi prodával alespoň část produkce ve vyšších třídách, dnes Laguna nebo Megane doslova živoří a všechno zachraňují prckové typu Twingo, Clio, Captur atp.

kluc
1. července • 17:25

Netahej sem minulost, řešíme současné modely. A realita je taková, že poslední roky má Renault největší růsty prodejů. Podíl na trhu za posledních 15 let klesl nejen Renaultu. Podívej se na Ford, Opel,.. Prostě na trh přišly nové značky-Škoda, korejci,.. Renault měl taky na přelomu tisíciletí taky problémy s kvalitou. To se na prodejích taky muselo projevit. Dnes patří Renault podle všemožných evropských statistik společně s japonci mezi absolutní špičku ve spolehlivosti a zákazníci tento obrat dokáží ocenit. I proto Renault bojuje v Evropě o druhé místo, A to se ještě nijak neprojevily prodeje nových modelů - Espace, Kadjar, Mégane, Talisman.

Hajzlík
1. července • 19:11

Za poslední roky má prdlačku a ne růst, posledních 15 let padá. Ano, minulý rok se trochu zvedl proti roku 2013, ale zdaleka se nevrátil na pozice na kterých v minulosti byl.

kluc
2. července • 8:02

Poslední 2 roky roste výrazně víc než konkurence. Máš pravdu, že Renaultu za posledních 15 let v Evropě klesly prodeje. Za tu dobu si však pořídil Dacii a Nissan a prodeje má tedy vyšší než před těmi 15 roky.:-)) Mimochodem, stejně výrazný pád měli i Ford, Opel, Toyota, Mazda, Honda, PSA,... Ti si však nic pořídit nestihli.

Kasl
2. července • 8:38

Renault si pořídil Dacii, Nissan je pořád samostatná automobilka a to že tam má Renault akciový podíl na tom nic nemění.

kluc
2. července • 16:29

To není akciový podíl. Je to rozhodující podíl a Renault Nissan ovládá. I CEO je stejný - C. Ghosn. Renault si Nissan prostě pořídil a zachránil. S tím nic nenaděláš.

Kasl
3. července • 18:09

43,4% podíl na akciích společnosti není ani majorita ani výlučné 100% ovládání. To je prostě jenom podíl ve společnosti. Nic víc a nic méně.

jednabedna
1. července • 17:44

Ono je potřeba si nelhat v nadšení do xichtu. Největší prodeje renaultu dělají přebrandované dacie s undou na masce, tedy totální lowend na totálně lowendových trzích. Renault Duster, Renault Sandero, Renault Logan, Renault Lodgy.

kluc
1. července • 18:15

A co podle tebe prodává v Africe nebo Jižní Americe konkurence? Golfy a Passaty?:-))

borix
30. června • 14:02

U megana udělali jednu z chyb jako u laguny. Tenhle model už strašně dlouho přesluhuje a novou verzi měli vydat už před dvěmi lety. Obyčejně je model nižší-střední třídy tahounem automobilky a u renoulta tomu není jinak, jen to krátkodobě zaplácli jinými modely. Jinak samozřejmě, že se poměry prodaných aut liší, ale zrovna rencek je dlouhodobě umístěn mezi prvními pěti.

jednabedna
30. června • 11:45

Výkřiky na téma stoupající kvalita Renaultů jsou sice pořád komické, ale zčásti i oprávněné. Renault investoval část zisků, které mu na lowendových trzích přináší Dacia, do změny materiálů, zušlechťovacích procedur a povrchových úprav některých motorů. Tím se jim zvýšil reálný proběh do hraničního opotřebení z 80-150 tkm na 300tkm. Pořád sice ani zdaleka nedosahuje mechanické odolnosti motorů BMW a VAG, ale je na dobré cestě. Bohužel se ale vůbec nic nestalo na poli zvýšení spolehlivosti podvozků a elektrické výstroje, tam je to pořád stejný průsr a nijak se to nelepší.

borix
30. června • 12:18

Ono to se zvyšováním kvality není až tak horké, ale spíše opak je pravdou. Všechny automobilky zlevňují výrobu a řekl bych, že až moc. Renault samozřejmě vždy patřil k průměrným autům s průměrnou poruchovostí a to se nijak nemění. Naopak je pravdou, že elektronika se v posledních cca 7-8 mi letech řeší naprosto jiným způsobem - není to vývoj renaultu, ale obecně posun v automobilovém průmyslu a řeči jako půsrová elektronika patří maximálně někam k pívu k hádajícím se sedlákům. Dříve jsem taky neměl rád rencky, protože jedna paní povídala.. Shodou okolností jsem s nima začal dost jezdit a celkem jsem si je oblíbil. Nic se nesmí přeceňovat, ale jezdí dobře, nebolí z nich záda, naloží prakticky cokoli a nikdy mě žádnej nenechal ve štychu. Není to moje nejoblíbenější značka, ale po zkušenostech vím, že ty auta jsou dobrý.

jednabedna
29. června • 9:40

New Renault Espace, aneb jak zničit 35letou ikonu.... zakladatele třídy MPV ......
Sice o Espace vždy a u všech generací platilo důvěrně známé rčení " to není rozbitý, to je francouzský", ale byl prvním a geniálně vymyšleným zástupcem třídy MPV, před ca 35lety vizionářský nápad od Renaultu mnozí poté převzali a více či méně úspěšně rozvíjeli dál. Jiní naopak jen ukradli název třídy a vydávali a vydávají za MPV kdeco, co mnohoúčelovým ani velkoprostorovým vozem není.
To, že na "svou" MPV teď u rencka rezignovali, je špatně.

David
16. července • 11:10

Tak šli jasnou cestou tou, kterou chtějí zákazníci desel let segment MPV ztrácí a naopak jdou nahoru crossovery, nechali úspěšné jméno a začli od základu, další je také emise, spotřeba, normy, ten vůz je naprosto dokonalý, jízda v něm je požitek, moc si to užívám, když v něm jedu.

Paco2
11. července • 20:39

To nejhloupější, co se může při účasti v diskuzi stát, když se trapně mýlím; Espace ROZHODNĚ nebyl prvním MPV na trhu... Ale byl prvním v Evropě. Tuto třídu Renault (výjimečně) nevynalezl.
Ale jinak byl Espace vždy povedeným autem, až na tu spolehlivost :-P.
Snad to nová generace změní; i když není typickým MPV, moc se mi líbí.
Snad jedna věc zasluhuje opravdu kritiku: množství informací v centrálním budíku je nechutné a nepřehledné, Po stranách jsou pak "ukazatele" teploty a stavu paliva, které by v této cenové skupině NIKDY neměly být pojaty jako dílky na lince.... Proč zde nejsou klasické budíky s ručičkami?! Jako vždy, i když se Francouzům podaří zkonstruovat povedený vůz, nikdy se nevyhnou tomu, aby nějaká "drobnost" celek nepokazila... To je snad u nich zákonem!

Komik
29. června • 11:40

Renault má GrandScénic, který je se 4,6m větší než první 2 generace Espace. To co se moc nezmiňuje, je, že tato generace Espace má 4,86m! Takže při vyšší stavbě by z toho byl spíš konkurent Transitu :). V segmentu je třeba Seat Alhambra a že by trhal prodeje, se řict nedá, tak proč dělat další stejné auto...Prostě se jim daří prodávat Captur, Quasqai a pod.. tento styl letí, tak v okrajovém segmentu udělali auto které není přímo pro rodiny s dětmi, ale koupí si to i lidi co tak velké auto nepotřebují a to kvůli stylu a pohodlí. Minulý espace by si nikdy nekoupit 50+ manager, což je nejbohatší cílovka automobilového trhu, o tomto třeba bude aspoň uvažovat.

mrazik
1. července • 8:14

Espace byl půrimarnew pro vetsi rodiny, to je 3 a vice deti nebo pro akcni rodiny, kteri potrebovali velky kufr a kola atd. Tato auta pro vetsi rodiny nikdxy nebudou trhat rekordy v prodeji, ale prodejna jsou. Staci se podivat na S-Maxe a ten se prodava dobre, takze potencial tu je.Obliba crossoveru je modni zalezitost a muze velmi rychle skoncit, zatimco napravit povest modelu Espace bude trvat dele.

LOL
29. června • 13:28

zato tuhle reinkarnaci velsatisu si koupí? :-D

jednabedna
29. června • 17:29

Ne velsatisu ale avantajmu, což byl historicky největší propadák undamobilu za poslední léta, a že těch modelů designově nepohřbili zrovna málo....Na výše uvedenou poznámku k Alhambře alias Sharanu.. nelze než souhlasit, ano, i VW se po 14 letech úspěšné výroby předchozího modelu odklonil od myšlenky MPV a místo něj přitáhl zvětšené kočkopeskombi bez rovné podlahy, se sníženým vnitřním prostorem a velmi omezenou variabilitou v porovnání s tím, co MPV má představovat. Ve spojení s hysterickým propassatovským ořezáním motoropřevodovkopohonové nabídky, které je u VAG po jistou dobu nesmyslným trendem není divu, že se SHA/ALH sourozencům daří ne sice úplně špatně ale ne tak, jak by si ve Wolfsburgu představovali.

LOL
29. června • 20:32

ne, sorry, ale tenhle nový Espace Avantime vůbec nepřipomíná. Nejblíže to má k ohlazenému Vel satis.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jednabedna
29. června • 22:13

Já tam pontonový předek a hnusnou amorfní řiť nevidím. Ty snad jo?
Zato zkosený rypouš a useknutou pihél tam vidím, Ty snad ne?

LOL
1. července • 7:07

Ano, vidím - avšak náležitě ohlazenou. Naopak tam nevidím plynulý přechod haubna-čelní sklo nebo formičkový zadek. Jinými slovy má to tvarem blíže k Vel Satis než čemukoliv od Avantime (který byl navíc jen dvoudvířko a jako MPV bych to nenazval ani omylem). Naopak Velsatis lze označit jako svého druhu MPV skřížené s limuzínou. :-)

Jan
29. června • 8:14

Krásné auto,můj favorit,až bude za 500 za 3 roky jdu do něj;-)

Oleandr
30. června • 8:20

Asi tak nějak. občas mrknu na mototechnu kde se objevují taková auta. Kdysi jsem měl Mégana a za 5 let jsem měnil akorát olej a tlumiče. Ftancouzská auta jsou pohodlné a pěkná víceméně.

Adolf
29. června • 9:11

Neplítvat slovy jako krásné,krásný:-D

jednabedna
29. června • 9:34

NeplÝtvat, Adolfe..!

Adolf
29. června • 11:04

Renolt je auto pro pyče:-D:-D:-D:-D

Kamil
30. listopadu • 18:19

Ty jsi dement

žuvačka pedro
29. června • 12:57

A co potom Mitsubishi. To je pre 3 p..e?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Stalin
29. června • 12:59

micupici

Adolf
29. června • 10:07

Pro zmetky to dělám běžně. :-D Ať mají radostB-]

Adolf
29. června • 10:08

Je to prostě škaredý Renault.:-D

Doporučujeme

Články odjinud