Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všechno je jinak

Nejnovější generace velkého MPV značky Renault představuje poměrně radikální odklon od dosavadního pojetí. Espace se změnil z extrémně prostorného „skoromikrobusu“ na stylový crossover.
Seznam kapitol
  1. Úvod testu
  2. Interiér a ovládání
  3. Prostor pro cestující i pro zavazadla
  4. Dynamika, brzdy a chování na silnici
  5. Ceny a výbava; verdikt
  6. Technické údaje; kompletní fotogalerie

Renault Espace není jen tak nějaký velkoprostorový model. Přinejmenším na východních březích Atlantiku byla jeho první generace zakladatelem kategorie MPV, jak ji známe dnes. To se psala polovina 80. let. Po čtyři generace rozvíjel Renault původní koncepci Espace jako jednoho z nejprostornějších MPV vůbec. Velkorysý půdorys v kombinaci s vysokou střechou a bohatým prosklením znamenal, že se všichni cestující mohli cítit spíš jako v nějakém luxusním mikrobusu než v normálním autě. Pátá generace ale přináší zásadní změnu.

Na výšku ztratil sedm centimetrů

Renault Espace modelového roku 2015 je už od pohledu nižší, dynamičtější. Velký sklon čelního okna ve spojení s vysoko položenou hranou bočních oken mu dává (v mantinelech kategorie) skoro sportovní vzezření. Pohled do tabulek potvrzuje, že subjektivní dojem je správný: ačkoliv má nový Espace vyšší světlou výšku, ta celková poklesla o dramatických 69 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za dramatickou mezigenerační proměnou hledejme přesedání zákazníků z velkých MPV do SUV a crossoverů, ale i snahu o snižování emisí CO2

Proč ta náhlá změna? Kvůli měnícím se preferencím zákazníků, ale i emisím CO2. Současná evropská legislativa a daňové předpisy mnoha zemí nepřejí autům s vysokou střechou, která vykazují větší aerodynamický odpor (a samozřejmě i vyšší hmotnost) a tudíž vyšší nominální emise oxidu uhličitého. Proto jsme svědky snižování aut nejrůznějších kategorií, od Peugeotu 308 (který dříve vypadal skoro jako kompaktní MPV) až po majestátní Range Rover.

Základ společný s Nissanem

Technický základ novému Espace poskytla platforma CMF Renault Nissan, na které jezdí Nissany Qashai či Pulsar nebo i nové SUV Renault Kadjar. S tím souvisí další zmenšování, tentokrát pod kapotou. Zatímco odcházející Espace se vymykal poměrům své třídy tím, že byl nabízen i s velkoobjemovými šestiválci, pátá generace dává na výběr výhradně přeplňované čtyřválce s objemem 1,6 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Originální design nového Espace obsahuje řadu zdobných detailů, ale přesto nepůsobí vyumělkovaně; logo značky na masce je opravdu obrovské

V nabídce je i dvousetkoňový benzinový motor, ale naprostá většina zákazníků dá jistě přednost dieselu 1.6 dCi, který byl i v testovaném autě – zde v silnější 118kW variantě, dodávané výhradně s dvouspojkovou převodovkou EDC. Na výběr jsou tři úrovně výbavy, Life, Zen a Initiale Paris, přičemž jen tu prostřední lze kombinovat se všemi motorizacemi. Základní Life za 769 900 Kč se dodává výhradně s 96kW turbodieselem, vrcholná Initiale Paris naopak jen se zážehovým motorem a dieselem dCi 160 EDC.

Nový Renault Espace chce konkurovat Volvu XC60 

Nový Renault Espace chce konkurovat Volvu XC60 

Stále je možné pořídit Espace se třemi řadami sedadel, a to za příplatek 30 000 Kč. Testované auto mělo však výchozí pětimístnou konfiguraci.

V následující kapitole podrobně prozkoumáme aspekt, o kterém se v souvislosti s novým Espace mluví zdaleka nejvíc – jeho interiér.

Radosti
Originální interiér i exteriér
Bohatá standardní výbava
Vstřícné ceny příplatků
Možnosti přizpůsobení palubních systémů
Stále dost prostoru pro pět dospělých
Komfortní sklápění sedadel
Starosti
Limitovaná nabídka motorů
Vlažnější reakce dvouspojkové převodovky
Rázy od kol na ostrých nerovnostech
Omezený prostor pro hlavu
6  /10
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod testu
  2. Interiér a ovládání
  3. Prostor pro cestující i pro zavazadla
  4. Dynamika, brzdy a chování na silnici
  5. Ceny a výbava; verdikt
  6. Technické údaje; kompletní fotogalerie
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

včera | Svět motorů | 9 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků