Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

TS  |  18. 09. 2013 08:26

Pěkný článek. S tím závěrem naprosto souhlasím. Renault nahradil asi nejlepší mini hothatch na trhu modelem, který v podstatě není ničím vyjímečný. Takže ano, pro mě je určitě také výtěz staré Clio RS. Dle mého názoru pokrok v tomto případě určitě krok dopředu není....

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 09. 2013 08:31

Do takehoto auta patri tocivy atmosfericky dvojliter a presny manual.
Vsetko ostatne su len eko-eu-usetrime-na-vyrobe nahrazky (nechcem povedat priamo sr.cky). Bodka.

Odpovědět  |   | 
komik  |  18. 09. 2013 13:32

Mě by tam nevadilo ani turbo, třeba 2.0t z Megane rs, stačilo by 225hp :) ten má reakce na plyn skoro jako atmo.

Odpovědět  |   | 
rousini  |  18. 09. 2013 10:03

Mechanická věc je náročná na výrobu (suroviny, energie, tolerance). A tak ve jménu pokroku jsou všude elektronická udělátka, která dovedou maskovat ošizenou mechaniku.
Docela si dovedu představit stav, kdy režim SPORT bude zahrnovat jízdu v garáži s projekcí situace na čelní sklo. Samozřejmě s mohutnou podporou sound systému. Taťka po takové projížďce vystoupí s trenkama nalepenýma na půlkách, přepne na režim SEMISPORT (akumulátorový s hlídáním jízdního pruhu, mrtvého úhlu, odstupu, pohybu víček...) se vydá s rodinou za nákupy...

Odpovědět  |   | 
ObiWanKenobi  |  18. 09. 2013 14:24

Tak dobry test som davno necital. Clovek to cita a v duchu si vravi "presne to si hovorim aj ja" - napr. ta "radost z vlastnictva" alebo ze interier je dolezity, lebo na auto sa malokedy pozeras zvonku. Fakt ten clanok pisal fajnsmeker a dal si sakra zalezat, to uz vdino podla vyberu aut. Riesil problem, ktori vsetci riesia a k zaverom sa musim len a len priklonit aj ked som ziadne z tychto aut nesoferoval (ale mam Megane RS a kamos Clio RS RB7, takze tema hot-hatch mi nie je cudzia)

Odpovědět  |   | 
Arese  |  18. 09. 2013 18:15

Škoda, že se do testu nedostal taky Peugeot 208 GTI, podle ohlasů na webech je taky mnohem lepší než nové Clio RS a hlavně by mě zajímalo, jak by si vedl proti Fiestě RS...

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  18. 09. 2013 21:44

Taky mnohem ošklivější.....

Odpovědět  |   | 
...  |  18. 09. 2013 22:02

ja mel dva fordy a jeden z nich byl dost podobny tehle fieste a pochybuju ze by francouzi (a vůbec někdo jiny) měli tak dobre jizdni vlastnosti- ale ve frantikovi jsem nejel, je to jenom pocit..

Odpovědět  |   | 
pelip  |  19. 09. 2013 06:17

Výborný článek, už dlouho jsem něco podobného nepřečetl jedním dechem.

Odpovědět  |   | 
veto  |  19. 09. 2013 09:57

mna by este celkom zaujimalo porovnanie cliors3 a este starsej 2jky a plus este perlicka clio v6

Odpovědět  |   | 
Ringmaster  |  20. 09. 2013 15:39

Článok je výborný, zjavne k zaujatiu čitateľskej obce nie sú potrebné len autá typu P911 a R8, ktorých porovnanie (a fotografie!) boli tiež výborné. Svojou kvalitou je text na úrovni časopisu EVO (britského...). Len dva postrehy: Fiesta ST, ktorú som mal možnosť vyskúšať, mala najlepšiu prevodovku, akú som kedy jazdil (a to išlo o predvádzacie vozidlo), takže predpokladám, že chyba bola v tomto konkrétnom (novinárskom?) aute. Druhý: Fiesta ST sa vyrába aj ako 5dv, ale nie je dostupná na CZ a SVK trhu.

Odpovědět  |   | 
Pepík  |  25. 10. 2013 19:05

No často nereaguji, ale když čtu ty srance a moudra některých zde co NIKDY nejeli ani Clio Sport 2 ani Clio Sport 3 ani Clio Sport 4, tak napíši pár slov.Clio 4 RS je exlusivní nářadí a porovnávat interiér nového a 3 generace je hodně hospodskej hnůj.Právě Clio 4 RS přináší technologie i prvky výbavy pro zákazníky co nemají na Ferrari a podobné Supersporty.Tím je myšleno Pádla, sportovní volby nastavení podvozku a převodovky, bezkonkurenční podvozek naladěný společností Renault sport, která vyvíjí vše pro F1 a Renault motorsport jako je Formule Renault Megane Trophy Cup, Formule3 atd.Tento podvozek je v testech hodnocen lépe než u podstatně dražší prémiových vozů.Pokud znáte Youtube stačí pohledat.A vykládat, trojkové Clio bylo v interiéru lepší je blbost.Právě tato generace byla extrémě plastová a až vycházela z běžného modelu.A to je u nové generace nejvíce znát.Ne, že se šetřilo, ale dodalo na ještě větší exklusivitě modelu v této třídě! Motor je fantastický a vý převodovka super nářaborně sladěný za dostupné peníze. A na rozdíl od Peugeotu to právě není auto pro ženskou, ale poctivé plnokrevné nářadí a to nejlepší na trhu.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  02. 06. 2014 21:51

Poctivé, plnokrevné nářadí. Já si rozhodně takové nářadí nepředstavuji s automatem (byť sebelepším). Ten patří do rodinného kombíku a do kamionu. Zábavný sporťáček chci řídit a mít co nejvíce ve svých rukou.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 06. 2014 11:21

A posilovač řízení, posilovač brzd, dvouhmota a synchrony vám nevadí?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  03. 06. 2014 12:08

Vzhledem k tomu, že nemusí nutně ubírat nic z ovladatelnosti vozu, tak ne.

Odpovědět  |   | 

Ešte s odstupom času hádam dodám, že všetky tieto autá sú zaujímavé, ale prípadnému záujemcovi odporúčam nech sa pozrie aj na Swift Sport - za málo peňazí ponúka veľa muziky. A to veľmi kvalitnej muziky, aj keď nie je najrýchlejší.

Odpovědět  |   | 
Matuji  |  02. 06. 2014 21:48

Nad některými věcmi nejde udělat úsudek... Třeba Clio RS.. Jedni ho nenávidí, druzí vychvalují, novináři v testech zatracují, majitelé chválí.. Dneska jsem četl recenzi na Captura 1,2TCe EDC a tam převodovku chválili, že řadí hladce a plynule. Přitom jinde ji tak zkritizovali...

Odpovědět  |   | 
penzionalenka  |  03. 06. 2014 07:47

Díky za přehledný článek.
P.

Odpovědět  |   | 
legnaw  |  03. 06. 2014 08:36

dalsi hra na klikanou...dekuju nehraju...

Odpovědět  |   | 
petr164  |  20. 02. 2015 16:16

Poslední věta článku je vlastně suverénně nejdůležitější: Ano, to, co nám "elity" vydávají za pokrok, je cestou zpět do bezvýznamnosti a lidské zbytečnosti. Osobně stojím o takové majetkové položky, které vyvolávají radost s respektem k tvůrcům za dílo, které promlouvá jejich lidstvím a plní své základní funkce nekompromisně skvěle.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  29. 03. 2015 14:14

Ve své podstatě, je ten článek smutný.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan