Ve své podstatě, je ten článek smutný.
Poslední věta článku je vlastně suverénně nejdůležitější: Ano, to, co nám "elity" vydávají za pokrok, je cestou zpět do bezvýznamnosti a lidské zbytečnosti. Osobně stojím o takové majetkové položky, které vyvolávají radost s respektem k tvůrcům za dílo, které promlouvá jejich lidstvím a plní své základní funkce nekompromisně skvěle.
dalsi hra na klikanou...dekuju nehraju...
Díky za přehledný článek.P.
Nad některými věcmi nejde udělat úsudek... Třeba Clio RS.. Jedni ho nenávidí, druzí vychvalují, novináři v testech zatracují, majitelé chválí.. Dneska jsem četl recenzi na Captura 1,2TCe EDC a tam převodovku chválili, že řadí hladce a plynule. Přitom jinde ji tak zkritizovali...
Ešte s odstupom času hádam dodám, že všetky tieto autá sú zaujímavé, ale prípadnému záujemcovi odporúčam nech sa pozrie aj na Swift Sport - za málo peňazí ponúka veľa muziky. A to veľmi kvalitnej muziky, aj keď nie je najrýchlejší. :-)
No často nereaguji, ale když čtu ty srance a moudra některých zde co NIKDY nejeli ani Clio Sport 2 ani Clio Sport 3 ani Clio Sport 4, tak napíši pár slov.Clio 4 RS je exlusivní nářadí a porovnávat interiér nového a 3 generace je hodně hospodskej hnůj.Právě Clio 4 RS přináší technologie i prvky výbavy pro zákazníky co nemají na Ferrari a podobné Supersporty.Tím je myšleno Pádla, sportovní volby nastavení podvozku a převodovky, bezkonkurenční podvozek naladěný společností Renault sport, která vyvíjí vše pro F1 a Renault motorsport jako je Formule Renault Megane Trophy Cup, Formule3 atd.Tento podvozek je v testech hodnocen lépe než u podstatně dražší prémiových vozů.Pokud znáte Youtube stačí pohledat.A vykládat, trojkové Clio bylo v interiéru lepší je blbost.Právě tato generace byla extrémě plastová a až vycházela z běžného modelu.A to je u nové generace nejvíce znát.Ne, že se šetřilo, ale dodalo na ještě větší exklusivitě modelu v této třídě! Motor je fantastický a vý převodovka super nářaborně sladěný za dostupné peníze. A na rozdíl od Peugeotu to právě není auto pro ženskou, ale poctivé plnokrevné nářadí a to nejlepší na trhu.B-]
Poctivé, plnokrevné nářadí. Já si rozhodně takové nářadí nepředstavuji s automatem (byť sebelepším). Ten patří do rodinného kombíku a do kamionu. Zábavný sporťáček chci řídit a mít co nejvíce ve svých rukou.
A posilovač řízení, posilovač brzd, dvouhmota a synchrony vám nevadí? :-D
Vzhledem k tomu, že nemusí nutně ubírat nic z ovladatelnosti vozu, tak ne.
Článok je výborný, zjavne k zaujatiu čitateľskej obce nie sú potrebné len autá typu P911 a R8, ktorých porovnanie (a fotografie!) boli tiež výborné. Svojou kvalitou je text na úrovni časopisu EVO (britského...). Len dva postrehy: Fiesta ST, ktorú som mal možnosť vyskúšať, mala najlepšiu prevodovku, akú som kedy jazdil (a to išlo o predvádzacie vozidlo), takže predpokladám, že chyba bola v tomto konkrétnom (novinárskom?) aute. Druhý: Fiesta ST sa vyrába aj ako 5dv, ale nie je dostupná na CZ a SVK trhu.
mna by este celkom zaujimalo porovnanie cliors3 a este starsej 2jky a plus este perlicka clio v6
Výborný článek, už dlouho jsem něco podobného nepřečetl jedním dechem.
Tak dobry test som davno necital. Clovek to cita a v duchu si vravi "presne to si hovorim aj ja" - napr. ta "radost z vlastnictva" alebo ze interier je dolezity, lebo na auto sa malokedy pozeras zvonku. Fakt ten clanok pisal fajnsmeker a dal si sakra zalezat, to uz vdino podla vyberu aut. Riesil problem, ktori vsetci riesia a k zaverom sa musim len a len priklonit aj ked som ziadne z tychto aut nesoferoval (ale mam Megane RS a kamos Clio RS RB7, takze tema hot-hatch mi nie je cudzia) :-)
Škoda, že se do testu nedostal taky Peugeot 208 GTI, podle ohlasů na webech je taky mnohem lepší než nové Clio RS a hlavně by mě zajímalo, jak by si vedl proti Fiestě RS...:-/
ja mel dva fordy a jeden z nich byl dost podobny tehle fieste a pochybuju ze by francouzi (a vůbec někdo jiny) měli tak dobre jizdni vlastnosti- ale ve frantikovi jsem nejel, je to jenom pocit..
Taky mnohem ošklivější..... B-]
Mechanická věc je náročná na výrobu (suroviny, energie, tolerance). A tak ve jménu pokroku jsou všude elektronická udělátka, která dovedou maskovat ošizenou mechaniku. Docela si dovedu představit stav, kdy režim SPORT bude zahrnovat jízdu v garáži s projekcí situace na čelní sklo. Samozřejmě s mohutnou podporou sound systému. Taťka po takové projížďce vystoupí s trenkama nalepenýma na půlkách, přepne na režim SEMISPORT (akumulátorový s hlídáním jízdního pruhu, mrtvého úhlu, odstupu, pohybu víček...) se vydá s rodinou za nákupy...
Do takehoto auta patri tocivy atmosfericky dvojliter a presny manual. Vsetko ostatne su len eko-eu-usetrime-na-vyrobe nahrazky (nechcem povedat priamo sr.cky). Bodka.
Mě by tam nevadilo ani turbo, třeba 2.0t z Megane rs, stačilo by 225hp :) ten má reakce na plyn skoro jako atmo.
Pěkný článek. S tím závěrem naprosto souhlasím. Renault nahradil asi nejlepší mini hothatch na trhu modelem, který v podstatě není ničím vyjímečný. Takže ano, pro mě je určitě také výtěz staré Clio RS. Dle mého názoru pokrok v tomto případě určitě krok dopředu není....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.