Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Zapomeňte na místo pro kolena a počet háčků na tašky v kufru, tento test je výhradně o ježdění na českých silnicích. Porovnali jsme dvě nové štiky v rybníce ostrých hatchbacků segmentu B a z nostalgie přizvali i jeden archivní kousek...

Úzká cesta lesem kdesi na „české Sibiři“ padá mezi stromy z kopce, aby dole zahnula v utaženém, ale přehledném oblouku doleva. Modré Clio přede mnou najíždí do zatáčky a téměř souběžně odsazuje zadek. Ano, právě užasle pozoruju opravdový přetáčivý smyk. S předokolkou. Na okresce. Dnes to bude velké.

Ve znamení downsizingu

K tomuto testu nás inspirovala kontroverze okolo nového Renaultu Clio RS 200. Určitě jste už četli, že nový malý hot-hatch upekli ve Francii podle docela jiného receptu než vyhlášený předchozí model – a zdaleka ne všichni vítají změny s jásotem. Namísto atmosféricky plněného dvoulitru dostalo nové rychlé Clio přeplňovanou šestnáctistovku. To by snad fanoušci ještě překousli, ale v Renaultu se rozhodli montovat k ní výhradně dvouspojkovou automatickou převodovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekBude mít atmosférický dvoulitr šanci proti páru přeplňovaných šestnáctistovek?

Přesně tak. Clio RS modelového roku 2013 „umí“ mít jenom automat. Žádný div, že hlas internetového lidu dává po celé Evropě najevo své pohoršení a také první recenze od zahraničních kolegů vyznívají rozpačitě.

Vřelého přijetí se naopak dostalo nové Fiestě ST, před kterou bude Clio dnes hájit čest rodu. Downsizing neminul ani ji. Také pod její kapotou musel dřívější dvoulitrový motor s atmosférickým sáním udělat místo šestnáctistovce s turbem, řazení však zůstalo manuální.

A abychom zasadili aktuální vývoj splašených nákupních tašek do patřičného kontextu, přizvali jsme k souboji někdejší hvězdu žánru, právem opěvovaný Renault Clio RS předchozí generace.

Zaostřeno na okresky

Za kolbiště jsme těmto třem ostrým hatchbackům vybrali krajinu na jih od Benešova. Na málo frekventovaných silnicích se všemi myslitelnými druhy zatáček a kvalitou povrchu sahající od skvělé po typicky českou budou dnešní soupeři nuceni odhalit celé spektrum svého dynamického repertoáru v naprosté nahotě.

Tentokrát nás nebude zajímat, do kterého auta se nejlépe složí týdenní nákup, které nabízí nejpohodlnější přístup na zadní sedadla nebo se kterým dojedete na dovolenou s nejnižší spotřebou. O vítězi rozhodne výhradně jízdní talent na běžných silnicích a hloubka interakce s řidičem. Pojďme na to!

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků