Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Zapomeňte na místo pro kolena a počet háčků na tašky v kufru, tento test je výhradně o ježdění na českých silnicích. Porovnali jsme dvě nové štiky v rybníce ostrých hatchbacků segmentu B a z nostalgie přizvali i jeden archivní kousek...

Úzká cesta lesem kdesi na „české Sibiři“ padá mezi stromy z kopce, aby dole zahnula v utaženém, ale přehledném oblouku doleva. Modré Clio přede mnou najíždí do zatáčky a téměř souběžně odsazuje zadek. Ano, právě užasle pozoruju opravdový přetáčivý smyk. S předokolkou. Na okresce. Dnes to bude velké.

Ve znamení downsizingu

K tomuto testu nás inspirovala kontroverze okolo nového Renaultu Clio RS 200. Určitě jste už četli, že nový malý hot-hatch upekli ve Francii podle docela jiného receptu než vyhlášený předchozí model – a zdaleka ne všichni vítají změny s jásotem. Namísto atmosféricky plněného dvoulitru dostalo nové rychlé Clio přeplňovanou šestnáctistovku. To by snad fanoušci ještě překousli, ale v Renaultu se rozhodli montovat k ní výhradně dvouspojkovou automatickou převodovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekBude mít atmosférický dvoulitr šanci proti páru přeplňovaných šestnáctistovek?

Přesně tak. Clio RS modelového roku 2013 „umí“ mít jenom automat. Žádný div, že hlas internetového lidu dává po celé Evropě najevo své pohoršení a také první recenze od zahraničních kolegů vyznívají rozpačitě.

Vřelého přijetí se naopak dostalo nové Fiestě ST, před kterou bude Clio dnes hájit čest rodu. Downsizing neminul ani ji. Také pod její kapotou musel dřívější dvoulitrový motor s atmosférickým sáním udělat místo šestnáctistovce s turbem, řazení však zůstalo manuální.

A abychom zasadili aktuální vývoj splašených nákupních tašek do patřičného kontextu, přizvali jsme k souboji někdejší hvězdu žánru, právem opěvovaný Renault Clio RS předchozí generace.

Zaostřeno na okresky

Za kolbiště jsme těmto třem ostrým hatchbackům vybrali krajinu na jih od Benešova. Na málo frekventovaných silnicích se všemi myslitelnými druhy zatáček a kvalitou povrchu sahající od skvělé po typicky českou budou dnešní soupeři nuceni odhalit celé spektrum svého dynamického repertoáru v naprosté nahotě.

Tentokrát nás nebude zajímat, do kterého auta se nejlépe složí týdenní nákup, které nabízí nejpohodlnější přístup na zadní sedadla nebo se kterým dojedete na dovolenou s nejnižší spotřebou. O vítězi rozhodne výhradně jízdní talent na běžných silnicích a hloubka interakce s řidičem. Pojďme na to!

Předchozí KAPITOLY Následující
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

dnes | Svět motorů | 8 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků