Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Na Fabii Combi nový kombík z Francie beznadějně ztrácí, pokud jde o objem kufru. Naštěstí má v rukávu dostatek jiných argumentů ve svůj prospěch.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Menší než konkurence
  2. Radost pohledět; Nabídka motorů
  3. Vydařený podvozek i řízení
  4. Jezdí pod čtyři litry, ale za jakou cenu?
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie

V České republice, kde se i malá auta běžně používají jako rodinná, nepřekvapí zásadní význam verze kombi pro prodejní výsledky Renaultu Clio. Z údajů importéra vyplývá, že podíl kombíku na celkovém odbytu Clia dosahoval v minulé generaci 43 procent.

Snad i proto pokračuje nové Clio kombi na českém trhu s tradičním přídomkem Grandtour, zatímco v západní Evropě mu říkají Clio Sporter, Clio Sport Tourer či Clio Estate. Vzdávat se úspěšné značky by přece byl nerozum.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio kombi pokračuje v ČR s tradičním jménem Grandtour; je o 204 mm delší než hatchback, rozvor náprav zůstal nezměněn

Čtvrtou generaci Renaultu Clio jsme už testovali, jednalo se o hatchback poháněný přeplňovaným tříválcovým motorem 0.9 TCe. Proto se tentokrát zaměříme hlavně na specifické vlastnosti kombíku.

Grandtour je o mohutných dvacet centimetrů delší než „krátké“ Clio, přestože rozvor náprav zůstal na totožné hodnotě 2589 mm. Už z toho je zřejmé, že více místa pro cestující v podélném směru čekat nemůžeme. Prodloužení karoserie bylo kompletně realizováno za osou zadní nápravy, převis je při délce 825 mm o 204 mm delší než u hatchbacku.

Menší než konkurence

Prostor pro zavazadla narostl ve srovnání s hatchbackem o 143 litrů. Výsledných 443 l sice výrazně zaostává za SEATem Ibiza kombi, o Škodě Fabia Combi ani nemluvě, ale málo to není. Co do velikosti kufru se maličké Clio Grandtour může poměřovat s nejedním MPV nižší střední třídy.

Nad hlavami cestujících na zadních sedadlech přibylo oproti hatchbacku 1,5 cm, nakládací hrana je naopak níž, a to o výrazných 11 cm. Díky tomu lze do Clia snadno naložit rozměrná břemena, zvlášť když je nakládací hrana v jedné rovině s falešnou podlahou zavazadelníku. Sklopením opěradel zadních sedadel a vyjmutím mezipodlahy se dostanete na celkový objem 1385 litrů, což dostačuje i na hodně bytelnou almaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vzadu není místa nazbyt, ale kufr potěší nízkou nakládací hranou; pod mezipodlahou se ukrývá prostor o objemu 85 l

Po sklopení pravého předního sedadla můžete dokonce převážet předměty o délce bezmála 2,5 m.

A aby dobrých zpráv nebylo málo, šířka podlahy zavazadlového prostoru mezi podběhy přesahuje jeden metr, stejně jako v hatcbacích segmentu C. Zvenku je přitom Grandtour stejně subtilní jako jeho kratší příbuzný a s pěticentimetrovou rezervou se vejde do „dvoumetrového“ jízdního pruhu v dálničních zúženích.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Menší než konkurence
  2. Radost pohledět; Nabídka motorů
  3. Vydařený podvozek i řízení
  4. Jezdí pod čtyři litry, ale za jakou cenu?
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie

bazar

Renault Clio 0,9
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 330 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 104 km
Cena: 275 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 780 km
Cena: 108 000 Kč
Renault Captur 0,9
Rok výroby: 2014
Stav: 57 635 km
Cena: 306 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 57 436 km
Cena: 140 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 162 260 km
Cena: 101 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků