Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Na Fabii Combi nový kombík z Francie beznadějně ztrácí, pokud jde o objem kufru. Naštěstí má v rukávu dostatek jiných argumentů ve svůj prospěch.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Menší než konkurence
  2. Radost pohledět; Nabídka motorů
  3. Vydařený podvozek i řízení
  4. Jezdí pod čtyři litry, ale za jakou cenu?
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie

V České republice, kde se i malá auta běžně používají jako rodinná, nepřekvapí zásadní význam verze kombi pro prodejní výsledky Renaultu Clio. Z údajů importéra vyplývá, že podíl kombíku na celkovém odbytu Clia dosahoval v minulé generaci 43 procent.

Snad i proto pokračuje nové Clio kombi na českém trhu s tradičním přídomkem Grandtour, zatímco v západní Evropě mu říkají Clio Sporter, Clio Sport Tourer či Clio Estate. Vzdávat se úspěšné značky by přece byl nerozum.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio kombi pokračuje v ČR s tradičním jménem Grandtour; je o 204 mm delší než hatchback, rozvor náprav zůstal nezměněn

Čtvrtou generaci Renaultu Clio jsme už testovali, jednalo se o hatchback poháněný přeplňovaným tříválcovým motorem 0.9 TCe. Proto se tentokrát zaměříme hlavně na specifické vlastnosti kombíku.

Grandtour je o mohutných dvacet centimetrů delší než „krátké“ Clio, přestože rozvor náprav zůstal na totožné hodnotě 2589 mm. Už z toho je zřejmé, že více místa pro cestující v podélném směru čekat nemůžeme. Prodloužení karoserie bylo kompletně realizováno za osou zadní nápravy, převis je při délce 825 mm o 204 mm delší než u hatchbacku.

Menší než konkurence

Prostor pro zavazadla narostl ve srovnání s hatchbackem o 143 litrů. Výsledných 443 l sice výrazně zaostává za SEATem Ibiza kombi, o Škodě Fabia Combi ani nemluvě, ale málo to není. Co do velikosti kufru se maličké Clio Grandtour může poměřovat s nejedním MPV nižší střední třídy.

Nad hlavami cestujících na zadních sedadlech přibylo oproti hatchbacku 1,5 cm, nakládací hrana je naopak níž, a to o výrazných 11 cm. Díky tomu lze do Clia snadno naložit rozměrná břemena, zvlášť když je nakládací hrana v jedné rovině s falešnou podlahou zavazadelníku. Sklopením opěradel zadních sedadel a vyjmutím mezipodlahy se dostanete na celkový objem 1385 litrů, což dostačuje i na hodně bytelnou almaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vzadu není místa nazbyt, ale kufr potěší nízkou nakládací hranou; pod mezipodlahou se ukrývá prostor o objemu 85 l

Po sklopení pravého předního sedadla můžete dokonce převážet předměty o délce bezmála 2,5 m.

A aby dobrých zpráv nebylo málo, šířka podlahy zavazadlového prostoru mezi podběhy přesahuje jeden metr, stejně jako v hatcbacích segmentu C. Zvenku je přitom Grandtour stejně subtilní jako jeho kratší příbuzný a s pěticentimetrovou rezervou se vejde do „dvoumetrového“ jízdního pruhu v dálničních zúženích.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Menší než konkurence
  2. Radost pohledět; Nabídka motorů
  3. Vydařený podvozek i řízení
  4. Jezdí pod čtyři litry, ale za jakou cenu?
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků