Je dobře,že Clio dostalo turbomotor s nepřímím vstřikem paliva.
Na podzim jsem vybiral nove auto do rodiny. Clio bylo kandidatem c. 1, protože se mi fakt libilo uz od aut na naplavce, kde jsem v nem sedel. Byl jsem ho 2x projet, porovnával s ostatními auty v segmentu a nakonec si ho nevybral. Co se mi libilo:- design (zvenku i zevnitr, az na ten polodigitální přístrojový štít, ten mě naopak dost štval)- pocit bytelnosti- cenaCo se mi nelibilo:- motor byl linejsi nez konkurence, ale to bych odpustil, vzhledem k jeho konstrukci. co jsem mu nemohl odpustit, byl zvukovy projev, kde uz od nastartovani jasne daval najevo, co je zac... z mnou testovanych aut snad jenom toyota aygo mela podobny zvukový projev - řazení - ani bych to nenazval nepřesným, ale jednotlivé dráhy tak jakoby drhly. v jiném testu jsem cetl nazor, ze za to muzou poddimenzovane synchrony, ale nejsem odbornik. Testoval jsem 2 odlisna auta a u obou to bylo stejne.
No a co se teda bude kupovat když je clio mimo hru.Už máš vybráno nebo se rozhodujes mezi tim a tim?
začnu trochu zeširoka. testoval jsem:Toyota AygoFiat PandaFord FiestaP208Hyundai i10Hyundai i20Seat IbizaKia RioŠkoda FabiaKdybych nekoukal na penize a vybiral jenom podle toho, jak mně (subjektvini nazor) auto nejvic sedlo do ruky, libilo se, jelo, tak vyhrála Ibiza. Jel jsem s ni prave hned po Cliu a byl neskutečnej rozdil v řazení, souhře pedálů, řízení a u motoru jsem nechtěl věřit, že je to 3válec. Nadto vše byla s přehledem nejprostornější ze všech. Strašnej rozdíl byly pak třeba i drobnosti typu: osvětlení auta a osvětlení palubní desky v ibize celé sehrané do bílo-červené, v cliu každej segment palbuní desky září jinou barvou... Ale jak jsem psal, byla to otazka penez, prostě je strašně drahá.Jako druhá volba by přišla nová p208, která zvenku vypadá stylově, její 3válec byl nejlepší ze všech testovaných. Problém byl trošku vzadu s dveřma, který jsou vykrojený divně a manipulace s autosedačkou by asi nebyla úplně ideální. Další věc bylo ovládání infotainmentu obsahující i základní funkce. Hned při testovací jízdě jsem chtěl zvýšit obrátky větráku a místo toho jsem na sebe pustil klimu na maximum :-). A zase cena, která se ve slušné výbavě pohybovala kolem 350, což není úplně extrém, ale ze zkušenosti obrovskej pokles v ceně.No, nebudu vypisovat všechny plusy a mínusy, nakonec vyhrála volba, kterou jsem chtěl nejmín - Fabia. Z velký části za to může pohled toho, že jsem koupil roční, která byla o 100levnější než nová konkurence a věřím, že ji i líp a rychleji prodám. Po zkušenostech s prodejem peugeotu jsem fakt hodne podlehl tomuto aspektu.Nutno podotknout, že auto je vybaveno, jak jsem chtěl, ještě voní novotou a splňuje vše, co jsem chtěl a jsem fakt spokojenej. Kdybych srovnával s Cliem, tak Clio je hezčí, má modernější infotainment a má kvalitnějš (ve výšších výbavách) udělanej interiér. Fabia má pro mě ale příjemější projev motoru, řízení, pedály a řazení jsou výrazně lepší. Podvozkově těžko říct, u těhle aut s tím podle mě málokdo jezdí pilu, aby poznal ty drobné rozdíly. I když je fakt, že Fiesta jela jak po kolejích...ale zase měla jiné minusy :-)
Aj Ibiza aj Polo majú v tejto triede asi najvačší vnútorný priestor.Ešte aj i20 je vo vnútri dosť velká.Ináč to Clio vyzerá super je to najpredávanejšie auto segmentu ale ja by som si aj tak kúpil Ibizu alebo Polo.Kolegyna si kúpila Ibizu FR a je velmi spokojná.Aj tak je zaujímave že francúzi vedia urobiť malé autá ako Clio alebo 208 ale vo vyšších segmentoch typu Megane,Talisman alebo 308,508 nemajú až také predajné úspechy.Hm
O 100% levnější než konkurence? Takže byla zdarma?
100 tisic samozrejme
Každý tu hejtuje vag a vyzdvihuje kde co. Realita je taková, že si stejně každý jde zamračeně zkusit i Škodu, aby věděl a pak se nestačí divit, jak příjemně se ovládá, proti přímé konkurenci.
Kdybych si měl vybrat z malých aut, neměl malé děti, byl již jen s manželkou, tak budu jednoznačně preferovat jízdní vlastnosti a ovládání auta. Tady by z mého pohledu vyhrála Fiesta. Nutno přiznat, že cena Fiesty se nějak začíná vymykat zdravému rozumu, vzhledem ke konkurenci. To se potom člověk nemůže divit, že na to musí udělat Ford akci, aby alespoň něco prodal. https://www.ford.cz/content/dam/guxeu/cz/cs_c... ...
Fiestu jsem taky testoval. Jak jsem psal, jela jak po kolejich (musel jsem se narychlo vyhybat), to me fakt dostalo. Na druhou stranu, pri klasickem popojizdeni po meste, jsem nevedel, jak zaradit, aby auto nebylo ve zbytecnych otackach nebo aby nedunel cely interier. Dalsi vec, co mi vadila, byla loketni operka, ktera tam sice byla, ale proste pri svem nastaveni, jsem na ni loktem nedosahl. Extremne spatne svitila predni svetla, ale beru, ze to mohl byt problem konkretniho kusu. Taky interier, ktery se v noci rozsviti tyrkysove (vcetne treba podsviceni mist, kam patri kafe) byl na me moc divoky. A vrchol byla cenovka, mnou testovany kus byl 2roky stary, mel za sebou mensi pojistnou udalost a i tak stal 330tis...
S Fiestami jsem se za poslední dva roky docela najezdil. Pár týdnů jsem na dovolených jezdil jen s Fiestami a naprosto v pohodě. Je fakt, že jsem neměl přeplňované motory, ale jízdně na takové malé auto paráda. Dunění žádné, co jsi měl za motor?
1,0i 73kw, nebo kolik to maj... přeplňovaný 3valec
Přeplňované tříválcové motory jsou 1.0 Ecoboost. S těmi motory jsem jezdil jen ve Focusu, ale ani tam nebyl problém s nějakým duněním. Jediná možnost je, že jsi motor podtáčel, jel s moc nízkými otáčkami. Pokud ano, tak je potřeba si uvědomit, že i když to vypadá krásně, že benzínové přeplňované motory jedou odspodu skoro jako diesel, tak to pro ně není vůbec vhodný provoz a je dobré se řídit pravidlem 2000 otáček a výše. Jak se tak na to dívám, tak atmosférické motory jsou již u Fiesty, v současnosti, skoro minulost. V katalogu je uveden jeden 1,1 l motor s výkonem 63 kW, ale v ceníku jsem model s tímto motorem nenašel.
autor je vohon-mam clio 3,není špatné,ale škoda je vždy uživatelsky lepší-stačí se projet-mám i fabii 3 a v novém cliu jsem jel,ale fába je vymakanější technicky.ale hlupák kupuje auto dlew elektro výbavy......:-/
S FL fabie jsem jezdil v lednu a v novým Cliem v říjnu a Clio je o hodně dál než fabie.Jak materiály,tak technikou.Fabka byla 1.0 TSI 81 KW a Clio 1.3 Tce EDC.Jízdně je to srovnatelné,ale materiály jsou v Cliu lepší.
Aby nebyly, vždyť je o generaci novější.
To já vím;-)
No hlavně technicky je lepší. To určitě!
Jako opravdu to myslí redakce vážně, že v autě s rozvorem dvojkové oktávky je méně místa jak v současné Fabii? Protože současná Fabie je doslova krabička na sardinky, solidně nejmenší oproti předchozím dvěma.
Octa3 nejspíš i 4 taky nemá rozvor jako kráva ale když si tam sednes dozadu za sebe tak půlka vozidel nižší střední třídy občas něco i ze střední vypadají jako minivozy.Pokud bude nová fabka na podvozku mqb jak ibiza/polo tak rozhodně naroste všemi směry.RENAULT je pěkný jak zvenčí tak uvnitř.Za desing zvenčí se platí prostorem v kabině viz M 3.
Trojka v době kdy vyšla měla prakticky největší rozvor nižší střední. Velikostí v podstatě odpovídá střední třídě po roce 2000 a i vnitřní prostor tomu odpovídá. OIII už mám druhou, takže vím kolik je místa vzadu a jak se tam vzadu mizerně sedí, pokud máte 197cm. Nicméně pokud se posadím do současné Fabie, tak to je vnitřním prostorem jasně ta nejmenší Fabie ze všech tří generací. Je to logické, protože rozvor zůstal stejný, šířka zůstala stejná. Ale nové standardy v bezpečnosti si vyžádaly svůj prostor pro deformační zóny, proto je současná Fabia auto pro sardinky. A zatímco v jedničce a dvojce nemám problém, trojková Fabia je mizérie. Už jenom z těch mizerných sedadel mne týden bolela záda. Proto se mi nechce věřit, že by auto s rozvorem OII mělo toho místa ještě méně.
Fabia III podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850 výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940Fabia IIpodélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970Fabia Ipodélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930Clio 2020podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 750výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910Clio 2016podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800 výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920Clio 2009podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800 výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950Clio 2001podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 740 výška nad sedadlem - vzadu (mm): 890Zkus to prosím s těmi rozvory a generacemi vysvětlit na základě výše uvedených hodnot prosím.
Polo každý nemá 2metry.To je vlastně od tebe na O3 pochvala že se tam ty vlezes.Skus 508 gt
Spíš jde o vyváženější jízdní vlastnosti.
Je to vec názoru, ale v odborne zameranom médiu by som očakával inú formu článku. Ale veď autor sa vlastne sám nazval pseudoliterátom a takú úroveň jeho výtvor má. Niekedy je menej naozaj viac, a to v tomto prípade platí určite. Tých expresívnych výrazov autor do článku z jakéhosi nejasného důvodu narouboval a narval haldu. Otváranie piatych dverí je naozaj prúšvih, to chlapci naozaj nedomysleli, ale dať do negatív vyššiu (je nejaká norma na jej optimálnu výšku?) nakladaciu hranu... Zrejme cieľová skupina tohto auta nebude z mesta voziť bežný nákup a kabelku, ale každý druhý deň chladničku. Už by si konečne mali páni redaktori a naslovovatí automobiloví odborníci pri testoch uvedomiť, čo testujú a aký je zámer výrobcu vo vzťahu k trhu. A ešte ku Cliu 4 - iste nie je dokonalé, ale jeho predajné čísla v Európe hovoria za všetko. Napriek vysoko kvalifikovaným názorom pána Mihálika. Našťastie.
Mihálik naprosto zoufale nenávidí veškerou francouzskou produkci a taky to dává patřičně najevo. Má prostě svou německou zaslepenost a tím končí, jiné myšlení nepřipouští.
Naopak, napsal to velice dobře a i když jsem příznivec značky Renault, vůbec mě jeho naprosto výstižný článek na nové Clio nepohoršuje, ba naopak v mnohém s nim souhlasím. Ani jsem si nevšiml, že by se do Clia nějak navážel, nebo jej shazoval, takže tady zbytečně hysterčí pouze někteří, kteří si nechtějí jisté nedostatky u svého "koně" ani připustit, protože ona dokonalost ve všech směrech se prostě nedostavila ;-)
Mihálik má tradičně nejlépe psané články. Nevoní Ti realita? Tak to máš blbé.
Mihálik těží z pověsti kdysi dobrého novináře a píše už jen naprosté nesmysly, svou zaujatost už se ani nestydí skrývat.
Co konkrétně je naprostý nesmysl? Popsal Clio svým pohledem. Je to upřímné a autentické. Nebo snad chceš sterilní Kaderův průjem?
Chci objektivitu, což Mihálik neumí a nikdy neuměl. Ale chápu, na Škodarevue se ničeho takového nedočkám ani od pisálků, ani od většiny diskutujících. Nic překvapivého.
Ty nechceš objektivitu. Ty chceš nalhávanou dehonestaci všeho od VAG a povýšení rendlíků na imaginární trůn mezi všemi výrobci.To si ale musíš lhát do kapsy sám, jen to nesváděj na pisálky. Zkus jiný web, ideální bude nějaký, který vede zastoupení Renaultu.
Panejo, ty jsi vůl.
to mpolan: Panejo, ty jsi ale vůl :-D
A proč sem tedy lezeš vosle?
Je blbé to srovnávat s x let starou fabií(facelift nepočítám) která má velký plus že je i v kombíku což je velká chyba u tohoto clia že grandtour nebude.Konkurence je spíš new corsa a 208.Temuhle motoru by se neměl ředit olej benzínem při krátkých jízdách tak jako u přímovstriku.
Jak se pozná opravdu skvělé auto? Tak, že i Renault hater a Ford / VAG slintal uzná, kdo je aktuálně králem segmentu. Prodejně bylo králem segmentu již Clio 4, ale Clio 5 je hlavně opravdu dotažené auto o level jinde než Fabia. BTW. Neexistuje žádná generace Fabie, která by dosahovala kvalit soudobého Clia, jen nyní je ten rozdíl největší v historii.
I když jsem spíše fanda Renaultu, než Škodovek, musím suše konstatovat, že tím širokým středovým tunelem to Renault u Clio V podělal stejně, jako dříve u Clio IV a i ta Fábia je tady v tomto požadavku na tom lépe, bohužel. Za mě souhlas s autorem článku. Skousl bych i toho méně místa na zadních sedadlech, ale posed za volantem musí být bez těchto zásadních nedostatků, což u Clia není a jak vidno i na poslední generaci, tak v tomhle trendu chce Renault u Clia nadále pokračovat, tak se ani nedivím, že si někdo koupí raději tu Fábii, než jinak zdařilé Clio.
Odcházející generace Clia je určitě horší auto než současná Fabia a to téměř ve všem vyjma designu. Motor 0,9 TCi je opravdová motorová lahůdka pro fajnšmekry. Fabia měla jen jeden problém že ta nejlepší a nejprodávanější verze 1,2 TSi 81 KW skončila pod drnem.
Design je jen a pouze o úhlu pohledu. Mě se naopak hranaté tvary F líbí, na rozdíl od obludných zakulacenin R. ;-)
Jako VW fanda musím naprosto souhlasit s plusy a mínusy v článku.Mel jsem na víkend verzi s 1.33 130k edc.A auto mě svou kvalitou dostalo. Hledám náhradu za Ibizu s dsg a jen dvě věci má i po 6 letech Ibiza lepší a to 1.4 TSI jede líp díky 150 k a dsg umí prodražovat z kopce.Jinak jen horší
Neznám automat, včetně dvojspolek, který by neuměl za posledních 10 let podřizovat z kopce. U některých dokonce bohužel i se studeným motorem, proto jsem kolikrát odřazoval.
Jsem s touhle motorizací měl jenom předváděcí jízdu,ale taky jsem ho nerad vracel.S paketem Drive-el.parkovačka s AUTOHOLDEM.
"a dsg umí prodražovat z kopce" To umí i můj opel s robotizovanou převodovkou. To je dneska ještě problém?
Edc to v Cliu neumí
To zrychlení působí na 100k celkem děsivě.
To zrychlení je pro mě nepřijatelné.
Taky mu konkurenční tříválečky dávají solidně na prdkuhttp://www.zeperfs.com/en/duel8078-7086.htm...
Ještě zajímavější je ten rozdíl 5s na okruhu, to vypadá, že Clio jede jak kýbl kytu.
116 koní a DSG proti 100 koním a manuálu. Ty jsi vůl jak anděl.
http://www.zeperfs.com/en/duel7541-8078.htm...
A to už tak hezky pro Fabku nevypadá, co? Z nuly na "něco" víceméně plichta a v pružnosti je Clio lepší. Tak pááááá, blbounku.
S kým si myslíš, že mluvíš? To bylo na mě? Tonoucí se stébla chytá. Mlel jsi tu něco o tom, jak Fabia má nadsazené údaje. Když je Fabia lepší, tak je to plichta, když Clio, tak je to jasné?To, že máš nekulturní chování a když nejsou argumenty, chováš se jako dobytek je smutné, ale jak jsi zaslepený je spíš duševního charakteru.
aleee, vidis...najednou se z tebe vyklubal drag racer a pravoverny petrolhead:-D
Tak dáme o 5% slabší zákl Fabii;-)
Přeplňovaný tříválec o objemu 1 litr proti přeplňovanému tříválci o objemu 1 litr.
Kolik by sis u auta s hmotností skoro 1200 kilo představoval? Nějakou vylhanou, nedosažitelnou číslovku, jak předvádí jiné značky? Tohle prostě není osmisetkilový sporťák.
Tak 10, to mi připadá odpovídající
Deset nemá ani o metrák a půl lehčí Fabka, a ta je svými hodnotami celkem blízká realitě (reálně asi o půl sekundy pomalejší). To chceš opravdu trošku nereálná čísla.
Reálná čísla, pravda v mílích...https://www.autoexpress.co.uk/mg/mg3/106852/mg3-vs-skod... ... Trochu to přeháníš ne?
Budu se asi opakovat, ale Mazda to zvládá i bez turba.
No a? Ma zase vetsi objem. A na jezdeni je turbo diky pruznosti v nizsich otackach prijemnejsi. At si kazdy vybere co chce.
To je právě to otázka co je příjemnější, to je u každého jiné, mě zase vyhovuje okamžitá reakce atm. bez prodlev, a pokud člověka baví řídit a s autem pracovat, zdaleka není jisté že při podobných výkonech upřednostní turbo.
Které značky? Třeba ty německé mají spíše pesimistické údaje.
Ani bych neřekl, většinou jsou udávaná čísla tak půl sekundy pod měřenou realitou. Kupodivu se hezky trefil Peugeot u 208, naopak Clio má reálná čísla nižší, než udávaných 11,8 a to je zase rozhodně plus.A radši obětuju půl sekundy, i sekundu ve zrychlení výměnou za jednodušší motor bez zbytečných filtrů ve výfuku.
A ted mi teda podle tve logiky vysvetsli, proc mel muj 2010 Golf 6 Variant 1.2tsi 100koni, 1450kg, papirove 0-100 za 10.8s a realne o pul vteriny lepe?
Protože má přimý vstřik, 1.0Tce ma nepřímý. Motor má menší účinnost, ale je spolehlivější, nedochází ke karbonizaci a nepotřebuje GFP a celkově vhodnější k městskému provozu. Obecně údaj 0-100 udávaný automobilkou je téměř irelevantní, záleží hlavně na zpřevodování a jak to která automobilka měří (překvapivě ne všem automobilkám na tomto údaji záleží). Pro porovnání Pug 208 1.2 74kw má zrychlení za 9.9 (přímý vstřik, podobná hmotnost).
Tak nějak mám pocit, že jiný automobilky než Renault dostávaj ze stejnýho objemu motoru větší výkon ale na druhou stranu pak zas ty motory trpěj větší poruchovostí. To je snad lepší mít motor o fous pomalejší ale lepší kvalitou.
Jen dodam, ze trivalec 1.0 tsi byl v golfu 7 variant o chlup rychlejsi, vyzkouseno.
Ale ale, treba ty nemecke, pisou hodnoty pro zakladni vybavu, coz pak neplati pro tezsi vybavenejsi auta a co je horsi, tak ses potrebou maji dost velke problemy. Ty nemecke patri k tem horsim
Ty jsi k smíchu, ostatní evidentně měří full equiped varianty a ne ty základní? Kde se tu s mpolanem berete?;-)
Chtěl jsem se k testu i nějak vyjádřit, ale zjistil jsem, že cenzura mi dvě třetiny komentáře vypípala, tak diletantsky je napsaný...Takže pro příště bych jen prosil, ať Renaulty hodnotí někdo bez předsudků a zbytečné záště. S ohledem na celé vyznění textu by taky mohli konečně najít někoho, kdo už vyrostl z puberty a dokáže připustit, že hodnotí malé městské auto a ne supersport.
Mpolane, ty mas z toho pekace orgac?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.